Takaluukku ei aukea.

ovveetonn

Olisko jollakin tietoa missä vika kun zafiran takaluukku ei avaudu keskuslukosta eikä avaimesta lukosta ???? Kiitos jos joku auttaaa zafira -99 mallia

5

3149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haitarikumi

Saatta olla johto poikki luukusta.

• diyman

Terve,‎
      Itelläni on Astra G -98, mutta kaiketi suht. samanlaisella tekniikalla kuin Zafiratkin. Takaluukku ei avaimella ‎aukea mullakaan, eikä ole koskaan kaiketi auennutkaan, kun ei ole sopivaa avainta löytynyt. Sisäpuolelta ‎aukeaa kyllä kahvasta pienen vaivannäön jälkeen. ‎

Herra Haitarikumi voi olla oikeassa l. jos lukko ei naksu eikä pidä mitään ääntä, niin takaluukun lukon ‎virtapiuhat voi olla poikki luukun vas. yläreunassa olevan haitarikumin sisällä tai siinä lähistöllä, tai sitten irti liittimestä luukun sisällä. (toimiiko ‎lisäjarruvalo ja takalasin pyyhkijä? Jos ei, niin sitten pahimmoilleen kaikki johdot poikki) ‎

Jos luukussa joku naksuu ja ääntelee, kun k-lukituksen kanssa leikkii, niin vika löytynee luukun ‎verhoilupaffien takaa so. käyttömoottorin tai minkälieservon vivussa kiinni oleva teräslanka on päässyt ‎vääntymään niin paljon, ettei itse lukon aukaisuvipu käänny tarpeeksi. Tätä teräslankaa voi ‎väännellä/oikoa tms. kun pahvit irrotettuna ja lopettaa vääntelyt, kun lukko toimii taas oikein. Ei ole ‎välttämättä suuresta kiinni l. ei kannata liioitella vääntämisen kanssa. ‎
      Jos/Kun luukun lukon saa taas toimimaan kaukotilassa, niin vastaisuudessa ei kannata runtata voimalla takaluukkua kiinni, kun takapaksi on täynnä roinaa. Sen verran pehmeää tavaraa rautalankainen siirtovipu on, ‎että ylikuormarojut painaa ao. langan verhoilupahvin läpi uudestaan mutkalle, ja sama harjoitus luukun ‎verhoilujen irtiottamisineen pitää tehdä uudestaan.‎

• Jussin Zafira

Hei, itselläni taitaa olla toistamiseen juuri tämä vika "Jos luukussa joku naksuu ja ääntelee, kun k-lukituksen kanssa leikkii, niin vika löytynee luukun ‎verhoilupaffien takaa so. käyttömoottorin tai minkälieservon vivussa kiinni oleva teräslanka on päässyt ‎vääntymään niin paljon, ettei itse lukon aukaisuvipu käänny tarpeeksi."

Miten saan takaluukun auki tässä vikatilassa? Kyseiseen lankaan ei pääse käsiksi kuin irroittamalla "pahvi". mutta osa sen rruveista on piilossa luukun ollessa suljettuna.

Jussi P
        Turku‎

• mistä ihmeen

kahvasta "diyman" puhuu ?

• diyman

Terve,
      Nyt menee jo automerkit ja muistikuvat sekaisin l. Nissan Vanetessa oli aikanaan aivan vastaavat viat, mutta hyvä kahva luukun sisäpuolla. Kävin pihalla katsomassa oman farkku G-Astran takaluukkua ja ei siellä mitään muuta kahvaa ole kuin muovinen rimpulakahva, millä ei kyllä lukkoa avata. Samalla tuli katottua haitarikumin sisällä olevat piuhat ja ainakin tässä ritsassa oon ne näköjään joskus jatkanut uusilla piuhanpätkillä.
      Viimeksi luukun pahvit olleet mulla irti lisäjarruvaloa remontoidessa muutama viikko sitten, muttei tota lukkoa tullu tälläkertaa räplättyä kun se kerran sattuu toimimaan. Lukko on varmaan auennut aikanaan hyvällä tsägällä luukkua rynkyttämällä, kun mikään tallessa oleva avainkaan ei luukun lukkoon ole sopinut. Sorkkaraudalla sitä ei ainakaan ole (vielä) avattu.

pseudoneuvoja pahoitellen,
      diydementikko

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      113
      4304
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      150
      3689
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      88
      3435
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2829
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      129
      1730
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      37
      1568
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1211
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1184
    9. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1144
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1140
    Aihe