Meillä on 112m2 kahdessa kerroksessa jossa asustamme kahdestaan yhden kissan kanssa. Kesän aikana huomasin uuden epämiellyttävänt hajun muuttamisen yläkertaan ja etenkin yhteen huoneeseen, jossa kuivaamme lähinnä pyykkiä. Olen tässä nyt analysoinut hajua ja sen alkuperää hyvän tovin. Hauja kuvaa hyvin tunkkainen, tai likapyykinlemu.
Nyt sitten ilmaistointi laitteemme on ruvennut oikein kunnolla häiritsemään pulputuksellaan (ennen teki sitä vain kesäisin) ja siihen on nyt tulossa kunnon vesilukko. Mies on sitten hermostuksissaan saattanut sulkea koko laitteen yön ajaksi ja joskus se on jäänyt laittamatta takaisin päälle.
Olen aika herkkä hajuaistinen ja voi sitä lemun määrää kun menin yläkertaan ja huomasin, että ilmastointihan se oli pois päältä. Oudointa on se, että juuri tuo huone, jota ei paljon edes käytetä haisi pahiten, samalta kuin miltä huoneessa haisee jos vaikka laitetaan 5 lasta huoneeseen riehumaan 3 tunniksi ja ovi perässä kiinni, tai kuusi aikuista yöksi.
Huomasin, että tämä haju oli juuri se mitä olen ollut haistelevinani aikaisemmin lievempänä ja joka on tarttunut huoneen teksiileihin ja yleensä miehen työpaitoihin, puuvillaisia kun ovat. Sama ongelma on alakerran pikku huoneessa, jossa on tietokone ja ovi aina auki.
Tutkin yläkerran lemuhuonetta ja makuuhuonetta. Molemmissa on tuloilma ja vain toinen huoneista haisee? Tosin makuuhuoneen vieressä on kylpyhuone jossa oletettavasti on poistoilma ja näin ollen ilma ehkä liikkuu vinhemmin, mutta luulisi kunnon tuloilman riittävän? Toisaalta makuuhuoneen ovi on kiinni monesti päivä, ettei kissa menisi sinne ja silti siellä on raikasta illalla. Ärsyttävintä on se, että yläkerrassa ei ole edes tuuletusikkunoita ja alakerran ikkunoita ei viitsi pitää auki, ettei katti karkaa. Nyt tässä tietokoneelle istuessani ilma meinaa loppua eikä huone haise raikkaalle.
Tuntuu, että vanhassa kerrostalossa oli parempi ilma, vaikka reikiä oli vain kettiossä ja kylpyhuoneessa ja niissäkin huippuimuri päällä vain tiettyihin aikoihin.
Ilmastointi putsattiin toukokuussa, ensimmäistä kertaa kymmenen vuoden aikana, olisivatkohan he muuttaneet joitain oleellisesti, koska ongelma on ilmennyt vasta sen jälkeen. Tosoin nyt olen ruuvvannut lemuhuoneiden luukkuja vähän suuremmalle.
Onko kellään mulla ollut samankaltaisia ongelmia?
Huono ilma ilmastoinnista huolimatta
2
181
Vastaukset
- Joku vaan
Tuloilman ovat säätäneet pieleen. Minulla on sama ongelma tuloilmalinjan päässä olevassa huoneessa, kun koneen suodattimet ovat vaihtokunnossa. Uusilla suodattimilla haju häipyy, kun tuohonkin huoneeseen tulee riittävästi ilmaa.
Koneen yläpuolella voi olla säätöpellit, ja kunkin putken kulku pitää tietää, jotta säätöpelleillä voi lisätä ilmankiertoa tarvittaviin huoneisiin. Voihan sen toki kokeillakin. Kokonaismäärähän tuloilmassa pysyy suunnilleen vakiona. - laidasta laitaan
Onkohan tuloilmaventtiilin alla (ulkona)se kuuluisa itikkaverkko paikoillaan???
Voip olla kesän jäliltä vähän verkko ummessa.Ei kuulu sinne muuten ollenkaan.
On löytynyt paikoiltaan taloista,jotka juuri "puhdistettu",noilla firmoilla jos kellä se ammattitaito heittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1001695- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472