Miehen kaveri(t)

väsy..

Ongelmana siis. Miehen eräs hyvä ystävä ei pidä minusta, on sen sanonut ja myös humalassa aggressiivisesti huutanut minulle, mihin en ole antanut mitään aihetta. Riita poikaystävän kanssa (asumme saman katon alla) tuli siitä, että jos tämä kaveri pyytää anteeksi niin kaikki on sitten ok?

Voin antaa anteeksi, mutta minua ahdistaa silti tämä ihminen. En voi kieltää poikaystävääni tapaamasta tätä ystäväänsä (haluaisin kyllä, mutta se olisi kuulemma rajoittamista), ehdotin sitten että he voivat kyllä asunnossamme viettää aikaa, mutta ainakin alkuunsa minä lähden jonnekkin muualle siksi aikaa. Tämä on sitten hänen mielestään lapsellista ja typerää. Minkä minä sille voin, jollen tunne oloani hyväksi tuollaisessa seurassa ja mieluummin lähden toisaalle.

Olenko käyttäytynyt tökerösti, vai onko tämä oikeutettua? Taustoista ei sen enempää, mutta tuo poikaystävän kaverin käytös loukkasi minua todella. En muutenkaan ole yltiösosiaalinen, tai aina silloin tällöin, mutten yleensä. Poikaystävä taas on ja useasti hänen kavereitaan on kylässä. Sotkuakin tulee siitä ja minä olen yleensä siivoojanroolissa :(

Saako ylipäänsäkin kaveriasioihin puuttua kuinka paljon? Onko se liiallista rajoittamista?

Poikaystävällä on myös naispuolinen kaveri (sinkku) jonka kanssa he eräällä matkalla nukkuivat samassa huoneessa. Minä en luonnollisestikaan tästä tiennyt ja tulin mustasukkaiseksi. Tämäkin on nyt kaihertanut suhdettamme aika tavalla. Tiedän ettei mitään tuolla matkalla siis tapahtunut, mutta mielestäni silti tuo on väärin.

Poikaystävä kieltää minua puuttumasta kaveriasioihinsa ja siihen, kuka yhteiseen asuntoomme saa tulla kyläilemään. Sanoo että jatkossa varmaan kiellän kaikki hänen kaverinsa..

51

9538

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksin kotona

Ihan tervettä mustasukkaisuutta harrastat mut jos josku poikaystäväs kaveri haukkuu sua niin sen ei pidä ajaa sua pois omasta kodistasi ja sun pitäis se kotenkin sun poikaystäväsi kaaliin mahdutta. Ei kukaan siis voi sua sun kodistasi ajaa pois, sulla pitäisi olla sen verran pokkkaa sanoa vastaan jos olet itseäsi kunnioittava nainen ja et anna kenenkään pompotella sua miten sattuu. Kannattaa puhua poikaystäväsi kanssa tästä asiasta ja saun pitää sanoa suorat sanat mitä ajatttelet tilanteesta. Et voi tietenkään määrärtä ketä kavereita poikaystäväsi tapaa mut jonkinlainen kunnioitus pitää olla paikallaan. Jos poikaystäväsi kaverit ei susta tykkää niin ehkä kannattaa miettiä et onko se sulle se oikea ja et voitko olla sellasen kanssa jonka kaverit ei susta tykkää? Tai jos poikaystäväsi kaverit haukkuu sua niin kannattaa miettiä et kunnioittaako sun poikaystäväsi sua jos se ei puolusta sua?

• Vanha pappa

Jos on yhteinen asunto ja asunnossa yhteinen peti, on myöskin oltava yhteiset pelisäännöt.

Sinun ei todellakaan tarvitse poistua kodistasi jonkun kumppanisi kaverisuhteen takia.
        Semminkin, jos hyväksyt muut tuttavuudet kumppanisi seurassa.
        Olipa syy, mikä hyvänsä, jos et pidä tästä tyypistä, on kumppaniltasi tökeröä käytöstä tuoda kotiinne moista kaveria.

Vaatii Sinulta lujaa luontoa, mutta ennen pitkää, Sinun on pantava kumppanisi lujille asian tiimoilta.
        Seuraavan kerran, tun "ystävän" ilmaannuttua teille, kysy kumppaniltasi, "kumpi poistuu, Hän, vai Minä"?
        Tietenkin sillä varauksella, että vain tämä "ystävä" on se "ei toivottu vieras" kodissanne.

Varaudu siihen, että parisi tuntee ison egonsa loukatuksi, mutta pysy lujana.
        Jos suhteenne moisesta päättyy, olisi se päättyvä ennen pitkää kuitenkin. Olen siitä varma.

Parisuhde on kahden kauppa, johon ei kolmas osapuoli saa, menneiden aikojenkaan verukkeella tunkeutua, jos et Sinä halua.

• yksin kotona

Sori kirjoitus virheet, mut oon väsynyt...

• vanaha

Pistä poikaystävä valitsemaan sinut tai tuo epämiellyttävä kaveri. Olette molemmat nahjuksia jos öykkärille jää valta tulla, mennä ja tehdä mitä huvittaa. Tuon kaverin ei tarvitse päästä asuntoonne, he voivat nähdä kaupungilla tai sen kaverin kämpillä. Jos hän myöhemmin käytöksellään osoittaa parempaa asennetta., palataan asiaan.
      Käyttääkö jengi teidän asuntoanne yhteisenä oleskelu- ja rellestyspaikkana? : (
      Olette molemmat vielä kovin nuoria, ilmeisesti, ja varsinkin poikaystäväsi taitamaton hoitamaan parisuhdetta. Ehkä yhteenmuutto ei ollut hyvä ajatus vielä tässä vaiheessa? Uskalla ilmaista oikeutettua suuttumusta puolestasi, se on ihan OK.

• väsy..

eipä nuo nyt niin usein rellestä täällä, kerran pari viikossa varmaan aika tarkka. Ei mitään suuria bileitä, mutta niin että on kämppä vähän räjähtänyt.

Ja niinno, meillä on aika erilaiset ajatusmaailmat mitä muihin ihmisiin tulee. Olen pessimisti ja hän enemmän optimisti. En hänen mielestään saa laittaa häntä valitsemaan ketään, se on väärin ja silloin hän lähtisi(?). Tuon myönnytyksen olen suostunut tekemään, eli en pakota. Mutta en tiedä. Ahdistaa. Mieli tekisi sanoa että nyt valitset..tosin saatan melkein arvata miten tulisi käymään. Ja juu tiedän, että jos hänen edes tarvii asiaa pohtia niin silloin meidän olisi pitänyt jo erota..

Jatkuvasti kun kuulee toisen suusta että ollaan liian erilaisia ja olen liian ehdoton joissakin asioissa, niin enpä tiedä.

Sanotaan nyt niin ettei mitään ihan nuoriakaan olla enää. Mutta aika pian (n vuoden) tuntemisen jälk muutettiin yhteen ja siitä alamäki vähän alkoi.. Mutta on niitä hyviäkin asioita, en sitä kiellä.

• näin tekisin

Jos mulla olis tyttöystävä ja mun tyttöystävä ei tykkäis mun kavereista tai haukkuisi niitä mun kuullen niin jättäisin mun tyttöystävän.

• gjkyfjkfjfg

Jos minun mieheni antaisi kaverinsa haukkua minua, niin jättäisin miehen! Ja eipä sellanen ole oikea kaverikaan, jos ei kaverin tyttöystävää kunnioita..

• Mieti sitä...
        näin tekisin kirjoitti:

Jos mulla olis tyttöystävä ja mun tyttöystävä ei tykkäis mun kavereista tai haukkuisi niitä mun kuullen niin jättäisin mun tyttöystävän.

Mutta hyväksyisit agressiivisen käytöksen tyttöystävääsi kohtaan, huutamisen tai peräti lyömisen...
        Se että omaan kotiin tullaan tuollaista tekemään ja annetaan kohdella omaa tyttöystävää huonosti, niin kertoo aika paljon ihmisestä.
        Kyllä kavereita saa olla siitähän ei ollutkaan kysymys, vaan siitä että poikaystävä sallii tyttöystävää kohtaa agressiivisen käytöksen kavariltaan.

• ,,,
        gjkyfjkfjfg kirjoitti:

Jos minun mieheni antaisi kaverinsa haukkua minua, niin jättäisin miehen! Ja eipä sellanen ole oikea kaverikaan, jos ei kaverin tyttöystävää kunnioita..

Joo ei ole mikään kaveri edes tuo tuollainen, vaan isoegoinen pikkulapsi aikuisen miehen ruumiissa. Ja se tarinan poikaystävä varsinainen paskahousu nöyristelemässä tätä "alfaurosta" kohtaan kun sallii minkä tahansa käytöksen "kaveruuden" nojalla. Ja kirjoittaja liian alistuneessa roolissa tuossa parisuhteessa.

• beahore
        näin tekisin kirjoitti:

hahahahah, huom ! jo sulla olisi ! :DD

• naisetnaisetnaiset
        näin tekisin kirjoitti:

Olen joksein samaa mieltä.

Naisilla on kummallinen tapa vaatia näyttöä siitä kuinka tärkeä on. Niin kuin tässä tapauksessa.
        Minä en tullut toimeen ex mieheni ystävien kanssa ja tämä oli julkista. He tekivät jo kättelyssä minulle selväksi etteivät siedä minua. Entä sitten? Ei ole minun ongelmani. Olisiko minun pitänyt kieltää miestäni tapaamasta kavereitaan? Hassua miten KAIKKI pitää olla jaettua naisen silmissä. Parisuteen tärkeä puoli on myös kummankin ystävät...

Miksi Urpo ei ole naisen nimi?

• AnnaLeenaTilus

Moikka,

Miehellesi on kaverit tärkeitä. Omalle miehelleni ovat myös. Itse riitaannuin erään mieheni kaverin kanssa silloin kun seurustelimme, hän käyttäytyi erittäin typerästi ja loukkaavasti minua kohtaan ja tajusi mokanneensa siinä vaiheessa kun huomasi että hän oli mieheni kavereista ainoa, jota ei kutsuttu häihimme. Mieheni ja tuon tietyn kaverin ystävyys kuihtui kasaan. Minä ja mieheni sitävastoin olemme olleet yhdessä jo yli 10 vuotta. Tuo kaveri pyyteli kyllä anteeksi muutama vuosi tapahtuneen jälkeen mutta en näe mitään syytä olla hänen kanssaan tekemisissä. Onneksi voin valita ystäväni ja toistaiseksi niitä on ainakin riittänyt.

Mielestäni ihan mitä tahansa ei tarvitse sietää. Tosin, jos sinua alkaa inhota useampikin miehesi kaveri, voit mennä itseesi ja miettiä, olisiko sinussakin jotain vikaa :)

Minusta tuntuu että miehesi ei ole kypsä suhteeseen kanssasi vielä. Mistä esim. tiedät ettei tuolla matkalla tapahtunut mitään?

Taidat olla aika naiivi.

• MaijaLeenaTilus

Hyvä AnnaLeenaTilus,

kirjoituksesi on tasoltaan erittäin ala-arvoinen. Osoitat tietenkin sillä oman yksisilmäisyytesi, mutta myös kuinka kypsymätön ihmisenä olet. On suuri sääli, että kaltaisesi aikuiset lapset saavat hoitaa itse asiansa ja mennä naimisiin. Kirjoituksessasi olisi voinut olla jotain oleellista, jos olisit antanut siinä aloittajalle rakentavaa kritiikkiä. Mutta ei, ei meidän AnnaLeenaTilus sellaista ymmärrä. Joten samalla mitalla takaisin.

Harrastan seksiä miehesi kanssa. Eikä ihmekään että hän pettää sinua, olet sekä rumin että tyhmin ihminen mitä maailmassa kuunaan on nähty.

• 5y6j76ekuriyl
        MaijaLeenaTilus kirjoitti:

Hyvä AnnaLeenaTilus,

kirjoituksesi on tasoltaan erittäin ala-arvoinen. Osoitat tietenkin sillä oman yksisilmäisyytesi, mutta myös kuinka kypsymätön ihmisenä olet. On suuri sääli, että kaltaisesi aikuiset lapset saavat hoitaa itse asiansa ja mennä naimisiin. Kirjoituksessasi olisi voinut olla jotain oleellista, jos olisit antanut siinä aloittajalle rakentavaa kritiikkiä. Mutta ei, ei meidän AnnaLeenaTilus sellaista ymmärrä. Joten samalla mitalla takaisin.

Harrastan seksiä miehesi kanssa. Eikä ihmekään että hän pettää sinua, olet sekä rumin että tyhmin ihminen mitä maailmassa kuunaan on nähty.

Ainoa erittäin törkeä ja suorastaan naurettavan ala-arvoinen kirjoitus tässä ketjussa on sinun kirjoittamasi, MaijaLeenaTilus.

Olet säälittävä surkimus.

• väsy..

Saatan olla vähän naiivi. Haluaisin niin kovasti luottaa ja ymmärtää miestä. Mutta kaipa se raja jossain tulee vastaan.

Tiedän 99.8% varmasti ettei matkalla tapahtunut mitään koska keskustelimme asiasta aika paljon. Jos ukko on pettänyt, voin sanoa että olen maailman huonoin ihmistuntija. Tunnen kuitenkin miehen ja tämän kaverin olen muutamaan otteeseen tavannut (en pidä hänestä..). Toivon todella ettei mitään ole tapahtunut, mutta koskaan ei voi olla täysin varma :(

Eipä useampi kaveri onneksi (vielä?) vihaa, mutta en tiedä. Kun en ole kauhean sosiaalisella tuulella ja näitä kavereita käy kylässä, en jaksa jutella tai vastaavaa niin voi olla että ne pitää mua kurjana ihmisenä. Asiakaspalvelutyötä teen ja toivon tapaavani ihmisiä omien aikataulujeni ja olojeni mukaan, mutta poikaystävän menoista en voi päättää ja siinä on vähän ristiriitaa kanssa.

Yksinasuminen oli niin helppoa. Pohdinkin usein että olisiko se edelleen parempi vaihtoehto. Mutten halua menettää poikaystävää. Täytyy vain katson jonkinaikaa että miten menee ja päättää sitten asioita eteenpäin.

Vitutus ja ärsyyntyminen on joskus erittäin maksimaalista mutta on niitä ihaniakin hetkiä kuten totesin jo aiemmin.

• 99.8%

No voi pieru. Joko luottaa tai sitten ei. Ei ole olemassa välimuotoja.

• evikel

"Kun en ole kauhean sosiaalisella tuulella ja näitä kavereita käy kylässä, en jaksa jutella tai vastaavaa niin voi olla että ne pitäää mua kurjana ihmisenä."

Miten niin voi pitää? Kyllä he pitävät.

On ihan itsestä kiinni minkälaisen kuvan antaa itsestään toisille ihmisille. En minäkään pitäisi ihmisestä jonka luokse menisin,eikä puhuisi sanaakaan minulle. Eikä syyksi riitä että on asiakaspalvelutyössä. Kyllä normaali kanssa käymiseen ihmisten kesken kuuluu puhe ja vuorovaikutus. Olkoot työ mitä tahansa.

Fiksuna ihmisenä sinä juttelisit hetken miehesi kavereiden kanssa, Näytät että ovat tervetulleita kotiinne ja sitten vetäytyisit omaan rauhaan. Näin heillekin tulisi mukava ja lämmin olo,että ovat tervetulleita kotiinne. Voi vielä mainita että vetäydyn nyt kun oli rankka päivä töissä ja olet väsynyt.

Mieti jos sinä menisit ystäväsi luokse kylään. Ja joka kerta hänen puolisonsa ei puhuisi sinulle mitään ja vetäytyisi pois? Tuntuisiko sinusta kivalta? Että hän pitää sinusta? Että olet tervetullut hänen kotiinsa?

Joskus voisi ajatella asioita toistenkin kannalta. Jos olet asiakaspalvelutyöstä noin väsynyt niin kuinka jaksa sitten kotona keskustella miehesi kanssa? Mutta hänen kavereilleen et voi suoda muutamaa ystävällistä sanaa?

Aika lapsellista käytöstä,suoraan sanottuna.

• sunnshiiine

Eiköhän tuo ole miehen vastuulla, tajuta että välillä voisi vaihtaa paikkaa, ja ottaa huomioon sen oman puolison jolla seuraavana päivänä töitä. Ei kenelläkään ole velvollisuutta pitkän työpäivän jälkeen esittää ihanaa, valloittavaa ja sosiaalista ihmistä, kun oikeasti haluaisi vain olla rauhassa, kotonaan.

Kokeileppa itse asiakaspalvelutyötä, esim vuosien ajan, se kyllä ottaa veronsa.

Myös mitä tulee tuohon kaveriin joka haukkui ap:ta, niin on idioottimasta ja lapsellista ajatella, että kenenkään pitäisi sietää omassa kodissaan sellaista ihmistä joka on itseä pahasti loukannut. Hengailkoon siellä kaverinsa luona, kun sitä haluaa nähdä: miksi ihmeessä tieten tahtoen tuottaa pahaa mieltä omall rakkaallee?

• johanon

Et itse taida olla asiakaspalvelutyössä vaan jossakin ihan muussa, kivasti omassa rauhassa tapahtuvassa hommassa. Aloittajalla on varmaan pinnistelyä jaksaa olla ystävällinen aamusta iltaan työssään, monelle introvertille se on tdella työlästä, niin raskasta että synnynnäisesti erittäin sosiaalinen luonne ei sitä edes kykene käsittämään. Minä kyllä ymmärrän, rauhaa ja yksityisyyttä yli kaiken arvostavana, by the way.
      Siis summa summarum, jos olet tehnyt pitkän raskaan päivän duunissa ja kotiinne kertyy kutsumattasi sakkia aikaa tappamaan, paskaa puhumaan ja ryypiskelemään, niin vieläkö pitäisi aurinkoisesti hymyillen laittaa suolapalaa (työttömille, luusereille??) poikaystävän kavereille? Ihan oikeesti?
      "Kotini on linnani", ja avomiehesi on velvollinen keskustelemaan edeltä kanssasi, keitä ja koska KUTSUTAAN YHTEISEEN KOTIINNE. Eikö?
      Thaimaalainen vaimo sopisi hänelle hyvin, vai?

• väsy..

njoo, siis avataan nyt tilannetta vielä hiukan. Eli joo, oon ihan sikaväsynyt nyt stressaavan työ takia. Toki morjestan näitä kavereita ja hetkeksi istun heidän seurassaan. Mutta enempää ei jaksa. Sitä pohdin että onko se sitten "epäkohteliasta"? Ja kyllä nää on ihan ok tyyppejä yleensä, mutta kun oot itse raskaita päiviä töissä (viikonloppujakin) ja toisilla vapaapäiviä sit vkl. Niin pe iltaisin vituttaa suunnattomasti jos ite haluis nukkuun mennä ajoissa ja toiset viettää iltaa suht äänekkäästi.

Ja arvostan rauhaa ja yksityisyyttä kans tosi tosi paljon. Siitäkin vittuilua kuullut. Mutta molempien koti kyseessä..

• Luolasta pois!

Kyllä poikaystäväsi saisi myös hetken miettiä. Silloin kun tietää että sinulla on seuraavana päivänä työpäivä niin eikö voisi mennä jonkun muun kämpille bilettämään? Miehesi on ihan kakara jos ei itsestäänselvyyttä tajua! Vai onko tosiaan niin että asuntonne on yleinen biletyspaikka jonne jokainen voi tulla milloin vaan. Et ole hankala ja ikävä ihminen jos sanot asian suoraan. Mitä tulee miehesi epämiellyttävään kaveriin niin sinuna lähtisin vain pois silloin kun hän tulee tai muuten vaatisin pysymään poissa.

• afewq

Tiedätkö, sinulla on oikeus saada kotonasi rentoutua halutessasi työpäivän jälkeen. Eiköhän niillä miehesi kavereillakin ole kodit jossa voivat hengailla miehesi kanssa?

Meillä ei ikinä tulisi kuulonkaan tuollainen, koti on se paikka jossa rauhoitutaan, ja vieraita käy sen verran että kummallekkaan ei haittaa ole. Se on normaalia, kavereiden kanssa voi viettää muuallakin aikaa. Minusta tuntuu että ajattelet vain sitä että sehän on miehesikin koti, joten totta kai hänen kaverit saavat käydä, mutta unohdat täysin että se on sinun koti.

Jos joku mieheni kaveri haukkusi minut, niin mieheni tapaisi häntä halutessaan kotimme ulkopuolella. Niin jokainen aikuinen täyspäinen mies tekisi. Kuulostat kieltämättä naivilta, ja luulet että kaikessa pitää joustaa; ei pidä. Sinun puolisosikin pitäisi jo tajuta että tällainen heikentää sinun hyvinvointia, ja kun toista rakastaa ja kunnioittaa, niin itse joustaa sen verran, ettei ainakaan kohtuutonta haittaa toiselle aiheuta.

Miehesi kuulostaa niin lapselliselta että minulla ärsyttää vaikka en edes teitä tunne. Tuntuu että hänellä (ja tavallaan sinullakin, anteeksi) on aivan ihmeellinen mielikuva siitä mitä parisuhde ja avoliitto on.

• Juupaeipajuupa

Itsepä olet pikaystäväsi valinnut. Jos jo nyt on tällaista niin mites jatkossa? Uskotko, että hänen käytös tästä nyt jotenkin muuttuu tai paranee? Ihan taikaiskusta vain..

Ihan turha valittaa valittamistaan kun ihan vapaasti voi tehdä asialle jotain. Voit sanoa poikaystävällesi toivomukset ja kertoa vielä, ettet jää suhteeseen jos ei muutosta tapahdu. Kiva joutua hiippailemaan omassa kodissa..

Kunnioitusta et väsynyt raukkaparka tältä mieheltä taida saada nyt, jatkossa varmasti vielä vähemmän.

Kysymys kuuluu; Haluatko tällaisen miehen?

• Rakasta itseäsi..

Mieti tosi syvään ja harkiten, kannattaako sinun elää tuollaisen itsekkään kaverin kanssa..Vaikuttaa hyvin lapselliselta ja epäkypsältä pojanklopilta..

Yhteisessä kodissa pitäisi päätökset tehdä yhdessä ja kuunnella molempien toiveita. Koska olet raskaassa työssä ja kaverisii ei vissinkään ole työelämässä, arvostaisi sinua kuitenkin sen verran, että juhlisi muuaalla näitten kamujensa kanssa, eikä teidän yhteisessä kodissa. Sinun ei kuulu siivota heidän jälkiään!! Ala kunnioittamaan itseäsi ja omaa elämääsi.. Älä ole jätkän kynnysmattona!!

Nykyään on aivan liian paljon minä ite miehiä jotka olettavat ,että nainen on vain heitä varten.., Narsisteja kun tuntuu riittävän tässä maailmassa..

• Erakko

Minä olen aika erakko myös ja inhoan olla ihmisten seurassa kenestä en pidä. Harvoin nykyään tapaankaan omia ystäviä, enkä yleensä ainakaan kutsu heitä kylään, vaan tapaamme kaupungilla.

Miesystäväni taas on sosiaalinen, mutta hänen kaverinsa eivät ole yhtään minun tyyppiäni, ainakaan jos ovat juhlatuulella. Yksi oli mielestäni ok, mutta myöhemmin ymmärsin, että oikeasti hän ei pidä minusta. Oli vain esittänyt mukavaa. Ei taida ymmärtää/hyväksyä luonnettani.

Lisäksi miehelläni oli eräs lapsuudenystävä, jolla oli mielenterveysongelmia. Emme tulleet toimeen ollenkaan ja tämä mies oli suorastaan törkeä minua kohtaan aivan syyttä. Mieheni kuitenkin hengaili päivittäin tämän kaverin kanssa, omien sanojensa mukaan auttaakseen vanhaa kaveria. Kaveri käytti runsaasti alkoholia ja oli todella ällöttävä kaikin puolin ja aina hän roikkui kanssamme. Kyllä otti hermoon. Otin asian puheeksi usein ja lopulta sanoin ,että ero tulee, jos tilanne ei muutu, onneksi mieheni ymmärsi minun olevan tosissani. Nyt tämä kaveri on kuollut. En mennyt edes mieheni tueksi hautajaisiin, enkä kyllä ollut pahemmin murheissani hänen kuolemastaan, joka oli itse aiheutettu.

Juuri tuo, että kun tulee hälinäpäivän jälkeen kotiin, haluaa olla hiljaisuudessa ja laittaa lököverkkarit jalkaan, niin ei JAKSA kuunnella apinalaumaa joka parhaassa tapauksessa on pienessä sievässä. Tai kun tulet suihkusta naama punaisena yökkäri päällä ja olkkarissa istuu joku vieras, en vaan voi rentoutua ja rauhoittua ja olla oma itseni. Kai mussa on jotain vikaa, kun en osaa päästää ihmisiä mun reviirille.

En tiedä voinko koskaan virallisesti muuttaa yhteen mieheni kanssa, kun kodissamme ramppaisi kuitenkin koko ajan jotain tyyppejä tai sukulaisia. Ja tapaamiset on sellasia spontaaneja, ei niin, että me-tultais-teille-kahville-ens-lauantaina- tyylisiä. Sitten pitäisi ainakin olla tosi iso kämppä, jossa olisi joku miehen oma autotalli tai joku missä voisi hengailla kavereidensa kanssa.

• Burgerking

Olet itsekeskeinen assburger. Et edes tukenut miestäsi mutta sua pitäis ymmärtää? Että ku voi olla naiivia.

• freedommmm
        Burgerking kirjoitti:

Olet itsekeskeinen assburger. Et edes tukenut miestäsi mutta sua pitäis ymmärtää? Että ku voi olla naiivia.

Samaa mieltä.onko parempi ettei teillä käy ketään ja on vitun tylsää.Olisko se niin mahdotonta sopia ja kysellä sopiiko tulla käymään ei kaikkee tarte kuitenkaan sietää aina!

• jokotaimies

Poikaystäväsi kaveri on ilmeisesti henkisesti epävakaa ja niin on myös poikaystäväsi jonka mielestä anteeksi pyytämällä voisit unohtaa heti. Kyllä se vika on agressiivisessa humalaisessa huutajassa. Mikään ei pakota sinua ainakaan olemaan kotona jos kerran et halua, näin ainakaan alkuun.

Kuullostaa lähinnä sille että ette välttämättä ole kovin sopiva pari. Sinä olet normaali, mutta poikaystäväsi on marttyyri.

• mk

SInulla on oikeus kieltää kyseitä henkilöa tulemasta teidän yhteiseen asuntoon ja menkköön poikaystäväsi johnkin muualle sitä tapamaan ja täytyy olla tyhmä mies joka ei naistaansa puolusta. Jos minun kaverini sanoisi minun naiselleni pahasti tai haukkuisi niin laittaisin kaveria turpaan ja sanoisin että minun naistani ei haukuta vai onko poikaystäväsi piilihomo.

• määmy

Miehesi mielestä asunnossanne kaiken pitäisi tapahtua hänen ehdoillaan, eikä hän kunnioita millään tavoin mielipidettäsi tässä asiassa.

Kerroit, ettei mitään tapahtunut, kun miehesi ja sinkkunainen nukkuivat samassa sängyssä. Miehesikö niin väitti? Oliko hänellä vakuutena videoleike koko ajasta?

Suurin kysymys olisi "Miksi hän sen sinulle kertoi"? Entä missä tilanteessa? Yleensä tuon kaltainen kommentti heitetään, kun halutaan nolata toinen tai keskeyttää itselleen hankala tilanne.

Voi myös olla, etteivät he nukkuneet samassa sängyssä.

• määmy

Niin ja koska saat siivota miehesi bilesotkut, kertoo myös miten paljon hän sinua arvostaa. Juhlat tietysti pidetään teillä, kosko miehesi kaverit joko asuvat vanhempiensa luona tai heidän avopuolisonsa eivät anna lupaa bilettää.

• formerdesperado

Teillä on erilaiset luonteet... arvostat rauhaa ja poikaystäväsi on todella sosiaalinen tapaus. Toisen luonto joutuu koetukselle väistämättä, ellette muuta johonkin linnaan missä on 100 metriä makkarin ja olohuoneen välillä.

• piisändlav

Eipä kannata elämäänsä pilata suhteessa, jossa tuntee olonsa epämukavaksi. Varmaan toisessa on hyvät puolensa ja välilä on kivaa, mutta asiaa kannattaa katsoa kokonaisuutena.

Varmasti löydät vielä miehen joka pitää sinua tärkeimpänä ihmisenä eikä anna kavereidensa pullistella, tai jolla on jopa asialliset kaverit. Ja jonka oma toiminta on säädyllistä (toisen naisen kanssa asustelu hei?).

Mustasukkaisuutta ei kannata tuntea. Se vie turhaa energiaa sinänsä tarpeettomasti. Jos toinen käyttäytyy tökerösti ei kannata uhrata tunnemaailmaansa sellaseen ihmiseen. Jokainen toki tekee virheitä mutta tää tyyppi ei ilmeisesti ymmärrä loukkaavansa sinua.

• dgf

gfhfgh

• väsy..

kiitos kaikille rakentavista viesteistä ja näkökulmista. Kärjistyihän tuo tilanne viimein ja ero tuli. Nyt vielä hetki samassa kämpässä ja sen jälkeen voisi uutta elämää alkaa rakentamaan. On niin totta tuo, ettei kannata uhrata elämäänsä "väärän" ihmisen kanssa. Kyllä sitä yritettiin mutta ei niin ei. Ja hyvä pointti tuo, että toinen ei tainnut edes ymmärtää kuinka paljon loukkasi mua touhuillaan.

Onneksi tässä vaiheessa lähdetään eri teille, eikä vasta esm 3v päästä.

Toivottavasti löydän joskus jonkun joka arvostaa mua, hyväksyy mut ja rakastaa mua. Tällä hetkellä se tuntuu aika toivottomalta mutta ehkä joskus. Jos siis luottamukseni miehiin joskus palaa. Ehkäpä sen oikean ihmisen kanssa sitten.

• Ero auttoi

Kyllä se sopiva ihminen joskus löytyy. Ota opiksesi kokemuksistasi ja vaihda miestyyppiä. Älä siis astu enää samaan ansaan ja ota samankaltaista miestä. Äläkä lähde minkäänlaiseen suhteeseen aivan heti. Vasta sitten kun olet käsitellyt eron ja siihen johtaneet asiat kunnolla mielessäsi ja koko asia alkaa tuntua yhdentekevältä, niin olet valmis uuteen suhteeseen. Älä pidä uuden miehen kanssa liikaa kiirettä. Yhdessä ehditte olla koko loppuelämänne, jos löydät oikeasti sen oikean, joten saman katon alle muuttamisen ei tarvitse tapahtua aivan heti.

Itselläni oli epäsopiva kumppani 5 vuoden ajan ennenkuin tajusimme erota. Pari vuotta meni toipuessa erosta. Sen jälkeen elin vielä pari vuotta sinkkuna ja nautin omasta rauhasta. Nyt olen uudessa suhteessa ja entisen ylisosiaalisen puhekoneen tilalla on hiljaisempi, mutta rakastava ja minut aina huomioiva kumppani. Kumppanin valintakin meni nyt toisinpäin. Edellinen kumppani valloitti minut kertarysäyksellä, mutta tällä kertaa minä valitsin itse sopivan oloisen kohteen, jonka kanssa tutustuin pikkuhiljaa. Vuoden verran olemme nyt asuneet yhdessä ja elämä tuntuu todella hyvältä.

• xym
        Ero auttoi kirjoitti:

Kyllä se sopiva ihminen joskus löytyy. Ota opiksesi kokemuksistasi ja vaihda miestyyppiä. Älä siis astu enää samaan ansaan ja ota samankaltaista miestä. Äläkä lähde minkäänlaiseen suhteeseen aivan heti. Vasta sitten kun olet käsitellyt eron ja siihen johtaneet asiat kunnolla mielessäsi ja koko asia alkaa tuntua yhdentekevältä, niin olet valmis uuteen suhteeseen. Älä pidä uuden miehen kanssa liikaa kiirettä. Yhdessä ehditte olla koko loppuelämänne, jos löydät oikeasti sen oikean, joten saman katon alle muuttamisen ei tarvitse tapahtua aivan heti.

Itselläni oli epäsopiva kumppani 5 vuoden ajan ennenkuin tajusimme erota. Pari vuotta meni toipuessa erosta. Sen jälkeen elin vielä pari vuotta sinkkuna ja nautin omasta rauhasta. Nyt olen uudessa suhteessa ja entisen ylisosiaalisen puhekoneen tilalla on hiljaisempi, mutta rakastava ja minut aina huomioiva kumppani. Kumppanin valintakin meni nyt toisinpäin. Edellinen kumppani valloitti minut kertarysäyksellä, mutta tällä kertaa minä valitsin itse sopivan oloisen kohteen, jonka kanssa tutustuin pikkuhiljaa. Vuoden verran olemme nyt asuneet yhdessä ja elämä tuntuu todella hyvältä.

Näin juuri, itsetuntemuksesta kaikki alkaa. Kaksi introverttia tulee hyvin juttuun, samoin kaksi eksroverttia. Pari, jossa toinen on sosiaalinen, ja toinen itsekseen viihtyvä, saattaa onnistua, jos molemmat todella rakastavat toisiaan ja arvostavat myös niitä piirteitä, joita on vain toisella. Tai sitten ei.
        Mikään suhde ei ota onnistuakseen, jos 100 % työstä ja sopeutumisesta sysätään toiselle. Vapaamatkustaja saa kenkää ennemmin tai myöhemmin.

• Helmi L

Tervehdys

Sääli, mutta sian kanssa pitää elää

Ystävällisin terveisin

Helmi L

• huutonetti

Minulla ja ex-miehelläni oli sama ongelma nuorempana. Miehellä oli laaja teiniaikainen kaveripiiri, johon kuului dokaaminen, autojen rassailua, ryyppäämistä, naisten tirkistelyä jne eli todellista klassista amistouhuilua. Minun kanssa mies oli oma itsensä, rauhallinen jne, mutta kaveriporukassa äly katosi kokonaan.

Katselin aikani touhua ja sanoin, että minä en halua viettää viikonloppuani kuunnellen humalaisten jorinoita, koska minun pitää myös saada levätä viikonloppuna. Olisin halunnut erota, mies ei.

Lopputulos oli se, että mies itse tajusi, että hän ei halua käyttää joka viikonloppuaan siihen, että kaverit tulevat hengailemaan meidän yhteiseen asuntoon. Mies irrottautui itse kaveriporukastaan. Nykyään tuo kaveriporukka edelleen touhuaa amistouhujaan eli sekoilee kännissä, yrittää puristella naisia baarissa ja jutut on edelleen linjalla autot-kännääminen-tissit.

Tosin minulle ja miehelle tuli ero myöhemmin muista syistä, mutta miehelle itselleen oli hyvä asia, että hän irrottautui juomisesta yms ja "kasvoi aikuiseksi".

Ehkä sinun mies ei ole vielä valmis parisuhteeseen?

• just just

mikä ihme naisia vaivaa kun he alkaa heti dominoida miehen menemisiä ettekö osaa ottaa huumorilla ja vain nauttia elämästä ei kaikki ole aina pettämässä vaikka dorkaileekin ja mitä aikuiseksi kasvamista se on että lukittautuu neljän seinän sisään ja ei tee yhtään mitään eikä elä enää ollenkaan joten empä ihmettele että miehes lähti kävelee.nuorena pitää saada mennä seurusteli tai ei!

• monta juttuu

Älä välitä, joku humalainen idiootti on vaan pahanilmanlintu tosin kannattais puolustaa itseään tai jos ei yksinkertaisesti kestä, lähte menemään! Ja ei toi samassa sängyssä nukkuminen oo niin vakavaa jos luotat poikaystävääsi vaikka henkilökohtainen mielipiteeni on että ei tollasta kannata kertoo toiselle ollenkaan ellei jotain oo tapahtunut koska vapaitahan me kaikki kuitenkin loppujenlopuksi ollaan aj se on susta kiinni kuinka paljon kestät ja kuinka paljon haluut omistaa.Jos teillä luottamus pelaa ja viihdytte erinomaisesti yhdessä tuskin huolta, se on vain nuoruutta ei vakavaa, mutta jos poikaystäväsi ei arvosta sua tai susta tuntuu jatkuvasti siltä kannattais ehkä vaihtaa miestä!?!

• toinen aikuinen

Joskus on ihan älyttömän uskomatonta lukea näitä viestejä. Varsinkin, jos niitä normaalit, mutta, aikuiset ihmiset kirjoittavat. Ei ole minun agendani valistaa koko palstan porukkaa, mutta yritän; parisuhde on kahden kauppa. Jos ei ole siihen, syystä tai toisesta, tyytyväinen, silloin otetaan ns ritolat.. Tai yritetään sopeutua. Toisen muuttaminen ei onnistu. On yhteiset pelisäännöt, joita kumpikin noudattaa. Ja jos toinen ei, niin kannatta miettiä suhteen jatkoa. Yksineläminen ei ole surkea vaihtoehto.

• 8+15

Eikö se poikaystäväsi voi leikkiä sen possun kanssa hänen karsinassaan? Eikai sitä kaveria tarvitse raahata kotiinsa, varsinkin jos on tietoinen että tyttöystävä ahdistuu kun joutuu samaan tilaan.

Ei kukaan olla ihmisen kanssa, josta ei pidä niin samassa tilassa. Jos poikaystäväsi aivot ei tunnu tätä tajuavan, niin en tiedä mitä tilanteelle voi tehdä.

Et voi vaatia, että hän ei saisi tavata tätä porsasta...Mutta voit sanoa, että ei hänen kaverinsa tarvitse teillä juosta. Se ei ole mitään rajoittamista, vaan ihan puhdas pelisääntö, jokaisella ihmisellä on täysi oikeus olla kotonaan rauhassa. Jos tätä ei parisuhteen toinen osapuoli ymmärrä, niin sitten tilanne tuskin on korjattavissa, koska maalaisälyä ei opita noin vain.

• Maryan -80

No meille ainakaan ei kumpikaan tuo kavereitaan kysymättä toiselta, sopiiko se hänelle. En mäkään mieheni kavereita kovin usein jaksais katella. Sitäpaitsi olisihan miehesi voinut sanoa tälle kaverilleen, että tuollainen käytös ei ole sopivaa. Jos olis fiksu, olis tehnyt niin. Ei kaikista kumppanin kavereista tarvii tykätä, mutta toista ei voi estää tapaamasta kavereitaan. Ei heidän silti teidän kodissa olisi tarvinnut majailla. Miksei poikaystäväs voinut mennä kaverinsa luo?! Onko se nyt muka liikaa vaadittu?!

• hihhihhei
    • mies/mies suhde

Onko miehelläsi homosuhde kaveriinsa. Tiedän tapauksen missä niin oli.

• jennieKa

Mietityttää miksi tuo poikaystäväsi kaveri kokee niin voimakasta vihaa sinua kohtaan? Onko hän kenties bi? jotenkin tuo vihan voimakkuus hätkähdyttää.

Missään nimessä sinun ei pidä poistua asunnostasi, sinulla on oikeus olla siellä:)

Ole aina paikalla asunnossasi kun tuo ystävä tulee kylään mutta käyttäydy hillitysti ja ei provosoivasti.
      .jospa poikaystäväsi huomaisi miten ystävä käyttäytyy sinua kohtaan ja saa siitä miettimisen aihetta...jostain syystä hän kokee sinut uhaksi heidän ystävyydelleen..

• salapoliisi.

:) aika sinisilmäinen oot. "nukkuneet samassa sängyssä, mut mitään ei ole tapahtunut"

Oliko kamerat paikalla vai mistä tiedät

Anyway poikaystäväsi vaikuttaa junttilta.

• think abt

Mitä voi/ kannattaa tehdä jos poikakaverin kaverit haukkuu uuden ihastuksen aivan lyttyyn kyseenalaisin perustein?

• minä

ei taida sinua paljon arvostaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      43
      3040
    2. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      35
      2258
    3. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      58
      2171
    4. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      83
      2041
    5. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      56
      1757
    6. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      19
      1586
    7. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      64
      1508
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      44
      1305
    9. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      126
      1228
    10. Puuma Martina iski nuoren miehen

Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      991
    Aihe