Silloin kun olitte parikymppisiä, pelkäsittekö vanhenemista? Itse olen 23, ja nään jo painajaisia rypyistä. Muu ei edes ahdista, ainoastaan tuo ulkonäön muutos. Tuntuu että enää on muutama vuosi "elinaikaa" ja sitten masennun. On aika kiire elää elämää ja yritän elää jokaisen päivän mahdollisimman täysillä. Nautin todella kun voin laittautua nätiksi, käyttää trendikkäitä vaatteita...
Ahdistaa jo nyt, kun olen välillä huomannut näyttäväni ja kuulostavani aikuiselta!
10 vuotta sitten sitä vain eli, mutta silloin meni paljon aikaa hukkaankin neljän seinän sisällä.
Ainut asia mikä minua vanhana lohduttaisi, on rakastava aviomies. Jos olisin vielä yksin 10 vuoden päästä, se jos mikä ahdistaisi olla yksin SEKÄ ruma.
En voi muuta tehdä kuin elää tätä hetkeä, ja toivoa että ajatusmaailmani ja itseluottamukseni on toista luokkaa muutaman vuoden kuluttua.
Vanheneminen ahdistaa ryppyineen
6
469
Vastaukset
- Mies tai mikä poika
Olen 35 vuotias mies joka näyttää noin 90% mielestä 20-22 vuotiaalta kun sitä kysytään. Ei ryppyjä.
Haittana on se, että saa sen mukasen kohtelun.
Ei vais, älä liikaa keskity ulkonäkään. Todellinen rakkaus ei sitä katso. Sillä ei ole loppupeleissä niinkään isoa merkitystä. Ellei nyt toinen päästä itseään ihan haisevaksi jäteläjäksi muuttumaan ja hae vaatteitaan roskiksista, eikä haise.
Kun on ulkoisesti nuoremman näkönen haittaa se tutustumista ikäisiinsä naikkosiin joka on tullut ajankohtaisesti menneen avioeron myötä. Tosin mieluummin yksin kuin kenen kanssa vaan. Vaikka olisi kuinka hyvän näköinen mieluummin niin kuin pakolla joku.
Ymmärrän kuten moni yksinäisyyden. Siitä kärsin toisinaan itekin. Sinänsä jopa huvittavaa, kun moni sitä valittelee ja silti ei yksinäiset törmää. - Tuota tuota..
Itse jo parikymppisenä olin sinut niin itseni, kuin biologisten faktojen kanssa. Eli en pelännyt enkä edelleenkään pelkää vanhenemista. Jokaisen ulkonäkö muuttuu vuosien saatossa oli siitä ahdistunut tai ei.
Hienointa on ollut havaita vanhemmista ihmisistä, ettei se elämä pääty eläkeiässäkään vaan tavallaan siitäkin alkaa uusi aikakausi! ;)
Kyllä se siitä. Itseluottamuskin yleensä vahvistuu elämänkokemuksen myötä, eikä pienet juonteenalut silmien alla enää siinä vaiheessa masenna.
Tässä hetkessä kannattaakin elää, mennä rohkeasti, opetella uuttaa, tutustua uusiin asioihin ja harrastuksiin. Sieltä jostain löytää sen itsensä ja ne asiat jotka tekevät onnelliseksi. - Mhmm
Ihanaa et löysin tän ketjun, mua nimittäin ahdistaa sama asia, ainoa ero että oon 25. Ahdistaa kun huomasin että mulla näkyy pieniä ryppyjä kasvoissa kun hymyilen [ei ole ennen näkynyt] ja sit aloin miettiä että tästäkö se rupsahtaminen sitten pikkuhiljaa alkaa.. Nuoruus on koko ajan enemmän takanapäin ja mietin koko ajan et joka sekunti tässä vanhenen ja että pitäisi saada jotain aikaiseksi ennen kuin peli on menetetty.. Mut en kuitenkaan edes tiedä että mitä pitäisi saada aikaiseksi.. Pelkään että mietin sitten vanhempana että olisi pitänyt elää silloin täysillä kun voi, mutta sitten se on jo liian myöhäistä..
Oon koko ajan ihan ahdistunut kun mietin tota..Ja ahdistaa sekin et sitten mua kumminkin harmittaa joskus 10 vuoden päästä kun tuhlasin tämän iän tuommoisen ihan turhan[?] murehtimiseen.. - No worries
Hei nyt järki käteen! 23- ja 25-vuotiaina ootte vielä todella nuoria! Siitä kannattaa nauttia ja tehdä rohkeasti niitä asioita mistä unelmoi. Moni asia on mahdollista, kunhan on rohkea, eikä turhia murehdi.
Itsekin harmittelin joskus 23 vuotiaana vanhenemista, mutta nyt 30 ikäisenä tajuan, kuinka tyhmää oli oikeasti nuorena murehtia vanhenemista. Siis nyt tollaset mietteet syrjään ja nauttikaa nuoruudesta. Täällä eletään vain kerran! - paniikki vm73
Mä en parikymppisenä ollu ahdistunut vanhenemisesta.Mutta nyt kun olen kohta 39-v niin nyt on iskeny sellanen paniikki et ei paremmasta väliä..
Tosin ite olen aina pitänyt itseäni ihan ikäisenäni,siis etten ole yrittänyt näyttää nuoremmalta enkä vanhemmalta.
Nyt on menneenä vuonna iskeny paniikki esim senkin tähden et mua on alattu vertaamaan mun äitiin.Isäni sanoi kun puhuin hänen kanssaan puhelimessa,et kuulostan äidiltäni tosi paljon.Mä vaan et aha,siis et yhtä ynseä ääni ja masentunut..No isäni tähän et ei nyt niin paljoa..No sitten heräsin siihen et olen ollut äiti jo 9vuotta ja kaikki pitää mua jonakin äitinä..ei naisena.Mieheni mukaanlukien kaikki kaverini..selitän sen sillä et kelpaan seuraksi vain silloin kun jokaisella ihmisellä on jotain marisemista ja elämä huonosti,en siis esim bilekaveriks ole ikinä kenellekään kelvannut.Vitsi miten kaipaan sitä et sais tyttöjen kesken mennä ja tulla,mutta ei ole sellaisia kavereita.Mieheni ei myöskään ymmärrä sitä kuinka kaipaan kahestaan oloa ja rakkautta.No viimeisin niitti oli sit se,kun yksi opiskelukaveri,tosin nuorempi,sanoi pitävänsä mua äitinsä kaltaisena.Se vertaa mua ihan kaikessa omaan äitiinsä..Ite taas pidän tätä ihan opiskelukaverinani,ihan niinkuin muitakin.Enkä oikeestaan ole edes kuvitellut et asia on noin.Jotenkin ymmärrän et nois ihmisis on jokin oma prosessi meneillään et miks ne toimii noin tai et se ei kaikki minusta johdu,mutta silti Nyt on iskeny sellanen paniikki ja vitutus,et tekis mieli lähteä muksujen kanssa muualle ja haistattaa kaikilla pitkä paska. - iloa elämääsi
Voi hyvä nainen23v - sinullahan vasta alkaa paras aika ja kestää reilusti tuonne yli 5-kymppiseksi. Voin vakuuttaa sinulle asian.
Nainen on nätti, kun harrastaa ulkoilua ja liikuntaa, on siisti ja hoitaa itseään ja hiuksiaan ja meikkaa nätisti. Pukeudu kivasti - nykyäänhän kauniita vaatteitakin saa ihan kohtuuhintaan.
Käy nuorten riennoissa, älä jää kotiin käpertymään - kohta tulee kevätaurinkokin taas ja lämmittää mukavasti! Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462