Oon 18-vuotias ja oon huomannu olevani homo. Mua pelottaa kauheesti muiden mielipiteet itestäni ja tuntuu etten tätä pysty paljastamaan kellekään ikinä. Tuntuu usein yksinäiseltä, kun häpeen itseäni. Onko täällä joku ihan vastaavassa tilanteessa? En oo edes vielä seurustellu kenenkään kaa... sitä seurusteluaki jotenki samaan aikaan haluaa ja sit ei haluakaan... Voisko joku kertoo, että oonko ihan normaali, kun en välillä edes tiedä ollenkaan, mitä haluan? Olisin kiitollinen, jos joku voisi myös kertoa, kuinka alotti suhteensa ja kuinka kertoi siitä muille läheisilleen?
Pelko
12
426
Vastaukset
- kh
No jos se yhtään lohduttaa niin et ole ainoa. Itse olen jo 35 ja edelleen samassa tilanteessa kuin sinäkin. Huomasin jo 12 vuotiaana että pojat kiinnostaa, mutta en silloin edes itse tiennyt että kyseessä on homoseksualismi vaan luulin että se on vain sellaista normaalia poikien välistä sielujen sympatiaa. Mutta sitten jossain vaiheessa olisko ollut sinun iässäsi hämärässä alitajunnassani tiedostin itseni homoksi mutta kielsin jyrkästi sen jopa itseltäni. Mutta sitten tullessani kolmikymppiseksi katsoin eka kerran totuutta silmiin ja myönsin itselleni että tuulimyllyjä vastaan on turha taistella että kyllähän minä homo olen. Mutta samalla myöskin päätin että tämä on yksityis asiani enkä kerro tästä kenellekkään, ja päätöksessäni olen pysynyt, lukuunottamatta viimeisen 2-3 vuoden aikana qruiserissa tapaamiani homo/bi kavereita. Mutta mitenkä sitten tästä eteenpäin, niin koskaanhan ei voi tietenkään sanoa ei koskaan, mutta ainakaan toistaiseksi en ole tulossa ulos kaapista.
- sdvlb
Ette kupikaan ole yksin. Sama täällä ja ikää ties kuinka paljon. Sitä vain inhoaa itsensä ja sulkee suunsa kuin simpukka. Vasta jokunen vuosi sitten kykenin myöntämään itselleni olevani homo. Kenellekään en aio puhua asiasta, koska olen menettänyt luottamukseni ihmisten hyvyyteen ja kunnollisuuteen. Lisäksi homofobia kauhisttaa, kuten tämä skottipojan raaka murha ja muslimien vihakampanja homovapaiden alueiden puolesta täällä Englannissa.
En siis osaa enkä voi auttaa; myötätuntoa kohtalotovereille osoitan. Tämäkin viestini oli minulle ylivoimaisen vaikeaa kirjoittaa.
Täytyy vain toivoa, että tähän ketjuun tulisi vain asiallisia viestejä, mikä taitanee olla turha toivo ihmisten ilkeyden tuntien.- delfin3
Tiesin myös jo noin 12-vuotiaana olevani homo...no silloin en tietenkään kertonut asiasta kenellekkään. Noin 16-17-vuotiaana menin erään kaverin pyynnöstä ns. gay-bileisiin ja seuraavana päivänä kerroin vanhemmilleni missä olin ollut. Kotona ensin pieni shokki, mutta vanhempani ja sisarukseni hyväksyivät täysin, joskin pikkuveli kyllä homotteli. Kerroin itsestäni muka parhaalle kaverilleni ja siitä alkoi helvetti, joka kesti vuosia Enää en ole gay-bileissä käynyt, mutta kaipaisin kaveria itselleni, siis toista homoa...en neitimäistä, vaan normaalimman tuntuista. En myöskään enää välitä siitä, että minusta tiedetään, koska monet eivät edes usko minun olevan homo, vaikka ovatkin kuulleet. Elä omaa elämääsi...paras keino!!
- epätoivoon vaipunut
delfin3 kirjoitti:
Tiesin myös jo noin 12-vuotiaana olevani homo...no silloin en tietenkään kertonut asiasta kenellekkään. Noin 16-17-vuotiaana menin erään kaverin pyynnöstä ns. gay-bileisiin ja seuraavana päivänä kerroin vanhemmilleni missä olin ollut. Kotona ensin pieni shokki, mutta vanhempani ja sisarukseni hyväksyivät täysin, joskin pikkuveli kyllä homotteli. Kerroin itsestäni muka parhaalle kaverilleni ja siitä alkoi helvetti, joka kesti vuosia Enää en ole gay-bileissä käynyt, mutta kaipaisin kaveria itselleni, siis toista homoa...en neitimäistä, vaan normaalimman tuntuista. En myöskään enää välitä siitä, että minusta tiedetään, koska monet eivät edes usko minun olevan homo, vaikka ovatkin kuulleet. Elä omaa elämääsi...paras keino!!
Siinä vaan on se ongelma mulla, että en hyväksy itseäni ulkonäöltäni ja muilta ominaisuuksilta ja sitten mietin samalla, että olen liian huono ihminen seurustelemaan ylipäätään kenenkään kanssa, niin ei uskalla edes aloittaa mitään. Tuntuu, että se on lähtösin tosta homoudesta, koska olen alkanut tarkastelemaan pieniäkin virheitä itsessäni ja ne ovat nousseet suuriksi. Sitten jotenkin alitajuisesti haluun kauheesti saada jonkun läheisen ihmisen itselleni... jonkun samankaltaisessa tilanteessa olevan, joka ymmärtäisi... Mutta hyvä, että sulla on asia kunnossa ja olet sinut itsesi kanssa :) Toivotaan, että toi iän tuoma kokemus muuttaisi mua jossain vaiheessa elämää, kun olen vähän vanhempi.
- epätoivoon vaipunut
Joskus vaan mietityttää niin paljon, miten pystyy luomaan sellasen hyvän tulevaisuuden, kun homoista kumminkin puhutaan niin paljon pahaa. Vain homo ymmärtää, millaista on olla homo. Mulla homous on aiheuttanu sellasen itseluottamuksen heikkenemisen ja oon vetäytyny pois entisistä kaveripiireistä, kun siellä on joskus saanu kuulla homovastasia kommentteja. Olisi kiva kuitenkin seurustella tulevaisuudessa, mutta pelko on niin kova, että en tiedä uskallanko ikinä... ja löytyykö ylipäätään ketään sellaista ihmistä...
- sdvlb
Homovasaisuus on vastenmielinen ilmiö mm. siksi, että se on omiaan tuhoamaan kaltaistesi nuorten miesten elämän heti alkuunsa. Itse aion jatkossakin vaieta homoudestani. Ehkäpä teillä muilla on jatkossa nykyistä helpompaa, tai sitten ei... Tätähän tämä elämä on.
- 10+4
Mullakin on samanlainen tilanne kuin sulla. Tosin eräälle tärkeimmälle ihmiselle elämässäni olen suuntautumisestani kertonut ja lisäksi muutamille homo/bi-kavereille, joihin olen netissä tutustunut. Mäkin oon vetäytynyt pois entisistä kaveripiireistä homovastaisten kommenttien vuoksi. Lisäksi perheestä löytyy homofobiaa, eli elämä ei todellakaan ole helppoa.
Välillä tekis mieli huutaa koko maailmalle, että oon homo ja välillä taas toivon, ettei mua olisi ikinä syntynytkään. Mutta meitä on paljon ja maailma menee koko ajan eteenpäin, joten luulen, että homoihin suhtaudutaan tulevaisuudessa entistäkin paremmin. Ja mua ainakin pidetään heterona ja olenkin ns. poikamainen homo. Monet kaapista ulos tulleet ovat usein "neitimäisiä", joihin suhtaudutaan jyrkemmin. Itse siis tietysti hyväksyn kaikki, oli ne sitten neitimäisiä tai ei. Mikäli kaikki homot tulisivat esille, ennakkoluulot voisivat parantua.. Mutta saisvat kaikki tajuta, että me kaikki ollaan samanarvoisia!!
Ja kyllä sä varmasti löydät joskus sen oikean, ketä rakastaa. Ja tällä hetkellä sun oloa helpottaisi varmasti, mikäli löytäisit hengenheimolaisia jostakin, kuten Qruiserista. Elä siis luovuta, en minäkään! :) - sdvlb
10+4 kirjoitti:
Mullakin on samanlainen tilanne kuin sulla. Tosin eräälle tärkeimmälle ihmiselle elämässäni olen suuntautumisestani kertonut ja lisäksi muutamille homo/bi-kavereille, joihin olen netissä tutustunut. Mäkin oon vetäytynyt pois entisistä kaveripiireistä homovastaisten kommenttien vuoksi. Lisäksi perheestä löytyy homofobiaa, eli elämä ei todellakaan ole helppoa.
Välillä tekis mieli huutaa koko maailmalle, että oon homo ja välillä taas toivon, ettei mua olisi ikinä syntynytkään. Mutta meitä on paljon ja maailma menee koko ajan eteenpäin, joten luulen, että homoihin suhtaudutaan tulevaisuudessa entistäkin paremmin. Ja mua ainakin pidetään heterona ja olenkin ns. poikamainen homo. Monet kaapista ulos tulleet ovat usein "neitimäisiä", joihin suhtaudutaan jyrkemmin. Itse siis tietysti hyväksyn kaikki, oli ne sitten neitimäisiä tai ei. Mikäli kaikki homot tulisivat esille, ennakkoluulot voisivat parantua.. Mutta saisvat kaikki tajuta, että me kaikki ollaan samanarvoisia!!
Ja kyllä sä varmasti löydät joskus sen oikean, ketä rakastaa. Ja tällä hetkellä sun oloa helpottaisi varmasti, mikäli löytäisit hengenheimolaisia jostakin, kuten Qruiserista. Elä siis luovuta, en minäkään! :)Tere Simulla 10 4 asiat ovat sentään hyvin, koska Sinulla sentään on luotettava läheinen. On hyvin tärkeää voida puhua homoudestaan luotettavan läheisen kanssa. Mutta miten ihmeessä olet onnistunut löytämään netistä homokavereita? Minä olen niin vanha ja epäluuloinen, että en edes rohkene hakea homokavereita netistä; turvallisuussyistä olen mieluummin yksin, koska en enää halua luottamustani petettävän.
En kuitenkaan koskaan aio puhua kenellekään kasvokkain homoudestani. Minun on parempi vain elää jäljellä olevat vuotenikin yksin. Mieleni on kovin maassa, koska en enää kykene näkemään itselleni mitään tulevaisuutta.
Kaikenlainen liioittelu, kuten neitimäisyys tai sitten nahka-asut, lähinnä luovat minun mielestäni stereotypioita. Minä haluan vain elää omaa elämääni ilman mitään epiteettejä. Varmaankin olen pikkuporvarillinen...
Vuosien jälkeen olin äsken teatterissa (Kansallisessa) katsomassa näytelmän Homo! Hieno teksti, joka korosti hyväksyntää ja inhimillisyyttä.
Ikävää, että tähänkin ketjuun on pistetty asiattomia viestejä....
- yks_poika
vaikka ikää ei ole vielä paljon niin olen jo aikalailla avoin tästä asiasta. kun on sinut itsensä kanssa eikä häpeä sitä mitä on niin tulee parempi olo. itselleni oli todella helpottavaa tuntea ettei asiassa ole mitään salattavaa. en huutele asiaa mutta olen mikä olen. seurustelusuhdetta ei vielä ole ollut. sekin on varmaan jokaiselle helpompaa jos ei häpeä asiaa eikä tarvitse salailla.
- vastaa yks poika kii
Millai poika hoitelet paineet pois runkkatko usein , ite pitää vedell joka päivä joskus montakin kertaa nesteet ulos yks kundi kysyy
- sdvlb
Int' ska' man vara osaklig!!!
Hei!
Olen 18wee ja ohan samassa tilanteessa :)
Jos olet halukas keskustelaan asiasta niin ota yhteyttä [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416