Kysyisin mielipidettänne kyseisestä asiasta, koska se vaivaa mieltäni?
Erityisesti jotkut johtomiesten synniksi saarnaamat arkielämän asiat tuntu-
vat siltä, että vastaavia syntejä voisi ihminen omassa "viisaudessaan" kek-
siä satamäärin lisää?
Erityisesti minua huolettaa niiden uskovien asema, jotka kyseisiin "synteihin"
sortuvat, jopa itse sitä tiedostamatta?
Jos uskova on kuulunut uskonnolliseen yhteisöön jopa vuosikymmeniä ja
uskonveljet ja sisaret kääntävät hänelle selkänsä samantien, koska hai-
rahtunut tuomitaan samantien helvettiin, jos hän ei suostu johtoryhmän
alistamaksi ja nöyryyttämäksi, jonkun mitättömän ihmisten keksimän sään-
törikkomuksen takia?
Kenen on vastuu, jos hyljätty entinen yhteisöön kuuluva menettää mielen-
terveytensä ja tekee itsemurhan? Hänhän putoaa tavallaan kuin tyhjän-
päälle, koska ihmiset joita hän on pitänyt ystävinään kääntävät hänelle
selkänsä!
Muistaakseni Jeesus opetti, että älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi!!
Palvelkaa myös toinen toisianne! Rakastakaa lähimmäistänne ja myös
vihamiestänne!!!
Ei teidän kannata avaukseni takia suuttua! Ei ole tarkoitukseni suinkaan
ketään neuvoa, saati sitten opettaa! Siihen ei minun "tietoni" riitä!!!
Seurakunnan johtomies ja saarnaja : Ylin tuomari vai palvelija ?
31
167
Vastaukset
Asia tuskin on niin mustavalkoinen, että ihan yllättäen joku tosiuskova potkittaisi pellolle.
Kyllä siinä on tapahtunut jotain edellä. En puolusta potkimista, mutta kolikon molempia puolia on tarkasteltava.
Yhteisöllä on sääntönsä. Jos joku rikkoo niitä, joutuu ristiriitaan enemmistön kanssa. Silloin ovat vaakakupeissa yhteisön jäsenyyt ja toisella puolella asia, joka erottaa yhteisöstä.
Varmasti jokainen jossain sisällä ollut tietää mitsen siinä eletään, mitkä ovat edut ja mitkä haitat.
Jos haitat menevät etujen edelle, on kai masokistista jäädä kärsimään sitä painetta. Jos yhteisöön kuuluminen on pelastuskysymys, niin silloin on asiat arvotettava toisin.
Tämä harkinta on aina olemassa olenko alamainen vai lähdenkö pois, koska kapinointi tekee vain itselle kipeää.
Olen tällaisen harkinnan joutunut tekemään ja tiedän mitä se maksaa.- .b.f.e.
Jumalan Valtakunnassa tuskin harkittaan vaan voimassa on selvä Laki, Laki jossa Luder/Lutheri ei tee itsesään uskovaisten herra epäjumalaksi eikä kiellä Jumalan ja Jeesuksen palvelmista muina jumalina!!!
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
Tämän alla olevan Lain on Jeesus vahvistanut, MM. vuorisaarnassa:
Matteuksen evankeliumi: 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
8 Muista pyhittää lepopäivä.
9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
13 Älä tapa.
14 Älä tee huorin.
15 Älä varasta.
16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
18 Ja kaikki kansa havaitsi jylinän, tulen leimaukset, pasunan äänen ja vuoren suitsuamisen; ja kun he sen havaitsivat, vapisivat he ja pysyivät taampana.
jne........ - su
Minua askarrutti, enemmistö, millaisia he ovat, ja vähemmistö millaisia he ovat, ja onko suhdeluku millainen. Onko vain yksi karannut vähemmistö, ja perään haukkujat enemmistö?
su kirjoitti:
Minua askarrutti, enemmistö, millaisia he ovat, ja vähemmistö millaisia he ovat, ja onko suhdeluku millainen. Onko vain yksi karannut vähemmistö, ja perään haukkujat enemmistö?
Enemmistö on tietenkin mukautuvia ja rauhallisia seuraajia kuuliaisuudessaan.
On sitten kokonaan eri asia mitenn vallankäyttö jakaantuu. Todellisuudessa se saattaa olla hyvinkin pienellä vähemmistöllä, jos puhutaan ihan maallisentapaisen vallan käytöstä.
Poislähtevien tai lähteneiden tilanne on hyvin moninainen.
Yleinen ja jotenkin hyväksytympi irtautuminen on sellainen, että ihminen heikkouksineen ei pysy vauhdissa vaan jää tiepuoleen harjoittamaan syntielämää pahalla tunnolla.
Osa vain kokee välinpiotämättömyyttä ja jää pois siksi. He voivat elää ihan mallikelpoista elämää kuitenkin ilman hengellistä ulottuvuutta julkisesti.
Ongelmallisin ryhmä on toisenlaisen hengellisen viitekehyksen omaksuneet, koska heidät helpostim leimataan eksyneiksi, jotka löydetään jos mahdollista. Ei siis varmaa niinkuin kadonnut eli syntiin taipuva.- jeesuksen joukoissa
Asiaa kijoitat vihne. Tässäkin on kuitenkin kaksi puolta, silloin kun puhumme KRISTUKSEN seurakunnasta . Kristuksen seurakunta on nimittäin yksi ja sillä on yksi ainoa ohjekirja jonka mukaan kaikkien, jotka Jeesuksen nimeä mainitsevat, on toimittava tuon ohjekirjan mukaisesti.
Ohjekirjassa on klausuuli: Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra:
Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; ...
... sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
Jeesuksen joukoissa ei ole siis johtajia sanomassa seurakunnalle kuinka sen pitää elää . Eikä niin muodoin mitään erillisiä sääntöjäkään joiden noudattamista pataisiin politrukkeja vahtimaan Naganit vyöllään.
Jeesuksen joukoissa kaikki kumartavat ja palvovat YHTÄ johtajaa, jonka nimi on Jeesus. Ja kaikki Jeesuksen joukoissa kulkevat rakastavat ja palvelevat toinen toisiaan - Kristuksen pelossa.
Jeesuksen joukoissa on vain yksi sääntö ja se kuuluu, - Rakasta. - mennää ytimeen
vihne kirjoitti:
Enemmistö on tietenkin mukautuvia ja rauhallisia seuraajia kuuliaisuudessaan.
On sitten kokonaan eri asia mitenn vallankäyttö jakaantuu. Todellisuudessa se saattaa olla hyvinkin pienellä vähemmistöllä, jos puhutaan ihan maallisentapaisen vallan käytöstä.
Poislähtevien tai lähteneiden tilanne on hyvin moninainen.
Yleinen ja jotenkin hyväksytympi irtautuminen on sellainen, että ihminen heikkouksineen ei pysy vauhdissa vaan jää tiepuoleen harjoittamaan syntielämää pahalla tunnolla.
Osa vain kokee välinpiotämättömyyttä ja jää pois siksi. He voivat elää ihan mallikelpoista elämää kuitenkin ilman hengellistä ulottuvuutta julkisesti.
Ongelmallisin ryhmä on toisenlaisen hengellisen viitekehyksen omaksuneet, koska heidät helpostim leimataan eksyneiksi, jotka löydetään jos mahdollista. Ei siis varmaa niinkuin kadonnut eli syntiin taipuva.Elikkä tämä on vastaus vihneen kakkosviestiin.
Esille ottamasi kuuliaisuus teema on hyvin ajankohtainen ja puhutteleva.
Sama koskee toista esille ottamaasi teemaa, vallankäyttöä seurakunnissa.
Jos seurakunnan ylin vallankäyttäjä on joku muu, kuin Jeesus Kristus, niin onko ihme että väki ajelehtii etsiessään elämän perusarvoja, rakkautta ja hyväksyntää?
Jos kunnia ja ylistys seurakunnassa annetaan jollekin muulle kuin Kristukselle, niin on varmaa että siinä seurakunnassa kukaan ei voi hyvin?
Jos kuuliaisuutta ja luottamusta vaatimalla vaaditaan jollekin muulle taholle, kuin Jumalan sanalle, niin onko ihme että seurakuntia ja eri nimisiä pienryhmiä syntyy uusia kuin sieniä sateella?
Kun ihmisille ei kelpaa Jumalan tarjoama yksinkertainen armosta ilman ansioita Kristuksen tähden lahjaksi saatava pelastus, niin Jumala sallii ihmisen touhuta moninaisissa ns. jumalanpalvelusmenoissa, ja kuluttaa armon aikaansa johonkin muuhun, kun Kristuksen kirkastamiseen ja pelastavan evankeliumin julistamiseen.
Ihmiset on luonnostaan semmottia rakentajia, - kummä sen ny sanon,- tienaajapoikia ja -tyttöjä. Ei heille tahdo kelvata Jumalan valmiiksi tekemä TÄYDELLINEN vanhurskaus ja sovitus jonka saisi uskon kautta aivan lahjaksi Jumalalta, ilman omia ansioita. - n.f.r,
jeesuksen joukoissa kirjoitti:
Asiaa kijoitat vihne. Tässäkin on kuitenkin kaksi puolta, silloin kun puhumme KRISTUKSEN seurakunnasta . Kristuksen seurakunta on nimittäin yksi ja sillä on yksi ainoa ohjekirja jonka mukaan kaikkien, jotka Jeesuksen nimeä mainitsevat, on toimittava tuon ohjekirjan mukaisesti.
Ohjekirjassa on klausuuli: Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra:
Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; ...
... sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
Jeesuksen joukoissa ei ole siis johtajia sanomassa seurakunnalle kuinka sen pitää elää . Eikä niin muodoin mitään erillisiä sääntöjäkään joiden noudattamista pataisiin politrukkeja vahtimaan Naganit vyöllään.
Jeesuksen joukoissa kaikki kumartavat ja palvovat YHTÄ johtajaa, jonka nimi on Jeesus. Ja kaikki Jeesuksen joukoissa kulkevat rakastavat ja palvelevat toinen toisiaan - Kristuksen pelossa.
Jeesuksen joukoissa on vain yksi sääntö ja se kuuluu, - Rakasta.Jeesuksen opetuksia!
Jeesus opettaa, "....älkää uskoko"
Matt. 7:15
"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
/// tappavat omia uskovaisia, pikku lapsiakin noitarovioilla, revityttävät pedofiileillään lastensa perseet raatelevilla pedoillaan jne....///
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
Luukas 20:
45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
Mark. 13:21
Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko
- v.f,rp-.
Jokaisen oikeus, velvollisuuskin on eksynyttä ohjata pois harhautuksista. Rikollinen itse tuomitsee itsensä teoillaan ja opeillaan ja sen vuoksi voi olla vaikeaa saada hänet ymmärtämään Jumalallisuuden oikeaoppisuutta. Rikoksien seurauksista rikollinen itse on vastuussa Jumalan Valtakunnalle teoistaan.
HUOM!
Jeesus sovitti vain ja ainoastaan syntiin/rikoksiin pakotettujen synnit/rikokset.
Jos Jeesus olis kaikkien kaikki synnin/rikokset sovittanut niin Jeesuksen ei olisi tarvinnut Jumalan Moosekselle antamaa Lakia vahvistaa.
Lain kieltäjät, tietoisesti Lakia rikkovat jne ovat Jumalan ja Jeesuksen kieltäneet.
Armon ehdot ovat Jumalan ja Jeesuksen Laissa (ei kymmen käskyssä). Armon antaminen on vain ja ainoastaan Jumalan Valtakunnan oikeus, ei tuomiokirkkojen eikä ihmisten eikä ihmisyydestä luopuneiden uskovaisten:
Uskon tunnustus: http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'
Jeesus ei ollut eikä ole uskossa (niinkuin uskovaisten joukossa moni väittää) vaan Jeesus oli ja on Jumalallisuuden tietoudessa.
uskon ja Jumalallisuuden ero lyhyesti:
/uskoa on rikkoa Jumalan ja Jeesuksen Lakia ja opetuksia - esim. älä tapa käskyn rikkominen
/tietoa on, että Jumalan ja Jeesuksen Laki on voimassa, tappaminen on kielletty!
KUN/JOS esim. sotilas määrätään "pahan" esivallan toimesta rikkomaan Jumalan ja Jeesuksen Lakia säilyttääkseen oman henkensä (>tappamisista kiellettyjä suomessakin on rangaistu kenttä oikeuden päätöksellä tapettaviksi - Kiitos riittää
Kuten olen aiemmin kirjoittanut useita kertoja, kuolemaan tuomittuja ei tarvitse enää toista kertaa tuomita.
Kissamies hyvä on paljon tärkeämpiä asioita käsiteltäväksi kun jonkun epämääräisen johtajan kuviteltu valta ja rikokset johdettaviaan vastaan.
Täällä keskustellaan lestadiolaisuudesta, jonka piirissä jokainen saa ajatella asioista niin kuin ajattelee tulematta EROTETUKSI liikkeen piiristä.
Jeesuksen opetuksissa on AINA konteksti, opetus tuomitsemisesta liittyy tiettyyn laajempaan pakettiin. Jeesus opettaa paljon sellaistakin jota tämän maailman jumalattomat kauhistuvat. Kysyn miksi niitä opetuksia ei toistella täällä.
Esimerkiksi sitä jumalaton ei toistella että ilman viattoman veren vuodatusta ei ole syntien sovitusta, ja ilman syntien anteeksiantoa (sovitusta JUmalan kanssa)jokainen ihminen menee kadotukseen.
Meidän pitää vihdoinkin päästä kristinuskon pelastuskysymysten pariin tästä tyhjänpäiväisestä näppylöinnistä.
ON kysymys siitä ja ainoastaan siitä, kuinka syntinen ihminen voi saada syntinsä anteeksi ja pelastua iankaikkiseen elämään. Kaikki muu pois tältä palstalta.
Menkkää sellaisille palstoille joissa ompeluseuran naiset jauhavat teille rakkaita asioita, älkää tulko tänne sotkemaan evankeliumin julistusta tyhjillä höpötyksillänne.
JUmalaton ei tunnista eikä tunnusta olevansa Jeesuksen murhaaja.- Kissamies47.
Vast. Kiitos riittää
Anteeksi jos käsitit avaukseni tyhjäksi höpötykseksi!
Olen huomannut, että tälläkin sivulla on hyvin paljon myös paljon tyhjem-
pääkin höpotystä? ( Riitaa, epäsopua , toisen ihmisen tuomitsemista,
solvauksia, hekilökohtaisia loukkauksia, jopa selvää häiriköintiä? )
Tämä kaikki on mielestäni varsin kaukana Jeesuksen ja Raamatun
opetuksista?
Uskosta ja uskon asioista puhutaan varsin vähän?
Itse uskon tänä päivänä, että Jeesus on ristinkuolemallaan sovittanut
myös minunkin syntini! Käsitän että Jumala on antanut meille ihmisille
valinnanvapuden! Seuraammeko Jeesusta vai valitsemmeko sen
honomman vaihtoehdon! Itse ainakin seuraan Jeesusta ja uskon, että
Jumala siinä minuakin auttaa,jos tätä Häneltä nöyrällä mielellä rukoilen!
Tähän uskon sen vuoksi, koska olen saanut avun Ylhäältä, jo varsin
vaatimattoman rukouksen avulla todella vaikeaan ongelmaani!
Olen syntinen ihminen ja Armo ja pelastus tulee Ylhäältä, jos omatuntoni
säilyy niin puhtaana, että erotan oikean väärästä! Jumala siinä minua
auttakoon!!!!
ps.Olen vielä varsin vaatimattomalla tasolla uskonasioissa, joten kerron
ainoastaan sen, mitä itse tunnen sydämessäni! - tämä tästä
Kissamies47. kirjoitti:
Vast. Kiitos riittää
Anteeksi jos käsitit avaukseni tyhjäksi höpötykseksi!
Olen huomannut, että tälläkin sivulla on hyvin paljon myös paljon tyhjem-
pääkin höpotystä? ( Riitaa, epäsopua , toisen ihmisen tuomitsemista,
solvauksia, hekilökohtaisia loukkauksia, jopa selvää häiriköintiä? )
Tämä kaikki on mielestäni varsin kaukana Jeesuksen ja Raamatun
opetuksista?
Uskosta ja uskon asioista puhutaan varsin vähän?
Itse uskon tänä päivänä, että Jeesus on ristinkuolemallaan sovittanut
myös minunkin syntini! Käsitän että Jumala on antanut meille ihmisille
valinnanvapuden! Seuraammeko Jeesusta vai valitsemmeko sen
honomman vaihtoehdon! Itse ainakin seuraan Jeesusta ja uskon, että
Jumala siinä minuakin auttaa,jos tätä Häneltä nöyrällä mielellä rukoilen!
Tähän uskon sen vuoksi, koska olen saanut avun Ylhäältä, jo varsin
vaatimattoman rukouksen avulla todella vaikeaan ongelmaani!
Olen syntinen ihminen ja Armo ja pelastus tulee Ylhäältä, jos omatuntoni
säilyy niin puhtaana, että erotan oikean väärästä! Jumala siinä minua
auttakoon!!!!
ps.Olen vielä varsin vaatimattomalla tasolla uskonasioissa, joten kerron
ainoastaan sen, mitä itse tunnen sydämessäni!Pyydät siis anteeksi minun käsityksiäni?
Kysyn, miten paljon sinulla on kokemusta seurakuntien johtamisesta?
Pysyköön siis suutari lestissään ja puhu sinä sellaisista asioista joista sinulla on omakohtainen kokemus ja/tai varmaa tietoa.
Seurakuntien johtamiseen liittyvät ongelmat eivät ole lainkaan sinun hallitsemaasi alaa, siksi kirjoittelusi seurakuntiewn johtajien ongelmista on pääosoin pelkkää luuloihin ja kuuoihin perustuvaa höpötystä.
Omaksi todelliseksi itseksi tuleminen, sellaiseksi joksi Jumala on sinut luonut, se on tässä OIKEA päämäärä. Luulojen ja kuulojen levittäminen totena ei ole ollenkaan hedelmällistä, vaikkakin langenneessa tilassa elävälle perin luontaista toimintaa. - Kissamies47.
tämä tästä kirjoitti:
Pyydät siis anteeksi minun käsityksiäni?
Kysyn, miten paljon sinulla on kokemusta seurakuntien johtamisesta?
Pysyköön siis suutari lestissään ja puhu sinä sellaisista asioista joista sinulla on omakohtainen kokemus ja/tai varmaa tietoa.
Seurakuntien johtamiseen liittyvät ongelmat eivät ole lainkaan sinun hallitsemaasi alaa, siksi kirjoittelusi seurakuntiewn johtajien ongelmista on pääosoin pelkkää luuloihin ja kuuoihin perustuvaa höpötystä.
Omaksi todelliseksi itseksi tuleminen, sellaiseksi joksi Jumala on sinut luonut, se on tässä OIKEA päämäärä. Luulojen ja kuulojen levittäminen totena ei ole ollenkaan hedelmällistä, vaikkakin langenneessa tilassa elävälle perin luontaista toimintaa.vast. tämä tästä
Ainakin johtomiesten "itsekeksityt " synnit ovat ihmisoppia ja keksitty ai-
noastaan "lyömäaseiksi" riviuskovia varten, jos Raamatusta ei löydy sopi-
vaa lausetta millä "sivaltaa"!!!
Tämä on oiva keino johtopoppoolle itsensä ylentämiselle ja valtansa van-
kintamiselle!!!
Tämä on vallan "anastamisyritys" Kolmiyhteiseltä Jumalalta, jolla on yksin
ainoastaan hänellä oikeus ihmisten tuomitsemiseen!!!
En suinkaan arvostele kaikkia saarnaajia ja seurakuntienne johtomiehiä!
Joukossanne on varmasti elävässä uskossa olevia myös paljon!
Olisi kuitenkin meidän jokaisen muistettava tämä varsin tuttu Raamatun lau-
se, että joka itsensä ylentää, se alennetaan!
Korkein Tuomari on korkeuksissa!!!! - matti.
Kissamies47. kirjoitti:
vast. tämä tästä
Ainakin johtomiesten "itsekeksityt " synnit ovat ihmisoppia ja keksitty ai-
noastaan "lyömäaseiksi" riviuskovia varten, jos Raamatusta ei löydy sopi-
vaa lausetta millä "sivaltaa"!!!
Tämä on oiva keino johtopoppoolle itsensä ylentämiselle ja valtansa van-
kintamiselle!!!
Tämä on vallan "anastamisyritys" Kolmiyhteiseltä Jumalalta, jolla on yksin
ainoastaan hänellä oikeus ihmisten tuomitsemiseen!!!
En suinkaan arvostele kaikkia saarnaajia ja seurakuntienne johtomiehiä!
Joukossanne on varmasti elävässä uskossa olevia myös paljon!
Olisi kuitenkin meidän jokaisen muistettava tämä varsin tuttu Raamatun lau-
se, että joka itsensä ylentää, se alennetaan!
Korkein Tuomari on korkeuksissa!!!!Niin on , mutta hän on sieltä tuleva alta aika yksikön heti
kun hän tarvii , ilman meidän ennusteita tai erillistäkutsua
Hän tulee kuin salama , siksipä ei täällä tarvita minkään
laista valta asettelua keskenämme , meidän ihmisten
tulee se muistaa , kaikki tehkäämme oikein sen kaiken
mitä teemmekin , eikä koeteta nitistää ketään. - Jumala ompi linnamme
matti. kirjoitti:
Niin on , mutta hän on sieltä tuleva alta aika yksikön heti
kun hän tarvii , ilman meidän ennusteita tai erillistäkutsua
Hän tulee kuin salama , siksipä ei täällä tarvita minkään
laista valta asettelua keskenämme , meidän ihmisten
tulee se muistaa , kaikki tehkäämme oikein sen kaiken
mitä teemmekin , eikä koeteta nitistää ketään.Niinpä olisi niin hyvä muistaa, ettei nitistettäisi ketään...kissamiehellä on mielestäni nöyrä ja oikea asenne täällä palstalla, koska häntäkin kohtaan on rumasti vastailtu, eikä hän suutu!
Valta on yksin Jumalan...ja seurakunnan vanhinten ja johtajien kuuluu olla nöyriä lähimmäisiä kohtaan ja rakkaudellisesti opettaa uskovia ja niitä,jotka eivät vielä tunne Jeesusta.
Tietenkin täytyy myös puhua synnistä ja siitä, että ilman Jeesusta on kadotettu.
Jumalan Rakkaus vetää parannukseen ei tulikivenkatkuinen pelottelu!
Jumalan Rauhaan...
- hubander
Saarnaaja on hieman nostettu, muttei tuomari. Lapinmiehet ovat ilman valtakirjaa isoja päälliköitä. Lm myös epäoleellisten sääntöjen luojia ja ylläpitäjiä??
- Jeesus on Herra
KUKA saarnaajan on nostanut? Okikea vastaus on omanvahurskauden piru.
Rakas ystäväni ja saarnaaja O.Simolin kertoi joskus tapauksesta, kun hän meni saarnamatkalle Pihtiputaalle. Paikalle oli tullut linja-autollinen porukkaa, jotka alkoivat puhumaan innoissaan mainitulle saartnajalle, että me tulimme sinua kuuntelemaan tänne.
O. kertoi vastanneensa (fanittajilleen), "jos te minua tulitte kuuntelemaan niin voitte saman tien lähteä pois. Jos tulitte Jumalan sanaa kuuntelemaan niin tervetuloa seuroihin."
Kyseinen veli on vanhempi saarnaaja, mutta niin veli kun voi olla, ei pienintäkään itsekorostusta. Hänen seurassaan minukin koko olemukseni lepää. - su
Pyrkiikö puhujiksi ja vanhemmiksi, eli pääliköiksi vallanhaluiset ja luonteeltaan röyhkeimmät ja kovaluontoisimmat miehet.
Täälläkin sen huomaa, kuka on päälikkötasoa ja suuri kansan pelottelija. su kirjoitti:
Pyrkiikö puhujiksi ja vanhemmiksi, eli pääliköiksi vallanhaluiset ja luonteeltaan röyhkeimmät ja kovaluontoisimmat miehet.
Täälläkin sen huomaa, kuka on päälikkötasoa ja suuri kansan pelottelija.Tämä puhuja asia on siitä kummallinen, että tuskin kukaan tunnustaa vallanhaluaan. Vaikka toiset olisivat sitä näkemässä.
Oikeastaan tämä hierarkia on sellainen, ettei rahvaan mielipiteillä ole merkitystä, koska rahvas ei puhujia nimitä eikä erota. Molemmat hallinnolliset toimet tekevät puhujakolleegat.
Joku määrä seurakuntalaisia on hyvä olla, ettei tarvitse seinille saarnata.- Jeesus on Herra
vihne kirjoitti:
Tämä puhuja asia on siitä kummallinen, että tuskin kukaan tunnustaa vallanhaluaan. Vaikka toiset olisivat sitä näkemässä.
Oikeastaan tämä hierarkia on sellainen, ettei rahvaan mielipiteillä ole merkitystä, koska rahvas ei puhujia nimitä eikä erota. Molemmat hallinnolliset toimet tekevät puhujakolleegat.
Joku määrä seurakuntalaisia on hyvä olla, ettei tarvitse seinille saarnata.Hei vihne, ei näin ole kuitenkaan Kristuksen seurakunnassa!
Ettet vain viittaisi nyt esikoislestadiolaiseen käytäntöön! :-))))))))
Tavalla taikka toisella tätä traditioksi muodostunutta Raamatun vastaista käytäntöä pitäisi pikaisesti reivata kohti Kristuksen tervettä oppia
Mark. 9:34 Mutta he olivat vaiti; sillä he olivat tiellä keskustelleet toistensa kanssa siitä, kuka oli suurin.
Mark. 9:35 Ja hän istuutui, kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille:
"Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, on hänen oltava kaikista viimeinen ja kaikkien palvelija."
Mark. 9:36 Ja hän otti lapsen ja asetti sen heidän keskellensä; ja otettuaan sen syliinsä hän sanoi heille:
Mark. 9:37 "Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut läh - kokonaisena
Jeesus on Herra kirjoitti:
Hei vihne, ei näin ole kuitenkaan Kristuksen seurakunnassa!
Tavalla taikka toisella tätä traditioksi muodostunutta Raamatun vastaista käytäntöä pitäisi pikaisesti reivata kohti Kristuksen tervettä oppia
Mark. 9:34 Mutta he olivat vaiti; sillä he olivat tiellä keskustelleet toistensa kanssa siitä, kuka oli suurin.
"Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, on hänen oltava kaikista viimeinen ja kaikkien palvelija."
Mark. 9:36 Ja hän otti lapsen ja asetti sen heidän keskellensä; ja otettuaan sen syliinsä hän sanoi heille:
Mark. 9:37 "Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähMark. 9:37 "Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähettänyt."
- ?
Rakas ystäväni ja saarnaaja O.Simolin kertoi joskus tapauksesta, kun hän meni saarnamatkalle Pihtiputaalle. Paikalle oli tullut linja-autollinen porukkaa, jotka alkoivat puhumaan innoissaan mainitulle saartnajalle, että me tulimme sinua kuuntelemaan tänne.
O. kertoi vastanneensa (fanittajilleen), "jos te minua tulitte kuuntelemaan niin voitte saman tien lähteä pois. Jos tulitte Jumalan sanaa kuuntelemaan niin tervetuloa seuroihin."
Kyseinen veli on vanhempi saarnaaja, mutta niin veli kun voi olla, ei pienintäkään itsekorostusta. Hänen seurassaan minukin koko olemukseni lepää.Täällä ei vissiin ollut tarkoitus mainita henkilöiden nimiä - oon ymmärtänyt, että sinä olet toisten viesteissä tämmöisiin takertunut! Ehkä ei ole aivan asiallista ja luulen, että myös mainitun henkilön mielestä enemmän kuin tarpeetonta.
- tammispaltta
Kyseinen veli on vanhempi saarnaaja, mutta niin veli kun voi olla, ei pienintäkään itsekorostusta. Hänen seurassaan minukin koko olemukseni lepää.Kai sä kuitenkin kuuntelit Olavii, ja hänen puhetta, muttei Olu siit numeroo tee, et hän saarnaa..
- Jeesus on Herra
? kirjoitti:
Täällä ei vissiin ollut tarkoitus mainita henkilöiden nimiä - oon ymmärtänyt, että sinä olet toisten viesteissä tämmöisiin takertunut! Ehkä ei ole aivan asiallista ja luulen, että myös mainitun henkilön mielestä enemmän kuin tarpeetonta.
HYvä kello kauas kuuluu. Pahan puhuminen on asia erikseen, siitä on ollut puhe.
Ennättäkäät toinen toisenne kunniaa tekemässä. Veli on rohkea Kristuksen todistaja eikä hän pelkää lakihenkisiä seurakunnan johtajia. Hänen kaltaisiaan tarvittaisiin nyt kipeästi omahyväiseen eristäytymiseen vaipuvassa esikoisleteladiolaisuudessa. Jeesus on Herra kirjoitti:
Mark. 9:37 "Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähEhkä peilaus ei ole kaukaa haettu,, koska ollaan lestadiolaisuus-palstalla.
Se on kummallinen asia tuo saarnaajan arvovalta. Kyllä kai se on niin, että yleisö sen ihannoinnin antaa, joka on omiaan ruokkimaan omahyväisyyttä.
Puhevirkaa hoitava tarvitsee joskus hyvän kannustavan sanan, nimittäin siihen liittyy myös sisäinen perkeleen seulonta, jos haluaa olla lähettäjälleen uskollinen.
Miten sitten kiitos voidaan antaa oikealla tavalla? Annetaan aina ensimmäinen kiitos Jumalalle ja sitten palvelijalle. Ehkä se ei ole kovin hyvää käytäntöä,kun saarnaajat kiittelevät toisiaan, se on omiaan luomassa eliittivaikutelmaa.
Mieleeni tulee eräs mummo joka tuli pyytämään rukousta kokouksen jälkeen, kun hänellä oli kipeä nilkka. Minä tein mitä osasin. Olin taas toisen kerran samassa paikassa ja tämä mummo tuli kiittämään siitä, että nilkka oli parantunut.
Sanoin, että kaiken kiitoksen annamme Jumalalle, mutta sanoin, että sen kertominen tuntui hyvältä. Tiesin, ettemme ole turhaan liikkeellä.- v,e,3eo
Mark. 9:37 "Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähkirjoitat kristuksen seurakunnasta Jeesuksen pilkkaajana!
Jos olet erimieltä niin vastaa kysymyksiin:
1/KERRO MISSÄ KOHTAA RAAMATUN UT:SSA JUMALA TAI/JA JEESUS MÄÄRÄÄ TAPPAMAAN OMIA USKOVAISIA, PIKKU LAPSIAKIN?
2/MISSÄ KOHTAA RAAMATUN UT:SSA ON JUMALAN TAI JA JEESUS MÄÄRÄNNYT, ETTÄ PEDOFIILI HERROILLENNE PITÄÄ ANTAA LASTEN PERSEET REVITTÄVIKSI?
3/MISSÄ KOHTAA RAAMATUN UT:SSA JUMALA TAI JEESUS ON ANTANUT RIKOLLISILLE KATEKISMUKSEN OPPEJA NOUDATTAVILLE OIKEUDET HEIDÄN NIMISSÄ HEITÄ JA PYHÄÄ HENGEÄ PILKATEN JAKAA ANTEEKSI SYNTEJÄ MURHAAJILLE, PEDOFIILEILLE JNE? - Kissamies47.
Kyseinen veli on vanhempi saarnaaja, mutta niin veli kun voi olla, ei pienintäkään itsekorostusta. Hänen seurassaan minukin koko olemukseni lepää.vast. Jeesus on herra
Kuvaamasi saarnaaja on mielestäni sellainen saarnaaja, jota en todellakaan
arvostele! Hänellä on sydämessään se tarvittava nöyryys, että hän tiedos-
taa olevansa Jumalan palvelija, jonka julistamma sana tulee Jumalasta!
Hänen julistamansa sanoma tulee hänen kauttaan ,ilman hänen omaa an-
siotaan! Hän tietää olevansa Jumalan asialla, ottamatta siitä kunniaa itselleen !
Tälläisiä elävässä uskossa olevia saarnamiehiä lisää! He ovat seurakuntan-
sa palvelijoita, jotka yhdistävät uskovien yhteisöä! - Kissamies47.
v,e,3eo kirjoitti:
kirjoitat kristuksen seurakunnasta Jeesuksen pilkkaajana!
Jos olet erimieltä niin vastaa kysymyksiin:
1/KERRO MISSÄ KOHTAA RAAMATUN UT:SSA JUMALA TAI/JA JEESUS MÄÄRÄÄ TAPPAMAAN OMIA USKOVAISIA, PIKKU LAPSIAKIN?
2/MISSÄ KOHTAA RAAMATUN UT:SSA ON JUMALAN TAI JA JEESUS MÄÄRÄNNYT, ETTÄ PEDOFIILI HERROILLENNE PITÄÄ ANTAA LASTEN PERSEET REVITTÄVIKSI?
3/MISSÄ KOHTAA RAAMATUN UT:SSA JUMALA TAI JEESUS ON ANTANUT RIKOLLISILLE KATEKISMUKSEN OPPEJA NOUDATTAVILLE OIKEUDET HEIDÄN NIMISSÄ HEITÄ JA PYHÄÄ HENGEÄ PILKATEN JAKAA ANTEEKSI SYNTEJÄ MURHAAJILLE, PEDOFIILEILLE JNE?Niinhän se on, että samoin maallisessa elämässä kuin uskovienkin kes-
kuudessa on ihmisiä, jo he pääsevät johtavaan asemaan, heille saattaa
nousta "pissi päähän"! Valta saattaa turmella ihmisen! He ylentävät itsen-
sä saamansa vallan avulla toisten ihmisten yläpuolelle! Sen olen itsekkin
joutunut toteamaan, ainakin niinä vuosina, jolloin olin vielä duunarina!
Toki tyomiehenä oloni aikana oli myös monta sellaista esimiestä, joista
ajattelin, että tuonlainen mestari minäkin haluaisin olla, jos joskus pääsisin
vastaavaan asemaan! Heidän johtamistapansa takia työmaalla oli kaikilla
hyvä olla ja työtkin sujuivat siitä johtuen paljon paremmin, kuin jos esimies
leikki kaikkitietävää "pikku Hitleriä!
Kun sitten opiskelun kautta pääsin johtavaan asemaan työmaallani,niin
ainakin yritin kohdella kaikkia työmiehiäni ihmisenä! Jos asia vaati, niin
toki joskus oli pakko olla myös tiukka, mutta ei säälimätön! Olihan minulla
työn onnistumisesta kaikki vastuu!
Sama varmaan pätee myös uskonnollisen yhteisön johtamisessa! Usko-
valla ihmisellä on vielä se etu, että hän voi pyytää Jumalan johdatusta,
jos hän ei ole "sokeudessaan" tullut niin omavanhurskaaksi, ettei hänellä
ole tarvittavaa nöyryyttä rukoilla Jumalan johdatusta kuinka "laummaan-
sa" tulisi kaitsea !
Toki sen uskon,että Lestadiolaistenkin keskuudessa on myös paljon hy-
viäkin saarnaajia ja seurakunnan johtajia! Muutenhan koko liike olisi jo
sammunut! En usko että pelkällä pelolla seurakunta pysyy kovin kauaa
pystyssä?? Toki uskon myös että joukossa on myös vallanhimon so-
kaisemia ihmisiä! Heillekkin Jeesuksen opetusten mukaan meidän tulee
antaa anteeksi, jos he ovat jotain väärää ja tuomittavaa tehneet?? - älä puhu ku et tiedä
Kissamies47. kirjoitti:
Niinhän se on, että samoin maallisessa elämässä kuin uskovienkin kes-
sa" tulisi kaitsea !
antaa anteeksi, jos he ovat jotain väärää ja tuomittavaa tehneet??Käy seuroissa katsomassa ja kuulemassa ja luule vähemmän kissamies47
- ?
HYvä kello kauas kuuluu. Pahan puhuminen on asia erikseen, siitä on ollut puhe.
Ennättäkäät toinen toisenne kunniaa tekemässä. Veli on rohkea Kristuksen todistaja eikä hän pelkää lakihenkisiä seurakunnan johtajia. Hänen kaltaisiaan tarvittaisiin nyt kipeästi omahyväiseen eristäytymiseen vaipuvassa esikoisleteladiolaisuudessa.Niin mutta anteeksi nyt vaan, mutta luulen sinun kyllä takertuvan hyvän puhumiseenkin, jos kehutaan sellaista joka ei mielestäsi kehuja ansaitse!
Sitä paitsi kehumalla on ns. hyvät saarnaajat pilattu monesti. - b.d,eo
Kissamies47. kirjoitti:
Niinhän se on, että samoin maallisessa elämässä kuin uskovienkin kes-
sa" tulisi kaitsea !
antaa anteeksi, jos he ovat jotain väärää ja tuomittavaa tehneet??Jos isällä, paimenella on katekismuksen herran oppi niin niidenkin harhautettujen noitarovio rikokset pedofiili rikoksineen kertoo luciferia palvelevien epäjumalan opeista!
v,e,3eo
En tiedä ketä nyt tarkoitat, mutta minä voin joutessani vastata sinulle.Jos kirjoitat Kristuksen pienellä kirjaimella, et taida tietää edes kenestä on kyse. Siksi ei tarvitsisi vastata väitteisiisi, jotka ovat harhaisia vailla todellisuuspohjaa.
1. Kysyksellesi ei ole vastinetta todellisuudessa, joten tyhjään ei voi vastata.
2. Tämäkin on mielikuvituksesi tuotetta raamattu ei käske tekemään syntiä. Ei uskovien eikä uskomattomien.
3. Jeesus puhui aikanaan, että himoinnut on jo syyllinen. Kysy siis itseltäsi onko sinun mahdollista saada syntisi anteeksi?
Mikä olisi se taso, jonka saa anteeksi ja minkä yli menevät jäävät anteeksiantoa vaille?
Murhaajat ja pedofiilit ovat syntisiä, mutta, jos Jumala armahtaa meillä ei ole siihen mitään sanomista. Synninpäästö vain vakuuttaa Jumalan armosta katuvaa syntistä, on kokonaan Jumalan asia miten se synnonpäästö ihmisessä vaikuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462