Ruumiista irtaantuminen

unessa...

Tapahtui taas viime viikonloppuna su ja ma välisenä yönä.
Olin unessa tutunoloisessa paikassa, missä lähdin kävelemään
puisia portaita pitkin ylöspäin sillalle. Silta olisi jatkunut pitkälle eteenpäin
ja kävelin sen yläportaalle asti, kunnes huomasin, että puinen silta
oli huonoa tekoa. Kävelin jonkun matkaa eteenpäin ja laskeuduin takaisin.
Ajankohta oli aikainen aamu ja kaikki ilman lämpöä, taustalla olevia autoja,
maisemaa ja vuoristoa myöten oli niin aitoa, kuin vain olla aja voi. Maata on vaikea sanoa tarkkaan, mutta Italiassa käyneenä se muistutti pohjois-italian maisemaa.
Nousin siis pois sillalta ja laskeuduin takaisin kadulle. Kävelin jonkun matkaa
ja pysähdyin asfaltille tien viereen. Lähellä minua oli valkoinen kissa, paksuturkkinen se katsoi minua ja lähti sitten pois. Pesin käteni asfaltilla olleessa lätäkössä ja vesi tuntui jälleen kerran niin aidolta, kuin vesi vain voi tuntua. Palasin sitten takaisin tähän ns. "todellisuuteen".
Pystyin aistimaan asioita unessa todentuntuisemmin, kuin tässä "todellisuudessa" samaten näkemään ja kokemaan itseni ikään kuin ulkopuolelta käsin.

3

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsdsdsDVDV

Unta se oli.
      Oletko koskaan nainut unessa, sekin tuntuu unessa ihan kuin tekis sitä oikeasti.

• EriKokemus

Uni ja ruumiista irtaantuminen ovat kaksi eri asiaa. Aloittajan kokemus on kaiketi tapahtunut oikeasti tietyllä tajunnan ja kokemuksen tasolla. Uni on eri asia ja tuntuu erilaiselta. Ei niin todelliselta mitä oobe kokemus on.

• Unesi ei vaikuta ilmaisevan sinuun vaikuttaneita tunteita. Se oli siis kokemus muiden joukossa. Unet eivät yleensäkään ilmaise mitään salattua taikka merkityksellistä.

Näit unta, jossa oli tapahtumia. Nämä voivat olla muistikuvajohdannaisia. Kaiken kaikkiaan unesi vaikuttaa olevan äärimmäisen riisuttu kaikista yksityiskohdista.

Näit sillan, mutta et kerro tunteistasi.

Kuvat eivät kerro mitään, tunteet kuvien takana kertovat tarinan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3523
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2359
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2188
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1947
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1542
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1399
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1262
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1210
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1165
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1149
    Aihe