Onko kukaan muu huomannut että vuosi vuodelta rintsikoissa tunutvat toppaukset vaan yleistyvän? Lisäksi nuo tuntuvat olevan yhä useammin sellaista mallia ettei niitä voi irrottaa. Olen ihmetellyt että haluaako valtaosa naisita tosiaan kulkea tyynyt tissien alla kun toppaukset ovat niin yleisiä (ja vieläpä isoja), vai päättävätkö sisäänostajat vaan itse mitä meidän tulisi haluta? Vai käynkö nyt vain väärissä kaupoissa?
Minusta tuntuu jotenkin hölmöltä ahtaa C-, D- tai suurempien kokojen rintsikoihin vielä jotain toppausta, ainakin allekirjoittaneen pitää tällaisia käyttäessään ostaa niitä varten kokoa isompi paita joka sitten roikkuu kaikkialta muualta paitsi tissien kohdalta... Ja vaikka osa naisita tuntee varmaan tissiensä koon riittämättömäksi, en uskoisi kuitenkaan valtaosan haluavan aina isompia tissejä omasta koostaan riippumatta.
Mutta, hyvät naiset, kaipaatteko toppauksia liiveihinne vai ette? Olenko ihan outo kun omissa on mielestäni tarpeeksi vaikka ei ne mitkään isot ole?
Toppauksia kaikkialla!
16
1723
Vastaukset
- Ei mikään outo
Nykymuoti on mennyt siihen suuntaan että tissit pitää olla isot ja selvästi esillä. Push-uppeja käytetään että saadaan tissit tyrkylle kaula-aukosta ja jos ei saada rintavakoa näkymään, tehdään vaikka mitä että se syntyisi.
Kyllä minäkin käytän mieluummin sellaisia rintaliivejä joissa kupeissa ei ole mitään toppauksia, vaikka kuppikokoni on C. Ellei haluamassani mallissa löydy täysin ilman toppauksia, yritän löytää mallin jossa toppaus on mahdollisimman ohut. - b75
Samaa ihmetellyt, että kun niin iso osa liiveistä on topattuja niin tarkoittaako se että suurin osa naisista toppaa? Kun jokuhan niitä ostaa.
Mun kuppikoko on B, ja en koe että pitäisi topata, päinvastoin se tuntuu fuskaamiselta. En halua näyttää ulospäin jotainmitä en ole. Välillä saa ihan etsiä toppaamattomia malleja. - -mathilde-
Olen valittanut aivan samasta asioista liivikaupoissa, mutta he vaan mutisevat vastaan että "suomalaiset naiset haluaa näitä toppauksia".
No näköjään mun lisäksi moni EI halua, mutta vaan tilataan topattuja. Stokkalla ei oikein muuta enää olekaan. Parit isokuppiset silikonirintaisille ja sitten topattuja loput 90%.
Ulkomailta vielä saa nättejä toppaamattomia liivejä eri kokoisille.- nC70
Kävin just Stockalla ja huomasin ihan saman. Ja toppaukset ovat ihan järjettömän isoja vielä! Nyt en löytänyt yksiäkään sopivia, onneksi kotona on vielä monet kivat liivit hyvässä kunnossa, mutta joskus nekin kulahtaa ja jos ei tää muoti siihen mennessä muutu niin ihmeessä ollaan... Voi kun ne olisi edes irrotettavia:(.
- 70B
Jep, inhoan myös toppauksia. Tuntuu valehtelulta, enkä kestä huomiota mitä lievästi topatutkin liivit saa aikaan hoikassa ylävartalossa. Joidenkin mielestä naisen mitta on hänen rintojen koko. Olen monta kertaa saanut kuulla muutamilta sukulaisilta kuinka näytän pojalta ja epänaiselliselta siitä asti kun siirryin pitämään vain toppaamattomia rintaliivejä ja että minun "pitäisi ehdottomasti" ruveta käyttämään tavallisia rintaliivejä taas.
Kävin kerran isossa alusvaatekaupassa missä nettisivuston mukaan olisi kaikenmallisia rintaliivejä kaiken kokoisille ja sielläkin myyjän oli pakkoa etsiä varaston perukoista löytääkseen ainoat täysin toppaamattomat rintaliivit (minun koossani) koko kaupassa. Surullista. - niinsevainon
joo, olen itsekkin tyytyväinen B-kokoisiin rintoihini. paljon isommat herättäisivät jo epätoivottua huomiota miehiltä. mutta siis, itse en pidä toppauksista. miettikääpäs nyt, kun miehen kanssa alkaa puuhiin, hän on ihan innoissaan miten isot rinnat on, ja kun ne liivit sitten lopulta lähtevät on pettymys varmaan suuri kun sieltä paljastuukin kokoa pienemmät rinnat.
- Bullet longline bra
Minusta topatut rintaliivit ovat mukavat eikä poikaystävälläni ole mitään sitä vastaan, että rinnat ovat sopivasti turkyllä.
Rintaliivin koko on 85C ja kunnon toppauksilla ne ovat todella oikeat bullet bra liivit. Nautin miesten katseista ja huomiosta ja niin nauttii poikaystävänikin.
- -mathilde-
No minä en haluaisi poikaystävää joka nautti miesten katseista ja huomiosta ;-)
Bullet bra ei muuten tarkoita topattua vaan 1950-luvun mallia, joka tekee rinnoista teräväkärkiset, kartion muotoiset. Niissä voi siis olla toppausta tai ei, leikkaus on tärkein, se joka tekee muodon.
Modernit topatut liivit taas pyrkivät tekemään rinnan puolipyöreäksi. Niiden tarkoitus on tehdä rinnoista ilmeisesti suuremman näköiset, peittää nänni, joka jostain syystä on nykyään "epämuosiossa" ja kenties jäljitellä silikonirintojen pallomaista muotoa(?).
Muodin lisäksi on toinenkin syy miksi rintaliivimarkkinoita hallitsee topatut liivit: topattuja liivejä voi valmistaa helpommin ja halvemmalla teollisesti halpatuotantomaissa. Sensijaan toppaamattomat liivit, etenkin hyvin tehdyt perinteistä 1800-luvun korsettiperinettä ja sen käsityöosaamista soveltavat hyvin istuvat liivit on useimmiten pakko koota käsin ja vaatii siis ammattiin koulutettua henkilökuntaa. Tuollainen kuppi on epäsymmetrinen kuten rintakin, joten istuu monelle paremmin kuin väkisin palloksi puristava versio.
Naisen rinta ei ole koskaan luonnollisesti pyöreä pallo, joten siihen ideaan perustuva topattu liivi tarvitsee toppaksen hieman hämäämään asiaa. Näin muuten viime viikolla tästä järkyttävän esimerkin: nuorella naisella, jolla oli isohkot ja ilmeisesti pitkänomaiset rinnat, oli päällä "muodikkaat" topatut liivit, jotka nostivat rinnat palloiksi niin että rinnan yläosaan tuli vekit tai poimut, jotka näkyivät täysin avokaulaisessa puserossa. Ei kovin toivottava look.
Rintaliivien luvatussa maassa, Ranskassa, pidetään edelleen toppaamattomia ohuita liivejä seksikkäimpinä ja olen samaa mieltä. Ranskalaisilla firmoilla onkin toppaamattomia liivejä myös alle B ja C kupeissa, ei vaan isommissa.- Yllättynyt mielipiteistä
-mathilde-
Oletko liivimyyjä, tai muuten liivialan ammattilainen? - -mathilde-
Yllättynyt mielipiteistä kirjoitti:
-mathilde-
Oletko liivimyyjä, tai muuten liivialan ammattilainen?Ei, en ole liivimyyjä :-)
Mutta oIen itse muuttunut väkisin "puoliammattilaiseksi" :-) koska mun on aina ollut vaikea löytää sopivia liivejä itselleni.
Käyn silloin tällöin Ranskassa alusvaateostoksilla, joten olen keskustellut paljon siellä alan ihmisten kanssa. Ranska on edelleen alusvaateasioissa maailman johtavia maita, koska siellä naiset laittavat euromääräisesti eniten rahaa alusvaatteisiin ja oikeastaan alan historian tärkein maa.
Jossain vaiheessa jopa harkitsin alalle ryhymistä tai edes bloggariksi rupeamista, mutta oma alani on vetänyt viime vuosina hyvin ja olen erikoistumassa mikä on hyvin vienyt suuren osan energiaani ja aikaani, joten tämä on nyt jäänyt harrastukseksi.
Jos ryhtyisin alalle, rupeaisin varmasti suunnittelijaksi :-) pari disainia on jo pöytälaatikossa - ja ei todellakaan topattua heh heh.
Kyllähän se hölmöltä ja vähän "tyrkyltä" tuntuu käyttää topattuja liivejä, kun kuppikoko on 70D... Etsin ne mahdollisimman vähän topatut, mutta ei tahdo löytyä sitten oikeaa kokoa, joten usein pakko ottaa se mitä sattuu löytymään.
- titsless
Olipa yhtä tuskaa ostaa juhlia varten nätti mekko. Kooltani olen ihan normaali 38, paitsi että rinnoiltani ole kokoa AA tai peräti AAA. Kaikissa juhlamekoissa oli rintojen kohdalla leikkaukset, eli naisella siis odotetaan olevan jonkin kokoiset rinnat. Päälläni olivat A-kokoiset liivit, joissa ei ollut juurikaan toppauksia ja jotka olivat yläosastaan liian isot minulle. Eli yläosa oli tyhjää täynnä.
Jokainen kokeilemani mekko oli liian iso rintojen kohdalta, jopa muutamat kokoa 36, joita myös kokeilin. Mieleinen juhlamekko kyllä löytyi, mutta se vaati topatut liivit, jotta etumus näyttäisi hyvältä.
En minäkään ymmärrä topattuja C- tai D-kupin liivejä, mutta hyvä että löytyy toppauksia näissä pienissä kokoluokissa. En minäkään tykkäisi toppauksia käyttää, mutta pakko sanoa että vaatteet eivät muuten istu ollenkaan. Etenkin kun muutoin olen ihan normaalikokoinen ja -painoinen, en mikään hirveän hoikka.- Ei rättiliivejä!
Topatut rintaliivit on ainkin mulle täysin pakolliset, sillä ilman niitä eivät mitkään vaatteet istuisi huonostikkan. Rintsikoiden koko 85AAA , mutta niitä on turha etsiä. Olen onnellinen jo 85B ja tietenkin vahvasti topatulla kupilla ettei se mene kuopalle. Toppaamattomat liivit ovat kuin tiskirätit puseroni alla.
- -mathilde-
Ei rättiliivejä! kirjoitti:
Topatut rintaliivit on ainkin mulle täysin pakolliset, sillä ilman niitä eivät mitkään vaatteet istuisi huonostikkan. Rintsikoiden koko 85AAA , mutta niitä on turha etsiä. Olen onnellinen jo 85B ja tietenkin vahvasti topatulla kupilla ettei se mene kuopalle. Toppaamattomat liivit ovat kuin tiskirätit puseroni alla.
Aivan, on hyvä että jokaiselle löytyy jotain sopivaa. Mutta tässä kai keskusteltiin yli C- ja varsinkin D-kupin kokoisten liivien toppauksista.
Joillain brittisivustoilla olen muuten nähnyt myös AAA-kuppia. Esim. Little Women. USA:ssa on ihan pieniin kuppeihin erikoistunut design-alusvaatteita myyvä LulaLu. En tiedä onko myynnissä vielä Euroopassa...
- B75
Itsellä B-kuppi ja huomannut saman, että nykyisin toppauksia joka paikassa. Ennen munkin koossa löytyi kauniita pitsiliivejä, nyt saa hakea. En mä pistäisi pahakseni jos nää tissit luonnostaan vähän isommat olisi, mutten tykkää ajatuksesta että niitä pitää topata isommiksi. kai sitä sitten täytyy, kun kaikki muutkin, muutenhan sitä alkaa erottua joukosta. Mutta tottuuko sitä sitten näkemään itsensä povekkaampana kuin oikeasti on ja sitten se todellinen koko alkaa tuntua liian pieneltä? Ja jääkö siihen "koukkuun" eli onko sitten pakko aina topata ettei tissit näytä eri päivinä erikokoisilta?
- -mathilde-
Voi voi jos mulla olis 75B koko ryntäisin heti Pariisiin ostamaan Aubaden, Epuren, ja Princess Tam Tamin liivejä! :-)
No ainakin joitain Aubaden liivejä saa Suomestakin.
Ranskalaiset ihannoivat eniten juuri 75B kokoa ja valikoimaa malleissa ja tyyleissä on paljon valikoimaa. Siis push-upien ja topattujen lisäksi on ihania läpinäkyviä pitsillevjä sekä puolikuppia, trianglea, yms. Siellä ei ole siis pakko tottua toppaamiseen vaan saa olla ihan oma naisellinen itsensä B-kupissa ilman patjaa.
Halpaa se ei ole, mutta ym. merkeistä Princess Tam Tam on kohtuuhintainen. Ei taida valitettavasti saada Suomesta, mutta tsekkaapa ASOS nettiliikkeen alet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462