Olisi kyllä hieman ongelma, koska en tiedä, että kumpaa lähtisin nyt ensi vuonna opiskelemaan. Joko Lukiota tai ammattikoulua, mutta olen ensi vuonna taas 22-vuotta, eli kumpaa kannattaisi lähteä sitten opiskelee?
En ole ollut koulunpenkillä nimittäin varmaa 2 vuoteen ja nytten olisi tarkoitus mennä, koska peruskoulu papereilla ei oikein töitä saa ollenkaan ja olen kusessa muuten. Missä ammateissa (jos menee ammattikouluun), nii ovat ne joissa olisi hyvin työllistettyinä ja saisi palkkaakin kohtalaisen hyvin tai todella hyvin? Lukuun ottamatta Lääkäreit, Sun muita tuollaisia?
Olisi kiva saada asiallisia neuvoja teiltä, eikä mitään trollotteluja sitten. Kiitos!
Ongelma
1
<50
Vastaukset
- 12+2
Kun olet jo 22, ei lukio näytä hyvältä valinnalta, paitsi jos olet todella innostunut koulunkäynnistä, suoritat sen kahdessa vuodessa ja jatkat sitten AMK:hon tai yliopistoon. Muuten suositan jotain lyhyttä linjaa, amiksen tavalliset linjat voivat olla niiden 16-vuotiaiden kanssa vähän niin ja näin.
Amiksen linjoissa työllisyyttä voisi katsoa sen mukaan, mikä ala tuntuu pysyvältä. Eli hoitoala, maalaus, leivonta yms. Huonoja vaihtoehtoja voisi olla ns. trendilinja kuten media-assistentti.
Mieti, minkälainen opiskelu sinulle sopii. Raksalla ja leivonnassa yms. käytännön töissä pääpaino on tekemisessä, merkonomeilla ja sellaisissa istutaan ja pyöritellään papereita ja tietokonetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462