Nuori mies yksin baarissa?

Miten suhtauduttu siihen ja mitä ajattelette, jos näette jonkun yksinäisen nuoren miehen baarissa tai yökerhossa? Minkälaisia ajatuksia iltaansa yksin viettävä nuori mies teissä oikein herättää?

Oon itse kohta 30v mies Helsingistä ja ongelmani on se, kun haluaisin käydä joskus baareissa, mutta kun mulla ei vaan ole ketään kavereita, joiden kanssa voisi sinne lähteä, niin sen vuoksi en ole sitten pystynyt käymään baareissa. Pelottaa ja jännittää hirveästi se asia, että mitä kaikki muut ihmiset siitä oikein ajattelisivat, jos näkisivät mu yksin baarissa ja miten he suhtautuisivat mua kohtaan sen yksinäisyyden takia.

Entä mitkä ovat teidän mielestänne hyviä syitä siihen, jos nuori mies käy yksin baareissa?

Mitä ajattelisitte siitä, jos joku yksinäinen nuori mies tulisi baarissa teille juttelemaan? Olisiko se miehen yksinolo baarissa jo sellainen asia, mikä saisi teidät karttamaan kyseisen miehen seuraa tai voisitteko itse kuvitella ikinä menevänne juttelemaan baarissa yksin olevalle nuorelle miehelle?

Olisi kiva kuulla sekä miesten, kun myös naistenkin vastauksia.

66

15083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ccccccccc

      Tapasin muutama kk sitten sinun ikäisesi miehen joka kertoi käyvänsä yksin usein baareissa. Minua ajatus ihmetytti ja jotenkin ällötti, että se käy vaan saalistamassa naisia siellä..itse vieroksun ajatusta, mutta sitten toisaalta tämä uusi miestuttavani selitti asiaa ja ymmärsin hänen kantansa. Melko samanlaisessa tilanteessa siis kuin sinäkin. Itse en menisi koskaan yksin baariin, mutta naisena ehkä muutenkin vähän eri asia. Voisin jutella yksinäiselle tyypille baarissa, mutta tosiaan jotenkin tulisi ehkä sellanen olo, että se vaan haluaa yhdenillan jutun. Toki persoona vaikuttaa. Baariin mennään omasta mielestäni nimenomaan kavereiden kanssa pitämään hauskaa..siksi en näe pointtia miksi mies menisi baariin yksin..
      Tälläsiä mielipiteitä multa :)

      • Vähän arvelinkin, ettei yksinäisiä nuoria miehiä kohtaan suhtauduta varsinkaan baareissa kovin myönteisesti. Tämän oon itse aina huomannut siellä käydessä ja kyllä ne muiden ihmisten mielipiteet ja asenteet ovat vaikuttaneet mulla todella paljon siihen, etten ole viitsinyt oikeastaan enää moneen vuoteen baareissa käydä.

        Oon asunut Helsingissä jo muutaman vuoden, mutta harmittaa se, kun en ole päässyt täälläkään oikein tutustumaan tohon baarielämään, kun ei ole ollut ketään kavereita, joiden kanssa sinne voisi lähteä. Muutaman kerran on hesassa baareissa käynyt, mutta en ole koskaan siellä viihtynyt, kun yksin käyminen on tuntunut siellä niin tylsältä ja sitten inhottaa niin selitellä muille ihmisille sitä yksinoloa ja sitä kun kaikki kyselevät aina, että miksei ole ketään kavereita mukana.

        Itselläni kun on niin harmillinen elämäntilanne, ettei ole ketään kavereita elämässä, joita voisi seuraksi noihin baareihin pyytää. Tämän lisäksi harmittaa kovasti myös se asia, kun koskaan ei pysty yksin lähtemään mihinkään laivaristeilyille tai ulkomaan matkoille, kun sielläkin pitäisi olla aina kavereita mukana ja sitten pelottaa jo etukäteen hirveästi, että mitä kaikki muut ihmiset siitä oikein ajattelevat, jos nuori mies onkin yksin laivalla tai ulkomailla turistina ilman ketään kavereita.

        Töissäkin olisi aivan hirveää, jos joutuisi kertomaan työkavereille, että oli ollut yksin baarissa, laivaristeilyllä tai jossain ulkomaan matkalla. Töissä kun ketkään eivät ole koskaan ymmärtäneet sitä asiaa, jos nuorella miehellä ei ole kavereita tai jos hän joutuu tekemään tollaisia kaveriporukoille tarkoitettuja reissuja yksinään.

        Kaikkein eniten mua masentaa tässä yksinäisyydessä ja kaverittomuudessa just se asia, kun elämässä ei pysty tekemään oikein mitään, mihinkään ei koskaan voi mennä ja aina vaan joutuu miettimään päivät pitkät sitä, että mitä ne kaikki muut ihmiset oikein ajattelevat musta ja mun yksinäisyydestäni.

        Yleensä kun melkein kaikki ihmiset, varsinkin nuoret ovat aina sitä mieltä, että ne yksinäiset miehet ovat surkeita luusereita ja heissä on jotain pahasti vialla, kun heillä ei ole kavereita elämässään tai kavereita mukana tollaisissa mestoissa, joissa pitäisi käydä aina just kavereiden kanssa hauskaa pitämässä.


      • lasse25w
        DarkFear kirjoitti:

        Vähän arvelinkin, ettei yksinäisiä nuoria miehiä kohtaan suhtauduta varsinkaan baareissa kovin myönteisesti. Tämän oon itse aina huomannut siellä käydessä ja kyllä ne muiden ihmisten mielipiteet ja asenteet ovat vaikuttaneet mulla todella paljon siihen, etten ole viitsinyt oikeastaan enää moneen vuoteen baareissa käydä.

        Oon asunut Helsingissä jo muutaman vuoden, mutta harmittaa se, kun en ole päässyt täälläkään oikein tutustumaan tohon baarielämään, kun ei ole ollut ketään kavereita, joiden kanssa sinne voisi lähteä. Muutaman kerran on hesassa baareissa käynyt, mutta en ole koskaan siellä viihtynyt, kun yksin käyminen on tuntunut siellä niin tylsältä ja sitten inhottaa niin selitellä muille ihmisille sitä yksinoloa ja sitä kun kaikki kyselevät aina, että miksei ole ketään kavereita mukana.

        Itselläni kun on niin harmillinen elämäntilanne, ettei ole ketään kavereita elämässä, joita voisi seuraksi noihin baareihin pyytää. Tämän lisäksi harmittaa kovasti myös se asia, kun koskaan ei pysty yksin lähtemään mihinkään laivaristeilyille tai ulkomaan matkoille, kun sielläkin pitäisi olla aina kavereita mukana ja sitten pelottaa jo etukäteen hirveästi, että mitä kaikki muut ihmiset siitä oikein ajattelevat, jos nuori mies onkin yksin laivalla tai ulkomailla turistina ilman ketään kavereita.

        Töissäkin olisi aivan hirveää, jos joutuisi kertomaan työkavereille, että oli ollut yksin baarissa, laivaristeilyllä tai jossain ulkomaan matkalla. Töissä kun ketkään eivät ole koskaan ymmärtäneet sitä asiaa, jos nuorella miehellä ei ole kavereita tai jos hän joutuu tekemään tollaisia kaveriporukoille tarkoitettuja reissuja yksinään.

        Kaikkein eniten mua masentaa tässä yksinäisyydessä ja kaverittomuudessa just se asia, kun elämässä ei pysty tekemään oikein mitään, mihinkään ei koskaan voi mennä ja aina vaan joutuu miettimään päivät pitkät sitä, että mitä ne kaikki muut ihmiset oikein ajattelevat musta ja mun yksinäisyydestäni.

        Yleensä kun melkein kaikki ihmiset, varsinkin nuoret ovat aina sitä mieltä, että ne yksinäiset miehet ovat surkeita luusereita ja heissä on jotain pahasti vialla, kun heillä ei ole kavereita elämässään tai kavereita mukana tollaisissa mestoissa, joissa pitäisi käydä aina just kavereiden kanssa hauskaa pitämässä.

        mä käy laivalla usein yksin ja muutaman drinksun jälkeen olen hyvässä vauhdissa ja kynnys tutustua toisiin ihmisiin ei ole ollut ongelma. uusia laivatuttavuuksissa on niin naisia, kuin kundejakin. tosin eihän niistä ole tullut pysyviä kavereita, mutta laivareissu on mennyt mukavasti. vieraassa ympäristössä ja yksin saan olla juuri sellainen kun haluan. saan puhua vapautuneesti. päivittäiset kaverit on sitten erikseen. kokeile, ensiviikolla taas laivalle.


    • kenkälaatikon vanki

      Vähän sama tilanne mullakin. Työn perässä muutaman kerran muutellut ja aina uusi paikkakunta ja uudet ihmiset. Nyt taas lomautettuna ja raha todella tiukassa. Mihinkään harrastukseen ei oikein raha tahdo riittää ja tuntuu että himassa kököttäminen tekee hulluksi.

      Sitten kun päättää viimeiset roposet yökerhossa tuhlata niin tuntee itsensä ulkopuoliseksi ja ehkä vielä vähän enemmän yksinäiseksi. Aika iso kynnys lähteä kenellekään ventovieraalle juttelemaan.

    • Ihan normaalia

      Aivan hyvin voit mennä yksin baariin, kun otat asenteen että saatkin olla yksin ja olet siellä nauttimassa baarissaolosta. Ei todellakaan yksin oleva ole luuseri, vaan ihminen joka on sinut itsensä kanssa eikä tarvitse toisia tuekseen. Sosiaalisuutta voi sitten harrastaa kohdalle osuvien ihmisten kanssa sen verran kuin haluaa, mutta sekään ei ole pakko. Voihan siellä olla vain viihtymässä ja katselemassa maailman menoa.

      Olen nainen ja menen mielelläni yksin syömään. Viihdyn katsellen ihmisiä ja nauttien rauhassa ruuasta ja juomasta. En ajattele että siellä tulisi tutustua kehenkään enkä pohdi mitä muut ajattelevat. Älä ihmeessä pelkää äläkä välitä muitten mielipiteistä. En usko että kukaan ajattelee mitään kielteistä yksinolosta, paitsi ehkä yksinoleva itse.

      Kokeile niin näet!

      • vink vink

        Matkustelen paljon ja olen nähnyt että aika monet matkustavat yksin ilman ongelmia. Ei siitä ainakaan pahaa ajatella, koska jokainen saa valita matkustaako tai juhliiko seurassa vai ei. Itsevarmojen ihmisten on helpompi mennä yksin, kun he eivät mieti mitä muut ajattelevat. Omalla käytökselläsi pystyt vaikuttamaan siihen miten sinuun suhtaudutaan. Jos olet asiallinen ja ystävällinen, sinut hyväksytään sellaisena kuin olet. Äläkä muuta yritäkkään.

        Voisit myös ruveta aktiivisesti hankkimaan ystäviä. Niitähän ei tule itsekseen. Kysy töistä joku kaveri mukaan ulos. Mene mukaan harrastukseen, jossa voit tutustua ja kutsu sitten uusia kavereita myös harrastuksen ulkopuolelle esim baariin. Ala jutella naapureiden kanssa. Sano jotain ihmiselle kaupassa, elokuvissa tai päivällä kahvilassa, ja jostakin sellaisesta voi lähteä ystävyys alkuun. Mene työpaikan juhliin vaikka ei kiinnostaisikaan. Mene siksi että saat mahdollisuuden tutustua. Niissä ei muillakaan ole omia kavereita mukana ja on helppo olla tasavertaisena mukana.


      • "Aivan hyvin voit mennä yksin baariin, kun otat asenteen että saatkin olla yksin ja olet siellä nauttimassa baarissaolosta. Ei todellakaan yksin oleva ole luuseri, vaan ihminen joka on sinut itsensä kanssa eikä tarvitse toisia tuekseen. Sosiaalisuutta voi sitten harrastaa kohdalle osuvien ihmisten kanssa sen verran kuin haluaa, mutta sekään ei ole pakko. Voihan siellä olla vain viihtymässä ja katselemassa maailman menoa. "

        Olen mä käynyt paljon yksin baareissa, kun ei ole ketään kavereita koskaan ollut, kenen kanssa olisin voinut sinne lähteä. Koskaan en vaan ole yhtään viihtynyt noissa baareissa, kun yksin olo on tuntunut aina siellä niin masentavalta ja ahdistavalta. Ongelma kun on mulla just se, että mä en ole sinut tämän yksinäisyyteni kanssa, sillä tunnen koko ajan itseni hyvin epävarmaksi sen takia.

        Valitettavaa noissa baareissa on myös se, että yleensä ihmiset suhtautuvat aina siellä erittäin kielteisesti ja suvaitsemattomasti varsinkin yksinäisiä nuoria miehiä kohtaan ja just tämän vuoksi se baareihin meno pelottaa mua niin hirveästi.

        On niin inhottava ja ahdistava tilanne, kun ihmiset tulevat aina kyselemään painostavasti siitä yksinolosta ja sitten en koskaan osaa vastata heille tarpeeksi vakuuttavasti, että ymmärtäisivät jättää mut rauhaan näiltä typeriltä kyselyiltä.


      • vink vink kirjoitti:

        Matkustelen paljon ja olen nähnyt että aika monet matkustavat yksin ilman ongelmia. Ei siitä ainakaan pahaa ajatella, koska jokainen saa valita matkustaako tai juhliiko seurassa vai ei. Itsevarmojen ihmisten on helpompi mennä yksin, kun he eivät mieti mitä muut ajattelevat. Omalla käytökselläsi pystyt vaikuttamaan siihen miten sinuun suhtaudutaan. Jos olet asiallinen ja ystävällinen, sinut hyväksytään sellaisena kuin olet. Äläkä muuta yritäkkään.

        Voisit myös ruveta aktiivisesti hankkimaan ystäviä. Niitähän ei tule itsekseen. Kysy töistä joku kaveri mukaan ulos. Mene mukaan harrastukseen, jossa voit tutustua ja kutsu sitten uusia kavereita myös harrastuksen ulkopuolelle esim baariin. Ala jutella naapureiden kanssa. Sano jotain ihmiselle kaupassa, elokuvissa tai päivällä kahvilassa, ja jostakin sellaisesta voi lähteä ystävyys alkuun. Mene työpaikan juhliin vaikka ei kiinnostaisikaan. Mene siksi että saat mahdollisuuden tutustua. Niissä ei muillakaan ole omia kavereita mukana ja on helppo olla tasavertaisena mukana.

        "Matkustelen paljon ja olen nähnyt että aika monet matkustavat yksin ilman ongelmia. Ei siitä ainakaan pahaa ajatella, koska jokainen saa valita matkustaako tai juhliiko seurassa vai ei. Itsevarmojen ihmisten on helpompi mennä yksin, kun he eivät mieti mitä muut ajattelevat. Omalla käytökselläsi pystyt vaikuttamaan siihen miten sinuun suhtaudutaan. Jos olet asiallinen ja ystävällinen, sinut hyväksytään sellaisena kuin olet. Äläkä muuta yritäkkään. "

        Itse en kyllä uskaltaisi ikimaailmassa lähteä yksin mihinkään laivaristeilylle tai ulkomaan matkalle, kun pelottaisi eniten just se asia, että mitä kaikki muut ihmiset siitä oikein ajattelevat, jos näkevät mun ikäisen nuoren miehen yksinään laivaristeilyllä tai jossain ulkomaan matkalla. Varmasti heti ihmiset ajattelisivat sitä, kuinka mulla ei ole ketään kavereita, kun on pitänyt yksin lähteä ulkomaille näin nuorena, kun kaikki muut ovat siellä aina yhdessä kaveriporukoidensa kanssa hauskaa pitämässä.

        Itse en ole koskaan ollut mitenkään itsevarma ihminen, vaan enemmänkin arka ja epävarma, kun aina oon joutunut miettimään just sitä, että miten kaikki muut ihmiset muhun suhtautuvat ja mitä he mahtavat musta ajatella.

        Ulkomaille lähteminen yksinään olisi erittäin hankalaa ja vaikeaa myös sen takia, kun tästä asiasta olisi niin vaikea kertoa mitään vanhemmille ja työkavereille. Vanhempien mielestä kun mun ikäisen nuoren miehen kuuluisi matkustaa yhdessä kavereiden kanssa ja he eivät ole mun yksinäisyyttä koskaan osanneet ymmärtää. Heidän mielestä se on tosi outoa, kun mun ikäisellä nuorella miehellä ei ole tässä iässä ketään kavereita, kenen kanssa käydä baareissa ja ulkomaan matkoilla. Näin ollen en ole pystynyt enää vuosikausiin heidän kanssaan tästä asiasta mitään puhumaan, kun eivät osaa ollenkaan mua ymmärtää.

        Toinen hankala juttu on sitten ne työkaverit, kun sielläkään ei olla yksinäisiä nuoria miehiä koskaan ymmärretty. Työpaikalla kun suurin osa on melko nuoria ja monet mua nuorempia, niin sielläkin kaikki aina olettavat automaattisesti sen, että kyllähän sitä kaikilla nuorilla miehillä on aina paljon kavereita ja tietenkin profiili facebookissa ja siellä myös satoja kavereita.

        Olisi se ihan valtava häpeä mennä töihin sen jälkeen, kun työkaverit olisivat kuulleet mun olevan tai lähtevän yksin ulkomaille. Saisi koko ajan vastailla näihin inhottaviin ja painostaviin kysymyksiin, että miksi olit yksin tai miksi oot yksin lähdössä ja eikö ole ketään kavereita, kun pitää yksin sinne lähteä.

        Kaikkea tällaista oon joutunut vuosikausien ajan kestämään ja kokemaan, niin on sitten jäänyt niin paljon kaikenlaisia huonoja muistoja siitä omasta yksinäisyydestä ja siitä, kun sitä on saanut koko ajan tuntea olevansa niin muita huonompi ihminen ja täydellinen luuseri muiden silmissä sen takia, kun ei ole ketään kavereita elämässä. Aina kun joka paikassa ihmiset suhtautuvat niin ennakkoluuloisesti ja suvaitsemattomasti sellaisia nuoria miehiä kohtaan, joilla ei ole kavereita mukana sellaisissa paikoissa, joissa kuuluu käydä aina ensisijaisesti just kavereiden kanssa, kuten mm. baareissa.


      • vink vink kirjoitti:

        Matkustelen paljon ja olen nähnyt että aika monet matkustavat yksin ilman ongelmia. Ei siitä ainakaan pahaa ajatella, koska jokainen saa valita matkustaako tai juhliiko seurassa vai ei. Itsevarmojen ihmisten on helpompi mennä yksin, kun he eivät mieti mitä muut ajattelevat. Omalla käytökselläsi pystyt vaikuttamaan siihen miten sinuun suhtaudutaan. Jos olet asiallinen ja ystävällinen, sinut hyväksytään sellaisena kuin olet. Äläkä muuta yritäkkään.

        Voisit myös ruveta aktiivisesti hankkimaan ystäviä. Niitähän ei tule itsekseen. Kysy töistä joku kaveri mukaan ulos. Mene mukaan harrastukseen, jossa voit tutustua ja kutsu sitten uusia kavereita myös harrastuksen ulkopuolelle esim baariin. Ala jutella naapureiden kanssa. Sano jotain ihmiselle kaupassa, elokuvissa tai päivällä kahvilassa, ja jostakin sellaisesta voi lähteä ystävyys alkuun. Mene työpaikan juhliin vaikka ei kiinnostaisikaan. Mene siksi että saat mahdollisuuden tutustua. Niissä ei muillakaan ole omia kavereita mukana ja on helppo olla tasavertaisena mukana.

        "Voisit myös ruveta aktiivisesti hankkimaan ystäviä. Niitähän ei tule itsekseen. Kysy töistä joku kaveri mukaan ulos. Mene mukaan harrastukseen, jossa voit tutustua ja kutsu sitten uusia kavereita myös harrastuksen ulkopuolelle esim baariin. Ala jutella naapureiden kanssa. Sano jotain ihmiselle kaupassa, elokuvissa tai päivällä kahvilassa, ja jostakin sellaisesta voi lähteä ystävyys alkuun. Mene työpaikan juhliin vaikka ei kiinnostaisikaan. Mene siksi että saat mahdollisuuden tutustua. Niissä ei muillakaan ole omia kavereita mukana ja on helppo olla tasavertaisena mukana. "

        Kiitos nyt vinkeistä, mutta kyllä mä oon valitettavasti luopunut jo vuosikausia sitten siitä ajatuksesta, että voisin koskaan elämässäni työpaikalta ketään kavereita löytää.

        Ensinnäkin töissä kaikilla on niin erilaiset elämäntilanteet ja omat kaveripiirinsä, ettei niihin enää kaivata koskaan mukaan ketään uusia ihmisiä. Muutenkin työpaikoilla kaikki ihmiset ovat aina jotenkin nin erilaisia ja eri tyylisiä, että heidän kanssaan on paljon parempi pysytellä ihan vain työkavereina, eikä alkaa yrittää heistä mitään kavereita itselleen etsiä.

        Oon vaan aina ollut luonteeltani aika sulkeutunut persoona, enkä ole ikinä ollut sellainen, että olisin avoimesti kaikille juttelemassa ja joka paikkaan väkisin itseäni työntämässä. Tykkään enemmän siitä, että saan olla vapaasti omanlaiseni itseni ja vasta sitten aletaan jutella, jos siihen on aihetta ja mahdollisuuksia. Mutta väkisin en tykkää alkaa kenenkään tutustumaan tai väkipakolla omaa seuraani toisille tyrkyttämään.


      • Fortuitous91
        DarkFear kirjoitti:

        "Voisit myös ruveta aktiivisesti hankkimaan ystäviä. Niitähän ei tule itsekseen. Kysy töistä joku kaveri mukaan ulos. Mene mukaan harrastukseen, jossa voit tutustua ja kutsu sitten uusia kavereita myös harrastuksen ulkopuolelle esim baariin. Ala jutella naapureiden kanssa. Sano jotain ihmiselle kaupassa, elokuvissa tai päivällä kahvilassa, ja jostakin sellaisesta voi lähteä ystävyys alkuun. Mene työpaikan juhliin vaikka ei kiinnostaisikaan. Mene siksi että saat mahdollisuuden tutustua. Niissä ei muillakaan ole omia kavereita mukana ja on helppo olla tasavertaisena mukana. "

        Kiitos nyt vinkeistä, mutta kyllä mä oon valitettavasti luopunut jo vuosikausia sitten siitä ajatuksesta, että voisin koskaan elämässäni työpaikalta ketään kavereita löytää.

        Ensinnäkin töissä kaikilla on niin erilaiset elämäntilanteet ja omat kaveripiirinsä, ettei niihin enää kaivata koskaan mukaan ketään uusia ihmisiä. Muutenkin työpaikoilla kaikki ihmiset ovat aina jotenkin nin erilaisia ja eri tyylisiä, että heidän kanssaan on paljon parempi pysytellä ihan vain työkavereina, eikä alkaa yrittää heistä mitään kavereita itselleen etsiä.

        Oon vaan aina ollut luonteeltani aika sulkeutunut persoona, enkä ole ikinä ollut sellainen, että olisin avoimesti kaikille juttelemassa ja joka paikkaan väkisin itseäni työntämässä. Tykkään enemmän siitä, että saan olla vapaasti omanlaiseni itseni ja vasta sitten aletaan jutella, jos siihen on aihetta ja mahdollisuuksia. Mutta väkisin en tykkää alkaa kenenkään tutustumaan tai väkipakolla omaa seuraani toisille tyrkyttämään.

        Hei kuule nyt. Olen ollut teikäläisen kanssa melkolailla samanlaisessa asetelmassa. Itse asiassa yllättävän monta samanlaista yhteneväisyyttä.

        Nyt ajattelin laukoa kaverin ongelmia tähän. Syynä on vain se että toivon vilpittömästi sinun katsovan elämää vähän toiselta kantilta. Tarkoituksena ei ole lainkaan loukata, mutta mitä kirjoituksiasi luin niin ON KORKEA AIKA kohdata ongelmat, vaikka se kipeää tekisikin

        Suurin ongelmasi on oman tulkintani mukaan pessimistinen asenteesi:
        "luopunut ajatuksesta... että koskaan voisin kavereita löytää... enää kaivata uusia... kannata yrittää..."
        lista jatkuu vaan. Pessimisti ei koskaan pety mutta harva pessimisti ikinä mitään saavuttaakaan. Tästä huokuu kielteinen asenne joka karkottaa kaikki mahdollisuutesi. Työpaikoilla todellakin on omat piirinsä mutta usko huviksesi että vanhoihin naamoihin alkaa jurpiintumaan miltei väistämättömästi ja silloin uudella verellä on tilaa.

        Asenne kuntoon. Itse olen synkistelyyn taipuvainen persoona mutta opin vasta hiljattain kuinka paljon toiveikas ajattelu auttaa. Älä pelkää vastoinkäymisiä, niitä tulee ja niinkuin profiilissasikin luki, ota virheet uutena oppina. Hae aktiivisesti tapahtumista positiivisia puolia ja jätä negatiiviset vähemmälle huomiolle. Positiivisen elämän asenteen omaksuminen ja oppiminen on haastavaa mutta kyllä tahto aina keinot löytää.
        Omaa avoimuuttasi tuot voimakkaasti esiin mm. suvaitsevaisuudellasi joten avomielisyys tätäkin kohtaan tekee siitä vähemmän epämiellyttävää. Riko kaavaa! Hullu on se joka toistaa samaa ja odottaa erilaista lopputulosta.
        Positiivisella asenteella en missään nimessä tarkoita että raskaampi musiikki täytyisi vaihtaa ällö-positiiviseen Jukkapoikaan. Itse kuuntelen yhä mörinää siinä missä ennenkin mutta erilainen ajattelutapa on tehnyt minusta merkittävästi onnellisemman. On tuttuja, on kavereita, on ystäviä.

        Kysy itseltäsi: Kuinka paljon haluat nykytilanteesi muuttuvan? Kuinka täynnä olet yksinäisyyttä? HALUATKO MUUTTUA? KUINKA PALJON?

        Unelmoi, toimi tavoitteellisesti. Älä ajattele sitä missä nyt olet vaan keskitä kaikki ajatuksesi siihen mitä eniten haluat. Lakkaa marmattamasta sitä mitä aina olet ollut ja lakkaa miettimästä syitä miksi olet nykytilanteessa. Ne ajatukset eivät saa sinua eteenpäin.
        Mieti mitä haluat ja pidä tavoite kirkkaana mielessä joka päivä. Maalaa seinälle se mitä todella haluat niin että joka ikinen aamu kun heräät ja joka ikinen ilta nukkumaan mennessäsi sinä muista mitä sinä haluat saavuttaa.

        Kysymys "miten" on epäoleellinen. Saat sen selville tai se ilmestyy nenäsi eteen. Sinun vain täytyy pitää silmäsi auki ja mieli avoimena. Kun tilaisuus koettaa, TARTU SIIHEN! Älä epäröi tai spekuloi seurauksia! Opi vaikka kantapään kautta. Ei sinulla ole mitään menetettävää, älä ajattele muuta kuin tavoitettasi. Hetken lyödessä on vain aikasi kaivaa selkärankaa ja leijonan rohkeutta.

        Älä ensimmäiseen kolhuun murru. Vain kovalla tahdolla pääset eteenpäin. Tahto sinnikkyyttä. Sinnikäs ihminen yrittää uudestaan. Älä toista samaa kaavaa


    • mietin vaan

      Hei kuules, helpoin paikka mennä yksin on ruotsinlaivat: Siellä on paljon väkee työmatkoilla tai menossa sukulaisiin tms, ilman kavereita. Siellä et erotu joukosta mitenkään. Aatteles vaikka kymmeniä rekkakuskeja siellä joka ilta, ne menee syömään koska on nälkä ja baariin että aika kuluisi. Kukaan ei ihmettele, miksi joku on siellä ilman seuraa.

      Sitten vielä tämä: Tuttavuuden tekeminen tai baariin meno iskemistarkoituksessa ei oo ollenkaan hyi kuten eka vastaaja sanoi. Useimmat ihmiset haluu seuraa, tutustua toisiin ja iskee itselleen seuraa, siinä ei oo mitään pahaa.

      Entäs sitten kulinaristit, jotka menee ravintolaan syödäkseen hyvää ruokaa ja edes haluamatta ketään sinne mukaansa

      • "Hei kuules, helpoin paikka mennä yksin on ruotsinlaivat: Siellä on paljon väkee työmatkoilla tai menossa sukulaisiin tms, ilman kavereita. Siellä et erotu joukosta mitenkään. Aatteles vaikka kymmeniä rekkakuskeja siellä joka ilta, ne menee syömään koska on nälkä ja baariin että aika kuluisi. Kukaan ei ihmettele, miksi joku on siellä ilman seuraa. "

        No mulle on kyllä aina ehdoteltu sitä laivalle menoa ja kerrottu miten siellä ei muka erottuisi joukosta niin hyvin sen yksinäisyyden takia. Silti en vaan haluaisi sinne laivalle yksin lähteä, kun kuitenkin se oma yksinäisyys tulee jossain vaiheessa muille ihmisille julki, varsinkin jos he tulevat mulle juttelemaan ja kyselevät jotain siitä, että minkälaisella matkalla oikein oon yms.

        Enkä osaisi keksiä mitään uskottavia ja hyviä selityksiä siitä, että olisin muka työmatkalla tai sukulaisten luokse Ruotsiin menossa. Eikä tällaiset selitykset edes menisi läpi, kun ihmiset huomaisivat mun olevan paluumatkalla jälleen samassa laivassa matkalla suomeen päin.

        Tällainen antaisi vaan muille ihmisille kuvan yksinäisestä luuserimiehestä, jolla ei ole ketään kavereita, kun on pitänyt noin nuorena yksin laivaristeilylle lähteä. Olisi siinä ainakin vanhemmilla ja työkavereilla jälleen ihmeteltävää, kun olisivat kuulleet mun olleen yksin laivaristeilyllä. Töihin ei edes kehtaisi enää mennä sen jälkeen, jos työkaverit tietäisivät mun olleen tosiaan yksin laivaristeilyllä.

        Yksin lähtiessä olisi myös liian suuri riski se, että laivalla saattaisi hyvinkin todennäköisesti törmätä joihinkin tuttuihin, joille olisi sitten inhottava selitellä sitä omaa yksinoloaan. Ei olisi mikään ihme, jos sattuisi yllättäen näkemään vaikka vanhoja koulukavereita, nykyisiä tai entisiä työkavereita tai jotain kotiseudun ihmisiä. Siinä sitten taas ihmiset puhuisivat pahaa musta pahaa ja ihmettelisivät sitä mun yksinoloa laivalla ja koko ajan saisi selitellä sitä, että miksei ole ketään kavereita siellä mukana.


      • yritäedeskerran
        DarkFear kirjoitti:

        "Hei kuules, helpoin paikka mennä yksin on ruotsinlaivat: Siellä on paljon väkee työmatkoilla tai menossa sukulaisiin tms, ilman kavereita. Siellä et erotu joukosta mitenkään. Aatteles vaikka kymmeniä rekkakuskeja siellä joka ilta, ne menee syömään koska on nälkä ja baariin että aika kuluisi. Kukaan ei ihmettele, miksi joku on siellä ilman seuraa. "

        No mulle on kyllä aina ehdoteltu sitä laivalle menoa ja kerrottu miten siellä ei muka erottuisi joukosta niin hyvin sen yksinäisyyden takia. Silti en vaan haluaisi sinne laivalle yksin lähteä, kun kuitenkin se oma yksinäisyys tulee jossain vaiheessa muille ihmisille julki, varsinkin jos he tulevat mulle juttelemaan ja kyselevät jotain siitä, että minkälaisella matkalla oikein oon yms.

        Enkä osaisi keksiä mitään uskottavia ja hyviä selityksiä siitä, että olisin muka työmatkalla tai sukulaisten luokse Ruotsiin menossa. Eikä tällaiset selitykset edes menisi läpi, kun ihmiset huomaisivat mun olevan paluumatkalla jälleen samassa laivassa matkalla suomeen päin.

        Tällainen antaisi vaan muille ihmisille kuvan yksinäisestä luuserimiehestä, jolla ei ole ketään kavereita, kun on pitänyt noin nuorena yksin laivaristeilylle lähteä. Olisi siinä ainakin vanhemmilla ja työkavereilla jälleen ihmeteltävää, kun olisivat kuulleet mun olleen yksin laivaristeilyllä. Töihin ei edes kehtaisi enää mennä sen jälkeen, jos työkaverit tietäisivät mun olleen tosiaan yksin laivaristeilyllä.

        Yksin lähtiessä olisi myös liian suuri riski se, että laivalla saattaisi hyvinkin todennäköisesti törmätä joihinkin tuttuihin, joille olisi sitten inhottava selitellä sitä omaa yksinoloaan. Ei olisi mikään ihme, jos sattuisi yllättäen näkemään vaikka vanhoja koulukavereita, nykyisiä tai entisiä työkavereita tai jotain kotiseudun ihmisiä. Siinä sitten taas ihmiset puhuisivat pahaa musta pahaa ja ihmettelisivät sitä mun yksinoloa laivalla ja koko ajan saisi selitellä sitä, että miksei ole ketään kavereita siellä mukana.

        Eli kun mikään ei käy niin tyydy kohtaloosi... Ei niitä kavereita taivaalta tipu vaan jotain sinun täytyy itsekin tehdä. Jos koko ajan pelkäät muiden ihmisten ajatuksia itsestäsi niin vaikeaksi tuo elämäsi on mennyt.. usko hyvänäsi, ettei ketään kiinnosta miksi olet yksin baarissa tai laivalla - ei sitä tarvitse selitellä. Mene baariin, mene laivalle, juttele ihmisten kanssa tai ole juttelemati - nuo pelot ovat ihan omassa päässäsi itse luominasi.


      • näinsemenee...
        DarkFear kirjoitti:

        "Hei kuules, helpoin paikka mennä yksin on ruotsinlaivat: Siellä on paljon väkee työmatkoilla tai menossa sukulaisiin tms, ilman kavereita. Siellä et erotu joukosta mitenkään. Aatteles vaikka kymmeniä rekkakuskeja siellä joka ilta, ne menee syömään koska on nälkä ja baariin että aika kuluisi. Kukaan ei ihmettele, miksi joku on siellä ilman seuraa. "

        No mulle on kyllä aina ehdoteltu sitä laivalle menoa ja kerrottu miten siellä ei muka erottuisi joukosta niin hyvin sen yksinäisyyden takia. Silti en vaan haluaisi sinne laivalle yksin lähteä, kun kuitenkin se oma yksinäisyys tulee jossain vaiheessa muille ihmisille julki, varsinkin jos he tulevat mulle juttelemaan ja kyselevät jotain siitä, että minkälaisella matkalla oikein oon yms.

        Enkä osaisi keksiä mitään uskottavia ja hyviä selityksiä siitä, että olisin muka työmatkalla tai sukulaisten luokse Ruotsiin menossa. Eikä tällaiset selitykset edes menisi läpi, kun ihmiset huomaisivat mun olevan paluumatkalla jälleen samassa laivassa matkalla suomeen päin.

        Tällainen antaisi vaan muille ihmisille kuvan yksinäisestä luuserimiehestä, jolla ei ole ketään kavereita, kun on pitänyt noin nuorena yksin laivaristeilylle lähteä. Olisi siinä ainakin vanhemmilla ja työkavereilla jälleen ihmeteltävää, kun olisivat kuulleet mun olleen yksin laivaristeilyllä. Töihin ei edes kehtaisi enää mennä sen jälkeen, jos työkaverit tietäisivät mun olleen tosiaan yksin laivaristeilyllä.

        Yksin lähtiessä olisi myös liian suuri riski se, että laivalla saattaisi hyvinkin todennäköisesti törmätä joihinkin tuttuihin, joille olisi sitten inhottava selitellä sitä omaa yksinoloaan. Ei olisi mikään ihme, jos sattuisi yllättäen näkemään vaikka vanhoja koulukavereita, nykyisiä tai entisiä työkavereita tai jotain kotiseudun ihmisiä. Siinä sitten taas ihmiset puhuisivat pahaa musta pahaa ja ihmettelisivät sitä mun yksinoloa laivalla ja koko ajan saisi selitellä sitä, että miksei ole ketään kavereita siellä mukana.

        mitä pirua sieki oikeen ajattelet mitä ne muut ajattelee.

        Oikeasti mitä se se edes niille kuuluu.


      • näinsemenee...
        näinsemenee... kirjoitti:

        mitä pirua sieki oikeen ajattelet mitä ne muut ajattelee.

        Oikeasti mitä se se edes niille kuuluu.

        vastasin sitte väärään viestiin


      • niskastakiinni
        DarkFear kirjoitti:

        "Hei kuules, helpoin paikka mennä yksin on ruotsinlaivat: Siellä on paljon väkee työmatkoilla tai menossa sukulaisiin tms, ilman kavereita. Siellä et erotu joukosta mitenkään. Aatteles vaikka kymmeniä rekkakuskeja siellä joka ilta, ne menee syömään koska on nälkä ja baariin että aika kuluisi. Kukaan ei ihmettele, miksi joku on siellä ilman seuraa. "

        No mulle on kyllä aina ehdoteltu sitä laivalle menoa ja kerrottu miten siellä ei muka erottuisi joukosta niin hyvin sen yksinäisyyden takia. Silti en vaan haluaisi sinne laivalle yksin lähteä, kun kuitenkin se oma yksinäisyys tulee jossain vaiheessa muille ihmisille julki, varsinkin jos he tulevat mulle juttelemaan ja kyselevät jotain siitä, että minkälaisella matkalla oikein oon yms.

        Enkä osaisi keksiä mitään uskottavia ja hyviä selityksiä siitä, että olisin muka työmatkalla tai sukulaisten luokse Ruotsiin menossa. Eikä tällaiset selitykset edes menisi läpi, kun ihmiset huomaisivat mun olevan paluumatkalla jälleen samassa laivassa matkalla suomeen päin.

        Tällainen antaisi vaan muille ihmisille kuvan yksinäisestä luuserimiehestä, jolla ei ole ketään kavereita, kun on pitänyt noin nuorena yksin laivaristeilylle lähteä. Olisi siinä ainakin vanhemmilla ja työkavereilla jälleen ihmeteltävää, kun olisivat kuulleet mun olleen yksin laivaristeilyllä. Töihin ei edes kehtaisi enää mennä sen jälkeen, jos työkaverit tietäisivät mun olleen tosiaan yksin laivaristeilyllä.

        Yksin lähtiessä olisi myös liian suuri riski se, että laivalla saattaisi hyvinkin todennäköisesti törmätä joihinkin tuttuihin, joille olisi sitten inhottava selitellä sitä omaa yksinoloaan. Ei olisi mikään ihme, jos sattuisi yllättäen näkemään vaikka vanhoja koulukavereita, nykyisiä tai entisiä työkavereita tai jotain kotiseudun ihmisiä. Siinä sitten taas ihmiset puhuisivat pahaa musta pahaa ja ihmettelisivät sitä mun yksinoloa laivalla ja koko ajan saisi selitellä sitä, että miksei ole ketään kavereita siellä mukana.

        http://www.youtube.com/watch?v=0KCgjYeGHBA


    • tämäkin vielä

      Laitanpa minäkin omat kokemukset siitä mikä on auttanut k.o. ongelmassa ainakin minua.

      Hyväksy itse se ettei oo kavereita, Nauti rauhasta ja vapaudesta ollessasi ilman seuraa. Harrasta esim hyviä ruokia tekemällä niitä itse itsellesi ja välillä ravintoloissa. mahtavaa kun voit itse päättää asioistasi eikä kukaan esitä vaatimuksia ja odotuksia siihen mitä teet. Opettele viihtymään omassa seurassasi.

      Vaihe 1: älä häpeä yksinoloa. Vaihe 2: älä salaile sitä. Juttele reilusti toisille että olet ilman seuraa tai kerro että olit jossain yksin, osoita heille että hyväksyt sen itse. Sano myös ääneen jos yksinolo keljuttaa - siinäkään ei ole hävettävää.

      Vaihe 3: Jos haluat mennä jonnekin, mene sinne, vaikka ei olisi seuraa. Haluat nähdä elokuvan tai syödä kolmen ruokalajin aterian seurasta riippumatta. Älä mieti että pitäisi tutustua johonkin, nauti tilaisuudesta sellaisenaan ja ota ilo irti sivustakatselemisesta.

      Vaihe 4: Tunnet olosi baarissa rentoutuneeksi ja pakottomaksi, viihdyt siellä omissa oloissasi, ei kaveriporukan takia. Kaverit alkavat myös hakeutua rennon ja oloonsa tyytyväisen miehen seuraan

    • mielestäni...

      "Minkälaisia ajatuksia iltaansa yksin viettävä mies herättää?" Ei mitään erityistä. Iltaahan voi toki viettää yksin tai seurassa. Tuskinpa kiinnitän asiaan huomiota, paitsi jos hänessä on jotain erityisen kiinnostavaa, hyvä ulkonäkö tms ja vaikuttaa siis tutustumisen arvoiselta. Yksin oleva voi olla mielenkiintoisempi kuin porukassa liikkuva, joka ei voi helposti irrota kavereistaan

      Hyvä syy käydä yksin baarissa on, jos ei saanut ketään kaveriksi. Ei tarvitse selitellä mitään.

      jos tulee juttelemaan, olen mielissäni jos hän on miellyttävä ja harmissani jos käyttäytyy jotenkin tökerösti, siis riippuu tapauksesta. En tietebkään kaihda yksin olevaa, ja mieluummin menisin juttelemaan hänelle kuin porukkaan.

    • cccccccccc2

      Heii, ajattelin vielä jatko kommentoida.. Jotenkin kauheen ikävää lukea kommenttejasi yksinäisyydestäsi, sillä itse olen tottunut siihen että mulla on laaja ystäväväpiiri. Tämä hiljattain tapaamani mies josta kerroin oli hyvin sinut yksinäisyytensä kanssa ja jotenkin se minun silmissä oli suurta rohkeutta. Jos siis itse pääset asian kanssa sinuiksi ei sitä kukaan muu pahalla katso. Ainakin itse mietin, että vähän hienoa että tää tyyppi kuiteski menee ja tekee asioita vaikka yksin onkin. Ja tuohon ulkomailla menemiseen sanoisin, että mene ihmeessä! Olen reissannut paljon yksin ja aina olen tutustunut uusiin tyyppeihin joiden kanssa vielä nykyäänkin pidän yhteyttä. Hostellit on parhaita paikkoja, sillä niissä on aina joku joka on myös yksin..tai vaikkei olisi yksinkään niin ihmiset ovat monesti hyvin kiinnostuneita tutustumaan. Työkavereille voit matkalta palattuasi kertoa uusista tuttavuuksista ja uusista kokemuksista!

    • Talven tähti

      Mä menisin heti juttelemaan ja yrittäsin ottaa selvää minkä kokonen sillä on.

    • Ei vähääkään llikuta onko joku lähtenyt liikkeelle seurueen kera vai soolona. Ei minua, eikä tunnut liikuttavan ketään muutakaan.

      Ei kukaan tivaa mitään syitä. Sun ei tarvitse kertoa syitä, kun niitä ei udella. Tässä sulle video... Katso se kohdasta 1:50 eteenpäin. Tuolla tavallako sinä käyttäydyt ulkona ollessasi?

      http://www.youtube.com/watch?v=jxRYRVYK0AM

    • lonely girl

      haha, toi klippi oli ihan hervoton..:D Mutta asiaan, mä en yleensä yksin käy missään baareissa, koska sitä vasta säälittävänä pidetään jos nuori nainen istuu yksin. Mitä lie muut ajattelevat?! Jotkut ovat jopa tulleet kysymään ketä odotan ja sanoin että en ketään niin oudosti katsoivat sen jälkeen. Ainoat ihmiset jotka minulle tulevat juttelemaan ovat joitain keski-ikäisiä juoppoja, jotka eivät ole aikoihin hammasharjaa nähneet. Minä, henkilökohtaisesti olisin innoissani jos joku mieshenkilö tulisi selvinpäin juttelemaan. Mutta ei sellaista tapahdu tässä maassa. Jos joku tulee juttelemaan niin todennäköisyys on suuri että hän on ulkomaalainen tai humalainen suomalainen. Huoh.

      Mutta jos joku mieshenkilö istuisi itse yksin niin minä varmasti ajattelisin että siinäpä itsenäinen sälli, kun uskaltaa yksin lähteä liikkeelle. Ei siinä minusta mitään outoa ole jos mies on yksin liikkeellä. Mutta nainen yksin... Eihän sellaista pitäisi tapahtua, mutta niin vaan minä yleensä istun yksin jos uskaltaudun käymään kahvilla tai baarissa yksin. Kyllä se on raskasta yksin istua, kun ei tiedä miten käyttäytyä. Ja ainoa mitä ajattelet on, että mitähän muut ajattelee kun huomaa sinut yksin. Et tiedä pitäisikö vain katsoa alas lasiin vai ympärille. Mutta silloin ihmiset huomaavat kuinka säälittävältä näytät ja itse huomaat kuinka hauskaa muilla on, mutta siinä sinä istut onnettomana. Mutta sellaista se on... Ehkä pian minulla on taas tarpeeksi rohkeutta lähteä yrittämään uudestaan.

      • lonely girl the 2.

        Mitä ihmeellistä on käydä kahvilla yksin..? Oon käynyt kahvilassa/picnicissä syömässä yksin monta kertaa ja joka kerta siellä näkyy toisiakin rentoja ihmisiä omassa seurassaan vaan nauttimassa ruuasta. Muo niin naurattaa ku ihmiset oikeesti tarvii jopa kahvilaan toisen ihmisen tueksi. Tai esim joka kerta ku menee kaupungille. Ei ketään kiinnosta kun mä syön siellä yksin, tai kun ne muut syö siellä yksin, kun saa hyvää ruokaa ni se kannattaa oli yksin tai kavereiden kanssa.

        Oon myös käynyt yksin leffassa monta kertaa, mut myönnetää et käyn vaan päiväleffoissa yksin, tietoisesti vältän illan ihmislaumaa. Mutta että kahvilassakaan ei voi mielestäsi käydä yksin.. en voi ymmärtää. :)


    • Petra rouva

      Onpa teilla kaikilla huono itsetunto voi voi ! Ulos ei voi menna kun pitaa ajatella etta mita ihmiset nyt siita sanovat.

      Monet nuoret miehet menevat yksin baareihin juuri vain juomaan, ei seuraa hakemaan. siina sitten on liuta tyttoja itseaan tyrkyttamassa, etta mennaan meille ja sellaista. Naurettavaa vai sanoisinko saalittavaa !

    • 1313123

      Jos joku sattuu kysymään että "missäs sun kaverit on" tms, niin voit vastata että tulit baariin kattelemaan onko ketään tuttuja illanvietossa. Näin et vaikuta niin yksinäiseltä.

      Lähes kaikki tyypit jotka ovat tulleet juttelemaan baarissa, ovat olleet yksin (kaveri huitelee tanssilattialla tai lähti jo kotiin).

    • köpi84

      olen hiukan vajaa 30- vuotias nuori poikamies, tykkään käydä viikonloppuisin useinkin baareissa/yökerhoissa yksikseni! nautin siitä omasta rauhasta saa mennä ja tulla niinkuin haluaa jne...Moni tuleekin usen kyselemään, että mitäs sä täällä yksinäs teet, missä sun kaverit on ja sillee... En mä kaipaa/tarvitse kavereita baariin, mul on se asenne että kaikki ihmiset ovat toisilleen kavereita ketään syrjimättä. Suurin kummastus tässä onkin vielä, että kun satunkin kertomaan olevani kaikin puolin täysin raitis, se herättääkin monella kysymyksiä, että miksi ja mitä sä täällä teet ym! Heti tulee se käsitys muilla olijoilla, että olen iskemässä täällä naisia, mutta he ovatkin väärässä. Minulla ei ole tapana etsiä nais seuraa baareista, sillä niistä ei seuraa mitään hyvää.Mielummin isken naisen vaikka kaupassa käydessäni "kassalta". Mielummin menen vaikka kuuntelemaan karaokea tai tanssimaan.

    • 15+14

      Aloitapa tuo baareissa käynti sellaisista paikoista joissa on joku livebändi esiintymassä. Itse käyn usein yksin juuri tuollaisissa baareissa ja kun joku on kysynyt miksi olen tullut yksin olen sanonut että tulin tuota bändiä kuuntelemaan, eikä se ole sen enempää kummastusta herättänyt. Sama pätee risteilyihin, sielläkin käyn yksin tiettyjä bändejä kuuntelemassa.

      Joten lopeta tuo ainainen valitus seuran puutteesta ja mars ihmisten ilmoille, kukaan ei tule sinua kotoa hakemaan.

    • tpa90

      Ite oon 22-vuotias ja käyn baareissa ja yökerhoissa pääasiassa YKSIN. Mitä väliä sillä on mitä muut ajattelee? jos haluaa yksin mennä niin menee vaan väliäkö sillä mitä muut ajattelee. Ite tykkään käydä yksin ja vieläpä pääasiassa selvinpäin, on sitten heitetty moniamonia kertoja että "ai ootsä yksin?" "miks sä oot yksin" tohon voi vaan sanoa että halusin tulla yksin juomaan muutaman ja kattomaan menoa. Kun oon yksin käynyt niin oon saanut naisia mukaani ja hyvännäkösten naisten puhelinnumeroita eli mene ihmeessä ja mahd. selvinpäin.

    • näinpäniinpä

      Mikä teitä kaikkia oikein vaivaa (aloittajaa etenkin)? Täytyy olla aika huono itsetunto, jollei pysty menemään minnekään yksin stressaamatta sitä, mitä muut ihmiset nyt ajattelevat. Yksin paikoissa käyminen viestittää mielestäni enemmän itsevarmuudesta; että on sinut itsensä kanssa, eikä välitä muiden ihmisten mielipiteistä.

      Itse olen nuori nainen ja käyn yksin niin baareissa, elokuvissa, ulkomaanmatkoilla, ravintoloissa jne. Minulla on kyllä paljon kavereita, mutta aina ei jaksa pyytää kavereita mukaan ja erityisesti ulkomaanmatkojen sopiminen on niin hankalaa, että menen lähes aina yksin.

      Baareissa yksin käyminen on aivan yhtä kivaa kuin kavereidenkin kanssa. Yksin ollessa tutustuu paremmin uusiin ihmisiin. Täytyy vaan näyttää iloiselta ja helposti lähestettyvältä ja mennä itse juttelemaan ihmisille. Jos istut yksin jossain nurkkapöydässä, katselet seiniä, etkä puhu kenellekään mitään, niin varmasti saat istua siellä yksin myös koko loppuillan! Parhaimmat yhden illan juttuni olen löytänyt juuri yksin ollessani, sillä silloin eivät ole kaverit häiritsemässä miesten bongailua.

    • HHHHk

      Olen 18 v nainen ja muutaman kerran käynyt yksikseni baarissa. Harvemmin siellä koko iltaa joutuu yksin olemaan, kunhan pysyy itsevarmana saa varmasti juttuseuraa.
      Mukavia tyyppejä on tullut tavattua yksin ollessa ja silloin saa myös keskittyä kunnolla niiden uusien tuttavuuksien hankkimiseen, kun ei kaverit ole koko ajan raahaamassa jonnekin.
      Itse olen kaikenlisäksi ihan hirmuisen ujo, joten yksin baareillessa voin haastaa itseni ja kasvan ihmisenä oppiessani uusia sosiaalisia taitoja. Harvemmin edes mietin mitä muut siitä ajattelee, on siellä muitakin yksikseen. Jos joku kysyy miksi olen yksin, saatan vaan vastata. että kaveri teki oharit tjsp. (usein totta :D)
      Perjantaina taas menossa, hiukan jännittää kun taukoa on tullut pidettyä. Eiköhän siellä ihan mukavaa tule olemaan ja jos ei nappaa, niin voi lähteä kotiin.

    • Ye-kersannti

      Minä jos näen yksinäisen miehen baarissa niin ajattelen että se on homo!

    • jouaaa

      Jos on yksinäinen se voi olla homo tai sitten se voi olla pitämässä hauskaa.

    • Anna0000000

      Joku sano tuolta aikasemmin että varsinkin nuoret jotenki karttaa ajatusta yksinäisestä miehestä baarissa... Haluaisin nyt tässä vain sanoa, että itse en näe siinä mitään negatiivista, vaikka olenkin vasta 18-v. Itsekkin usein tekis mieli mennä baarikierrokselle ihan yksin, höpistä ihmisille, eikä koko ajan huolehtia missä ne kaverit nyt menee.. En nyt kuitenkaan näin nuorena tyttönä sitä uskalla tehdä..

      Sun pitää vaan varoo sitä, ettet oo se sellane katse lattiassa kulapöydässä istuva musta hahmo... Tai siis, eihän sekään nyt mitenkään sillain silmiinpistävän negatiivista toimintaa ole, mutta sehän siinä just onki että niin ei ikinä saa juttuseuraa, tai mitä seuraa nyt ikinä sitten hakeekaan..
      ...Itse voisin EHKÄ kuvitella istuvani jonku tälläsen yksinäisen suden pöytään ja kysellä just jotain että "mitäs sä täälä yksin kyhjötät?", mutta... enemmän tykkään siitä että mies (oli se sitten yksinäinen tai isossa porukassa) tulee baaritiskillä juttusille tai jotain..

      Itte pitää olla aktiivinen kylläkin, mutta kaiken tämän selittämisen jälkeen haluaisn vaan sanoa että en näe touhussa mitään ihmeellistä.

    • Itsenäinen Nainen

      Miehethän ovat käyneet baareissa/yökerhoissa yksin maailman sivu, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Jos joku kolmikymppinen mies on yksin baarissa, niin mitä ihmeellistä siinä on? Ei kai aikuinen ihminen ole sidoksissa muiden aikatauluihin, vaan lähtee ulos juuri silloin kuin itseä huvittaa.

      Itse olen 48-vuotias nainen ja eronnut 11 vuotta sitten. Kun itsellä ja ystävättärillä on lapsia, ei saa millään biletysseuraa juuri kun itselle sopisi. Olen sosiaalinen ja käyn ulkona ystävien kanssa, mutta nykyään yhä enemmän yksikseni, edes kysymättä seuraa mukaani.
      Kun lähdet yksin baariin, niin aina on ympärillä juttuseuraa, niin naisista kuin miehistä. Tanssiravintolassa käy armoton flaksi kun olet yksin liikkeellä - miehillä on huomattavasti alhaisempi kynnys hakea yksin liikkeellä olevaa naista kuin seurueessa olevaa. Haen itsekin miehiä tanssimaan, mutta en koskaan miesseurueessa olevaa miestä.

      Reissuun voi lähteä vallan mainiosti yksin. Sen kun buukkaa hotellihuoneen ja lähtee toisen kaupungin yöelämää tutkailemaan. Aina tapaa mukavia ihmisiä. Suosittelen yksin liikkeelle lähtemistä.
      Joku yökerhotyyppinen paikka on oikeastaan ainoa mihin en mene mielelläni mene yksin, tulee vähän lihatiskimeininkifiilis. Mutta sekin menee aina joskus. Ja yökerhoissa liikkuu paljon miehiä yksin.
      Pohjoisen laskettelukeskukset ovat paikkoja, joita myös suosittelen. Siellä et koskaan ole yksin, eikä sinun tarvitse selitellä yksin liikkeellä oloasi.

      • KingiSSS

        Oiskohan syytä alkaa lopetella se ikuinen miettiminen mitä toiset ajattelee ja alkaa elämää pikkuhilljaa omaa elämää ja tehä mitä haluu.. So what mitä ne muut miettii. Saapahan jotain mietittävää sit. :)


    • wutdiz

      No siis tietenkin jos yksin menet sinne niin sun täytyy mennä jossain vaiheessa puhumaan jollekin muijalle. Mitään järkeä siellä yksin istua montaa kymmentä minuuttia.

    • sgsdgsdgds

      Käyn aina yksin baarissa vaikka minulla on kyllä kavereita jotka haluaisivat minut mukaansa. Valehtelen aina tytöille että olen työmatkalla enkä tunne ketään täältä. Tästä he suorastaan innostuvat ja pääsen usein juttelemaan heidän kavereillekkin. Saan samalla hyvän syyn jutella tytölle.

      Ja siis käyn siksi yksin baarissa että uskallan ja tahdon mennä juttelemaan tytöille koska muuten on helppoa vaan jäädä kaverin seuraan. Huom olet työmatkalla miksi sinun pitäisi hävetä että olet yksin.

    • nainen90

      Itse ainakin olen puolen yön aikaan sen verta hiprakassa, että en pahemmin kiinnitä huomiota siihen, kuka on kenenkin kanssa tullut baariin tms. Monesti oma kaveriporukkakin hajoaa pian baariin tultua...Voithan aina sanoa kyselijöille, että olet vain "hukannut" kaverisi ihmismassaan.

      Itse en ole koskaan ollut baarissa ilman tuttuja. Olen kyllä mennyt muutaman kerran baariin ilman etkoja ja tavannut ystävät vasta baarissa, mutta, mutta sen on aina jotenkin vähän boooring - varsinin jos joutuu seisoskelemaan jonossa pidemmän aikaa.

      Tottakai baariin, voi mennä yksin. Muutama viikko sitten näin Namussa oikein tyylikään parikymppisen naisen, joka ilmeisesti ainakin tuli baariin yksin.

      Toisekseen, ihmiset ovat monesti hyvinkin halukkaita lähtemään baareihin kesäisin. Kysy nuorekkaita sinkkutyökavereitasi, niin eiköhän joku suostu lähtemään!

    • riuttala76

      Ei kai siinä mitään outoa ole. Itse ainakin menen ravintolaan mieluiten yksin, Itseasiassa naisten suhteen suurin ongelmani onkin se että naiset aina istuvat ravintolassa kaveriensa kanssa. Itse taas nimenomaan etsin naista joka istuu yksin ja vaikuttaa siltä kuin olisi miestä etsimässä. Siinäkin on vain se ongelma et yleensä joku mies aina ehtii yrittää naista ennen minua. Jos mulla olisi varaa matkustaa thaimaaseen, niin yksin mä sinnekin haluaisin mennä. Jos mulla olisi mustasukkainen tyttöystävä en näkisi koko thaimaaseen menossa mitään mielenkiintoista, sillä maassa kiinnostavat nimenomaan minua nätit kivat naiset.

      • säälittäväälle

        "Jos mulla olisi mustasukkainen tyttöystävä en näkisi koko thaimaaseen menossa mitään mielenkiintoista, sillä maassa kiinnostavat nimenomaan minua nätit kivat naiset."

        Oletko kenties pettäjä, kun kerran mennään varattuna thaimaaseen naisia katselemaan? Ei kyllä nainen syyttä mustasukkainen olisi jos olisi sinun lainen mies. Säälittävää. Ehkä parempi että olet tosiaankin yksin etkä leikittelisi naisten tunteilla.


    • ei hell2

      Oonko normaali 17 vuotias poika jos en ole koskaan seurustellut tai edes puhunut tytön kanssa. Oonko säälittävä tapaus?

      • Newfellaintown

        Se ettet ole seurustellut tohon ikään ei ole mitenkään säälittävää vielä mutta ei edes jutellut on kummallista. Tuohon on vain yksi parannus ala puhumaan tyttöjen kanssa ja opi heti ekana että suurin osa naisista ei lämpene sulle kuin puolenkuun aikaan susien ulvoessa. Eli varaudu torjuntaan ja selviämään siittä mahdollisimman pienellä tunteiden investoinneilla ennenkuin oikeasti seurustelet jonkun kanssa.

        Jos englantia osaat niin Doc Loven - The System antaa perus ideat.


    • miestenmies#11

      Olet. Itse alotin tyttöjen kanssa pyörimisen jo neljännellä luokalla.. ekat seksikokemukset 5luokan leirikoulusta.

      nyt ikää 25v ja panoja takana yli 300kpl.

      jokainen pillu on uus tuttavuus

      • dsgfgesg

        hyi saatana


    • ypöilenYLPEENÄ

      mä olen 25-vuotias kaunis nainen ja käyn lähestulkoon aina yksin baareissa. Johtuen yksinkertaisesti siitä, että musta se vaan on niin paljon hauskempaa. Yksin oleva tutustuu helpommin uusiin ihmisiin kun ei ole sitä kaveriporukkaa jonka kanssa jauhaa samoista asioista joista päivälläkin jauhoi.

      En oo koskaan miettinyt,että olis jotenki noloa tulla baariin yksin. Aikuinen ihminen osaa tutustua uusiin ihmisiin ilman sitä tuttua ja turvallista tukijoukkoaankin.

      Nyt kun mietin, niin jotkut harvat tosiaan ovat äimistelleet, että "en mä vaan yksin viitsis tulla", mut sellasil usein on muutenki aika suppea maailmankuva ja näin ollen väärää seuraa minulle.

      Meidän suht isossa kaveriporukassa on kaks muutakin jotka tietoisesti haluavat yksin radalle. Toinen noista käy myös mielellään teatterissa ja näyttelyissä yksin, vaikkei tarvis. Löydetään silti myös tekemistä koko porukan kesken :).

      • turha naisen puhua

        Yksinäinen nainen on "pikkaisen" eri asia kuin yksinäinen mies baarissa. Ei voi mitenkään verrata.


    • Yksin parempi

      Kävin ennen kavereiden kanssa baareissa, mutta alkoi se säätäminen, monelta mennään, minne mennään, koska lähdetään pois, kyllästyttämään. Aloin käymään yksin ja hyvin olen viihtynyt. Aina tulee johonkin "puolituttuihin" törmättyä joiden kanssa tulee muutama sana vaihdettua.

      • fdsvcxvcx

        Itselläni kyllä täysin vastaava kokemus kun kävin ensimmäistä kertaa yksin baarissa. Valitsen baarin, jossa voi hyvin kierrellä eikä tarvitse vain istua yksin pöydässä koko iltaa. Todella vapauttava kokemus kun ei tarvinnut mennä muiden ehdoilla.

        Toki kavereiden kanssa baariin meneminenkin on mukavaa, mutta silloin pitää olla hyvä porukka. Ennen haalin porukkaa baariin, jotta itse pystyin lähtemään ja porukka oli usein sen mukaista. Ei heidän kanssaan ollut hauskaa. Ajauduin monesti pois porukasta ja päädyin kuitenkin olemaan yksin. Huomasin, että mukavampi olla yksin kuin huonossa porukassa.


    • Ei kiitos

      Olen 23 vuotias mies ja olen kerran käynyt baarissa ja se riitti. Ensin hirveä jonotus, sitten maksat sisään narikan, musiikki liian kovalla->ei voi keskustella kunnolla, kalliit juomat ja jonot baaritiskillä (vaikka en oikeastaan edes juo) ja sitten vielä pitäisi himaan raahautua joskus yöllä ja hirveät taksijonot. Ainoa plussa että pääsee näkemään uusia ihmisiä.

    • pekka6667

      Oma tapa käydä baarissa on yleensä lähteä sinne noin yhden ystävän kanssa. joskus isommassa porukassa. Kuitenkin kun sen kaverin kanssa voi jutella ihan muutenkin, niin lähtökohtaisesti olen kiinnostunut viettämään aikaan muiden ihmisten kanssa, siis hyvin usein en edes huomaa tämän ystävän oloa siellä baarissa ja myös toisin päin.

      Siis yhtä hyvin voisin viettää kavereiden kanssa aikaa kotioloissa, ja viinat saisi kaupasta halvemmalla, jos tällä sosialisoitumisella ei olisi merkitystä.

      Eniten se on ehkä siitä kiinni, että kun lähden kaverin kanssa, niin olen jo valmiiksi sosiaalisella tuulella, kun jos yksin menisin omiin ajatuksiin sulkeutuneena.

    • Meuhka

      Gay-paikoissa käy helposti yksin. Niissä on nähty kaikenlaista väkeä ettei mikään enää hämmästytä.

      Normibaareissa kyllä saatetaan tulla sanomaan "ootsä joku homo kun yksin täällä istut, tuu tonne meidän kanssa juttelemaan". Kivaa kun kutsutaan seuraan, mutta homottelut yksinäisille vois jättää pois.

    • mooi

      W ketju mut ei väliä.

      Käyn usein yksin baarisa. Seuran etsiminen käy huomattavasti helpommin, kun ei ole kilpaijioita mukana. Tämä edellyttää tietysti hieman rohkeutta mennä keskustelemaan ihmisten kanssa, mutta en näe sitä ongelmana. Yksinoloa tarvitsee äärimmäisen harvoin selitellä kenellekään, ja baareissa tuntuu olevan myös yllättävän paljon muita yksinäisiä oman kokemukseni perusteella.

    • minää

      Sekin vaatii tietynlaista rohkeutta,että lähtee yksin baariin,ei kaikki pysty siihen.Kyllä itse ainakin helpommin menen jutteleen miehelle joka on yksin liikkeellä kuin porukassa olevalle.Itsekin naisena olen joskus yksin liikkeellä ja olen huomannut,että kyllä sitä juttuseuraa saa,paljon riippuu tietty myös itsestä.Lähde vaan rohkeesti liikkeelle :)

    • Hihhuli01

      Itse käyn aikalailla aina yksin baareissa ja ulkomaillakin olen käynyt jo 3 kertaa yksin, eikä kukaan ole välittänyt siitä, että olen ollut yksin liikenteessä. Olen aikalailla sellainen "lonewolf", että en välttämättä edes mitään seuraa kaipaakaan.
      Silti illat ovat olleet viihtyisiä. Tarkotus mennä johonkin kaupunkiin lomallani vähintään 1 yöksi kattomaan vierasta yöelämää. Läheltäkin löytyy kaupunkeja, mutta kun niissä on käynyt jo usein niin mielellään lähtee piipahtamaan muuallekin.

      Jos oot yksin baarissa niin ei kannata ajatella sitä negatiivisesti. Jos joku tulee kysymään miks olet yksin niin ei siihen ole väärää vastausta. Kukaan ei ole kyseenalaistanut minun vastauksiani jos olen sanonut vaikka ettei kukaan muu lähtenyt tänään juomaan niin se on siinä. Uutta jutustelua vaa kehiin eikä turhia ajatella

    • notsohappy

      näinhän se on kerran tiput piireistäs, uuden löytäminen on erittäin hankalaa.
      vähänkun ittekkin itekseen päivästä toiseen, parit valmiit piirit koittanu mut ei niihin meinaa mahtua, ja tuo baari juttu, ikinä käyny eikä tule mieleen mitä sinne menis oikein tekemään ittekseen, ehket läppäri mukaan ja lukemaan jotain, mut himassa sekin on paljon chillimppää kun saa itse valita musat eikä ole tausta häiriötä,
      et kaitpa se on vain keksittävä jotain millä tappaa aikaa kunnes aika tappaa.

      • tyttö yksinäinen

        Luin alkuun noita vastauksia ja tyhmiä olivat!
        Mene ihmeessä sinne ravintolaan , jos haluat mennä! KUkaan ei sinua siellä kieroon katso.

        Itse miettisin että kaveri joka osaa mennä raflaan yksinkin. OON nainen ja käyn usein baarissa yksin, kavereita ei ole. so what?

        ..sitten menen yksin. Harva jätkä mun kanssa juttelematta siksi on , että olen yksin, päin vastoin tulevat juttelemaan!


    • jutilan cock

      fivehundredddddddddddidpipidapidididididi di frporppoudsrrsixuhandrderdedededidididididididpipipipi frprfrpfrpfr YEAAAAAAAP!!! sixfifty whos gona give sixfifty frpfprpfprpfprpfprpfpipipididididid going once going twice SOLD!! to the fat cock

      • teuvon kyrpä

        HUH HAH HUH HAH HUH HAH HUH HAH HUH HAH


    • virtanen533

      ei yksin voi mennä ku pitäs vaan räplätä kännykkää ja saattaa tulla aika pahoja katseita. pidetään yksinäisenä luuserina.

    • Janne36.

      "Tapasin muutama kk sitten sinun ikäisesi miehen joka kertoi käyvänsä yksin usein baareissa. Minua ajatus ihmetytti ja jotenkin ällötti, että se käy vaan saalistamassa naisia siellä..itse vieroksun ajatusta, mutta sitten toisaalta tämä uusi miestuttavani selitti asiaa ja ymmärsin hänen kantansa."

      Jaa no mitä hittoa se sinulle kuuluu käykö joku oikea mies yksinään vai että käykö joku teini kavereideen aikuisten paikassa? oletkohan ajatellut että tuolla ajatusmaailmalla olet kavereinesi ihan väärässä paikassa. nuorten kerho voisi olla sopiva sulle.
      ja nytkö hokasit että pimpsaahan sieltä hakemaan mennään vai meinasitko ettei pelkästään juomisen takia saa halvemmallakin itsensä känniin?

      idiootti...

    • PaavoReipas

      Ei ihme kun ajattelet tällä lailla kun katsoo postaus historiaasi. "Luuletko sä vitun ahdasmielinen ja kapeakatseinen suomijunttipaskapää sellaista, että mun kaltainen nykyaikainen ja EUROOPPALAINEN MIES suostuisi hyvä..." tossa yksi viesteistäs. Narsismiksihan tuota kutsutaan.

    • pankkiautomaatti

      Sanotaan näin, että jos haluaa löytää seuraa, niin kannattaa mennä yksin. Ja istua yksin pöydässä, eikä olla kokoajan keskittyneenä esim. älypuhelimeensa... tuottaa meinaan tuloksia

    • kusipäitä riittää

      Eipä juuri kannata mennä yksin, hyeenat on muuten kimpussa, aina kannattaa ottaa turvamies mukaan, jos tulee nyrkki pokkaa baarissa.

    • Mies 25v

      Itsekin menen mieluummin yksin kun silloin on sentään edes jotain mahdollisuuksia tutustua naisiin edellyttäen tietenkin että itse on rohkea ja uskaltaa mennä puhumaan naisille ja osaa olla fiksu. Oikein missään muualla Suomessa ei voi naisiin tutustua kuin baareissa.

    • Henkka885

      Tekisi kovasti mieli lähteä baariin, mutta nyt ei ole ketään kaveria lähdössä. Onko säälittävää lähteä yksin baariin? Mitä naiset ajattelee, kun näkevät että mies on yksin baarissa?

      Olen saanut tämmöisen käsityksen, että jos mies on baarissa yksin, niin on säälittävä ja jos nainen on yksin baarissa niin se on ok.

    • Hotti2

      Menkää johonkin pienempään paikkaan. Piirit on pienet ja niihin pääsee helposti sisään - saatte myös ystäviä! Baarikansa on sosiaalista ja solidaarista... :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe