Heippa, miten meni teidän kokeet. Kiinnostaa etenkin matikka osuus sillä ei vahvin alueeni. Mitä vastasitte mihinkin?
Haaga-Helian liikeyalouden pääsykokeet syksy 2011
9
383
Vastaukset
- Kokeissa ollut
Moikka! Mulle tuli jotenki ihan ihme olo siitä kokeesta...Ei se nyt ihan läskiks mennyt mut ei sillä välttämättä opiskelupaikkakaan irtoo... Muistan oikeestaan vaan yhden niistä matikantehtävistä kunnolla ja se oli se auto,polkupyörä,mopo härpäke. Sain että niitä olis yhteensä ollu 45 siinä pihalla. Itteäni kans pelottaa eniten tuo matikka kun ei oo kanssa mitenkää erityisen vahva alue...Ja tietty se, että väärästä menee miinus pisteitä. Tulispa nyt se 29.11 äkkiä!!
- kjfi
Heippa! Mäkin sain siitä 45. Ja yhtälöstä "ei mikään näistä", 3h ja 7,5 min siitä et kauan kesti kolmella laitteella työ, joka neljällä laitteella vei 2,5h. Pari viimeistä kohtaa jäi vastaamatta. Essee oli tosi vaikea, tai jotenkin jäi sellainen fiilis, ettei saanut niitä lobbauksen toimintatapoja selkeästi eriteltyä, vaan vastaus jäi vähän ympäripyöreeks sepittelyksi. :D sen sijaan monivalinnoissa onnistuin! Huh,mut toivotaan ett pisterajat ei nouse ainakaan kauheasti yli 70 ! :)
- pojpoj
Työ kolmella laittella kesti 3 tuntia ja 20 minuuttia. Ja 45 ajoneuvoa sain minäkin. Yhtälöstä myös "ei mikään näistä".
- huohhh
1.jos neljältä samanlaiselta laitteelta menee työn tekemiseen yhteensä 2,5/ h, niin kauanko kolmelta laitteelta menee saman työn tekemiseen?
sain vastaukseksi 3 h 7.5 min
2. Loogista päättelyä mittaava tehtävä mis oli se ympyrä jossa laskettiin monesko kirjain aakkosissa on "i", vastaus oli: 9, eli "ei mikään näistä" oli oikee vastaus.
3. Grammatehtävän oikea vastaus: 450 g
5. Autotehtävän vastaus: 45
6. Tuotteiden myynnin määrän lasku tammikuusta helmikuuhun oli 15% (itellä meni väärin)
7. Klaavatehtävän vastaus oli 50 %. kysymys oli muotoiltu siten, että aiempia heittoja ei tule huomioida. "ei mikään näistä siis"
8. En muista mikä oli eka tehtävä, mut vastasin siihen muistaakseni 10%
Matikasta jäi laskematta pari, se "oppilaslasku" ja " paljonko on 5X tjtn"
Monivalinnat meni varmaankin ihan penkin alle. Kokeessa suurin osa tuntu vastatessa ihan itsestäänselvyyksiltä, mut jälkeenpäin tarkastettua tajusinkin, että väärinhän ne meni. Esimerkiksi: "koneella on toimittajia 60 eri maassa", väittämä oli "oikein" ja itse vastasin "väärin" -joka myöskin oli väärä vastaus. Monivalinnoissa sekotettiin ennakkomateriaalin tekstistä tuttuja lukuja "vääriin paikkoihin", jolloinka väittämä usein näytti oikealta, muttei sitä kuitenkaan ollut.
Toinen väittämä mikä jäi mieleen: "neljä maantieteellistä aluetta, lähi-itä, eurooppa, yhdysvallat jne", väittämän oikea vastaus oli "väärin".. metsään meni sekin.
Enkkuosio oli ihan hanurista. Luulin olevani englannissa kohtuu hyvä, mut tekstiä lukiessa tuntu siltä, että se ois voinut olla vaikka kiinaa. Eli enkun monivalinnoissa mentiin ihan arvalla.
Esseehen tuli kirjotettua lobbauksesta yleisesti, lähinnä netistä löytyneen matskun perusteella. Jotain ennakkoaineiston tekstistä olin saanut selvitettyä, murusia kuitenkin.
Alotuspisteitä oli 40, eli tuskin on menemistä. - teipai
ei se väittämä mun muistini mukaan ihan noin mennyt...?
neljä maantieteellistä aluetta, tyynenmeren alue ja aasia, amerikka, keski- ja pohjois-eurooppa sekä länsi- ja etelä-eurooppa. Eli oikea vastaus oli "oikein". ?
Ainoa mitä tuossa silloin pohdin oli se, että oliko nuo euroopan alueet (länsi, etelä, pohjoinen ja keski) laitettu siihen hämäyksestä väärin päin jolloin oikea vastaus olisikin ollut "väärin"...... :-O
no, jokatapauksessa koe oli minusta viime kesäistä vaikeampi ja eipä taida aueta ovet ammattikorkeaan tälläkään kertaa...:( - basii
OIKEIN se oli! Kysymys kuului, ett pitääkö paikkaansa että neljä maantieteellistä aluetta ovat keski- ja pohjois e, länsi ja etelä-e, tyynenmeren alue ja aasia. Ei ollut laitettu hämäyksestä siis Euroopan alueita ristiin. =)
- huohhh
tymä kysymys mut kestäkää. Eikös niihin neljään alueeseen kuulunuut joku EMEa -alue? Mun käsittääkseni se oikea vastaus oli "väärin"... Toivotaan et oon väärässä, koska laitoin, että "oikein"
- teipai
EMEa alue tarkoittaa euroopan, lähi-idän ja afrikan aluetta...kait?
Eli se ei tuohon kysymykseen liittynyt.- kkkmip-om
Joo, ärsyttävä kysymys! Tarkistin asian kokeen jälkeen, ja mielestäni tekstissä jaettiin maat juuri noin, eli vastauksen olisi pitänyt olla "oikein". Mutta se sanottiin vain kerran, ja minä tuijottelin monia ympyrädiagrammeja, joissa maat oli törkeästi jaettu eri tavalla, joten vastasin "väärin". Päh!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502