Olen reilu kolmikymppinen nainen ja vailla ammattia. Politiikka on harrastuksena aina kiinnostanut ja nyt kiinnostaisi lähteä yliopistoon lukemaan poliittista historiaa. Onko tässä iässä mitään järkeä opiskella tuommoista alaa? Onko asia niin, että nykyään kannattaa opiskella ainoastaan sitä mikä työllistää varmasti? Enkä edes maisteriksi ajatellut vaan ihan kandidaatiksi.
Satsaanko ensi kesän kokeisiin vai menenkö mieluummin ammattikorkeaan tai toisen asteen opistoon?
Onko tässä enää järkeä?
4
176
Vastaukset
- cbs cbr cnn csi cia
No sinähän se päätät haluatko opiskella ja päästä töihin vaiko opiskella huvin vuoksi kandiksi? Toisen-asteen koulutukseen ei kannata mun mielestä hakea ainakaan. Amk tai järkevämpi yliopisto tutkinto.
- mietteitä
Mikä sinua oikeastaan kiinnostaa politiikassa? Sivistys vai oikea vaikuttaminen?
Lähestyisin asiaa siltä kantilta, minkä arvelisin tekevän minut onnelliseksi elämässä. Jos sivistyksen ja tiedon kartuttaminen tuntuisi tärkeimmältä, menisin yliopistoon, jos taas järjestötoiminta ja vaikuttaminen sitä kautta tuntuisi tärkeältä, laittaisin sen etusijalle ja lukisin kyseistä ainetta avoimessa. - dsdsdsdsdsds
Kannattaako luke yleistä höpö höpöä jossa työllisyys ei ole taattu. Tampereen yliopisto tarjoaa kunnallisalan koulutusta, polittiikka kuuluu tähän olennaisesti. Työllisyys on erittäin hyvä, yli 90 prosenttia työllistyy oman alan hommiin.
http://www.uta.fi/opiskelu/oppiaineet/kunnalan_koulohjelma.html#kajo - ....................
Ikäkysymys: mä näen, että yleisesti ottaen minkä tahansa ikäisenä voi ja kannattaa aloittaa opiskelut. Ei ole mikään este.
Periaatteessa mistä tahansa alalta aina joku työllistyy. Oikeastaan se on sinusta kiinni, kuinka tärkeää juuri sinulle on opiskella alaa joka aidosti kiinnostaa vs. alaa joka työllistää varmasti, tai onko palkka kuinka tärkeä. Oletko niin kiinnostunut tuosta alasta, että olet valmis ottamaan riskin, ettet työllistykään? Vai haluatko olla varma työllisyydestä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892138Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361786- 1771329
- 231803
- 67742
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako210616- 49577
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </342532