Onko rakkautta ilman vastarakkautta?

Onko valtaa ilman vastavaltaa?

niin?

131

590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • (hyviä biisejä )

      Voimme rakastaa itseämme ilman vastarakkautta :)

      Hmm..

      Hmm..

      Vai oliko se sittenkään niin(?)

      Ehkä itsen rakastaminen ja hyväksyminen aiheuttaakin vastarakkautta itsestä ulkopuolelle, lähimmäisille. Niin niin..

      • tmp_off_line

        se hauskanpito pitää muistaa ... :D


    • WTF!!!!

      SIIS MITÄ?????? ALOITUKSESSA PUHUTTIIN RAKKAUDESTA JA KETJUSSA PELKKÄÄ LÄSSYNLÄSSYÄ!!!!

      • lässytystä täällä

        Montakos ketjua olet täällä nähnyt, joissa ei olisi lässynlässyä?
        Jollakin vaikka otsikolla herätetään kiinnostus, ennen pitkää päästään narsistien uhrien vikojen mollaamiseen ja narsistien puolusteluun. Rakkaus -> valta -> uhrit käyttää valtaa narsistiin?


      • valtaa?

        Tämän ketjun lähes kaikki viestit täkyjä, mihin toivotaan etenkin uhrien puuttuvan ja selittävän että "eihän se noin ole", "nuo asiat ei kuulu yhteen" tms. vain saadakseen asioista vääntöä ja lähteen toivossa?


    • ent.ilkikurimus

      Otsikko herätti mielenkiinnon (ja olisi sinällään ollut erittäin mielenkiintoinen aloituksena), mutta miten valta liittyy rakkauteen?

      • ...

        Ei mitenkään.


    • noh,

      me emme tarvitse johtajia, vaan johtajat tarvitsevat meitä...
      minä en tarvitse vastarakkautta, mutta vastarakkautta ei ole olemassa ilman minua...

      • Diippä diin...

        Sen vuoksiko tietynlaiset ihmiset hakee "tietyllä tavalla tarvitsevia" ihmisiä ?

        Tuttavapiirissäni on eräs nainen, joka ei kykene normaaliin ja tasavertaiseen esim ystävyyssuhteeseen vaan rakentaa aina ns auttaja-autettava tai jonkin tarpeessa oleva-"pelastaja-suhteen.

        Mutta toisaalta, joskus voinee käydä niinkin, että vallankahvassa vasta huomaa olevansa...siinä vallankahvassa ja se voi herättää erilaisissa ihimissä hyvin erilaisia reaktioita tai toimintatapoja.


      • lynett kirjoitti:

        Diippä diin...

        Sen vuoksiko tietynlaiset ihmiset hakee "tietyllä tavalla tarvitsevia" ihmisiä ?

        Tuttavapiirissäni on eräs nainen, joka ei kykene normaaliin ja tasavertaiseen esim ystävyyssuhteeseen vaan rakentaa aina ns auttaja-autettava tai jonkin tarpeessa oleva-"pelastaja-suhteen.

        Mutta toisaalta, joskus voinee käydä niinkin, että vallankahvassa vasta huomaa olevansa...siinä vallankahvassa ja se voi herättää erilaisissa ihimissä hyvin erilaisia reaktioita tai toimintatapoja.

        niin .. tuollainen vallantunne, kuvitelma siitä, että lähellä olevat ihmiset ovat itsestäänselviä, voi johtaa hyvinkin omituisiin valintoihin ... henkinen väkivalta jonka kuvitteellisessa vallan kahvassa oleva ihminen kohdistaa toiseen mielestään heikommassa asemassa olevaan kääntyy väistämättä vallankäyttäjää vastaan ja herättää suunnattoman kostonhimon sinä päivänä, kun ns. tietämättään tahtomattaan alistettu tai kuvitelmissa alistettu toinen lipuu kuvitellun vallan ulottumattomiin - kuvitelma vallasta yhdessä kostonhimon ja siihen liittyvän kateuden kanssa määrittelevät aika pitkälle vallankäyttäjän persoonan


      • temppuilija kirjoitti:

        niin .. tuollainen vallantunne, kuvitelma siitä, että lähellä olevat ihmiset ovat itsestäänselviä, voi johtaa hyvinkin omituisiin valintoihin ... henkinen väkivalta jonka kuvitteellisessa vallan kahvassa oleva ihminen kohdistaa toiseen mielestään heikommassa asemassa olevaan kääntyy väistämättä vallankäyttäjää vastaan ja herättää suunnattoman kostonhimon sinä päivänä, kun ns. tietämättään tahtomattaan alistettu tai kuvitelmissa alistettu toinen lipuu kuvitellun vallan ulottumattomiin - kuvitelma vallasta yhdessä kostonhimon ja siihen liittyvän kateuden kanssa määrittelevät aika pitkälle vallankäyttäjän persoonan

        Juuu u... mä olen tuntenut tuollaista valtaa. Tai "valtaa" joskus.

        Se on tilanne jossa sitä varsinkin kaltoinkohtelijan, riippuvaisen tai vaikka "jonkun" ( en nyt keksi =) ) kanssa helposti alkaa käyttämään väärin.
        Tai varmaan muutenkin.

        Miksi Hitler "hurahtaa" tai miksi kansa siinä perässä "hurahtaa"... siksi, että siinä on takana inhimilliset mekanismit.

        Olen kyllä samaa mieltä sinänsä tuosta viimeisestä lauseestasi mutta uskon silti, että "tavallisempikin" ihminen saattaa ainakin ajoittain alkaa sekoilemaan saamansa vallan kanssa.
        En usko oikein, että ihminen osaisi sitä valtaa automaattisesti käyttää aina oikein.


      • lynett kirjoitti:

        Juuu u... mä olen tuntenut tuollaista valtaa. Tai "valtaa" joskus.

        Se on tilanne jossa sitä varsinkin kaltoinkohtelijan, riippuvaisen tai vaikka "jonkun" ( en nyt keksi =) ) kanssa helposti alkaa käyttämään väärin.
        Tai varmaan muutenkin.

        Miksi Hitler "hurahtaa" tai miksi kansa siinä perässä "hurahtaa"... siksi, että siinä on takana inhimilliset mekanismit.

        Olen kyllä samaa mieltä sinänsä tuosta viimeisestä lauseestasi mutta uskon silti, että "tavallisempikin" ihminen saattaa ainakin ajoittain alkaa sekoilemaan saamansa vallan kanssa.
        En usko oikein, että ihminen osaisi sitä valtaa automaattisesti käyttää aina oikein.

        voisin väittää, että vallankäyttö ja erityisesti vallan väärinkäyttö, toisen hyväksikäyttö, on aina epätervettä, sen toisia sairastuttavan sairaalloisen itsetunnon tuote

        ja kun ajatellaan rakkaussuhdetta valtakuviona, johon molemmat vapaaehtoisesti alistuvat, jonka valtarakenteet ja 'muu moraalinen koodisto' muotouvat vapaasti parin välillä, vain 'status quo' edustaa todellista rakkautta, kaikki muut epäsuhtaiset kuviot ovat narsistisen lapsenomaisia, suorastaan typeriä, valta-asetelmia

        luulen, että naiset haluavat nimenomaan kieltään rakkauteen liittyvän vallan ja sen väärinkäytön, koska heillä ei ole sitä fyysistä valtaa - jos myöntäisivät manipulointinsa samalla antaisivat sen ainoan pienen vallanrippeen pois, joka heillä on


      • ent.ilkikurimus

        Tämän aloittaja on urpo. Muista en menisi takuuseen....


      • ent.ilkikurimus

        Se on sinun mielipiteesi, johon sinullakin on oikeus - vaikka se usein loukkaakin muita. Aloituskin on mielipiteesi, joka on täysin urpo. Sinulle rakkaus on valtaa.

        Mutta oikeasti - sinä et ymmärrä enempää rakkauden päälle kuin kana aapisen....


      • 13+7
        ent.ilkikurimus kirjoitti:

        Se on sinun mielipiteesi, johon sinullakin on oikeus - vaikka se usein loukkaakin muita. Aloituskin on mielipiteesi, joka on täysin urpo. Sinulle rakkaus on valtaa.

        Mutta oikeasti - sinä et ymmärrä enempää rakkauden päälle kuin kana aapisen....

        ettet nyt vaan projisoisi jälleen omaa tietämättömyyttäsi temppuilijaan?


      • ei ymmärrä
        ent.ilkikurimus kirjoitti:

        Tämän aloittaja on urpo. Muista en menisi takuuseen....

        "Tämän aloittaja on urpo. Muista en menisi takuuseen..."

        Mitä pitää sitten ajatella tällaisten aloitusten kehujista jotka usein tällaisiin kirjoittavat "hyvä aloitus" "viisaita ajatuksia" ym kun itse ei näe niissä mitään viisasta?


      • tempputamppu
        13+7 kirjoitti:

        ettet nyt vaan projisoisi jälleen omaa tietämättömyyttäsi temppuilijaan?

        Älkää viitsikö temppuilijaa mollata, antaa kaikkien kukkien kukkia vaan, myös niiden rumien!!
        Eiks joo?


      • 7y7y9999
        tempputamppu kirjoitti:

        Älkää viitsikö temppuilijaa mollata, antaa kaikkien kukkien kukkia vaan, myös niiden rumien!!
        Eiks joo?

        ei saa mollata temppuilijaa, temppuilijan pitää antaa rauhassa mollata muita eikä kukaan saa sitä siinä hommassa häiritä häntä


      • adöfljg
        7y7y9999 kirjoitti:

        ei saa mollata temppuilijaa, temppuilijan pitää antaa rauhassa mollata muita eikä kukaan saa sitä siinä hommassa häiritä häntä

        temppuilijallakin on oikeus puolustaa itseään, siinä missä muillakin kirjoittelijoilla täällä


    • temppuiliia

      Jollain ei ole muuta elämää kuin narskuista kirjoittelu, tosin siitäkin kirjoittaa aiheen vierestä.
      Tuolta löytyy myös kohta yksinäisyys, sinne voisit enemmin kirjoittaa.

    • ent.ilkikurimus

      Onko rakkaus masokismia ja sadismia - sinä kysyt. Niin onko se? Valtaosalle palstan kirjoittajista se varmaan jompaa kumpaa on ollut tai on.

      Aikoja sitten oli keskustelu täällä, jossa kirjoitin symbioosista ja siitä, miten sen osapuolet ovat koukussa toisiinsa luomansa harhan avulla. Toinen alistuu, koska tarvitsee jonkun suuren ja mahtavan oman pienuutensa tueksi..alistajan, jonka tahtoo alistuu - toinen taas on se suuri ja mahtava, saadakseen käyttää valtaa....Sadistinen henkilö tarvitsee palvovan henkilön lähelleen.

      No onko tämä sitten rakkaussuhde? On - joillekin - kuten aiemminkin olen täällä kirjoittanut. Mutta ei tuolla ole mitään tekemistä rakkauden kanssa.

      Jos henkilö on jäänyt symbioosivaiheen tasolle, ei hän osaa olla erillinen ja rakastaa aidosti - ei itseään, eikä muita. Jokainen joka rakastaa muita - rakastaa myös itseään.

      Avainsajona sen miettimisessä, mitä on rakkaus on mm. huolenpito...onko se sama kuin vallankäyttö? On silloin, jos toimii oman etunsa takia....

      • 13

        aatteleppa ny ite - siis kerrankin oikeesti


      • ent.ilkikurimus
        13 kirjoitti:

        aatteleppa ny ite - siis kerrankin oikeesti

        Minä ajattelen aina ite. Oikeesti.

        Ymmärrän kyllä, että aloitus on piikki jollekin tällä palstalla - enkä tiedä kenelle....eikä se mulle kuulukaan. Mutta rakkaus ei ole vallakäyttöä eikä oman edun tavoittelua. Ei.


      • ent.ikikurimus

        Kyllä olisi aika korjata tilanne.

        Häivy.


      • ent.ikikurimus kirjoitti:

        Kyllä olisi aika korjata tilanne.

        Häivy.

        Siinäpä se taas tuli.


      • temppuilija kirjoitti:

        Siinäpä se taas tuli.

        hieman odottelen sitä nimimerkki 'hennaa...' missä lie?
        'numerot' ja Oldmetallkin on huudettu


      • ent.ilkikurimus
        temppuilija kirjoitti:

        Siinäpä se taas tuli.

        Taas? Ettet vain projisoisi nyt omaa toimintaasi minuun....??


    • ent.ilkikurimus

      Eli, että ensin olisi rakkaus ja sen päälle syntyisivät kunnioitus, vastuuntunto jne.?

      Joo, en usko, että tuo olisi toimintakelpoinen ajatusmalli. Täsmensin tuonne ylemmäs jo ajatuksiani niin, että rakkaus ei todellakaan ole vain yhden kohteen asia. Ihmiset rakastavat monia ei asioita samalla kertaa. Jos nk. romanttinen rakkaus loppuu, ei se tarkoita, että ihminen ei voisi rakastaa mitään muuta enää sen jälkeen.

      • suhteeton.

        Mikä se neljän paletti mielestäsi on?
        Kuuluuko siihen ymmärrys?


      • ent.ilkikurimus
        suhteeton. kirjoitti:

        Mikä se neljän paletti mielestäsi on?
        Kuuluuko siihen ymmärrys?

        Kyllä kuuluu ymmärrys, jos sillä tarkoitetaan käsitystä siitä, millainen se toinen ihminen on....kykyä asettua hänen asemaansa. Siitä voidaan käyttää myös nimitystä tieto, kuten Temppuilija sanoi.

        Muut kolme olivat kunnioitus, huolenpito ja vastuuntunto. Nämä kasvavat rakastumisen tunteesta - jos kasvavat. Rakastumisen tunne (symbioottinen vaihe) ei ole sama asia kuin rakkaus.

        Näin siis tässä minun teoriassani.


      • ent.ilkikurimus

        Huolenpito, vastuuntunto tai kunnioitus ja tieto - eivät missään nimessä ole mitään pinnallaisia ajatuksia, vaan henkisesti kypsän ihmisen tunteita! Jos nämä ovat pinnallisia ajatuksia ei todellakaan myöskään ole kyse rakkaudesta.

        Sinä uskot alitajuntaan, minä en usko. Tai uskon sen olemassaoloon, mutta siten, että ihminen itse luo sen sullomalla sinne asioita, joita ei halua/kykene käsittelemään. Ihminen, joka on henkisesti kypsä ja täysin rehellinen itselleen - pyrkii käsittelemään kaiken heti - ilman varastointia .... hän ei omista alitajuntaa - eikä sen mukanaan tuomia ikäviä asioita.
        Me ollaan tästäkin joskus ennen puhuttu.

        Olen ollut kovin otettu siitä, että alennuit (?) asiasta kanssani keskustelemaan ja minun on nyt sanottava, että olin väärässä suhteesi - ainakin eilen. Tai sitten sinä teit pelollesi jotain...Ihan sama, lopputulos on ollut ainakin mulle valaiseva ja toivottavasti tässä rinnalla muutkin ovat saaneet itselleen jotain....


      • ent.ilkikurimus

        En näe lähestymistä. Sinä uskot, että rakkaus on valtaa, minä en usko.

        Kypsä rakkaus ei perustu valtakuvioon.


      • ent.ilkikurimus

        No nyt pitää lähestyä asiaa sitten uudelleen.

        Määrittele valta ja nimenomaan sellainen valta, jota tässä yhteydessä tarkoitat.


      • ent.ilkikurimus kirjoitti:

        No nyt pitää lähestyä asiaa sitten uudelleen.

        Määrittele valta ja nimenomaan sellainen valta, jota tässä yhteydessä tarkoitat.

        Rakkauden pöytä on vallankäytön pöytä, joka ei ole tasapainossa, elleivät alla olevat toteudu status quo -periaatteen mukaisesti:

        Välittäminen edellyttää vastavuoroisuutta ja on valtakuvio sellaisenaan.
        Huolenpito on vallankäyttöä.
        Kunnioitus ansaitaan.
        Tieto on valtaa.


      • ent.ilkikurimus
        temppuilija kirjoitti:

        Rakkauden pöytä on vallankäytön pöytä, joka ei ole tasapainossa, elleivät alla olevat toteudu status quo -periaatteen mukaisesti:

        Välittäminen edellyttää vastavuoroisuutta ja on valtakuvio sellaisenaan.
        Huolenpito on vallankäyttöä.
        Kunnioitus ansaitaan.
        Tieto on valtaa.

        Kuvailet koko ajan epäkypsää rakkautta. Minusta siitä puhuminen ei ollut aiheena vaan nimenomaan kypsä rakkaus, joka on vapa valtarakenteista. Mutta korjaa toki, jos olen ymmärtänyt aiheen väärin ja jos olikin tarkoitus puida epäkypsän henkilön/henkilöiden välistä epäkypsää rakkautta.

        Kyllä minä siitäkin sen verran tiedän, että erotan ne toisistaan....Varmin ero on juuri valta.


      • samaan status quo tilaan päästään myös tiedostamalla rakkauteen liittyvä molemminpuolinen valta ja sen tiedostamisen kautta on mahdollista päästä molemminpuolisessa yhteisymmärryksessä käsiksi siihen kypsään rakkauteen


      • 3+4
        ent.ilkikurimus kirjoitti:

        Huolenpito, vastuuntunto tai kunnioitus ja tieto - eivät missään nimessä ole mitään pinnallaisia ajatuksia, vaan henkisesti kypsän ihmisen tunteita! Jos nämä ovat pinnallisia ajatuksia ei todellakaan myöskään ole kyse rakkaudesta.

        Sinä uskot alitajuntaan, minä en usko. Tai uskon sen olemassaoloon, mutta siten, että ihminen itse luo sen sullomalla sinne asioita, joita ei halua/kykene käsittelemään. Ihminen, joka on henkisesti kypsä ja täysin rehellinen itselleen - pyrkii käsittelemään kaiken heti - ilman varastointia .... hän ei omista alitajuntaa - eikä sen mukanaan tuomia ikäviä asioita.
        Me ollaan tästäkin joskus ennen puhuttu.

        Olen ollut kovin otettu siitä, että alennuit (?) asiasta kanssani keskustelemaan ja minun on nyt sanottava, että olin väärässä suhteesi - ainakin eilen. Tai sitten sinä teit pelollesi jotain...Ihan sama, lopputulos on ollut ainakin mulle valaiseva ja toivottavasti tässä rinnalla muutkin ovat saaneet itselleen jotain....

        Pitkästä aikaa ihan hyvä ketju ja sen tekee hyväksi mielestäni se että ent. ilkikurimus kirjoittaa todella viisaasti.


      • 1+1=2

        Lähestyvätkö aidosti?


      • ent.ilkikurimus

        Se oli tuoli, ei pöytä....Mut enivei...

        Kirjoitin myös, että rakkaus ei perustu pelkkään kunnioitukseen vaan kolmeen muuhunkin peruspilariin (tuolin jalkaan), jotka kaikki ovat yhtä tärkeässä asemassa suhteessa toisiinsa. Yksi jalka ei tuolia kannattele, eikä vielä kaksikaan, kolmen kanssa alkaa olla jo vähän paremmin asiat, mutta valmis tuoli vaatii neljä jalkaa...kun siinä se paikka neljännellekin jalalle on.

        Vastuuntunto on se "jalka", joka saattaisi muuttua alistavaksi, mikäli kunnioitus puuttuisi. Ilman vastuutahan olisi vastuuton suhteessaan. Vastuuttoman on mahdoton kunnioittaa, ansaitsee kohde sitten sen tai ei. Kyse ei siis missään nimessä ole mistään ansaintaperiaatteesta. Voit aivan hyvin päättää oman etusi nimissä, ettet kunnioita muita ihmisiä. Eikä sinulta kukaan silloin kunnioitusta myöskään saa. Mutta sehän EI tarkoita, ettei kukaan muu kunnioittaisi näitä ihmisiä - tai etteivät he kunnioita itse itseään. Mutta sinusta se kertoo paljonkin. Mutta siitä jo kerroin eilen, eikä siitä tämän enempää.

        Kypsä rakkaus on asia, josta vallitsee paljon erilaisia käsityksiä. Kuitenkaan se ei kovin vaikeaa ole....kunhan edellytykset ovat kunnossa, ja nehän ovat, jos ihmisellä on häiriintymätön minäkuva.
        Sinun rakkautesi on sinun näköisesi (kypsä tai ei) ja jos on ihmissuhteesta kyse, tuot suhteeseesi kaikki omat ongelmasi. Samoin se toinen tuo. Joskus nämä eivät ole millään yhteensovitettavissa, koska oma näkökulma on voimakkain....Hetken fyysinen rakkaus jaksaa kantaa parisuhdetta, mutta ei pitkään....ja sitten etsitään uusi kumppani. Tuossa vaiheessa olisi paikallaan tutkia, miksi edellinen suhde kariutui, mutta aika moni jättää sen tekemättä ja seuraavassa suhteessa sama toistuu....

        Olen usein täälläkin painottanut rehellisyyden merkistystä - eikä sitä rakkauden kohdallakaan sovi väheksyä. Joskus tätäkin palstaa lukiessa tule mieleen, että onko ihmiset hyväksyneet kärsimykset normaaliksi osaksi elämäänsä, koska luulevat edelleen, että toisen kautta saavutetaan onni. Silloin helposti suvaitaan mitä tahansa siltä toiselta, jotta itse saadaan mitä tahdotaan. Eli rakkaus ymmärretään juuri valtapelinä, kaupankäyntinä, jota kypsä rakkaus ei mitenkään ole.


      • ent.ilkikurimus kirjoitti:

        Se oli tuoli, ei pöytä....Mut enivei...

        Kirjoitin myös, että rakkaus ei perustu pelkkään kunnioitukseen vaan kolmeen muuhunkin peruspilariin (tuolin jalkaan), jotka kaikki ovat yhtä tärkeässä asemassa suhteessa toisiinsa. Yksi jalka ei tuolia kannattele, eikä vielä kaksikaan, kolmen kanssa alkaa olla jo vähän paremmin asiat, mutta valmis tuoli vaatii neljä jalkaa...kun siinä se paikka neljännellekin jalalle on.

        Vastuuntunto on se "jalka", joka saattaisi muuttua alistavaksi, mikäli kunnioitus puuttuisi. Ilman vastuutahan olisi vastuuton suhteessaan. Vastuuttoman on mahdoton kunnioittaa, ansaitsee kohde sitten sen tai ei. Kyse ei siis missään nimessä ole mistään ansaintaperiaatteesta. Voit aivan hyvin päättää oman etusi nimissä, ettet kunnioita muita ihmisiä. Eikä sinulta kukaan silloin kunnioitusta myöskään saa. Mutta sehän EI tarkoita, ettei kukaan muu kunnioittaisi näitä ihmisiä - tai etteivät he kunnioita itse itseään. Mutta sinusta se kertoo paljonkin. Mutta siitä jo kerroin eilen, eikä siitä tämän enempää.

        Kypsä rakkaus on asia, josta vallitsee paljon erilaisia käsityksiä. Kuitenkaan se ei kovin vaikeaa ole....kunhan edellytykset ovat kunnossa, ja nehän ovat, jos ihmisellä on häiriintymätön minäkuva.
        Sinun rakkautesi on sinun näköisesi (kypsä tai ei) ja jos on ihmissuhteesta kyse, tuot suhteeseesi kaikki omat ongelmasi. Samoin se toinen tuo. Joskus nämä eivät ole millään yhteensovitettavissa, koska oma näkökulma on voimakkain....Hetken fyysinen rakkaus jaksaa kantaa parisuhdetta, mutta ei pitkään....ja sitten etsitään uusi kumppani. Tuossa vaiheessa olisi paikallaan tutkia, miksi edellinen suhde kariutui, mutta aika moni jättää sen tekemättä ja seuraavassa suhteessa sama toistuu....

        Olen usein täälläkin painottanut rehellisyyden merkistystä - eikä sitä rakkauden kohdallakaan sovi väheksyä. Joskus tätäkin palstaa lukiessa tule mieleen, että onko ihmiset hyväksyneet kärsimykset normaaliksi osaksi elämäänsä, koska luulevat edelleen, että toisen kautta saavutetaan onni. Silloin helposti suvaitaan mitä tahansa siltä toiselta, jotta itse saadaan mitä tahdotaan. Eli rakkaus ymmärretään juuri valtapelinä, kaupankäyntinä, jota kypsä rakkaus ei mitenkään ole.

        mielestäni todellinen rakkaus toteutuu vain vallattomuudessa, irtipäästämisessä ja luopumisessa

        kaikki muu, mikä mielletään rakkaudeksi, oli kysymys äidinrakkaudesta, sisarusrakkaudesta, kumppanien välisestä rakkaudesta tai vaikkapa rakkaudesta eläintä kohtaan, on omistamisen erilaisia muotoja, joihin kaupustelu ja erilaiset valtakuviot keinoina liittyvät

        rakkautta kokonaisuutena on vaikea, ellei jopa mahdoton järjellä tavoittaa - sitä joko on tai ei


      • ent.ilkikurimus
        temppuilija kirjoitti:

        mielestäni todellinen rakkaus toteutuu vain vallattomuudessa, irtipäästämisessä ja luopumisessa

        kaikki muu, mikä mielletään rakkaudeksi, oli kysymys äidinrakkaudesta, sisarusrakkaudesta, kumppanien välisestä rakkaudesta tai vaikkapa rakkaudesta eläintä kohtaan, on omistamisen erilaisia muotoja, joihin kaupustelu ja erilaiset valtakuviot keinoina liittyvät

        rakkautta kokonaisuutena on vaikea, ellei jopa mahdoton järjellä tavoittaa - sitä joko on tai ei

        Eli nyt olet sitä mieltä, että todellinen rakkaus ei sisällä valtarakenteita. Jos näin tosiaan on, olemme siitä samaa mieltä. Tähän asti et ole jakanut tätä näkemystäni...

        Rakkaus ei ole ajatus. Eikä se ole myöskään mikään ulkopuolinen voima, jonka valtaan ihminen joutuu. Se on asenne. Rakkaus on ihmisessä, joka on kypsä ja se tarkoittaa ensisijaisesti antamista - ei vastaanottamista.


      • ent.ilkikurimus

        Olen aina tarkkana...Liiankin.

        KIRJOITIT mm.; "tietoisuus siitä, että vastarakkautta ei ole olemassa ilman sinua ja tietoisuus siitä, että on olemassa ihmisiä, jotka tarvitsevat sinua määrittelee persoonasi aika narsistiseksi ja tuovat sinulle sellaisen vallan näitä sinua tarvitsevia ihmisä kohtaan, josta heillä ei ole aavistustakaan

        kysymys on vallasta - jota ketjuun osallistuneet urvot eivät tajunneet "

        - Olen siis urpo kujalla, mutta älä yritä väittää, ettet tuossa selvästi väitä jotain aivan päinvastaista. Rakkaus ei vieläkään ole kaupankäyntiä. Eikä valtakuvioita. Vastarakkaus ei rakkauden ehto. Rakkaudella ei ole ehtoja. Eikä rakkaus ole uhraamista.

        Temppuilija, varmaan kovin käsittämättömältä sinusta tuntuvat monet ajatukseni, mutta antaminen ilman vastavaateita/ehtoja tuottaa minulle suurimman ilon ja onnen.
        Olen tässä vuorokauden ajan antanut itsestäni sinulle ja tälle palstalle paljon. Olen jakanut syvintä tietoani ja kokemustani moneen otteeseen - kenenkään minua siihen pakottamatta. Olen nauttinut joka hetlkestä ja nautin vielä enemmän, jos joku saa tästä jotain itselleen. Osan minua. Osan ajatuksiani. En vaadi kiitollisuutta ja siksi minua saa edelleen pitää tyhmänä urpona, joka ei vaan tajuu...on ihan kujalla.


      • ent.ilkikurimus kirjoitti:

        Olen aina tarkkana...Liiankin.

        KIRJOITIT mm.; "tietoisuus siitä, että vastarakkautta ei ole olemassa ilman sinua ja tietoisuus siitä, että on olemassa ihmisiä, jotka tarvitsevat sinua määrittelee persoonasi aika narsistiseksi ja tuovat sinulle sellaisen vallan näitä sinua tarvitsevia ihmisä kohtaan, josta heillä ei ole aavistustakaan

        kysymys on vallasta - jota ketjuun osallistuneet urvot eivät tajunneet "

        - Olen siis urpo kujalla, mutta älä yritä väittää, ettet tuossa selvästi väitä jotain aivan päinvastaista. Rakkaus ei vieläkään ole kaupankäyntiä. Eikä valtakuvioita. Vastarakkaus ei rakkauden ehto. Rakkaudella ei ole ehtoja. Eikä rakkaus ole uhraamista.

        Temppuilija, varmaan kovin käsittämättömältä sinusta tuntuvat monet ajatukseni, mutta antaminen ilman vastavaateita/ehtoja tuottaa minulle suurimman ilon ja onnen.
        Olen tässä vuorokauden ajan antanut itsestäni sinulle ja tälle palstalle paljon. Olen jakanut syvintä tietoani ja kokemustani moneen otteeseen - kenenkään minua siihen pakottamatta. Olen nauttinut joka hetlkestä ja nautin vielä enemmän, jos joku saa tästä jotain itselleen. Osan minua. Osan ajatuksiani. En vaadi kiitollisuutta ja siksi minua saa edelleen pitää tyhmänä urpona, joka ei vaan tajuu...on ihan kujalla.

        Olen kiitollinen siitä mitä tälle palstalle olet eilen ja tänään antanut. Uskon, että huolimatta ketjun alkupään huuhaasta ja loppuun tulleista parista huuhaakommentista, tähän väliin jäänyt ajatusten pyörittely on antanut muillekin ajateltavaa.

        Nautinnollinen dialogi - kuten kanssasi parhaimmillaan on.


      • -minä
        ent.ilkikurimus kirjoitti:

        Olen aina tarkkana...Liiankin.

        KIRJOITIT mm.; "tietoisuus siitä, että vastarakkautta ei ole olemassa ilman sinua ja tietoisuus siitä, että on olemassa ihmisiä, jotka tarvitsevat sinua määrittelee persoonasi aika narsistiseksi ja tuovat sinulle sellaisen vallan näitä sinua tarvitsevia ihmisä kohtaan, josta heillä ei ole aavistustakaan

        kysymys on vallasta - jota ketjuun osallistuneet urvot eivät tajunneet "

        - Olen siis urpo kujalla, mutta älä yritä väittää, ettet tuossa selvästi väitä jotain aivan päinvastaista. Rakkaus ei vieläkään ole kaupankäyntiä. Eikä valtakuvioita. Vastarakkaus ei rakkauden ehto. Rakkaudella ei ole ehtoja. Eikä rakkaus ole uhraamista.

        Temppuilija, varmaan kovin käsittämättömältä sinusta tuntuvat monet ajatukseni, mutta antaminen ilman vastavaateita/ehtoja tuottaa minulle suurimman ilon ja onnen.
        Olen tässä vuorokauden ajan antanut itsestäni sinulle ja tälle palstalle paljon. Olen jakanut syvintä tietoani ja kokemustani moneen otteeseen - kenenkään minua siihen pakottamatta. Olen nauttinut joka hetlkestä ja nautin vielä enemmän, jos joku saa tästä jotain itselleen. Osan minua. Osan ajatuksiani. En vaadi kiitollisuutta ja siksi minua saa edelleen pitää tyhmänä urpona, joka ei vaan tajuu...on ihan kujalla.

        "Olen tässä vuorokauden ajan antanut itsestäni sinulle ja tälle palstalle paljon. Olen jakanut syvintä tietoani ja kokemustani moneen otteeseen - kenenkään minua siihen pakottamatta. Olen nauttinut joka hetlkestä ja nautin vielä enemmän, jos joku saa tästä jotain itselleen. Osan minua. Osan ajatuksiani."

        Luin kirjoittamasi useampaan kertaan. Ja juuri ajattelin, että olet antanut itsestäsi paljon, viisaalta tuntuvia ajatusia ja mielipiteitä, jotka ovat saaneet ajattelemaan ja oivaltamaankin. Kiitos sinulle!


      • '
        ent.ilkikurimus kirjoitti:

        Olen aina tarkkana...Liiankin.

        KIRJOITIT mm.; "tietoisuus siitä, että vastarakkautta ei ole olemassa ilman sinua ja tietoisuus siitä, että on olemassa ihmisiä, jotka tarvitsevat sinua määrittelee persoonasi aika narsistiseksi ja tuovat sinulle sellaisen vallan näitä sinua tarvitsevia ihmisä kohtaan, josta heillä ei ole aavistustakaan

        kysymys on vallasta - jota ketjuun osallistuneet urvot eivät tajunneet "

        - Olen siis urpo kujalla, mutta älä yritä väittää, ettet tuossa selvästi väitä jotain aivan päinvastaista. Rakkaus ei vieläkään ole kaupankäyntiä. Eikä valtakuvioita. Vastarakkaus ei rakkauden ehto. Rakkaudella ei ole ehtoja. Eikä rakkaus ole uhraamista.

        Temppuilija, varmaan kovin käsittämättömältä sinusta tuntuvat monet ajatukseni, mutta antaminen ilman vastavaateita/ehtoja tuottaa minulle suurimman ilon ja onnen.
        Olen tässä vuorokauden ajan antanut itsestäni sinulle ja tälle palstalle paljon. Olen jakanut syvintä tietoani ja kokemustani moneen otteeseen - kenenkään minua siihen pakottamatta. Olen nauttinut joka hetlkestä ja nautin vielä enemmän, jos joku saa tästä jotain itselleen. Osan minua. Osan ajatuksiani. En vaadi kiitollisuutta ja siksi minua saa edelleen pitää tyhmänä urpona, joka ei vaan tajuu...on ihan kujalla.

        "...antaminen ilman vastavaateita/ehtoja tuottaa minulle suurimman ilon ja onnen..."


        "...nautin vielä enemmän, jos...."


      • 3+18
        ' kirjoitti:

        "...antaminen ilman vastavaateita/ehtoja tuottaa minulle suurimman ilon ja onnen..."


        "...nautin vielä enemmän, jos...."

        Jäin oikein miettimään tuota.

        Tuo että kirjoittaja sanoo "nauttivansa vielä enemmän, jos..." ei mielestäni ollut ehto eikä vaade. Tuli vain mieleen että jos et tuota ymmärtänyt niin et ehkä ymmärtänyt koko keskustelusta mitään?


      • ent.ilkikurimus
        3+18 kirjoitti:

        Jäin oikein miettimään tuota.

        Tuo että kirjoittaja sanoo "nauttivansa vielä enemmän, jos..." ei mielestäni ollut ehto eikä vaade. Tuli vain mieleen että jos et tuota ymmärtänyt niin et ehkä ymmärtänyt koko keskustelusta mitään?

        Tiesin kirjoittaessani, että tuohon kohtaan tulee tarttumaan jokainen, joka ei tajua vastavuoroisuutta ja ajattelee kuin narsisti. Ja vanhasta melkeinpä tiedän, kuka tuon ykspilkkuisen-nimimerkin takana on (on hänellä enemmänkin käytetty nimimerkki täällä). Asenne paljastaa.

        Niin siis, kuten sinä varmasti huomasit ja sanoitkin, kyse ei ollut ehdon asettamisesta eikä vastavaatimuksesta. Se, mitä minä asiasta "sain" oli antamisen ilo ja se toteutui jo. Jotta myös mahdollinen vastaanottaja tuntisi olonsa hyväksi ottaessaan vastaan minulta jotain (toivottavasti) mieluista - kirjoitin kuten kirjoitin....

        Kyse on siis vuorovaikutuksesta.....jota tietenkään yksikään narsisti ei ymmärrä - ei vaikka hän miten miettisi. Ja kun ei ymmärrä ja valkoinen halutaan selittää mustaksi...niin näinhän siinä aina käy.


        Mitäpä narsistit eivät tekisi toisen hyvän fiiliksen pilatakseen. Tämä ei kyllä nyt häneltä onnistunut...ja huomasi sen kai itsekin, kun jätti vastaväiteet sikseen, vaikka olit eri mieltä.


      • 3+18
        ent.ilkikurimus kirjoitti:

        Tiesin kirjoittaessani, että tuohon kohtaan tulee tarttumaan jokainen, joka ei tajua vastavuoroisuutta ja ajattelee kuin narsisti. Ja vanhasta melkeinpä tiedän, kuka tuon ykspilkkuisen-nimimerkin takana on (on hänellä enemmänkin käytetty nimimerkki täällä). Asenne paljastaa.

        Niin siis, kuten sinä varmasti huomasit ja sanoitkin, kyse ei ollut ehdon asettamisesta eikä vastavaatimuksesta. Se, mitä minä asiasta "sain" oli antamisen ilo ja se toteutui jo. Jotta myös mahdollinen vastaanottaja tuntisi olonsa hyväksi ottaessaan vastaan minulta jotain (toivottavasti) mieluista - kirjoitin kuten kirjoitin....

        Kyse on siis vuorovaikutuksesta.....jota tietenkään yksikään narsisti ei ymmärrä - ei vaikka hän miten miettisi. Ja kun ei ymmärrä ja valkoinen halutaan selittää mustaksi...niin näinhän siinä aina käy.


        Mitäpä narsistit eivät tekisi toisen hyvän fiiliksen pilatakseen. Tämä ei kyllä nyt häneltä onnistunut...ja huomasi sen kai itsekin, kun jätti vastaväiteet sikseen, vaikka olit eri mieltä.

        "Jotta myös mahdollinen vastaanottaja tuntisi olonsa hyväksi ottaessaan vastaan minulta jotain (toivottavasti) mieluista - kirjoitin kuten kirjoitin"

        Ajattelin eilen kirjoituksiasi lukiessani, että pitkästä aikaa tällä palstalla niistä tuli hyvä, normaali olo. Luulen, että se hyvä olo olisi tullut, vaikka olisin ollut jostain kohtaa eri mieltäkin kanssasi, se ei ole siitä kiinni mutta muistaakseni en ollut mistään edes eri mieltä.

        Jäin eilen pohtimaan sitäkin, mistä se johtuu että useimmiten palstan kirjoituksista tulee jotenkin sairas, "likainen" olo? Etsinkin yleensä täältä vain niitä kirjoituksia, joissa on mielestäni jotain asiaakin ja jätän lukematta tiettyjen ihmisten kommentit, mutta joskus kun niitä huomaa jääneensä lukemaan kuitenkin tuntuu jotenkin "tunkkaiselta" ja pahalta. Lieneekö sille syynä se, että niistä tulee mieleen entisen kumppanini tapa "keskustella".


      • '
        ent.ilkikurimus kirjoitti:

        Tiesin kirjoittaessani, että tuohon kohtaan tulee tarttumaan jokainen, joka ei tajua vastavuoroisuutta ja ajattelee kuin narsisti. Ja vanhasta melkeinpä tiedän, kuka tuon ykspilkkuisen-nimimerkin takana on (on hänellä enemmänkin käytetty nimimerkki täällä). Asenne paljastaa.

        Niin siis, kuten sinä varmasti huomasit ja sanoitkin, kyse ei ollut ehdon asettamisesta eikä vastavaatimuksesta. Se, mitä minä asiasta "sain" oli antamisen ilo ja se toteutui jo. Jotta myös mahdollinen vastaanottaja tuntisi olonsa hyväksi ottaessaan vastaan minulta jotain (toivottavasti) mieluista - kirjoitin kuten kirjoitin....

        Kyse on siis vuorovaikutuksesta.....jota tietenkään yksikään narsisti ei ymmärrä - ei vaikka hän miten miettisi. Ja kun ei ymmärrä ja valkoinen halutaan selittää mustaksi...niin näinhän siinä aina käy.


        Mitäpä narsistit eivät tekisi toisen hyvän fiiliksen pilatakseen. Tämä ei kyllä nyt häneltä onnistunut...ja huomasi sen kai itsekin, kun jätti vastaväiteet sikseen, vaikka olit eri mieltä.

        "Ja vanhasta melkeinpä tiedän, kuka tuon ykspilkkuisen-nimimerkin takana on (on hänellä enemmänkin käytetty nimimerkki täällä). Asenne paljastaa."

        Kerro, pliis, mulleki kellä täällä on asenne kuin mulla!


      • ent.ilkikurimus
        3+18 kirjoitti:

        "Jotta myös mahdollinen vastaanottaja tuntisi olonsa hyväksi ottaessaan vastaan minulta jotain (toivottavasti) mieluista - kirjoitin kuten kirjoitin"

        Ajattelin eilen kirjoituksiasi lukiessani, että pitkästä aikaa tällä palstalla niistä tuli hyvä, normaali olo. Luulen, että se hyvä olo olisi tullut, vaikka olisin ollut jostain kohtaa eri mieltäkin kanssasi, se ei ole siitä kiinni mutta muistaakseni en ollut mistään edes eri mieltä.

        Jäin eilen pohtimaan sitäkin, mistä se johtuu että useimmiten palstan kirjoituksista tulee jotenkin sairas, "likainen" olo? Etsinkin yleensä täältä vain niitä kirjoituksia, joissa on mielestäni jotain asiaakin ja jätän lukematta tiettyjen ihmisten kommentit, mutta joskus kun niitä huomaa jääneensä lukemaan kuitenkin tuntuu jotenkin "tunkkaiselta" ja pahalta. Lieneekö sille syynä se, että niistä tulee mieleen entisen kumppanini tapa "keskustella".

        Todennäköistä on kuten sanoit; tietyt kommentit tuovat mieleesi entisen kumppanisi.

        Ymmärtääkseni narsistin kynsissä olleelle ei ole mitenkään tavatonta saada narsistin uudelleen kohtaamisesta "krapula". Mielestäni olisi hälyyttävää, jos niin ei kävisi....


      • M.B.
        ' kirjoitti:

        "Ja vanhasta melkeinpä tiedän, kuka tuon ykspilkkuisen-nimimerkin takana on (on hänellä enemmänkin käytetty nimimerkki täällä). Asenne paljastaa."

        Kerro, pliis, mulleki kellä täällä on asenne kuin mulla!

        ..vanhasta muistista heitän oletuksen, että varmaankin mulla.. :D


    • 33+33

      Mitä diipadaapaa...

    • 747474747433

      Typerää palstavieritystä.

    • Vkl-vapaan jälkeen tämä tempun ja ilkikurimuksen dialogi oli ilo lukea. Tuo keskustelu ei olisi syntynyt jos jompikumpi olisi ollut poissa, ja kumpikin antoi itsestään paljon, joten lähimmäisenrakkautta molemmille kiitollisuuden muodossa. :)

      Oivalluksiani lukemastani:
      Kun kumppani ensin tuntuu erityiseltä ja rakkaalta, ja myöhemmin itsestäänselvyydeltä, on takuulla itse tehnyt jonkinlaisen ajattelutapamuutoksen.

      Toinen ei ole koskaan omistettavissa, eikä itsestäänselvyys.

      Vaikka rakkaudella ei olisi mitään tekemistä parisuhteen kanssa, niin 'syvemmän' suhteen antaa silti vastavuoroinen ja vuorovaikutteinen kunnioitus, arvostus, hellyys, huolenpito, rajojen ymmärtäminen ja vastuiden käsittäminen. Rakkauden rakennuspalikoita, tuolin jalkoja, osuva vertaus ilkkikseltä! (empatia, kunnioitus, huolenpito ja vastuuntunto)

      Heitän tähän vertauksen:
      Katastrofitilanteessa, pelasta ensin itsesi, jotta kykenet pelastamaan muita!

      Itsetuntosi tähden, rakasta ensin itseäsi, jotta kykenet tuntemaan ja rakastamaan muita.

      Parisuhde käsitteenä...sotaako vai kaupankäyntiä? Vai kaksi vapaana virtaavaa jokea, jotka yhdessä päättävät kulkea samaa matkaa...meillä on valintojen mahdollisuuksia.

      • fisuuuuuu

        "Vai kaksi vapaana virtaavaa jokea, jotka yhdessä päättävät kulkea samaa matkaa...meillä on valintojen mahdollisuuksia."

        Toinen näkökanta siihen toiseen näkökanttaan: Lohi ui sitä toista jokea väärään suuntaan, kuten lohet tekee päästäkseen kutemaan. Lohi ui itsensä näännyksiin, niin onko se rakkautta?
        Jos karhu syö lohen matkalla, onko karhu narsku?
        Jos kalastaja saa lohen, mutta päästää sen takaisin jokeen, niin tekeekö kalastaja sen rakkaudesta?
        Vai kuuluuku se osana catch and release harrastukseen?


      • A
        fisuuuuuu kirjoitti:

        "Vai kaksi vapaana virtaavaa jokea, jotka yhdessä päättävät kulkea samaa matkaa...meillä on valintojen mahdollisuuksia."

        Toinen näkökanta siihen toiseen näkökanttaan: Lohi ui sitä toista jokea väärään suuntaan, kuten lohet tekee päästäkseen kutemaan. Lohi ui itsensä näännyksiin, niin onko se rakkautta?
        Jos karhu syö lohen matkalla, onko karhu narsku?
        Jos kalastaja saa lohen, mutta päästää sen takaisin jokeen, niin tekeekö kalastaja sen rakkaudesta?
        Vai kuuluuku se osana catch and release harrastukseen?

        Rakkauden aikamuoto on kesto ja sen tapaluokka on lahja. Rakkauden rakenne on muutos, uuden syntyminen.


      • nero suorastaan
        A kirjoitti:

        Rakkauden aikamuoto on kesto ja sen tapaluokka on lahja. Rakkauden rakenne on muutos, uuden syntyminen.

        Muuten, katutöiden aikamuoto on kellojen kesäaikaan siirtäminen, tapaluokka leasing ja rakenne lumentulon haitat. Samanlaista kuolematonta viisautta täälläkin.


      • 12+12+12
        nero suorastaan kirjoitti:

        Muuten, katutöiden aikamuoto on kellojen kesäaikaan siirtäminen, tapaluokka leasing ja rakenne lumentulon haitat. Samanlaista kuolematonta viisautta täälläkin.

        Kuten hyvä ystäväni A kertoi, niin asia on niin. Kiitos mielenkiintoisesta mielipiteestä, minä arvostan sitä!


      • vielä nerompi
        nero suorastaan kirjoitti:

        Muuten, katutöiden aikamuoto on kellojen kesäaikaan siirtäminen, tapaluokka leasing ja rakenne lumentulon haitat. Samanlaista kuolematonta viisautta täälläkin.

        Diiih, hetken aikaa joutu miettimään mutta kiitos kommentistasi, oli suorastaan nerokas, sillä onhan se niin että jos katutöitä ei tehtäisi niin huonokuntoiset tiet estäisivät pääsyn rakkaan luokse ja siten se estäisi rakastamisen. Yläpeukkua sulle, kamu 3>


      • neroin
        vielä nerompi kirjoitti:

        Diiih, hetken aikaa joutu miettimään mutta kiitos kommentistasi, oli suorastaan nerokas, sillä onhan se niin että jos katutöitä ei tehtäisi niin huonokuntoiset tiet estäisivät pääsyn rakkaan luokse ja siten se estäisi rakastamisen. Yläpeukkua sulle, kamu 3>

        Ja sitä mieltä minäkin, että sellaiset ihmiset jotka arvostelevat katutöiden haittoja, eivät ole ihan järjissään, ihan mielenvikaisia ovat mutta kun eivät ymmärrä mennä terapiaan.


      • 3>
        neroin kirjoitti:

        Ja sitä mieltä minäkin, että sellaiset ihmiset jotka arvostelevat katutöiden haittoja, eivät ole ihan järjissään, ihan mielenvikaisia ovat mutta kun eivät ymmärrä mennä terapiaan.

        3> Ihan itse ovat valinneet kulkea kadulla, jolla tehdään katutöitä. Juutuupi unohtu.


      • M.B.

      • Temppu on siitä irtautumisessa. :(


      • temppuilija kirjoitti:

        Temppu on siitä irtautumisessa. :(

        Voimia ystäväiseni, mitä oletkaan kokemassa!


      • "Toinen ei ole koskaan omistettavissa, eikä itsestäänselvyys.

        Vaikka rakkaudella ei olisi mitään tekemistä parisuhteen kanssa, niin 'syvemmän' suhteen antaa silti vastavuoroinen ja vuorovaikutteinen kunnioitus, arvostus, hellyys, huolenpito, rajojen ymmärtäminen ja vastuiden käsittäminen. Rakkauden rakennuspalikoita, tuolin jalkoja, osuva vertaus ilkkikseltä! (empatia, kunnioitus, huolenpito ja vastuuntunto)"

        Jaa, että tämmöstäkin keskustelua on ollu muinoin rakkaudesta. Hieman toki haittaa nuo välistä kirjoittajan poistamat viestit ettei ihan kaikkea tiedä millaisia mielipiteitä on tuolloin asiasta esitetty...

        Mutta tuossa lainaamassani tekstissä jotain johon voin yhtyä...

        Rakkauttahan jo ns. montaa lajia ja uskoisin, että useat vanhemmat rakastavat lapsiaan, laittavat lapset etusijalle/ovat vaikka valmiita antamaan henkensä lastensa puolesta jos sellainen paikka eteen tulisi...

        Mutta kuitenkin he tavallaan valmistautuvat myös luopumaan lapsistaan, tietävät etteivät koskaan voi pitää noita rakastamiaan ihmisiä täysin ominaan...

        Samalla tapaa ajattelen aikuisten välisissä suhteissa tuota itsestäänselvyyttä, monikin jättää suhteensa hoitamatta ja ihmettelee sitten miksi se toinen lähti...

        Mitä tulee noihin rakkaudenpalikoihin niin lisäisin noihin yxexän mainitsemiin vielä intohimon ylläpidon kun puhutaan parisuhteista...

        Pidin myös tuosta vertauksesta, tuskin kykenemme ketään pelastamaan jos olemme itse hukkumaisillamme tai rakastamaan toista aikuista ihmistä jos emme edes välitä itsestämmekään...

        Kaksi vapaana virtaavaa jokea, niin kaksi erillistä ihmistä, jotka valitsevat elää ikäänkuin vierekkäin/läheikkäin yhdessä...tiedä sitten onko se sotaa vaiko kaupankäyntiä, voisin jollain tasolla kallistua jälkimmäiseen, periatteella että antaessaan saa..

        Vrt. kohtele toista niinkuin toivoisit itseäsi kohdeltavan...
        Niin metsä vastaa kun sinne huutaa...


    • hähhää

      Vahvat jyrää heikot, se on vanha viidakonlaki, mutta mitäs jos se heikompi onkin vahvempi?

      • A

        Ihmiset eivät apinoiden tavoin enää elä viidakossa, vaan siirtyivät joitain kymmeniätuhansia vuosia sitten puusta kahdelle jalalle, perustivat yhteiskunnan ja melkoinen valtaosa heistä nykyisin noudattaa useissa tapauksissa lakeja sekä harjoittaa jonkinlaista eettistä arviointiakin.

        Vähemmistöllä geenit yhä vaikuttavat kaikkeen. Näitä tulee muiden ihmisten valvoa.


      • A kirjoitti:

        Ihmiset eivät apinoiden tavoin enää elä viidakossa, vaan siirtyivät joitain kymmeniätuhansia vuosia sitten puusta kahdelle jalalle, perustivat yhteiskunnan ja melkoinen valtaosa heistä nykyisin noudattaa useissa tapauksissa lakeja sekä harjoittaa jonkinlaista eettistä arviointiakin.

        Vähemmistöllä geenit yhä vaikuttavat kaikkeen. Näitä tulee muiden ihmisten valvoa.

        On totta että valtaväestö määrittelee lait.

        Tällöin vähemmistön on sopeuduttava tai tultava kivitettäväksi.

        Oikeustaju ja moraali joutuu koetukselle jos vallitseva käsitys on 'narsistit hirteen', ja pieni vähemmistö puolustaa heitä inhimillisinä ihmisinä, teoistaan huolimatta.

        Silloin inhimillisyyden suojelijaa kivitetään. (tässä kuvaelmassa enemmistö on narsisti uhriaan vähemmistöä kohtaan)


      • 9+9
        yxex kirjoitti:

        On totta että valtaväestö määrittelee lait.

        Tällöin vähemmistön on sopeuduttava tai tultava kivitettäväksi.

        Oikeustaju ja moraali joutuu koetukselle jos vallitseva käsitys on 'narsistit hirteen', ja pieni vähemmistö puolustaa heitä inhimillisinä ihmisinä, teoistaan huolimatta.

        Silloin inhimillisyyden suojelijaa kivitetään. (tässä kuvaelmassa enemmistö on narsisti uhriaan vähemmistöä kohtaan)

        "(tässä kuvaelmassa enemmistö on narsisti uhriaan vähemmistöä kohtaan)"

        LÄÄKKEET!!!


      • 6+17
        yxex kirjoitti:

        On totta että valtaväestö määrittelee lait.

        Tällöin vähemmistön on sopeuduttava tai tultava kivitettäväksi.

        Oikeustaju ja moraali joutuu koetukselle jos vallitseva käsitys on 'narsistit hirteen', ja pieni vähemmistö puolustaa heitä inhimillisinä ihmisinä, teoistaan huolimatta.

        Silloin inhimillisyyden suojelijaa kivitetään. (tässä kuvaelmassa enemmistö on narsisti uhriaan vähemmistöä kohtaan)

        Muuten ihan omaa keksintöäsi tuo "narsistit hirteen" ja kivittäminen. Tykkäätkö käyttää ylisanoja ja liioitella?


      • 6+17 kirjoitti:

        Muuten ihan omaa keksintöäsi tuo "narsistit hirteen" ja kivittäminen. Tykkäätkö käyttää ylisanoja ja liioitella?

        joku puskanikki oli innokas tarjoilemaan köyttä reilu vuosi sitten ... :D


      • 9+9 kirjoitti:

        "(tässä kuvaelmassa enemmistö on narsisti uhriaan vähemmistöä kohtaan)"

        LÄÄKKEET!!!

        Tuodaan tuodaan kun keritään... ;)


      • 6+17 kirjoitti:

        Muuten ihan omaa keksintöäsi tuo "narsistit hirteen" ja kivittäminen. Tykkäätkö käyttää ylisanoja ja liioitella?

        Sulla on luetun ymmärtämis ongelma. Kirjoitin A.lle että "Oikeustaju ja moraali joutuu koetukselle jos vallitseva käsitys on 'narsistit hirteen' "

        -Jos-

        Tykkään myös Paroni Karl Friedrich Hieronymus von Münchhausenin tarinoista, mutta en teeskentele uhria saadakseni huomiota. :)


      • temppuilija kirjoitti:

        joku puskanikki oli innokas tarjoilemaan köyttä reilu vuosi sitten ... :D

        Yhtäköyttäyhdistys, missä 'uhri' hirttää auttajat :-D


    • tästä ketjusta on rakkaus kaukana - sietäisi poistaa koko aloituksen

      • entäs..

        jos ajattelisi, että tässä on rakkaus sellaisena kuin sen kukanenkin näkee ja kokee.


      • poistanut viestin
        entäs.. kirjoitti:

        jos ajattelisi, että tässä on rakkaus sellaisena kuin sen kukanenkin näkee ja kokee.

        "tieto on valtaa"... mahtaako "rakkaussuhteet" onnistua noin lapsellisilla resepteillä...?


      • hiisibiisi

        eri mieltä t:n kanssa... dialogina ketjussa näyttää toteutuvan sellainen rakkaudellinen ote ... oli ilo lukea. Mielellään olisin kommentoinut joihinkin kohtiin.

        Voiko vain päättää olla onnellinen?
        http://www.youtube.com/watch?v=oXVfEy5iAn8


    • raakaa rakkautta

      Juu, siitä vaan,,,,,, "kirjoittaja on aloittanut tämän viestin, kirjoittaja on poistanut tämän viestin.....kirjoittaja on poistanut tämän viestin.....

      • A

        Lahja ei ole vaihdon väline.


    Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe