You have been outbid

eli joku on ylittänyt juutoni huutokaupassa.
Onks poppoolla tapana huutaa nettihuutokaupoista mitään?
Minulla on nyt huudot kiinni kourallisesta Pleionea ja muutamasta jouluvalosta.
Kävinjust tarkastaan tilantee, kiinni on vielä...
Ebayn lisäks on suomalaisiikin, huutonet jne...

8

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rygseck

Jossain kohtaa mä olin ihan kauheen innostunu tosta... mut se on hiipunu hissukseen.
      Sitä luulis ettei täs mitää tarvi, mut katsos vaan nettitorille, nii huomaat et on vaikka ja mitä, mitä ilman ei tuu toimeen polo =)

Jokku talvirenkaatki tos ovat yhtäkkii niin tähdelliset, vaikka kesällä ei niist tienny mitää :O

Kumma !

• Nii, aivan ;)))
        Mul on menny ehkä ihan helpon puolelle, kaveri nauro kun en suostunu ostaan pölypusseja imuriin kaupasta, sika hinta...ostin ne ebaystä...edullisesti.
        Se on niin helppoo kaupantekoo, kaikki tuodaan sun ovelles taipostilaatikkoon...

• Putkivalo

Joo, mulle kävi samalla tavalla tässä tiskikoneen kanssa :/ Ei tullut meille pesijäksi. Täytyy uutta katsella kunhan ehtii.. Ihan tyhmä homma, mutta tulee yhtä kalliiksi hommata korjaaja tälle vanhalle kuin ostaa uusi. Siinä taas nähtiin kuinka syvälle tämän yhteiskunnan kierrätys-aatteet ulottuu.

• Ne on kertakäyttötuotteit nykysin...ei vaikuta korjata jollei itte osaa..

• Putkivalo
        anjaniina_ kirjoitti:

Ne on kertakäyttötuotteit nykysin...ei vaikuta korjata jollei itte osaa..

Ja niistä on tehty sellaiset, ettei voi korjata ellei ole erikoistyökalut. Tästä meidän Tiskaajasta on vaan letku löysällä alla, vuotaa vettä. Mutta ei sitä letkuklemmaria saa kiristettyäkään ilman sitä työkalua, ja uutta ei mahdu laittamaan. Täytyy vielä miettiä löytyiskö joku konsti.

• ---

Harvemmin.

Mutta huuto.netistä aina joskus jotain. Lähinnä atk- sälää, ja sen sellaista. Kaks käytettyä läppäriäkin. Niin ja Flashin sekä Directorin, ken tietää, tietää mistä kyse.

Mä en innostu kv- huutokaupoista. Sattui yhden kerran just huutonetissä huijausyritys. Joku Turkulainen firma kaupitteli sopuhintaan tietokonekoteloita siellä. Tein tarjouksen, se hyväksyttiin, maksoin heti huutoni. Ja sitten alkoi se perinteinen kinaamin en siitä, miksi koteloa ei ala kuulumaan...

Käytiin kai kaikki kliseet läpi, selityksiä kyllä piisasi. Mä sitten laitoin meilin, että lähden justiinsa tässä Pasilan poliisiasemalle tekemään petosilmoitusta, rahat oli takaisin tililläni alle tunnissa >:/

Mutta vanhana kitupiikkinä ostan mieluusti käytettyä romua ja mulle sopivaa kamaa liikkuu kyllä ihan hyvin, eikä mua ole ikinä toista kertaa yritetty nettikaupoissa pökkäyttää, uskallan kyllä ostaa jatkossakin.

Ai niin, mulla ihan perustekniikka. Kun on jotain kiinnostavaa, laitan pienen tarjouksen alkuun. Sitten seurailen, miten kiinnostusta on ja miten hinta muodostuu. Ja ihan viimeisellä sekunnilla sitten tappotarjous. Eli hinta, minkä olen valmis maksamaan jostain. Aika usein on onnistunut ja asialliset kaupat on tullut tehtyä.

Noissa atk- rojuissa ja muissa teknisissä härveleissä on riskinsä, mutta tavara pitää osata testata kunnolla ennen maksamista ja yllättävän usein myyjät on rehellisiä. Kirjoja, levyjä, sen sellaista voi hommata huolettomammin.

Mua vähän huvittanut tää kotimainen kaupankäynti. Kun jotenkihan sitä pitää rahan ja tavaran vaihtaa omistajia. Kerran vaihdettiin jonkun tyypin kanssa muistipiirejä euroihin suljetun huoltoaseman pihalla, aika hämäräperäisen näköistä varmaan ulkopuolisista :D

Se just, ei koskaan tiedä, onko tavara varastettua, monilla kuitenkin kuitit dokumenttina, ei kaikilla. Se kun varastettuun tavaraan sotkeutuminen on sitten rikos, eikä sellaiseen kukaan halua syyllistyä. Mutta huuto.net on aika turvallinen, siellä toimii naapurikyttäys ja ylläpitokin on aika luotettavan oloista. Niin ja poliisi seuraa kyllä, aivan samalla intensitiivillä kuin jotain suoli24 "huumeet" palstaa, hitto, suora linja poliisilaitokselle :D

=DW=

• Noi ebayn kauppiaat on kyl olleet ihan luotettavia.
        Monista on tullut ihan ystäviäkin kun harrastus on semmonen harvinainen.
        Juu loppusekunneilla kannattaa katsoo miten menee, jos juttu on sellanen josta on oikeesti kiinnostunu.Viiime sekunneilla isketään.

• Huutonetissä olen huutanut muutaman kerran. Ebayssä ostanut kylläkin uutta ja kiinteähintaista. Yritin katsoa löytyykö esim. huutonetistä merikarttasarjaa vuodelta 2004 Päijänteelle. Ei löytynyt, ainakaan vielä.. Jos olen ostamassa jotakin ja sen ei tarvitse olla uutta, niin kyllä tarkistan löytyykö, esim. huutonetistä. Toisaalta olen miettinyt joitakin arvokkaampia tavaroita laittaa myyntiin huutonettiin. Kun vie tavaraa esim. täällä kirpparille, niin yli sadan euron lakikirja, ei välttämättä löydä Lahdessa ostajaansa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2108
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      784
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      502
    Aihe