Johannes Leppänen 9.11.2011 Turussa

kirkolliskokouksessa

SRK:n kirkolliskokousedustaja Johannes Leppänen selitteli vuolaasti hoitokokousjulmuutta ja lasten raiskaamisen salaamisen oikeutusta eilen puheenvuorossaan kirkolliskokouksessa Turussa. Koko puhe löytyy Johannes Alarannan blogista. Voisiko joku minua taitavampi (ja varmasti nuorempikin) laittaa tänne linkin Johanneksen sivuille, kiitos.

Kyllä SRK:ta johdetaan poliitikkojen toimesta, sen voi Leppäsen puheesta todella sanoa. Pitkä puhe, mutta ei mitään asiaa. Muuta kuin, että uhrien kärsimystä ei otettu mitenkään huomioon. Selittelya selittelyn perään sitä, kuinka tällaista voikaan sattua ja sattuu tietenkin... muttei minkäänlaista myötätuntoa uhreja kohtaan. Ei raiskattujen lasten eikä hoitokokousjulmuuden uhrien!

SRK-laisuus katsoo kaikkia vakavia ongelmiaan oman toimintansa puolustelun näkökulmasta, joka johtaa juuri tällaisten tapausten tapahtumiseen. Jos vl-yhteisössä asuisi Jumalan Rakkaus, viaton raiskattu lapsi otettaisiin keskustelun lähtökohdaksi ja siitä asetelmasta liikkeelle lähtien olisi puheetkin rakkaudellisempia. Aamen.

61

1400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hetihetiselvittää

Ei hyvänen aika näistä oo kaikki teinneet, vain siellä, missä nämät ovat tapahtuneet. Niin pedofiliat kuin hoitokokouksetkin. Mutta kukaan ei ole erehtymätön, ei edes hoidettukaan.Meidän kannattaa ottaa kaikki Jumalalta meille tarkoitetuksi, vaikka kärsimme vääryyttäkin joskus. Mutta aina heti pitää asia selvittää, ettei kuluisi kymmeniä vuosia.

• Sairas hoitovietti

"Meidän kannattaa ottaa kaikki Jumalalta meille tarkoitetuksi, vaikka kärsimme vääryyttäkin joskus. Mutta aina heti pitää asia selvittää, ettei kuluisi kymmeniä vuosia. "

Asioiden käsittely on hoitokokousten/-tilaisuuksien väkivallan osalta vasta alussa, mutta kuitenkin hyvässä alussa.

• paikalla ollut

Johannes Leppäsellä erittäin asiallinen ja lämmin puheenvuoro. Kiitos.

• Kaanaan kieltä?

Leppäsen puheenvuoro oli erittäin sekava ja selittelevä.

Tällaista sanotaan vl-uskonnossa asialliseksi ja lämpimäksi puheenvuoroksi.

• Lämpöä rikollisille?

Missä on mainitsemasi Leppäsen "lämpö"?

• linkitys
      • hyvähyvähyvä

Tosi hyvä puheenvuoro, lukekaa !

• jaarittelua

Vähin mitä hän tuossa myötää, että lapsen hyväksikäyttössä ei ole mitään puolustettavaa, pitäisi olla sanomattakin selvä. Olisi otettava selvempi kanta ja heittää helvettiin jokainen hyväksikäyttäjä, eikä mintään anteeksi annettavaa.

• turha puhe

Eihän sitä voi ottaa selvempää kantaa, sillon se ei olisi SRK:n mielen mukainen lausunto, joten täytyy jaaritella ja pyöritellä...
        Tuo oli haisevin valhe, että ry:t pyysivät SRK:n apua, kun eivät saaneet asioitaan hoidettua. Tuolla nauraa mieron koiratkin.

Mutta hyviä oli Johenneksen reunahuomautukset aina kappaleiden välissä, kertakaikkiaan, niistä ei jää kenellekään mitään epäselvää!

• Lopeta valehtelu
        turha puhe kirjoitti:

Eihän sitä voi ottaa selvempää kantaa, sillon se ei olisi SRK:n mielen mukainen lausunto, joten täytyy jaaritella ja pyöritellä...
        Tuo oli haisevin valhe, että ry:t pyysivät SRK:n apua, kun eivät saaneet asioitaan hoidettua. Tuolla nauraa mieron koiratkin.

Mutta hyviä oli Johenneksen reunahuomautukset aina kappaleiden välissä, kertakaikkiaan, niistä ei jää kenellekään mitään epäselvää!

Johannes Leppänen kiistää että SRK olisi keskusyhdistyksenä ollut hoitokokouksissa aktiivinen.

Iso valhe.

• kukahan valehtelee??
        Lopeta valehtelu kirjoitti:

Johannes Leppänen kiistää että SRK olisi keskusyhdistyksenä ollut hoitokokouksissa aktiivinen.

Iso valhe.

"Mutta juurihan pahoiteltiin, että oli järjestetty keskusyhdistyksen toimesta 488 kokousta!!"

• Mummot saa-tanalle!
        kukahan valehtelee?? kirjoitti:

"Mutta juurihan pahoiteltiin, että oli järjestetty keskusyhdistyksen toimesta 488 kokousta!!"

Johannes Leppäsen mielestä "SRK ei ole ollut aktiivinen" koska se on järjestänyt VAIN 488 virallista hoitokokousta!

Olisikohan SRK:n pitänyt järjestää 1.000 vai 10.000 hoitokokousta ollakseen "aktiivinen"?

• opettaakoopettaako

Opettaako Jumalan sana noin ?

• isille.
        turha puhe kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=CKjYYDw3018

• j?

• Missä rakkaus uhriin

"Jos vl-yhteisössä asuisi Jumalan Rakkaus, viaton raiskattu lapsi otettaisiin keskustelun lähtökohdaksi ja siitä asetelmasta liikkeelle lähtien olisi puheetkin rakkaudellisempia."

Vl-liikkeessä ei asu Jumalan rakkaus, se heitettiin ulos silloin, kun hoitokokoukset astuivat sisään.

Missään vaiheessa viaton raiskattu lapsi ei ole noussut SRK:n keskustelun keskiöön.
      Voittonenkin lähti lyömään RASKATTUA lasta MTV 3:n haastattelussa.
      Voittonen sanoi, ettei tytär lähde häpäisemään isäänsä, VAIKKA VOITTOSEN OLISI PITÄNYT SANOA, ETTÄ ISÄ HÄPÄISI TYTTÄRENSÄ RAISKAAMALLA HÄNET.

• 8+8

Minä kannatan hoitokokusten järjestämisiä. Kaikille pedoille ja inseille ym., jotka eivät halua parantaa tapojaan, potku persuksiin. Kaikille kaksinaamaisille myös, jotka elävät toisin kuin väittävät uskovansa. Hoitokokoukset erottakoot heidät se on OK. Mä en haluu että sellaset esiintyy uskovaisina uskovaisten joukossa. ja piste

• SRK:n julmuus

VL-yhteisön ongelma on nimenomaan se, että tarkastellaan vl-pedofiiliskandaalia rikollisten, rippisalaajien, yhteisön johdon ja yhteisön maineen näkökulmasta. Jos asetuttaisiinkin uhrin, viattoman raiskatun lapsen asemaan, saattaisi ratkaisuja ongelmiin löytyäkin!

Tämä ajattelutapa johtuu juuri rakkaudettomuudesta, johon itsekin jatkuvasti törmäsin vl-yhteisössä.

• eritehtävät

Nythän varmaan eri instansseissa osataan paremmin asiat hoitaa, kun on tietoa, että miten. Tästälähtien varmaan eri lailla, mutta silti oikeusviranomaisilla on tässä tärkein rooli, ei yhdistyksiä voida velvoittaa tällaiseen. Niillä eri tehtävät.

• hannestapani
        SRK:n julmuus kirjoitti:

VL-yhteisön ongelma on nimenomaan se, että tarkastellaan vl-pedofiiliskandaalia rikollisten, rippisalaajien, yhteisön johdon ja yhteisön maineen näkökulmasta. Jos asetuttaisiinkin uhrin, viattoman raiskatun lapsen asemaan, saattaisi ratkaisuja ongelmiin löytyäkin!

Tämä ajattelutapa johtuu juuri rakkaudettomuudesta, johon itsekin jatkuvasti törmäsin vl-yhteisössä.

Hoitokous-julmuudet ovat muuttuneet yksityisiä jäseniä nujertaviksi ja heidän perheitä murskaaviksi.

Tässä Lappeenrannan Rauhanyhdistyksessä tehtyjä "uskon hedelmiä" vv. 1996-1997.

Minua vastaan hyökkäsi lokakuu 1996 - toukokuu 1997 yht. 8 kk:n ajan yhdistyksen pj Keijo Vartiainen, Kaija, Mirja ja Risto Romppanen, Ville Laivamaa, Martti Keskisaari, Mauri Kinnunen, Juha Oikkonen, Einari Meironen, Kari Lumme, Valde Palola jne. jatkuvasti muuttuvan "johtokunnan" kanssa vaatien minulta parannusta sanoista ja teoista, joita en ollut sanonut enkä tehnyt. Nämä ristikuulustelut kestivät kukin 4-8 tuntia ja koskivat erityisesti parisuhteeni intiimejä asioita, jotka mielestäni eivät silloin eivätkä vieläkään kuulu seurakunnassa julkisesti käsiteltäviin asioihin. Eivätkä kuulu myöskään raamatun valossa tai hyviin käytöstapoihin! Mutta kas, näin raatelijani pääsivät tirkistelemään ja mässäilemään suurperheen makuuhuoneeseen kuuluvissa asioissa. Keijon mielestä olin tehnyt väärin, kun otin yhteyttä tuntemiini ihmisiin. Näitä ristikuulusteluita pidettiin sitomisen uhalla kuukauden - viikon - päivän välein, yhteensä 16 2 kertaa aina minua yksin syyllistäen, a´ 4-8 h. Kaikkiaan raatelijoita oli mukana tässä touhussa 23 henkilöä ja 10 lasteni kummia oli hajottamassa kummilapsensa perhettä (kummin tehtäviin ei kuulu kummilapsen hajottaminen)! Eräästä yksittäisestä yksin rippi-isälle kuuluvasta synnistä, josta olin jo tehnyt parannuksen minulta vaadittiin uudelleen ja uudelleen uutta ja uutta parannusta. Jollei anteeksipyynnön sanamuodossa, niin vähintään peukalon asennossa olikin Keijon, Kaijan, Mirjan tai Maurin mielestä jo seuraavana päivänä ollut jotain vikaa - niinpä minulta vaadittiin siitä uudelleen ja uudelleen parannusta, yht. 8 kertaa! Paineensietokykyni on poikkeuksellisen kovaksi monta kertaa testattu ja todettu. Mutta kovinkin paineensietokyly joskus murtuu. Minulta se murtui viimeisimmän nujerrukseni jälkeen noin 2 tunnin ajaksi, jonka johdosta menin heti lääkärini luo ja läksin 2 vrk työjärjestelyiden jälkeen sairaslomalle, jolle lääkärini oli minua jo kolmesti aiemmin vakavasti painostanut. Sairaslomallani poistuin näiden hullujen raatelijoiden joukosta niin kauaksi kuin mahdollista. Sairaslomallani ymmärsin monta asiaa entistä kirkkaammin. Kun palasin sairaslomalta, Keijo soitti minulle: "Terve. Sinut on sidottu!" Tiesin heti päätöksen Jumalan sanan vastaiseksi. Päätös oli tehty sairaslomani aikana, minua kuulematta ja SEURAKUNNALTA SALAA. Keijo vain ilmoitti päätöksestään seurakunnalle. Vaikka yksin koko seurakunta on oikeutettu Jumalan sanan mukaan tekemään sitomisesta päätöksen kun kuultava on seurakunnan kuultavana eikä seurakuntaa kuule, niin vasta silloin seurakunta voi sitoa kuultavan. Keijo laumoineen ei ole seurakunta. Uskostani en ole luopunut. Kilvoittelen siinä kuten kuka tahansa oikein uskova, mutta kartan visusti noiden hullujen seuraa...

Keijo Vartiainen laumoineen edustaa Jeesuksen ristiinnaulinneita fariseuksia. Ei Jumalan mielen mukaista seurakuntaa. Katumusta he eivät ole osoittaneet.

• Sairas lahko
        hannestapani kirjoitti:

Hoitokous-julmuudet ovat muuttuneet yksityisiä jäseniä nujertaviksi ja heidän perheitä murskaaviksi.

Minua vastaan hyökkäsi lokakuu 1996 - toukokuu 1997 yht. 8 kk:n ajan yhdistyksen pj Keijo Vartiainen, Kaija, Mirja ja Risto Romppanen, Ville Laivamaa, Martti Keskisaari, Mauri Kinnunen, Juha Oikkonen, Einari Meironen, Kari Lumme, Valde Palola jne. jatkuvasti muuttuvan "johtokunnan" kanssa vaatien minulta parannusta sanoista ja teoista, joita en ollut sanonut enkä tehnyt. Nämä ristikuulustelut kestivät kukin 4-8 tuntia ja koskivat erityisesti parisuhteeni intiimejä asioita, jotka mielestäni eivät silloin eivätkä vieläkään kuulu seurakunnassa julkisesti käsiteltäviin asioihin. Eivätkä kuulu myöskään raamatun valossa tai hyviin käytöstapoihin! Mutta kas, näin raatelijani pääsivät tirkistelemään ja mässäilemään suurperheen makuuhuoneeseen kuuluvissa asioissa. Keijon mielestä olin tehnyt väärin, kun otin yhteyttä tuntemiini ihmisiin. Näitä ristikuulusteluita pidettiin sitomisen uhalla kuukauden - viikon - päivän välein, yhteensä 16 2 kertaa aina minua yksin syyllistäen, a´ 4-8 h. Kaikkiaan raatelijoita oli mukana tässä touhussa 23 henkilöä ja 10 lasteni kummia oli hajottamassa kummilapsensa perhettä (kummin tehtäviin ei kuulu kummilapsen hajottaminen)! Eräästä yksittäisestä yksin rippi-isälle kuuluvasta synnistä, josta olin jo tehnyt parannuksen minulta vaadittiin uudelleen ja uudelleen uutta ja uutta parannusta. Jollei anteeksipyynnön sanamuodossa, niin vähintään peukalon asennossa olikin Keijon, Kaijan, Mirjan tai Maurin mielestä jo seuraavana päivänä ollut jotain vikaa - niinpä minulta vaadittiin siitä uudelleen ja uudelleen parannusta, yht. 8 kertaa! Paineensietokykyni on poikkeuksellisen kovaksi monta kertaa testattu ja todettu. Mutta kovinkin paineensietokyly joskus murtuu. Minulta se murtui viimeisimmän nujerrukseni jälkeen noin 2 tunnin ajaksi, jonka johdosta menin heti lääkärini luo ja läksin 2 vrk työjärjestelyiden jälkeen sairaslomalle, jolle lääkärini oli minua jo kolmesti aiemmin vakavasti painostanut. Sairaslomallani poistuin näiden hullujen raatelijoiden joukosta niin kauaksi kuin mahdollista. Sairaslomallani ymmärsin monta asiaa entistä kirkkaammin. Kun palasin sairaslomalta, Keijo soitti minulle: "Terve. Sinut on sidottu!" Tiesin heti päätöksen Jumalan sanan vastaiseksi. Päätös oli tehty sairaslomani aikana, minua kuulematta ja SEURAKUNNALTA SALAA. Keijo vain ilmoitti päätöksestään seurakunnalle. Vaikka yksin koko seurakunta on oikeutettu Jumalan sanan mukaan tekemään sitomisesta päätöksen kun kuultava on seurakunnan kuultavana eikä seurakuntaa kuule, niin vasta silloin seurakunta voi sitoa kuultavan. Keijo laumoineen ei ole seurakunta. Uskostani en ole luopunut. Kilvoittelen siinä kuten kuka tahansa oikein uskova, mutta kartan visusti noiden hullujen seuraa...

Keijo Vartiainen laumoineen edustaa Jeesuksen ristiinnaulinneita fariseuksia. Ei Jumalan mielen mukaista seurakuntaa. Katumusta he eivät ole osoittaneet.

hannestapani, teit oikein kun toit tänne ja kerroit meille, mitä sinulle tehtiin hoitokokoukissa ja kenen toimesta.
        Tiedän samanaaisen tapauksen savosta, kun nuorta poikaa muiluutettiin aivan samalla mekanismilla kuin sinua.

• Olet SAIRAS!
        eritehtävät kirjoitti:

Nythän varmaan eri instansseissa osataan paremmin asiat hoitaa, kun on tietoa, että miten. Tästälähtien varmaan eri lailla, mutta silti oikeusviranomaisilla on tässä tärkein rooli, ei yhdistyksiä voida velvoittaa tällaiseen. Niillä eri tehtävät.

Siis mielestäsi SRK ja Olavi Voittonen saavat mielin määrin salata erittäin törkeitä vl-pedofiliarikoksia ja viranomaisten pitäisi niitä sitten selvittää?

Miten selvität kun uhritkin on sidottu salaamispakkoon?

• 18+18
        hannestapani kirjoitti:

Iltaa.
        Kertomuksesi oli jotenkin järkyttävää luettavaa.
        Inhimilliseltä puolelta ymmärrän, miksi teit edellä kuvatun ratkaisun.
        Ensisijaisen tärkeää oli että kerroit. Kerroit miltä tuntui. Kerroit katkerana - tottakai. Ethän olisi halunnut jättää Jumalan lasten joukkoa. Koit vääryyttä.

Itse tiedän yhden lyhyen "hoitokokouksen" oman perheemme kohdalla. Arvovaltainen, korkeastikouluttautunut kristitty syytti isääni (ei edes kirvesmies koulutusta) asiasta jota hän ei ollut tehnyt. Eikä koskaan ollut ollutkaan sitä mieltä, mistä häntä hän syytti. Tupakointiin liittyvä asia. Itse olin paikalla - kutsuttuna. Avauspuheenvuorojen ja lyhyen keskustelun jälkeen isäni sai puheenvuoron.

Hän esitti käsityksensä asiasta. "Väite ei pidä paikkaansa." Korkeasti oppinut, arvovaltainen kristitty ei antanut periksi.
        Isä totesi, jos veljet sen asian niin näkevät että hän on vikaan mennyt, niin hän haluaa tehdä parannusta. Ja ulko-muistista hän luki raamattua perusteluiksi.
        Rauha ja rakkaus palasivat.

Kotiin mentäessä kysyin että: Isä miksi? Selitä? Miksi kävi näin?
        Ja isä selitti. "Annetaan Jumalalle kunnia." "Miten niin?" Hän selitti sen niin päin että hänen oma kunnianasa on niinkuin ei mitään. Hän selitti että raamattu todistaa että koettelematonta uskoa ei ole. Se oli uskon koettelemus, jonka Jumala sallii jokaisen kristityn kohdalle jossakin elämän tilanteessa. Ja jossakin muodossa. Kaikille se koettelemus ei tule tällaisessa muodossa. Usko on se joka herättää halun olla kuuliainen Jumalan seurakunnalle. Ja vaikka tässä ei mitään koko seurakuntaa ollutkaan, niin on hyvin helppoa nöyrtyä silloin kun on itsestä kyse.
        Aabraham matkusti, jos Suomen oloissa ajatellaan autolla kulkien, ainakin Ural-vuorille asti, poikansa kanssa, uhratakseen poikansa Jumalalle. Poika kantoi vuorelle uhrihalot. Pojan täytyi olla jo silloin lähes aikuinen. Se oli Aabrahamin, suuren, uskomme esi-isän uskon koettelemus. Tämä tilaisuus oli minun uskoni koettelemus. Kuinka paljon pienepi tämä oli. Niin kun ei mitään.

Kysyin että eiks nyt sitä yhtä pitäis ainakin vähän neuvoa, kun se esitti väärän väitteen? -No ei. Vastasi isä. Raamattu sanoo että älkää lähtekö kitkemään ohdakkeita viljapellosta, ennen elonleikuuta. Odottakaa siihen asti kun tulee elon aika. Silloin erotellaan ohdakkeet viljasta, ja viljastakin erotellaan vielä jyvät akanoista.

Toivon että Sinulla olisi uskoa sen verran, että pystyisit uskon kautta katsomaan asiaa kuten isäni, joka on jo perillä.
        Kaikke hyvää Sinulle.

• hannestapani
        18+18 kirjoitti:

Iltaa.
        Kertomuksesi oli jotenkin järkyttävää luettavaa.
        Inhimilliseltä puolelta ymmärrän, miksi teit edellä kuvatun ratkaisun.
        Ensisijaisen tärkeää oli että kerroit. Kerroit miltä tuntui. Kerroit katkerana - tottakai. Ethän olisi halunnut jättää Jumalan lasten joukkoa. Koit vääryyttä.

Itse tiedän yhden lyhyen "hoitokokouksen" oman perheemme kohdalla. Arvovaltainen, korkeastikouluttautunut kristitty syytti isääni (ei edes kirvesmies koulutusta) asiasta jota hän ei ollut tehnyt. Eikä koskaan ollut ollutkaan sitä mieltä, mistä häntä hän syytti. Tupakointiin liittyvä asia. Itse olin paikalla - kutsuttuna. Avauspuheenvuorojen ja lyhyen keskustelun jälkeen isäni sai puheenvuoron.

Hän esitti käsityksensä asiasta. "Väite ei pidä paikkaansa." Korkeasti oppinut, arvovaltainen kristitty ei antanut periksi.
        Isä totesi, jos veljet sen asian niin näkevät että hän on vikaan mennyt, niin hän haluaa tehdä parannusta. Ja ulko-muistista hän luki raamattua perusteluiksi.
        Rauha ja rakkaus palasivat.

Kotiin mentäessä kysyin että: Isä miksi? Selitä? Miksi kävi näin?
        Ja isä selitti. "Annetaan Jumalalle kunnia." "Miten niin?" Hän selitti sen niin päin että hänen oma kunnianasa on niinkuin ei mitään. Hän selitti että raamattu todistaa että koettelematonta uskoa ei ole. Se oli uskon koettelemus, jonka Jumala sallii jokaisen kristityn kohdalle jossakin elämän tilanteessa. Ja jossakin muodossa. Kaikille se koettelemus ei tule tällaisessa muodossa. Usko on se joka herättää halun olla kuuliainen Jumalan seurakunnalle. Ja vaikka tässä ei mitään koko seurakuntaa ollutkaan, niin on hyvin helppoa nöyrtyä silloin kun on itsestä kyse.
        Aabraham matkusti, jos Suomen oloissa ajatellaan autolla kulkien, ainakin Ural-vuorille asti, poikansa kanssa, uhratakseen poikansa Jumalalle. Poika kantoi vuorelle uhrihalot. Pojan täytyi olla jo silloin lähes aikuinen. Se oli Aabrahamin, suuren, uskomme esi-isän uskon koettelemus. Tämä tilaisuus oli minun uskoni koettelemus. Kuinka paljon pienepi tämä oli. Niin kun ei mitään.

Kysyin että eiks nyt sitä yhtä pitäis ainakin vähän neuvoa, kun se esitti väärän väitteen? -No ei. Vastasi isä. Raamattu sanoo että älkää lähtekö kitkemään ohdakkeita viljapellosta, ennen elonleikuuta. Odottakaa siihen asti kun tulee elon aika. Silloin erotellaan ohdakkeet viljasta, ja viljastakin erotellaan vielä jyvät akanoista.

Toivon että Sinulla olisi uskoa sen verran, että pystyisit uskon kautta katsomaan asiaa kuten isäni, joka on jo perillä.
        Kaikke hyvää Sinulle.

En ole katkera, vaan järkyttynyt ja kauhuissani Rauhanyhdistyksissä otetuista toimintavoista. Niissä ei ollut tietoakaan rakkaudesta.

En ole luopunut uskostani.

Olin tehnyt tuosta synnistäni kerran vapaaehtoisesti parannuksen rippi-isälle ja häneltä anteeksi pyytäen ja saaden jota vastaan olin rikkonut.

Sen jälkeen nämä raatelijat vaativat minulta 18 kertaa a´4-8 tuntisissa ristikuulusteluissa minulta juoruämmien jutuista, sanoista ja teoista, joita en ollut sanonut enkä tehnyt ja tuosta jo anteeksi annetusta yhteensä 8 kertaa uutta parannusta. Minä en saanut koskaan kutsua ketään itseäni puolustamaan, mutta Keijo kutsui aina vain uusia ja uusia raatelijoita minua tuomitsemaan toinen toistaan hurjemmista juoruämmien jutusta, joissa ei ollut hitustakaan perää. Ensin he siunasivat anteeksi, mutta jo seuraavana päivänä siitä löytyikin jotain moitittavaa ja he olivat kuulleet uusia perättömiä väitteitä...

Jumalan sanan mukaan se, minkä te anteeksiannatte maanpäällä, sen minäkin annan anteeksi taivaassa. Anteeksi annettua ei ole lupa kaivella. Katumuksen ihmisessä herättää Jumala. Kellään uskovalla ei ole oikeutta epäillä ihmisen katumusta. Katuvalle tulee aina antaa anteeksi. Jollette te anna anteeksi toinen toisillenne, niin en minäkään anna teille mitään anteeksi. => Armottomat ovat jo täällä ajassa suoraan helvettiin tuomittuja! Tämä on kaikkien raatelijoitteni kohtalo!

Rauhanyhdistyksen tehtävä ei ole hajottaa jäsenten perheitä, mutta niin nämä raatelijat ovat tehneet.
        Kummin tehtäviin ei kuulu hajottaa kummilapsen perhettä, mutta niin 10 lasteni kummia ovat tehneet.

Uskostaan ovat luopuneet raatelijani teoillaan he ovat osoittaneet itsensä Jumalan sanasta vähät välittävän, vaikkakin edelleen riehuvat rauhanyhdistyksessä. Minkään mittapuun mukaan ei kukaan oikein uskova voi heitä uskovaisina pitää.

Jeesuksen opetuksen mukaan (Kristuksen kirkkolaki): (Matt. 18:15) "Mutta jos sinun veljes rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahden kesken yksinänsä. Jos hän sinua kuulee niin sinä olet veljes voittanut." Uuden käännöksen mukaan: (Matt. 18:15-17) 15. "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin. 16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä ´jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla´. 17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin."

Ts. Kristuksen kirkkolaki on kolmivaiheinen:
        1) vaihe: jae 15,
        2) vaihe: jae 16 ja
        3) vaihe: jae 17.
        Olennaista on, että vaiheita on kolme. Ei enempää eikä vähempää. Olennaista on, että syntiin joutunut on kussakin vaiheessa kuultavana paikalla. Olennaista on, että syntiin joutuneen tehtyä synnistään parannuksen on asia loppuun käsitelty. Häneltä ei vaadita moninkertaista parannusta. Seurakunta on elävien Jumalan lasten muodostama yhteisö, ei pj:n tai kenenkään muun johtama salaseura. Ennakkoon ei voi sitomispäätöstä tehdä. Se tehdään vasta 3) vaiheessa, jos kuultava ei seurakuntaa kuule, ts. tee parannusta hänen kiistattomasti tekemästään synnistä. Häneltä ei saa vaatia parannusta juorujen perusteella. Uskovaa nuhdellaan vain siinä tapauksessa jos hän TEKEE syntiä. Ts. jos siitä on pätevät todisteet. Jos puhuttelija näkee tämän tekevän syntiä. Jos hänestä kerrotaan pahaa, tulee pahanpuhumiselta sulkea korvat. Pahanpuhujalta tulee edellyttää parannusta panettelustaan.

Edellä olevan valossa raatelijani ovat toimineet äärimmäisen raskaasti Jumalan sanan vastaisesti. Heitä ei oikein uskova voi eikä saa uskovina pitää. Se, joka heidän tekonsa hyväksyy, on osasyyllinen heidän synteihinsä - ja samalla heidän kohtaloonsa.

• hannestapani
        Sairas lahko kirjoitti:

hannestapani, teit oikein kun toit tänne ja kerroit meille, mitä sinulle tehtiin hoitokokoukissa ja kenen toimesta.
        Tiedän samanaaisen tapauksen savosta, kun nuorta poikaa muiluutettiin aivan samalla mekanismilla kuin sinua.

En ole kertonut kohtelustani yksin yllä, vaan myös omilla sivuillani www.isansana.com . Lähetin kirjoittamani aineiston myös tutkija Aini Linjakummulle jne.

• Hyvä Leppänen

Todella hyvä puhe Johannes Leppäseltä!

• Leppänen = valepukki

Leppänen valehtelee suut ja silmät täyteen, kehtaakin.
        Enää hänellä ei ole mitään mahdollisuutta eduskuntaan, valheella on lyhyet jäljet.

"Julkisuudessa esitetään, että hoitokokoukset 1970-luvulla organisoitiin SRK:sta, että sieltä tehtiin ohjelma minne mennään, ketä puhutellaan ja niin edespäin. Tämä ei pidä paikkaansa.""

Leppäsen puhe on täynnä näitä valheita!

• Leppäsparka
        Leppänen = valepukki kirjoitti:

Leppänen valehtelee suut ja silmät täyteen, kehtaakin.
        Enää hänellä ei ole mitään mahdollisuutta eduskuntaan, valheella on lyhyet jäljet.

"Julkisuudessa esitetään, että hoitokokoukset 1970-luvulla organisoitiin SRK:sta, että sieltä tehtiin ohjelma minne mennään, ketä puhutellaan ja niin edespäin. Tämä ei pidä paikkaansa.""

Leppäsen puhe on täynnä näitä valheita!

Saa.tana mitä sotkua, kuka tästä ottaa selvää.
        Ensimmäisessa lauseessa kiitollisuus siitä, että itse on tullut hoidetuksi.
        Toisessa lauseessa hoidot olivat jumalan tarkoitus,
        kolmannessa lauseessa, hoidoissa oli ylilyöntejä,
        neljännessä lausessa pelätään uusia hoitokokouksi.
        Viidennessä lauseessa vannotaan, ettei uusi ahoitokokouksia tule.
        Kuudennessa lauseessa vedotaan raamattuun hoitokokousten puolesta.

"Rauhanyhdistykset pyysivät apua, jos tällaista sanontaa voisi käyttää, että me emme nyt selviä, meillä on vähän pakka sekaisin näissä asioissa.
        Tämä oli se päälinja, mutta kiistämätön tosiasia on, että tuossa toiminnassa tapahtui taitamattomuuksia ja virheitä. Jos itsekin rupeaisin tällaisen sapluunan kautta niitä muutamaa tilaisuutta katsomaan, niin eihän ne inhimilliset tekijät hyvältä tuntuneet.

Mutta se, että sieltä jää hyvä mieli ja kiitollisuus ennen kaikkea Jumalalle, se sielunhoito on tätä päivää. Julkisuudessa on esiintynyt sellaisia kannanottoja, että kristillisyydessä pelätään tänä päivänä uuden hoitokokousten kierteen käyntiinlähtöä.
        Voin vakuuttaa teille, että se ei pidä paikkaansa. Sielunhoitoa toivottavasti tehdään edelleenkin ja uskon, että sitä tehdään niin kauan kuin tässä maailman ajassa uskovaisia ihmisiä on. Jumala on näin tarkoittanut ja sanassaankin sen sanoo: "Neuvokaa teitä keskenänne ja sitä enempi kuin näette sen päivän lähestyvän". Mutta se, että me samalla tunnistamme ja tunnustamme ne virheet ja taitamattomuudet, jotka äsken sanoin."

• hannestapani
        Leppäsparka kirjoitti:

Saa.tana mitä sotkua, kuka tästä ottaa selvää.
        Ensimmäisessa lauseessa kiitollisuus siitä, että itse on tullut hoidetuksi.
        Toisessa lauseessa hoidot olivat jumalan tarkoitus,
        kolmannessa lauseessa, hoidoissa oli ylilyöntejä,
        neljännessä lausessa pelätään uusia hoitokokouksi.
        Viidennessä lauseessa vannotaan, ettei uusi ahoitokokouksia tule.
        Kuudennessa lauseessa vedotaan raamattuun hoitokokousten puolesta.

"Rauhanyhdistykset pyysivät apua, jos tällaista sanontaa voisi käyttää, että me emme nyt selviä, meillä on vähän pakka sekaisin näissä asioissa.
        Tämä oli se päälinja, mutta kiistämätön tosiasia on, että tuossa toiminnassa tapahtui taitamattomuuksia ja virheitä. Jos itsekin rupeaisin tällaisen sapluunan kautta niitä muutamaa tilaisuutta katsomaan, niin eihän ne inhimilliset tekijät hyvältä tuntuneet.

Mutta se, että sieltä jää hyvä mieli ja kiitollisuus ennen kaikkea Jumalalle, se sielunhoito on tätä päivää. Julkisuudessa on esiintynyt sellaisia kannanottoja, että kristillisyydessä pelätään tänä päivänä uuden hoitokokousten kierteen käyntiinlähtöä.
        Voin vakuuttaa teille, että se ei pidä paikkaansa. Sielunhoitoa toivottavasti tehdään edelleenkin ja uskon, että sitä tehdään niin kauan kuin tässä maailman ajassa uskovaisia ihmisiä on. Jumala on näin tarkoittanut ja sanassaankin sen sanoo: "Neuvokaa teitä keskenänne ja sitä enempi kuin näette sen päivän lähestyvän". Mutta se, että me samalla tunnistamme ja tunnustamme ne virheet ja taitamattomuudet, jotka äsken sanoin."

• 11+11
        hannestapani kirjoitti:

Ei ole annettu ihmisille syntien sitomis- tai sidevaltaa, sillä ei voi muuten Raamattu eli Jumalan sana vakuuttaa, että jokainen anova saa....

• poikineen
        hannestapani kirjoitti:

Valde Palola hoitelee nyt Helsingin siionia.

• hannestapani
        poikineen kirjoitti:

Valde Palola hoitelee nyt Helsingin siionia.

Hoitokokousjulmuuksiensa johdosta Valde Palola on myös ylennetty SRK:n hoitajien joukkoon. Hänet valittiin viime suviseuroissa SRK:n johtokuntaan...

• hymy hyytynyt
        hannestapani kirjoitti:

Hoitokokousjulmuuksiensa johdosta Valde Palola on myös ylennetty SRK:n hoitajien joukkoon. Hänet valittiin viime suviseuroissa SRK:n johtokuntaan...

Valden poika on myös menestynyt hyvin SRK:n tehtävissä
        http://www.google.fi/imgres?q=vihelä minna&um=1&hl=fi&biw=1280&bih=885&tbm=isch&tbnid=t-45ZqxgyYzqZM:&imgrefurl=http://www.srk.fi/index.php?p=yhteystiedot&docid=vhUufWlSONvA4M&imgurl=http://www.srk.fi/files/kuvat/henkilokuvat/aripekka.jpg&w=312&h=416&ei=Vom_TumXKoHb4QS3w6mCBA&zoom=1&iact=rc&dur=423&sig=108935711557868190000&page=6&tbnh=123&tbnw=92&start=121&ndsp=24&ved=1t:429,r:8,s:121&tx=35&ty=65

• hannestapani
        11+11 kirjoitti:

Ei ole annettu ihmisille syntien sitomis- tai sidevaltaa, sillä ei voi muuten Raamattu eli Jumalan sana vakuuttaa, että jokainen anova saa....

Martti Luther selittää Vähässä Katekismuksessa mitä avaintenvalta sisältää:

"Avaintenvaltaan kuuluu kaikki se hengellinen valta, jonka Kristus on antanut kirkolleen maan päällä. Sen vallan nojalla seurakunnalla on oikeus... 3. päästää katuvat synneistä ja sitoa katumattomat synteihin... Katuvia syntisiä ovat Jumalan seurakunnassa ne, jotka tunnustavat syntinsä synneiksi Jumalan edessä, ovat murheellisia syntiensä tähden, haluavat tehdä parannusta synneistään ja turvata Jeesukseen Kristukseen, syntisten Vapahtajaan. Heille on julistettava synninpäästö."

Toistan ydinasian: 3. päästää KATUVAT synneistä ja sitoa KATUMATTOMAT synteihin...

Martti Luther kirjoittaa 1. sunnuntaina pääsiäisestä toisessa saarnassaan:

"On ymmärrettävä oikein Kristuksen sanat: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätätte, niille ne ovat pidätetyt. Ne eivät anna valtaa niille, jotka ne lausuvat, vaan niille, jotka ne uskovat. Herran sanat tarkoittavat enemmän niitä, jotka syntinsä tunnustaen ne uskolla omistavat, kuin synninpäästön julistajia. Puhujan valta ja uskovan valta eroavat toisistaan niin suuresti kuin taivas ja maa. Jumala on antanut meille sanansa ja vallan sitä puhua. Mutta siitä ei seuraa, että sana aina toteutuu. Harjoittihan Kristuskin sanan saarnaamista, eivätkä kuitenkaan kaikki, jotka sitä kuulivat, uskoneet eikä läheskään aina tapahtunut hänen puheittensa mukaan, vaikka se olikin Jumalan sanaa. Kristus lausuu nyt meille: te saatte vallan saarnata sanaa ja julistaa evankeliumia. Mutta valtaa luoda uskoa ette silti saa. Istuttaminen ja kasvun antaminen ovat kaksi eri asiaa, kuten Paavali sanoo ( I Kor. 3:6.). Meille ei ole annettu valtaa elää herroiksi ja hallita, vaan olla palvelijoina, evankeliumia saarnaamalla kehottaa ihmisiä uskomaan. Jos siis et usko, eivät sinua auta minun puheeni ja saarnani, vaikka se onkin Jumalan sanaa, etkä sinä silloin ylönkatso ja häpeile minua, vaan itse Jumalaa, kun et usko näitä hänen sanojansa."

Toistan yhinasian: Ne eivät anna valtaa niille, jotka ne lausuvat, vaan niille, jotka ne USKOVAT.

(Matt. 6:14-15) 14. "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi." 15. "Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isäkään anna anteeksi teidän rikkomuksianne." (Luuk. 17:3-4) Pitäkää varanne! "Jos veljesi tekee väärin, nuhtele häntä, ja jos hän sitten katuu, anna hänelle anteeksi. 4. Vaikka hän seitsemästi päivässä rikkoisi sinua vastaan ja seitsemästi tulisi sanomaan sinulle: ´Minä kadun´, anna hänelle anteeksi."

Toistan ydinasian: 15. "Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, EI ISÄKÄÄN ANNA ANTEEKSI TEIDÄN RIKKOMUKSIANNE."

4. Vaikka hän seitsemästi päivässä rikkoisi sinua vastaan ja seitsemästi tulisi sanomaan sinulle: ´Minä kadun´, ANNA HÄNELLE ANTEEKSI."

Yllä esitettyä kun vertaat siihen, miten minua on kohdeltu, on loppupäätelmä: helvetillisellä armottomuudella, jota on mahdoton pitää Jumalan sanan mukaisena kohteluna.

• hannestapani
        hymy hyytynyt kirjoitti:

Valden poika on myös menestynyt hyvin SRK:n tehtävissä
        http://www.google.fi/imgres?q=vihelä minna&um=1&hl=fi&biw=1280&bih=885&tbm=isch&tbnid=t-45ZqxgyYzqZM:&imgrefurl=http://www.srk.fi/index.php?p=yhteystiedot&docid=vhUufWlSONvA4M&imgurl=http://www.srk.fi/files/kuvat/henkilokuvat/aripekka.jpg&w=312&h=416&ei=Vom_TumXKoHb4QS3w6mCBA&zoom=1&iact=rc&dur=423&sig=108935711557868190000&page=6&tbnh=123&tbnw=92&start=121&ndsp=24&ved=1t:429,r:8,s:121&tx=35&ty=65

Linkkisi johtaa SRK:n toimisto-organisaatioon ja näyttää päällimmäisenä kustannuspäällikkö Ari-Pekka Palolan kuvan, ei Valde Palolan kuvaa. Linkistäsi ei pikaisesti etsimällä edes löydy SRK:n johtokunnan kokoonpanoa.

• toivon sydämestäni
        hannestapani kirjoitti:

Linkkisi johtaa SRK:n toimisto-organisaatioon ja näyttää päällimmäisenä kustannuspäällikkö Ari-Pekka Palolan kuvan, ei Valde Palolan kuvaa. Linkistäsi ei pikaisesti etsimällä edes löydy SRK:n johtokunnan kokoonpanoa.

Mene hannestapani seuroihin kuulemaan, mitä Jumalalla on sinulle sanottavaa. Ota omasi pois ja keskustele vihamiehiesi kanssa armollisesti, niin hekin saavat ottaa omansa pois ja pyytää anteeksi. Lähesty sinä, niinkuin Raamatussa sanotaan. Jos veljes rikkoo sinua vastaan. ota asia puheeksi hänen kanssaan...

• Salaamissaarna!
        toivon sydämestäni kirjoitti:

Mene hannestapani seuroihin kuulemaan, mitä Jumalalla on sinulle sanottavaa. Ota omasi pois ja keskustele vihamiehiesi kanssa armollisesti, niin hekin saavat ottaa omansa pois ja pyytää anteeksi. Lähesty sinä, niinkuin Raamatussa sanotaan. Jos veljes rikkoo sinua vastaan. ota asia puheeksi hänen kanssaan...

Hanneksen kannattaisi ehkä mennä Ouluun kuuntelemaan Olavi "Salaaja" Voittosen saarnaa, jos saisi samalla rikostensalaamisherätyksenkin!

• hannestapani
        toivon sydämestäni kirjoitti:

Kuka on anteeksipyynnön velkaa? Sekö,
        1. joka veljeä vastaan on rikkonut?
        2. joka on joutunut veljen rikkomuksen uhriksi?

Raamatun mukaan:

Pitäkää varanne! "Jos veljesi tekee väärin, nuhtele häntä, ja jos hän sitten katuu, anna hänelle anteeksi. 4. Vaikka hän seitsemästi päivässä rikkoisi sinua vastaan ja seitsemästi tulisi sanomaan sinulle: ´Minä kadun´, anna hänelle anteeksi."

Arvaa, ovatko nuhtelemani katuneet?

Koska he eivät ole katuneet, katson, että sen myötä he ovat itse halunneet, että minulla on oikeus varoittaa heistä kaikia muita, jotta nämäkin ymmärtäisivät heitä karttaa!

• Ei oikein "natsaa"
        hannestapani kirjoitti:

Kuka on anteeksipyynnön velkaa? Sekö,
        1. joka veljeä vastaan on rikkonut?
        2. joka on joutunut veljen rikkomuksen uhriksi?

Raamatun mukaan:

Pitäkää varanne! "Jos veljesi tekee väärin, nuhtele häntä, ja jos hän sitten katuu, anna hänelle anteeksi. 4. Vaikka hän seitsemästi päivässä rikkoisi sinua vastaan ja seitsemästi tulisi sanomaan sinulle: ´Minä kadun´, anna hänelle anteeksi."

Arvaa, ovatko nuhtelemani katuneet?

Koska he eivät ole katuneet, katson, että sen myötä he ovat itse halunneet, että minulla on oikeus varoittaa heistä kaikia muita, jotta nämäkin ymmärtäisivät heitä karttaa!

Ei oikein "natsaa" nyt minulla. En löytänyt enää aloitustasi "Tuomiosunnuntain postia". ? Vai oliko aloitus Sinun?
        Tämän ketjun mukaan olet siis henk. koht. nuhdellut henkilöä josta olet tehnyt tutkintapyynnön poliisille? Niinkö?
        Vai voiko kristitty tehdä tutkintapyynnön toisesta kristitystä, ilman nuhtelemista? Ja silti olisi niinkuin oikeassa?

• tikkutikku
        hannestapani kirjoitti:

Joka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään.

• RIKOS POLIISILLE
        Ei oikein "natsaa" kirjoitti:

Ei oikein "natsaa" nyt minulla. En löytänyt enää aloitustasi "Tuomiosunnuntain postia". ? Vai oliko aloitus Sinun?
        Tämän ketjun mukaan olet siis henk. koht. nuhdellut henkilöä josta olet tehnyt tutkintapyynnön poliisille? Niinkö?
        Vai voiko kristitty tehdä tutkintapyynnön toisesta kristitystä, ilman nuhtelemista? Ja silti olisi niinkuin oikeassa?

Nyt on kysymys rikoksesta, siinä nuhtelu ei auta, ainostaan rikosilmoitus on oikein.
        Olavi Voittonen nuhteli pedofiiliä, eikä vienyt rikosta poliisille.

• hannestapani
        Ei oikein "natsaa" kirjoitti:

Moppi on poistanut koko avauksen: Tuomiosunnuntain postia. Koko viestiketju on poistettu. Merkillistä. Tätä en voi ymmärtää.

• pottu pyörii suussa
    • 55+03

Kuinka sokeat voivat sokeille tietä neuvoa!

• Leppänen on oikeassa

Siinä koira älähtää mihin kalikka kalahtaa

• "hoidot"

Ihan varmasti kalahti, koska Leppänen valehtelee.

"Julkisuudessa esitetään, että hoitokokoukset 1970-luvulla organisoitiin SRK:sta, että sieltä tehtiin ohjelma minne mennään, ketä puhutellaan ja niin edespäin. Tämä ei pidä paikkaansa."
        ...
        Rauhanyhdistykset pyysivät apua, jos tällaista sanontaa voisi käyttää, että me emme nyt selviä, meillä on vähän pakka sekaisin näissä asioissa."

Taitaa olla leppäsellä itsellä pakka sekasin, olisikohan "hoidot" sittenkin olleet ehkä liian voimakkaat.
        "Olen itsekin ollut tuollaisessa hoitokokouksessa. Olen ollut myös hoidon kohteena ja kiitän siitä Taivaan Isää vilpittömästi.
        Voisi sanoa niin, että siitä syystä ja sen johdosta olen teidän edessänne uskovaisena miehenä. "

• Hyvä puhe

"Pyrkimys tilintekoon menneisyyden kanssa on iso askel tulevaisuuteen. On hyvin mahdollista, että huonosti kohdeltujen taakoissa on vielä paljon purettavaa ja puhuttavaa. Se edellyttää perusteellista keskustelua. Yhtä tärkeää on huolehtia siitä, että menneisyyden virheet eivät pääse toistumaan. Edessä on kilvoittelun aika niin saarnaajille kuin muille vastuunkantajille."

http://www.lapuanhiippakunta.fi/fi/armon_varassa_eteenpain/

• Hyvässä alussa

"Pyrkimys tilintekoon menneisyyden kanssa on iso askel tulevaisuuteen."

Tämä on ulkopuolisen hyvin realistinen näkemys siitä missä yhteisössä todellisuudessa tällä hetkellä mennään. Pyrkimys --- on vasta askel oikeaan suuntaan. Paljon on vielä tehtävää/keskusteltavaa. Julkisuudessa on jonkinlaista pyrkimystä myöntää yhteisön sisällä tapahtuneet vääryydet, mutta "joka toinen" kirjoitus lehdissä myöntää ja joka toinen kieltää tapahtuneet ja edelleen syyllistää uhrit.

• Väärä menettely
        Hyvässä alussa kirjoitti:

"Pyrkimys tilintekoon menneisyyden kanssa on iso askel tulevaisuuteen."

Tämä on ulkopuolisen hyvin realistinen näkemys siitä missä yhteisössä todellisuudessa tällä hetkellä mennään. Pyrkimys --- on vasta askel oikeaan suuntaan. Paljon on vielä tehtävää/keskusteltavaa. Julkisuudessa on jonkinlaista pyrkimystä myöntää yhteisön sisällä tapahtuneet vääryydet, mutta "joka toinen" kirjoitus lehdissä myöntää ja joka toinen kieltää tapahtuneet ja edelleen syyllistää uhrit.

"Julkisuudessa on jonkinlaista pyrkimystä myöntää yhteisön sisällä tapahtuneet vääryydet, mutta "joka toinen" kirjoitus lehdissä myöntää ja joka toinen kieltää tapahtuneet ja edelleen syyllistää uhrit. "

Totuus on kuin nokkonen: sitä, joka sitä vain sivuaa, se polttaa, mutta sitä, joka tarttuu siihen lujasti ja rohkeasti, se ei vahingoita. (Saphir)

Salaisuus on kuin reikä puvussa. Mitä enemmän sitä kätkee, sitä enemmän se näkyy. (Carmen Sylva)

• ootko oikeassa
        Väärä menettely kirjoitti:

"Julkisuudessa on jonkinlaista pyrkimystä myöntää yhteisön sisällä tapahtuneet vääryydet, mutta "joka toinen" kirjoitus lehdissä myöntää ja joka toinen kieltää tapahtuneet ja edelleen syyllistää uhrit. "

Totuus on kuin nokkonen: sitä, joka sitä vain sivuaa, se polttaa, mutta sitä, joka tarttuu siihen lujasti ja rohkeasti, se ei vahingoita. (Saphir)

Salaisuus on kuin reikä puvussa. Mitä enemmän sitä kätkee, sitä enemmän se näkyy. (Carmen Sylva)

Missä on kielletty tapahtuneet ? Puhutko nyt omiasi ?

• Kuka tietää?
        ootko oikeassa kirjoitti:

Missä on kielletty tapahtuneet ? Puhutko nyt omiasi ?

"Missä on kielletty tapahtuneet ? Puhutko nyt omiasi ?"

Tähän liittyen voisi asiaa tarkemmin kuvata esimerkillä, että hoitamisiin syyllistyneet pukivat hoitamisensa rakkaudeksi, vaikka todellisuudessa kiusasivat ja pilkkasivat ihmisiä ja heidän omiatuntojaan ja vahingoittivat heidän sisimpäänsä ja "tappoivat" heidät henkisesti. He eivät ole vieläkään korjanneet asioitaan. Perkelekin osaa rakastaa - ihan omalla tavallaan. Rakkaudella minä...

• asdfghj jkl

en tiedä puheesta muuten, mutta siinä ei tuomita sitä että vl-isät yrittää nussia 2 v:tä.

• Kokousta seurannut

Leppäsen puhe kääntyi tarkoitustaan vastaan, se ei parantanut yhtään tilannetta. Päinvastoin, puhe herätti kummastusta ja vastenmielisyyttä, sillä vähiten tässä enää kaivataan kirkkoon liikkeen viime aikaisten temppujen puolustelua.

Sen sijaan reilu ja avoin ongelmien myöntäminen ilman selityksiä olisi varmasti tehnyt hyvää. Sitä ei kuultu.

• Leppänen on poliitik

SRK ei aio taipua. Se vain jatkaa selittelyään. Mitä merkitystä sillä on, että on näennäisesti oltu opettavinaan oikeuteen menemistä rikosjutuissa kun käytäntö ja toimintakulttuuri on ollut päinvastainen?

Miten se selittämällä siitä mihinkään muuttuu?

On vaan tunnustettava tosiasiat.

• Leppäsen puheesta

Leppänen sanoi Turussa suunnilleen näin: parempi, että sellaisen kaulaan pannaan myllynkivi, joka lapsen ... Tämä oli hänen ydinsanoma ja siksi OK

• olisi tosi hyvä

Näinhän Raamattu sanoo. Suomen laissa on säädetty tietynlaiset rangaistukset tietynlaisista rikoksista. Rikollinen on monasti niin sairas tässä toiminnassaan, ettei näe tekonsa julmuutta. Toivotaan, että heille tehoaisi tietynlainen rankaiseva ja hoitava kohtelu myös vankilassa, eivätkä he uusisi rikostaan, ja pystyisivä vielä tulevaisuudessa omalla työllään perheensä elättämään.

• Kaksoisviestintää

Tässä Leppänen kumoaa "myllynkivi" -sanomisensa:

"En tiedä onko tässä salissa minun kanssani yhtään ihmistä, joka kokee että on joutunut syntiin. Luulen että on, sillä meitäkin koskee se, että yksikään ei ole synnitön. Tämä ei ole puolustelua, mutta siinä mielessä haluan tämän kertoa, että tämä leimaaminen, että liikkeen piirissä oleva leimataan tällä tavalla, sekään ei ole mukavaa."

Huomatkaa, että Leppänen kumoaa aina seuraavassa lausessa edellinen sanomisensa.

• Olavivoittoset:(
        olisi tosi hyvä kirjoitti:

Näinhän Raamattu sanoo. Suomen laissa on säädetty tietynlaiset rangaistukset tietynlaisista rikoksista. Rikollinen on monasti niin sairas tässä toiminnassaan, ettei näe tekonsa julmuutta. Toivotaan, että heille tehoaisi tietynlainen rankaiseva ja hoitava kohtelu myös vankilassa, eivätkä he uusisi rikostaan, ja pystyisivä vielä tulevaisuudessa omalla työllään perheensä elättämään.

Ovatko teidän kaikki olavivoittosetkin niin sekaisin, että eivät ymmärrä salaamansa rikoksen julmuutta?

• Onko JL pedofiili?
        Kaksoisviestintää kirjoitti:

Tässä Leppänen kumoaa "myllynkivi" -sanomisensa:

"En tiedä onko tässä salissa minun kanssani yhtään ihmistä, joka kokee että on joutunut syntiin. Luulen että on, sillä meitäkin koskee se, että yksikään ei ole synnitön. Tämä ei ole puolustelua, mutta siinä mielessä haluan tämän kertoa, että tämä leimaaminen, että liikkeen piirissä oleva leimataan tällä tavalla, sekään ei ole mukavaa."

Huomatkaa, että Leppänen kumoaa aina seuraavassa lausessa edellinen sanomisensa.

Leppänen kehtaa puhua pedofilian yhteydessä siitä, että "onko täällä yhtään ihmistä, joka kokee joutuneensa syntiin".

Hän puhuu ihan samalla tavalla kuin Hänninen, "Ei ... ole yhtään sen pahempi synti kuin se, mihin ME jokainen olemme sydämessämme valmiit."

• Ola lehmä ojassa?
        Onko JL pedofiili? kirjoitti:

Leppänen kehtaa puhua pedofilian yhteydessä siitä, että "onko täällä yhtään ihmistä, joka kokee joutuneensa syntiin".

Hän puhuu ihan samalla tavalla kuin Hänninen, "Ei ... ole yhtään sen pahempi synti kuin se, mihin ME jokainen olemme sydämessämme valmiit."

Tältä ajatukselta on todella vaikea välttyä kun kuuntelee vl-johtajien lastenraiskaamispuolustuspuheita!

• 20.11.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      93
      7670
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      124
      6390
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      164
      4501
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      235
      3091
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      91
      2656
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      44
      2012
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      140
      1668
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1564
    9. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      48
      886
    10. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      822
    Aihe