Rakkaat vippaajat - Lopettakaa ajoissa!

mokaajanr1

Älkää ottako niitä vippejä.. Jos olette ottaneet niin lopettakaa nyt, ihan oikeasti. Sorruin itse keväällä vippeihin ja joo, myönään olin idiootti. Aluksi otin vain 20€, että sain junalipun.. Sitten tajusin, että sehän on helppo tapa saada rahaa ja pitää hauskaa.. Lopulta vippejä oli lähes n.1600€:n edestä.

Opiskelijana en saanut maksettua mitään ja koko talouteni romahti kerralla. Kun sain perintöfirmoita kirjeitä, en edes avannut niitä. Vasta kun sain postia oikeudesta, että nyt on viimeinen tilaisuus maksaa tai menee ulosottoon, mä todellakin heräsin. Korkoja oli ehtinyt jo kerääntyä niin, että laskuja oli yhteensä n.6-7000€:n edestä. (Kelatkaa jos olisin antanut mennä ulosottoon ja siihen tulisi jälleen uudet korot ja kulut).

Mun pelastus oli sukulaiset ja ystävät. Myönsin, että mokasin ja vaikka se tuntui pahalta ja ajattelin olevani pettymys kaikille, se kannatti. Pääsin ylös ja selvisin yhdellä luottotieto merkinnällä (häviää 2-vuoden sisällä, joten eipä hätää).

Halusin kertoa tämän täällä, koska itse kuuluin heihin, jotka vielä vuosi sitten vannoivat; "minä en ikinä ota vippejä tai velkaannu". Se käy niin helposti ja elämä menee kohti pohjamutia. Mulla kaikki lähti yhdestä junalipusta.. Vaikka olisin voinut kysyä tuota 20€ hyvin joltakin muulta kuin vippifirmalta lainaksi..

11

264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+3

Täsä on yksi hyvä esimerkki miksi vippifirmoja EI pitäisi missään nimessä olla edes olemassa. Pikavipit pitäisi lailla KIELTÄÄ! Niitä ei tarvitse ketään, ei varaton jolla ei ole tuloja, eikä rikas jolla on tuloja.

• 15

Todellakin! Lakipäätöstä odotellessa!

• 6+15

Tämä on hyvä esimerkki siitä mihin joutuu jos on saatanan tyhmä ja huvittavinta vielä on se että tyyppi avautuu täällä ja syyttää vippifirmoja. Säälin sun ystäviä jotka joutuivat mukaan sun tyhmyyteen.
      P.S luottotiedot palautuvat kaksi vuotta sen jälkeen kun vippi on maksettu

• 20+6

"P.S luottotiedot palautuvat kaksi vuotta sen jälkeen kun vippi on maksettu "

höpöhöpö...merkintä häviää 2v siitä kun se on sinne merkitty, edellyttäen että pystyy maksamaan joko sopimuksella tai muuten.

• pikavipit kieltoon!

Rivo Reija=Raivo Raisa=Kova Kari = pikavippifirman omistaja? Suksi kuuseen,pelle! Ime tuttia.

• halooja

Joo mulle kävi samoin kuin aloittajalle, sillä erolla että olin tuplana idiootti ja ajauduin toistamiseen kierteeseen, koska en häpeältä avannut suutani. Vanhempani siis auttoivat mut kuiville tammikuussa ja nyt oon samassa tilanteessa tai oikeastaan pahemmassa. Pankkilaina odottaa, jos sitä edes saan, mutta kaksi takaajaa onneksi on.
      Pikavippifirmat sais kadota, koska ne tuottavat vain tuskaa!

• ,kmjnb

Mun mielestä aloittaja EI ollut idiootti, koska myönsi virheen ja rupesi ajoissa hakemaan ratkaisua.. Idioottimaista on täällä tulla toisia haukkumaan, varsinkin jos on omat vipit maksamatta. Ja vippikierteeseen on niin helppo joutua, ei siinä äo ratkaise.

• Terävä Timo

Joo, ei äo ratkaise, jos sitä ei ole, eiks jeh

• pohjanmaanherra1

Liekö kateus kalvanut osaa kommentoijista, kun toinen on saanut ns. elämänsä takaisin raiteilleen..? Suurimmalla osalla meistä kun taitaa velkavankeus olla edessä;)

• halooja

Alkaa asiat olemaan kunnossa eli laina tulossa. Makselin eilen laskuja niin käteen jäi 150 ekee. Mitenköhän sillä kuukauden pärjää? Vippiä en enää ota enkä kyl saakaan otettua

• Dls

Kannattaa kurkata "nurkan taakse". Nurkkaan ei kukaan kurkkaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      154
      4015
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      41
      2450
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2417
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2322
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2092
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      22
      1816
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1643
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      79
      1576
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      72
      1142
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1101
    Aihe