Moi, olen joskus aiemmin kokeillut käyttää PC suitea tai Ovi suitea, mennäkseni PC:llä nettiin. Ajatus oli ottaa Nettitikun sim-kortti käyttöön 5230:ssä, mutta ajatuksesta oli luovuttava hitaamman nettiyhteyden takia.
Käytännössä sain nopeamman yhteyden nettiin vanhalla Huawei-tikulla, kuin käyttäen 5230 ja suite ohjelmistoa.
Kysyisinkin on kenelläkään kokemusta näiden parempien puhelimien käytöstä modeemina, ja millaisia yhteysnopeuksia keskimäärin tulee.
Ajatus olisi päästä nettiin kotona pöytäkoneella ja maailmalla kännyllä, ilman mitään sim-korttien vaihtoa puhelimen ja nettitikun välillä.
Tämä siksi, kun maksan jo laajakaistasta ja mielellään käyttäisin sitä myös liikkeellä ollessani. Silloin voi paremmin sietää pienempää näyttöjä, kun siitä ei tarvitse maksaa ylimääräistä.
Nokialainen modeemina PC:lle
8
354
Vastaukset
- 5230,.
Olen myös(joutunut) käyttänyt omaa 5230 modeemina suitella jos kaapelilaajakaista on pimeenä tai huoltoja,nyt mulla on sauniksen tupla laajakaista johon sisältyy mokkula,mokkulan sim kortti on nyt puhelimessa,modeemina tietokone näyttää nopeudeksi 460kbps,saman 460kbps näyttää tavallisella saunalahden prepaid liittymä simillä modeemina..ei tuolla nopeudella viitti kauaa surffailla ellei ole pakko
- Se windows..
näyttää mullakin tuota 460 mutta todellisuudessa nopeus pyörii vajaassa 4 megassa, soneran mittarilla mitattuna, paluukaista reilu mega, kysesesä saunalahen prepaid liittymä.
Minulla on rajaton Saunalahden datapaketti kännykässä. Tämä LG puhelin antaa noin 3 mbit/s (Eli normaalinopeus) nopeudeksi jos käytän tätä usb piuhan avulla tietokoneen modeemina.
- Minäkö nuuka, ehei!
Oletteko kokeilleet jollain nopeusmittarilla? Esim. Speedtest.net:llä kokeillessani sain selkeän eron aikoinaan. Muistaisinpa nopeudet, mutta se oli kuitenkin 3,6 megan tikulla jotain 2-2,5 Mbps ja silloin 5230 jäi siitä ehkä puoleen.
Nyt kokeilin nopeasti, niin Soneran tikku oli 2,5 Mbps lataus ja 5230:n tarjouslahja Saunalahti 1/2meganen data latasi 0,6 Mbps (Nämähän eivät ole vertailukelpoisia). Aikaisemmassa testissä kuitenkin 5230 oli rajoittava tekijä.
Millaisia nopeuksia uusilla Nokialaisilla tulee modeemi käytössä? Olis himo ostaa uutta puhelinta, ja tälläiset bonus jutut nopeuttaisivat prosessia.
Asiasta toiseen. Saunalahden dataa kokeillessani yhdistämis vaiheessa kysyi; et ole kotiverkossa, yhdistetäänkö silti? Eikö kuitenkin maksettu datapaketti käsitä koko Suomen, eli en saa ylimääräistä laskua. Asia pitäis tietenkin tarkistaa asiakaspalvelusta, mutta ... Itse tarkistin äsken tuolla Speedtest testaajalla ja nopeus ylti 6 mbit/s! Eli ainakin minulla yhteys on välillä nopea ja välillä 50% hitaampi. Siitä kotiverkko varoituksesta ei kannata välittää.
- Minäkö nuuka, ehei!
Jep jep, joo kyllähän se nopeus näis vaihtelee käyttäjien mukaan aikalaillakin. Minua kiinnostaisi kuulla millaisia nopeuksia Nokian eri mallit saavat aikaan. Oma käsitykseni on, että tuo 5230 ei pysty palvelemaan minua.
Löytyyköhän tämä toiminto tai datan nopeus jostain Nokian sivuilta kylmänä faktana, niin pääsis hieman vertailemaan.
Mutta nyt hei hei, täytyy lentää... siis kiire.
Voit vielä testata että millä nopeudella dataa tulee puhelimeen tällä ohjelmalla: http://www.mobiilimittari.fi/
Ainakin Nokia N8 mallin asetuksissa on sellainen kohta kuin "Nopea pakettidata yhteys". Jos sen kohdan ottaa pois päältä, niin nopeus putoaa aika paljon 3G verkossa. Se asetus pitäisi löytyä Valikko->Asetukset->Yhteydet paikasta.- Minäkö nuuka, ehei!
Pientä nostoa kyselyyn, eli onko kellään nopeuksia lyödä näkyviin. Kauppiaan netti selailu tuotti vastauksen, että nää uudet nokialaiset palvelis sellaisella 10 megan nopeudella yhteyden pelittäessä. Tää on vielä varmentamatonta mutua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14010506
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485393Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p404070Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323612Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352664Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591582Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981567Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?731428Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311386