Olisin kysynyt onko kenelläkään tietoa voiko tehdä jo 10 vuotta sitten tehtyyn sukupolven vaihdokseen muutoksia olevaan sopimukseen? Olemme aikanaan tehneet verotusta silmälläpitäen kauppakirjat, jossa meille jatkajan vanhemmille on jäänyt elin-ikäinen asuma-oikeus tilalla, talon päädyssä olevassa pienessä asunnossa. Asunnon lisäksi meille kuuluu sähkö ja vesi. Nyt olemme ajatelleet useaan otteeseen lukiessamme tätä tehtyä sopimusta, ja tulleet siihen tulokseen että on ehkä ollut kohtuutonta tehdä tämä sopimus sana sisältöineen, mutta silloin kun se tehtiin olimme vain me 3 tilalla olevat, vanhemmat ja jatkaja ja, se tuntui hyvälle ja sopi siihen aikaan. Olimme kuin yhtä perhettä edelleenkin,söimme samasta padasta ja ,minä mummo siivosin ja leivoin,auttelimme siinä missä pystyisimme ja asiat olivat hyvin. Vieläkin asiat ovat hyvin ja kunnossa, mutta poikamme perhe on kasvanut, 3lasta ja vaimo. Mummo ei enää ole heidän kodissa leipomassa tai siivoamassa, vaan olemme omissa huushollissa, tapaamme joka päivä, ja puhumme niitä näitä, myös maatalouden hasteista ja kuinka se on muuttunut vuosien varrella enemmän ja enemmän liikeyritykseksi,tehokkuus lisäätynyt, pienet hukkuu jalkoihin, ja suurempien pitää vaan luottaa hyvään tuuriin, ja sään haltijaan. Mutta asian:Jos haluaisimme maksaa pojallemme hieman vuokraa, sähköstä ja vedestä, niin kuinka se tapahtuisi ettei sitä rinnasteta pääomatuloksi? Eli kaunis ele hänelle päin kun saamme asua ja olla tässä kaiken keskellä ja nauttia heidän ja ihanien tenavien seurasta, auttaen toisiamme silloin kun tarvetta ilmenee ja jaksamme.Mitä enemmän ajattelen asiaa, niin tänään tuntuu että siihen aikaan hieman liian suurpiirteisesti tehtiin sanamuodoista sitoavia, olisin iloinen jos joku kertoisi miten asiaa voitaisiin hoitaa ilman suurempaa paperisotaa.
Muutos vanhaan sukupolven vaihdos kirjaan
Lucky Maam
2
<50
Vastaukset
- Omalehmä ojassa
verotusteknisiä jujuja, ja nyt jo kaduttaa, maksat hieman olisko lahjavero oikea nimike ja vuokrasopimus jatkajien kanssa siinä se, ikävä kyllä kustannuksia tulee runsaasti ja yhteiskunta tuskin tässätapauksessa tukea antaa.
- TROLLI.
TROLLI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 137987
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49599Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514