20. marraskuuta on lapsen oikeuksien päivä. Tällöin korostetaan lapsen arvostamisen ja ihmisoikeuksien kunnioittamista.
Lapsen oikeuksien pahin loukkaus Suomessa on 11 000 lapsen vuosittainen surmauttaminen myös naiselle ja perheelle tuhoisissa mukavuusaborteissa.
YK on lapsen oikeuksien julistuksessa ja lapsen oikeuksien sopimuksessa todennut lapsen oikeuksien - eli vahvistettujen ihmisoikeuksien - kuuluvan lapselle "ennen ja jälkeen syntymän". Lapsi on 100% ihminen oikeuksineen ja lapsen oikeuksineen jo kasvaessaan äitinsä kohdussa.
Lapsen oikeuksien päivä 20. marraskuuta
32
187
Vastaukset
- hoh hoi jakkaa
Vielä kun päästäisiin yhteisymmärrykseen tästä, ettei abortissa (rv alle12) ole vielä mitään lasta. Ainoastaan alkio abortoidaan. Ja alkiollahan ei ole näitä oikeuksia, kuten ei myöskään velvollisuuksia.
- hohhoijjaa..
kun vielä kertosit mitä ne syntymättömät lapset (tai 'lapset ennen syntymää') sitten on jos ei alkioita/sikiöitä... Abortti on aina yhtä paljon tappamista uhrin iästä riippumatta.
Epäloogisista ja lasta mitäyöivistä valheista ei tarvi päästä mihinkään yhteisymmärrykseen. - pupu tupuna
hohhoijjaa.. kirjoitti:
kun vielä kertosit mitä ne syntymättömät lapset (tai 'lapset ennen syntymää') sitten on jos ei alkioita/sikiöitä... Abortti on aina yhtä paljon tappamista uhrin iästä riippumatta.
Epäloogisista ja lasta mitäyöivistä valheista ei tarvi päästä mihinkään yhteisymmärrykseen."kun vielä kertosit mitä ne syntymättömät lapset (tai 'lapset ennen syntymää') sitten on jos ei alkioita/sikiöitä."
ne ovat alkioita / sikiöitä.. ei sen ihmeempää.. eivät todellakaan ole "lapsia ennen syntymää" vaan ihan virallisestikin ovat alkioita / sikiöitä.. miksi tämä on vaikeaa ymmärtää? - senkun osoitat
pupu tupuna kirjoitti:
"kun vielä kertosit mitä ne syntymättömät lapset (tai 'lapset ennen syntymää') sitten on jos ei alkioita/sikiöitä."
ne ovat alkioita / sikiöitä.. ei sen ihmeempää.. eivät todellakaan ole "lapsia ennen syntymää" vaan ihan virallisestikin ovat alkioita / sikiöitä.. miksi tämä on vaikeaa ymmärtää?vaan ettei syntymättömiä lapsia oo virallisesti olemassa!! Eikö olekin kumma että silti ihan viralliset tahotkin puhuu jostain "epävirallisista" ja "olemattomista"?
- pupu tupuna
senkun osoitat kirjoitti:
vaan ettei syntymättömiä lapsia oo virallisesti olemassa!! Eikö olekin kumma että silti ihan viralliset tahotkin puhuu jostain "epävirallisista" ja "olemattomista"?
mitkä ihmeen viralliset tahot?
voitko osoittaa suorilla lainauksilla näiden virallisten tahojen kirjoituksista missä käytetään tätä termiä "syntymätön lapsi".. finlexin sivuilta jos meinaat asiaa todistaa niin katsohan sitten että kyseessä on lakipykälä eikä vain vaasan hovioikeuden tuomarin näkemys asiasta..
ja vielä kerran muistutukseksi..
"Sikiön ihmisyys on edelleen jatkuvan filosofisen keskustelun aiheena."
tähän asiaan ku ei ole yhtään oikeaa eikä väärää vastausta.. ne kun ovat vain mielipiteitä.. - niin, turhapa
pupu tupuna kirjoitti:
voitko osoittaa suorilla lainauksilla näiden virallisten tahojen kirjoituksista missä käytetään tätä termiä "syntymätön lapsi".. finlexin sivuilta jos meinaat asiaa todistaa niin katsohan sitten että kyseessä on lakipykälä eikä vain vaasan hovioikeuden tuomarin näkemys asiasta..
tähän asiaan ku ei ole yhtään oikeaa eikä väärää vastausta.. ne kun ovat vain mielipiteitä..sulle mitään on tuoda kun alat kippuroiman samoin kun se finlexin VIRALLISEN sivun kanssa ja mutuilla siitä "tuomarin näkemyksiä" ym. :)
Mistä sitten mahtaa puhua mm. Yk, Lääkäriliitto, Lapsiasiavaltuutettu, lukuisat biologian sivustot jne. jne.??
http://www.sosiaaliportti.fi/Page/ae0074b1-f1e0-40fd-b306-701b25646ed2.aspx?groupId=0eb6c7a4-e752-4845-a51e-be9d5b599247&announcementId=612f5253-87a7-4c70-a90c-d4a3c09ddd7c
http://www.lahivakuutus.fi/FI/kotijaperhe/vakuutukset/henkilot/Lapset/Lapsensairaskuluvakuutus/Sivut/lapsivakuutus.aspx
http://www.lapsiasia.fi/nyt/lausunnot/lausunto/view/1435956
>Lapsiasiavaltuutettu kannattaa ehdotusta. Se selkiyttää syntymättömän lapsen suojelua käytännössä ja nopeuttaa tuen järjestämistä syntymän jälkeen.>
>Syntymättömän lapsen suojelemiseksi lapsiasiavaltuutettu kiirehtii sosiaali- ja terveysministeriötä panemaan toimeen ns. päihdeäitityöryhmän ehdotukset ja mm. täydentämään päihdehuoltolain tahdonvastaista hoitoa koskevia säännöksiä syntymättömän lapsen terveyden suojelun osalta.>
http://peda.net/veraja/lohja/lukio/aine/psykologia/kehitys/hedelmoitys
>Lapsen hedelmöittyminen ja sikiökauden kehitys>
http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/Viikko-3/
>Seuraavat kahdeksan viikkoa lasta kutsutaan alkioksi.>
>Lapsi on nyt saanut alkunsa.> - pupu tupuna
niin, turhapa kirjoitti:
sulle mitään on tuoda kun alat kippuroiman samoin kun se finlexin VIRALLISEN sivun kanssa ja mutuilla siitä "tuomarin näkemyksiä" ym. :)
Mistä sitten mahtaa puhua mm. Yk, Lääkäriliitto, Lapsiasiavaltuutettu, lukuisat biologian sivustot jne. jne.??
http://www.sosiaaliportti.fi/Page/ae0074b1-f1e0-40fd-b306-701b25646ed2.aspx?groupId=0eb6c7a4-e752-4845-a51e-be9d5b599247&announcementId=612f5253-87a7-4c70-a90c-d4a3c09ddd7c
http://www.lahivakuutus.fi/FI/kotijaperhe/vakuutukset/henkilot/Lapset/Lapsensairaskuluvakuutus/Sivut/lapsivakuutus.aspx
http://www.lapsiasia.fi/nyt/lausunnot/lausunto/view/1435956
>Lapsiasiavaltuutettu kannattaa ehdotusta. Se selkiyttää syntymättömän lapsen suojelua käytännössä ja nopeuttaa tuen järjestämistä syntymän jälkeen.>
>Syntymättömän lapsen suojelemiseksi lapsiasiavaltuutettu kiirehtii sosiaali- ja terveysministeriötä panemaan toimeen ns. päihdeäitityöryhmän ehdotukset ja mm. täydentämään päihdehuoltolain tahdonvastaista hoitoa koskevia säännöksiä syntymättömän lapsen terveyden suojelun osalta.>
http://peda.net/veraja/lohja/lukio/aine/psykologia/kehitys/hedelmoitys
>Lapsen hedelmöittyminen ja sikiökauden kehitys>
http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/Viikko-3/
>Seuraavat kahdeksan viikkoa lasta kutsutaan alkioksi.>
>Lapsi on nyt saanut alkunsa.>eli sä pidät mielipide sivustoja "virallisina tahoina"??
mä käsitän viralliset tahot poliisina, oikeuslääketieteellisenä, lakina etc..
koska vieläkään et ole todistanut että yhdessäkään lakipykälässä olisi mainintaa "syntymättömästä lapsesta" koska sitähän ei ole.. vaan on alkio / sikiö..
mutta sä saat ajatella asiat omalla tavallasi.. mä ajattelen ne omalla tavallani..
yksikään noista sun sivuistas ei mun käsitykseni mukaan ole virallinen.. vaan ne on pelkästään ihmisten mielipiteitä.. ja yk.. noh.. siitä en edes tohi mielipidettäni sanoa ääneen.. sen pidän omana tietonani hamaan hautaan asti..
en vaan enää jaksa vääntää kättä asioista.. jokaisella meillä on oikeus mielipiteeseen ja yksikään niistä ei ole väärä eikä oikea.. - aha :D
pupu tupuna kirjoitti:
eli sä pidät mielipide sivustoja "virallisina tahoina"??
mä käsitän viralliset tahot poliisina, oikeuslääketieteellisenä, lakina etc..
koska vieläkään et ole todistanut että yhdessäkään lakipykälässä olisi mainintaa "syntymättömästä lapsesta" koska sitähän ei ole.. vaan on alkio / sikiö..
mutta sä saat ajatella asiat omalla tavallasi.. mä ajattelen ne omalla tavallani..
yksikään noista sun sivuistas ei mun käsitykseni mukaan ole virallinen.. vaan ne on pelkästään ihmisten mielipiteitä.. ja yk.. noh.. siitä en edes tohi mielipidettäni sanoa ääneen.. sen pidän omana tietonani hamaan hautaan asti..
en vaan enää jaksa vääntää kättä asioista.. jokaisella meillä on oikeus mielipiteeseen ja yksikään niistä ei ole väärä eikä oikea..Olihan toi taas arvattavissa... kenenkähän "mielipiteistä" noissa oli kyse?? Taitaa olla ehkä kuitenkin vähä vakuuttavampia kun sun mutusi ;)
Odotellaan vastaavia VIRALLISIA sivuja jotka tukee sun mielipiteitäs.. kumma ettei näytä löytyvän ensimmäistäkään. - pupu tupuna
aha :D kirjoitti:
Olihan toi taas arvattavissa... kenenkähän "mielipiteistä" noissa oli kyse?? Taitaa olla ehkä kuitenkin vähä vakuuttavampia kun sun mutusi ;)
Odotellaan vastaavia VIRALLISIA sivuja jotka tukee sun mielipiteitäs.. kumma ettei näytä löytyvän ensimmäistäkään.edelleen finlexin sivut ovat viralliset koska siellä sattuu olemaan koko suomen LAINSÄÄDÄNTÖ jos et siis tätä asiaa vieläkään ole tiedostanut.. ja mikä olisikaan virallisempaa kuin suomen laki suomen maassa??
pedan opetussivutko? tai muut "viralliset" sivustot?
mä edelleenkin nojaan täysin lakiin.. osoita minulle se LAKIPYKÄLÄ jossa käytetään termiä "syntymätön lapsi".. koska kappas kun etpä semmosta LAKIPYKÄLÄÄ löydä..
ja ei.. en jaksa enää sulle alkaa selittää yhtää mitään koska et sä usko kuitenkaa vaikka miten sulle todistaisi asioita.. ni antaa nyt jo olla taas.. taas kerran... - edelleen,..
pupu tupuna kirjoitti:
edelleen finlexin sivut ovat viralliset koska siellä sattuu olemaan koko suomen LAINSÄÄDÄNTÖ jos et siis tätä asiaa vieläkään ole tiedostanut.. ja mikä olisikaan virallisempaa kuin suomen laki suomen maassa??
pedan opetussivutko? tai muut "viralliset" sivustot?
mä edelleenkin nojaan täysin lakiin.. osoita minulle se LAKIPYKÄLÄ jossa käytetään termiä "syntymätön lapsi".. koska kappas kun etpä semmosta LAKIPYKÄLÄÄ löydä..
ja ei.. en jaksa enää sulle alkaa selittää yhtää mitään koska et sä usko kuitenkaa vaikka miten sulle todistaisi asioita.. ni antaa nyt jo olla taas.. taas kerran...syntymättömistä lapsista puhutaan juurikin siellä finlexin sivulla!! On aivan turhaa saivartelua ja epätoivosta oljenkorteen takertumista että niistä pitäs lukee jossain lakipykälissäkin!
Ja mitäs tuolla sitten, kuka tässä on esittäny "näkemyksiään"? :D Presidenttimme ja peruspalveluministeri (allekirjoittaneet), vaiko se joka laati tän esityksen/sivun?
http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2009/20090225
>Vireille tulosta 26 §:n mukaisesti laskettavat määräajat alkaisivat kulua vasta kun sosiaalityöntekijällä tai muulla lastensuojelun työntekijällä olisi tieto lastensuojelun tarpeessa olevasta lapsesta. Ennakollinen tieto _syntymättömän lapsen_ mahdollisesta tulevasta lastensuojelun tarpeesta ei aiheuttaisi velvollisuutta kiireellisen lastensuojelutarpeen arvioimiseen, vaan 2 momentin mukaisesti mahdollisuuden lastensuojelun tukipalvelujen suunnittelemiseen ennakolta ja velvollisuuden arvioida välittömästi muiden kiireellisten sosiaalipalvelujen tarve.>
Mutta siis eipä näytä löytyvän vieläkään edes yhtä ainnutta virallisen puolueetonta sivua (muita kun keskustelupalstoja, blogeja yms. näkemyksellisiä) joka tukis sun mutujas.. :) - Virallinen teksti
pupu tupuna kirjoitti:
tähän asiaan ku ei ole yhtään oikeaa eikä väärää vastausta.. ne kun ovat vain mielipiteitä..Lue YK;n lapsen oikeuksien julistus ja Lapsen oikeuksien sopimus, Tee se virallisilla kieliversioilla (esim. englanti) Johdannossa on määritelty lapsen oikeudet kuuluviksi myös lapsillle ennen syntymää eli synnytystä.
Siinä on niin virallinen dokumentti kuin mahdollista. - pupu tupuna
Virallinen teksti kirjoitti:
Lue YK;n lapsen oikeuksien julistus ja Lapsen oikeuksien sopimus, Tee se virallisilla kieliversioilla (esim. englanti) Johdannossa on määritelty lapsen oikeudet kuuluviksi myös lapsillle ennen syntymää eli synnytystä.
Siinä on niin virallinen dokumentti kuin mahdollista.eipä mua kiinnosta yk:n julistukset.. mua kiinnostaa SUOMEN LAKI tässä asiassa enemmän.. yk voi paasata mitä haluaa.. mutta se mitä SUOMEN LAKI määrää suomessa on asia eri..
- eipä tietenkään
pupu tupuna kirjoitti:
eipä mua kiinnosta yk:n julistukset.. mua kiinnostaa SUOMEN LAKI tässä asiassa enemmän.. yk voi paasata mitä haluaa.. mutta se mitä SUOMEN LAKI määrää suomessa on asia eri..
sillon kun ne kaikki viralliset sivut on harmillisesti vastoin sun mutujasi! :)
- Juuri siksi...
pupu tupuna kirjoitti:
eipä mua kiinnosta yk:n julistukset.. mua kiinnostaa SUOMEN LAKI tässä asiassa enemmän.. yk voi paasata mitä haluaa.. mutta se mitä SUOMEN LAKI määrää suomessa on asia eri..
Juuri siksi lapsen oikeuksien päivää vietetään, että lapsen tallojat eri maissa tulisivat tolkkunsa, ohittaisivat barbaariset tapansa ja sivistymättömät lakinsa sekä ryhtyisivät kunnioittamaan ja arvostamaan lapsen oikeuksia,
- pupu tupuna
edelleen,.. kirjoitti:
syntymättömistä lapsista puhutaan juurikin siellä finlexin sivulla!! On aivan turhaa saivartelua ja epätoivosta oljenkorteen takertumista että niistä pitäs lukee jossain lakipykälissäkin!
Ja mitäs tuolla sitten, kuka tässä on esittäny "näkemyksiään"? :D Presidenttimme ja peruspalveluministeri (allekirjoittaneet), vaiko se joka laati tän esityksen/sivun?
http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2009/20090225
>Vireille tulosta 26 §:n mukaisesti laskettavat määräajat alkaisivat kulua vasta kun sosiaalityöntekijällä tai muulla lastensuojelun työntekijällä olisi tieto lastensuojelun tarpeessa olevasta lapsesta. Ennakollinen tieto _syntymättömän lapsen_ mahdollisesta tulevasta lastensuojelun tarpeesta ei aiheuttaisi velvollisuutta kiireellisen lastensuojelutarpeen arvioimiseen, vaan 2 momentin mukaisesti mahdollisuuden lastensuojelun tukipalvelujen suunnittelemiseen ennakolta ja velvollisuuden arvioida välittömästi muiden kiireellisten sosiaalipalvelujen tarve.>
Mutta siis eipä näytä löytyvän vieläkään edes yhtä ainnutta virallisen puolueetonta sivua (muita kun keskustelupalstoja, blogeja yms. näkemyksellisiä) joka tukis sun mutujas.. :)tuo on lakiesitys.. ei lakipykälä.. jos et siis näiden kahden asian eroa huomaa..
mutta olkoon.. sä voitit.. olet oikeassa.. mutta mun mielipiteeni ei siltikään muutu..
oletko nyt onnellinen??
- ihmisioikeus minulla
Tottakai arvostetaan lapsen oikeuksia, mutta jos olen haluamattani raskaana, kyllä ne on ne mun oikeudet, jotka vaakakupissa painaa enemmän kuin muutamaviikkoisen alkion, jota minä kohdussani kannan. Joten jos en lasta halua, minä käytän oikeuksiani aborttiin. Minä, joka olen jo syntynyt, elävä ihminen, joka elän omaa elämääni niin omanapaisesti kuin haluan, koska minä olen se ihminen, jonka kanssa lopunelämääni joudun/saan elää. Silloin tärkeintä on se, mitä minä haluan ja päätän tehdä.
- Siinä sitä ollaan..
Tässä on nähtävissä, miksi lapsen oikeuksien päivää täytyy "viettää". Ihmisten itsekkyys johtaa jopa kuolettavaan väkivaltaan lasta vastaan mukauusaborteissa. Niin härskiä väkeä on lasta vastassa, että itsekyydellä vielä elvistellään.
Mitä ajattelette lauseesta:
"...minä olen se ihminen, jonka kanssa lopunelämääni joudun/saan elää..."
Onko persoonallisuus ehyt ? - toisen ihmisen
tärkeimmän ihmisoikeuden riisto (edes abortilla) EI ole minkäänlainen ihmisoikeus! Kehoaan ei saa käyttää mihin tahansa, kuten muiden tappamiseen.
- alkio on alkio
toisen ihmisen kirjoitti:
tärkeimmän ihmisoikeuden riisto (edes abortilla) EI ole minkäänlainen ihmisoikeus! Kehoaan ei saa käyttää mihin tahansa, kuten muiden tappamiseen.
Alkio ei ole ihminen ja jos ihminen (joka on jo syntynyt, elänyt ja huolehtii itse itsestään) on tahtomattaan raskaana, hän saa tehdä ruumiillaan ihan mitä itse tahtoo. Vaikka abortin.
Jokainen meistä on yksilö, joka itse elää omaa eläämäänsä ja tekee omat päätöksensä sen suhteen haluaako olla raskaana vai ei. Terve itsekkyys, jos lasta ei halua, sitä ei myöskään toisten mielipiteistä tai painostuksesta huolimatta tarvitse synnyttää. - aha,
alkio on alkio kirjoitti:
Alkio ei ole ihminen ja jos ihminen (joka on jo syntynyt, elänyt ja huolehtii itse itsestään) on tahtomattaan raskaana, hän saa tehdä ruumiillaan ihan mitä itse tahtoo. Vaikka abortin.
Jokainen meistä on yksilö, joka itse elää omaa eläämäänsä ja tekee omat päätöksensä sen suhteen haluaako olla raskaana vai ei. Terve itsekkyys, jos lasta ei halua, sitä ei myöskään toisten mielipiteistä tai painostuksesta huolimatta tarvitse synnyttää.siis omalla logiikallasi, jos olet jonkun sekopään mielestä pelkkä turha limamöykky, se saa tappaa sut!?
"Terve itsekkyys, jos lasta ei halua, "
Mukavuusabortti (itsekäs tappaminen) on tosin kaukana terveestä... oikeesti tervettä siinä tilanteessa on antaa lapsen jatkaa elämää muualla.
Ja kerro toki mitä lajia se kahden IHMISEN aikaansaama alkio sitten on jollei ihminen?? :)) - höpö höpö
"muuten en suostu elämääni uhraamaan ei-toivotun lapsen takia."
Mihin sun elämäs siitä katois, vai oisitko siis hengenvaarassa raskauden takia?
Luojan kiitos enemmistö suojelee lapsiaan lepsuista sortolainsäädännöistä huolimatta, eikä polje lapsensa koko elämää ja ihmisoikeuksia, kuten sunkaltaset omanapaset tappamiskiihkot tekis. - valhepaska poistoon!
Ettei vaan ois se oma lehmä ojassa eli lapsi viemärissä?? Tais osua kiljuvinkasusta arvaus taas kivulloisen oikeaan :)
Aborteissa tapetaan pikkuisia ihmisiä / syntymättömiä lapsia myrkyillä tukehduttaen ja silppureilla elävältä pilkkoen.
"Mutta miksi minun pitäisi kärsiä 9kk ja synnytys, jotta voisin korvauksetta antaa lapsen pois? Mieluummin muutaman tunnin abortti kuin 9kk odotus vain siksi, että joku toinen saa lapsen."
Tämä on juurikin sitä tappavan itsekästä mukavuudenhalua.
"Eihän edes sikiö saati alkio näytä ihmiseltä, miten se voisi olla valmis ihminen???"
Eli jos sä et näytä mun mielestä ihmiseltä, vaan vaikkapa joltain 'limamöykyltä', et voi olla ihminen??
Olento on alusta ja alkiosta lähtien joko ihminen, tai sitten se on jotain muuta lajia. Siittiö on sukusolu jossa on puolikas tarvittavaa ihmisen muodostumiseen. - koko ihmiselämä
Kuinka sä jaksat päivästä toiseen täällä olla huolissasi jonkun syntymättömän alkion koko ihmiselämästä????
- sen takia
koko ihmiselämä kirjoitti:
Kuinka sä jaksat päivästä toiseen täällä olla huolissasi jonkun syntymättömän alkion koko ihmiselämästä????
kun sunkaltaset jaksaa täällä päivästä toiseen kiihkota viattomien lasten tappamisen puolesta!!
- kerronpa minäkin
"ihmisoikeus minulla" nimimerkki: hyvä kirjoitus juuri kuin mun mielipiteeni. Jos olisin raskaana niin mua ei kiinnostaisi jonkun alkion ihmisoikeudet tipan tippaa vaan minun oma napani on tärkein. Minä olen jo syntynyt ihminen joten minä olen korkeammassa asemassa. Ja onneksi minulla on päätäntävalta lain suomissa puitteissa, ei alkiolla.
- niinpä...
Reppana joutuu takertuun taas alkion "epälapseuteen" vaikka Yk puhuu ihan tarkennetusti MYÖS syntymättömistä lapsista.
Ja sitten taas tota terminologian saivartelua.. eli Yk tosiaan määrittää lapsiksi alle 18 vuotiaat eikä mitään alarajaa siis ole :)
Reppanan suosijan valhekiemurteluista tais pudota pois se loppukin pohja.- propelp
"Ja sitten taas tota terminologian saivartelua.. eli Yk tosiaan määrittää lapsiksi alle 18 vuotiaat eikä mitään alarajaa siis ole :)"
Sinun on sitten todella vaikea selittää, että miten on mahdollista, että
maat, joissa on laillinen abortti, ovat voineet ratifioida lapsen oikeuksia koskevan sopimuksen.
Aloittajahan väittää näin:
"YK on lapsen oikeuksien julistuksessa ja lapsen oikeuksien sopimuksessa todennut lapsen oikeuksien - eli vahvistettujen ihmisoikeuksien - kuuluvan lapselle "ennen ja jälkeen syntymän". - ei ollenkaan
propelp kirjoitti:
"Ja sitten taas tota terminologian saivartelua.. eli Yk tosiaan määrittää lapsiksi alle 18 vuotiaat eikä mitään alarajaa siis ole :)"
maat, joissa on laillinen abortti, ovat voineet ratifioida lapsen oikeuksia koskevan sopimuksen.
"YK on lapsen oikeuksien julistuksessa ja lapsen oikeuksien sopimuksessa todennut lapsen oikeuksien - eli vahvistettujen ihmisoikeuksien - kuuluvan lapselle "ennen ja jälkeen syntymän".Lakien suhteen Yk on antanu päätösvapauden, sehän voi vaan toivoo tietynlaisia ja syntymättömienkin oikeuksia kunnioittavia lakeja ja kohtelua, kuten on siellä julistuksessa tehnykin. Sopimus sitoo lupaukseen _muuttaa_ lakeja tietynlaisiks, ei siis mitään aikarajaa mihin mennessä sen pitäs tapahtua.
- mutumeediopallosta?
"Suomi eivät aio lakia kuitenkaan miksikään muuttaa??"
Mistäs sä sen "tiedät"? Onhan se muutettu näin järjettömäkskin!!
"Ovatko kaikki siis saivartelijoita, valehtelijoita ja puolitotuuksia selostavia lupailijoita, kuten abortinvastustajat konsaan. "
Ja sieltähän se syyttelytörky taas lähti :D sopii tosin vain ja ainoastaan suosijasakkiin.. jotka siis ei tee tietenkään mitä lupaavat. - katsotaas taas kaua
mutumeediopallosta? kirjoitti:
"Suomi eivät aio lakia kuitenkaan miksikään muuttaa??"
Mistäs sä sen "tiedät"? Onhan se muutettu näin järjettömäkskin!!
"Ovatko kaikki siis saivartelijoita, valehtelijoita ja puolitotuuksia selostavia lupailijoita, kuten abortinvastustajat konsaan. "
Ja sieltähän se syyttelytörky taas lähti :D sopii tosin vain ja ainoastaan suosijasakkiin.. jotka siis ei tee tietenkään mitä lupaavat.""Suomi eivät aio lakia kuitenkaan miksikään muuttaa??"
Mistäs sä sen "tiedät"? Onhan se muutettu näin järjettömäkskin!!"
No, eipä ole mitään tapahtumassa, vaikka kristilliset kovasti yrittävät sitä
lakia muuttaa, mutta niin idioottia siellä ei siitäkään sakista ole vielä
ilmoittautunut, että väittäisi Suomen ratifioineen sopimuksen, missä sitoudutaan
abortin kriminalisointiin. - Katsokaa itse
propelp kirjoitti:
"YK on lapsen oikeuksien julistuksessa ja lapsen oikeuksien sopimuksessa todennut lapsen oikeuksien - eli vahvistettujen ihmisoikeuksien - kuuluvan lapselle "ennen ja jälkeen syntymän".Rafiointia olisi vaikeaa jättää tekemättä ja säilyttää kasvonsa. On helpompi ratifioida ja jättää noudattamatta. Suomenkielinen käännös on lapsen oikeuksien sopimuksesta on väärennetty eli käännetty virheellisesti siltä osin kuin teksti koskee lapsen määrittelyä eli sitä, että lapsen oikeus koskee "lapsen oikeudellista suojelua ennen ja jälkeen syntymän".
Jokainen voi lopettaa kinaamisen täällä ja käydä itse vertaamassa käännöksiä.
- surkeavitsi
"Rafiointia olisi vaikeaa jättää tekemättä ja säilyttää kasvonsa. On helpompi ratifioida ja jättää noudattamatta."
Suomenkielinen käännös on lapsen oikeuksien sopimuksesta on väärennetty eli käännetty virheellisesti siltä osin kuin teksti koskee lapsen määrittelyä eli sitä, että lapsen oikeus koskee "lapsen oikeudellista suojelua ennen ja jälkeen syntymän". "
Sinä siis väität nyt, että Suomi valehtelee muiden mukana, ja
että Suomi ei lisäksi edes tiedä käännösvirheen takia, mitä
tuli luvattua????
Et taida olla ihan tosissasi!!
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve523012Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932816On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622678Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.722629Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä962593Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1082189Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1431900Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk631875Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?231757