Mistä tahansa seuraavan ajoneuvon hankitte, VÄLTTÄKÄÄ wetteriä.
Minulta veloittivat reilusti ylihintaa korjauksesta joka kaikenkaikkian kesti n. 13 viikkoa. Eivät tulleet vastaan missään ja tai suostuneet mihinkään korvaukseen edes kuluttajariitalautakunnan yksimielisen päätöksen tultua.
http://www.kuluttajariita.fi
Mitä seuraavana? Käräjille?
On varmaan joustavampiakin autoliikkeitä...
EI wetterille!
7
695
Vastaukset
- OK. Käräjille.
Ensinnäkin; Eikö tuollainen Wetteri toimikin Oulussa tai jossain Lapissa?
Lähtökohtaisestikin on päivänselvää, että maksoit ylihintaa vrt. Etelä-Suomen autoliikkeiden pyynteihin.
Korjaamokulut samoin; maksaa sitten varmasti kalliimman kautta...
Toisekseen:
Viittaat kuluttajariitalautakunnan SUOSITUKSEEN, joka on VAIN suositus, ei lainvoimainen päätös.
Sitä joko noudatetaan tai mennään käräjille.
Kysyitkin: "Mitä seuraavana? Käräjille?"
Sinne, jos lompakossasi on tarpeeksi painetta mahdollisesti hävitessäsi.
Ja tasan varmasti on joustavempia ja halvempiakin autoliikkeitä, kuin mainitsemasi liike.
Onnea käräjille, mutta varaudu korjaamokustannuksien lisäksi 5000euron korvauksiin liikkeelle, sekä 2-vuoden käsittelyaikaan. - Ei kannata
Auton vieminen merkkikorjaamoon on hyvin kallista. Varaosavatastoja ei nykyään pidetä Suomessa lainkaan, joten harvoin tarvittavat osat joudutaan tilaamaan. Mikä on ylihinta? Ei sellaista voi määritellä. Nyt sinun kannattaa olla tyytyväinen jos auto on kunnossa ja kestää kallis korjaus. Asian vieminen oikeusistuimiin tuo lisää kuluja, eikä ole ollenkaan varmaa että voitat jutun. Ja voin sanoa, että oikeusjutut maksavat monesti hyvän auton hinnan!
- Julkisuus
Toisaalta nuo kuluttajariitalautakunnan päätöksen ja niiden noudattaminen ja noudattamatta jättäminen on julkista tietoa jota julkaistaan aina säännöllisesti erifoorumeissa.
Kuulemma 80% yrityksistä kunnioittaa noita päätöksiä ja toimii niiden mukaisesti.
Kannattanee katsoa on noita noudattamattajättämisiä wetterillä paljonkin... - Turhavirasto!!
Täytyy olla samaa mieltä että eihän tuollaista virastoa tarvitalainkaan!
Täysin hampaatonta touhua vailla mitään oikeaa määräysvaltaa. - lawmanson
soon silleen että kirlin päätöksen lain voimaisuutta haetaan kam miehen kanssa tuolta http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus/15571.htm sillä saadaan aia maksuun.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395