Hävettääkö kenttätyö?

Kysyjä.

Onko ihmisille nolo kaupata uskontoa?

17

155

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • &%

ei ole noloa mutta se laittaa miettimään jehovan todistajuuden uskontoa kun melkein joka ovella vastaanotto on tyly ja sanotaan että jehovat ovat harhaoppi tai muuta sellaista.

• Ei ollut helppoa

"Harhaopista" ja Jumalan pilkasta Jeesuskin ristiin naulittiin.

• 25
        Ei ollut helppoa kirjoitti:

"Harhaopista" ja Jumalan pilkasta Jeesuskin ristiin naulittiin.

ei vaan kapinoinnista

• Jebbula

Eihän se varmaankaan mukavaa puuhaa ole?

• mko0

minua hävetti aina. en voittanut sitä pelkoa tuossa uskossa ikinä.
        touhu tuntui vaan niin tyhmältä. en halua loukata sillä ketään. toiset tykkää toiset ei.

Eikä tämä johtunut edes mistään "kaksoiselämästä" tai "kaverit näkee" jutusta.

• loiku

Ei ole.Pieni korjaus.Vartiotorni lehdet toisella sivulla on kirjoitettuna:"Tätä julkaisua ei ole tarkoitettu myytäväksi.."Sama teksti on myös Herätlää lehden toisella sivulla.

• Kuullut oikein?

Maksavatko jakajat ne lehdet?

• kyllä maksavat
        Kuullut oikein? kirjoitti:

Maksavatko jakajat ne lehdet?

Toki yritetään saada lahjoitusrahaa.

• kertokaa kaikkialla

Hävettikö Jeesuksen opetuslapsia Kertoa Jumalan Valtakunnasta, kuten Jeesus Kristus kehoitti heitä tekemään....
      Jeesushan lähetti heitä saarnaamaan ....kaksittain?..kertoo Raamattu ;)

Iloisia tuntuivat olevan saamastaan arvokkaasta tehtävästä...
      Samaa iloa tuntee aito Kristuksen seuraaja nykyisinkin, kertoessaan
      Jeesuksesta ovilla. ;)

• nunuka-lailailai

Eikös Jeesus käskenyt heidän mennä myös ilman kenkiä, kukkaroa ja sauvaa?

• on noloa

Kouluikäisenä aloitin ja alussa intoakin oli, mutta aika äkkiä se muuttui pakkopullaksi. Luonnotonta työtä ilman minkäänlaista pohjaa. Niin ja kerran vuodessa lomaravariksi (oli 75 tuntia saarnaamista/kk työn ohessa) melkeimpä pakotettuna.

• pahat vanhemmat!

Minustakin on luonnotonta mennä mihinkään saarnaamaan Jumalasta ja Pojastaan Kristuksesta,
        jos ei heitä henkilökohtaisesti tunne niin hyvin että olisi OMA halu
        saarnata.

Vanhempien pakottamana lapset tekevät kaikenlaista nykyisinkin,
        olen nähnyt kun aamuyöstä naapuri lähtee roudaamaan pikkupoikaansa jääkiekkoharjoituksiin..
        Silloin ainut vapaa salivuoroko ollut?
        sitten kouluun jne...

NHL:n jäsenyys on tietenkin sitten miljoonamälli siitä aherruksesta...
        ehkäpä todennäköisempikin kuin jahvelaisten Paratiisi...

Mutta silti väärin pakottaa lapsia puhumaan asioita joihin ei lapsi usko ja
        väärin riistää kasvuikäiseltä normaali yölepo ja harrastukset kaverien kanssa kun lätkäharjoitukset matkoineen vie kaiken vapaa-ajan.
        Lapsilla ei ole lapsuutta...?

• Vinohaarukka

Kyllä minua se oikeastaan hävetti, ujo kun olen. Toivoin aina etten ainakaan törmää tuttuihin. Halusin ehdottomasti pitää seurakuntaelämän ja muun elämän erillään toisistaan. Aikoinaan ravasinkin mutta päällimäinen toiveeni ovilla oli ettei kukaan vain avaisi. Tein työtä käskettyä, keskustelin ihmisten kanssa, tutkinkin, mutta aina sain pepata itseni liikkeelle. Ei sellaista pitkään jaksanut tietenkään. Taustalla varmaan se etten oikeasti olisi ollut pätevä jos olisin ollut täysin rehellinen, vähän semmoista katumusharjoitusmeininkiä, jotkut ruoskivat itseään, jotkut sitten tekevät vaikka tällaista. Kauheinta oli joutua kentälle oikein innokkaan, ellei fanaattisen ystävän kanssa, minä ainakin häpesin silmät päästäni heidän intonsa tähden, mutta se toki oli minun yksityinen ongelmani. Nyt olen pitänyt huolta siitä etten käy tekemässä tätä työtä joka minulle sellaista häpeää ja ahdistusta aiheutti, mutta tämä on täysin henkilökohtainen kokemus ja voin myös ymmärtää niitä jotka innokkaana ja onnelisena tekevät kenttätyötä, heillä on sydän paikallaan.

• Orja144000jäsenenä

Tottakai se vituttaa mennä ovelta-ovelle kaiken maailmallisten tykö. Mutta minkäs teet , koska paratiisipaikkani on kiinni saarnamisinnostani. Kyllä kyrsii tällainen kilvoittelu.

Joskus jätän Hävetkää lehden johonkin postilooraan ja raportoin kenttätyötä kaki tuntia.

• Kakkitunti?

-raportoin kenttätyötä kaki tuntia.-

Kaki tuntia lie paljonkin?

• Only 144 000
        Kakkitunti? kirjoitti:

-raportoin kenttätyötä kaki tuntia.-

Kaki tuntia lie paljonkin?

kakSi tuntia. Jehovalaiset eivät raukat saa käydä koluja, niin tarrautuvat meidän pakanoiden oikeinkirjoitusviheisiin.

Pikku juttu: on löytynyt luujäännös eläimestä, mikä syönyt ihmisen, noin 90 000 vuotta sitten. Onko vartitsikakaseura ajan tasalla?

• Srsly
        Only 144 000 kirjoitti:

kakSi tuntia. Jehovalaiset eivät raukat saa käydä koluja, niin tarrautuvat meidän pakanoiden oikeinkirjoitusviheisiin.

Pikku juttu: on löytynyt luujäännös eläimestä, mikä syönyt ihmisen, noin 90 000 vuotta sitten. Onko vartitsikakaseura ajan tasalla?

"Jehovalaiset eivät raukat saa käydä koluja, niin tarrautuvat meidän pakanoiden oikeinkirjoitusviheisiin."

Typot on typoja mutta sinänsä huvittavaa. Ne kolme todistajaa joiden kanssa olen kirjeenvaihtoa harrastanut tekivät jatkuvasti alkeellisiakin virheitä. :D

Olisko siinä joku korrelaatio todistajuuden ja grammatiikan hallitsemisen välillä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      154
      4035
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      41
      2450
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2437
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2332
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2102
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      22
      1826
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1653
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      80
      1610
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      81
      1197
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1111
    Aihe