Takaluukku ei aukea.

ovveetonn

Olisko jollakin tietoa missä vika kun zafiran takaluukku ei avaudu keskuslukosta eikä avaimesta lukosta ???? Kiitos jos joku auttaaa zafira -99 mallia

5

2549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haitarikumi

      Saatta olla johto poikki luukusta.

    • diyman

      Terve,‎
      Itelläni on Astra G -98, mutta kaiketi suht. samanlaisella tekniikalla kuin Zafiratkin. Takaluukku ei avaimella ‎aukea mullakaan, eikä ole koskaan kaiketi auennutkaan, kun ei ole sopivaa avainta löytynyt. Sisäpuolelta ‎aukeaa kyllä kahvasta pienen vaivannäön jälkeen. ‎

      Herra Haitarikumi voi olla oikeassa l. jos lukko ei naksu eikä pidä mitään ääntä, niin takaluukun lukon ‎virtapiuhat voi olla poikki luukun vas. yläreunassa olevan haitarikumin sisällä tai siinä lähistöllä, tai sitten irti liittimestä luukun sisällä. (toimiiko ‎lisäjarruvalo ja takalasin pyyhkijä? Jos ei, niin sitten pahimmoilleen kaikki johdot poikki) ‎

      Jos luukussa joku naksuu ja ääntelee, kun k-lukituksen kanssa leikkii, niin vika löytynee luukun ‎verhoilupaffien takaa so. käyttömoottorin tai minkälieservon vivussa kiinni oleva teräslanka on päässyt ‎vääntymään niin paljon, ettei itse lukon aukaisuvipu käänny tarpeeksi. Tätä teräslankaa voi ‎väännellä/oikoa tms. kun pahvit irrotettuna ja lopettaa vääntelyt, kun lukko toimii taas oikein. Ei ole ‎välttämättä suuresta kiinni l. ei kannata liioitella vääntämisen kanssa. ‎
      Jos/Kun luukun lukon saa taas toimimaan kaukotilassa, niin vastaisuudessa ei kannata runtata voimalla takaluukkua kiinni, kun takapaksi on täynnä roinaa. Sen verran pehmeää tavaraa rautalankainen siirtovipu on, ‎että ylikuormarojut painaa ao. langan verhoilupahvin läpi uudestaan mutkalle, ja sama harjoitus luukun ‎verhoilujen irtiottamisineen pitää tehdä uudestaan.‎

      • Jussin Zafira

        Hei, itselläni taitaa olla toistamiseen juuri tämä vika "Jos luukussa joku naksuu ja ääntelee, kun k-lukituksen kanssa leikkii, niin vika löytynee luukun ‎verhoilupaffien takaa so. käyttömoottorin tai minkälieservon vivussa kiinni oleva teräslanka on päässyt ‎vääntymään niin paljon, ettei itse lukon aukaisuvipu käänny tarpeeksi."

        Miten saan takaluukun auki tässä vikatilassa? Kyseiseen lankaan ei pääse käsiksi kuin irroittamalla "pahvi". mutta osa sen rruveista on piilossa luukun ollessa suljettuna.

        Jussi P
        Turku‎


    • mistä ihmeen

      kahvasta "diyman" puhuu ?

    • diyman

      Terve,
      Nyt menee jo automerkit ja muistikuvat sekaisin l. Nissan Vanetessa oli aikanaan aivan vastaavat viat, mutta hyvä kahva luukun sisäpuolla. Kävin pihalla katsomassa oman farkku G-Astran takaluukkua ja ei siellä mitään muuta kahvaa ole kuin muovinen rimpulakahva, millä ei kyllä lukkoa avata. Samalla tuli katottua haitarikumin sisällä olevat piuhat ja ainakin tässä ritsassa oon ne näköjään joskus jatkanut uusilla piuhanpätkillä.
      Viimeksi luukun pahvit olleet mulla irti lisäjarruvaloa remontoidessa muutama viikko sitten, muttei tota lukkoa tullu tälläkertaa räplättyä kun se kerran sattuu toimimaan. Lukko on varmaan auennut aikanaan hyvällä tsägällä luukkua rynkyttämällä, kun mikään tallessa oleva avainkaan ei luukun lukkoon ole sopinut. Sorkkaraudalla sitä ei ainakaan ole (vielä) avattu.

      pseudoneuvoja pahoitellen,
      diydementikko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2058
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      245
      1836
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1423
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      104
      1095
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      950
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      821
    Aihe