Ystäväni..

nalle12345

Saatan olla väärässä mutta..

Oon siis 12 v tyttö ja käyn ratsastamassa. multa maksaa 16 euroo tunti johon ite kerään rahat. Ystäväni käy samalla tunnilla ja heidän perheensä kannustaa häntä ja antaa rahaa aina _ilman_ että hän ei ole tehnyt mitään. Hän sai vähän aikaa sitten kaikki uudet ratsastuskamat.. Olin vähän kateellien .. Nyt hän on saanut hamsterin.. Minun mielestä häntä lellitään ? .. Kuulostaako tämä teistä lellimiseltä?

10

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+2=?

Mun tunnit maksaa noin 22euroo tunti, kun se on estevalmennusryhmä. Ite en kyllä rehellisesti mitään joudu tekemään rahojen eteen, sillä porukat maksaa tuntini. Tosin ittelläni on kolme hevosta joista pitää huolehtia, mutta siinäkin porukat hoitaa rahat. Mutta omat kisa-maksuni ja suurimman osan ratsastuskamoista maksan ite. Ja meillä ollaan kyllä tosi tiukkoja kamojen ja hevosten suhteen, mitä saan ostaa ja mitä en. Tosin tiedän myös sellaisia jotka saavat aivan kaiken sormiaan napauttamalla.. En pitäisi kaveriasi äärimmäisen lellittynä, mutta ehkä vähän...
      Ja niistä jotka tekevät kovasti töitä päästäkseen ratsastamaan, tuntuu varmaan että muut on lellittyjä, en tiedä.

• NO EI LELLITÄ!

Ei toi ny lellimiseltä vaikuta.. Mun vanhemmat maksaa mun ratsastuksen (10 kerrankortti 210 euroo.) Vanhempani ovat myös ostaneet minulle lemmikkejä. Omistan 4 kania. Ei mua ainakaan lellitä, eikä tota sun kaveriakaa, ton sun kertoman perusteella!

• ei lellitty

NO EI OLE LELLIMISTÄ!! :o ite oon ratsastanu kolme vuotta ja aina on vanhemmat maksanu. ja omistan kaksi hevosta ja minun ei tarvii niittenkää elatusmaksuja maksaa. ei ole lellimistä jos vanhemmat maksavat oman lapsensa harrastuksen.:O

• Zirihis

Ei toi oo ollenkaa lellimistä. Mun vanhemmat maksaa mun tunnin, ja sit varusteet. Ja voin sanoa et mua ei lellitä. Lemmikkejä en tosin saa, ku hamsterin haluaisin mut meillä on sit jo kissa...

• Muahahahah

No mun vanhemmat maksaa mun ratsastustunnit ja mun vuokraponin.

• TheKillerFox

Itse olen ratsastanut 7 vuotta (20h = 310e) ja omistanut hevosen yhtä kauan. Lisäksi meillä on kolme kissaa. Ja pappa/mamma betalar. :) Tietysti auttelen kotona ja koulun olen hoitanut myös hyvin.

• hmm879

Kyl munki vanhemmat maksaa tunnit, kamat ja vuokrahevosen. Mut välil ite maksetaan riippuu vähä. Omistan myös kaks kanii. Olen hoitanut kans koulun hyvin ja auttelen kotitöissä sillon tällön : )

• Hepohullu1234

Ei kyllä musta kuulosta yhtään lellimiseltä. Ite käyn ridaa kolme tuntii viikossa ja hillun muutenkin tallilla. tunnit maksaa n. 20 egee per tunti ja vanhemmat maksaa sen, mutta laitan kyllä itekkin vähän rahaa likoon.

• Outoo O.o

Ei ole lellimistä! Vanhempien kuuluu tukea harrastuksissa ja maksaa ne. Vanhemmat yleensä toivoo että lapset harrastaa jtn. (en ymmärrä vanhempiasi) Mutta se nyt ei kuulu minulle...

• nuorinainennnnn

Hei aloittaja! :)
      Itse olen 20-vuotias ja joutunut aina maksamaan itse kaikki harrastukseni yms. Aina ei ollut varaa ja silloin en ratsastamaan päässyt. Piste. Olin hyvin innokas nuorena, ja tällä hetkellä koen hieman katkeruutta siitä etten saaanut lainkaan tukea vanhemmiltani ratsastukseen. :( Tunnit maksoivat silloin 10€, mikä ei edes ollut iso raha...
      Eräs tuttavani sai oman hevosen koska halusi. Heppa oli sillä kaksi vuotta mutta eihän se tyttö sillä jaksanut ratsastaa vaan kävi mieluummin ratsastuskoulussa kunnon hevosilla. Kyseessä oli siis ex-ravuri. Vanhemmat maksoi totta kai. Heppa joutui lopulta makkaratehtaalle ja tyttö sai tilalle kevarin! Sitten hän halusi koiranpennun - ja kas vain, saikin suomenpystykorvan pennun. Vaan tuokaan koira ei kauaa hänen luonaan viihtynyt vaan löysi uuden kodin (oli liian haukkuva koira eikä tyttö viihtynyt sen kanssa). Tilalle hän saikin sitten AUTON (oli jo 18-vuotias siinä vaiheessa).. Itse otin niihin aikoihin oman koiranpennun (saksapiamenkoira) ja ko. tyttö heti ihastui siihen ja halusi samanlaisen -> ja vanhemmat osti tottakai. Tyttö lähti opiskelemaan ja koira jäi vanhemmille. Vanhemmat vuokrasivat ison kolmion tyttärelleen ja kaikki huonekalutkin oli uusinta uutta ja kalliita. Tänäpäivänä en tiedä mitä hänelle kuuluu, mutta sen ainakin tiedän että omillaan hän ei selviäisi, toisin kun minä. :)
      Kun vanhemmat ostaa/kustantaa lapsilleen kaiken, lapset eivät ikinä opi arvostamaan pientä ja itseansaittua. Aina pitäisi olla kaikki valmiina ja tiptop. Itse tulen oman hevosen ostamaan joksus 5-10 vuoden päästä kun saan opinnot päätökseen, ja se on minulle ok. Välillä käyn ratsastustunneilla kun varallisuus antaa myöten. :) Myös heppatarvikeliikkeissä käyn harjoja yms. pientä ostamassa pahimpaan kuumeeseen odottamaan omaa heppaa. :)
      Itse aion kyllä omien lapsieni kohdalla sitten joskus olla hyvin tarkka siitä mihin he rahaa saavat. Aion kyllä kustantaa harrastukset esim hyviä numeroita koulusta tai kotitöitä vastaan. Mitään ei saa ilmaiseksi! :)
      Tsemppiä sinulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      2005
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      121
      1715
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      720
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      57
      624
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      205
      580
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      47
      517
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      482
    Aihe