Ratkaisu IP-ongelmaan

...saattoi hukkua aiemman ketjun syövereihin. Siis helpoin ratkaisu niille mobiilikäyttäjille, jotka Saunalahden ja suomi24:n yhdistettyjen hölmöilyjen seurauksena eivät voi tulostaa kuolemattomia ajatuksiaan tänne suomi24:n keskusteluihin vaan saavat ilmoituksen estetystä pääsystä.

Käytä Firefox-selainta ja asenna anonymoX-lisäosa. Tällöin Firefoxilla surffattaessa näkyvä IP-numerosi on jotain ihan muuta kuin se Saunalahden jakama. Huomaat, että estot päättyvät siihen.

Muitakin konsteja tietysti on, mutta tämä on mielestäni näppärin ja useimmille tarpeeksi helppo. Ainakin se on nopea ja toimiva.

Tällä ratkaisulla olet tietysti edelleen suomi24-bannissa muilla selaimilla, mutta so what.

32

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,......----.,.--

      ei toimi.

    • XxX

      anonymoX saattaa hidastaa netin käyttöä.

      • Ei se hidasta, koska vaikuttaa vain Firefoxiin. Kaiken muun nettiliikenteenhän voi hoitaa jollakin muulla selaimella, jos haluaa.

        Aika tavallista vauhtia tämä s24 kyllä tuntuu anonymoXin alaisuudessa toimivan.


    • Toinen, hyvin ilmeinen korjauskonsti olisi tietysti käyttää Saunalahden _omaa_ välityspalvelinta 193.229.159.9:80 proxynä. Oliko taas liian helppoa?

      • Toisaalta.

        Kokeilen ensimmäistä kertaa ja tuntuu toimivan.


      • Toisaalta.

        Muualla SL välityspalvelin ei sitten toimikaan niin kehuttavasti. En pääse esim osoitteeseen http://sc5.radioseven.se:8002/ vaan www-cache.kolumbus.fi antaa virheilmoituksen "Pyydettyä osoitetta ei voitu hakea - Pääsy evätty - Pääsynvalvonnan asetukset eväävät pyyntösi"

        Joidenkin radioiden vastaaville sivuille pääsen kyllä.

        Miksiköhän näitä sivuja estetään.

        Tämä vain sivukommenttina, S24 keskusteluissa välityspalvelin toimii ja siitä avauksessa on kyse.


    • Toisaalta.

      Vaihtoehto tuo monelle, mutta paremmin/turvallisemmin toimii ilman. Mulla on Saunalahden mobiililaajakaista. Ei mitään isoa ongelmaa mulla nattaamisen vuoksi, mielummin näen vaivan nattaamattoman yhteyden saamiseen, kuin kikkailen lisäosilla.

      • Blaah..

        "mielummin näen vaivan nattaamattoman yhteyden saamiseen"

        Eli sammuttelet ja yhdistelet Saunalahden mokkulaasi, että hyvällä tuurilla tulee jakamaton IP.
        Eilen tein sitä, ja vasta viidennellä yrittämällä tuli jakamaton IP, ja bannaus poistui.


      • Blaah.. kirjoitti:

        "mielummin näen vaivan nattaamattoman yhteyden saamiseen"

        Eli sammuttelet ja yhdistelet Saunalahden mokkulaasi, että hyvällä tuurilla tulee jakamaton IP.
        Eilen tein sitä, ja vasta viidennellä yrittämällä tuli jakamaton IP, ja bannaus poistui.

        Sen verran monta turhaa mobiilin buuttausta itsekin taannoin tein, että piti kokeilla muuta. Ja kyllähän se kannatti.

        Vielä vähän aikaa sitten IP yleensä vaihtui yhdellä yrityksellä kelvolliseen, mutta tilannehan on jatkuvasti huonontunut ja on nykyään ihan hanurista. Tiedä sitten bannaako s24 koko ajan lisää IP:itä vai onko Saunalahden jakelupolitiikka mennyt hullummaksi.


      • mac mac
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Sen verran monta turhaa mobiilin buuttausta itsekin taannoin tein, että piti kokeilla muuta. Ja kyllähän se kannatti.

        Vielä vähän aikaa sitten IP yleensä vaihtui yhdellä yrityksellä kelvolliseen, mutta tilannehan on jatkuvasti huonontunut ja on nykyään ihan hanurista. Tiedä sitten bannaako s24 koko ajan lisää IP:itä vai onko Saunalahden jakelupolitiikka mennyt hullummaksi.

        Hyvä Saunis ja NAT! Pysyy pahimmat suomi24 häiriköt aisoissa!


      • minäkin käytän
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Sen verran monta turhaa mobiilin buuttausta itsekin taannoin tein, että piti kokeilla muuta. Ja kyllähän se kannatti.

        Vielä vähän aikaa sitten IP yleensä vaihtui yhdellä yrityksellä kelvolliseen, mutta tilannehan on jatkuvasti huonontunut ja on nykyään ihan hanurista. Tiedä sitten bannaako s24 koko ajan lisää IP:itä vai onko Saunalahden jakelupolitiikka mennyt hullummaksi.

        tätä saunalahden mokkulaa ja xp:eetä mutta eipä ole tommonen juttu vielä vaivannut ..


      • 17+15
        minäkin käytän kirjoitti:

        tätä saunalahden mokkulaa ja xp:eetä mutta eipä ole tommonen juttu vielä vaivannut ..

        natit ei ole olleet bannissa enää pitkään aikaan...


    • OK

      OK

      • OK

        OK
        Piti kokeilla toisenkin kerran OK


    • ...
    • 12+21

      Pakkoko sitä on suoltaa törkyä niin että bannataan.

      • terveisiäpersiistä?

        Jep.. Ja mitenkäs tää liittyy tähän aiheeseen?


    • nimi erkki

      bannit tulee mielestäsi asiallisesta käytöksestä?

      • Juu, kun se tulee Saunalahden ympäriinsä jakamille SAMOILLE ip-numeroille niin kyllä se silloin tulee käytöksestä riippumatta.

        Et siis yhtään tajua, kuten ei tajua 12 21:kaan, mistä tässä ketjussa on kysymys? Etkä osaa lukea suomi24:n tiedotetta tuolta ylhäältä? Mutta pakko on silti vaan avautua?


    • Itselläni on tullut vastaava ilmoitus kun olen kännykällä yrittänyt kirjoittaa tänne. Nyt se on osittain korjattu, koska sitä ilmoitusta ei ole minulle tullut moneen viikkoon. ( Saunalahden liittymä kännykässä).

    • Nostetaanpas tätä kun asia tuntuu vain mutkistuvan ja kohta taas kysytään, eli pianhan Sauniksella ei muita mobiileja IP-osoitteita olekaan jaossa kuin suomi24:n bannaamia. Mulla ainakin viisi viimeisintä ovat olleet estettyjä...

      • Juuri noin!!

        !!!


      • Hiihaa..

        Joo.
        Kaikki päivien mittaan saamistani ensimmäisistä IP:eistä on ollut NAT:issa, ja kaikki ovat olleet bannattuja.
        Eli jatkan verkkoyhteyden rämpyttämistä poikki ja päälle jakamattoman saamiseksi, jos ylipäätään tänne haluan kirjoittaa mitään.

        http://myip.kolumbus.fi:8000/myip


    • Ohjeistus Saunalahden oman proxyn käyttämiseksi on jo annettu, joten ihme puuhastelua...

    • anonymox

      Toimii kuin junanvessa anonymox :)

      • 17+15

        natit ei ole olleet bannissa enää pitkään aikaan...


    • ???????

      Miten tuo NAT otetaan käyttöön tai asennetaan tai miten se ylipäätään toimii?

    • ???????????????

      Pystyykö kukaan kertomaan, mitä muutoksia pitää koneelle tehdä, jotta tuo osoitteen muutos saunalahdella toimii?
      Multa meni linkkiyhteys, koska en osannut tehdä oikeita muutoksia koneelle.
      Saunalahdelle vastaavasti meni ihan oikein eli tuli ns. julkinen, jatkuvasti vaihtuva IP-osoite.

      • Eli tuossa:

      • Liittyykö tähän?

      • niimpä tietysti

      • ...
        niimpä tietysti kirjoitti:

        missä linkkura siellä ongelma ..

        Kyllä mulla Windows7 on, mutta eipä näitä muutoksia voi linuxilla tehdä ollenkaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1812
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1297
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      66
      638
    Aihe