Riittääkö usko Jeesukseen pelastukseen?

Uskon Jeesukseen

Jos ei riitä niin mitä muuta pelastumiseen vaaditaan? Raamattua kun lukee niin siellä tulee vastaan monenlaista huomiota kiinnittävää asiaa vastaan.

Onko niin että usko Jeesukseen on vain yksi pelastuslistan asioista, joka on omattava?

Missä helppolukuinen pelastuslista jos pelkkä usko ei Jeesukseen ei riitä? Miten ihmeessä voisi olla niin paksu kirja täynnä Jumalan Sanaa ja sitten voisi vain todeta, että jos pelastua haluat Taivaaseen niin uskot vain Jeesukseen ja siinä se. Miksi sitten pitäisi Raamattua lueskella suositusten mukaisesti päivittäin?

42

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • f45f

Pahat hengetkin uskovat kyllä Jumalan olemassaoloon, mutta eivät he silti pelastu. Saatanan usko Jeesukseen on vain totuuden tietämistä, ei siihen luottamista tai turvautumista. Ihminenkään ei pelastu vain sillä, että uskoo, että on totta, että Jeesus on Herra ja kuollut ihmisten syntien takia ja niin edelleen, vaan ihmisen pitää sydämen tasolla turvautua Jeesukseen.

• ilkeekö oot7

Vapaitten suuntien ilkeilyä tämä, pahat hengetkin uskovat Jeesukseen mutta eivät pelastu.

• Helppolukuinen pelastuslista on kiteytetty Raamatussa yhteen jakeeseen eli Joh 3:16 eli ns. Pienoisevankeliumi.
      Oikeastaan kaikki muu Raamatussa on tuohon virkkeeseen tähtäävää tai sitä selittävää.

Raamattu on kieltämättä aikamoinen opus. Sen punaisena lankana on Jumalan toiminta ja johdatus ihmiskunnan historiassa, joka tähtää tuonpuoleiseen.

Sitä kannataa lukea siitä syystä, että saa kokemusta ja uskonvahvitusta sen kautta, miten Jumala on aiemmin toiminut ja mitä se voisi olla omassa elämässäni.

Pelastus on loppujenlopuksi hyvin yksinkertainen, mutta samalla nin monimutkainen asia. Kannattaa turvata ennemmin tuohon yksinkertaiseen, niin ei mene tämä liian vaikeaksi.

Antti-pappi

• kysyn ihan vain

Hyvä Anja pappi. Kertoisitko että miltä pitäisi pelastua? Eikai kuitenkaan helvetiltä tai muulta pahuudelta?

• Balttis

Tämä edellyttää myös sitä että usko ilmenee, kuuliaisuutena Pojalle, eli esim: kasteen ottamisena Häneen: kuten Raamattu opettaa: Apt.2:38-40; eli uskokuuliaisuutta Hänen nimeään kohtaan, sitä seuraavine uskon ratkaisuineen, kuten kasteelle menoa, sillä ihmisen tulee syntyä uudesti, sekä vedestä, että Hengestä, kuten Jeesus kastajana, opetti ja toimi, kuten jokainen voi lukea itse vaikkapa lukemalla koko Johanneksen evankeliumin kolmannen luvun loppuun asti:

Joh.3:36; >> Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta JOS JOKU EI OLE KUULIAINEN POJALLE, HÄN EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ.

• perusasiat

"Helppolukuinen pelastuslista on kiteytetty Raamatussa yhteen jakeeseen eli Joh 3:16 eli ns. Pienoisevankeliumi."

14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen* erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,

* käärme -sana on väärin käännetty, Septuagintassa "laki", toisin sanoen "mitä käärme sanoo" pitää olla "mitä laki sanoo"

14 Ja niinkuin Mooses ylensi jumalan lain erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,

15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

Jokainen joka tuo rikoksen julki, k. e. Jumalan lain rikkomiset ja Suomen perustuslain rikkomiset, on pyhä, " sillä ne ovat Jumalassa tehdyt".

• 1+1
        kysyn ihan vain kirjoitti:

Hyvä Anja pappi. Kertoisitko että miltä pitäisi pelastua? Eikai kuitenkaan helvetiltä tai muulta pahuudelta?

Kertoisitko että miltä pitäisi pelastua?

Synniltä! Synti on se mikä kadottaa ja pitää erossa Jumalasta.

• Uskissss

Antti, sinun vastauksesta ei ihan saanut selvää. Taisit jättää muutaman hyvin olennaisen kohdan väliin, joten täsmennetään vähän tätä hyvin tärkeää asiaa:

Eli mitä pelastukseen tarvitaan. Siihen tarvitaan se, että kertoo vilpittömästi toisille ihmisille, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan poika ja messias, joka on sovittanut ristillä häneen uskovien henkilöiden synnit. Tämä usko saa aikaan sen, että ihminen alkaa katumaan syntejään ja hän pyytää katuvana anteeksi syntejään.

Tämä uskon lisäksi, sitten tulee uskoa Jeesusta, eli noudattaa Jeesuksen antamia ohjeita, eli seurata Jeesusta. Aito usko Jeesukseen johtaa uskovan tottelemaan Jeesuksen ohjeita. Näin ihminen syntyy uudelleen ylhäältä ja pyhittää elämäänsä.

Tämä elämänsä pyhittäminen tarkoittaa sitä, että usko Jeesukseen tuo kuuliaisuuden Jeesuksen antamiin ohjeisiin. Ihminen käy säännöllisesti kirkossa ehtoollisella, jolloin hiljennytään katuvana omiin synteihin ja nautitaan Jeesuksen ruumiin ja veren ateria, siis leipää ja viiniä. Tämä ateria on sakramentti, jossa uskova pyytää anteeksi ja saa anteeksi syntejään.

Eli nämä kaikki tarvitaan, jotta pelastuu taivaaseen.

Taivaaseen ei pelastu, jos vain on tapakristitty luterilaisen kirkon jäsen. Taivaaseen ei pelastu, jos ei kadu syntejään ja pyydä Jeesukselta anteeksi niitä. Taivaaseen ei pelastu, jos ihmiseltä puuttuu sellainen usko Jeesukseen, että hän ei edes yritä totella Jeesusta.

Luterilaisen kirkon pappi Antti Kylliäinen on kirjoittanut harhaoppisen kirjan "kaikki pelastuvat". Se kirja valehtelee. Raamatussa selvästi opetetaan, että pelastuva ihminen pääsee taivaaseen. Se, joka ei pelastu, joutuu h elvettiin. Tämä h elvetin rangaistus on ikuinen, jossa kärsitään suunnatonta tuskaa. Kaikkein kamalimpia h elvetin rangaistuksia saavat ne, jotka ovat eksyttäneet ihmisiä Jumalan sanasta pois siten, että he ajautuvat h elvettiin.

• Uskisss

Antti sanoudutko jo irti siitä harhaoppisesta opetuksestasi, että kaikki pelastuvat taivaaseen? Eli joko vahvistat sen Raamatussa selvästi kirjoitetun, että h elvetti on olemassa?

• Uskissss
        Uskissss kirjoitti:

Antti, sinun vastauksesta ei ihan saanut selvää. Taisit jättää muutaman hyvin olennaisen kohdan väliin, joten täsmennetään vähän tätä hyvin tärkeää asiaa:

Eli mitä pelastukseen tarvitaan. Siihen tarvitaan se, että kertoo vilpittömästi toisille ihmisille, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan poika ja messias, joka on sovittanut ristillä häneen uskovien henkilöiden synnit. Tämä usko saa aikaan sen, että ihminen alkaa katumaan syntejään ja hän pyytää katuvana anteeksi syntejään.

Tämä uskon lisäksi, sitten tulee uskoa Jeesusta, eli noudattaa Jeesuksen antamia ohjeita, eli seurata Jeesusta. Aito usko Jeesukseen johtaa uskovan tottelemaan Jeesuksen ohjeita. Näin ihminen syntyy uudelleen ylhäältä ja pyhittää elämäänsä.

Tämä elämänsä pyhittäminen tarkoittaa sitä, että usko Jeesukseen tuo kuuliaisuuden Jeesuksen antamiin ohjeisiin. Ihminen käy säännöllisesti kirkossa ehtoollisella, jolloin hiljennytään katuvana omiin synteihin ja nautitaan Jeesuksen ruumiin ja veren ateria, siis leipää ja viiniä. Tämä ateria on sakramentti, jossa uskova pyytää anteeksi ja saa anteeksi syntejään.

Eli nämä kaikki tarvitaan, jotta pelastuu taivaaseen.

Taivaaseen ei pelastu, jos vain on tapakristitty luterilaisen kirkon jäsen. Taivaaseen ei pelastu, jos ei kadu syntejään ja pyydä Jeesukselta anteeksi niitä. Taivaaseen ei pelastu, jos ihmiseltä puuttuu sellainen usko Jeesukseen, että hän ei edes yritä totella Jeesusta.

Luterilaisen kirkon pappi Antti Kylliäinen on kirjoittanut harhaoppisen kirjan "kaikki pelastuvat". Se kirja valehtelee. Raamatussa selvästi opetetaan, että pelastuva ihminen pääsee taivaaseen. Se, joka ei pelastu, joutuu h elvettiin. Tämä h elvetin rangaistus on ikuinen, jossa kärsitään suunnatonta tuskaa. Kaikkein kamalimpia h elvetin rangaistuksia saavat ne, jotka ovat eksyttäneet ihmisiä Jumalan sanasta pois siten, että he ajautuvat h elvettiin.

Tähän voisi vielä lisätä sen, että aito pelastava usko näkyy niin, että uskova ei häpeä uskoaan Jeesukseen muiden ihmisten edessä edes silloin, kun kuulijat ovat nipottavia ateisteja.

• Uskon Jeesykseen
        Uskissss kirjoitti:

Tähän voisi vielä lisätä sen, että aito pelastava usko näkyy niin, että uskova ei häpeä uskoaan Jeesukseen muiden ihmisten edessä edes silloin, kun kuulijat ovat nipottavia ateisteja.

sitten tulee uskoa Jeesusta, eli noudattaa Jeesuksen antamia ohjeita, eli seurata Jeesusta. Aito usko Jeesukseen johtaa uskovan tottelemaan Jeesuksen ohjeita.

Missä helppolukuinen pelastuslista jos pelkkä usko ei Jeesukseen ei riitä? Missä helppolukuinen pelastuslista jos pelkkä usko ei Jeesukseen ei riitä? Missä helppolukuinen pelastuslista jos pelkkä usko ei Jeesukseen ei riitä?

• Uskon Jeesukseen
        Uskon Jeesykseen kirjoitti:

sitten tulee uskoa Jeesusta, eli noudattaa Jeesuksen antamia ohjeita, eli seurata Jeesusta. Aito usko Jeesukseen johtaa uskovan tottelemaan Jeesuksen ohjeita.

Missä helppolukuinen pelastuslista jos pelkkä usko ei Jeesukseen ei riitä? Missä helppolukuinen pelastuslista jos pelkkä usko ei Jeesukseen ei riitä? Missä helppolukuinen pelastuslista jos pelkkä usko ei Jeesukseen ei riitä?

Mitkä ne ohjeet ovat kaikkineen. Kaipaan pelastuslistaa. Pelastuslistaa, en ympäripyöreää. Seikkaperäistä lista, josta ilmenee mitä kaikkea tulee tehdä ollakseen pelastettu.

Raamatussahan ne asiat ovat selitetty siellä täällä. Haluan ne siellä täällä olevat pelastukseen VAADITTAVAT seikat pelastuslistana.

• EL.a . K:IM

Uskon Jeesukseen

Kyllä.

Usko Jeesukseen riittää.

Mutta sun pitää ensin ymmärtää, että Jeesus elää.

Ei sun tarvitse sitä aapista lueskella.

Se duuni on järjestetty kirjanoppineille, ja niiden junttien vastavoimalle.

Eli niille. Jotka osoittavat, että ne kirjanoppineet ei tajua yhden mitään.

Rakas.

Rakasta, ja pidä uskosi Jeesukseen.

Me haetaan sut vaikka tuonelasta, jos pidät ne sanat sydämessäsi.

• Armoa se on

Yksin uskosta Jeesukseen, yksin armosta me pelastumme.

• ao

oom. 10:9
      Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

Rinnakkaisviitteet
      Matt. 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
      Luuk. 12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.
      Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

• tuijake

Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi..tämä tuo suurta lohtua murheelisille..Kiitos

• body

Ryöväri kuiskasi ristillä Jeesukselle, " muista minua kun tulet valtakuntaasi"
      ja sama siittää tänäänkin, ja sen kuiskauksen voima on niin vahva, ettei joka " asemalla " tarvitse pelastuksen " lippua" ostaa tai sitä tarkistuttaa.

Ne jotka pyrkivät " konduktööriksi ", heillä ei ole siihen oikeuksia ja puhuvat vain omaan pussiin.

• body

piti olla, " sama riittää tänäänkin."

• via?

Jumala pelastaa - ei usko, uskoon liitetään kasteessa.

• sanoo iso kirja

" uskoon liitetään kasteessa. " ensin usko ja sitten kaste !

• Jeesus pelastaa

Usko Jeesukseen pelastaa

• Mihin kaste unohtui?

Jeesus sanoo kasteesta: "Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen" Mark 16:15-16

• Onko sinulla kynää?

Minä olen saanut ainoastaan vauvakasteen. Olen ollut uskossa vuodesta 1991 asti. Pyhä Henki kosketti vuonna 2009 ensi kerran ja se oli yllätys. 18 vuotta meni. Toisaalta voidaan kysyä olinko uskossa koko ajan ja kuinka voimaakkaassa. Olin tietoinen pahoista ja hyvistä hengistä. Sitäkin tuumin että loogista on yhdistää Jeesus hyvien henkivaltojen puolelle.

Mietin vain, mitä merkitsee se kun Pyhä Henki koskettaa ihmistä? Mikä sen merkitys on vai voiko merkityksiä olla useita? Itse vastaan että kun koin kosketuksen niin olo oli parempi kuin on koskaan ollut ja toiseksi sain tiedon Jeesuksen olemassaolosta kun rukouksen aikana sen sain kokemuksen.

Vaaditaanko kakkoskaste nyt kun uskon ja tiedän? Kun minä tiedän niin tulisiko mun edelleen puhua uskosta eli minä uskon. Harvoin kuulee uskovan käyttävän sanaa tietävän vaikka Raamatussa on kohta, joka sanoo että etsi tietoa kun sitä voi verrata kultaan jollakin tasolla, ei sanatarkasti näin vaan suunnilleen. Nyt ymmärrän että kriittinen tiedonsdaaanti jostakin asiasta voi olla kallista kuin kulta.

Kai se sitten vaan oli lahja tulla valituksi kokemaan Pyhän Hengen kosketus. Antoi voimia ja auttoi ymmärtämään elämäni merkityksen ja iloitsemaan jokaisesta kuluneeesta päivästä. Itsellä on sellainen olo, että ilman kakkoskastettakin mulla on mahdolisuus päästä osalliseksi Taivaan uskomattoman valtakunnan suloisesta elämästä. Saankohan mä siellä uusia ystäviä? Jotakinhansiellä tehdään mutta mitä kaikkea?

• "paha henki"
        Onko sinulla kynää? kirjoitti:

Minä olen saanut ainoastaan vauvakasteen. Olen ollut uskossa vuodesta 1991 asti. Pyhä Henki kosketti vuonna 2009 ensi kerran ja se oli yllätys. 18 vuotta meni. Toisaalta voidaan kysyä olinko uskossa koko ajan ja kuinka voimaakkaassa. Olin tietoinen pahoista ja hyvistä hengistä. Sitäkin tuumin että loogista on yhdistää Jeesus hyvien henkivaltojen puolelle.

Mietin vain, mitä merkitsee se kun Pyhä Henki koskettaa ihmistä? Mikä sen merkitys on vai voiko merkityksiä olla useita? Itse vastaan että kun koin kosketuksen niin olo oli parempi kuin on koskaan ollut ja toiseksi sain tiedon Jeesuksen olemassaolosta kun rukouksen aikana sen sain kokemuksen.

Vaaditaanko kakkoskaste nyt kun uskon ja tiedän? Kun minä tiedän niin tulisiko mun edelleen puhua uskosta eli minä uskon. Harvoin kuulee uskovan käyttävän sanaa tietävän vaikka Raamatussa on kohta, joka sanoo että etsi tietoa kun sitä voi verrata kultaan jollakin tasolla, ei sanatarkasti näin vaan suunnilleen. Nyt ymmärrän että kriittinen tiedonsdaaanti jostakin asiasta voi olla kallista kuin kulta.

Kai se sitten vaan oli lahja tulla valituksi kokemaan Pyhän Hengen kosketus. Antoi voimia ja auttoi ymmärtämään elämäni merkityksen ja iloitsemaan jokaisesta kuluneeesta päivästä. Itsellä on sellainen olo, että ilman kakkoskastettakin mulla on mahdolisuus päästä osalliseksi Taivaan uskomattoman valtakunnan suloisesta elämästä. Saankohan mä siellä uusia ystäviä? Jotakinhansiellä tehdään mutta mitä kaikkea?

"paha henki" = psyykkisesti häiriintynyt yksilö, joka tartuttaa mielenvikaisuutensa toiseen henkilöön

• pahan hengen
        "paha henki" kirjoitti:

"paha henki" = psyykkisesti häiriintynyt yksilö, joka tartuttaa mielenvikaisuutensa toiseen henkilöön

tunnusmerkki on uskontunnustuksessa, joka tunnustaa, että sen opeissa "ei ole järkeä", "ei ole ymmärrystä", "ei kykene noudttamaan lakia", "jumalan tuntemus jää uskovaisille salatuiksi"

- opettaa Jumalan lain vastaisesti
        - opettaa Jeesuksen oppien vstaisesti
        - opettaa Suomen perustuslain vastaisesti
        = herjaa/pilkkaa Jumalaa, Jeesusta, Suomea ja Suomalaisia

• perusasiat
        pahan hengen kirjoitti:

tunnusmerkki on uskontunnustuksessa, joka tunnustaa, että sen opeissa "ei ole järkeä", "ei ole ymmärrystä", "ei kykene noudttamaan lakia", "jumalan tuntemus jää uskovaisille salatuiksi"

- opettaa Jumalan lain vastaisesti
        - opettaa Jeesuksen oppien vstaisesti
        - opettaa Suomen perustuslain vastaisesti
        = herjaa/pilkkaa Jumalaa, Jeesusta, Suomea ja Suomalaisia

eli noudattaa raisistisen, mielenvikaisen ulkomaalaisen uskonnon, lahkon, kultin, sektin perustajan lakeja ja oppeja, ei Jumalan lakia, Jeesuksen oppeja eikä Suomen "maan jonka Jumala on antanut" perustuslakia

• Jeesus sanoi

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Ei tuossa lue että "Menkää ja tehkää kaikki kansat paavalin/paavin, lutherin, lestadion y. m. v. opetuslapsiksi, ja opettakaa heidt syntisiksi (mielenvikaisksi, rikollisiksi, alempiarvoisiksi), järjettömiksi, ymmärtämättömiksi, tietämättömiksi, vailla lakia Jumalaa herjaaviksi/pilkkaaviksi (uskontunnustus)"

• Jeesus sanoi
        Jeesus sanoi kirjoitti:

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Ei tuossa lue että "Menkää ja tehkää kaikki kansat paavalin/paavin, lutherin, lestadion y. m. v. opetuslapsiksi, ja opettakaa heidt syntisiksi (mielenvikaisksi, rikollisiksi, alempiarvoisiksi), järjettömiksi, ymmärtämättömiksi, tietämättömiksi, vailla lakia Jumalaa herjaaviksi/pilkkaaviksi (uskontunnustus)"

18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

19 Sentähden,
        joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman;

mutta

joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

• perusasiat
        Jeesus sanoi kirjoitti:

18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

19 Sentähden,
        joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman;

mutta

joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Jumalan, Jeesuksen ja Suomen kansan edessä vastuullinen on viran haltija, joka on vastaa opetuksesta, ettei hän riko Jumalan lakia, että hän ei opeta vasten Jeesuksen oppeja, ja että hän ei riko Suomen "maan jonka Jumala on antanut" perustuslakia.

• Jeesus sanoi
        Jeesus sanoi kirjoitti:

19 Sentähden,

mutta

20 on viran haltijoille jotka opettaa: Älkää opettako niinkuin kirjanoppineet ja fariseukset aikanaan, heidät on jo tuomittu sanoistaan ja teoistaan. Jos opetettte, kaikki tietävät että joutuvat helvettiin kanssane jos he teitä uskovat.

• perusasiat

1 Noudata sanantarkasti Jumalan lakia niinkuin Jeesus on opettanut.
      2 Noudata sanantarkasti Jeesuksen oppeja.
      3 Noudata sanantarkasti Suomen perustuslai perusoikeuksia.
      4 Jos olet ateisti, voit unohtaa "jumalan" mutta pidä sanantarkasti kiinni laista.
      5 Jos olet ateisti, voit unothaa "jeesuksen" mutta pidä sanantarkasti kiinni opeista.
      6 Älä usko ketään tai mitään muuta. Tee rikosilmoitus kaikista sellaisista asioista, mitkä loukkaavat sinun henkilökohtaista ja kansallista ihmisarvoasi, kunniaasi, omatuntoasi, vakaustasi, vakaumustasi, ihmisoikeuksiasi ja oikeuksiasi yleensä.

Näin sinä olet yhtä mieltä Jumalan kanssa "Jumala on sisällisesti teissä" (Jeesus), ja yhtä mieltä Jeesuksen kanssa, ja yhtä mieltä etnisen Suomen kansan eli Valtiovallan kanssa, kaikesta mikä on ruumiillisesti ja henkisesti hyvää ja hyvästä.

• perusasiat

1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
        2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
        4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
        8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.

kristinuskoa ei jeesuksen aikaan ollut, siis muuta "synagooga" "kirkoksi"

Kaikenlainen julkinen "Jumalan palvelu", veisaaminen, rukoileminen, hoilaaminen y. m. v. on Jeesuksen mukaan pakanallista ja ulkokultaisuutta. Se lukee Raamatussa. Jos on yhtä mieltä Jeesuksen kanssa, pysyy pois sellaisista seurakunnista, joissa Jeesuksen ja Jumalan vastaista toimintaa harrastetaan. Niin yksinkertaista se on.

• sdghji

Miltä pitäisi pelastua? Kuolemaltako?

Se ei ole mahdollista, kaikki me kuolemme ja lakkaamme olemasta.

• perusasiat

Mihin elämä katoaa, energia, sielu mikä on tehnyt ruumiista elävän, ja joka on eronnut kuolleesta ruumiista?

• perusasiat
        perusasiat kirjoitti:

Mihin elämä katoaa, energia, sielu mikä on tehnyt ruumiista elävän, ja joka on eronnut kuolleesta ruumiista?

nämä asiat

1 Noudata sanantarkasti Jumalan lakia niinkuin Jeesus on opettanut.
        2 Noudata sanantarkasti Jeesuksen oppeja.
        3 Noudata sanantarkasti Suomen perustuslai perusoikeuksia.
        4 Jos olet ateisti, voit unohtaa "jumalan" mutta pidä sanantarkasti kiinni laista.
        5 Jos olet ateisti, voit unothaa "jeesuksen" mutta pidä sanantarkasti kiinni opeista.
        6 Älä usko ketään tai mitään muuta. Tee rikosilmoitus kaikista sellaisista asioista, mitkä loukkaavat sinun henkilökohtaista ja kansallista ihmisarvoasi, kunniaasi, omatuntoasi, vakaustasi, vakaumustasi, ihmisoikeuksiasi ja oikeuksiasi yleensä.

pitävät yhteyttä sieluun

ja joka niitä loukkaa, loukkaa omaa sieluaan

• Jumala on satua

Kaikki me kuollaan aikanaan ja kukaan ei pelastu tästä.

• tuijake

Niinpä..pikkuveljeni kuoli v 2009 ja ajattelin mennä jokupäivä perässä..uskon näkeväni hänet, koska rakastan häntä niinpaljon, se antaa voimia jatkaa täällä
        maanpäällä menoa..rakastan myös satuja..joita kerron jokailta lapselleni..

• Kielletään uskovaisilta laskuvarjo lentokoneessa ja pelastusliivit laivassa, koska he pelastuvat kerran ilmankin!

• jakeita

Jos pelkkä usko riittäisi niin kuka pääsisi taivaaseen? Mistä saisimme pelastusvarmuuden? Jatkan syntistä elämääni ja riittää että uskon Jeesukseen?
      Sellaisen käsityksen voi saada jos ei tunne kunnolla uutta testamenttia.
      Tässä muutama jae:

"Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. ( Room. 10:9)"

"sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."

" Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!"

"Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?"

" Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas."

" Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi."

"Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä."

" Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta."

"Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?"

"Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
      Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

" Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani."

Pyhästä hengestä:

"Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."

"Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

"totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva."

"Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu."

" vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

" Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu."

Tärkeintä siis on sydemän usko ja suun tunnistus. Se ei tarkoita että olet pelastettu mutta pelastuksen tiellä...

• Mahtuuko mukaan

Voiko luonnevikainen, esimerkiksi narsisti, pelastua? Se että on syntymässä saanut sellaisen luonteenpiirteen, ei tietysti ole oma vika. Kuitenkin hän tekee koko ajan asioita jotka loukkaavat lähimpiä ihmisiä, siis syntiä? Entä jos vaikka narsisti ottaa Jeesuksen vastaan, seuraako siitä että hän parantuu automaattisesti myös luonneviasta?

• ollaanhan aktiivisia

Kun Jumalan Sanaa rakastaa ja kunnioittaa niin muutos tapahtuu parempaan ajan kanssa samoin kuin englanninkielentaito paranee ajan kanssa kun sillä on jollakin tavoin aktiivinen osa ihmiseen, josta tulee oppimisvaikutus.

Raamattua on hyvä lukea edes minuutti päivässä. Mulla oli muutama kuukausi putkeen, jolloin luin päivittäin enemmän tai vähemmän Raamattua. TV7 on kuitenkin auki ahkerasti. Muille kanaville kun jää niin pian alkaa olo tuntua huonolta. TV7 on kuin lähteelle tulo ja sen huomaa kun on aikansa muita kanavia katsonut.

Omaa tahtoakin ja omia valintoja tulee olla. Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon kuolinpäiväämme asti ja en sano kuolinpäiväämme asti siksi että se silloin loppuisi. Kyllä sillä on jatkumo,

Otetaan vielä toinen esimerkki. Terveenä pysyminen vaatii oman hintansa. Liikuntaa tulee olla sopivasti, jotta terveenä pysyy ja ruoka, jota syö kannatta pitää pääosin terveellisenä. Yksi ruoka, jota voin suositella terveellisyytensä ja halpuutensa puolesta ihmisille on puurot. Olemme hämmästyttävällä tavalla tehtyjä, me ihmiset. On annettava signaaleja keholle kasvun jatkamiseksi: lihaksille lihasvoimaa, aivoille ärsykkeitä oppimalla ainakin yksi uusi asia päivittäin vaikkapa Raamatusta, vaikka yksi lause jota toistaa mielessään niin kauan ettei se unohdu ja pyrkii elämään sen mukaan tilanteita.

Suosittelen kaikille etunojapunnerruksia. Päivittäin vaikka yksi kerta. Viikon päästä 2 kertaa päivittäin. Siitä tulee tulla elämäntapa kuten hengittämisestä. Tässä näitä neuvoja. Vielä klassikko mukaan: käytä rappuja hissin sijaan.

• Sinä et elä ikuisesti vaikka uskoisit joulupukkiin, taivasta tai Helvettiä ei ole, voit elää ja tehdä niin paljon syntiä kuin sielu sietää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6824
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4582
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      35
      3853
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      67
      3135
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1925
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1656
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1640
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1553
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1419
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1197
    Aihe