Antaa kaikkien kukkien kukkia

täällä pohjolan raukoilla rajoilla.

80

251

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • demeter

Mutta kun:

"Kaikki kaunis täällä tahtoo kuolla, suuri surkastua alhaiseen,
      Miksi meillä on niin monta mielipuolta ja vähän käyttäjiä kanteleen"

(Eino Leino: Lapin kesä)

• Dementer@

Nyt oli sinun ketjun vuoro, kerkesitkö lukea viestini?

• Upea sitaatti ja osui nappiin. Kiitos Demeter, maaäiti ja älä lannistu, vaikka pohjan raukoilla rannoilla viihtyvät vain nokkoset ja takiaiset, kaikkien muiden on taisteltava elintilastaan.

• demeter
        korppis kirjoitti:

Dementer@

Nyt oli sinun ketjun vuoro, kerkesitkö lukea viestini?

Jes korppis, kukin vuorollaan..)) Luin vastauksesi (yhden) ja vastasin siihen.
        Jos kirjoitit enemmän, en ehtinyt lukea, kun valot sammutettiin. Mutta laulellaan me vaan"on pimeässä helppo taivaltaa"...

• demeter
        Paloma.se.co kirjoitti:

Upea sitaatti ja osui nappiin. Kiitos Demeter, maaäiti ja älä lannistu, vaikka pohjan raukoilla rannoilla viihtyvät vain nokkoset ja takiaiset, kaikkien muiden on taisteltava elintilastaan.

Kiitos rohkaisusta ja viisaista sanoistasi, Paloma. Nokkosetkin kukkivat ja takiaisillakin lienee oma tehtävänsä...

• Matti.V-maa

Kivoja nuo sinun kuvasi. Piti ihan tihertää tarkemmasti, kun näytti, että siinä olit sovittanut kauniiseen päälakeesi Lucia-kynttelit. Väärässä olin.
      Taitaa olla jostain Asterix ja Ofelix-leffasta?

Ylväs kukka voi kukkia rikkamaassa, missä sitä kukaan ei huomaa, ja se voi tukehtuakin rikkojen valtaamaan maailmaan.

Paikka jalostaa, en usko mihinkään raukkoihin rajoihin.

• Tai sitten ne oli "Pohjolan raukoilla rannoilla".
        Aijaa mun viikinki-kypärä? Joo, selvästikin Hollywood- tuotantoa. Oikeet viikingit ei koskaan käyttäneet tollasia.

Kiva kun tykkäsit kuvistani.
        Laitan niitä sinne nähtäväksi koska en halua olla "kasvoton" vaan osoittaa että nimimerkin takana on ihminen joka ei ota itseään niin kauhean vakavasti ja siksi voin hassutella naamiaisasuilla.

• Korppisko nyt riehuu, kun sai yhen poistettua nyt lähtee kaikki....

• linnun lento

älähän syyttele kun et mitään tiedä. Luulotautiko suakin vaivaa.

• Se on tarttuvaa tautia tuo luulottelu se saattaa iskeä seisovilta jaloilta sänkyyn.

Sainko poistettua omani hui, pitää mennä tarkistamaan.

• korppis kirjoitti:

Se on tarttuvaa tautia tuo luulottelu se saattaa iskeä seisovilta jaloilta sänkyyn.

Sainko poistettua omani hui, pitää mennä tarkistamaan.

Höh ei sitä ketjuani oltu poistettu vain omat kommenttini, jotka poistin. Mutta annetaan kaikkien kollien ulista on kuutamoyö.

• ?

En tiedä, annetaanko kaikkien kukkien kukkia? Kun kurillaan, tai muilla taidoillaan syljetään, ketä jää?
      Useimpien sydän ei ole kiveä.

• ....

Eikä puuta

• ?
        .... kirjoitti:

Eikä puuta

Pahankin kukkia kasvattaa maailma, runoilijan sanoin. Baudelairen.

• Tiätty annetaa kaikkien kukkien kukkii,
      tääl etelässäki.

Mukavaa viikkoo joka iikal !

• demeter

Nyt ei voi kun nauraa..)) Ja tulla tänne kertoon, että nyt mun aloituskin poistettiin...

No, otan sen kehotuksena poistua - ainakin tältä illalta. Hyvää yötä kaikille ja
      kiitos seurasta.

• Voi hitsi, Olen ulkona kuin lumiukko kun en ole ollut täällä päivystämässä. Mikähän ketju poistettiin, oliko se jo aamupäivällä....?

No, haitanneeko mittään. Se kuitenkin harmittaa että demeterinkin kimppuun - noin kuvaannollisesti - on käyty. Hän osaa sovittaa sanansa aina mitä sovinnollisimmin joten syy löytyy varmaan jostain muualta.

Ei oteta turhia murheita. Huomenna on päivä uus ;-D

• ?
        saimaantaka kirjoitti:

Voi hitsi, Olen ulkona kuin lumiukko kun en ole ollut täällä päivystämässä. Mikähän ketju poistettiin, oliko se jo aamupäivällä....?

No, haitanneeko mittään. Se kuitenkin harmittaa että demeterinkin kimppuun - noin kuvaannollisesti - on käyty. Hän osaa sovittaa sanansa aina mitä sovinnollisimmin joten syy löytyy varmaan jostain muualta.

Huomasit sie, että IGS oli vastannut kyssäriisi?

• saimaantaka kirjoitti:

Voi hitsi, Olen ulkona kuin lumiukko kun en ole ollut täällä päivystämässä. Mikähän ketju poistettiin, oliko se jo aamupäivällä....?

Saimaantaka@

Mietin tässä pitäisikö minun ottaa syyt kokonaan kontulleni koska nyt dementerin ja paloman kimppuun on käyty järein asein. Voin kantaa vastuun sillä minulla ei ole mitään menetettävää.

Minä halusin selvittää kuinka poistot tehdään ja kuka niitä tekee ja onko palstalla seriffiä. Tein kokeiluketjun ja kokeilemalla omassa ketjussani sain selville, että poistot tapahtuvat automaattisesti ilman perusteluja. Ei tarvita muuta kuin poistopyyntö ylläpitoon ja viestit ja ketjut lähtee bittitaivaalle.

Nyt joku hörhö on alkanut ilottelemaan.

• enpätiedä, envälitä

Monikin? Mistä sen näkee?
        Satujanhan nämä lienevät, useimmat?
        Älä ota näitä vakavasti. Elämä on muualla, kuin tekotällaisessa.

• nuutikki.
        enpätiedä, envälitä kirjoitti:

Monikin? Mistä sen näkee?
        Satujanhan nämä lienevät, useimmat?
        Älä ota näitä vakavasti. Elämä on muualla, kuin tekotällaisessa.

Se on Köyhyyspalsta ja siellä on moni pahastunut eräistä provoista ja itse kirjoittaneet, että ovat pyytäneet poistoa. En minä muusta tiedä. Mitään ei ole tapahtunut kuitenkaan, vaan sama meno jatkuu.

Ei näitä kannata ottaa vakavasti, mutta tuommoinen ns. sosiaalinen palsta ei kaipaa provoilijoita.

• enpätiedä, välitän
        nuutikki. kirjoitti:

Se on Köyhyyspalsta ja siellä on moni pahastunut eräistä provoista ja itse kirjoittaneet, että ovat pyytäneet poistoa. En minä muusta tiedä. Mitään ei ole tapahtunut kuitenkaan, vaan sama meno jatkuu.

Ei näitä kannata ottaa vakavasti, mutta tuommoinen ns. sosiaalinen palsta ei kaipaa provoilijoita.

Oikeassa toki olet. Haluaisinpa vain tietää, kuinka monen roolileikkejä nämä palstat todellisuudessa ovat?

Ällyyttäminen lie monien hauskuutus, ja huvitus? Itsensäkö, vain?
        Missä täällä on Köyhyyspalsta, mistä sinne vie tie?

• nuutikki.
        enpätiedä, välitän kirjoitti:

Oikeassa toki olet. Haluaisinpa vain tietää, kuinka monen roolileikkejä nämä palstat todellisuudessa ovat?

Ällyyttäminen lie monien hauskuutus, ja huvitus? Itsensäkö, vain?
        Missä täällä on Köyhyyspalsta, mistä sinne vie tie?

Mene aihealue Yhteiskunta ja sieltä löytyy Köyhyys-niminen palsta. Siellä on totuus usein taruakin ihmeellisempi. Toki on ihan asiallisiakin juttuja siellä, mutta löytyy kyllä näitä ällyytäjiäkin.

• enpätiedä, välitän
        nuutikki. kirjoitti:

Mene aihealue Yhteiskunta ja sieltä löytyy Köyhyys-niminen palsta. Siellä on totuus usein taruakin ihmeellisempi. Toki on ihan asiallisiakin juttuja siellä, mutta löytyy kyllä näitä ällyytäjiäkin.

Ihme ketju? Luin. Täytyy ihmetellä.
        Eipä naurata.
        Vaikea löytää helmiä sioilta.

• nuutikki.

Ihme ketju? Luin. Täytyy ihmetellä.
        Eipä naurata.
        Vaikea löytää helmiä sioilta.

Niin. Kun tuota palstaa seurailee, niin mitä ihmeellisempiä aloituksia ja oikeasti köyhien herjaamista siellä on runsain mitoin.

Oikeasti suututtaa monien kansalaisten tyhmyys, mikä huokuu monista pilkkakirjoituksista tuolla palstalla.

• enpätiedä, välitän
        nuutikki. kirjoitti:

Niin. Kun tuota palstaa seurailee, niin mitä ihmeellisempiä aloituksia ja oikeasti köyhien herjaamista siellä on runsain mitoin.

Oikeasti suututtaa monien kansalaisten tyhmyys, mikä huokuu monista pilkkakirjoituksista tuolla palstalla.

Tuolla ja täällä. Kun ihminen kukkoilee, tekee itsentänsä naurettavan.
        Pilkka niin helposti paukauttaa omaan nilkkaan.

Pahinta on mielen köyhyys.
        Toveko puhui Nyytikistä?

Outoja palstoja on. Tietänee tutustua? *pelkää hän*
        Otanpa silmän käteen, ja tarkkailen, tarkkaan.

• demeter
        korppis kirjoitti:

Saimaantaka@

Mietin tässä pitäisikö minun ottaa syyt kokonaan kontulleni koska nyt dementerin ja paloman kimppuun on käyty järein asein. Voin kantaa vastuun sillä minulla ei ole mitään menetettävää.

Minä halusin selvittää kuinka poistot tehdään ja kuka niitä tekee ja onko palstalla seriffiä. Tein kokeiluketjun ja kokeilemalla omassa ketjussani sain selville, että poistot tapahtuvat automaattisesti ilman perusteluja. Ei tarvita muuta kuin poistopyyntö ylläpitoon ja viestit ja ketjut lähtee bittitaivaalle.

Mitä turhia korppis. Hyvähän se on, kun joku vaivautuu selvittämään asioita. Aina löytyy niitä, jotka kääntävät asiat toisin kuin tarkoitti, senhän me kaikki
        tiedämme.

Jos joku haluaa leikkiä noilla poistoilla, se hänelle suotakoon. Pysytään me kehissä ja pidetään lippu korkeella.

Sen, että joku poisti mun vastauksia ja aloituksen, otan kyllä viestinä siitä, että joku katsoo minun olevan "liikaa äänessä". Siinä hän onkin oikeassa. Mutta kun on
        tämä luonto sellainen, että innostuu ja innoittuu muista, you know..))

• saimaantaka
        ? kirjoitti:

Huomasit sie, että IGS oli vastannut kyssäriisi?

????

• bessie*
        demeter kirjoitti:

Mitä turhia korppis. Hyvähän se on, kun joku vaivautuu selvittämään asioita. Aina löytyy niitä, jotka kääntävät asiat toisin kuin tarkoitti, senhän me kaikki
        tiedämme.

Jos joku haluaa leikkiä noilla poistoilla, se hänelle suotakoon. Pysytään me kehissä ja pidetään lippu korkeella.

Sen, että joku poisti mun vastauksia ja aloituksen, otan kyllä viestinä siitä, että joku katsoo minun olevan "liikaa äänessä". Siinä hän onkin oikeassa. Mutta kun on

Kysymys sinulle, Demeter (Palomaltakin voisi kysyä, samoin Saimaantakalta ja Korpikirjailijalta)

Mistä tiedät/tiedätte, että joku muka olisi halunnut poistaa juuri nikkien Demeter ja Paloma viestit tai aloitukset? Eikö niissä ketjuissa ollut muidenkin viestejä?
        Miksi otatte (olette ottavinanne) poistot henkilökohtaisesti ja kiusantekona tms., en oikein ymmärrä?

Itse kun eilen (alkuiltaan saakka vain) silmittelin ketjuja ja teidän vouhkaamistanne, niin pikkuisen tuli sellainen olo, että katsoitte itse parhaaksi poistaa. Odottelenkin mielenkiinnolla, koska tuo lainaus Eino Leinon "Lapin kesästä" ja siihen jatkoksi kirjoittamanne viestit rupeaa nolottamaan sen verran, että poistatte nekin.

• bessie* kirjoitti:

Kysymys sinulle, Demeter (Palomaltakin voisi kysyä, samoin Saimaantakalta ja Korpikirjailijalta)

Mistä tiedät/tiedätte, että joku muka olisi halunnut poistaa juuri nikkien Demeter ja Paloma viestit tai aloitukset? Eikö niissä ketjuissa ollut muidenkin viestejä?
        Miksi otatte (olette ottavinanne) poistot henkilökohtaisesti ja kiusantekona tms., en oikein ymmärrä?

Itse kun eilen (alkuiltaan saakka vain) silmittelin ketjuja ja teidän vouhkaamistanne, niin pikkuisen tuli sellainen olo, että katsoitte itse parhaaksi poistaa. Odottelenkin mielenkiinnolla, koska tuo lainaus Eino Leinon "Lapin kesästä" ja siihen jatkoksi kirjoittamanne viestit rupeaa nolottamaan sen verran, että poistatte nekin.

Taidan olla ainoa mainitsemistasi joka on linjalla (olen kotona töistä pahan yskän takia) ja vastaan omasta puolestani.

Ensiksikin: en ole poistanut mitään, en ole pyytänyt mitään postoon , edes kokeilumielellä (tällä palstalla) ja minua ei nolota mikään tähän saakka kirjoitamani. Annan tunnustustusta silloin kun minusta itsestäni tuntuu että se on paikallaan ja "Lapin kesä" oli erittäin hyvin valittu sitaatti aloitukseni sanomasta. Demeter oli ymmärtänyt 100% mitä tarkoitin.

Kolmanneksi: Mehän olimme kaikkein ahkerimmin osallistuneet noihin keskusteluihin jotka poistettiin ja kun ensin minun aloitukseni, sitten demeterin aloitus asiasta hävisi ilman näkyvää syytä niin tietenkin tuli mieleen ilkivalta; kuka siihen on syyllistynyt on samantekevää minun kannaltani, mutta kyllä se aika raukkamaiselta touhulta näyttää.

Neljänneksi: jos ketjuissa olisi ollut vain yksi tai kaksi loukkaavaa puheenvuoroa niin nehän olisi voinut kivutta poistaa ja antaa ketjujen elää. Siis periaatteella operoida pois kasvain sen sijaan että operoisi pois potilaan ja antaa syövän levitä.

• ?
        saimaantaka kirjoitti:

????

Etkös sinä, vai kuka, kysynyt, Maariankämmekkä-runon tekijää?

• s-taka*
        ? kirjoitti:

Etkös sinä, vai kuka, kysynyt, Maariankämmekkä-runon tekijää?

Juu, mutta missäs se vastaus on?
        Taidan olla vähän "hoonosti paikala...." vai missä mättää.

• demeter kirjoitti:

tiedämme.

Moiks!

Korppi yrittää räpistelä sängynpohjalta siivilleen.

Niin siivilleni räpistelen koska aamulla kello kahdeksan minut huumattiin narkoosiin KAKS:sin päiväkirurgianpolilla. Tunnin kuluttua heräsin ja liversin iloisena sairaanhoitajalle "voi kuinka ihania unia näin, olen onnellinen"

Sinänsä erilainen herääminen kuin kohtalotovereilla, jotka korisivat ja rykivät, mutta heille olikin tehty kita-tai nielurisaleikkauksia.

Itse olin plastiikkakirurgin hellässä huomassa ; )

Sehän täällä keskusteluissa ongelmana lienee, että ei saisi olla äänessä koska "viisas vaikenee". Ja viisaita on paljon.

On mulla siitä poistokokeilusta jäänyt hijaan yksi hyvä keino saada ketju jäämään somasti nalkkiin paikoilleen jos vaikka innostuisin aloittamaan jotain jonninjoutavaa ; )

Katsotaan miten jatkossa ja onko tilanne jo rauhottunut.

Näillä mennään!

• bessie* kirjoitti:

Beessi, onko syntynyt kaksi rintamanaisjärjestöä. Plussaajat/miinustajat ja lipunkantajat?

Olen aina pitänyt sinua asiallisena naisena, olenkohan erehtynyt.

Vouhkaaminen tuntuu olevan suosittu uusi sana, joka vilahtelee tuon tuosta eri puskaviesteissä.

Minä en ole ikinä hävennyt sanojani, en ymmärrä miksi minun nyt olisi pitänyt hävetä ja mitä?

• demeter

Kiitos nyt taas saimaantaka*. Sitä minun poistettua viestiketjua ei nyt kannata surra. Ja kuten sanoin, nuo poistot lopulta vain huvittivat minua, eikä niistä
        kannata numeroa tehdä. Tällaisia yllätyksiä nyt vain sattuu meille - niin sinulle kuin minullekin... Mutta eteenpäin mennään, sauvakävellen nykyisin, vaikka tulihan tänään taas vähän pyäräiltyä..))

• miksiköhän sie poist
        korppis kirjoitti:

Beessi, onko syntynyt kaksi rintamanaisjärjestöä. Plussaajat/miinustajat ja lipunkantajat?

Vouhkaaminen tuntuu olevan suosittu uusi sana, joka vilahtelee tuon tuosta eri puskaviesteissä.

Minä en ole ikinä hävennyt sanojani, en ymmärrä miksi minun nyt olisi pitänyt hävetä ja mitä?

Kyä aika ussein sun nikkisi ala on:

Kirjoittaja on poistanut tämän viestin.

siis korppikselle tää ol

• demeter
        korppis kirjoitti:

Moiks!

Niin siivilleni räpistelen koska aamulla kello kahdeksan minut huumattiin narkoosiin KAKS:sin päiväkirurgianpolilla. Tunnin kuluttua heräsin ja liversin iloisena sairaanhoitajalle "voi kuinka ihania unia näin, olen onnellinen"

Sinänsä erilainen herääminen kuin kohtalotovereilla, jotka korisivat ja rykivät, mutta heille olikin tehty kita-tai nielurisaleikkauksia.

Sehän täällä keskusteluissa ongelmana lienee, että ei saisi olla äänessä koska "viisas vaikenee". Ja viisaita on paljon.

On mulla siitä poistokokeilusta jäänyt hijaan yksi hyvä keino saada ketju jäämään somasti nalkkiin paikoilleen jos vaikka innostuisin aloittamaan jotain jonninjoutavaa ; )

Näillä mennään!

Korppis,

Ai se operaatio oli sitten nyt ? Leikkaus on aina leikkaus ja se kai vaatii jonkinpituisen toipumisajan ja tiettyä varovaisuutta pitkään. Vaan mitäpä näin "talvella" on muutakaan tekoa kuin olla köllötellä ja kekseliäshän sinä olet.
        Ei muuta kuin hyvää toipusaikaa..))

• korppis kirjoitti:

Moiks!

Näillä mennään!

Hyvää toipilasaikaa ja älä nyt riehu liikoja.

• demeter kirjoitti:

Korppis,

Ai se operaatio oli sitten nyt ? Leikkaus on aina leikkaus ja se kai vaatii jonkinpituisen toipumisajan ja tiettyä varovaisuutta pitkään. Vaan mitäpä näin "talvella" on muutakaan tekoa kuin olla köllötellä ja kekseliäshän sinä olet.
        Ei muuta kuin hyvää toipusaikaa..))

Tää oli jo toinen rasvasiirto. Eka tehtiin toukokuun lopussa. Eli alavatsasta imettiin rasvaa ja siirrettiin rinnan arpionteloon hyvänlaatuista omaa silikonia ; )

Voipi olla, että nyt riittää, hyvältä näyttää ; ))

• antakaa elää

Tuolla ja täällä. Kun ihminen kukkoilee, tekee itsentänsä naurettavan.
        Pilkka niin helposti paukauttaa omaan nilkkaan.

Pahinta on mielen köyhyys.
        Toveko puhui Nyytikistä?

Outoja palstoja on. Tietänee tutustua? *pelkää hän*
        Otanpa silmän käteen, ja tarkkailen, tarkkaan.

Mitä se sinulle kuuluu ?
        toisen palstan kirjoitukset ?

• Paloma.se.co kirjoitti:

Hyvää toipilasaikaa ja älä nyt riehu liikoja.

Eilen siivosin nettailuni lomassa eli koti kunnossa. P. haki minut sairaalasta ja tuo illaksi ruokaa. Pojat ja ystävättäreni ovat puhelinkuulolla, joten verkosto vahtii vointiani. Nukuin koko iltapäivän.

Olen oppinut olemaan revittelmättä ; ) omaan vahvan kivunsietokyvyn, mutta tiedän rajani.

Tässä mennään tälleen hiljalleen ; ) Nettailu ei onneksi rasita.

• miksiköhän sie poist kirjoitti:

Kyä aika ussein sun nikkisi ala on:

Kirjoittaja on poistanut tämän viestin.

siis korppikselle tää ol

Omiani olen poistanut ja ne poistot eivät ole kenellekään kipeää tehneet vai onko sulle?

• miksiköhän sie poist
        korppis kirjoitti:

Omiani olen poistanut ja ne poistot eivät ole kenellekään kipeää tehneet vai onko sulle?

korppis....

Miehän vaan kysäsin, et miksi sie niitä poistat?

Onks teksti tehnyt muille kippeetä ja menneehän siinä ketjut pyllyleen, ku välistä on tekstii pois.

kaikenlailen poistamine on halpamaista, teki sen sit kuka tahansa.

• miksiköhän sie poist kirjoitti:

korppis....

Miehän vaan kysäsin, et miksi sie niitä poistat?

Onks teksti tehnyt muille kippeetä ja menneehän siinä ketjut pyllyleen, ku välistä on tekstii pois.

kaikenlailen poistamine on halpamaista, teki sen sit kuka tahansa.

Kiitos, kaada vain itsellesi ; )

• bessie*

No jaa, ei tuo minusta nyt mikään "aika kova oletus" minusta ollut. Kirjoitin "niin pikkuisen tuli sellainen olo".
        Luulottelu ei kuulu tapoihini, kysyn tai muuten tokaisen suoraan tämän tapaiset asiat. Edelleen ihmetyttää, mistä päättelitte tapahtuneiden poistojen olleen sinuun tai Palomaan kohdistunutta kiusantekoa tms.. Kun kerran ette mitään rasistista tai muuten sääntöjen vastaista kirjoitelleet? Kummallista? Siitä se sitten lähti, kiitos vastauksistanne.
        Et viitsisi aina tuota iänikuista täällä ei saa sitä ja täällä ei saa tätä (keskinäinen rohkaisukin on siis kielletty). Kuka täällä ketään edes pystyisi kieltämään mistään, minä en edes halua. Jos koette rohkaisua? tarvitsevanne ja sitä toisiltanne saatte, niin mukavahan sitä on muidenkin lukea.
        Mukavaa sekin, että saan sinut nauramaan, en minäkään täällä suupielet alaspäin ole.

Päätä ihmeessä tunteistasi, en tietääkseni ole ollut tietävinäni sinun tai kenenkään muiden tunteista mitään? Sanoin odottavani mielenkiinnolla, josko rupeaa nolottamaan.
        En näetsen käsittänyt, että vain toisianne siinä rohkaisitte, enkä tietysti niitä takiaisia ja nokkosiakaan ymmärtänyt oikein.

Olimmeko joskus hieman eri mieltä myös noista plussista ja miinuksista? Minähän olen sitä mieltä, että niitä voidaan käyttää kiusaamismielessä, enkä ikinä antaisi kenellekään miinusta, plussan olen joskus harvoin jollekin laittanut.

Poistoa olen pyytänyt ainakin pari vuotta sitten kerran, ja se toimi. Vain pyytämäni, kuollutta loukkaava viesti poistettiin ketjusta. En ihan varmaan muista olisiko ollut yksi toinenkin kerta, vai jäikö harkinta-asteelle. Taisi olla henkilöön kohdistuva vastenmielinen vihjailu silloin. Siinäpä ne.

Niin, en muuten usko että ihan kiusantekomielessä tai ylläpitäjän oikkujen mukaan poistoja tehdään tai pystytään tekemään.

• rääkyyyyy
        korppis kirjoitti:

Korppis sanoo aina: kaada vain itsellesi, silloin kun häneltä menevät jauhot suuhun.

• miksiköhän sie poist
        korppis kirjoitti:

korppis....

Miehän vaan kysäsin, niikusta siekin kyselet ja oottelet vastauksii. DDD

• bessie*
        korppis kirjoitti:

Korppis, ei kiinnosta minua järjestäytyminen täällä. Villi olen. En miinusta, harvoin plussaan, ei ole lippua.

Vouhkaaminen on minulle hyvin vanha sana, äitini käytti sitä erityisesti puhuessaan yhdelle koheltavalle koiralle, mutta muutenkin ja minä olen aina käyttänyt sitä, mielestäni sen sävy on hyväntuulinen.

En nyt ymmärrä minäkään tuota häpeämisjuttua, mitä tarkoitat?

• bessie* kirjoitti:

Korppis, ei kiinnosta minua järjestäytyminen täällä. Villi olen. En miinusta, harvoin plussaan, ei ole lippua.

Vouhkaaminen on minulle hyvin vanha sana, äitini käytti sitä erityisesti puhuessaan yhdelle koheltavalle koiralle, mutta muutenkin ja minä olen aina käyttänyt sitä, mielestäni sen sävy on hyväntuulinen.

En nyt ymmärrä minäkään tuota häpeämisjuttua, mitä tarkoitat?

Melläpäin nolottaa tarkoittaa hävettää. Villihän se minäkin ; )

Meillä vouhotetaan, mutta vouhkaaminen oli minulle uusi sana.

Alla ote viestistäsi.

"Odottelenkin mielenkiinnolla, koska tuo lainaus Eino Leinon "Lapin kesästä" ja siihen jatkoksi kirjoittamanne viestit rupeaa nolottamaan sen verran, että poistatte nekin."

• ?
        s-taka* kirjoitti:

Juu, mutta missäs se vastaus on?
        Taidan olla vähän "hoonosti paikala...." vai missä mättää.

IGS = Helsingin kaupungin Kysy mitä vain-sivustalla. Sieltä en ainakaan minä saa linkitettyä oikeaa sivua.
        Eivät tunteneet tekijää.

• töykeys on rumaa
        antakaa elää kirjoitti:

Mitä se sinulle kuuluu ?
        toisen palstan kirjoitukset ?

Tekisi varmaan hyvää sinullekin käydä muualla lueskelemassa. Ehkä oppisit edes käyttäytymistapoja.

• s-taka*
        ? kirjoitti:

IGS = Helsingin kaupungin Kysy mitä vain-sivustalla. Sieltä en ainakaan minä saa linkitettyä oikeaa sivua.
        Eivät tunteneet tekijää.

Ai mulle on vastattu? Hmmm, kun en muista milloin kysyin eikä se tainnut tulla mihinkään "talteen" mulle. Ai vastausko on, jossain? Tiedätkö sinä?

• korppis kirjoitti:

Saimaantaka@

korppis

Osoitit edellisen viestin minulle (korppis14.11.2011 23:11), mutta tähän väliin näkyy tulleen "vastauksia" ja kaikenmoisia mielipiteitä vaikka millä mitalla vaihtuvilla nikeillä.

Toivottavasti et sinä eikä kukaan muukaan luule että yksikään vastauksista olisi minun kirjoittamani, ei nimittäin ole! Ettei vain olisi ... hmmm.... annetaan olla ;-)

• demeter kirjoitti:

Kiitos nyt taas saimaantaka*. Sitä minun poistettua viestiketjua ei nyt kannata surra. Ja kuten sanoin, nuo poistot lopulta vain huvittivat minua, eikä niistä
        kannata numeroa tehdä. Tällaisia yllätyksiä nyt vain sattuu meille - niin sinulle kuin minullekin... Mutta eteenpäin mennään, sauvakävellen nykyisin, vaikka tulihan tänään taas vähän pyäräiltyä..))

demeter

Mulla taitaa muisti pätkiä mutta eikö vaan minun viestini (mihin tämä sinun yllä oleva ilmeisesti viittaa) olekin hävinnyt? Onko sulla mielikuvaa asiasta? Ei sen puoleen että asialla olisi suurta merkitystä minulle, mutta ilmeisesti jollekulle muulle oli, tai sitten viesti on hävinnyt jonkin muun poiston "kylkiäisinä".

En muista kirjoitinko sen rekattuna vai rekkaamattomana lyhennetyllä nimmarillani. Mitään asiatonta siinä ei varmasti ollut. Laita viestiä jos muistat tarkemmin, harmillista jos täällä alkaa tapahtua kummia. En ole koskaan poistanut yhtään kirjoitustani, mutta olen joskus pyytänyt jonkin härskin tekstin poistoa, ja siitäkin on jo kuukausia varmaan, tai vuosia.

Minusta jokaisen pitäisi pystyä kirjoittamaan niin että hamaan hautaan seisoo sanojensa takana.

• saimaantaka kirjoitti:

korppis

Osoitit edellisen viestin minulle (korppis14.11.2011 23:11), mutta tähän väliin näkyy tulleen "vastauksia" ja kaikenmoisia mielipiteitä vaikka millä mitalla vaihtuvilla nikeillä.

Toivottavasti et sinä eikä kukaan muukaan luule että yksikään vastauksista olisi minun kirjoittamani, ei nimittäin ole! Ettei vain olisi ... hmmm.... annetaan olla ;-)

Uusi päivä harmaata taas kuinkas muuten.

Laitoin tuon selvennysviestin sinulle koska tunsin syyllisyyttä sillä olin antanut aiheen väärinkäyttää viesteissäni keräämää tietoa. En toki luule, että olisit tuolla seassa lymyämässä. Olen oppinut valikoivaa lukemisen ymmärtämistä.

• demeter
        saimaantaka kirjoitti:

demeter

Mulla taitaa muisti pätkiä mutta eikö vaan minun viestini (mihin tämä sinun yllä oleva ilmeisesti viittaa) olekin hävinnyt? Onko sulla mielikuvaa asiasta? Ei sen puoleen että asialla olisi suurta merkitystä minulle, mutta ilmeisesti jollekulle muulle oli, tai sitten viesti on hävinnyt jonkin muun poiston "kylkiäisinä".

En muista kirjoitinko sen rekattuna vai rekkaamattomana lyhennetyllä nimmarillani. Mitään asiatonta siinä ei varmasti ollut. Laita viestiä jos muistat tarkemmin, harmillista jos täällä alkaa tapahtua kummia. En ole koskaan poistanut yhtään kirjoitustani, mutta olen joskus pyytänyt jonkin härskin tekstin poistoa, ja siitäkin on jo kuukausia varmaan, tai vuosia.

Minusta jokaisen pitäisi pystyä kirjoittamaan niin että hamaan hautaan seisoo sanojensa takana.

Oikeassa olet saimaantaka*. Meidän viestienvaihtoa on tosiaan poistettu. Alan uskoa, että ystävällinen kirjoittelu ja toisten kannustus on täällä myrkkyä.
        Poistoon menee... Olen sitten vaikka vainoharhainen, mutta aika tavalla henkilöihin kohdistuvana tämän ilmiön nyt näen.
        Kummallakahan kirjan nimellä tässä nyt pelaisi ?
        "Ei tehrä tästä ny numeroo" (Sinikka Nopola)
        "Kyllä minä niin mieleni pahoitin" (Tuomas Kyrö"...

• ?

• s-taka*
        ? kirjoitti:

Tuolla. Katso uusimmat kysymykset. Nyt vastaus oli jo sivulla 4.

http://igs.kirjastot.fi/Page/a91ca776-1df6-4423-a08f-ad952472f601.aspx

Moi, ja valtaisa kiitos! Löysinkin jo vastauksen myös sähköpostistani, sellaisesta mitä harvoin käytän mutta olin kysymystä tehdessäni ilmeisesti antanut ;-)

Ehkä joskus jostain löytyy vastauskin... vastaajat näyttävät olevan aika nuorta kaartia, joten ei lie ihme ettei löytynyt.

• demeter kirjoitti:

Oikeassa olet saimaantaka*. Meidän viestienvaihtoa on tosiaan poistettu. Alan uskoa, että ystävällinen kirjoittelu ja toisten kannustus on täällä myrkkyä.
        Poistoon menee... Olen sitten vaikka vainoharhainen, mutta aika tavalla henkilöihin kohdistuvana tämän ilmiön nyt näen.
        Kummallakahan kirjan nimellä tässä nyt pelaisi ?
        "Ei tehrä tästä ny numeroo" (Sinikka Nopola)
        "Kyllä minä niin mieleni pahoitin" (Tuomas Kyrö"...

Kiitos demeter,

nyt voin huokaista, kun jo ajattelin että olen kait tulossa TOSI huonomuistiseksi.
        Kannatan tuota Nopolan kirjaa, jo hämäläisen murteenkin takia... se on mulle aika tuttua kun on ystäviä siellä päin.

Mukavaa päivänjatkoa, palataan ;-D

• |

Samaa mieltä aloittajan kanssa. Josko jokainen miettisi, ymmärtäisi jopa, mitä muille antaa. Ilman tekopyhyyttä.

Huumorin kukka on kaunein.

• Mission: Impossible

Miten se on, kun tämän palstan immeisille "hunksillekin" seksiä koskeva aloitus kaksi kertaa vuodessa on liikaa? Sellaista kommentia sain.
      Kaksi kertaa seksiä vuodessa liikaa (O_O)

Yks aloituksenikin poistettiin!!!!!

- kun laitoin linkin Siiri Nordin: : Huomenna on paremmin
      http://www.youtube.com/watch?v=zW2ZueaKHo8
      niin minua kehotettiin tulemaan tälle palstalle (=vanhukSEKSI)
      - eivät muistaneet (dementia?), että se on nuoruusvuosiemme musiikkia X-D
      - Kaisa Korhonen - Huomenna on paremmin 1969
      http://www.youtube.com/watch?v=FiRNU1F0FSo
      - Aulikki Oksanen - Huomenna on paremmin (1970)
      http://www.youtube.com/watch?v=bTtZd8Q_3o0

Ihme porukkaa täällä asuu (-_-)

• Ota tiheämpi kampa ja kaavi pohjalta asti,kyllä tääl normaalejakin tapauksia on.

• Mission: Impossible
        koti-kiusattu kirjoitti:

Ota tiheämpi kampa ja kaavi pohjalta asti,kyllä tääl normaalejakin tapauksia on.

@koti-kiusattu: kerma päällä, sokeri pohjalla.

Asuuko täällä vakiNAISESTI (ei vaginaisesti, hyi, tuhmaa, poistetaan ;) kuinka monta immeistä?

Pitäsi munkin vakiNAISTAA nikkini, kun jo eilen joku hyväkäs kirjoitti mun nikilläni jotain soopaa (toisin kuin minä, joka pysyn aina asialinjalla ;D

• MI'
        Mission: Impossible kirjoitti:

Asuuko täällä vakiNAISESTI (ei vaginaisesti, hyi, tuhmaa, poistetaan ;) kuinka monta immeistä?

Pitäsi munkin vakiNAISTAA nikkini, kun jo eilen joku hyväkäs kirjoitti mun nikilläni jotain soopaa (toisin kuin minä, joka pysyn aina asialinjalla ;D

Mission Inpossible:

http://www.youtube.com/watch?v=XAYhNHhxN0A

• Mission: Impossible kirjoitti:

Ota siitä selvää kuka asustaa ja kuka on löytänyt sen kuuluisan oikean elämän jostain muualta.
        Sen vaan sanon et tääl on monta aivan upeeta ihmistä ,ei vaan kannata rynnätä porukkaan jakku levällään ,sillai siivosti sisään tullaan.
        Nokka pyyhittynä ja jalat kanssa.
        Älä turhaan rekkauru ainakaan mun neuvojen perusteella sil joku toinen kiistää heti sen kannattavuuren.
        Mul on Piikkiö ja kiusattu hallussani ja niil mennään sanoi muut mitä halus.

• frikki

Pirkanmaalla kukkii vielä krassi ja kehäkukka, etelässä lupiini.

• Josko ei sentään rikkaruohojen :)

• http://www.gardenorganic.org.uk/organicweeds/weed_information/weed.php?id=40
      Se mitä me kutsutaaan rikkaruohoksi voi olla jollekin toiselle arvokas hyötykasvi. Tuo yleinen rikkaruoho (linkki ) nimeltään gallant soldier englanniksi ja kasvaa varmaan Suomessakin on välttämätön mauste kolumbialaiseen ajiaco-keittoon.

Kohta tulevat kuurankukat ikkunoihin, mutta pihaaani kaunistavat nyt vain lumimarjapensaat jotka ovat naapureiden kanssa rajana. Laittaisinkohan NIITÄ seuraavaan täytekakkuuni koristeeksi?

• Minä täällä raukoilla rajoilla korven keskellä tupajan kun ei kiinnosta Saulin hermot, ei käytävän tukokset, musiikista puhumattakaan, matkustellut oon ihan tarpeeksi enkä jaksa siitä jauhaa, oi niin paljon kuuluu rakkauteen, joopa.. joo. ei virukset ja addictiot, Väyryset eikä seksi joten mistä juteltaisiin?

Olisko ehdotuksia?

• olet kyllästynyt

Poistu muualle. Tule myöhemmin takaisin.

• olet kyllästynyt kirjoitti:

Poistu muualle. Tule myöhemmin takaisin.

Olen nukkunut lähes koko päivän ja seurustellut läheisteni kanssa. Nyt voisin keskustella täällä koska en voi yöpuvussa ja toipilaan poistua muualle ja myöhemmin taas nukun ; )

• korpikirjailija kirjoitti:

Olen nukkunut lähes koko päivän ja seurustellut läheisteni kanssa. Nyt voisin keskustella täällä koska en voi yöpuvussa ja toipilaan poistua muualle ja myöhemmin taas nukun ; )

Jep, tiedän tunteen . Olen nyt ollut toista viikkoa kotona tän flunssan ja yskän kaa ja multa alkaa kans inspis loppua. Tulee mieleen kun olin sairaalassa ja makailin sängyllä ja tytär toi mulle läppärin ja hoitsu sano joo kyllä me se nettiin saadaan ja yhtäkkiä meni aika paljon nopeammin. Siitä on nyt 12 vuotta aikaa ja mä tykkäsin että olin aika fiksu ja filmaattinen siinä sängyssä chattaillen ympäri maailmaa kun huonekaveri makasi nuijanukutettuna....
        pitkiä öitä ne oli.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Jep, tiedän tunteen . Olen nyt ollut toista viikkoa kotona tän flunssan ja yskän kaa ja multa alkaa kans inspis loppua. Tulee mieleen kun olin sairaalassa ja makailin sängyllä ja tytär toi mulle läppärin ja hoitsu sano joo kyllä me se nettiin saadaan ja yhtäkkiä meni aika paljon nopeammin. Siitä on nyt 12 vuotta aikaa ja mä tykkäsin että olin aika fiksu ja filmaattinen siinä sängyssä chattaillen ympäri maailmaa kun huonekaveri makasi nuijanukutettuna....
        pitkiä öitä ne oli.

Kirjasin tuonne yksinäisyysketjuun juuri tämän ihanan mahdollisuuden olla onnellinen yksin ja seurustella.

Olen kylläkin uninen sillä heitin Panadolin yöpalaksi.

Totean rinta rottingilla, että kyllä netti ja seurustelupalstat on hieno jutska.
        Ulkomaillekin otan läppärin mukaan.

Kotona tykkään naputella tätä vanhaa lootaa, tässä kun on isompi näyttö.

• korpikirjailija kirjoitti:

Kirjasin tuonne yksinäisyysketjuun juuri tämän ihanan mahdollisuuden olla onnellinen yksin ja seurustella.

Olen kylläkin uninen sillä heitin Panadolin yöpalaksi.

Totean rinta rottingilla, että kyllä netti ja seurustelupalstat on hieno jutska.
        Ulkomaillekin otan läppärin mukaan.

Kotona tykkään naputella tätä vanhaa lootaa, tässä kun on isompi näyttö.

Minä pötkähdän maate.

Hyvää yötä ; O = haukotus

• ;O nukuttaa
        korpikirjailija kirjoitti:

Minä pötkähdän maate.

Hyvää yötä ; O = haukotus

Niin minäkin

Hyvää yötä!

• Hallaa yöllä, maa kuurassa ja aurinko paistaa, tämä merkillinen myöhäissyksyn aurinko joka valaisee ja paljastaa loskan ja roinan mutta ei lämmitä eikä houkutele kuistille istumaan kahvikupponen kädessä.

Olen hiljakkoin herännyt nukuttuani taas koko aamun yskäisen ja rauhattoman yön valvottuani. kait tääkin loppuu aikanaan.

Kun aloitin tämän ketjun olin vain hiukka tuskastunut ja etenkin turhaantunut kiusantekoon, ihmisten alhaisuuteen ja pikkumaisuuteen ja etenkin ahdasmielisyyteen. Ajattelin pyytää itse aloituksen poistoon ja perustella sen että tää oli piilorasistinen kirjoitus. Muutin mieleni heti kun vastauksia alkoi tulla ja on mielestäni täysin vastuuntunnotonta pyytää oma ketju poistoon johon on tullut asiallisia vastauksia. Ei nää ketjut "kuulu" enää aloittajalle sen jälkeen. Yksittäisiä, loukkaavia viestejä voi toki pyytää poistettavaksi, se on eri asia.

"Antaa kaikkien kukkien kukkia" on ikivanha klishé ja kuitenkin se herätti eloon ketjun johon tuli paljon inhimillisesti kaunista tekstiä.

• Kuten kirjoitit olit aikeissa pyytää ketjun poistoa. Emme ole ropotteja, jotka olisimme aina sillä tuulella, että jaksaisimme kestää kokoaikaista keljuilua tai nurkantakaa kiusaamsita vaan joskus pinnamme palaa.

Olen poistanut omia kommenttejani juuri tuon turhautumistunteen ottaessa vallan. Mitä hyödyttää kirjoittaa kun koko ajan joku on vetämässä mattoa jalkojen alta.

Onneksi nuo mielentilat ovat muuttuvia ja pääsääntöisesti järki voittaa. Tänään tunnen olevani huumorin pilke silmäkulmassa tuulella, katsotaan onnistuuko vai tuleeko lunta tupaan.

• ropotti=robotti..

Olisiko Sinunkin aika ymmärtää, että mainostamasi "hippasilla" olo meidän ikäluokassa ei ole kovinkaan suosittua?

Toisaalta minua on ärsyttänyt tyylisi, että kyselet....sanoisinko....liikaa ja sitten hyökkäät ilkeästi kirjoittajille kopioimalla heidän aikaisempia kirjoituksia, tuoden esiin meillekkin 60 , joiden kanssa olette joskus 50 palstalla kirjoitelleet.

No, olethan saanut kokojoukon porukkaa mukaan, mutta kaikkien meidän on todettavat, että niin ne vuodet vierivät jokaisen osalla, tahtoisipa sitä tai ei.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      8
      2688
    2. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      163
      2600
    3. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      184
      2461
    4. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      12
      1984
    5. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      18
      1965
    6. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      51
      1806
    7. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      69
      1538
    8. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      68
      1099
    9. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      10
      1093
    10. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      63
      950
    Aihe