Moi, olen ammattikoulun toisella luokalla auto-alalla.no kuitenkin käyn tuon loppuun. haluaisin opiskella itseni luokanopettajaksi esim ala-asteen opettajaksi miten tämä mahtaisi onnistua?onnistuuko ilman lukiota?
opettejaksi
6
100
Vastaukset
- puuhpööh
Yliopistoon voi pyrkiä toisen asteen tutkinnolla. Se, miten sitten pärjäät pääsykokeissa ja, jos sisään pääset, miten osaat opiskella tieteellistä tekstiä, jota tuskin autopuolella tulee.
Ja opettajaksihan ei ole paljon edes pyrkijöitä....Luokanopettajia muuten ei ole kuin alakoulussa, yläkoulussa ja lukiossa on aineenopettajat.- puuhpööh
"Se, miten sitten pärjäät pääsykokeissa ja, jos sisään pääset, miten osaat opiskella tieteellistä tekstiä, jota tuskin autopuolella tulee." -> Siis: se miten pärjäät, riippuu pääsetkö sisään ja miten osaat opiskella tieteellistä tekstiä.
Joululoman aika ihan selvästi... :P
- Fysiikan fuksi
Luokan opettajilla on erikseen Vakava -kokeet, aineenopettajat pääsevät "helpommalla" vain haastattelu ja ryhmätilanne. Edellyttäen, että on selvinnyt ensiksi normaaleista pääsykokeista opetettavan aineen suhteen. Esim. jos on kiinnostunut matematiikan opettajan työstä yläasteella, pitää ensiksi tehdä pääsykoe matikasta ja sen jälkeen käydä niissä haastatteluissa.
Lukion käynyt välttää nämä pääsykokeet, jos on menestynyt riittävän hyvin kyseisen aineen ylioppilaskirjoituksissa. En osaa sanoa mahdollisuuksista, koska luonnontieteitä pääsee lukemaan suoravalinnalla moni ja kilpailu open papeista on kovempi. Muista aineista en tiedä. - 3+8
Kannattaa käydä lukio, jos haluat opettajaksi. Reippaana henkilönä suoritat sen kahdessa vuodessa, ja sitten vain yliopistoon. Jos pää ei riitä lukioon, ei se riitä yliopistoonkaan.
- Lahtori
Opetteja? Mikä se semmonen on? Opettajasta oon joskus kuullut.
- Opiskelija
Itse opiskelen luokanopettajaksi ammattikoulupohjalla. :) Pää riittää kyllä aivan varmasti yliopistoon, vaikkei lukiota käykään. Tärkeintä on opettajaksi kasvaminen, ja tarvittavat tiedot ja taidot karttuvat kyllä opintojen aikana ihan varmasti.
Kannattaa käydä ammattikoulussa kaikille yhteiset aineet hyvin, ja olla reippaana pääsykokeissa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462