Lämpöpumpuissa muhii jättiskandaali

schkandaalia

5

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Historiaa

Linkitit sitten pari vuotta vanhoja juttuja aiheesta.

Varmaan tiedätkin, että kahden vuoden aikana skandaali on paisunut ennennäkemättömiin mittasuhteisiiin... vai kuinka se meni

• Hmmmm .

Parannuksia vanhoihin juttuihin kyseltiinkin ;-)

• =KLKKK##"

"Onko nähin seikkoihin tullut jo parannuksia? "

Eihän uskontoihin tule yleensä mitään parannuksia. Joku keksii jonkun sadun ja saa myytyä eksyneille, niin sitten se on faktaa.

Puulämmitys sen sijaan on konkreettista toimintaa, näkee omin silmin, mitä saa eikä tarvitse olla copien ja kulutusmittareiden varassa.

• Tuntuvat kaikki olevan ongelmia, jotka ratkeavat kun otat sekä laitteen että asennuksen samasta, suhteellisen luotettavasta firmasta.

Tarkista siis firman taustat ennen tilausta. Jos tarjous on liian hyvä ollakseen totta, pitäisi jossain soida hälytyskellon.

Meillä on ilmalämpöpumppu, ja toimii nyt juuri niin kuin pitääkin (kolmas vuosi taitaa olla jo menossa). Ainut ongelma on kondenssivesi, jota kertyy ikävästi seinän viereen ja jäätyy siihen. Kesällä poisjohtaminen ei ole ongelma, talvella vaatii ämpärirallia (jopa kerran päivässä pahimmillaan pitää olla ämpäriä tyhjentämässä).

Paras hyöty pumpusta saadaan kesällä. Se että säästää muutaman satasen lämmityskustannuksissa vuoden aikana on yhtä tyhjän kanssa, mutta se asumismukavuus, joka tulee siitä kun ulkona on 30 astetta lämmintä ja sisällä mukavan viileää on jotain aivan muuta...

• pudgimies

Tämä loppuvuosi on ollut ILP:llä lämmittävälle optimaalinen. Lämmitystä tarvitaan, mutta ulkoilman lämpötila on ollut tarpeeksi korkea hyvän hyötysuhteen saamiseksi. Puhallusta olen joutunut tehostamaan pakkaskelien aikaan. Meillä on mitsun FD35 ja ulkoilman laskiessa alle nollan, puhallus asennolla 3 on sopiva. Kovilla pakkasilla lämmön tasaamiseksi puhallus on täytynyt laittaa täysille.

Itse ratkaisin kondenssivesiongelman asentamalla pumpun 0,7 metrin korkeudelle ja metrin päähän seinästä. Sekään ei kyllä riittänyt viime talvena, vaan muutaman kerran jouduin sahaamaan jääkönttiä matalammaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      2005
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      121
      1715
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      720
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      57
      624
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      205
      580
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      47
      517
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      482
    Aihe