Oma mies...

Väsynyt'79

Päätin tänään varata ajan lääkärille ja pyytää lähetettä psykologille. Miestäni en sinne ikinä saisi mukaan, mutta nyt alkaa tuntua, ettei oma pää kestä! Parisuhde terapiaa olen ehdotellut, mutta vastaus tähän on ehdoton ei. Hänessä ei ole mitään vikaa... En halua erota (monta kertaa ollaan oltu laittamassa lusikoita jakoon, mun aloitteesta). Aina mies on vakuutellut rakkauttaan ja luvannut muuttua. Mitään ei tietenkään tapahdu. Yhden kerran muutos kesti viikon. Muilla kerroilla vaan sen hetken.
Parisuhde on suht nuori, 2 vuotta oltu yhdessä. Melkein koko aika asuttu yhdessä. Mies oli ekat puoli vuotta tosi kultainen, sitten alkoi muuttua "kylmäksi". Etsin netistä tietoa narsismista ja löytyi paljon tekstejä, jotka oli kuin suoraan miehestäni kirjoitettuja... Mutta kaikki ei täsmännyt. Miksen vaan lähde? Kyyneleet kirvelee silmissä joka ilta.
Ihan älyttömiä juttuja: Kaupassa saatan olla jo laittamassa ostoskärryyn jotain ja mies sanoo tähän, ettei me mitään tollasta, viehän takaisin hyllyyn... Olen katsomassa telkkaria, mies tulee sohvalle viereen ja vaan vaihtaa kanavaa. Hän haluaa katsoa jotain muuta, ei mitään väliä, että mulla oli ohjelma kesken... Mun sukulaiset on ärsyttäviä ja tyhmiä, hänen sukulaisissa ei ole mitään vikaa... Oon huomannut, et kotona nykyään siivoilen ym. vain sen takia, että saisin miehen hyvälle tuulelle tai ettei tule sanomista. Ennen siivoilin jo ihan oman viihtyisyyden vuoksi. Tätä tilitystä vois jatkaa loputtomiin.

12

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikaterapia sulle:

lakkaa vihaamasta itseäsi ...

[ Black City - Haters ]

olet arvokas ihminen ... rakasta itseäsi, olet sen arvoinen!

Ole rohkeasti NARSISTI!

• xcch

"Etsin netistä tietoa narsismista ja löytyi paljon tekstejä, jotka oli kuin suoraan miehestäni kirjoitettuja... Mutta kaikki ei täsmännyt. Miksen vaan lähde? Kyyneleet kirvelee silmissä joka ilta."

Narsimista on hieman eri muotoja, kaikki ei välttämättä täsmää. Oikeastaan harvoin 100% mutta jos suurin osa niin jotain on pahasti pielessä.
      Lisäksi ei tunnista kaikkia piirteitä vaikka ne henkilössä olisikin, osavat kätkeä osan.

Ymmärrän että on vaikea lähteä, olen joskus ollut samassa tilanteessa, mutta joskus se askel on otettava jo itsensä takia jos ei muu auta.

Ongelmien myötä sitä yrittää lähentyä toista , mutta sen sijaan pitää ottaa ensin henkistä etäisyyttä, siinä mennee muutama kuukausi ja sen jälkeen on valmiimpi tekemään ratakisuja.
      .

• M.B.

Nuku välillä.. ratakisuja.. :))

• xcch

"Nuku välillä.. ratakisuja.. :))"

Joo, narsutkin varmaan nukkuvat jo :) Öitä sitten,

• M.B.

Hetken ihmettelin mutta sitten aukesi.. sinähän olit narsujen perässä hiihtäjä..:) Erityinen mieltymys narsisteihin.

Joo, narsisteilla on oma erityinen nukkumaanmenoaikansa. Kuten hyvin pienillä lapsilla.

• xcch
        M.B. kirjoitti:

Hetken ihmettelin mutta sitten aukesi.. sinähän olit narsujen perässä hiihtäjä..:) Erityinen mieltymys narsisteihin.

Joo, narsisteilla on oma erityinen nukkumaanmenoaikansa. Kuten hyvin pienillä lapsilla.

"Hetken ihmettelin mutta sitten aukesi.. sinähän olit narsujen perässä hiihtäjä..:) Erityinen mieltymys narsisteihin."

Oleko sinä narsisti?, jos et niin sitten minua ei kiinnosta tippaakaan ;)

• ..

ihan sama, mikä sillä miehellä on. Miksi haluat täysin vapaaehtoisesti ja omasta halustasi olla tuollaisessa suhteessa?

• Väsynyt'79

Rakastan sitä miestä :( Tai ehkä sitä mikä oli ekat puoli vuotta. Ja toivon että se tulis takasin. Enkä halua luovuttaa helpolla... Ehkä pelkään, että jos nyt luovutan ja häivyn, niin kadun sitä myöhemmin. En tiedä. Haluan kuitenkin oman perheen, enkä tästä ainenkaan nuorru.

• xcch

"Ehkä pelkään, että jos nyt luovutan ja häivyn, niin kadun sitä myöhemmin. En tiedä. Haluan kuitenkin oman perheen, enkä tästä ainenkaan nuorru.

Olet patti tilanteessa, ihminen ei yleensä muutu, joten kadut todenäköisimmin sitä myöhemmin että olet tuhlannut aikaasi häneen.

• Väsynyt'79

Tottahan se on, että se mikä mies oli ekat puoli vuotta, ei ollut oikeasti olemassa. Koska nyt loput 1½ vuotta ollut tämä kylmä ja tunteeton tyyppi. Aina kun uhoan, että nyt lähden ja en jaksa enää tätä, niin hän vakuuttaa rakkauttaan ja sanoo olevansa vaan huono näyttämään tunteensa (tämä ihana mies keneen rakastuin ilmestyy).
        Uskon nyt että hän pelaa, ei ehkä tiedä edes mitä rakkaus on. On vaan oppinut esittämään sitä. Luulen, että hän ei tee tätä tietoisesti, vaan ei voi sille mitään.
        Aina jos itsetuntoni on kohentunut, enkä "roiku" hänessä tai kerjää hellyyttä, hän sanoo jotain ilkeää (ja osaa iskeä arkaan paikkaan)... Myöhemmin sanoo, ettei tarkoittanut, eikä edes muista sanoneensa sellaista. Tuntuu, että hän on onnellisempi niinä aikoina, kun mulla menee huonosti, muttei kuitenkaa tue tai lohduta. Sitten, kun mulla on asiat hyvin ja jaksan touhuta (en siis hyöri vaan hänen ympärillään) hän on kiukkunen (milloin milläkin tekosyyllä) ja loukkaa minua ym. Että saa tilanteen kääntymään taas toisinpäin.
        En tiennytkään, että näiden asioiden "ääneen sanominen" on näin terapeuttista! Ei kuitenkaan viiti omia ystäviä kuormittaa aina, heillekin valitellut miehen käytöstä liian usein...

• ..
        Väsynyt'79 kirjoitti:

Tottahan se on, että se mikä mies oli ekat puoli vuotta, ei ollut oikeasti olemassa. Koska nyt loput 1½ vuotta ollut tämä kylmä ja tunteeton tyyppi. Aina kun uhoan, että nyt lähden ja en jaksa enää tätä, niin hän vakuuttaa rakkauttaan ja sanoo olevansa vaan huono näyttämään tunteensa (tämä ihana mies keneen rakastuin ilmestyy).
        Uskon nyt että hän pelaa, ei ehkä tiedä edes mitä rakkaus on. On vaan oppinut esittämään sitä. Luulen, että hän ei tee tätä tietoisesti, vaan ei voi sille mitään.
        Aina jos itsetuntoni on kohentunut, enkä "roiku" hänessä tai kerjää hellyyttä, hän sanoo jotain ilkeää (ja osaa iskeä arkaan paikkaan)... Myöhemmin sanoo, ettei tarkoittanut, eikä edes muista sanoneensa sellaista. Tuntuu, että hän on onnellisempi niinä aikoina, kun mulla menee huonosti, muttei kuitenkaa tue tai lohduta. Sitten, kun mulla on asiat hyvin ja jaksan touhuta (en siis hyöri vaan hänen ympärillään) hän on kiukkunen (milloin milläkin tekosyyllä) ja loukkaa minua ym. Että saa tilanteen kääntymään taas toisinpäin.
        En tiennytkään, että näiden asioiden "ääneen sanominen" on näin terapeuttista! Ei kuitenkaan viiti omia ystäviä kuormittaa aina, heillekin valitellut miehen käytöstä liian usein...

Rakastuneena ihminen on erilainen ja näkee myös toisen erilaisena. Niin käy aina ja vasta sen jälkeen voi oikeasti valita rakastamisen.

Sinä rakastat häntä, se on käynyt selväksi. Hän ei todellakaan ole se, johon rakastuit, vaan hän on mitä on, oma itsensä. Siihen taas tietenkin vaikuttaa hänen persoonallisuutensa ja kaikki, mitä hän on elämässään kokenut, mahdolliset sairaudet ja vaikkapa aivokemia ja niin edelleen, mutta ne on asioita, joihin ei toinen voi omien halujensa ja toiveidensa mukaan vaikuttaa. Mahdollinen muutos lähtee aina itsestä.

Sinä rakastat häntä ja haluat kaikista kokemistasi vaikeuksista huolimatta olla hänen kanssaan. Siitä päättelen, että hänessä on oltava myös paljon hyvää ja suhteessanne paljon nautittavia asioita. Et sinä ole tyhmä ja vain tyhmä jäisi suhteeseen, jossa on pelkkää kärsimystä.

Ehdottaisin seuraavaa: ala katsella ja ajatella miestäsi rakastavin ajatuksin. Näe se, mitä rakastat hänessä. Kerro se hänelle teoin ja sanoin. Anna hänen tietää, kun sinä nautit hänen seurastaan ja sinulla on hyvä olla hänen kanssaan. Kun hän on kiukkuinen ja kärttyinen, niin koita sinä lohduttaa ja tukea häntä. Tunnustele suhdettanne sen perusteella, että haluat todella viettää koko loppuelämäsi tuon miehen kanssa. Kukaan ei ole täydellinen, ei kukaan.

Sanotaan, että ei ihminen koskaan muutu. Mutta yhtä totta on, että ihminen muuttuu koko ajan, kasvua ja kehittymistä ihmisenä tapahtuu, niin sinussa kuin hänessäkin. Parisuhdekin muuttuu ajan kanssa, parhaassa tapauksessa parempaan ja syvällisempään suuntaan.

Saattaa olla, että huomaat, että suhteessanne ei sitä hyvää ole enää tarpeeksi jäljellä. Voit aina lähteä. Tee vaikka selkeä /- -lista suhteesta ja anna myös järjen toimia ratkaisijana.

Toki kertomasi asioiden perusteella voisi sanoa, että miehesi kohtelee sinua huonosti, komentelee, eikä ota sinua huomioon. Miten sinä ilmaiset sen, että olitkin katselemassa jotain mielenkiintoista ohjelmaa, kun mies tulee ja vaihtaa kanavan omalle suosikkiohjelmalleen? Kyllä tv-ohjelmista voi ihan keskustelemalla päästä yhteisymmärrykseen. Ja jos molemmille on tärkeitä ohjelmia samaan aikaan, niin esimerkiksi tallentaminen/uusi kakkostelkkari voisi olla vaihtoehto. Parisuhteessa on aina kompromisseja.

Kehitä myös omaa itsetuntoasi, kerroit sen joskus olevan huonompi. Sinulla on oikeus omiin mielipiteisiin, oikeus katsoa suosikkiohjelmia tv:stä, oikeus ostaa kaupasta mitä haluat jne.

Sinulla on myös oikeus hyvään ja onnelliseen parisuhteeseen. Jos se ei ole tässä ja tämän miehen kanssa, se on jossain muualla. Se on varmaa.

• Ohhoh...

:P

"Ihan älyttömiä juttuja:"

Aika perusarjelta kuulostaa. Miehesi ei huomioi sinua, on ehkä jopa kyllästynyt sinuun ja seuraasi. Ei pidä sukulaisistesi seurasta.

En nyt taas sanoisi kyllä narsistiksi, mutta luultavasti ei kamalasti enää sinusta välitä tai jos välittää on nyt vaan näkyvissä se arki jota sinulle on tässä seurassa lopun elämääsi tarjolla.

Lopeta suhde kun ei suju, narsistiksi en lähtisi noilla teoilla toista puhumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe