Minulla on nyt ollut SWAROVSKI ATM 80 HD 20-60X ZOOMI yhden vuoden ja noin 3 kuukautta SWAROVSKI EL 10X42 SWAROVISION- kiikari.Tämä minun seikkailuni swarovskimaailmassa on ollut pelkkää pettymystä. Ensiksi ihmettelin miksi ATMllä
katsottaessa linnut näyttää niin kuin ne olisi paketoitu muovikelmuun.Tämmöi-
seltä näytti ainakin kaikki mustat tai tummat linnut mitä enemmän oli etäisyyttä
ja jos taustalla oli vaaleita tai kirkkaita pilviä.Tämä ongelma kesti noin puolivuotta
kunnes ongelma hävisi. Edelleen on välillä vaikeaa saada helposti terävää kuvaa.
Alussa kuva oli todella epäterävä. Kaiken huippu on se että tänä syksynä meni
objektiivin sisemmät linssit huuruun eli putki vuotaa kuin seula. Ostin putken uutena joten takuu korvaa mutta silti ottaa aivoon kun on vielä käsitellyt ja kuljet-tanut putkea asiallisesti alumiinilaukussa jossa on solumuovi pehmusteet.
Ostin tämän vuoden elokuussa SWAROVSKI EL 10X42 SV -kiikarin.Ensiksi ihmette-
lin miksi kuva on terävä laidoilla mutta ei keskellä.No välillä se on ollut lähes terä-
vä myös keskellä mutta harvoin. Kun minulla oli ollut tämä kiikari noin 2 viikkoa
niin huomasin että kuvassa näkyi selvä kehys joka näkyi vain silloin kun katsoin
taivaalle mutta ei muulloin.Sitten kokeilin niin että käänsin silmäkuppia 1,5-2 mm
virallisen B-asennon alapuolelle niin johan rinkula häipyi joko kokonaan tai niin
paljon ettei se enää häiritse.Ihmetyttää vaan että miten huippuluokan kiikarissa
voi olla tuollainen vika.Tiedän kyllä että on olemassa viallisia yksilöitä huippuluo-
kankin kiikareissa.Tai SWAROVSKIT ei vaan sovi minun silmilleni. Ostin kiikarinkin
uutena.
Kun sain kokeilla kolmea SWAROVSKI ATM- kaukoputkea syksyllä 2010 niin olin
ihmeissäni siitä että miten voi uuden kaukoputken objektiivit olla niin täynnä
pitkiä ja ohuita naarmuja. Minulla oli 2001-2005 välisenä aikana 4 uutta KOWA
TSN 823 M-kaukoputkea eikä niissä ollut koskaan yhtään naarmua objektiivilins-
seissä.Naarmuja tuli vain yhden putken linsseihin kun pesin huolimattomasti.
KOKEMUKSIA KAUKOPUTKISTA JA KIIKAREISTA
KOWSKI 69
1
477
Vastaukset
- kiinan swarovski
Kerran kun yhtä kiinalaista kiikarisivustoa, jonkun tehtaan sivu, selailin, siellä komeasti luki että Swarovskejakin tehdään.
En ole mikään asiantuntija, mutta kyllä vähän kummastutti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351402
- 1041103
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat310845- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144624