Aloitetaan me muut täällä uusi kun vanhat lähteneet pois, ja vanhat ketkä ei fb:hen halua saa tietysti liittyä mukaan :)
Nuoria kuumeilijoita & odottajia 1
193
1986
Vastaukset
- vauvelintuoksua
Jep, täällä ollaan ja kuumeillaan. Ovista ootellaan vaan ei oo vieläkään bongattu :P
- vielä kerran äidiksi
joo minustakin olisi täällä helpompi jatkaa joten eiku rohkeasti vaan mukaan kaikki vanhat ja uudet mukaan vaan mulla se täti sitte tuli oli vähän myöhässä joten eiku uuta yritystä sitten meillä vielä hormoonit kahteen kierton jäljellä joten aika tiukkaa tekee(: no tulee jos saadaan .plussa tuulia kaikille ja jaksuja vauva kuumen pyörityseen:)
- mimmmin
Minä kans täällä mukana.. Vauvelintuoksua odottelee ovista, minä odottelen menkkoja edelleen.. Pariin kuukauteen ei oo tullu taaskaan, testit negoja, joulukuussa syön hormonikuurin jos ei mekkoja näy.
Mitä ootte mieltä tehäänkö samalainen lista kiertopäivistä ja yrityskerroista tännekkin kun oli siinä edellisessä sitten kun porukkaa toivottavasti tulee lisää? Se toisaalta on ihan hyvä, mutta jotaki saattaa stressata.. Ja eihän tehä mitään sääntöjä, että kaikkien pitää aina kommentoida kaikkien muiden tekstejä niinkuin alkoi olemaan aikaisemmin?? Kaikki saavat ihan vapaasti kirjoitella ja kommentoida mielensä mukaan :) Tervetulleita kaikki nuoret ja nuorekkaat :) kuumeilijat..- vielä kerran äidiksi
joo ei tehä liikaa sääntöjä ne vaan ahistaa ja mun mielestä jo se että joku lukee sun kirjoitksen niin osoittaa että on mukana sun jutussa ja ottaa osaa joten ei aina tarvi komentoida mutta tietysti kiva kun aina välillä jotain jos vain suinkin pystyy jos ei ole jokin kieli tai muu ongelma silti saa mun mielestä osallistua se tuo semoisen tasavertaisen tunteen höh tää vuodatus meni vähän ohi aiheen:)
- vaavia vailla
joo ei mitää sääntöjä, kaikki saa kirjottaa mitä haluaa, niin paljon kun haluaa. Se lista olis kyl hyvä nii vois sit vähän jännätä toistenkin puolesta. Ite lopetin pillerit elokuussa ja kahet menkat nyt ollu tässä välissä, kierto ihan miten sattuu. Onneks ovat kuitenkin edes tulleet. Sulla kurja tilanne mimmmin ku ei vielä mitään ilmottele eikä testi näytä plussaa :( Me ei olla vielä varsinaista yritystä alotettu, vielä lämmittelen miestä ;)
Vaavia vailla kp 13/48? yk 0 25v. Täällä menkat jatkuu :( oviksen pitäis olla n.6.12. Ajattelin että nyt aletaan pupuilee heti menkkojen jälkeen ja jatkuu aina seuraaviin menkkoihin!! Niin ihme on jos ei sit tärppää :) ja jos ei niin ens kierros kokeilen niitä ovistikkuja!
Kukkotyttö81 kp5/31, yk4- vauvelintuoksua
Juu ei todellakaan tarvii kirjottaa mitään jos ei halua:) Eihän tänne oo pakko kirjotella mitään jos ei halua. ja Lista ois hyvä idea jos vaan joku jaksaa sitä päivitellä! Mä laskin että jos yhtä pitkä kierto ku ennenki ni ovis pitäis olla ens sunnuntaina! Mitään oireita ei oo vielä ainakaan ollu, harmittaa jos kierto onki lyhentyny ja ovis meni jo, vaikka ollaan me ahkerasti pupuiltukki :D Toivotaan kaikille tärppiä nyt!!!
mulla se ongelma, etten oikein ole koskaan tunnistanut tuota ovista... eli en ole varma että ees ovuloin :( Et täytyy varmaan alkaa tikuttelee, vaik en kyl haluis.. Kierto ainakin nyt ollut säännöllinen, ollut oikeastaan aina :)
Plussatuulia kaikille!!!- vaavia vailla
Jos kukkotyttö81 pystyt juomaa greippimehua nii se saattaa auttaa tohon ovulaation tunnistamisee. Ainaki mulla se on aiheuttanu kunnon klöntit nii tietää milloin ovuloi :D
Vaavia vailla kp13/48? yk 0 25v.
Kukkotyttö81 kp5/31, yk4 - mimmmin
Kukkotyttö: Kannattaa varmaan tikutella vaikka muutama kierto. Jos ovuloit ja saat ovistesteistä plussan, voi seuraavassa kierrossa olla helpompi pelkistä oireista tunnistaa ovis. Eikös sulla ollut sellanen tilanne, että yritätte vuoden verran ja jos ei tärppää nii sitten antaa olla??Vai muistanko ihan väärin..
Vaavia vailla: Onko sinun kiertosi epäsäännöllinen vai vain pitkä? Oletko ovista tikuttanut? Siis ovuloitko varmasti?
Sulla kuitenki ihan suht inhimillinen kierto, että menkat siis kuitenki tulee. Minä olen ollu puoli vuotta ilman ehkäsyä eikä kierto tasotu millään. Yhden lääkekuurin olen siis syönyt. Mietin aina välillä, että jos kierto olis heti tasoittunut, olis tässä ollut jo ainakin 6 yk:ta.. Turhauttaa tämä odottaminen, aikaa menee vain hukkaan. No ehkäpä tällä kaikella on jokin tarkoitus :)
Laitan listaan nyt yk 2, vaikea niitä laskea, yritetty on kuitenki puoli vuotta, mutta kun niitä menkkoja ei ole..
Vaavia vailla kp13/48? yk 0 25v.
Kukkotyttö81 kp5/31, yk4
Mimmmin kp 59/?, yk 2 22v.- vielä kerran äidiksi
minulla täti juuri lopettelee vierailuaan ja syön nyt taas clomit ja sitte taas yritystä kehiin kaikille jaksuja niin työhön ku koulun ja vapaaseen/normi arkeen :)
- jepa
Heippa vaan kaikki!
Olen nyt seuraillut näitä ketjuja vuoden päivät :D
Nyt sitten viimein rohkaistuin kirjottelemaan.
Olen siis 21 vuotias ja mieheni on 24. seurusteleua takana 4,5 vuotta. yhdessä asuttu se lähes 4 vuotta ja vuos sitten ostimme sitten oman talon. molemmat ollaan vakitöissä ja vauvakuume molemmilla päällä!
yritystä on nyt 4 kiertoa takana, nyt vaan odotellaan menkkoja tai mielummin tietysti plussaa! ;) Hei taas!
Mimmim: muistit oikein, näin oli meillä suunnitelma...
Vaavia vailla: kiitos vinkistä, täytyy ostaa greippimehua :)
Tervetuloa jepa!!
Menkat täällä loppusuoralla, ei muuta kuin siis pupuilemaan :)
Plussatuulia kaikille!!!- kuumeilija28
Jospa minäkin tänne liittyisin mukaan, oon tuonne toiseen ketjuun kirjoitellutkin aiemmin. Kesäkuun lopussa pillerit lopetin ja nyt 5 yritys menossa. Kp11 meneillään, eli ovulaatio alkaa lähestymään. Kierrot on ollut pikkaisen sekaisin 33-39 päivää, nyt viimeisin oli 32 päivää. Eli toivotaan, että nyt sit tasautuisi. Ovistestejä oon tehnyt nyt parin kierron ajan ja viime kierrosta plussan sillä sainkin. Huomenna jos alkais tikuttelemaan taas, alaselkä on eilisestä asti ollut kipeenä, eli saattais ovulaatio olla vaikka tulossa. Tosin jos huominen testi on selkeä nega niin varmaan jää sit ainakin lauantai välistä.
Edellinen kierto on tainnut olla ainut, kun on oikeasti ollut mahdollisuus tärpätä. Aiemmissa oon luullut oviksen tulevan jo aiemmin ja yhdessä kierrossa ei pupuiltu ollenkaan oviksen aikaan, kun ei mahdollisuutta ollut. Eli ei tässä kai vielä ole syytä huoleen kun ei ole tärpännyt, mutta onhan sitä silti malttamaton. Ja kun eihän sitä tiedä tuliko niissä parissa ekassa kierrossa ylipäätään vielä ovulaatiota. Saikulla olen ollut töistä nyt jo jonkin aikaa ja viikon päästä alkaisi taas työt. Onneksi siihen mennessä pitäisi tuo ovulaatiokin olla, ehtii sitten puuhiin ja työvuorot on kyllä muutenkin ihan hyvät, ehtii kyllä niiden jälkeenkin, kun ei onneksi iltavuoroa ole. - vauvelintuoksua
Heh täällä puhuttiin greippimehusta:) Mä juon sitä! Se on tosi hyvää ja oon niin taikauskonen että uskon sen auttavan raskautumiseen :D Sen oon ainaki huomannu että sitä ku juo joka päivä niin tuntuu että housut on vähä märkänä kokoajan, sehän paksuntaa jotain kohdun limakalvoa kuulemma että en tiiä liittyykö se sitten siihen että on tuota vuotoa.. Täällä taitaa tosiaan olla ovis tulossa:) Ainakin lämmön mukaan, nimittäin aamulla oliki yhtäkkiä 35,95 astetta. Ja eikö se lämpö yleensä laske normaalilämmön alle kun ovis on alkamassa. Tää menee jännäksi :) Mites täällä muilla? Poden hirveetä väsymystä kokoajan, ostin tuossa yks päivä vitamiinejä että jos ne auttais virkistymään pikkuhiljaa
- Paskantuoksua
Kusta mahdatte juoda päänne täyteen.
- vauvelintuoksua
Haha, taas joku ilopilleri eksyny väärälle palstalle :D
- Kaapo89
Kiva, ei mun aamupäiväne teksti tullu tänne :( elikkäs täällä on vähän muuttunu hommat parin päivän aikana :D ihmettelinki vähän tätä touhua kun alko näitä sääntöjä tulemaa ni ei oikein oo huvittanu käydä. Kiva on ollu käydä lukemassa teidän juttuja ja seurailla kiertoja jne :) kommentoida ei jaksais joka asiaan ja kun ollu ihan ylimäärästä asiaaki paljo :/ mulla nyt kp10/30-40 yk5. Moikka kuumeilija28! Muistanki sut tuolta jostain toisesta keskustelusta :) oli justii että samoihin aikoihin jätetty ehkäisy pois ja näkyy olevan aika samat kiertopäivät tällä hetkellä :) ovistestit oottais tuolla kaapissa että pitäis varmaan alkaa kohta testailemaan. Aikasemminha en oo testannu :) plussaa kovasti kaikille!
- mimmmin
Kuumeilija: Tervetuloa. Tuntuupa jotenki oudolta, että oon lopettanu pillerit melkein kuukausi ennen sinua, mulla vois myös olla takana jo monta kuukautta tehokasta yrittämistä takana.. Mutta täällä vain odotellaan menkkoja.
Tervetuloa myös jepa. Mitkä kiertopäivät sulla menossa? Joko saisit kohta testata?
Kaapo: Joo ei mitään sääntöjä, niin on paljon parempi :)
Vaavia vailla kp14/48? yk 0 25v.
Kukkotyttö81 kp 6/31, yk4
Mimmmin kp 60/?, yk 2 22v.
Kuumeilija28 kp 11/33-39, yk 5
Kaapo kp 10/30-40, yk5
Laittakaa itsenne listalle jos haluatte.. Iät puuttuu aika monelta. - vaavia vailla
mimmmin: mul pitäis varmaan olla tos kp:ssa 40-48 ku menkat tullu nyt kaks kertaa pillerien lopetuksen jälkee. Eka oli toi 48 päivää ja nyt viimeks 40, eli on viel ihan epäsäännölliset mut uskon silti ovuloivani koska oon limat tunnistanu.
Ite jotenki kans taikauskonen ja luotan tohon greippimehuu :D Juon aina ekasta päivästä sinne limoihin asti:P
Tervetuloa vaan kaikki uudet!
Mua kyl niin raivostuttaa nää pillerien sivuvaikutukset! Varmasti on kaikille tutuillu tullu selväks että tääl on lopetettu pillerit ku entinen siloposki on muuttunu ihan paiseikkaaks..:/ - kuumeilija28
Kiitoksia vaan tervetulotoivotuksista. Täällä ikää siis 28, kuten nimimerkissäkin on. Eli en tiedä oonko nyt ihan nuori enää, mutta ei tässä vielä kait ikäloppukaan olla vielä. Ja ekaa siis ollaan yrittämässä. Nuo pillerien sivuvaikutukset tosiaan ei ole mitään mukavia. Ekassa kierrossa vatsa oli kipeenä pari viikkoa ja voi olla ettei silloin ovulaatiotakaan tapahtunut. Kolmannessa kierrossa siis aloitin tikuttamaan ovista ja tuli vaan sellainen lähes yhtä vahva viiva kuin testiviiva. Joten tiedä sitten siitäkään kierrosta. Nyt tuossa viimeisimmässä kierrossa sitten oli aika varma plussa, joten jos tosiaan tuo kroppa tuosta heräilisi. Kun ne ekat kierrot aina vaan piteni, oli 33,35, ja 39 päivää. Ja nyt viimeisin 32, eli samoja pituuksia kuin ennen pillereitäkin.
Tän ja mahdollisesti seuraavan kierron varmaan vielä tikuttelen, sitten ei toivottavasti tarvitse, jos kierto olisi säännöllinen. Kuitenkin suunnilleen joka toinen päivä kun muutenkin puuhaillaan, niin luulisi kyllä riittävän.
Greippimehua oli tarkoitus itsekin kokeilla, mutta en vaan taas muistanut sitä ostaa. Vitamiineja sentään muistin ja niitä tän viikon ottanut, jos siitä nyt jotain apua vaikka olisi. Tosin jos se greippimehu lisää liman tuotantoa, niin parempi ehkä jättää väliin :D Kuivuus kun ei tosiaan ole ongelma täällä.. Tosin vissiin se muuttaa jotenkin sen koostumusta tms. Ja mitenhän jos juo greippilimua, ainakin joku niistä oli tehty greippimehusta. Saattaisi ehkä vieläkin ehtiä, jos ovis on vasta viikon päästä, kaikkea kun on valmis kokeilemaan, jos jostain olisi edes apuja. - ovis hukassa
Onkohan netistä löytyvä ovulaatiolaskuri luotettava? Itsekään en aina tunnista ovista mutta olen "tarkistanut" laskurilla milloin ovulaationi pitäisi olla. Kierto on mulla todella täsmällinen elikkä aina 27pv. Joten laskuri antaa varmaan aika hyvän suunnan vaikka ei ihan satavarmaa tiestyti pysty antamaan? Nyt kaks kiertoa yritetty vauvaa. Seuraavat menkat pitäisi alkaa 5.12 saapa nähdä :)
- jepa
elikkä kp 19/26, aika lyhyt kierto miulla.. mie oon lopettanu pillerit joku vuos sitten, sit hetken oli käytös nuvaring ja meni pari-kolme kuukatta tasottues kierto.
- sirii
Heissan :) Noita aiempia ketjuja oon jonkun aikaa taustaseuraillut, mutta ei ole tullut kirjoitettua, vaikka aika säännöllisesti kävinkin teidän muitten menoa jännäämässä.
Omat pari viime viikkoa on ollu aika epämääräistelyä erilaisten tuntemusten suhteen. Eilen päätin, että tilanteen venyttäminen riittää (kun pisimmän kierron mukaankin kp:t tuli täyteen, eikä edelleenkään niin mitään) - ja kokeilin onneani. Nyt olo on aika typertynyt, vaikka kahta viivaa aika vahvasti ounastelinkin tulevaksi. Ei tätä oikein voi vielä käsittää. - mimmmin
Onnea siriille!!
Voi kumpa me kaikki saataisiin nopsaan se plussa kanssa.
Meidän kavereissa on nyt paljon tullut vauvoja ja vauvauutisia. Mies olikin tässä vasta juhlimassa kaverinsa varpajaisia. Ja ku se kaveri kerto niitä vauvajuttuja, niin tuo minun mies aivan ihanan keskittyneenä niitä kuunteli. Tais tulla ajatus kumpa mekin kohta oltais jo kohta tuossa vaiheessa, mullehan se ei tietenkään sitä myöntänyt :) Tyypillinen suomalainen mies..
Mites teillä muilla, tunnustaako teijän miehet vauvakuumeensa? Puhuuko ne vauvoista, vai onko hiljasia asian suhteen??
Täällä ei edelleenkään mitään menkkoihin viittaavaa :(
Plussa onnea kaikille!! - mimmmin
Vaavia vailla kp15/40-48? yk 0, 25v.
Kukkotyttö81 kp 7/31, yk4
Mimmmin kp 61/?, yk 2, 22v.
Kuumeilija28 kp 12/33-39, yk 5, 28v.
Kaapo kp 11/30-40, yk5
Jepa kp 16/29, yk 4
Tarkistakaa ja korjatkaa jos jotain väärin.- ulalla
mitä nää kp:t ja yk:t tarkoittaa??? ei mitään käsitystä
- vauvankans
Lopetin pillerit kauhean vauvakuumeen takia. Mentiin poikaystävän kanssa tyylillä "tulee jos tulee", ja eipä menkkoja vieläkään näy.. Testin tein ja plussaahan se näytti :) Jännä, että heti ekalla kierrolla tärppäs, kun oltiin varauduttu, että nyt koitetaan vähän aikaa ja ens vuonna uus yritys.
Toivottavasti teillä muillakin tärppäisi ja onnea yrityksiin! =) Mä en nyt oikeen hoksannu, että mistä säännöistä täällä ny höpötellään :D Ei kukaan siinä toisessa palstassa säännöistä alkanu selitellä o.O Tai sit mulla on menny ohi ja lujaa. :)
- cartsu86
Moikka! Mie voisin liittyä teidän vauvakuumeilijoiden joukkoon :) Ollaan nyt noin 5kk oltu ilman ehkäsyä, ajatuksella että saa tulla jos on tullaksee, mutta ovista en oo laskeskellu tai muuta ylimäärästä tehny.
Mulla on nyt menossa kp 27/28-29 ja voin kertoo että tunteet heittelee laidasta laitaan. Olin tän viikon aikana useaan otteeseen ihan varma että oon raskaana. Mulla kipeyty nännit vaikka niin ei koskaan käy ennen menkkoja. Samoin öisin on ollu joka yö nenä tukossa vaikka muita flunssaoireita tai ees flunssaista oloa ei oo ollu. Mutta nyt sit tänään oon koko päivän ollu ihan varma etten oo raskaana. On ihan semmonen tunne että menkat alkaa, vaikka mahaan ei koske läheskään yhtä paljon kuin yleensä päivää ennen menkkoja. Voi tätä tunteiden vuoristorataa!
Oon nyt päättäny, että jos vkl ei ala menkat ni vasta maanantaina testaan. Mistähän mulle ees tuli tää pessimistinen olo? Oon yleensä aina niin positiivinen. Ehkä tätä sit haluaa niin paljon, että alitajunta suojelee pettymyksiltä?
Mutta onnistumisia muille :) - vauvelintuoksua
leidit88: Kyllä tuolla toisessa puhuttiin jotain että jos ei käy kirjottelemassa niin ei tarvi tulla koko palstalle tai näin ymmärsin jonkun tekstistä? :D Että kun ei pysy sitten mukana ku tulee niin paljo viestejä.. Mutta mun mielestä täällä saa joko kirjottaa tai ei, se on jokasen oma asia jos haluaa vaikkapa vaan seurailla taustalta:) Mites teillä siellä menee? Täällä kovasti ootellaan sitä ovista vaikka en yhtään tiiä ees tuleekse ollenkaa vai että miten sen vois bongata.. Menkkojen pitäs alkaa tossa parin viikon päästä.. Toivotaan ettei ala vaan ois saatu asukki masuun:)
- mimmmin
ulalla: kp on kiertopäivät eli lasketaan menkkojen ensimmäisestä päivästä seuraavien menkkojen alkamispäivään. Normaalisti n. 28 pv, mutta vaihtelee tietenki yksilöllisesti. Yk yrityskerrat eli montako kiertoa on yritetty aktiivisesti raskautta.
Leidit: Toisessa palstassa loppuvaiheessa ennen sitä fb ryhmää kirjoiteltiin, että tämä on sellainen palsta, missä kommentoidaan kaikkien muidenkin juttuja eikä käydä vain kirjoittelemassa omaa napaa. Eikös se sanottu sen fb ryhmän yhdeksi perusteeksikkin, että alkaa olla jo niin paljon porukkaa, että on jo hankalaa kommentoida kaikkien juttuja. Tottakai me täälläkin kommentoidaan samalla lailla, mutta ei katsota pahalla vaikka joku ei kommentoisikaan tai kävisi harvemmin kommentoimassa.
Cartsu: Tervetuloa. Testaa ihmeessä viimeistään maanantaina, silloin pitäisi kyllä jo näkyä jos raskaus on alkanut. Osta vielä niitä herkkiä testejä vaikka clearblue, vaikka hieman kalliimpia onkin. Koita olla stressaamatta, sekin voi viivästyttää menkkoja. Sitä suojelee itseään omilla ajatuksilla. Minä kans koko ajan ajattelen, että raskaus ei ole edes vielä mahdollinen kun kierto on niin sekaisin (tottahan se kyllä osaksi onkin) ja olen varautunut, että raskaus ei varmastikkaan ala heti pillereiden jälkeen. Niinkuin ei alkanutkaan..
Hyviä viikonloppuja kaikille :) Heissan ja hyvää viikonlopun alkua :)
Täällä menossa kp7/31... ja menkat loppu! Eli siis uuteen yritykseen!
Meillä ei mies kamalasti kuumeile, eikä me kauheasti asiasta puhuta, kaipa me ollaan niin pessimistejä että aletaan sit vast puhuu enemmän kun on se kaksi viivaa... :) On kuitenkin kovasti yrityksessä mukana!!!
Onnea teille jotka ovat jo plussanneet!!! Ja tsemppiä muille :)- sofia
uskaltaa varmaan tännekkin kertoa.. Parin vuoden yritys tuotti tulosta. Täällä ollaan raskaana! :)
- yks vaan kyllästynyt
Pysy vaan siel fb:ssä
- jokuvaan123
on teillä täällä huonot ilmapiirit!
- vaavia vailla
Onnea plussauksesta siiri ja vauvankanssa!! :)
Voi ku itekkin sais pian tehä positiivisen testin. :) Vaikka meil ei kyl viel kunnon yritystä ole, keskeytystä käytetään niin jotenki toivoisin että tulisin niist touhutipoista raskaaks :) Ovis alkaa kohta lähestyä nii vois yrittää jos loppuun asti menis. Pientä hyväksyntää alkaa tulla ku mies tietää kuinka tuskissani oon tän kuumeilun kans.
Jepa: sulla taitaa ovis kolkutella parhaillaan? Nyt pupuilkaahan reippaasti ;)
cartsu86: miksä sulla tilanne siellä? Onko menkoista tietoa vai olisko nyt napannu? :)
Hyvät viikonloput kaikille ja pupuilkaa urakalla! :)
Vaavia vailla kp 16/40-48? yk 0, 25v.
Kukkotyttö81 kp 8/31, yk4
Mimmmin kp 62/?, yk 2, 22v.
Kuumeilija28 kp 13/33-39, yk 5, 28v.
Kaapo kp 12/30-40, yk5
Jepa kp 17/29, yk 4
cartsu86 kp 28/28-29
- mietinpä vaan
Jotenki en usko tota sofian raskautta, kerran eilen sillä vasta ollu kp25 nii ei se näkyis testissä vielä....
- Sirii
Cartsu: Kovin oli tuttuja nuo mitä kirjotit, aika samoja tuntemuksia mullakin oli tässä edeltävillä viikoilla. Oudointa oli, kun kp 23-28 oli kivut kuin menkoissa ja joka päivä ootin niitä alkavaksi, mutta kuten sanottua mitään ei sitten loppujen lopuksi kuulunut tulevaksi. Toivotaan positiivista lopputulosta sun jännäykselle :)
- mimmmin
Voi sofia onneksi olkoon!! Tuu pliis kertoon asiasta!! Tahdon kuulla jotain :D Oletko varmasti sinä kun joku tuolla jo epäili sitäkin :( Vielä kerran paljon onnea olette varmasti tämän ansainneet, toivotaan että pieni pysyy mukana ja kaikki menee hyvin :)
Cartsu: Täällä jännätään sinun puolesta, voi kumpa se olis plussa. Hyvältä ainakin oireet näyttäis :)
Vaavia vailla: Onko miehelläsi jokin hyvä syy miksi ette yritä raskautta kunnolla? Vai haluaako vielä vähän vain miettiä? Lähipiirissä yks ilmoitti juuri olevan raskaana ja touhutipoista oli raskaaksi tullut. Onneksi tulee varmasti olemaan huolehtivat vanhemmat eikä mitään ns. hulttioita.
Tänne ei edelleenkään mitään uuta.. Kovasti pohdin uuden hormonikuurin aloittamista, mutta ehkä vasta viikon päästä sen aloitan. - 16+18
Just joo.. Eipä tänne kyllä kannata tulla ku tommosia jotka ei kirjota omalla nimimerkillään tulee turpaa aukomaan.. Jos uskaltais ees omallansa kirjottaa ni se ois ihan jees.. Aika p.a.s.k.a maku jäi nyt suuhun ihan vaan sen takia ett me siirryttiin FB:iin.. Mä luulin ett tääl on aikuisii ihmisii mut kaikki ei sit vissiin oikeesti oo..
Terkuin : m-a-m-m-a- 10+5
Niin ja PLUSSATUULIA kaikille "vanhoille" palstalaisille :)
- vaavia vailla
Miten täällä nyt näin paljon kaikkea negatiivista liikkuu. :( Mun mielestä jos ei osaa asiallisesti käyttäytyy nii ei tarvi kirjottaa mitään.
mimmmin: Mun mies haluais ensin löytää oman kodin ku asutaan pienessä kaksiossa. Se ei käsitä sitä että se vauva ei heti synny ja yrittäminen voi kestää pitkäänkin. Kyl varmaan kohta jo kannattaa sun siirtyä siihen hormoonin puolelle että pääsette kunnolla yrittää! Kurjaa kyl tommon ettei luonnostaa nyt lähe käyntii. :(
Tulehan jo cartsu ilmottelemaan itestäs! :)
Plussatuulia kaikille palstalaisille, oli sitten uusia tai vanhoja! :) - jepa
paljon onnea plussanneille!
täällä ollu hirveetä kiirettä, vuorotyöläisenä.. :/
yritän tulla huomenna kirjottelemaan paremmalla ajalla taas :)
muutan vielä noi miun päivät :)
Vaavia vailla kp 16/40-48? yk 0, 25v.
Kukkotyttö81 kp 8/31, yk4
Mimmmin kp 62/?, yk 2, 22v.
Kuumeilija28 kp 13/33-39, yk 5, 28v.
Kaapo kp 12/30-40, yk5
Jepa kp 21/26, yk 4, 21v.
cartsu86 kp 28/28-29 - jepa
ohhoh, muutampa nyt sit muittenkin päivät :D
Vaavia vailla kp 17/40-48? yk 0, 25v.
Kukkotyttö81 kp 9/31, yk4
Mimmmin kp 63/?, yk 2, 22v.
Kuumeilija28 kp 14/33-39, yk 5, 28v.
Kaapo kp 13/30-40, yk5
cartsu86 kp 29/28-29 - mimmmin
Tämä palsta ei tosiaan oo tarkotettu pask** jauhamiseen, voisiko kaikki ystävällisesti käyttäytyä tai jos ei osaa, pysyä yksinkertaisesti vain poissa!! Vanhat palstalaiset saavat halutessaan käydä täällä kommentoimassa. Tämä on yleinen palsta eikä kukaan voi täällä kieltää jotakin käymästä. Eihän tehdä tästä palstasta negatiivista, eihän?
Vaavia vailla: Minun mieshän oli aikaisemmin sitä mieltä, että lapsia saa tulla vasta kun on molemmilla työ ja talo ja auto yms. ulkoiset puitteet kunnossa. Mutta jos sellaisia alkaa odottamaan aina löytyy joku syy miksi lykätä lasten tekoa. Mekin asutaan kaksiossa, ihan hyvä kokoisessa kuitenkin. Lapsen kanssa kyllä mahtuu pienempäänkin asuntoon jos haluaa mahtua. Ja plussa uutisten jälkeen on vielä yhdeksän kuukautta aikaa löytää sopiva koti :) Alahan lämmittelemään miestäsi, mutta liika vauhkoaminen taas alkaa ahdistaan..
Ajattelinkin sen hormonikuurin taas syödä, aloitan sen varmaan ens viikolla. Jospa kierto pääsis tasoittumaan, onhan sitä jo puolivuotta odoteltu. - sofia
Tonne facebookkiin meidän ryhmään saa kyllä liittyä jos haluaa. :)
En täällä viitsi asioitani enää jakaa. :) joillakin täällä näyttää olevan niin epäkypsää touhua kun tarvii välistä huudella kaikenlaista asiatonta. Samaa mieltä oon että vois pysyä kokonaan pois. :) Mut tavottaa tuolta ryhmästä tosi hyvin ja sinne jaan vointiani. :)
plussatuulia kaikille! :) - vaavia vailla
mimmmin: meillä on niin pieni makkari ettei sinne mahtuis edes vaavin sänkyä. :( Koko ajan etsitään omakotitaloa. Kyl mies jo vähän alkaa sulaa ku perhepiirissä nyt pieni vauva ja toinen tulossa. Jouluna käydään vanhemmilla niin mies jo odottaa että näkee pienen tonttuvauvan. :)
Täällä tänään laitettu kotia joulukuntoon. Voi että kun ens jouluna olis se oma tonttunyytti jakamassa joulun. :) Havahduin tänään että ovis alkaa tulla, mietin miten sä näin akaisin tulee ja katoin kalenteria nii mulla onkin jo kp 18. Ilmeisesti kierto taas vähän lyhenee tosta 40, ainakin toivottavasti. :)
Vaavia vailla kp 18/40-48? yk 0, 25v.
Kukkotyttö81 kp 9/31, yk4
Mimmmin kp 63/?, yk 2, 22v.
Kuumeilija28 kp 14/33-39, yk 5, 28v.
Kaapo kp 13/30-40, yk5
cartsu86 kp 29/28-29 Hei taas!
Täällä alkoi uusi yritys!! yritetään pupuilla nyt säännöllisesti ainakin joka kolmas päivä ja oletetun ovulaation aikaan tiheämmin :)
Itse en ole jaksanut joulua miettiä, sillä tiedän siitä tulevan melko masentunut, jos ei tästäkään kierrosta tärppää :(
Cartsu: testaa jo ihmeessä huomenna!!! Me pidetään peukkuja!!!
Ja muillekin plussatuulia!!!!- vauvelintuoksua
Mut voi lisätä kans listaan eli
30/45, yk 2, 21v
Näyttää taas siltä ettei kierto oo tasottunu:/ menkkoja ie näy eikäkuulu. En oo ovistakaan bongannu eikä oo mitään menkkaoireita:o Edes lämpö ei oo alkanu nousemaan niin kuin yleensä. Vatsassa ollut välillä sellanen paineen tunne, mutta ei muuta.. Odotellaampa tässä vielä sitten jos se täti tulis parin viikon sisällä :( Onnea muuten kaikille plussanneille - kuumeilija28
Vaavia vailla: Toivotaan, että se isompi asunto löytyy ja mies alkaa lämpenemään ajatukselle! Meillä oli vähän toisinpäin asia tuossa reilu vuosi sitten, kun miehellä ilmeisesti iski vauvakuume. Tosin katsottiin molemmat sitten järkevämmäksi odotella, kun ei edes yhdessä asuttu, eikä kovin pitkään oltu vielä oltu yhdessä. Tosin toisemme oltiin tunnettu jo jokunen vuosi ennen kuin alettiin seurustelemaan. Ostettiin vuosi sitten omakotitalo, missä sitten tilaa riittää ja tosiaan kesällä sit pillerit jätin pois kun olisi resepti pitänyt uusia. Tosin sitten mies hieman epäröi, mutta kyllä on sen jälkeen ollut ihan yhtälailla mukana tässä.
Nyt kp15 ja ovistesti oli tänään positiivinen, eli ovis olis sitten huomenna tai keskiviikkona. Joten näyttää taas kierto lyhentyvän, mikä on ihan hyväkin asia. Eilen ja tänään peittoa heiluteltiin ja varmaan vielä huomennakin varmuuden vuoksi. Vaikka nyt miettiikin, että olisiko pitänyt odotella huomiseen, kun ei sekään välttämättä ole hyvä jos joka päivä touhuilee. Mut minkäs teet jos kuitenkin mieli tekee. :D - jepa
Cartsu: jokos oot tehny testin..?=) mie ainakin olen jännänny tääl siun puolesta.
Kuumeilija: nyt vaa hirmusesti pupuilua ;) toivottavasti tärppäis :)
Vaavia vailla kp 20/40-48? yk 0, 25v.
Kukkotyttö81 kp 11/31, yk4
Mimmmin kp 65/?, yk 2, 22v.
Kuumeilija28 kp 16/33-39, yk 5, 28v.
Kaapo kp 15/30-40, yk5
Jepa kp 23/26, yk 4, 21v.
cartsu86 kp 31/28-29
Vauvelintuoksua 32/45, yk 2, 21v
Plussatuulia kaikille! - mimmmin
Minäkin täällä odotan cartsun testin tuloksia :)
Toivottavasti teillä kuumeilija tärppäis tästä kierrosta.
Vaavia vailla: Oletteko ihan ostamassa omaa taloa? Oi kun mullaki haluttais jo ihan oma ostaa, mutta meillä vielä opinnot kesken ja paikkakunnan muutos edessä ehkä muutamien vuosien päästä. Sieltä sitten ostetaan tai luultavammin rakennetaan oma. Mulla muutenki kauhea perheen perustamiskuume, haluttais ostaa uus auto ja kotiin kaikkia juttuja, mutta eipä oo rahaa. Mies on aivan hermona välillä minun kans ku suunnittelen kaikkea :)
Mulla ollut nyt parina päivänä hieman enemmän taas alavatsanippailuja ja limaisuutta, toivoisin niin, että ne menkat nyt alkais. Kalenterista vähän laskin, että ens viikon lopussa vasta testaan ja aloitan sen hormonikuurin. Mulla muutama meno tässä, että yritän välttää ne menkat siinä. Tietenkään se ei haittasi vaikka ne alkais ihan itsestään.. - kuumeilija28
Tein vielä tänään ovistestin ja vahvaa plussaa näytti. Ihmetyttää tosin kun eilenkin oli sen verran vahva se viiva, että tulkitsin plussaksi. Ehkä aavistuksen heikompi kuin kontrolliviiva, mutta kuitenkin. Lauantaina kun oli ihan vaan haamuviiva. No, testin mukaanhan se ovulaatio on 24-48 tunnin päästä, eli kai noinkin voi sitten käydä. Viime kierrossa oli vaan yhtenä päivänä selkeä plussa. No, pitänee vielä siis huomennakin testailla, sitten on jo ihme jos yhä plussaa näyttää. Pitää vaan sitten pupuilla tässä parin päivän aikana vielä, jos vihdoin tärppäisi. Plussatuulia kovasti kaikille!
- vaavia vailla
Mimmmin: Joo omakotitaloa ollaan ostamassa, vielä ei vaan oo löytyn sellasta mihin rahat riittää. :/ Meillä molemmmilla on kauhee remppakuume ja koko ajan katellaa kaikkii lehtiä ja netistä eri sisustusjuttuja. Mies kattelee kans uutta autoa ja ainoastaan farmareita nii kai se sitä vaavaa ajattelee. :D Harrastatko muuten mitää liikuntaa? Auttoisko se että ne menkat alkais.
Iltalehessä juttua siitä että heti pilleireiden lopetuksen jälkeen olis otollisin aika raskautua. Ei sais siirtyä kumiin niiku men tehtiin. :/
Meillä meni viikonlopun pupuilut ihan ohi kun niin ristiin oltiin töissä. :( Tänään pongattu kunnon limat joten en vielä heitä kirvestä kaivoon jouluvauvan suhteen. ;)
Kuumeilija28: Nyt paljon tsemppiä sinne ja toivottavasti tärppää!! :) - mimmmin
Meillähän mies ei myönnä kuumettansa, mutta kyllä sen huomaa kun tuntee toisen hyvin. Meilläkin vain farmareita katsotaan, mitä nyt muutama "pikkuautokin" on ollut listalla, kun tuo mies on aika paljon autojen perään niin ei mikä tahansa kelpaakkaan..
Aika vähälle on syksyllä jäänyt liikkuminen, kun on ollut niin paljon kaikkia juttuja. Nyt olen kuitenki ottanut itteä niskasta kiinni ja oon liikkunu enemmän. Ajattelin itekki, että liikkuminen vois auttaa. Eipä tunnu olevan vaikutusta.
Minäki oon lukenu joskus jostain, että pillereiden jälkeen puolivuotta olis hedelmällisintä aikaa, eipä oo ainakaan täällä :( Haluaisin kyllä tietää mihin tuo perustuu, kun pillereiden jälkeen voi mennä reilu puoli vuotta, että kierto tasottuu. Eihän ovulaatiota välttämättä edes tapahdu pillereiden jälkeen. - mimmmin
Vaavia vailla kp 21/40-48? yk 0, 25v.
Kukkotyttö81 kp 12/31, yk4
Mimmmin kp 66/?, yk 2, 22v.
Kuumeilija28 kp 17/33-39, yk 5, 28v.
Kaapo kp 16/30-40, yk5
Jepa kp 24/26, yk 4, 21v.
cartsu86 kp 32/28-29
Vauvelintuoksua 33/45, yk 2, 21v - jepa
mittasimpa huvikseen lämmön. 36,5 astetta normaalisti miun ruumiinlämpö.. nyt olikin 37.0, jos olis "kuumetta" edes toi 37 niin olen ollut yleensä jo aivan kuollut.. nyt ei mitään... hirvee väsymys ollut tässä, voi myös kyllä johtua tästä 8 päivän työputkesta.. mut katsellaan :)
Heissan!
Aloitin juomaan sitä greippimehua :) Onko mitään, kuinka paljon pitäisi juoda??
Töissä niin kiire ja niin raskasta, ettei meinaa voimat riittää ees pupuiluun :(
ja en kuitenkaan usko että tärppäis :( Masentaa!
Mut plussatuulia kaikille!!!- vauvelintuoksua
Kukkotyttö: Mä luin jostai et sitä ei tarvii juoda paljon. sellanen n. desi päivässä ja joka päivä mielellään:) ite juon sitä enemmänki, nyt en oo kyllä pariin viikkoon ostanu sitä, äkkiä kauppaan siis hakemaan :) hehe. Täällä menossa kp 34 eikä mitään oireita oo menkoista, ihme ettei edes lämpöä oo kokoajan niinkuin yleensä?! :o Huomenna lääkäriin tämän väsymyksen ym takia, saas nähä onko sitten sitä anemiaa vai mitä. Mä en kyllä ala jos menkat ei taaskaan tule :/
heissan taas!
Joo, lasin päivässä olenkin juonut :)
Noista pillereistä, ite lopetin kesäkuussa ja sen jälkeen ei mitään ehkäisyä ja silti ei tärpänny... Joten yksilökohtaista sekin :)
Nyt siis kp 13/31 ja ovista odotellaan :) Täytyy nyt lähipäivinä yrittää pupuilla ja rukoilla, että tärppäis!!!
Me ostettiin viime syksynä oma asunto, jossa olisi tilaa pikkuiselle :) Eli periaatteessa kaikki olisi valmiina, vain se toivottu pikkuinen puuttuu!taidampas olla nuorin kuumeilija täällä :) eli vähän vajaa 20v ja hillitön vauvakuume... kyllä kirosin kun tämä kuume iski puolivuotta sitten, sitä itkettiin ja huudettiin (lähinnä itselleni) "miksi minä?! miksi minulle iski vauvakuume 19 vuotiaana!! ei vielä!!" :D mutta yllättävää kyllä avomiekkonen (23v) alkoi tykkäämään ideasta ja tässä sitä nyt sitten eka yrittämis kk on takana :) menkkoja ei kuulu ei näy, oireita on (nännien arkuutta ja pahoinvointia sillointällöin). Testit kuitenkin pelkkää negaa... oireet voivat toki johtua pillereiden lopettamisestakin..
- vauvelintuoksua
Mulla sama fiilis ku tuo vauvakuume alko noin puolisen vuotta sitten :D Mietin vaan et eiii miks just mulle tuli tämä nyt, ja ku tiesin että mies ei halua vielä lapsia.. Noh, ajattelin että se menis ohi nopeeta että vaan jotaki hetken huumaa mutta ei, tässä edelleen ollaan ja kuumeillaan ku HULLU :D Voi muuten hyvin johtua niistä pillereiden lopettamisesta nuo oireet :o itellä ei mitään tollasia ollu mutta menkkoja kyllä ooteltiin sellaset 5 kuukautta :)
- jepa
heippa kaikki!
mie en oo koskaa tuota greippimehua itse kokeillut.. en oikee tykkää mistää tollasista mehuista :D
täällä odotellaan että tuleeko täti vai plussa.. ;) tänään pitäis alkaa menkat.. ei minkäälaisia tuntemuksia että alkaa.. taidan tehdä huomen aamulla testin jossei ala ennen sitä kun on huomenna yhdet pikkujoulut.. :)
plussatuulia kaikille :)
Vaavia vailla kp 23/40-48? yk 0, 25v.
Kukkotyttö81 kp 14/31, yk4
Mimmmin kp 68/?, yk 2, 22v.
Kuumeilija28 kp 19/33-39, yk 5, 28v.
Kaapo kp 18/30-40, yk5
Jepa kp 26/26, yk 4, 21v.
cartsu86 kp 34/28-29
Vauvelintuoksua 35/45, yk 2, 21v - kuumeilija28
Minulla onneksi kuume alkoi varsinaisesti vasta kun alettiin yrittämään. Tokihan sitä ennenkin jotain oli, kun odotteli että sais ne pillerit jättää pois. Mutta siinä vaiheessa ei oltu asuttu miehen kanssa kovin pitkään vielä yhdessä, joten sitä halusi tietenkin ensin katsoa, miten se sujuu. Puhuttiin silloinkin jo lapsista ja kesällä sitten kysyinkin, haenko uuden pillerireseptin vai jätetäänkö ne kokonaan pois.
Niistä pillerien lopettamisen jälkeisistä oireista, että kaikkea varmaan voi tulla. Itsellä ihmeellistä vatsakipua toista viikkoa ennenkuin sitten ekat luomumenkat alkoi. Mut kannattaa toki testailla, saa ainakin sitten mielenrauhan.
Onneksi ovulaatio oli jo alkuviikosta, ei tässä loppuviikolla olisikaan kauheasti jaksanut pupuilla. Eilenkin kun tulin töistä, söin ja kävin saunassa ja sit nukkumaan. Ja ehti sitten 4-5 tuntia nukkua, ennenkuin piti taas lähteä töihin. Ihan järjettömiä nuo työpäivät välillä. Ja jos sitten noita lapsia meille tulee, niin varmaan onkin kenties alanvaihto edessä. Miehellä sentään on suht säännöllinen työaika, mutta silti pitäisi etsiä vuoropäiväkoti. Sellainen onneksi tältä kylältä löytyy, kun täällä on iso tehdas, missä noita vuorotyöläisiä on paljon. Ja kun miehelläkin pari kertaa viikkoon on 11 tuntista päivää, niin aika kauan joutuisi lapset tarhassa olemaan, jos itselläkin sattuisi just joku pitempi vuoro. No, ei oo vielä ihan ajankohtaista, kunhan nyt saisi sen ensimmäisen edes aluille, mutta onhan se jo hyvä etukäteen miettiä näitäkin asioita. itse käyn yö-töissä ja olen miettinyt että miten se mahtais sujua et tekisi noita töitä siinä samalla sillointällöin. Mies kuitenkin kotona olisi hoitamassa. Onko kellään kokemuksia osa-aika töiden yhdistämisestä lapsenhoitoon? Tuleekohan turhan rankaa, vai onko jopa helpotus päästä välillä neljänseinän sisästä pois?
- mimmmin
Tervetuloa pienempimyy! Oletko siis nyt juuri lopettanut pillerit, odotatko ensimmäisiä luomumenkkoja? Toivon sulle kovasti, että kierto palautuis nopsaa tai saisit mahdollisesti jo plussan. Ite ollu jo 6kk ilman pillereitä, joutu syömään välissä hormoonikuurin että on edes yhdet menkat tullu ja ens viikolla luultavasti lähtee toinen kuuri :(
Täällä puhuttu tuosta vauvakuumeesta.. Itellä se tuli oikeastaan aika yllättäen. Aina oon tienny, että haluan nuorena lapsia ja suunnitelma olikin koulun loputtua jättää ehkäsy. Vielä vuosi sitten oli jotenki ristiriitaset tunteet, toisaalta mietin, että valmistumisen jälkeen on vuorossa lapset. Mutta sitte ku tajusin, että siihen ei oo enää kauan, tuntu ihan hurjalta ajatus äitiydestä ja lapsista. Jossain vaiheessa sitten se iski ihan yhtäkkiä ja miestä vain lämmittelemään ja ku pillereistä loppu resepti, niin sanoin miehelle, että en viitsisi enää hakea uutta.. Vähän miestä kauhistuttaa vieläkin, mutta niin kait se kaikilla :) Ei se kuitenkaan vastaan oo laittanu.
Kuumeilija: Mitä työtä teet? En nyt muista ootko sen joskus kertonut.. Ite oon hoitoalalla ja myös on vuorotyö. Ei tietenkään oo paras vaihtoehto lapsiperheelle, mutta kyllä kai siihen sopeutuu.
Pienempimyy: Ei kai se työ haittaa jos joskus käy tekemässä vaikka lapsia olisikin. Sehän saattaa juuri niin kuin sanoit vähän virkistää ja tuleehan siitä tietenki rahaakin. Pitää vain yrittää muistaa, että ei ala kauheaksi työnarkomaaniksi, lapset on kuitenki vain vähä aikaa pieniä :)juu lopetin kk sitten ja tänään alkoi yli viikon myöhässä luomut :) seuraava kk pidetäänkin sitten pakosti taukoa yrittämiselle, kun miehellä oli iso leikkaus juuri :/ Meillä on mennyt melkeimpä toisin päin että minä panikoin ja mies on "kaikki menee hyvin"-tyyppiä :p Ja vaikka minä panikoin kaikesta lapseen liittyvästä, haluan tulla äidiksi ja koen olevani "valmis" siihen. (siihen nyt ei kukaan voi olla täysin valmis, varsinkaan ensimmäiseen lapseen) :) Mutta juu työnarkomaaniksi en ajatellut ryhtyä :p
- kuumeilija28
Olen kuljetusalalla, sen tarkemmin en täällä yleisellä palstalla viitsi kertoa. Mies on samoissa hommissa, joten kyllä tässä on suunnitelmissa sitten olla kotona lasten kanssa niin pitkään kuin mahdollista. Mut tosiaan onneksi miehellä on säännöllisempi työaika, eli varmaan hänen vastuulla sitten olisi tuo tarhaan vienti ainakin. Itsellä kun saattaa olla töitä ihan mihin aikaan vaan vuorokaudesta. Ja tuo vuorottelu ei oikein onnistu, iltavuorokin alkaa lähes aina jo ennenkuin mies töistä pääsee. Toisaalta eiköhän sitä itsekin pystyisi sopimaan jonkun säännöllisen ajon, mikä alkaisi sitten vaikka aamuyöstä ja pääsisi sitten jo aiemmin töistä kuin mies. Mut noita tosiaan ehtii miettimään sitten kun sen aika on. Nyt koittaa vaan tehdä töitä sen minkä ehtii, on sitten parempi äitiyspäiväraha.
Harmittaa toisaalta kun ei elämäntilanne ole aiemmin sallinut perheen perustamista, olisin jo jonkun vuoden lapsia kuitenkin halunnut. Tai oikeastaan aina olen tiennyt sen, mutta valmis siihen on ollut sen jokusen vuoden. Toisaalta ei sitten joskus harmita, ettei ehtinyt esim matkustella, kun oli niitä lapsia. Missään baareissa en ole oikein ikinä viihtynyt muutenkaan. Ja kyllähän toki sit niiden lasten kanssakin voi reissussa käydä.
Vähän ehkä jo ohi aiheenkin, mutta eipä tässä muutenkaan voi kuin odotella nyt sen pari viikkoa, alkaako menkat vai ei. Niin ja tervetuloa pienempimyy! - jepa
mie olin sitten malttamaton ja tein päivällä testin... haalea plussa tuli :))
sunnuntai aamulla meinasin tehdä uuden et jos vaikka vahvemmaks tulis viiva :) Oikein isot onnittelut Jepa!!!
Kumpa oi kumpa tulisin itse perässä!!!
Plussatuulet puhaltakoot :)
Tervetuloa Pienempimyy!!
Noista vuorotöistä... Luin jostakin tutkimuksesta että vuorotyö saattaa vaikeuttaa hedelmöittymistä :( Varsinkin yötyöt ovat erityisen haitallisia... Eli näillä mennään, me vuorotyölaiset!!!- vauvelintuoksua
Noniin lääkärillä käyty ja eihän ne tk lääkärit oikeen mitään osaa tehdä. Väsymykseen,huonoon oloon ja hengenahdistukseen ei löytynyt syytä, lääkäri vain sano että "oisko jotain syysväsymystä". Just joo. Epäsäännöölisistä menkoista puhuttiin myös ja lääkäri sitten päätti tehdä papakokeen(oli muuten aika hirveetä) :D Nyt jännittyneenä tuloksia ootellaan, toivottavasti siellä ei oo mitään:( NIIN ja kaikenhuippu, lääkäri anto mulle e-pillereitä että sais tasattua kierron, vaikka sanoin että me kyllä vauvaa haluttais yrittää, hän vaan tokaisi että no kokeileppa näitä ja mieti vauva-asiaa ja varaa vaikka uus aika sitte ni katotaan mitä tehdään.. Anto mulle siis näytepakkauksen nuita pillereitä ja en tosiaan oo syömässä niitä!
Ihan turhalta tuntui kyllä tuo käynti:( Oishan tuo kiva saada kuitenki tuo kierto vähän lyhemmäksi, nytkään ei vielä mitään menkkaoireita oo! Ja mennään jo kuitenkin kp36.. Alan nyt jo epäilemään että mulla ei sitä ovista ees tapahdu tämän pitkän kierron takia, tai ainakaan en oo sitä bongannu vaikka kaikkeni oon yrittäny. Mutta eihän sitä kaikki vissiin tunnekkaan milläänlailla? Joo se tästä avautumisesta. Onnea sille joka plussasi:) Tarrasukkia sinne ja paljon, toivottavasti me kaikki tullaan perässä!!!- jo ä:i
Pakko vauvelintuoksua:lle
haha :D tuputtaa nyt e-pillereitä raskaaksi haluavalle, ei kai siinä sitte mitään :D niin ja toivotaan että on humpuukia toi tutkimus :s
- vauvelintuoksua
Sanoppa muuta:D Yritin kyllä ilmaista mahdollisimman selvästi että me kyllä yritetään lasta, kun ei ehkäisyä olla käytetty pitkään aikaan. Musta jotenki tuntu että se lekuri luuli etten oo tosissani, tai jotenki se katto sillain ja se varmaan aatteli että oon tosi nuori( oon kyllä kieltämättä nuoren näköinen). Ja se vielä sitte kysy että minkä ikäinen oon ja sanoin että no 21, ni se näytti siltä että mitä hittoa et voi olla :D kaippa näytin niin vastuuttomalta "äidiltä" että se aatteli että paras pelastaa seki tuleva lapsi tältä hirveältä perheeltä, no ei hehe:D jotenki vaan niin ärsytti se koko homma.
- jepa
edelleen testissä vaalea viiva, mutta selvästi kuitenkin näkee! ei tätä voi uskoa!! mies tässä enemmän varmaan innoissaan on :D
nyt muille kans niitä plussia!! :) Heissan taas!
Uskoisin että eilen oli ovulaatio :) alavatsaan nipisteli, valkovuotoa tuli ja teki sen verran miestä mieli, että oli pakko olla se aika kuusta!! :)
Joten toivottavasti olisi tärpännyt kun pupuiltiinkin uskoakseni oikeaan aikaan :)
Nyt on sellainen hassu tunne, että olisi saattanut tärpätä, mutta enempää en uskalla tälle ajatukselle voimia antaa, niin en sitten pety... Jatketaan kuitenkin säännöllistä pupuilua sinne seuraaviin menkkoihin asti eli n.21.12...
Olisi kyllä niin mahtava joululahja, se kaksi viivaa!!!
Tärppi onnea kaikille ja vielä kerran onnea Jepa!!- maapu90
Hei!
Täällä kans kovaa kuumeilua ollut jo pitemmän aikaa, mieskin on suhtautunut vauva ideaan tosi innokkaasti.
Mutta minulla(21v) on vielä ammattikoulu kesken ensimmäistä vuotta opiskelen kun peruskoulun jälkeen oli sen verran tyhmä ettei innostanu opiskelu..
Ei sitten oikeen tiedä uskaltaako vauvaa tehdä keskelle opintoja.. miten ne sitten onnistuu yms.. - Unikko-89
Heipsan!
Täällä myös kuumeilija vm-89... 7kk yritystä takana, mutta tärpin tärppiä ei ole tullut..:s menkat vähän epäsäännölliset, söinkin 3kk kuurin Teroluttia, mutta eipä tuo auttanut. Kierto siis noin 24vrk..mielestäni kyllä ovuloin. Nyt lääkärille uusi aika.. Mieskin varannut jo siemennesteanalyysin yksityiseltä..
Sitä plussaa vaan odotellessa..jotenkin vaan on tunne että keväällä sitten sinne lapsettomuustutkimuksiin. Kävin kesällä jopa yksityisellä ultraamassa paikat, ja kaikki ok. Epäilenpä että johtimet on sitten tukossa..tai munasolu ei vaan irtoa..tai sitten ne miehen simpat ei oo valioyksilöitä. Voisin hakee lääkiksee ku löytyy iha omat diagnoositki..:D Hei taas!!
Täällä ihan mahdoton väsymys... ei jaksais millään töissä olla, odotan vain joululomaa :)
Nyt odottellen ensi viikkoa, et alkaako oireita ilmaantuu!! Siis en silleen odota, mut toivon... niin ne olis taas niitä valeoireita ja sit taas pettyis :(
Tervetuloa uudet kuumeilijat!! Meillä alkaa olla 6 kk yritystä takan ja ens vuoden alussa varmaan tarvii mennä itekin lekuriin... Epäilen samaa kuin sinä, Unikko!!
Mut toivotaan ettei tarttis mennä ja nyt tärppäis :)- Jokojoko
tervehdys kaikille pitkästä aikaa!
oon henk koht yrittäny ottaa vapaata vauva-ajatuksista, mm pysymällä näiltä palstoilta pois. ilmeisesti onnistunutkin rentoutumaan jossain määrin, sillä viimeisimmät menkat ilmaantui viikkoa aiemmin (kierto 27) kun yleisesti viimeaikoina (n 33)! kun nyt onnistuisi edelleen pitämään mielen rentona niin jospa tässä pian tärppäisi! :) nyt menossa alkukierto (kp10) ja viime kierron tuntemuksien mukaan näinä päivinä ovis. en siis vieläkään tikuttele, vaan koitan luottaa omaan kroppaan: viimeisimmässä kierrossa ainakin sen verran kovasti teki mieli että pakkohan sen oli ovista olla ;) yritän siis tällä kertaa testata OIKEASTI vasta kun menkat on myöhässä! ja pitää mielen rentona ja tavallaan unohtaa koko asian... ukkokin oli viimeisimmän negan jälkeen sen verran pettynyt, ettei epäilystäkään etteikö meillä kummallakin olisi jo suuri kuume. kuten kukkotyttö totesi, olisipa IHANA ja paras joululahja, se plussa!! tosin mä en siihen taida ehtiä vaikka tärppäisikin, mutta jos vaikka sitten uuden vuoden aloitus uudella meiningillä? ;)
Vaavia vailla kp 23/40-48? yk 0, 25v.
Kukkotyttö81 kp 14/31, yk4
Mimmmin kp 68/?, yk 2, 22v.
Kuumeilija28 kp 19/33-39, yk 5, 28v.
Kaapo kp 18/30-40, yk5
Jepa kp 26/26, yk 4, 21v.
cartsu86 kp 34/28-29
Vauvelintuoksua 35/45, yk 2, 21v
Jokojoko kp10/27-35 - mimmmin
Tosi paljon onnea Jepalle!! Toivotaan, että me kaikki tullaan perässä.
Tervetuloa uusille.
Sori kun on hieman pitempi tauko täällä käymisessä, on ollut niin paljon kiireitä. Täällä ei vieläkään menkkoja kuulu eikä näy.. Odotellaan siis edelleen.
Vauvelintuoksua: Harmi kun oli noin inhottava lääkäri :( Aijotko soittaa sinne neuvolaan niinkuin joku tuolla neuvoi? Saattaa olla ihan hyvä vaihtoehto. Oon kyllä kuullut, että jos kierto on todella epäsäännöllinen niin siihen joskus auttaa kun syö kuukauden tai pari pillereitä. Mutta enpä varmaan minäkään niitä söisi, jos niitä joku mulle määräisi..
Kukkotyttö: Toivotaan, että sinulla olis nyt tärpännyt. Yritä olla ajattelematta asiaa ja testaa sitten jos menkat ei tuu. Helpommin sanottu kun tehty :)
Unikko: Älä menetä vielä toivoa.. Oletko testannut ovistikkuja? Testaa ihmeessä, että tiedät ovuloitko varmasti. Paljonko makso tuo yksityisellä lääkärillä käynti? Alkoi itselläkin mielenkiinto sitä kohtaan, en ole aikaisemmin edes ajatellut, että sinnekkin voisi mennä. - kuumeilija28
Täällä vielä viikon verran odoteltavaa, sillon pitäisi menkat tulla jos tulee. Ajatukset on pysynyt hyvin muualla, mutta se ei taas ole kovin hyvä asia tällä hetkellä. Kun ei mitään mukavia juttuja ole tässä nyt ollut viimeisen viikon aikana. Ottaa tosiaan taas päähän, kun aina tulee jotain p*skaa niskaan ja joka asian eteen joutuu tappelemaan. Ja jotenkin saattaa jo arvata, että eihän tää lapsentekokaan ilman ongelmia varmaan tule sujumaan. Jotenkin jaksaisi paremmin nää vastoinkäymiset paljon paremmin jos tietäisi, että ois tärpännyt. Tarkemmin en tapahtuneista viitsi täällä kertoa, mutta onneksi ei liity ihmissuhteisiin tms. Ne onkin ainoat asiat, mitkä menee hyvin. Ja siitä olen kyllä hyvilläni, ei tätä muuten jaksaisikaan.
- mimmmin
Vaavia vailla kp 28/40-48? yk 0, 25v.
Kukkotyttö81 kp 19/31, yk4
Mimmmin kp 73/?, yk 2, 22v.
Kuumeilija28 kp 24/33-39, yk 5, 28v.
Kaapo kp 23/30-40, yk5
cartsu86 kp 39/28-29
Vauvelintuoksua 40/45, yk 2, 21v
Jokojoko kp11/27-35
Tässä olis nyt päivitettyä listaa, kun ei ollut pitkään aikaan päivitetty.. Tarkastakaa onko oikein. Kun muutatte omat päivät päivittäisittekö myös muidenkin päivät. Katsotaan tarviiko koko listaa, ei meitä täällä nyt niin kauheasti ole eikä keskustelua tuu niin paljon, että menis ihan sekasin. - baby_^^
Täälläkin vauvakuumeileva tapaus :) Voi kunpa tulisin raskaaksi jouluun mennessä,raskaus olisi maailman paras joululahja... :)
- vauvelintuoksua
Voi että, täälläkin toivotaan joululahjaksi eniten sitä plussaa:) Oishan se hienoo saada oma pieni nyytti jo ens vuodeksi.. Kovasti jänskätään ja yritetään
- Mietihän vielä!!
Haista nyt jo! Sinä saat lapsen, joka huutaa 24/7 korvatulehdus kierteessä, paskoo, roikkuu lahkeessa seuraavat 18 vuotta!
Tajuatko nyt oikeesti mitä toivot ja oletko valmis vaihtamaan elämäsi pois? Perse auki aina, kun se kersa ei ole todellakaan ilmainen meriitti elämään. - Kaapo89
Mietihän vielä!! kirjoitti:
Haista nyt jo! Sinä saat lapsen, joka huutaa 24/7 korvatulehdus kierteessä, paskoo, roikkuu lahkeessa seuraavat 18 vuotta!
Tajuatko nyt oikeesti mitä toivot ja oletko valmis vaihtamaan elämäsi pois? Perse auki aina, kun se kersa ei ole todellakaan ilmainen meriitti elämään.Voi helevetti näitä tyyppejä. Kyllä taitaa olla tylsä elämä, sääliks käy ja miks pitää vaivautua lukemaa ja kommentoimaa näitä keskusteluita jos tää aihe noin ottaa päähä! Toivottavasti et ite koskaa saa lapsia ku tollaset mielipiteet.. Sori vaa.
- JuupatijuuPatijuu
Kaapo89 kirjoitti:
Voi helevetti näitä tyyppejä. Kyllä taitaa olla tylsä elämä, sääliks käy ja miks pitää vaivautua lukemaa ja kommentoimaa näitä keskusteluita jos tää aihe noin ottaa päähä! Toivottavasti et ite koskaa saa lapsia ku tollaset mielipiteet.. Sori vaa.
Sebän olis sullesusirumalle ihraperseelle etulyöntiasemaa jos joku ei sais lapsia ja sinä läski saisit.
- Jokojoko
Höh. Yritin nokkelan sarkastisesti vastata "Mietihän vielä"n kommenttiin mutta ilmeisesti puolustautuminen ei ole sallittua kun lensin pihalle palvelusta? :) Noh, mutta ei anneta moisten kommenttien tarttua, jokaiselle suotakoon omat näkemyksensä. Ja kyllähän prinsessatkin käy vessassa, läpi elämänsä! ;)
Täällä kp14/27-35 ja hommailtu ollaan ahkerasti, aavistelen oviksen olleen jo vaikka laskurit näyttäisi mitä... Tuskin kai muutamassa päivässä mitään oireita vielä puskee ;) mutta kun mistään ei kuitenkaan voi varmuudella sanoa mitään (en muutenkaan ole mikään kaavoissa kulkeva normitapaus?) niin halusin nyt ilmaista hassun olotilani: tänään huimaa jotenkin kummallisesti ja vahvasti, päätä heittää ja jotenki särkeekin..... Piinaviikkojen alku vasta käsillä, mitenhän sen ajan muuttaisi rentoiluksi? :)
Ilma on muuten KAUNIS, eikö vaan! Onneksi viritetyt jouluvalot hieman valostuttaa. - vauvelintuoksua
haha, kaikkia tännekki eksyy:D oon samaa mieltä kaapon kans. Ihminen jolla on tollaset mielipiteet lapsista ei todellakaan ansaitse saada lapsia. Tai no ainaki mulla kävis niitä lapsia kovin paljo sääliksi:) Ja kyllä, minä ainaki olen valmis "vaihtamaan elämäni pois" vaikka mun mielestä lapsenteko ei todellakaan oo mitään elämän menettämistä:) Päinvastoin. Mä oon vasta pikkusta vaikke 22 ja voin sanoa että mun "nuoruus" on jo menny, ei kiinnosta enää juhlia niinkuin ennen, ja ajattelen kokoajan jo sitä perheen perustamista. Ja mun mielestä siinä ei oo mitään pahaa, koska kaikki tahtovat lapsia eri aikaan, jotku nuorena, jotku vasta vanhempana. Eikä ne lapset mitenkää estä ihmistä elämästä omaa elämäänsä.Mulla on ystävä jolla on kaksi pientä lasta, ja hän bilettää silloin tällöin, on eronnu lasten isästä, löytäny uuden miehen, on tosi onnellinen ja oottaa nyt vauvaa uuden miehensä kanssa, ja hän on 23 vuotias. Mä arvostan häntä että hän on jaksanu ja jaksaa edelleen olla nuori, ja elää sitä omaa elämää..
- Kaapo89
Joo niinpä kaikennäkösiä tänne eksyy :D täällä ois nyt sellanen tilanne et tein ensimmäisen ovistestin 1.12 kp17 ja heti tuli kaks viivaa, toine hieman haaleempi mut selvästi sen näki. Seur. päivänä toine viiva oli jo selkeesti haalempi ja kolmas testi toista viivaa tuskin näky. Pupuiltii sillon ekan testin teon iltana ;D tän viikon sisällä on rinnat ja nännit ollu arat ja vatsaa nippaillu. Tänää huvikseni tein ovistestin ja taas ilmesty kaksi viivaa, samanlaista näytti ku eka testi. Että en tiiä oisinko raskaana :) paljon oon lukenu tän illan aikana juttuja että moni on testannu raskauden ovistestillä. Nyt siis kp 26.
- Hhhjhhyefg
Ei kellään lapsia vastaan mitään ole, vaan teitä rasvavalaita joiden ei kuulu jatkaa geenejä, kun on parempaakin kansaa jatkamaan ihmiskuntaa.
- mimmmin
Miten tuollaset tyypit tulee edes lukemaan näitä vauvakuumepalstoja, jos ei kiinnosta. On ilmeisesti aika sisällötön elämä jos on aikaa aukoa päätään muiden asioista keskustelupalstalla..
Täällä aika ristiriitaiset tunteet ja ajatukset tällä hetkellä. Torstaina tein raskaustestin, jonka jälkeen oli tarkoitus aloittaa se hormonikuuri. No testissä näkyikin ihan pieni plussan viiva. Testi oli clear blue, missä on se pyöreä "näyttö", johon tulee merkki. Siinähän on aikas paksut ne viivat ja tekemässäni testissä plussan viivan paikalle ei tullut kuin ihan ohuen ohut viiva eikä se ollut edes ihan keskellä näyttöä missä sen siis olis pitänyt olla. No mieskin sitä katsoi, sanoi että aivan puhdas nega on ja minä vain kuvittelen. En kuitenkaan aloittanut sitä hormonikuuria, enkä antanut periksi ja perjantai aamuna tein apteekin oman testin, joka aivan puhdas nega. Perjantai ilta meni pikkujouluissa, tietenkin vähän alkoholiakin tuli otettua (ei onneksi paljoa).. Nyt katsoin testejä uudestaan (tiedän että niitä ei pitäisi mennä enää uudestaan kurkistelemaan), apteekin omaan testiin oli tullut pieni haamu ja clear bluekin hieman vahvistunut.. Tässähän ei vielä kaikki.. Kovasti on ollut myös kaikenlaisia oireita, mutta olen liittänyt ne tähän kierron sekavuuteen ja mahdollisten menkkojen alkuun. Nännit on ollut arat kohta parisen viikkoa, huimausta on ollut, alavatsa nippailuja ka kipuja ja todella kärtyinen ja itkuinen ollut tällä viikolla. Itku on tullut aivan pienistä asiosta, mieskin on sitä ihmetellyt. Nyt en enää tiedä mitä tämä oikein on?? Jos raskaana olen niin ovulaatio olis tapahtunut noin kp 50-60 välillä. Voiko se olla edes mahdollista? Eilen tuli viiniä juotua ja muutama paukkukin, nyt huolettaa, että jos tuolla asusteleekin jo joku ja minä se vain juhlin pikkujouluja. Täytyy yrittää olla ajattelematta koko asiaa ja testaan huomenna uudestaan kun kaapissa sattuu vielä yksi testi olemaan.. Vähän kyllä pyörii nyt ajatukset päässä ja mieskin sattuu just viikonlopun olemaan poissa niin ei sillekkään voi avautua. Ihan vasta kävin töitäkin kysymässä ja siellä oltiin oikein positiivisin mielin ja kysyi, että voisinko tehdä pitempiaikaisestikin (aikaisemmin tehnyt siellä vain keikkaa) ja lupauduin tietenkin.. Sen jälkeen heti ajattelin, että ei se ehkä harmitakkaan niin paljon vaikka sitä plussaa ei nyt ennen joulua tullutkaan, jos kerran voisin saada pitemmän työsopimuksen. Nyt täytyy kyllä malttaa itseni ja lopettaa kaiken maailman spekulointi ja odottaa ensin varmistus testille..
Niin kuin vauvellintuoksua sanoi, olisihan se hienoa saada se plussa joululahjaksi tai edes tämän vuoden puolella. Siihen kaikki yritetään. Nyt ahkerasti pupuilemaan!! - jepa
voi kumpa kaapo89 ja mimmmin teillekin ne kunnon plussat tulis! :) sekä tietysti muillekkin!
täällä on nyt varattu ensimmäinen neuvola, 30.12
vähä väliä tulee joku kuvotus olo.... mutta kyllä tän kestää :D - mimmmin
Olipas se tämän aamun testi aivan puhdas nega.. Kaikki siis minun omaa kuvitelmaa, olis pitänyt uskoa miestä, joka ilmeisesti tässä hommassa on se järkityyppi.
Kiva jepa kuulla sinustakin. Paljonko sulla nyt viikkoja? Käy ihmeessä täällä päivittämässä tilannettasi, saadaan kuulla odotusajan juttujakin, ettei vain vahingossakaan pääse tuo kuume laskemaan ;)
Keskustelu on nyt aikas hiljaista.. Onko joulukiireitä kaikilla?? - kuumeilija28
Täällä kp28/31-33. Tänään tuli pikkaisen vuotoa kun vessassa kävin, seuraavalla kerralla ei sitten enää mitään. Jotenkin aika outoa, ei menkkojen pitäisi alkaa kuin vasta aikaisintaan tiistaina tai keskiviikkona. Ainakin ovistestien mukaan. Kun kaksi viikkoa sitten lauantaina aloitin testaamaan, tuli nega ja plussa tuli sitten seuraavalla viikolla. Nyt sitten kovasti toivon että ois kiinnittymisvuotoa, mutta saas nyt nähdä. Oikein mitään oireita ei ole, ainakaan sellaisia mitkä ei voisi johtua jostain muusta. Aamulla oli huonoa oloa, mutta toisaalta on kyllä migreenikin, mikä tuon voi selittää. Väsymystä ollut myös koko viikon, mutta töissäkin on ollut pitkää päivää. Eilen tosin ei kovin pitkä ollut ja olin nukkunutkin kunnolla ja silti väsytti älyttömästi taas töiden jälkeen. Ja alavatsassa taas ihme kipuja toisinaan. Niitäkin tosin ollut aiemmissa kierroissa.
Masentaa kyllä jo etukäteen kun eiköhän ne menkat kuitenkin sieltä oo tulossa. Lämpöä en ole nyt mitannut, mutta tuntuu että se ois koholla. Ja kai se on parempi vaan olla toivomatta liikoja, ettei sitten niin kovasti pety. Plussatuulia kovasti kaikille, olis se kyllä paras joululahja jos plussan sais. Ens viikolla testailen jos ei ala menkkoja sit kuulumaan. Ja jos tuo vuoto jäi tosiaan tuohon, saattaa olla vaikea malttaa mielensä testaamisen suhteen. Hei taas kaikille!
Täällä kp24/31, eli piinaviikot alkaa... eli luvassa oireiden tarkkailua :)
Täällä ollut hiukan mieli maassa ja siksi en ole käynyt kirjoittelemassa.
Olen melko varma että viikko sitten oli ovis, mut kaikkina päivinä siinä lähellä ei päästy pupuilee, joten en usko että olis tärpännyt!
Se olis liian hyvää ollakseen totta... Näinä päivinähän pitäis sen kiinnittymisen tapahtua, eikö? n. 7-10 päivää hedelmöittymisestä?? Joo, tää on niin tätä :(
Hei, yritetään pitää mieli korkealla ja tuetaan toisiamme!! Rukoillaan meille kaikille lasta haluaville sitä kahta viivaa ja jos ei ennen joulua tärppää, niin yritys jatkuu ensi vuonna!!! Vai mitä tytöt?!- Raju ja realistinen
Minä rukoilen sitä, että kaltaiaenne ruma paskasakki ennemmin vaikka adoptoi lapsen Afrikasta tai Thaimaasta kuin jatkaa paskanaamageenejään. Adoptiolapsi hyötyy enempi leikeistänne.
- vauvelintuoksua
Täällä kp 46/45. Ei mitään oireita menkoista, parina iltana ollu lämpöä päälle 37, mut ei muuta.. En uskalla tehä testiä, en halua taas joutua pettymään. Viimeksi ne 7 nega testiä sai mut aina niin surulliseks:( Kaippa mä vielä ootan muutaman päivän. Mutta ainakin ennen perjantaita testaillaan jos ei oo alkanu, nimittäin lähdetään laivalle ja haluan tietää ennen sitä onko tää taas vaan joku tooooooooooosi pitkä kierto.
mimmmin: uskon että oot raskaana jos kerran haalee plussa, että onnea vaan sinne jos näin on:) Tuu kertoileen meille ja testaa vielä! terveisin utelias.
NIIN ja kaikki, jätetään nuo idiootit omaan arvoonsa jotka täällä käy kettuilemassa, mua ei vois vähempäää kiiinnostaa enkä tajua miten tollaset jaksaa ees vaivautua tänne :D huoh. - Jokojoko
Joo omaan arvoonsa moiset! Provosointiahan tuolla yritetäänkin. Ja kuten aiemmin todettu, en tajua miten tollanen scheisse pääsee läpi mutta mun älykäs kritiikki ei? Jotain toivomisen varaa tässäkin mestassa kenties.
Meillä ollut muissa asioissa mieli viime päivinä, eikä hyvällä tavalla. Onneksi parisuhde ennallaan tai lie jopa vahvistunut, ja ennenkun ikävät asiat iski niin ehdittiin kyllä puuhailla ja luullakseni oviksen molemmin puolin. :) Aiemmin valittamani huimaus olikin varmaan se ovis, ainakin lämmöistä ja himoista päätellen! Nyt siis ollaan ja ihmetellään, näissä tunnelmissa tuskin puuhia ihan ekana tekee mieli.
Ja kp siis 16/27-35. "Mitään" ei ole tuntunut eikä vielä pitäisikään, aivan alussa piinaa kun ollaan taas kerran. Ekan kerran elämässäni näin unta että olin raskaana, ja kyllä mua aamulla hymyilytti!! Oi kuinka ihana lahja se olisikaantäälläkin oli miekkosen leikkaus, jonka ajattelin lamauttavan yritystä, mutta ei näköjään, viikko meni ja jo oltiin touhuamassa :P (niin ja mieshän ei saisi harrastaa minkäänlaista liikuntaa kuukauteen :D) meillä ei keritä kyllä plussaa näkemään vielä aattoon mennessä, kun ovis pitäis olla just sillon jouluaattona, toivotaan että ois jouluntaikaa ilmassa ;p
- jepa
mie täällä jännään täällä teijän kaikkien puolesta! hurjasti plussa tuulia! :)
mie oon niiiiiiin väsynyt koko ajan et voisin tunnin välein ottaa pienet unet :D
nyt vasta kuitenkin 5 4 - TomppaStadi
Taikalientä olisi tarjolla PK-seudulla. Terve perusjamppa 28v. Pistäkää mailia jos kiinnostaa.
[email protected] - mimmmin
Kuumeilija: Joko menkat alkaneet vai pysyvätkö vielä poissa? Toivottavasti ei tule ollenkaan :)
Vauvelintuoksua: Clear bluet on huonoja testejä, oli niille tehty ketjukin. Muilla myös vääriä haamuja. En siis ole raskaana, kaikki oireet ilmeisesti viittasivat menkkoihin. Menkat siis alkoivat melko yllättäen sunnuntaina. Olen niin tyytyväinen, että alkoivat luomusti :) Tietenkin olisin mieluummin ottanut plussan, mutta olin jo niin varma, että sen hormonikuurin joudun taas syömään, onneksi en.
Kukkotyttö: Yritä olla stressaamatta. Älä tarkkaile liian tarkasti itseäsi, kaikki oireet löytyy silloin. Tiedän se ei todellakaan ole helppoa :D Mutta toivotaan, että oireita tulee ihan syystä ja teillä tärppäisikin :)
Oletteko muuten laskeskelleet koska vauva syntyisi jos vaikka nyt tärppäis? Tai koska täytyisi tärpätä, että lapsi syntyisi tiettynä kuukautena? Itse en ole ikinä pitänyt tätä tärkeänä, mutta nyt jostain syystä niitä aina välillä lasken :) Tietenkään me ei ajan mukaan yritetä.. Tälläkin tavalla vain kiusaan itseäni :D
Niinkuin joku jo sanoikin viimeistään ensivuonna me kaikki plussataan, mieluummin heti alkuvuodesta :) Toivottavasti kenenkään meistä ei tarvitse odottaa sen enempää.. - --annii--
Hei kaikki. Kirjoitanpa nyt itsekin tänne, kun tähän asti vain lueskellut muiden odottelua, kuumeilua ja toiveilua. Itse en sen kummemmin ole yrittänyt miesystäväni kanssa, mutta kun menkkoja ei vain kuulunut, niin aloin toki jo sulattelemaan asiaa, toiveissani, että olisko sattunut ihan tälleen stressailematta, kun vauvaa olen halunnut kyllä. Tein suunnilleen viikoittain apteekin raskaustestejä ja kaikki näyttivät negaa. Menkat olivat 4 viikkoa myöhässä, kun aloin vuotamaan punaista tuhruvuotoa, jota periaatteessa huomaa vessassa käydessä, mut välillä aavistus saattaa siteeseenkin jäädä, sitä ollut nyt viidettä päivää. Mitä olisitte mieltä tilanteestani. Olen lukenut että toisilla ollut raskaus viikkoja yllättävän paljonkin ennenkuin testit näyttävät plussaa. oireita mulla oli ennen tätä tuhruvuotoa päänsärkyä, väsymystä, huimaustakin välillä, huonoa oloa jonkin verran, mielialanvaihteluita. Nyt oikeastaan lähinnä väsymys ja päänsärkyäkin ajoittain. Ehkä elimistössäni on vain jokin muu häiriö?
- vauvelintuoksua
häiriö mahdollisesti. Itsellä oli 4kk menkat tulematta:) Kunnes lopulta alkoi ja kesti 3 päivää?!! :D oireita oli samoja, hirveetä väsymystä ja vatsakipua ja huonoa oloa. Lääkärillä kävin ja hän totes että stressiä oli liikaa jonka takia kuukautiset voi jäädä tulematta :/ Nyt tuosta viime menkoista(jotka kesti siis 3pv) on jo 46 päivää eikä taaskaan ole menkkoja, en silti usko että olen raskaana nytkään. Kierto voi mennä jotenki ihan sekasi kuulemma, mutta sen saa tasattua esim. käyttämällä e-pillereitä, mutta jos lasta yrittää niin nehän ei sitte oikee oo hyvä vaihtoehto :D
Hei taas!!
En usko että täällä on nytkään tärpännyt, ei tunnu mitenkään erilaiselta! Joten eiköhän ne menkat ala 22.12....
Mimmim: Älä sure vaik olikin haamu, kyl se sieltä vielä tulee :)
Annii: Toivottavasti olisi raskaus, mut älä pety vaik ei olekaan! Mulla oli pillereiden jälkeen kaikki raskaus oireet, mut johtui vain hormoneista!
Tsemppiä kaikille :)- kuumeilija28
Täällä alkoi menkat tiistaina, eli kierto oli sen 30 päivää tällä kertaa. Ihan hyvä vaan että lyhenee taas parilla päivällä. Nyt siis menossa kp5 ja uutta yritystä sitten vaan kehiin. Tosin voi olla ettei ihan niin aktiivisesti yritellä vähään aikaan, tosin muutenkin pupuillaan suunnilleen joka toinen päivä, eli pitäisi sen kyllä riittää. Ja ne pari jäljellä olevaa ovistestiä ajattelin käyttää. Ovis odotettavissa joulun ja uudenvuoden välillä ja tottakai minulla on just iltavuoroa silloin.. Mutta onneksi miehellä on pari viikkoa pekkasia silloin, niin voi sitten aamusta pupuilla. Pitää nyt toivoa, että stressi töissä ja vähän muuallakin nyt helpottaisi, se kun ei helpota yhtään tuota vauvansaantia.
Meilläkin oli alkuun toiveena, että ens kesäksi olisi vauva jo saatu, mutta ei enää kyllä ehdi, kun menee vähintään syys-lokakuulle. Ja kyllähän minäkin sen tiesin, ettei sitä varmaan ihan niin helposti vaan pamahda paksuksi, suunnilleen heti kun pillerit lopettaa. Minullehan tuo on ihan sama mihin vuodenaikaan vauva syntyy ja varmaan miehellekin. Mutta olisihan se helpompaa jos olisi kesällä tullut, olisi miehelläkin aikaa olla kotona enemmän, kun on kesälomatkin. Lähinnä ainut toive oli minulla, ettei tarvitsisi olla viimeisillään kesähelteillä ja sekin on jo ainakin ens kesältä pois laskuista. Tai mistäs sitä tietää jos elokuussa on vielä kuumaa ja tärppäisi tästä kierrosta, niin laskettu aika olisi syyskuun lopussa. Mut toisaalta silläkään ei ole väliä, kyllä senkin kestäisi mainiosti, kun olisi se pienokainen kuitenkin tulossa. - Unikko-89
Nyt kp 19 menossa ja kaikenmaailman "kuviteltuja" oireita tullut...on nippailua alavatsalla, oikealla puolella... pari finniä tullut naamaan.. voi kun nyt oireet olisikin totta ja plussa tulisi.. no, viikon päästä olen varmaankin jo viisaampi...:) miten muilla?
- baby_^
Kovasti olen rukoillut lasta joululahjaksi, olisi niin ihana saada se vastaus ja tulla raskaaksi :) Eli menkat pitäis alkaa 22.12, mun synttäripäivänä, toivottavasti ei siis ala ja olisin raskaana..:) Kaikille plussatuulia!
- Sandepöö
Heippa!
Kaipa täällä vielä muutamia vanhoja kirjottelijoitakin sitten vielä on :)
Elikkäs kirjottelin tossa aikasemminkin ja nyt oon taas täällä, koko loistossani pienen pettymyksen läpikäytyäni.
Nyt siis meneillään kp27 ja kierto on ihan sekaisin, en nyt tiedä kuinka pitkä kierto nyt on. Ehkä se tästä pikkuhiljaa tasaantuu ja normalisoituu, seuraavasta kierrosta ajattelin kokeilla ovista bongata, jos ei tällä tärppiä ollut :)
Plussa tuulia kaikille - Unikko-89
Nyt kp 20.. flunssainen olo.. tänään tuli myös vähän tuhruvuotoa.. olen siinä uskossa/pelossa että hanat aukeaa parin päivän päästä.. haluan kuitenkin toivoa että ne ei ala. eikös flunssa ja nipistelyt alavatsalla ole niitä raskausoireita? voi olisi kyllä paras joululahja jos sen plussan saisi.. meillä siis yk 8 menossa. parina viime päivänä on väsyttänyt aika paljon..
plussatuulia!!!!! :) Huomenta!
Täällä alkoi menkat :( eli ei tullut sitä kovin odotettua joululahjaa :( kierto tällä kertaa vain 29 pv.
No, yritys jatkuu...
Plussatuulia kaikille!!- Unikko-89
Täälläkin tais alkaa menkat..kierto oli sitten sen 20 päivää...:/
voisikohan tost olettaa et ovis ois sit ollu kp 6..
Yritys täälläkin jatkuu.. - kuumeilija28
No voi harmi kukkotyttö81 ja unikko-89, mut tosiaan eikun uutta yritystä taas vaan. Mieli ei kovin korkea ole täälläkään, menossa kp 7, eli aikaisintaan viikon päästä ovis. Eiköhän tuo mieli sitten ole taas korkeammalla. Ärsyttää kun menkat kestää taas älyttömän kauan, vieläkin menossa, alkaa sentään jo hiipumaan. Parina ekana päivänä tulee kunnolla vuotoa, mut nää viimeiset päivät ei sit siteeseen asti juurikaan mitään tule. Onneksi miehellä tosiaan ens viikko vapaata, ehtii pupuillakin, kun itse on iltavuorossa tän ja ens viikon. Saa nähdä mikä on kierto sitten tällä kertaa, lyheneekö taas vai miten. Ennen pillereitä yleensä oli sen 30 päivää. Mut tsemppiä kaikille ja plussatuulia!
- Miisua
Hellou! Olen ihan uusi näissä keskusteluissa, mutta ajattelin tänne kirjottaa kun tälläisen löysin. Aloitin jo uuden keskustelun, mutta jatketaanpa tänne, kun aihe on sama. Eli olemme nyt miehen kanssa päättäneet aloittaa. Käytän Nuvaring ehkäisyrengasta ja laskeskelin, että 31.12 pitänee tuo ottaa pois. Ja siihen loppui luultavasti sitten meidän ehkäisyt. :) Nyt kysymys onkin, että kannattaako yrittäminen aloittaa heti ensimmäisellä kierrolla vai antaako ensin kiertojen tasaantua ja käyttelee kondomia? Painotan asiaa, että olen ihan uusi nyt näissä jutuissa ja pää sauhuaa kun oon niin paljon täällä kaiken maailman juttuja lueskellut :)
Hei Miisua!!
Älkää aloittako mitään kondomiehkäisyä, sillä sen ekan kuukauden pitäisi olla hedelmällisin! Ja muutenkin oma mielipiteeni on, että jos olette valmiita lapsen tuloon, olkaa ilman ehkäisyä, sillä ei yhtään tiedä kuinka kauan raskaaksi tulo vie!
Itsellä jo kuudes kuukaus ilman ehkäisyä ja ei tärpin tärppiä!- Miisua
Otettiin vähän se linja, että tulee jos on tullakseen näin alkuun. Jos ei mitään kuulu, niin sit aletaan enempikin yrittämään. Koitetaan vähän ehkä molemmat vielä sulatella tätä päätöstä. Olen niin tohkeissani, kun nyt viimeinkin ollaan se päätetty :) Silti hirmusesti jännitääkin, kuitenkin näin iso askel kyseessä..
Mutta kiitos vastauksesta! :) - Miisua
Ja toivotaan Kukkotyttö81 että alkaisi jo pian tärppäämään noin pitkän odottelun jälkeen! :)
- jemina-85
moikka! oon lueskellu täs muutaman kuukauden teidän kirjotuksia ja jännänny itsekseni jokasen puolesta joka kuukausi :) itellä vasta kolmas kuukausi tärppiä odotellessa mutta on tuntunu ihan vuodelta jokanen kuukausi. mielessä on hahmotellu kaikellaisia raskaus oireita. on ihmismieli ihmeellinen! =) tässä kuussa kokeilin ekaa kertaa bongata oviksen tikuilla ja onnistu sekä otin rutiiniks juoda joka päivä 2 lasillista valion greippimehua. nyt on menkat myöhässä 3 päivää. itellä kierto 28 pv ja ei ikinä myöhäs. nyt alkaa jännittävät hetket ku aamulla teen testin. toivotan kaikille plussa tuulia!!! =)
- jokojoko
tsemppiä jeminalle :) tulethan sitte kertomaan mitä testi näytti?
oi voi kukkotyttö! edelleen jaksamisia. toistaiseksi samassa veneessä soudetaan ja huovataan... vaikka mä en vielä tiedä tästä kierrosta varmuudella. meillä kun on kokoajan ainakin yritetty ylläpitää sellasta "tulee jos on tullakseen" asennetta (ukko onnistuu siinä huimasti paremmin kun mä) niin en oikeen tiedä monesko yrityskierto tää olis. jotain 5 paikkeilla vissiin! en tiedä kauanko jaksan negoja. kyllä se vaan joka kerta syö. mutta niin ne syö alkavat menkatkin! mutta kumpi on parempi tapa ottaa takaisku vastaan?
hohhoijaa. jotenkin oon aina kuvitellut aavistavani jos olisin raskaana. ja kun ei ole mitenkään erityisen erilainen olo vieläkään vaikka kierto jo 24/27-35 (mun mielestä pitäisi olla lyhyt kierto tai jos ei ole niin mun ovispäätelmät meni ihan pieleen) niin... eiköhän tää turvotuskin enteile alkavia menkkoja!? jos taas sitä jotain muuta ;) niin siinä vaiheessa voin sitte listata (muka)oireet.
ho ho ho! ja mustaa joulua ainakin säiden puolesta ainakin tänne näin... höh! - jemina-85
moikka! itellä alko turvottaa masu aika pahasti odotettuja menkkoja ennen ja turvotus jatkuu :) oireet aika vähäsiä : tukkonen nokka öisin, aristavat rinnat, ummetus, lämpötilan vaihtelut ja viikko oviksen jälkeen alko viikon kestävät mahapoltteet eli näillä mennään :) tottakai tuun huomenna ilmottaa testin tuloksen :)
musta joulu taitaa tääläkin olla säitten perusteella, höh =( - jepa
hei vaan kaikille!'
voih koittakaahan nyt muutkin plussailla niin pääsee voimaan pahoin ;)
Toivottavasti nyt plussa olis jemina!
täälläkin on musta joulu tulossa näillä näkymin :/
tosiaan 6 4 ois nyt menos, paha olo, väsymys, turvotus! nyt ollu 4 vapaata niin kattoo miten huomisest alkaen voi tän pahan olon kans töissä olla :o :D pitää yrittää!
Paljon plussatuulia!! - jemina-85
moikka! en malttanu aamuun asti odottaa vaan tein testin muutama tunti sitten, plussahan sieltä tuli! =)) jes! tais olla oviksen bongailusta ja greippimehusta apua :)
toivon kaikille plussatuulia!!! - vauvelintuoksua
Onnea kaikille plussanneille! Näyttää kaikilla tärppäävän vielä tämän vuoden puolella paitsi täällä:( Tosiaan viime torstaina tein testin ku ei menkkoja kuulunu.. TAASKAAN! mut negahan sielt tuli.. Tosiaan kp vetelee jo siellä yli viidessäkympissä ja tänään on tullu tositosi vähän jotain ruskeaa vuotoa? Ei taida tulla menkkoja ollenkaa, ei oo yhtään sellanen olo ei ees maha kipee tai mitään.. Tiiä mitä tässä tekis ku on alkanu tuntumaan että elimistö menny iha sekasi ja en usko että ees ovulaatiota on tapahtunu kerta menkatkaan ei tule.. Ei oo mitään oireita ollu mistään. Kai se pitää varata aika johki että ne antas mulle jotain millä kuukautiset sais tulemaan:
- PR
Minä tein testin viime perjantaina ja näytti todella haalea plussaa ( oli vaikea nähdä) tein uuden testin eilen maanantaina ja tuli selkeä plussa joka näkyi hyvin!! jotenkin arvelin olevani raskaana joitakin oireita minulla oli joista epäilin.. Olen niin hämmentynyt mutta samalla iloinen ! soitin tänään neuvolaan ja neuvolatäti laski että olisin 4 viikolla 2päivää raskaana! mutta jotenkin tuntuu että kuvittelen tämän tai että testi huijaakin ja pelottaa että tulisi keskenmeno! ensimmäinen neuvolakäynti minulla on tammikuun alussa!! :))
- jokojoko
iik!! onnea jemina & PR :D ja jepa, kiva kun käyt täällä toivottelemassa
täällä liian aikaista tietää tai testata suuntaan saati toiseen... joulu mennee joko epätietoisuudessa tai menkkaillessa, jee jee?- Kaapo
Voi onnea paljon plussaneille! :) täällä perjantaina testi nega ja sunnuntaina alko menkat eli kp4/n.35 yk6. Onneks kierto vähän lyhentyny. Nyt pitäis kai ihan tosissaa alkaa yrittämää ku ei viime kierrossakaa kauheesti pupuiltu. Appiukko on paranemaan päin (aikasemmi kerroin siitä syövästä mistä stressiä) nyt mies taas kovasti vauvasta haaveillu :) jos ei tässä kierrossa tärppää niin suuntaan lääkärille..
- mimmmin
Onnea plussanneille!!
Vauvelintuoksua: enpä usko, että täälläkään tulee plussaa tämän vuoden puolella.. Eikö ne terolutit (vai mitä hormoneja söitkään?) auttaneet yhtään kierron tasoittumisessa? Soita sinne neuvolaan, sieltä voi saada paremmin apua kuin TK:sta.
Aika monella täällä oli ilmeisesti alkaneet menkat :( Voi meitä naisia kun sitä plussaa ei meille suoda.. Ehkä on tarkotuskin sitä vähä aikaa ootella.. :) Toivottavasti ei kovin kauan.
Miisua: Jos vain olette valmiita vauvan tuloon, niin ei mitään ehkäsyjä enää siiten.. Voihan kierron tasoittumiseen mennä jonkin verran aikaa, mutta ei meillä ainakaan ole mitään kondomeja käytetty.. Minäkin olen ollut kohta 7kk ilman ehkäsyä eikä mitään ole kuulunut :(
Täällä tosiaan menkat tuli onneksi itsestään, nyt menossa kp 11. Edellinen kierto oli 76pv. Toivottavasti alkaisi nyt tasoittumaan.. - Miisua
Täällä kun lueskelee, ymmärtää kyllä että se lapsen tulo ei ole ollenkaan itsestään selvyys. Aina on pitänyt asiaa ihan päivän selvänä, mutta juttuhan on tosiaan niin, että odotus iloisiin uutisiin voi olla hyvinkin pitkä. Mutta varmasti se kaikkien osotus palkitaan ja ilo on sitä suurempikin kun on pitkä tuskailu takana! Kaikille nyt tsemppiä tärppäämiseen! :)
Kyllä siihen vauvaan nyt valmiita taidetaan olla ja tosiaan pitänee pitää mielessä, että välttämättä se ei heti tulekaan. Tulee jos haluaa tulla :) Onnea kaikille plussanneille!
Täällä ovis noin uuden vuoden alun aikoihin, siihen taas tähdätään :) Jospa vuosi alkaisi plussalla :)
Rauhaisaa joulua ja plussatuulia!!!- vauvelintuoksua
mimmin: En oo syöny terolutia.. en oo vielä käyny lääkärissä ku oottelin menkkoja.. Tänään kyllä taas tullu tota ruskeeta enemmänki:o Outoo jos menkat tulee, ois venyny kyllä tosi pitkäksi kierroksi..
Ostin tänään foolihappoa, kuulin että ne saattais auttaa raskautumiseen tai ainakin raskaana olevien kannattaisi syödä sitä enemmänkin. Ajattelin että eikai niistä mitään haittaakaan ole ja 30 tabun paketti makso 2,90 joten ei kallistakaan ollu.. Toivon kyllä että meidän yritys ei mee iha hirveen pitkäksi, voi tulla niin rankkaa. Mutta kaikilla tärppää sittenku tärppää.. Ostin tänään ihka ensimmäisen vauvanvaatteen kirpputorilta:) sellaset pienet collegehousut 50 sentillä! - mimmmin
Nii se et ollutkaan sinä vauvelintuoksua, joka oli syöny lääkkeitä kierron tasoittumiseen.. Sekoitin johonki muuhun.. Sori :)
Miisua: Ei tosiaankaan ole itsestään selvyys, että vauva tulee heti.. Minä olin kyllä varautunut odottamiseen jo sillon kun me ehkäsy jätettin pois. Nyt on kuitenkin odoteltu kierron tasoittumista jo yli puoli vuotta, näin pitkään kierron tasoittumisaikaan en ollut varautunut. Ajattelin, että kierto tasoittuisi ehkä kolmessa neljässä kuukaudessa, jonka jälkeen tärpin mahdollisuus olisi suurempi. Mennään kuitenkin edelleen tulee jos on tullakseen ajatuksella. Nyt kuitenkin alkaa kohta kärsivällisyys loppua ja voi olla, että jossain vaiheessa kokeilen ovistikkuja sitten kun kierto on hieman tasoittunut.. Nyt en luultavasti edes ovuloi. Toivottavasti sulla olis parempi tuuri ja kierto ei venyis tällätavalla.. Muistan kuinka itse odotin sitä päivää kun jätettiin ehkäsy. Oli ihana tunne, kun oli sovittu koska ehkäsy jää pois ja oikein jännitin sitä :) - Miisua
Tää on kieltämättä ihmeellises jännä tunne. Meillä nyt sit vuodenvaihteen jälkeen jää.. Ja oon vielä sellanen ihminen et mietin ja mietin vaikka mitä ihmeellisempiäki asioita. Mies on jo ihan kypsä ja ei jaksa ees kuunnella enää mun jorinoitani, kun suunnittelen melkein jo lastenhuoneen järjestystä :D Toivotaan nyt, että siellä teillä oikeesti jo alkais tärppäämään. Uskon et toi on varmaan tosi inhottavaa kun joka kuukausi hirveesti odottaa ja joka kuukausi saa pettyä. :/ Nyt peukut pystyy et pukki tois yllätyksen!
- baby^_
Jännittää,huomenna pitäis alkaa menkat, saa nähdä miten käy.Jos ei meitä onnista näin joulunaikoihin,niin jospa uusi vuosi tois tullessaan plussia :)
- jokojoko
Hömh... Oon tässä etenkin tänään ollu NIIN pahalla päällä että pakkohan niiden menkkojen on sieltä hiipiä taas? Viime viikolla itkua ja masennusta, tällä viikolla ärsytyskynnys todella matala... Huoh.
Mutta ei heitetä vielä kirvestä kaivoon? Ja tosiaan, jospa sitten ensi vuonna! :) - mimmmin
Saahaan nyt kaikki parempi mieli jouluksi eikä mietitä niitä epäonnistuneita kiertoja.. Toivotan oikein rauhallista, plussarikasta tai pupuilurikasta Joulua kaikille!! Kohta alkaa uusi vuosi ja uudet kujeet, silloin me kaikki toivottavasti viimeistää plussaaan :) Hyvää Joulua!!
Hei ja hyvät menneet joulut ja tulevat uudet vuodet kaikille!
Onnea kaikille plussanneille :) vaikka pieni kateus nostaa päätään :)
Vuoden vaihteessa pitäis olla ovis ja sit täytyy taas pupuilla :) jos vuosi alkais vaikka plussalla :)
Joulu ei tuntunut joululta ja jouluyö, juhlayö sai vedet silmiin.. "kaks vain valveil on puolisoa, lapsen herttaisen nukkuessa..."
Mutta kyllä se ehkä joskus tännekin tulee tuo pieni nyytti :) ja meille kaikille!!!- Unikko-89
Tää on kyllä outoa. 5 päivää tuli sellaista ruskeaa tuhrua, ihan vaan pyyhkimällä. Nyt 3 päivää tullut tosi niukkaa "menkkaverta"...Valemenkat? Toivossa on hyvä elää...:)
- vauvelintuoksua
Täällä tuli jossain kp 50 paikkeilla 3 päivää ruskeeta vuotoa :D menkat ei alkanu..
Raskaustestiä en oo uskaltautunu tekemään.. Veikkailen että nega sieltä tulis - Hannele_83
Moi,
Ajattelin myös yhtyä tänne keskusteluihin kun on tullut parisen kuukautta seurailtua näitä palstoja.
Tilanne seuraavanlainen: pillerit jätin 1,5kk sitten pois. Luomut tuli heti vajaan kuukauden päästä ja nyt menneillään kp16/23. Kierto ihmeellisen lyhyt...?
Ovis mun on helppo tunnistaa ihan kropan merkeistä. Viime kierrossa se oli kp15. Ja nyt on kroppa taas antanut merkkejä.
Kovaa yritystä ei ole ollut mutta erittäin ihana yllätys raskaus olisi.- yks juttu vaan
En halua mitenkään pelotella (kun kiertosi tuosta varmaan vielä tasoittuu), mutta jos aika ovulaatiosta kuukautisiin on noin lyhyt, niin raskautuminen voi olla vaikeaa. Tässä kopioitu teksti perhesuunnittelusivuilta:
"Yksi merkki ongelmista voi olla nk. luteaalivaihe eli aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun. Normaalisti tämä on 12-16 vuorokautta. Liian lyhyt luteaalivaihe aiheuttaa sen, että kohdun limakalvo rapistuu liian nopeasti ja kun alkion siihen pitaisi kiinnittyä ei se onnistukaan. Alle 9 vuorokauden luteaalivaihe on liian lyhyt raskauden onnistumiselle. Alhainen keltarauhashormonin määrä ei myöskään pysty ylläpitämään kehittyvää raskautta vaikka kiinnittyminen onnistuisinkin. Keltarauhashormoni myös rentouttaa kohdun lihaksia. Alkuraskauden kohdun supistelu saattaa olla merkkinä alhaisesta keltarauhashormonin tasosta."
Sanoin tämän nyt vain siksi, että jos tuo aika oviksesta kuukautisten alkuun ei pikkuhiljaa pitene, niin tiedät hakeutua ajoissa lääkäriin, sitä vaihetta voidaan nimittäin pitkittää keinotekoisesti keltarauhashormoneilla. Toivottavasti kuitenkin kiertosi pitenee itsestään! - Hannele_83
yks juttu vaan kirjoitti:
En halua mitenkään pelotella (kun kiertosi tuosta varmaan vielä tasoittuu), mutta jos aika ovulaatiosta kuukautisiin on noin lyhyt, niin raskautuminen voi olla vaikeaa. Tässä kopioitu teksti perhesuunnittelusivuilta:
"Yksi merkki ongelmista voi olla nk. luteaalivaihe eli aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun. Normaalisti tämä on 12-16 vuorokautta. Liian lyhyt luteaalivaihe aiheuttaa sen, että kohdun limakalvo rapistuu liian nopeasti ja kun alkion siihen pitaisi kiinnittyä ei se onnistukaan. Alle 9 vuorokauden luteaalivaihe on liian lyhyt raskauden onnistumiselle. Alhainen keltarauhashormonin määrä ei myöskään pysty ylläpitämään kehittyvää raskautta vaikka kiinnittyminen onnistuisinkin. Keltarauhashormoni myös rentouttaa kohdun lihaksia. Alkuraskauden kohdun supistelu saattaa olla merkkinä alhaisesta keltarauhashormonin tasosta."
Sanoin tämän nyt vain siksi, että jos tuo aika oviksesta kuukautisten alkuun ei pikkuhiljaa pitene, niin tiedät hakeutua ajoissa lääkäriin, sitä vaihetta voidaan nimittäin pitkittää keinotekoisesti keltarauhashormoneilla. Toivottavasti kuitenkin kiertosi pitenee itsestään!Kiitos tiedosta :)
Niin olen asian ymmärtänytkin. Odottelen tässä muutaman kuukauden josko se alkaisi pitenemään kun pillereiden lopetuksestakin on niin vähän aikaa.
Jos ja kun näin ei käy niin sitten osaan hakeutua lääkärille.
- jokojoko
:o ??? Testasin eilen illalla prisman pregcheck halpiksella ihan selkeän haamun!! Vai oliko se sitten haalea plussa kun kerran selkeä?? :D Voisiko olla... Ei tarvinnut heilutella valossa, toinen viiva näkyi selvästi vaikka olikin paljon haaleampi kun kontrolliviiva. Kertokaa pian onko tähänkin testiin luottamista siinä missä muihinkin.? Pian ennenkun leijun liian korkealla... :o
- vauvelintuoksua
VOIII taaasko tänne pärähtää uus plussa:D tee toinen testi? eihän noista ikinä tiiä. mutta eiköhän se haamu jo kaiken kerro;))
- Unikko-89
Taidanpa siirtyä tuonne lapsettomuus puolelle... miehen simppatestin tulokset tuli tänään: hedelmöittymiskyky on erittäin heikentynyt. Normaaleja siittiöitä 0%, epämuodostuneita 100%....:,(
täälläkin tulee huono mieli kun kuuntelee toisten plussailusta, vaikka se hieno asia onkin.. :) Tämä kk on otettu ihan rennosti, ei olla yritetty liikoja. Eilen tein testin (liian aikaisin tietenkin) neganega.. 1.1 olisi tarkoitus tehdä seuraava, jos menkat eivät ole vielä alkaneet.
Pillereiden lopettamisen jälkeen on ilmennyt rintojen arkuutta tiettyyn aikaan kierrosta. Tässä kuussa kipu yltyi sietämättömäksi. Kuumetta on myös ollut hieman, vaikka ei ole mitenkään kipeä olo... voisikohan se olla ? :D naisen mieli on kyllä hassu kapistus...
Niin ja mikä tuon greippimehun merkitys on lapsipuuhissa? :D onko tutkittua tietoa, vai tätä perus naisten huuhaata? ;)Aloin lukemaan "tehdäänkö vauva?" blogia alusta asti, kun pääsin vaiheeseen jossa kyseinen kirjoittaja sai plussan, aloin itkemään... ei voi ymmärtää tätä kateutta minkä vauvakuume aiheuttaa
- vauvelintuoksua
Pienempimyy: et varmasti ole ainoa.. Vaikka onhan sitä toki iloinen toisen puolesta niin silti tulee jotenkin sellanen "miksen minä saanut sitä plussaa?"-olo. Luin muistaakseni tuosta greippimehusta ettei se tutkitusti vaikuttais siihen raskautumiseen, elikkä kai se vain on jottain huuhaata sitte :D Ite oon nii hömppä että uskon huuhaajuttuihin ni pitihän se kokeilla. Tällä hetkellä siis meillä apuna greippimehu ja foolihappotabletit :D Vielä luin jostain että vehnänalkioöljylläkin voisi olla vaikutusta, mutta en oo uskaltautunu ostamaan enkä kyllä ees tiedä mistä sitä sais?! Tosin meillä kyllä pupuily jäänyt aika vähälle nyt:/ Kaippa jotenki tuo ku ei taaskaan tullu menkkoja niin ahdistaa, että jotenki ei vaan huvita miettiä vauv-asiaa nyt.
- jokojoko
OOH
Toivotaan että siellä nähdään :P onnea! :)
- jokojoko
Nähdään me! Heti sitten kun aika sopiva ;) Jos ei syksyisissä niin tulen vakoilemaan johonkin muuhun vuodenaikaan :P Ja KIITOS hei onnitteluista :)
- mimmmin
Paljon onnea jokojoko!!!
Vauvelintuoksua testaa jo, täällä jännityksellä odotellaan. Jos ei plussaa tule niin sitten kyllä varaat ajan jo johonki tutkimuksiin.
Unikko: Koska olette käyneet tutkimuksissa? Kuinka pitkään teillä olikaan yrittämistä takana? Ei millään muista kaikkia, sori :) Harmi tuollaiset tulokset :( Mutta toisaalta nyt pääsette asianmukaisiin hoitoihin. Eikös tuo siittiöiden ns. puhdistaminen ole melko helppoa? Vai onko mitään tehtävissä jos tosiaan ei ole yhtään normaaleja siittiöitä??
Hannele: Tervetuloa! Sinä sentään ovuloit heti pillereiden jälkeen, täällä ei ovulaatiosta ole tietoakaan puoleen vuoteen. Luulisi, että kiertosi tasoittuu muutamassa kuukaudessa, toivotaan niin.
Tänne ei mitään kummallisempaa kuulu.. kp 20 eikä mitään oireita ole ollut havaittavissa. Pupuilutkin jääneet nyt harvemmalle kun olen töissä ja mies on eri paikkakunnalla joululomaa viettämässä. Täällä puhuitte tuosta "kateudesta", kun kuulee jonkun odottavan vauvaa.. Mulla ei niinkään tule suoranaista kateutta, vaan ihana ilon tunne ja sitten jotenki kauhean konkreettinen tunne sittä mitä itse sitten koen kun olen samassa tilanteessa.. Yksi kaveri kävi vauvan kanssa kylässä ja toinen odottaa vauvaa, koen samaistuvani heidän tilanteeseen kauhean hyvin.. Ehkä tämä on merkki siitä, että olisin jo valmis äidiksi :)
Huh huh miten aika rientää, tämäkin vuosi meni ihan hujauksessa. En voi uskoa, että tästä vuodesta muka puoli vuotta on oltu ilman ehkäsyä eikä mitään ole tapahtunut. Ehkä tällä on joku tarkoitus, sain töitä kivasta paikasta hieman pidemmäksi aikaa, joten ehkä meille on tarkoitettu vauvan tulla sitten vaikka vähän myöhemmin. En vain jaksaisi odottaa sitä myöhempää :)
Hyvää uutta vuotta kaikille. Toivotaan, että vuosi 2012 on meille onnen vuosi!! - vauvelintuoksua
mimmmin: Pitääpä testailla tässä jokupäivä, varmuuden vuoksi. Vaikka mullahan tämä on jo aika normaalia.. Sittenkai se on pakko kysyä jotain apua miten sais ne menkat tulemaan.. Toivottavasti sais pian alkaa KUNNOLLA yrittämään nimittäin mies alkanu olemaan vähä enemmän mukana tässä hommassa:) Tänäänki sano että ku sais vaki työpaikan ja lapsen ni sitte ois kyllä kaikki tosi hyvin.. Ei kyllä paljoa ees tarvinnu suostuteltua, tainnu hänelläki vauvakuume kasvaa ku aina ku lueskelen vauvablogeja ni näytän sille kaikki kuvat oikeen että kato nyt kuin söpö vaavi siellä :D hih.. Toivotaan nyt että tärppäis edes sitten ensivuoden aikana...
kääks, kuinka haalea haamu voi olla? :D tein tänään 2 testiä ja kummassakin vaaleat haamut! ^^ Täytyy vielä varmistella parin päivän päästä, etten ihan harhoja nähnyt :P Olo on vähän sekava, ei uskalla luottaa, mutta silti on onnesta soikeana :) Huonoa oloa jatkunut 5 päivää, kuume nousi yhtenä iltana ja laski aamuun mennessä, rinnat olleet todella kipeät, mutta kipu loppuikin kuin seinään alkuviikosta (muina oireina varmaan tuo mielialojen vaihtelu). Tein to testin ja se oli nega ja tänään sitten nuo haamut :) (tänään olisi pitänyt menkat alkaa)
Tulen raportoimaan parin päivän päästä miten kävi! :) Mainiota uuttavuotta kaikille! :>Luin keskusteluja haamuista, niissä puhuttiin että jos viiva on harmaa, valkoinen niin se on suurella tod.näk. nega, mutta nämä mun haamut oli kyllä selkeästi punertavia... kokemuksia? :)
- kuumeilija28
Onnea plussanneille, toivottavasti perästä tullaan. Ei kateutta varsinaisesti tule noista plussista, mutta tottahan sitä ajattelee, miksei minulla.. Nyt kp18, eli ovis oli varmaankin tällä viikolla. En nyt tästä kierrosta sitä jaksanut testailla, kun aika hyvin nyt tuo kiertokin tasoittunut. Toivotaan että tällä rennommalla asenteella tulis nyt tuloksia. Pupuiltu on kuitenkin suunnilleen joka toinen päivä. Pari viikkoa siis taas odoteltavaa. Hyvää uutta vuotta kaikille, ja toivotaan että alkaa muillekin noita plussia tulemaan!
tänään testasin uudelleen ja tuloksesta ei voi enää erehtyä, vaikka vieläkin oli aika haalea :) hieno vuoden aloitus :)
Ihanaa uutta vuotta kaikille!!!
Onnea pienempimyy!!! Alkoi sulla upeasti uusi vuosi :)
Alkaisipa itselläkin :)
Plussatuulia kaikille jotka täällä vielä kuumeilevat!!- Sirena--
Ilmoittelen tännekkin.
Eli lokakuussa saatu plussa muuttui joulun jälkeen ultrassa keskenmenoksi rv 8 .
Näin täällä, uutta putkeen :)
Hyvää uutta vuotta kaikille vanhoille palstalaisille! - vauvelintuoksua
pienempimyy: ONNEA HIRVEESTI JOS PLUSSASIT:) ihanaa! Täällä toivottavasti tullaan perässä..
Sirena: Voiei :( Keskenmeno on hirvee juttu, mutta onneksi sulla näyttää olevan asennne kohdallaan:) Eli uutta yritystä vaan ja plussatuulia sinne - vauvelintuoksua
jänskättää, huomenna soittelen papa tuloksia.. siitä kyllä on jo melkein kuukausi ku otettiin ja lääkäri sano että tulokset tulee nettiin omahoito-sivulle. vaan eipä oo tullu. olin unohtanu koko jutun, pakko varmistaa ettei siinä sitten oo jotain joka aiheuttaa tätä kuukautishäiriötä...
- vaavia vailla
Moikka pitkästä aikaa! Mul on ollu niin paljon kaikkee kiireitä että etten oo tänne kerenny mitään kirjottelemaan aikoihin. Alkaa elämä kyllä täällä hymyilemään, sain vakituisen työn, pankkiin ollaan menossa lainaa puhumaan piakkoin omaa kotia varten ja mikä parasta mies alkaa olla aika valmis yrittämään! :) Veljen vauva ollu hyvänä apuna tässä! Mulla kierto nyt vielä 40 päivää, en tiedä alkaako siitä vähitellen normalisoitumaan vai pysyykö noin pitkänä :( Tänään tulee tilaamani ovistestit joten alan niitä nyt sitten käyttämään.
Onnea kovasti plussanneille ja toi sirenan juttu on kyl ikävä :( Jos käyt täällä vielä nii voisitko vähän kertoa asiasta?
Onnea kaikille yritykseen, tänä vuonna varmasti kaikki plussaa jossakin vaiheessa! :)
Tota kiertolistaa ei oo kukaan vissiin jaksanu pitää yllä, joten siitä ilmeisesti luovuttu? Sirena, pahoittelut keskenmenosta mutta tervetuloa takaisin kuumeilemaan :)
Täällä pitäis olla ovis ihan varmaan tänään tai huomenna ja eilen pupuiltiin :)
Toivottavasti tärppäis ;)
Mut ei auta taas kun vaan odottaa seuraavat 2 viikkoa!! ja toivoa! Piinaviikot edessä!!!- Hannele_83
Menneillään kp22/23, ovis oli kp15...
nyt ei auta toivoa kuin että kierto pitenisi edes jonkin verran entisestään jos tärppimahdollisuutta ei ole noin lyhyellä kierrolla =/ - vauvelintuoksua
Huomasin kans että kiertolista jääny ilmeisesti.. Kukaan ei jaksa päivittää:D Papa testi oli ok, ei mitään siellä! Tänään ollu taas kauhee paine vatsassa ja ahdistanu.. kokoajan närästääki iha tajuna
- mimmmin
Voi Sirena mikä ikävä juttu tuo keskenmeno. Mutta sulla tuntui olevan positiivinen mieli tulevasta kuitenkin :)
Onnea pienempimyy. Sulla tosiaan alkoi vuosi hyvissä merkeissä, toivotaan, että jatkuu myös hyvin :)
Vauvelintuoksua: Mulla kans ollu närästystä äskettäin ihan jatkuvasti, saattoi muuten olla edellisen kierron loppuvaiheessa, edellinen kiertohan oli myös pitkä. Ja edelleen samoilla mennään. Voisikohan närästys liittyä jotenki epäsäännölliseen pitkään kiertoon..? Tai ehkä oon vaan syöny niin paljon kaikkea. Testaa jo ihmeessä ja jos edelleen nega niin sitten soitat kyllä jo sinne neuvolaan tai käyt vaikka yksityisellä. - Sirena--
Voisinpa tarinani kertoa, sillä täällä ei varmaan montakaan keskenmenon kokenutta taida olla. Lisäksi olen näitä vanhempia palstalaisia ja tänne on mukaan tullut paljon uusia :)
Eli yrityskertoja oli takana 3 kunnes tärppäs. Tiesin heti että raskaana olen, sillä ns. menkkaoireita ei ollut. Plussasin ja aloimme onnellisesti odottamaan. Pikkuhiljaa alkoi raskausoireet vahvistumaan (rintojen arkuus, väsymys, vatsakivut, nälkä). Kävimme normaalisti ekassa neuvolassa joskus rv 9 ja verikokeissa rv 10. Ultra oli varattu rv 13. Jännittyinein ja odottavaisin mielin ultraan, sillä näemmehän ekaa kertaa pienen tulokkaan. Tulokas näkyi suht helposti, mutta jopa minä näin että liian pieni toukka on kyseessä (1,6 cm). Terkkari sanoikin että koko ei vastaa ollenkaan viikkoja, lisäksi sydäntä ei näy eikä kuulu, eikä ole verenkiertoa.
Sain ensimmäisen pillerin jo siellä. Kahden päivän päästä minun piti tulla polille, jossa sain samantyyppisiä pillereitä jotka annetaan käynnistämään synnytys. Pari tuntia kouristelevaa vatsakipua ja pahaa oloa. Sitten meni lapsivesi ja siitä puolen tunnin päästä alkoikin "synnytys" jossa tulikin sitten tämä pieni nyytti ja istukka. Verenvuoto on jatkunut tähän päivään saakka eli noin viikon ajan. Voimia Sirena-- ! Tuollaista ei itse haluaisi ikinä kokea.. :/ saitko jotain rauhoittavaa lääkitystä samalla, vai jouduitko kokemaan kaiken "täydessä tietoisuudessa"?
- vaavia vailla
Voimia sirenalle, tollasta ei kyllä toivo kenellekkään. :( Ilmeisesti oot kuitenkin positiivisella mielellä uutta yrittämään? :)
Eilen tuli tosiaan tilaamani ovistestit ja päätin piruuttani kokeilla vaikka vielä ei kuitenkaan ole aika jos kiertoni on taas 40 päivää. Yllätyksekseni sain positiivisen tuloksen! Tänään siis yritettävä miestä taas puhuttaa. Mietitiin tänään jo tyttövauvalle nimeäki :D Tilasin myös semmoisen hedelmällisyystestin ja tein sen nyt samalla ja se ei nyt sitten näyttänytkään hyvää.. Siitä tuli positiivinen vaikka siitä testistä pitäisi saada negatiivinen. Onko kukaan muu kokeillut niitä? Voisiko sillä olla merkitystä jos kerran ovuloin parhaillaan niin sen takia olisi ne arvot koholla? Paketissa oli kaksi testiä joten teen ensi viikolla testin uudelleen. Jos edelleen näyttää positiivista niin täytyy kyllä ottaa lääkäriin sitten yhteyttä..:( - Pirtsakkaa28
Heippa kaikki. Oon tässä pari viikkoa lueskellu tätä keskustelua. Vauvakuume iski päälle ekan kerran vasta, vaikka oon jo 28. Luulin jo ettei mulle sellasta ikinä tuliskaan :) Juttelin sitte miehen kanssa, että jos lopettaisin pillerit ja se oli ihan onnessaan :) On kyl niin uutta ja outoa tää mulle... Ihan uusia tunteita ja ajatuksia heränny :) Jos nyt laskin oikein niin ois kp9 ja ovulaatio parhaillaan. Eli nyt vaan kovaa yritystä. Ja onnea muillekin yritykseen!
- Bebbe
Voisitteko te tietäväisemmät vähän auttaa tietämätöntä..? Olen siis lopettanut renkaan käytön, lauantaina pitäisi laittaa uusi, mutta enpäs laitakaan.. :) Vauva saa tulla, mutta ajattelimme ensin vähän totutella ajatukseen ilman ehkäisyä, niin että emme heti suoraan ovulaatio ajankohtaan tähtää. Nytpä kysymys onkin, millä todennäköisyydellä ovulaationi olisi tuolla 16.1 niin kuin laskeskelin. Eikös kierto voi heittää aikalailla ja silloin ovulaation ajankohtaa ei tiedä yhtään? Olen vauvasta jo kauan mieheltäni kysellyt, mutta nyt kun olisi aika ryhtyä toimeen alkoki jännittää :) Olisi kiva jos joku vähän osaisi vastailla..
- vauvelintuoksua
Noniin tänään tein sit testin.. NEGA! :D Niinku arvasin.. Taidan ehkä sitteki kokeilla niitä e-pillereitä.. Ku se lääkäriki oikeen sano mulle että voithan sä yrittää saada niillä sen kierron ees tasoittumaan.. ja jos nyt alan varailee lääkärille aikaa ni se menee monen kuukauden päähän varmasti, ku viimekski sain oottaa 1,5 kuukautta sitä aikaa.. Jospa mä sit kokeilen auttaako ne yhtää mitään, jos ei menkkoja tuu siltikää niin sitte kai se on pakko lähtee tutkituttamaan ittensä.. :(
Heipparallaa kaikille vauvakuumeilijoille ja onnittelut jo plussanneille! :))
Olen lueskellut ketjuanne ja vauvakuume eikun yltyy vaan :D Olen 5 v uotiaan prinsessan mamma ja kokenut kaksi vuotta sitten keskenmenon n. rv 10. Päätettiin parisen kk taaksepäin miehen kanssa, että ollaan jo valmiita yrittämään toista.. no, nyt tilanne on sitten tämä: kp 37/35 (pitkä on kierto!!), kp 26/35 alkoi ns. tuhruvuoto, paperiin jäi jälkiä vessassa käydessä muutamien päivien ajan, sen jälkeen alkoi nipistelyt alamahassa ja kaamea väsymys.. parina päivänä on ollut todella kuvottava olo heti aamusta.. kaksi testiä olen tehnyt, ensimmäisen eilen predictorilla ja toisen apteekin omalla juuri äsken, molemmat negatiivisia! vaikka eihän nuo menkatkaan ole kuin kaksi päivää myöhässä, vain hätäinen kun olen.. :D
Olin varma että nyt oli tärpännyt, mutta epäilys alkoi kalvamaan mieltä.. mitä jos oma elimistö tekee tepposet ja "kuvittelen" olevani raskaana.. voihan niinkin kai käydä, että tulee ns. valeraskaus??
Vauvelintuoksulle: todella harmillista, että joudut tod.näk. aloittamaan pillerit vauvakuumeen ollessa huipussaan :( mutta pää pystyyn, jos se hetkellinen pillerin syönti tuottaakin tulosta ja kierto normaalisoituu, niin tuleehan se vauvakin sieltä nopeammin, i hope so! :)- vauvelintuoksua
Heippa tiinuli ja tervetuloa:) Valeraskaus on mahdollista, itselläni kai oli silloin kun menkat ei tullu neljään kuukauteen. Kaikki oireet kyllä oli:D Mahaki tuntu kasvavan! Joo tosiaan luin netistä että oku oli tullut raskaaksi heti pillereiden lopettamisen jälkeen.. Ja juurikin niillä yrittänyt tasoittaa kierron:) Toivottavasti alkaa normalisoitua eikä tarvis kauaa niit napsia..:(
minulla tosiaan kaikki mahdolliset raskauden alkuoireet löytyy.. :D ja pakkohan se oli tänään tehdä aamuvirtsasta se testi, kun muut tein illalla.. :D mutta en tiedä mitä ikinä tuo tulos tarkoittaakaan, koska testiviivan kohdalla ei ole mitään, sitten on kontrolliviiva ihan normaali, mutta kontrolliviivan jälkeen on vaaleanpunainen ihan selvästi näkyvä viiva, jota ei todellakaan pitäisi siinä kohdassa olla! :o eli siis on kaksi kontrolliviivaa vierekkäin.. hmm..
minulla pillerien aloitus oli yhtä tuskaa, melkein kaksi kuukautta vuodin yhtäkyytiä ja voitte vaan kuvitella niitä mielialan vaihteluita! mutta sen kolmannen liuskan jälkeen kierto muuttui normaaliksi.. kun sitten lopetin pillerit kierto piteni siihen 35 kp.. ja melkein tunnilleen tietää milloin menkat alkaa.. joten siitä tämä suuri ihmetys kun nyt ei näy eikä kuulu.. :o- vaavia vailla
En millään malttanut odottaa ensi viikkoon että tekisin uuden hedelmällisyystestin, sen verran oli asia mielessä koko ajan. Tein tänä aamuna testin ja tulos oli negatiivinen! :) Olen kyllä niin huojentunut! Ilmeisisti ovulaatio vääristi testin tulosta? ainakin luulisin näin. Ovulaation tosiaan pongasin testin kanssa, mutta ei tuo mies vielä uskaltanut sisään tulla. :( kyllä siinä minulta itku pääsi, vaikka ymmärrän ettei toista voi pakottaa. Häntä jännittää niin kovasti tuleva elämän muutos ja löydetäänkö oma talo ajoissa.
Vauvelintuoksua: koska sulla ollu viimeks nyt menkat ja koska ajattelin pillerit aloittaa? Todella ikävää kyllä kun kroppa ei lähde kunnolla toimimaan. :( Ajattelitko käyttää vain yhden liuskan ja tyhjennysvuodon jälkeen jatkaa yrittämistä? voihan olla että se heti sitten vaikka tärppäisikin. :) - veuvelintuoksua
vaavia vailla: Mullahan ei oo oikein ollu niitä menkkoja nyt moneen kuukauteen jos ei lasketa niitä päiviä kun tuli vähän ruskeaa tuhrua. Joten aloitin pillerit eilen, ja yhden liuskan ajattelin syödä, en yhtään enempää. Saas nähdä miten käy, en kyllä ymmärrä miten mun keho meni ihan yhtäkkiä näin sekaisin ku pitkään oli menkat iha normaalit..
- jepa
heippa kaikille!
Onne paljon plussanneille!! :)
sirenna, voi että ei yhtään kiva, nyt iski itellekkin pieni paniikki :o
ttäällä tosiaan hirveä flunssa, kamala väsymys ja paha olo.. kiva yrittää töissä olla kertomatta vielä kelleen! ;)
plussa tuulia =)
Jepa & pallero 9 0 hei taas...
Täällä ovulaatiosta 6 päivää (oletetusta) ja enpä usko että nytkään tärppäsi :(
Ei vaan tunnu mitenkään ihmeelliseltä, nyt pari päivää ollut vähän huono olo, mutta se voi ihan mitä vaan... Ja eihän se olisi edes kiinnittynyt, joten ei oireitakaan voisi olla...
On vähän sellainen olo, että en jaksa edes välittää, tuleeko vai ei...?! Olen tainnut siis jo luopua toivosta, epäilen että jossain jotain vikaa on, mut en tiedä haluanko mennä mihinkään tutkimuksiinkaan :( On tämä hankalaa!
Mutta plussatuulia kaikille :) Ja odottajille onnea!!!Hei kukkotyttö, meillä on ovikset olleet suurinpiirtein samoihin aikoihin joten jännitetään yhdessä! Kirjoitin jo tuonne kuumeilijoihin "oman tarinani" =) Tosiaan ei se kiinnittyminen ole vielä voinut tapahtua mutta itselläni on silti jotenkin "outo" olo jo, erilainen kuin tavallisesti ennen menkkoja. Tekeekö vaan mieli ja elimistö tepposet kun sitä toivoo niin kovasti...?
Kovasti tsemppiä sinulle, älä luovu toivosta! Saattaapi käydä niinkin kun "lakkaa yrittämästä" ja stressaamasta niin toivottu tulos tulee nopeammin kuin arvaakaan =)
Plussatuulia kaikille muillekin ja onnittelut jo odottajille!
- Hannele_83
Moro...
Tässä nyt kävi niin hyvin että kierto piteni (ensimmäinen kierto 23) pillereiden lopettamisesta 27:n päivään......
....mutta ikävät uutiset taas sellaiset että mies haluaakin odottaa vielä! Sitä tuntee itsensä niin huonoksi kun toinen epäröi :( Vie vähän niinkuin halut tuolla kammarin puolellakin.
Joten minä siirryn näiltä palstoilta pois etten kiusaa itseäni enempää. Noh pakkohan se on käydä kuitenkin "vähän" lueskelemassa silloin tällöin teidän tilanteita :)
Pillereitä tässä nyt sit popsitaan ja niitähän en lopeta ennenkuin mies rukoilee!!! Toivottavasti mieheni negatiivinen päätös ei vaikuttaisi minun tunteisiin sitä kohtaan kovin radikaalisesti... tällä hetkellä olo on kyllä vähän... miten sen sanoisi...: kylmä! Tätä vauvakuumetta ei enään välttämättä tule kun se kerran lytätään kasaan :( En tiedä, olen sanaton... surullinen ja pettynyt. Epäonnistunut.
Mutta plussatuulia teille kaikille ja toivottavasti pääsen vielä kirjoittelemaan tällekkin palstalle :) Se on moro. - kuumeilija28
Ikävä kuulla tuollaista Hannele_83. Toivotaan, että mies pian lakkaa epäröimästä. Meilläkin mies alussa meinasi epäröidä, olin siis jo ehtinyt just pillerit lopettaa, mutta onneksi se meni melkein samantien ohi. Ja nyt on jännännyt samalla tavalla mukana kuin itsekin. Onhan se toisaalta hyvä sitten asioita miettiä, vaikka ikävää tuollainen onkin.
Täällä kp27, menkat pitäisi tällä viikolla tulla, jos on tullakseen. Kierron pituudesta ei tietoa, varmaan taas aika lähellä 30 päivää. Nyt ei myöskään tullut joka päivä yriteltyä, toivotaan että oli sitten enemmän simppoja liikkeellä aina kerralla, kuitenkin joka toinen päivä pupuiltiin. Piinallinen viikko siis tiedossa, mut ihan hyvä vaan että on taas iltavuoroa, on ajatukset enemmän tuolla töissä sitten. Olisihan se aivan upeaa aloittaa vuosi plussalla, mutta ei suuria toiveita ole, oireita ei ole mitään ollut. Alavatsaa nipistelee oikealta puolen ajoittain, mutta sitä on aiemminkin kyllä ollut, vaikka ei ihan ehkä tuollaista. Plussatuulia ja tervetuloa myös uusille kirjoittajille! Hei Taas!
Joo jännätään Minskuh yhdessä, onko siellä mitään merkkejä??? Täällä ei mitään, viime yönä näin kamalaa raskauteen liittyvää painajaista...
No menkat pitäis alkaa 16.1... sitä odotellessa! :(
Harmi Hannele, että kävi noin, itsellä oli vauvakuume noin 23 vuotiaana, mutta silloinen elämäntilanne ja mies ei sitä mahdollistanut. Kun kerran sen idean ja tunteet hautaa,niitä on vaikea saada takaisin.
Pidetään peukkuja, että plussatuulet puhaltais meille kaikille :)Täällä menossa 41/35, eli kierto myöhässä kuusi päivää.. Tänään ollut oikein kunnon känkkäränkkä päivä! ihan pienetkin asiat saa minut näkemään punaista! Ja sitten tuleekin jo itku.. Mutta toisaalta, samanlaisia fiiliksiä on myös ennenkuin täti tulee kyläilemään.. että saapas nähdä! Eilis illan testi oli negatiivinen ja nyt päätin että odotan kokonaisen viikon (sikäli mikäli jos maltan odottaa ja täti ei tule kylään) ennenkuin teen uuden testin, alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään ainainen negatiivinen! :((
Toivottavasti kuullaan sinusta Hannele vielä joku kaunis päivä!! :))
Kiva oli myös kuulla Jepasta! kuitenkin alusta saakka tätä lukenut, niin mukava kuulla miten muut "jo odottajat" jakselee :)
ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE!- Kaapo
Onnea plussaneille ja tervetuloa uudet kuumeilijat! :) oonki melkeen päivittäin käyny lukemassa kuulumisia. Ovis oli oireiden perusteella loppiaisena, illalla vihlas oikealta alamahasta ja sen jälkee jatkunu nipistelyt ja laskinki että ovis ois noihi aikoihi. Ti, to, pe pupuiltii että saas nähä miten käy :) viime kierrossa muistaakseni noi vihlasut oli enemmä vasemmalla.
Heissan kaikille taas jotka vielä täällä ovat =)
Mulla pitäs menkat alkaa aikaisintaan 17.1. joten silloin aattelin testailla ekan kerran jos menkkoja ei silloin näy... ei yhtään kärsimätön ei =) Kovin etova olo on ollut viime perjantaista lähtien (uskoisin että ovis on ollut to viime viikolla) ja vessassa on saanut juosta tämän tästä. Vatsa ei tunnu turvonneelta mutta jotenkin se kiristää ja rintoja aristaa; oireet poikkeavat normaalista joten saa nähdä miten käy.
Ikävää Hannele että sinä jouduit toistaiseksi vauvahaaveet hautaamaan mut toivotaan että miehen mieli muuttuu pian niin päästään jännäämään sinunkin puolesta!
Peukkuja ja plussatuulia meille muille!!! =D- Felicia88
Heippa! Kirjoittelin jo aikaisemmin tuohon toiseen vauvakuume ketjuun, mutta liityn nyt tännekin, kun ei näköjään kovin paljon ole ihmisiä täällä :) ainakaan siis tänään.
Olen 23v, ja eka "kunnollinen" yk menossa, ehkäsy ollaan jätetty jo 3kk sitten pois. Nyt meneillään kp22/24-29, eli jännät päivät tulossa. Yleensä kuitenkin kierto on tuon 26, niin vähintään sinne odottelen ennen testausta.
Plussa onnea kaikille! :) - vauvelintuoksua
Täällä jo neljä päivää syöty pillereitä ja kokoajan jotenkin etova olo :( Nytkin herätessä oli sellanen olo että vois oksentaa, mut se meni aika nopeeta ohi. Eilen taas töissä tuli päivönmittaan sellasia tosi kipeitä vihlasuja vasemmalle puolelle vatsaan. Se yks vihlasu saatto kestää sellaset 5 minuuttiakin niin huh mitä tuskaa se oli, hyvä kun pysty suorassa olemaan :D Kaippa nää kaikki johtunee noista pillereistä?! Eilen oli myös lämpö noussut yli 37 asteeseen.. Yleensä jos on lämpöä ei mulla oo edes mitenkään sairas olo mutta eilen kyllä tunsin heti, ku tuntu että ois 40 astetta kuumetta ja oli tosi huono olo.. Mutta kappas olikin vaa pieni lämpö päällä!
Hei jälleen...
Täällä piinaviikko menossa, hiukan on nuhaista oloa ja eilen kun otin pari juoksuaskelta,tuntuivat rinnat jotenkin oudolta... Jopa kipeiltä...
Jospa vihdoin :)
Mutta eiköhän se mielikuvitus tee taas kepposet, niinkuin joka kuukaus :(
Tuntuu vähän että on toivo mennyt :(noniiin, eli kaikki oireet oli varmaankin vaan omaa mielikuvitusta, täti tuli kyläilemään kp 46/35.. Nytpä ei auta muu kun odottaa seuraavaa kiertoa, jospa se siitä sitten tärppäisi.. :)
Mites kukkotyttö81, tekikö sinullakin mielikuvitus taas kepposet? vai joko on iloisia uutisia luvassa? :)Menkat alkoi ja vuodan kuin seula :( ajattelin vihdoin kokeilla niitä ovistestejä, jospa sitä ovista ei edes tule...
Eli näin täällä :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh912174Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1421807- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10731- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347560