efexor vaikutusnopeus

Onni77

Miten nopeasti Efexorin pitäisi alkaa helpottamaan oireita?
Aloitin lääkkeen 10 päivää sitten, ensin muutaman päivän 75mg ja sen jälkeen 150mg. Mitään positiivisia vaikutuksia en ole vielä huomannut. Olen sairastanut vaikeata ahdistuneisuushäiriötä ja masennusta jo parikymmentä vuotta ja vuosia lääkkeenä ollut Sepram 40mg vaihdettiin lennosta tähän Efexoriin. Onko muilla kokemuksia tästä lääkevaihdosta?

7

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nam..mam..

      tere! olen popsinut monta vuotta efeä ja stä ennen sepramia joka ei pelittäny, mutta tää efe on siitä hyvä ainakin mulla että ei mitään valittamista, korkeimmillaan söin 300mg vrk ja nyt olen ajan mittaan tullut takaisin 150- 75mg ja siitä viellä alas jahka pikkuhiljaa totutellen, efexor vaikutaa noin 4-7viikkoon kunnes alkaa vaikuttaa täysillä, siis oottele ja tutki mitä tapahtuu jakorasiassa tivotaan että saat hyvää apua tästä tapusta!

    • Ronaldingo

      Olen syönyt kohta viisi viikkoa. Aloitettiin varovasti 3vko:a 37,5 mg ja sitten nosto 75mg sitten taas tapaaminen lääkärin (psykiatri) ja varmaan nosto taas. Ensin tuli hieman takapakkia ja nyt sitten tuntuu että voimat alkavat palata. Sosiaalisuus lisääntyy huomattavasti ja masennus alkaa häviämään. En ihmeitä odotellut kun edellinen lääke (endronax) teki pelottavan itsetuhoiseksi mutta yllätys ollut positiivinen. Ciprat eivät mulle sopineet. Tekivät kireäksi ja ylitouhukkaaksi. Viisi vuotta meni sen kanssa ja sitten paukahti vaikea- asteinen masennusjakso, jolta saikulla kohta 8kk ja jatkuu vielä jonkin aikaa. Syön lisäksi Supriumia, joka vie tuskaisuuden tunteen pois.

    • nam...

      juu mutta jos tuntuu että pärjäät 75mg niin jätä siihen ja jos sitten myöhemmin ei pelitä niin nostat annosta, sillä ei näitä huvikseen kannata pureksia jos ei sitten ole pakko.hyvää vointia kuiteskin sulle!

    • masis_

      Kyllä se aika pian alkoi helpottamaan, olisko mennyt muutama viikko niin alko vaikuttamaan.. Mulla kans oli sepram, mut ei auttanut ja pisti ylikierroksille. Mulla nyt efexor depot 175mg, ja hyvin on auttanut. Elämänilo palannut ja piristynyt..

    • Onni(ko)77

      Kiitos vastauksista, täytyy malttaa siis odotella vielä. Vasta 11 päivää takana ja viikko tolla 150mg:lla. Jotenkin vaan koko ajan odottas, että ahdistus alkas jo helpottaa. Mites muuten toi sex puoli miespuolisilla; sepramin kanssa sai polkee ku tulpatonta mopoo, onko Efen kanssa sama juttu?

    • solikka...

      efellä keulii paremmin, mutta ei se aina johdu lääkkeistä vaan minkälainen olo on tuolla jakokeskuksessa ja parempihan se joskus on sillä mopolla ajella pitempään vaikka mäntähän siinä kuluu puahah...

    • tääältäkuuluuu

      Mä aloitin Efen kolme viikkoa sitten ja olen vatänyt ranteet ja kurkun auki(Ei vitsi)
      Ensin tuli hypomania ja sitten tosi paha itsetuhoisuus, Nyt haetaan uutta lääkitystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe