Eli, tilanne on tämä että valmistuin viime keväänä lukiosta ja olen nyt hakenut kahdessa haussa C:n papereilla kouluihin eikä oo tärpänny. Töihin aion hakea, mutta saa nähdä saanko töitäkään lukiokoulutuksella.
Aion taas keväällä hakea kouluun, mutta en haluais heittää puolta vuotta hukkaan. Enkä todellakaan aio luovuttaa koulupaikan suhteen, kyllä se vielä sieltä irtoaa. Onko kenelläkään tietoja lyhyistä kursseista/kouluista, joita vois suorittaa alle vuodessa? Linkkejä otetaan vastaan :) Ja neuvoja!
Kouluun en päässyt, taaskaan, mitä tehdä?
15
619
Vastaukset
- Foxtrot 817
Kotitalouskoulu?
- kehkej
opettelemaan mikä on puuhaarukka ja mikä porkkana? heh.. Ahh, kuinka hyödyllistä!
- Voi luoja!
kehkej kirjoitti:
opettelemaan mikä on puuhaarukka ja mikä porkkana? heh.. Ahh, kuinka hyödyllistä!
No olisit heti kertonut, mitä haluat opiskella. Nyt kriteerinäsi oli vain koulutuksen lyhyt kesto.
- nnnnnnniih
Voi luoja! kirjoitti:
No olisit heti kertonut, mitä haluat opiskella. Nyt kriteerinäsi oli vain koulutuksen lyhyt kesto.
en ole keskustelun aloittaja.
- urpojeejee
kotitalouskoulu on ehkä turhin, ei sinne kannata edes harkita menevänsä..
- Heh heh
nnnnnnniih kirjoitti:
en ole keskustelun aloittaja.
No haista vittu sitte.
- ehkäapuu
ensin ois hyvä tietää, minkä alan opintoja haluata suorittaa?
no kuitenkin, ota google esiin ja hae sanalla "avoin yliopisto", sieltä löydät monessa eri tiedekunnassa lukuisia kursseja, joihin voi osallistua ilman että olet laitoksen virallinen opiskelija
jos hait amk:hen, googlaa "avoin amk", sieltä löydät niiden kurssit, joihin voi osallistua ilman että olet laitoksen opiskelija
kurssit maksavat vähän, mutta saat luultavasti hyväksiluettua ne, kun pääset omaan koulupaikkaan sisään! tarkista vastaavuudet
sitten on tietenkin aikuislukio jos haluat kasvattaa vain yleissivistystä tai korottaa arvosanoja! - sdfsghh
Jep, sosiaali- ja terveysalalle olen hakemassa Turkuun. Harmi kun niitä on muitakin halukkaita sinne mun lisäks. Mut kiitti hei tosi paljon! :)
- 4
AMK:hon pääsee idioottivarmasti ellei ole aivan idiootti pääsykokeessa, siis opiskelemaan insinööriksi. Valmistumisesta ei tosin ole mitään takuuta, yli puolet ei valmistu koskaan.
Jos ei ole parketin partaveitsi kannattaa hakea ammattikouluun, voit hyvittää lukio-opintosi ja istuminen vähenee. - Jakari032895723756
Kuorma-autokuljettaja ammattipätevyys kestää noin 6kk mene sinne
- koulutusnro1
Et pääse Ammattikorkeakouluihin... Lähde korottamaan numeroitasi tai Pyri Yliopistoon :)
- ___.
Et siis itse päässyt yliopitoon? Happamia, sanoi....
- minä vaan
Jos ei alalla ole väliä niin hae metropoliaan hoitotyöhön. Sielä ei vaikuta lopullisessa valinnassa kuin eka hakutoive (5 p) ja valintakoemenestys, voit aloittaa jo nyt lukemaan fysiologia ja anatomia sekä etiikka hoitotyössä, niitä on useimmiten käytetty ko. alan pääsykokeissa.
- hiiohoi81
käy tsekkaa työväen akatemian tarjonta.. monet viettää siellä välivuoden. Saa uraohjausta ja pystyy valmentautumaan pääsykokeisiin :)
- 2+11
Avoimen yliopiston kurssit on parhaita. Niitä voi suorittaa itsenäisesti maksamatta isoja maksuja kansanopistoihin ja sellaisiin. Sieltä voi myös löytyä uusi ura, minäkin löysin. Eli jos hakee väylähaulla opiskelemaan, siinä ei lukion arvosanat paina, vain ne avoimen numerot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh942274Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1671868- 1781414
- 239876
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11786- 62779
- 65774
- 55682
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212633Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349601