Mistähän löytäisi laadukkaita ja KAUNIITA rintaliivejä ym. ko'oissa? Kerran olen Lindexiltä bongannut rumat yksiväriset kauppakassit kokoa 70 DD, mutta muuten olen joutunut käyttämään väärää kokoa, esim 75 D. :-/ Ympärys kuitenkin on auttamatta liian löysä ja liivit istuvat huonosti. Changen rintsikoista en tykkää sitten yhtään, hinnat on 2x Lindex, mutta laatu ei ole mainittavasti korkeampi. Lisäksi en ymmärrä, miksi DD -kupin liiveissä pitää olla nirunaru -kapoisat olkaimet ja hakaskiinnitys vain kahdella hakasella?! HALOO, ne tissit kuitenkin painaa jonkin verran, ja sellaiset selkään ja olkapäihin uponneet Michelin-ukko -efektiä tuovat rintsikat eivät ole kovin kaunista katseltavaa.
Asun Jyväskylässä, ja mieluiten sovittaisin liivejä ihan irl, nettiostoksissa kun tuotteen laadun ja todellisen koon näkee vasta maksamisen jälkeen ja usean viikon päästä tilaamisesta.
Rintaliivejä koossa 70DD tai 65E/F
11
988
Vastaukset
- -lise-
Tuossa koossa kun haluaa kauniit ja rinnalle tukea-antavat liivit on pakko ottaa mukaan iso lompakko ja suunnata erikoisliiviliikkeeseen.
Jos et ole Sokokselta ja Lindexiltä löytänyt sopivia, luulen että J:kylässä on Liivi- ja sukkapiste sekä Patricia, josta voisi löytyä mieleiset. Oletan että ainakin kokoa 70, ja jonkin verran 65 voisi löytyä. Kuppikoko DD on olemassa vain anglosaksisissa maissa, eurokoossaja ranskalaisissa liiveissä DD:tä vastaa E-kuppi. Mutta tarkka kokohan selviää sitten kaupassa kokeilemalla, riippuu mallista, materiaalista ja valmistajasta.
Liivissä ja sukassa on hyviä merkkejä kuten Simone Pérèle, Chantelle, Marie Jo, Primadonna... En ole J:kylästä joten en tiedä mitä malleja ja kokoja siellä on mynnissä ja miellyttääkö sua.
Jos sieltä ei löydy sulle sopivaa mallin, tyylin tai hinnan puolesta, sitten joudut kyllä tilaamaan netistä. Ei se ole niin vaikeaa kunhan asiaan hieman perehtyy.
Jos osaat antaa tarkemmat mitat, ja täsmälliset tiedot, voin antaa jonkun vinkin mistä ja mitä ostaa. Olen itse aika samassa koossa ja, ollut vaikeaa löytää sopivia, joten kokemusta riittää.
Tärkein on hahmottaa ongelmat, yllähän tuli esiin se että tarvitset kunnolla tukea. Yhdistelmä kapea ympärys ja DD kuppikoko on juuri se, jossa eniten tukea tarvitaan, koska erotus on suuri. Ja voin sanoa myös kokemuksen -öhöm- rintaäänellä, että niska- ja hartiakivut tulevat nopeasti, jos ei liivit toimi.
Olkaimet eivät itse asiassa tue kovinkaan paljon (varsinkaan nykymalleissa), vaan suurin osa (ns. 75%) liivien tuesta tulee siitä nauhasta eli selän ympäri kulkevasta kappaleesta. Joten jos sulle on myyty liian liian heikosta metriaalista tehtyä liiviä ja liian isoa ympärysmittaa eli nauhaa, on selvää, että et ole saanut tarpeeksi tukea vaan siitä syystä olkaimille on tullut ns. lisätyötä - ei ihme että jos ovat olleet vielä spaghettiversiota, homma ei ole toiminut.
Olkainten on todella oltava hieman leveämmät, enemmänkin tagliatellet, tai rigatonet, jos pastaan verrataan :-) Litteät, ei liian kovaa materiaalia ja mielellään useampikerroksiset tai jotenkin ribatut tms. .. Jos kaipaa olkaimista lisätukea, pitää valita ns. klassisesti leikattu liivi (vastakohtana siis balconette), - eli olkaimet lähtevät ylös keskemmältä kuppia.
Nauhassa tärkeintä on hyvä kiinnitys takana, mutta hyvässä liivissä voi riittää 2 hakasta - kolmea hakasta löytää enää harvoin. Nauhan pitäisi olla tarpeeksi leveä heti siinä kohdassa missä kuppi loppuu eli kainalon kohdalla. Jos siinä kohdassa on lisäksi tukisauma, se on plussaa.
Kuppimalleja on myös erilaisia, joten kannattaa kokeilla kaikkia mahdollisia ja eri materiaaleja, jotta löytää sen sopivan. Maliilla tarkoitan tässä sitä on liivi topattu push-up vai toppaamaton täysikuppi ja leikkausta, onko kaarituet vai ei, jne...
Kupin leikkauksessa tukea antaa kaarituki, mutta myös kuppi. Olen huomannut että mulle sopii parhaiten klassinen täysikuppiliivi jossa on jokin tukikangas tai sauma pystysuoraan rinnan ulkosyrjällä, ja rintaa tukee myös keskisauma, joka kulkee kainaloon päin vinosti ylös.
Jos liivissä on pelkästään kaarituki eikä sen alapuolella tukireunaa, voi olla että rinta karkailee sieltä kaaren alta.
Laitan tässä esimerkin missä näkyy nuo ym. yksityiskohdat:
www.touteslespoitrines.com/lingerie-simone-perele/romance/soutien-gorge-armatures-grand-maintien,215_115320.html
Toivottavasti tätä oli apua. - Leonainen
Kurkkaappa tänne, jos olisi apua!
www.alusasukeidas.palvelee.fi - 65G
Olen kokoa 65G ja tilannut jo pitkään Feminellin verkkokaupasta Gorteksin B4 mallisia liivejä. Aivan ihana istuva ja tukea antava malli, eikä hinnalla pilattu.. Suosittelen
- kyllä löytyy
Jyväskylässä on monta erikoisliikettä, joista löytyy todella hienoja ja tyylikkäitä liivejä isollekin kupille. Hinta toki on enemmän, mutta niin myös laatu (jos muistaa käsinpesun salat). Jos erikoisliike auttavine käsineen ei nappaa, myös Sokokselta löytyy. Itse ostin sieltä viimeksi Freyan mustat (simppelit, mutta voi pitää avonaisenkin topin kanssa) rintsikat. Koko oli 70G. Että kyllä niitä löytyy ;)
- ei ne ole edes isot
Mä taas olen yrittänyt löytää normaaleja rintaliiveja koossa 65E, niissä on aina superpaksut olkaimet. Ei se 65E ole vielä kovinkaan iso, että se tarvitsisi jotain 5cm paksuja olkaimia!!!!
- MillaÅ
Kokeilkaapa www.annella.fi.
Myös Funky Ladyn liikkeet pääkaupunkiseudulla ovat hyviä. - 82828282828nnnnnnnnn
-lise-: ei iso rinta karkaa mihinkään jos on oikeat liivit. Ja se, että takana on vain kaks koukkua ei todellakaan ole mikään hyvän liivin tunnusmerkki.
Minäkin suosittelen Funky Ladyä jos tuut joskus käymään tännepäin. Laadukkaat, esim Marie Jo liivit http://www.mariejo.com/, ja erinomaista asiakaspalvelua. Siellä myyjät oikeasti tuntee myytävät liivit/merkit, kannattaa ihan varmuuden vuoksi antaa mitata, tuoda eri vaihtoehtoja/kokoja ja katsoa istuuko oikein.
Opiskeluaikana olen ostanut halpisliivejä, onneks ei tartte enää. Hyvät liivit maksaa, mutta myös kestää vuodesta toiseen eikä aiheuta ongelmia. Minun elämä on kyllä muuttunut paremmaks kun olen löytänyt hyvät rintsikat. :-)
*Minun paras ystävä on ilmeisesti samankokoinen ja vasta forumin FL:sta löysi sopivat liivit. - -lise-
Edelliselle. Missä sanoin että rinta karkaa? En ymmärrä.
Ja kolmen hakasen liivejä on nykyään todella harvoin. Ja vain sellaisissa liiveissä, joissa myös edessä keskellä on korkea keskikohta - se ei sovi kuin pitkäselkäisille. Ei siis mulle lainkaan.
Ehkä käytät erityyppisiä liivejä, mun mielestä liivin pitää olla myös kaunis, en itse voisi herkällä ihollani ja kehollani pitää jotain "mummonkidutusliivejä" Saksasta... - OnervaM
Noissa Marie Jo liiveissä ei vaan koot riitä meikälaiselle. käytän kokoa 70G ja parhaat mulle on Freya ja Panache. Ne löydän Annellasta ja joitakin Funky Ladysta. Rinta karkaa liivistä, jos koko ei ole oikea. Nosta vaikka kädet ylös ja liivin pitäisi pysyä paikoillaan. Jos ei pysy, koko ei ole oikea. Panachen liiveissä ainakin on kolme hakasta G kupista ylöspäin. Nämä liivit ovat myös todella kauniita. Käy kokeilemassa. Funky Ladyssa on ystävällinen henkilökunta opastamassa koon etsimisessä, jos apua tarvitsee.
- -lise-
No hohoijaa, mun koossa ei ole 3 hakasta kuin todella harvoin.
Ja Panachen liiveissä vain 99% noita balconetteja, joissa on leveä ja korkea keskikohta ja olkaimet liian laidoilla. Miten ne sopisi mulle?
Kyllästyttää toi Funky Ladyn ylimainostaminen. En ole vielä kertakaan löytänyt mistään heidän liikkeestään sopivia liivejä vaikka käynkin siellä silloin tällöin. - Sara11
Tampereella on avattu Liiviliike Amelie, sieltä löytyy hyvin malleja ja kokoja, esim. PrimaDonnan Twistillä on tosi nättejä ja hyvin istuvia malleja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh932225Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1561828- 1751370
- 233836
- 65764
- 62759
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10751Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49607
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591