järkyttävä mummi poikineen

-järvi

Puolisoni vanhemmat, erityisesti äitinsä on marttyyri joka on saanut valehtelemalla lähes koko suvun perhettämme vastaan. Poikansa komppaavat häntä.Minä poistuin takavasemmalle vuosikymmen sitten.Puolisoni vielä yritti..viime vuosina ei enää jaksanut sairasta, toistuvaa kuviota vaan viilensi välit lapsuudenperheeseensä, tilanne vain paheni. Heille ei enää riittänyt minun ja tyttäreni haukkuminenn vaan nyt tyttäremme saa heidän jakamattoman negatiivisen huomionsa !Ennenkin häntä käytettiin koston välineenä, ihan lapsesta asti, mutta aivan äskettäin meni taas överiksi. (Millon jäi synttärikortti saamatta, milloin joululahjat, kun poika ei käyttäytynyt niinkuin äitinsä halusi, tavatessa roikkui vain poikansa kaulassa eikä edes tervehtinyt pojatytärtä, kukaan ei onnitellut lakin saajaa edes textiviestillä ymym.).
Anoppi on valjastanut etenkin nuorimman poikansa sotimaan sotaansa, välillä tyttäreni isää syyllistetään vanhan, sairaan naisen kuolemalla, milloin keksitään akuutteja sairaskohtauksia jotka juuri ennen lomamatkaamme puhkeavat.
Velipoika toimittaa äitinsä asioita ja yhdessä he juonivat toimia joilla elämämme saisivat pilalle. Välillä ollaan mielinkielin ja kohta taas syyllistetään.
Tätä on jatkunut vuosikausia ja olen monasti toivonut että puolisoni todellakin olisi nainut OMAN KYLÄN TYTÖN, kuten äitinsä toivoi. Näitä väärinkäsityksiä- ja ymmärryksiä ja loukkauksia mahtuu loputon määrä yhteisiin vuosiimme ja on ollut tekemistä että olen tuosta "valehtelevasta, hitaasta, lihavasta ja rumasta" tyttärestämme saanut upean, terveen itsetunnon omaavan, kauniin nuoren, älykkään naisen. No, saihan hän toki mahtavat geenit isänsä suvulta!!
Toisaalta siellä pohjanmaalla kyllä ulkokultaisesti esitetään ylpeitä isovanhempia ja rehvastellaan pojan firmalla ja pojantyttären pärjäämisellä. No onhan se kauheaa kun eivät ne koskaan sinne pohjanmaalle tule vieraisille, mutta syyhän on siinä että minä olen lukinnut ne vaatekomeroon jotta pysyvät poissa!
Aika paljon on ruutia mennyt hukkaan moisten vuoksi, jotka itse tekevät käsittämättömän härskejä tekoja, Moraalista ja etiikasta ei alkeellisimpaakaan käsitystä omassakaan elämässä. Puhutaan vain valkoinen mustaksi ja uskotaan mitä halutaan. Sen olen kuullut monen mutkan kautta että ei ne muutkaan miniät paljon luonansa piipahtele, heidän lapsistaan en tiedä kun sitähän ei tarina kerro... Onneksi on pari tervepäistä tätiä ja yksi serkku niin voi vähän sukuloida miehenkin puoleisen suvun kanssa.
Narsismista kai tässäkin on kyse, tytär on isälleen katkera kun antoi jatkua näinkin pitkään.. isä käytti tytärtään kilpenä äitiään vastaan.

12

874

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma kokemukseni

Paljon samaa kokemusta sekä tyttärelläsi että miehelläsi minuun nähden! Minulla olisi pitänyt olla täysin samat geenit kuin hänellä, vaikka sain häneltä osan sairausgeeneistäni. Hän pitää itseään syyttömänä asiaan. "En ole mitään tehnyt. En ole mitään aiheuttanut", hän toistelee joka kerta.

Äitini mielestä minun olisi kuulunut löytää oman paikkakunnan mies (nykyään eri paikkakunnalla). Lisäksi ikäero, pituusero ja hiusten väri olisi pitänyt olla kuin vanhemmillani, lyhyesti sanottuna vävyn olisi pitänyt olla isäni kaksoisolento syntymävuotta lukuunottamatta.

Katkaisin muutama vuosi sitten suhteet äitiini hänen mielisairaan käytöksensä takia. Hänelläkään ei ole mitään tietoa moraalista ja etiikasta. Suvussani ainoat "tukipilarit" ovat yksi tätini ja yksi serkku. Muu suku on jättänyt. Lähes koko ikäni molemmat veljeni ovat halunneet pilata elämäni.

Anoppisi ja äitini ovat sekä narsisteja että sadisteja. Me kaikki (miehesi, sinä ja minä) tarvitsemme Narsistien uhrien tukea, jotta kokemamme narsistit ymmärtäisivät lopettaa manipulointinsa ja uhkailunsa.

• -järvi

hehe. me ollaan tyttären kanssa saatu psoriasis anopin temppujen vuoksi, minun isä on sitä mieltä että se puhkeaa "henkisestä vitutuksesta". -siis oikeasti olemme perineet sen isältäni, mutta tässä "tapauksessa" sitä anoppia on hyvä syyttää ja kiittää.

kyllä mä olisin itse ehkä jaksanutkin kun ymmärsin pelin hengen, mutta lapsella ei ole palikoita käsitellä asiaa. ei anopin pojilla..kun on lapsesta asti syyllistetty.

fiksua että pistit välit poikki ja pelastat itsesi, se ihminen ei muutu. kirpaisee tietty mutta usko vaan, sulla on parempi ilman.

• Sitä minä vaan

En oikein ymmärrä purkaustasi, mutta olet siis sydämistynyt miehesi perheeseen.
      Jos he asuvat Pohjanmaalla ja sinä Savossa, ei kai yhteyttä sen ihmeemmin tarvitse ylläpitää. Matkaa on liikaa.

Ei minusta nyt niin kamalaa ole, jos syntymäpäiväonnittelut unohtuvat. Itsekin olen niitä, jolla ei kerta kaikkiaan pysy edes omien lapsien nimipäivät muistissa, syntymäpäivän sentään ainakin teoriassa muistan. Vaikea on käsittää, että ei anneta joululahjoja, koska joku on loukannut jotakuta. Lahjat joko annetaan tai ei, niitä varten ei kerätä ansioita vuoden varrella.
      Jos ei natkuuttaan viitsi lahjoja antaa, niin sittenhän voi tietysti vedota loukkaantumiseen: "Tuollaisille kyllä ei mitään anneta! Olkoot ilman". - Tosin se voi viilentää välejä, se on otettava huomioon.

Jokaisessa perheessä oman lapsen lakkiaiset ovat tietenkin arvokas hetki, mutta jos suku on laaja, eivät kaikki sen jäsenet edes muista, kuka sukuun kuuluva on milläkin luokalla koulussa. Ainahan sitä päivitellään, kuinka ne vuodet ovat livahtaneet: "Jokos X on rippikoulussa, vastahan se meni tarhaan."

Enhän minä sinun omaisiasi puolustele, sanon vain, että ei se aina narsismia ole, jos muisti pätkii.

Toinen seikka, mikä kirjoituksessasi herättää ajatukseni, on se usko, että appiperhe puhuu teistä kylillä, rehvastelee, mutta kuitenkin haukkuu saman tien ja muutetaan valkoinen mustaksi. Mistä aina voidaan se tietää?

Itse olen kaukana suvustani, enkä ikinä ole kuullut mitään juoruja heidän sanomisistaan. Ties´ mitä meistä sitten on puhuittu! Ei ole kukaan koskaan kuitenkaan ottanut yhteyttä ja sanonut: "Tiedätkös kuule, mitä anoppisi on sinusta puhunut".

Paljonko itse olet tekemisissä toisten miniöiden kanssa, koska heistäkin saat tietoja vain monen mutkan kautta. Ei taida olla läheiset välit miehen veljiinkään siis?

Uskon, että sinulla on tosi kysymyksessä, kun jaksat kirjoittaa pitkän kirjoituksen. Usein vain, kun näitä tekstejä lueskelen, alan ihan vakavissani kuvitella, millainen on perhe, joka pitkien matkojen päästäkin viestittää halpamaisia viestejä, arvostelee lapsen ja miniän ulkomuotoa, puhuu pahaa ja väittää miniän estävän yhteydenpidon.
      Outoa minusta. Luulisi, että tuollainen kyllästyttäisi näitä "narsisteja" itseäänkin.

• -JÄRVI

SINULLA ON ERIKOISEN HUONO TEXTIN ANALYSOINTIKYKY.
        KYLLÄ, KERROIN ETTÄ MUUTAMAAN SUKULAISEEN PIDETÄÄN YHTEYTTÄ, EIVÄT OLE ANOPIN VAIKUTUKSEN PIIRISSÄ. HE KERTOVAT KUULEMANSA VALHEET. VELJET MIELISTELEVÄT ÄITIÄÄN, OVAT JOUTUNEET KILPAILEMAAN HÄNEN SUOSIOSTAAN LAPSESTA SAAKKA. VELJET MYÖS VAKIINTUNEET MYÖHÄISELLÄ IÄLLÄ, EN OLE TAVANNUT HEIDÄN PUOLISOITAAN. JUOVAT MYÖS PALJON, EN OLE ERIKOISEN KIINNOSTUNUT KOSKAAN OLLUT HEIDÄN SEKOILUISTAAN. ENKÄ LAPSISTAAN JOITA OVAT TEHNEET ALAIKÄISTEN KANSSA..
        EN OLE SAVOSTA EIKÄ ANOPPI OLE MINUN VAAN TYTTÄREMME ULKONÄKÖÄ ARVOSTELLUT. OLEN PÄÄKAUPUNKISEUDULTA, KAKSIKIELISETÄ PERHEESTÄ.
        IKÄ TUSKIN TÄSSÄ PASKAMAISESSA TILANTEESSA PALJON PAINAA KUN ANOPPI OLI KUUSIKYMPPINEN TAVATESSAMME EKAN KERRAN JA YHTEISTÄ TAIVALTA PUOLISONI KANSSA ON OLLUT REILUSTI YLI 20 V. SAMA LINJA ON JATKUNUT ALUSTA ALKAEN JA NIPIPÄIVÄKORTITKIN MUISTETAAN LÄHETTÄÄ MAAILMAN PARHAILLE POJILLE.
        VEIKKAAMPA ETTÄ ANOPPI ON ERITTÄIN TYHMÄ, YKSINKERTAINEN JA KATEELLINEN HENKILÖ, ILKEÄ MYÖS. EI VÄLTTÄMÄTTÄ NARSISTI MUTTA VARMASTI PERSOONALLISUUSHÄIRIÖINEN. POIKANSA, PUOLISONI ON TÄTÄ MIELTÄ VAHVASTI.
        OMA VELJENSÄ KIELI TULEMASTA HAUTAJAISIINSA, KUULLOSTAAKO NORMAALILTA..

• Sitä minä vaan
        -JÄRVI kirjoitti:

SINULLA ON ERIKOISEN HUONO TEXTIN ANALYSOINTIKYKY.
        KYLLÄ, KERROIN ETTÄ MUUTAMAAN SUKULAISEEN PIDETÄÄN YHTEYTTÄ, EIVÄT OLE ANOPIN VAIKUTUKSEN PIIRISSÄ. HE KERTOVAT KUULEMANSA VALHEET. VELJET MIELISTELEVÄT ÄITIÄÄN, OVAT JOUTUNEET KILPAILEMAAN HÄNEN SUOSIOSTAAN LAPSESTA SAAKKA. VELJET MYÖS VAKIINTUNEET MYÖHÄISELLÄ IÄLLÄ, EN OLE TAVANNUT HEIDÄN PUOLISOITAAN. JUOVAT MYÖS PALJON, EN OLE ERIKOISEN KIINNOSTUNUT KOSKAAN OLLUT HEIDÄN SEKOILUISTAAN. ENKÄ LAPSISTAAN JOITA OVAT TEHNEET ALAIKÄISTEN KANSSA..
        EN OLE SAVOSTA EIKÄ ANOPPI OLE MINUN VAAN TYTTÄREMME ULKONÄKÖÄ ARVOSTELLUT. OLEN PÄÄKAUPUNKISEUDULTA, KAKSIKIELISETÄ PERHEESTÄ.
        IKÄ TUSKIN TÄSSÄ PASKAMAISESSA TILANTEESSA PALJON PAINAA KUN ANOPPI OLI KUUSIKYMPPINEN TAVATESSAMME EKAN KERRAN JA YHTEISTÄ TAIVALTA PUOLISONI KANSSA ON OLLUT REILUSTI YLI 20 V. SAMA LINJA ON JATKUNUT ALUSTA ALKAEN JA NIPIPÄIVÄKORTITKIN MUISTETAAN LÄHETTÄÄ MAAILMAN PARHAILLE POJILLE.
        VEIKKAAMPA ETTÄ ANOPPI ON ERITTÄIN TYHMÄ, YKSINKERTAINEN JA KATEELLINEN HENKILÖ, ILKEÄ MYÖS. EI VÄLTTÄMÄTTÄ NARSISTI MUTTA VARMASTI PERSOONALLISUUSHÄIRIÖINEN. POIKANSA, PUOLISONI ON TÄTÄ MIELTÄ VAHVASTI.
        OMA VELJENSÄ KIELI TULEMASTA HAUTAJAISIINSA, KUULLOSTAAKO NORMAALILTA..

Ei kuulosta normaalilta.
        Sen vuoksi onkin parempi pysyä heistä kaukana, oikein olet valinnut.

Nyt vielä uniohda että he ovat olemassakaan.
        Kovasti tunnut olevan kuhuksissasi, kun huudat.

• voi kuinka ilkeä voi

Anoppisi on todella ilkeä sadistinen narsisti! Minulla on juuri samalainen anoppi ja tuo kaulassa roikkuminen (tekee sinun nähden, eikö niin) luulee saavansa sinut mustasukkaiseksi :DDD. Anoppi ei ymmärrä, että tuskin miniä nyt miehen äitiä kilpailevana miestennielijänä pitää, narsisti ei vain itse tajua sitä. Tuo, että unohtaa tyttärenne eli lapsenlapsensa on todella julmaa ja tarkoituksellista, sillä anoppi haluaa teidän rupeavan muitten miehesi sisarusten kanssa kilpailemaan hänen suosiostaan. Ihan pahaa tekee, kun luin miten arvostellut tytärtänne, HYI! Voin kuvitella miten hän on samalla tarkkaavaisena seurannut lapsenlapsensa ilmeitä...HYI!

Hajoita ja hallitse on narsistin toimintatapa. Hovin pitäminen on heille tärkeää eli ne hännystelijät ja aina täytyy olla yksi ulkopuolinen muistutuksena hännystelijöille miten saattaa käydä.

Ainoa oikea ratkaisu on juosta ja lujaa pakoon tollasta ihmistä, olipa se sitten kenen äiti tai mummo tahansa. Narsku ei ajattele toisia ollenkaan vaan ainoastaan itseään. MUISTA ÄLÄ IKINÄ KERRO TEIDÄN ASIOITA HÄNELLE SILLÄ SE KÄYTTÄÄ NIITÄ TEITÄ VASTAAN HETI, KUN ON TARPEEN!!!!!
      Koittakaa jaksaa ja pysyä siitä muorista ja hännystelijöistä mahdollisimman kaukana.

• -järvi

Kiitti ymmärryksestä. Ei ollut tarkoitus kirjoittaa noin suurilla kirjaimilla, oli caps lock päällä. sorry.
        En ymmärrä itsekään miksi tänne valitan, mutta ystäviä en halua näillä jutuilla enään rasittaa, he ovat vuosia tukeneet ahdistunutta mieltäni ja neuvoneet myös olemaan erossa koko sakista.- ja tuntuu että ei näin pimeitä juttuja kukaan käsitä ellei ole omakohtaista kokemusta. Syytin monta vuotta itseäni ja uskoin että vika todellakin on omassa käytöksessäni. Vasta kun alkoivat pelata lapsella tajusin alkaa laittamaan vastaan kunnolla! Ilmeisesti aikuistuin lopultakin ja tajusin laittaa RAJAT.
        Kyllä sen tiedän että miniät ja anopit kilpailevat ja tappelevat ja käyttävät valtaa mitä ei todellisuussa edes ole. Mutta että sotketaan koko suku ja ollaan inhottavia lapselle on mielestäni anteeksiantamatonta. He kumminkin vuosia esittivät pojantyttärestä pitävänsä silloin kun se heidän tarkoituksiinsa sopi ja mielistelläkseen toki poikaansa, mutta nyt ovatkin ottaneet tytön kynsiinsä todenteolla. Se myös on hämmentävää.Jos koulumenestys olisi heikko ei heitä kiinnostaisi paskaakaan, mutta nyt jos hänestä saakin jotain ylpeilynaihetta niin kyllähän nyt kiinnostaa. Pienenä muori vihjaili että tyttö ei ole penaalin terävin kynä ja puhekin oli myöhässä..
        Ei mieheni heille mitään kerrokkaan, ei ole kertonut pitkään aikaan, itse en ole ollut tekemisissä vuosiin. Mutta nämä muutamat sukulaiset joiden kanssa "väleissä" ollaan tiedottavat tietysti murheellisille, unohdetuille isovanhemmille kuulumisiamme..hehän ovat nyt uhreja ja me niitä törkeästi käyttäytyviä vanhempia jotka ovat tyttärensä mielen myrkyttäneet isoäitiä vastaan..
        hajoita ja hallitse, niin se on ja toivon vain että puolisoni saa mielenrauhan ja myöntää itselleen sisäisesti että turhaa on pyristellä, tilanne ei normalisoidu koskaan, he ovat aina olleet samanllaisia, edes ikä ei ole syy tähän sairaaseen skeidaan.
        Heehee, kuultiin juuri kummallinen versio omasta lomastamme, ja kuinka muut pojat olivat äitiään jouluna ilahduttaneet läsnäolollaan, me olimme toisella puolella maapalloa paossa! Onneksi.
        Sitä vaan ihmettelen että kelle he esittävät, toisilleen?
        Ja nyt niitä tietysti kiinnostaa mitä se pojantytär hakee opiskelemaan, että onkohan juoruissa perää..mieheni lopetti puhelun pikaisesti. Anoppi sai syyn soittaa kun pääsi märehtimään lähiomaisen sairastumisella..
        haki pojaltaan huomiota ja lohtua itselleen tietysti, pelotellen lähestyvällä poismenoollaan. Myönnän olevani kamala ihminen mutta arvannette varmaan mitä minä pikkuhiljaa alan tosissaan odotella.. pelottaa vain että mieheni romahtaa syyllisyydestä sitten kun se aika oikeasti koittaa. Anteeksi että kirjoitan näin kamalaa.
        hyvää alkanutta vuotta kaikille.nauttikaa elämästä ja olakaa armollisia itsellenne ja valitsemallenne puolisolle! kyllä tämä tästä iloksi muuttuu. me hurrit ollaan onneksi tyhmiä ja kilttejä!

• Pidä puolesi !

Näillä ominaisuuksilla sinä ja perheesi kyllä selviätte, nou hätä:) Tsemppiä!

"me hurrit ollaan onneksi tyhmiä ja kilttejä!

• Still alive!

Ole vaan armollinen itsellesi. Täällä nimittäin odotan omien vanhempieni kuolemaa, kuin kuuta taivaalta. samanlaisia hirviöitä ovat tällä hetkellä molemmat!!!

Enkä todellakaan mene kummankaan hautajaisiin.

• JK

V AI IN

• se yksi kirjoittaja

Tiedän kuinka ahdistavalta välillä tuntuu. Yritä päästä heidän yläpuolelle vaikka vaikelta se joskus tuntuu. Itse en ole anopin ja mieheni muun suvun kanssa missään tekemisissä kymmeneen vuoteen, mutta vieläkin saan joskus ahdistuskohtauksen.
      Meillä oli tai on sama tilanne ja joskus ihan huvitti ja huvittaa..Joulukortissa on vain mieheni nimi ja joskus, kun sai joulupaketin esim. kahvipaketin, niin siinä luki kissankorkuisin VAIN JAAKOLLE.. hehheh! Nyt anoppi ei edes ole omaan poikaansa eli mieheeni yhteydessä kuin korkeintaan kerran vuodessa, ja silloinkin soittaa. (asumme muutaman kilometrin päässä)
      Anopilla on neljä lasta joista aina yksi on se sylkykuppi. Eli lapset ovat pienestä pitäen kilpailleet anopin suosiosta. Mikä kauheinta minusta, että he eivät pysty tunnustamaan omia tekojaan ja virheitään koskaan, vaan aina on jonkun muun syy..he suorastaan valehtelevat saadakseen olla anopin eli heidän "äitinsä" suosiossa. Nämä kolme muuta lasta eli mieheni sisarusta ovat alkoholin suurkuluttajia. Nyt, kun yhdellä pamahti sisuskalut niin..voi herranpieksut..anoppi oli soitellut joka paikkaan, että tällä on SYÖPÄ, kun ei voi katsoa totuutta silmiin, että alkoholi ja lääkkeet ne sen sisuskalut sairastutti. (taitaa muuten olla maailmassa pitkäikäsin maksa ja haimasyöpää sairastava (6v) varsinkin, kun ei ole saanut edes sytöstaatti-tai muita syöpähoitoja) Haima-ja maksatulehduksen ilmoittamalla syöväksi, anoppi sai itselleen huomiota! Se kylmyys ja tunteettomuus omia lapsiaan kohtaan tuntuu jotenkin karmaisevalta. Se akka (anoppi) ei oikeasti edes välitä lapsistaan. Kaikki lapset ovat riippuvaisia ja vaihtavat usein puolisoa, kun heidät jätetään AINA, olisiko kyseessä juuri tuo riippuvuus ja itsekkyys, sekä anoppi! Ainoa on mieheni joka on minun kanssani ollut 20-vuotta, mutta usein olen minäkin meinannut hanskat tiskiin nakata.
      Pidin alussa anopin käytöstä tyhmyytenä ja moukkamaisena, mutta huomasin kuinka kaksinaamainen hän oli ja hänen tekonsa olivatkin aivan tarkoituksella tehtyjä. Hän myös yrittää saada miniät kilpailemaan keskenään haukkumalla jokaista toisille. Se kateus mikä siitä ämmästä paistaa on niin käsin kosketeltavissa. (aloin ileisesti ahdistumaan, koska ämmittelen) Kaikki hänen lapsensa syöksyvät muutaman viikon tuttavuuden jälkeen avo-avioliittoon ja yleensä ne ei kestä muutamaa kuukautta pitempään. He odottavat itselleen kuinkaallista kohtelua eivätkä koe tai näe toisen ihmisen tarpeita, vaan kaikki on MINÄ, MINÄ... Anoppi asuu myös itse toisen miehen nurkissa eli se hyväksikäyttö on niillä jotenkin kummasti verissä, moraalista puhumattakaan. :D

Koita jaksaa ja yritä päästä yläpuolelle tai kyllä sinä olet päässyt mutta ymmärrän, että välillä ahdistaa. Itselläni alkoi helpottaa, kun pääsin niistä eroon ja miehenikään ei ole heidän kanssa tekemisissä, eikä anoppi saa enään niin paljon tehtyä omia JOHTOPÅÄÄTÖKSIÄ!. Katsos, kun mieheni äiti hylkäsi mieheni koska ei suostunut pitämään alkoholiriippuvaisen haima- ja maksatulehdusta syöpänä, vaan puhui niistä oikeilla nimillä :D Normaali äitihän olisi hihkunut onnesta, että niin kamalaa hautaan vievää sairautta kuin syöpä, ei hänen lapsellaan ole!
      Ai niin, tiedätkö miksi ei tyttäresi juhlia ei muisteta?? Anopin pitää olla se pää- ja keskipiste ja juhlinnan kohde, eikä kukaan muu, siinä on yksi syy, ja se kateus! Anoppisi tietää myös, että tytärtäsi vähättelemällä saa sinulle pahan mielen ja nauttii siitä. Muista älä ikinä näytä tunteitasi äläkä ilmeilläsi miten sen teot ja sanat koskettavat sinua, vaikka vaikeaa se on mutta siten anoppisi ei pääse nauttimaan ja pönkittämään omaa narsismiaan. Tsemppiä, kyllä te pärjäätte!!

• -järvi

Totta! Taitaa olla meillä sama anoppi. Kuullostaa todella tutulta nämä henkilöidyt joulukortit ja lahjat..miniöitä en ole tavannut siis näitä nykyisiä.
        -viimeismpänä lapsemme sai läjän vanhoja lapsuusajan piirustuksia survottuina kirjekuoreen syntymäpäivän aattona. Mitään kirjettä tai lappusta ei ollut mukana. Ilmeisesti heitä ärsyttää kun meille sopii ihan mainiosti tämä ääliömaäinen välirikko, jonka itse toki aikoinaan mykkäkoululla aloittivat. Että pitää sitten aina juhlapäivän lähestyessä koettaa jos saisi olemassaolollaan vähän ärsytettyä.
        Toivottavasti Sinäkin jaksat, ihan kamalata kuullostaa ja niin samalta, sitä viinaa tuntuu kuluvan noilla minunkin puolisoni veljillä..ja isällä. Ja sitähän peitellään ja hyssytellään..
        Itseäni kyllä vähän hävettää, kyseessä vanhat ihmiset mutta toisaalta sama rumba on ollut aina, eivät ainakaan nämä viisastu vanhetessaan.
        Hukkaan menee elämä heillä jos eivät muuta sisältöä elämälleen saa kuin härkkiä ja panetella.
        Uskomatonta miten he oman paskamaisen käytöksensä jälkeen voivat esiintyä uhreina.
        Saanko kysyä mistäpäin Suomea olet?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      127
      3948
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      40
      2436
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2407
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2302
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      47
      2077
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      18
      1783
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      79
      1639
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      79
      1566
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      71
      1107
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1091
    Aihe