Kysyisin mitä mieltä pitäisi olla tässä tapauksessa.
Olen ollut naimisissa yhden saman miehen kanssa 58 vuotta.
Olemme jo vanhuksia, mieheni täyttää joulukuussa 85v.
Hän on aina ollut kiivas jos joku väittää vastaan hänen mielipidettään.
On joissain asioissa jopa riehunut puukon kanssa työpaikalla, kuitenkaan mitään pahempaa sattumatta.
Hän oli sodassa joskus melko nuorena ja siitä on jäänyt pahoja muistoja joita hän nykyisin höpöttää joka ainoa ilta.Ja samoja asioita monta monituista kertaa. Muutenkin hänellä käy suu aina toiset ei paljon saa suuvuoroa. Kuulo on myös mennyt täysin.
Kaatunut hän oli myös pahasti sodassa ollessaan ja loukannut päänsä niin että taju meni.
Työ-aikana hän loukkaantui ja menetti silmänsä, tapaus on minulle vieläkin tietämättömyyden peitossa.
Nyt hän ei osaa oikein käsitellä raha asioitaan, kun hänellä ei ole juuri muuta menoa hän menee kauppaan ja tuo ruokaa mielinmäärin, kaikki pitäjän linnut tulee vanhoilla ruoilla syötettyä.
En tiedä onko hän lapsena nähnyt nälkää, mutta ruokaa hän kantaa kotiin liikaa ja sanoo että syötävää täytyy olla.
Nyt hän on alkanut kuulla jää-pakaste kaapista musiikkia, väittää kiven kovaan mikä kappale on milloinkin menossa..
Minä en sitä kuule ja ihmettelenkin kuinka kuuro voi sellaista kuulla.
Muuten hän on kohtalaisessa kunnossa , ikäänsä nähden. Toimittaa kotona sellaisiakin asioita mitä minä en enää jaksa tehdä.
On hän lääkärissäkin ollut, samoin sairaalassa, mutta kun minä , eikä kukaan muukaan ole näille tästä asiasta maininnut, niin niihin ei ole koskaan kiinni otettu
Minä olen aina ollut aika aranlainen enkä ole rohjennut mihinkään sellaisiin asioihin puuttua joista en ole oikein varma.
Olen ymmälläni, ymmärrän että' kaikki ei ole ihan kunnossa, mutta onko vika minussa vai toisessa.
Enkä ymmärrä sitäkään, minne ekaksi yhteyttä ottaisin tässä asiassa.
Tietoa kaipaava
5
65
Vastaukset
Ei tämä varmastikaan narsismipalstalle kuulu, vaan ehkä lähinnä ikäihmisten palstalle.
Teidän varmasti kannattaisi viedä miehenne korvalääkärille ihan ensimmäiseksi. Onko hänellä mitään kuulolaitetta tai muuta apuvälinettä heikkoon kuulonsa?
Lääkärihän tuon varmasti tietää parhaiten, mutta itse vähän epäilen, että miehenne kuulo on jo niin heikko, että hän alkaa täyttämään tyhjyyttä kuvittelemalla ääniä ja musiikkiakin. Tästä jos huomauttaa niin totta kai hän suuttuu, joten pitää edetä varovasti mutta vakaasti siihen suuntaan, että miehenne saisi hänelle kuuluvaa asianmukaista hoitoa.
Hän varmasti alitajuisesti tietää jonkin olevan vialla, mutta ei osaa sitä ilmaista ja asiasta kysyttäessä reagoi hermostuneesti.
Ammattiauttajan juttusille, se on ainoa tapa nyt edetä tässä asiassa.- Sodanlapsi
Kunpa se olisikin noin yksinkertaista.
Me lapsien kanssa olemme asiaa toitottaneet vuosikausia,mittän ei synny.
Hän pistää kaikessa vastaan, ei lähde rintamaveteraanien kuntoutukseen, ei vaikka lääkäri soitti hänelle ja ehdotti.
Ja minun puheeni ovat ilmaa, heh, heh, vain saa vastaukseksi.
Tuosta naurusta en mäininnutkaan aiemmin. häneltä tulee tuollainen naurun hihitys melkein joka sanan jälkeen.
Kerran kysyin miksi aina naurat vaikka ei ole nauramisen aihetta, sain vastaukseksi ettei hän tiedä mistä se tulee.
Kun en tiedä miten menetellä.....
Ei vanhukset osaa mitään neuvoa antaa,
Olen vanhuspalstoilla jutellut 10 vuotta, mutta en tällaisista asioista,
En edes kahtaa toisille kertoa että mieheni on mikä on. Sodanlapsi kirjoitti:
Kunpa se olisikin noin yksinkertaista.
Me lapsien kanssa olemme asiaa toitottaneet vuosikausia,mittän ei synny.
Hän pistää kaikessa vastaan, ei lähde rintamaveteraanien kuntoutukseen, ei vaikka lääkäri soitti hänelle ja ehdotti.
Ja minun puheeni ovat ilmaa, heh, heh, vain saa vastaukseksi.
Tuosta naurusta en mäininnutkaan aiemmin. häneltä tulee tuollainen naurun hihitys melkein joka sanan jälkeen.
Kerran kysyin miksi aina naurat vaikka ei ole nauramisen aihetta, sain vastaukseksi ettei hän tiedä mistä se tulee.
Kun en tiedä miten menetellä.....
Ei vanhukset osaa mitään neuvoa antaa,
Olen vanhuspalstoilla jutellut 10 vuotta, mutta en tällaisista asioista,
En edes kahtaa toisille kertoa että mieheni on mikä on.Sellainen naureskelu vakavalle asialle on tapa peittää omaa hermostuneisuutta ja epävarmuutta lyömällä kaikki leikiksi.
Olisiko saatavilla mitään auktoriteettia, jonka sanaan miehenne uskoo ja kuuntelee, sukulaista, vanhaa ystävää tai muuta henkilöä? Ehkä jokin kuntanne jämerä ja isoääninen lääkäri tai vastaava. Vähän epäilen, että hennon ja nuoren naislääkärin piipittäessä hoitoonohjausta miehenne naureskelu vaan jatkuu. No, tiedän kyllä naislääkäreitäkin, jotka osaavat nostattaa sellaisen myrskyn, että raavaskin äijä painuu pää painuksissa ja korvat luimussa vastaanotolle.
Jotakuta komentajaa tässä nyt tarvittaisiin, jos ei nätti puhe auta.
- Kikitin
Mielestäni sinun kannattaisi varata aika miehellesi terveystarkastukseen. Mene itse mukaan ja kerro terveydenhoitajalle / lääkärille asiasta ja huolestasi.
Jos et halua puhua asioista miehesi kuullen (kiivaan luonteen huomioiden), varaa vain itsellesi aika. Kun varaat aikaa, varaa puhelimitse ja kerro, että haluat keskustella.
Uskoisin, että miehesi äänet jääkaapista on kuten aiemmin sanottu, mielikuvituksen tuotetta ja täytettä elämään. Mutta jos se ei haittaa miestäsi ja tekee vaikka hänet iloiseksi, antaa mielikuvituksen lentää.
Jaksamisia ja talven odotusta!- Sodanlapsi
Olenhan minä lääkärille puhunut. myös sosiaalitantoille.
Ovat jopa käyneet kotonakin kun hain palveluasuntoa.
Mutta koska en jaksa olla aktiivinen vaatimuksineni, ei mitään tapahdu.
Viimeviikolla tuli kirje veteraanijärjestöltä, mitä veteraanit voisivat anoa kotiapuun. Sinne lensi kirje roskiin...
Minähän se taidankin olla vähän tärähtänyt.
Hermoni ovat väsyneet , en kiellä, mutta ovatko ajatukseni selkeät????
Kollimaattorille sanoisin, noin suuri osa nuoremmista ajattelee, ei vanhukset kuulu enää muualle kuin toisten vanhusten joukkoon , mitä muuta kaikki voisi olla kuin vanhuuden höperyyttä, niinkö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701