Osuuspankki yrittää pakottaa käyttöön maksun lisävahvistuspalvelun, jossa osa maksusuorituksista pitä vahvistaa puhelimella (tekstari etukäteen annettuun puhelinnumeroon tai soitto puhelinpalveluun). Nordealla on kuulema vastaava käytäntö.
Pitää miettiä mihin asiointinsa siirtää jatkossa... millä pankeilla on vielä sellainen verkkopankki, joka ei vaadi puhelimen käyttöä?
Missä verkkopankki toimii vielä ilman puhelinta?
10
526
Vastaukset
- 23+52
nordealla on, muttei pakko käyttää.
- Pakottaa?
Sampopankissa ei ainakaan ole tuollaista.
Tutkin asiaa Osuuspankin sivuilta ja näyttää olevan täysin vapaaehtoinen palvelu. Miten ovat sinulle yrittäneet pakottaa sen käyttöön?- jdurijgfhdchdhd
Siis vapaaehtoinen se on siinä mielessä OP:lla, että se pitää itse aktivoida. Mulla on jo pari maksua vaatinut sitä lisävahvistusta, eli maksu ei lähde ennenkuin lisävahvistus on tehty. Sen voisi hoitaa soittamalla puhelinpalveluun, mutta maksua ei saanut suoritettua mitenkään loppuun käymättä konttorilla tai soittamatta puhelinpalveluun.
Jos sen aktivoi itse niin sitten voi saada tekstarina tuon lisävahvistuksen.
Periaatteesta siis haluan pystyä tekemään maksut aina ilman puhelinta ja se enää OP:ssa onnistu.
- ei oikea pankki
Tyypillistä tamppoonipankin, osuuskassan toimia. Sais lopettaa koko landepaukkujen pankki. kallis asiakkaalle verrattuna muihin.
- 10+2
Kallis???
Sain juuri parhaan tarjouksen talletukselleni. Muut pankit eivät pystyneet vastaamaan..
- vihreä pipo
Meni vähä aikaa ennen kuin tajusin tuota alkajan viestin tarkoitusta ja meinasin vastata muodolla, joka olisi käynyt läpi jo yleistä tekniikkaa ennen kuin hokasin sen, että kyse oli lisävarmenteesta.
En nyt muista milloin itse olen tuon lisävarmenne asian ottanut käyttöön. Olen käyttänyt verkkopankkia kuitenkin muodossa jos toisessakin liki 20v ja tuo lisävarmenne on ollut käytössä ehkä vuoden ajan.
Ja oikeesti. lisävarmennetta ei ole tarvittu tänä aikana kuin yhdenkäden sormienverran ja siitäkin saa ottaa ainakin kaksi kertaa pois. Lisävarmennetta ei ole siis kysytty aina.
Mut olis kyllä op-verkkopankissa jotain kehitettävääkin mitä muilla tuntemallani pankeilla on. Nimittäin laskujen yleinen varmentaminen ihan siinä nettiselaimessa. Mutta tältäkin ongelmalta välttyy kun käyttää laskujen syöttöä ennen eräpäivää, eikä maksa isoja siirtoja suoraan maksunjälkeen. - viivakoodinlukija.
joo on nordeassakin, mutta eihän siitä mitään haittaa ole, ei maksa mitään.
tietysti se on nordeassa tärkeä, koska kaikki numerot on paperilla *) eikä ole päässä pidettävää pin lukua kuten s-pankissa sehän tekee tilistä täysin turvallisen,
vaika olisi sama pin kuin puhelimissa yms, ei sitä siltri kukaan tiedä.
*)
joku voi käydä kuvaamassa ne ja käyttää sitten myöhemminkin, tai myydä taulukot,
monella on helppo pääsy asuntoihin, usko tai älä, näin se vgaan on,
minullakin oli
muutettu jo valmiissa laskussa tilinumero,
onneksi huomasin ennenkun meni maksuun.- vihreä pipo
Itseasiassa se olis kaikkein helpon lisävarmennus, jos tehtäis niin, että kaikkiin maksuihin otettaisiin mukaan tuo kännykällä tehtävä lisävarmennus.
Niinkuin viivakoodinlukija sanoi, niin se on ollu ainakin nordealla aina, että laskun maksussa syötetään se erillisesenä avainlukulistassa mainittu kirjainta vastaava lukupari verkkopankkiin, niin kyllä se toimisi op-pankissa varmaan niin että kännykällä varmistettaisiin järjestelmällisesti kaikki maksu niin, että se luku otetaan siitä avainlukulistasta samoista pareista kuin muutoinkin. Näinhän se toimii S-pankissa ja sampossakin.
Osuuspankki taitaa olla ainoa pankki jolla tämä minkäänsortin varmennekoodi ei ole kokoaiksesti käytössä. vaan satunnaisesti.
- vihreäpipo
PS PS....
Toi op varmenne ei ole mikää yksinkeirtaien. Verkkopankkistä lähetetään se viesti käyttäjän sopimuksessa antamaan matkapuhelimeen, ja se annetaan sit takaisin selaimesaa sen mukaan mitä kännykässä pyydettiin.
Tätä ehkä voisi pikkasen oikeesti helpottaa... Eli siis mallia OP:lle nordeasta ja samposta. - vinkiksi
Lisävahvistuksen voi tehdä myös verkkoviestillä eli ei tarvita puhelinta (ja täten puhelinmaksuja puhelinpalveluun soittamisesta) ollenkaan (mutta tällöin vahvistuksessa saattaa mennä muutama päivä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892138Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361786- 1771329
- 231803
- 67742
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako210616- 49577
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </342532