Terve!
Olen 17 vuotias enkä ole harrastanut koskaan mitään liikuntaa säännöllisesti, joskus vain lenkkeilen tai poljen pyörällä kouluun yms.. Nyrkkeily on kuitenkin alkanut kiinnostaa, mutta en haluaisi ihan kehään mennä, lähinnä kohottaisin vain kuntoa ja kasvattaisin lihasmassaa & vapauttaisin argessioita.
Paikkakunnallani ei tietääkseni ole nyrkkeilypiirejä, kunnan kuntosalilla taitaa kuitenkin olla jonkinlainen säkki roikkumassa.. Haluaisin kuitenkin hankkia omat varusteet kotiin. Joten:
Millaiset hanskat pitäisi olla aloittelijalle?
Minkäkokoinen säkki?
Muut varusteet..?
Nyrkkeily kunnonkohottajana
4
198
Vastaukset
- asdasdasdasdasew
Mene hyvä mies ihmeessä kuntonyrkkeilyyn taputtamaan säkkiä mammojen kanssa. Kunto nousee äkkiä.
- joooooooooooo
Itse en suosittelisi harrastamaan niin sanotusti "itseoppineena". Tekniikka on niin suuressa osassa, ja ilman enempää tietämystä onnistut luultavasti paskomaan ainakin ranteesi. Mutta jos välttämättä haluat, niin tarvitset säkkihanskat, ei sparraushanskoja, eli ei niitä isoja, pyöreitä ja pehmeitä hanskoja vaan kovat, hiukan ohuemmat hanskat. Lisäksi rannesiteet, suosittelen lyhyempiä, pitkät oli mulle ainakin ihan liian pitkät. Nyrkkeilykenkiä et sinänsä tarvitse koska et aio hakata muutakun säkkiä, mutta kannattaa silti kuitenkin käyttää vaikka sählykenkiä, ajaa ihan hyvin asiansa. Kovin kevyttä säkkiä en suosittele jos lihasvoimaa aiot kasvattaa, sillä kevyt säkki heiluu aika reippaasti kun siihen lyö ellei ole kaveria pitämässä kiinni. Kaupassakin varmaan osataan neuvoa minkäkokonen säkki olis sulle sopiva. Tässä siis jotain neuvoja, toivottavasti oli jotain apua. (:
- Juoksua
Janne
Peruskunto pitää hankkia metsästä.
Muuten et jaksa tehdä lajikohtaisia harjoitteita. - ..
Minä olen 17-vuotias tyttö ja harrastan toista vuotta kuntonyrkkeilyä. Itsekkään en ollut koskaan mitään liikunnallista harrastanut, aivan vaahtosammuttimena vain..
Ja suosittelen!! Aivan mahtavaa puuhaa, vaikka ensimmäisissä treeneissä meinasi henki lähteä. (: Itse olen ohjeistetuissa harkoissa, ja suosittelen sitä mikäli vain pystyt.. Tekniikka vaatii harjoittelua. Ensimmäisenä vuoten ostin itselleni ihan kilpahanskat, treeneissä otetaan pareittain vastaan hanskoihin. Säkkiin toki kannattaa olla erikseen säkkihanskat. Kotoa löytyy 18kg säkki, mutta sillä nyt ei tee juuri mitään, ellei halua vain tekniikkaa ja teräviä lyöntejä harjoitella, ellei ole jotakuta pitämässä. Muita vartusteita et siis tarvitse kuin hanskat ja rannesiteet ja tietenkin sen säkin. Itselläni on hammassuojien ja kypärän osto, jos tästä kilpapuolelle pian siirtyisi. (:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462