Kaksoissidosviestintä

Hävettää lukea täällä käytävää vähä-älyistä keskustelua kaksoissidosviestinnästä.

Niin?

37

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tamppailija

      temppu, kerro meille miten itse näet kaksoissidosviestinnän!

      • Et sitten osallistunut siihen toiseen kaksoissidosviestintäketjuun, kun et saanut ajatuksesta kiinni.

        :D


      • temppuilija kirjoitti:

        Et sitten osallistunut siihen toiseen kaksoissidosviestintäketjuun, kun et saanut ajatuksesta kiinni.

        :D

        Paska.





      • ei aina jaksa kato
        temppuilija kirjoitti:

        Et sitten osallistunut siihen toiseen kaksoissidosviestintäketjuun, kun et saanut ajatuksesta kiinni.

        :D

        en jaksanut lukea niitä satoja viestejä, ajattelin että tää keskustelu olis sisältänyt ns. tietoo


      • Mm...Tuolla OOMPH:illa on näköjään hyviä biisejä...


      • dizel kirjoitti:

        Mm...Tuolla OOMPH:illa on näköjään hyviä biisejä...

        Toi oli hyvä toi FFP Under And over it ... 'i take my sanity U take the s/fame'

        :D


      • dizel kirjoitti:

        Paska.

        Kiitos silmäniskusta ;) Sain.

        Tykkäsin siitä sun kakkoskuvasta, missä se kettu vilistää kyssäreiden kanssa


      • ei aina jaksa kato kirjoitti:

        en jaksanut lukea niitä satoja viestejä, ajattelin että tää keskustelu olis sisältänyt ns. tietoo

        Jotta ymmärtäisit mistä tässä ketjussa on kysymys sinun olisi ehkä syytä käydä läpi se toinen.

        :D


      • odotanmielenkiinnoll
        temppuilija kirjoitti:

        Kiitos silmäniskusta ;) Sain.

        Tykkäsin siitä sun kakkoskuvasta, missä se kettu vilistää kyssäreiden kanssa

        hei temppu, ethän sä sanonut mitään ihmeellisen älykästä kaksoisviestinnästä tossa toisessakaan keskustelussa

        kerro nyt meille mitä se kaksoisviestintä on.


      • odotanmielenkiinnoll kirjoitti:

        hei temppu, ethän sä sanonut mitään ihmeellisen älykästä kaksoisviestinnästä tossa toisessakaan keskustelussa

        kerro nyt meille mitä se kaksoisviestintä on.

        häpeänsiirto - aatteleppa ny ite


      • aaaaattelija
        temppuilija kirjoitti:

        häpeänsiirto - aatteleppa ny ite

        aattelen :D


      • aaaaattelija kirjoitti:

        aattelen :D

        oleppa hyvä


      • odotanmielenkiinnoll kirjoitti:

        hei temppu, ethän sä sanonut mitään ihmeellisen älykästä kaksoisviestinnästä tossa toisessakaan keskustelussa

        kerro nyt meille mitä se kaksoisviestintä on.

        näillä mennään


      • Hernerokkaa :)
        temppuilija kirjoitti:

        oleppa hyvä


      • LK
        temppuilija kirjoitti:

        Et sitten osallistunut siihen toiseen kaksoissidosviestintäketjuun, kun et saanut ajatuksesta kiinni.

        :D

        Tämä viesti yhdistettynä tuohon aloitusviestiin on periaatteessa kaksoissidosviestintää.

        Koska:
        Aloitat kekustelun aiheesta ja kun joku pyytää sinua siitä kertomaan vastaat siihen väheksyvästi/välttelevästi sen sijaan että olisit lähtenyt keskusteluun.

        Siis ihan vaan esimerkkinä, ei niinkun siltä kannalta että tällä nyt koittaisin osoittaa mitään käyttäytymisen ongelmaa. Mutta tuo on kaksoissidosviestinnästä esimerkki.


    • asöldkfjaösldfjka

      se vaan on sitä että eka väittää sinistä punaiseksi ja kohta jo väittää ettei ole ikinä mitään moista väittänytkään

      kyllä siinä jää vastapuolen monttu auki
      ja mites tuohon nyt väittäisi vastaan ja jos yrittää niin heti haukutaan hulluksi tms.

      se vaan on niin että kaksoissidosviestintää tekevän kanssa ei pysty mistään asiasta sopimaan tai edes juttelemaan niin että esittäisi omia mielipiteitään.

      • olet niin oikeassa

        joskus havainnollinen esimerkki kertoo enemmän kuin kirjasta kopioitu teoreettinen teksti

        omakohtaisesta kokemuksesta ja sen avaamisesta puhumattakaan


      • M.B.
        temppuilija kirjoitti:

        olet niin oikeassa

        joskus havainnollinen esimerkki kertoo enemmän kuin kirjasta kopioitu teoreettinen teksti

        omakohtaisesta kokemuksesta ja sen avaamisesta puhumattakaan

        Omakohtaisen kokemuksen jälkeen ei tarvitse miettiä, että mitä on kaksoissidosviestintä..

        Kunhan muistaa, että ei ota kaikkea toisen sanomaa väitelauseena. Eli muistaa välillä tarkistaa, että on suurinpiirtein ymmärtänyt kohdilleen toisen tarkoittaman asian, eikä väitä toisen väittäneen jotakin mitä toinen ei ole väittänyt. Se ei ole aitoa kaksoissidosviestintää, se on jääräpäisen oikeassaolijan kanssa väittelemistä tyhjästä.


      • M.B. kirjoitti:

        Omakohtaisen kokemuksen jälkeen ei tarvitse miettiä, että mitä on kaksoissidosviestintä..

        Kunhan muistaa, että ei ota kaikkea toisen sanomaa väitelauseena. Eli muistaa välillä tarkistaa, että on suurinpiirtein ymmärtänyt kohdilleen toisen tarkoittaman asian, eikä väitä toisen väittäneen jotakin mitä toinen ei ole väittänyt. Se ei ole aitoa kaksoissidosviestintää, se on jääräpäisen oikeassaolijan kanssa väittelemistä tyhjästä.

        Se ... on mielestäni suoruuden ja rehellisyyden äärimmäisyyksiin viemistä.


      • M.B.
        temppuilija kirjoitti:

        Se ... on mielestäni suoruuden ja rehellisyyden äärimmäisyyksiin viemistä.

        =D Pöh.


      • M.B. kirjoitti:

        =D Pöh.


      • xcch
        M.B. kirjoitti:

        Omakohtaisen kokemuksen jälkeen ei tarvitse miettiä, että mitä on kaksoissidosviestintä..

        Kunhan muistaa, että ei ota kaikkea toisen sanomaa väitelauseena. Eli muistaa välillä tarkistaa, että on suurinpiirtein ymmärtänyt kohdilleen toisen tarkoittaman asian, eikä väitä toisen väittäneen jotakin mitä toinen ei ole väittänyt. Se ei ole aitoa kaksoissidosviestintää, se on jääräpäisen oikeassaolijan kanssa väittelemistä tyhjästä.

        "että on suurinpiirtein ymmärtänyt kohdilleen toisen tarkoittaman asian, eikä väitä toisen väittäneen jotakin mitä toinen ei ole väittänyt"

        Juuri näin, myös narsistin kanssa yleinen ogelma. Saada toinen syylliseksi ymärtämällä asia väärin sanojan kannalta katsottuna kiusallisella tavalla.


      • xcch kirjoitti:

        "että on suurinpiirtein ymmärtänyt kohdilleen toisen tarkoittaman asian, eikä väitä toisen väittäneen jotakin mitä toinen ei ole väittänyt"

        Juuri näin, myös narsistin kanssa yleinen ogelma. Saada toinen syylliseksi ymärtämällä asia väärin sanojan kannalta katsottuna kiusallisella tavalla.

        Eihän häpeää voi ymmärtää. Aatteleppa ny ite?


      • LK

        Kaksoissidosviestintä on sitä esim. että pyydetään toista tekemään jotain ja sitten osoitetaan että hän teki sen väärin.

        Kaksoissidosviestintä on sitä että sanotaan lapselle että mopolla ei saa ajaa ja ostetaan mopo pihaan ja annetaan avaimet käteen.

        Kaksoissidosviestintä on sitä kun sanat ja teot eivät mene yksiin.

        Kaksoissidos on sitä kun annetaan kaksi ohjetta jotka ovat loogisesti ristiriidassa keskenään.


      • LK
        LK kirjoitti:

        Kaksoissidosviestintä on sitä esim. että pyydetään toista tekemään jotain ja sitten osoitetaan että hän teki sen väärin.

        Kaksoissidosviestintä on sitä että sanotaan lapselle että mopolla ei saa ajaa ja ostetaan mopo pihaan ja annetaan avaimet käteen.

        Kaksoissidosviestintä on sitä kun sanat ja teot eivät mene yksiin.

        Kaksoissidos on sitä kun annetaan kaksi ohjetta jotka ovat loogisesti ristiriidassa keskenään.

        Niin ja kaksoissidos ei ole tämän palstan kirjoituksista poiketen narsistien yksinoikeus. Vaikka se narsisteille tyypillistä onkin.


    • .

      hei olisiko parempaa linkkiä tuohon kaksoisidosviestiin tuo Pia Kaulion artikkeli ei oikein ollut hyvä...

      • tytytytytty

        Kun Pia Kaulion totuudenmukainen ja hyvin asiasta kertova linkki ei ollut mielestäsi oikein hyvä, niin jospa keskityt vain lukemaan vaikka temppuilijan ja kumppaneiden tekstejä täällä niin ovat varmaan mieleisiäsi ja voit jatkaa harhamaailmassa elämistäsi totuuden kieltäen. Taitaa kyllä olla itsensä temppuilijan tai kumppaneiden kirjoittama tuo edellinen kirjoitus, oireet viittaavat siihen suuntaan.


      • tytytytytty kirjoitti:

        Kun Pia Kaulion totuudenmukainen ja hyvin asiasta kertova linkki ei ollut mielestäsi oikein hyvä, niin jospa keskityt vain lukemaan vaikka temppuilijan ja kumppaneiden tekstejä täällä niin ovat varmaan mieleisiäsi ja voit jatkaa harhamaailmassa elämistäsi totuuden kieltäen. Taitaa kyllä olla itsensä temppuilijan tai kumppaneiden kirjoittama tuo edellinen kirjoitus, oireet viittaavat siihen suuntaan.

        jollain taitaa olla tylsä sunnuntai


      • .
        tytytytytty kirjoitti:

        Kun Pia Kaulion totuudenmukainen ja hyvin asiasta kertova linkki ei ollut mielestäsi oikein hyvä, niin jospa keskityt vain lukemaan vaikka temppuilijan ja kumppaneiden tekstejä täällä niin ovat varmaan mieleisiäsi ja voit jatkaa harhamaailmassa elämistäsi totuuden kieltäen. Taitaa kyllä olla itsensä temppuilijan tai kumppaneiden kirjoittama tuo edellinen kirjoitus, oireet viittaavat siihen suuntaan.

        Olihan se ihan hyvä niinsä, mutta nuo esimerkit olivat siitä huonoja, koska jokainen tavallienkin ihminen suhteessa voi käyttäytyä kaksosidosviestinnän tavoin. Itse ainakin saatan naisena kiukutella, että mene pois vaikka sisin huutaa ota ja pidä sylissä.

        Uskon, että Temppuilijalla olisi tähänkin esittää Pia Kauliota paremmat esimerkit, onhan hän minun idolini.


      • . kirjoitti:

        Olihan se ihan hyvä niinsä, mutta nuo esimerkit olivat siitä huonoja, koska jokainen tavallienkin ihminen suhteessa voi käyttäytyä kaksosidosviestinnän tavoin. Itse ainakin saatan naisena kiukutella, että mene pois vaikka sisin huutaa ota ja pidä sylissä.

        Uskon, että Temppuilijalla olisi tähänkin esittää Pia Kauliota paremmat esimerkit, onhan hän minun idolini.

        On kovin arveluttavaa tuoda/vetää ketään yksittäistä todellista henkilöä tällaiseen yhteyteen.

        Oletko ihan varma, että haluat ajaa tämän keskustelun umpikujaan? Mitä se kertoo sinun persoonastasi?

        (peukkuu paukkuu ;)


    • :-D

      tyttyttytti... heitti upean esimerkin narsistisesta, ivallisesta, manipuloivasta ja mitätöivästä kaksoissidosviestistä ;-DDD

      *ihmettelee noita narskuja*

      • Voi vain kysyä, ymmärsitkö todella mitä tyttytytti kirjoitti, vai kuvittelitko sen vain?

        (yläpeukkuu)


      • temppuilija kirjoitti:

        Voi vain kysyä, ymmärsitkö todella mitä tyttytytti kirjoitti, vai kuvittelitko sen vain?

        (yläpeukkuu)

        Kolme kertaa hitaasti ja pinnistellen luettuani huomasin kuuluvani kategoriaan harhainen totuudenkieltäjä kuten sinäkin, ja nimimerkki piste. 09:26 kommentillaan sai komennuksen meidän opetuslapseksi, koska jo muutenkin kirjallisilla taipumuksillaan muistuttaa meitä ;D

        Ymmärsinkö mitään, en, kuvittelinko jotain, varmastikin :)


      • yxex kirjoitti:

        Kolme kertaa hitaasti ja pinnistellen luettuani huomasin kuuluvani kategoriaan harhainen totuudenkieltäjä kuten sinäkin, ja nimimerkki piste. 09:26 kommentillaan sai komennuksen meidän opetuslapseksi, koska jo muutenkin kirjallisilla taipumuksillaan muistuttaa meitä ;D

        Ymmärsinkö mitään, en, kuvittelinko jotain, varmastikin :)

        En minäkään :D


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe