Haluan, että tällä pastalla keskustellaan myös tavallisen suomalaisen eläkeläisen/VANHUSTEN asioista.
Ymmärrän pakkoruotsin ja olen kommentoinut mielipiteeni.
ELÄKEASIAT OVAT PALJON TÄRKEÄMPIÄ KUIN PAKKORUOTSI JA SE NÄKÖJÄÄN AIHEUTTAA TÄÄLLÄ EPÄSOPUA.
Vanhuus ja voimattomuus ei ole kiinni kielestä ja ihonväristä tai maasta. Kaikki ihmiset ovat arvokkaita.
SITÄ VAAN EI OSATA ARVOSTAA.
Vanhuus?????????? Minä haluasin nähdä tulevat vuodet seesteisinä, tulla toimeen eläkkeelläni. Haluasin käydä teatterissa, konserteissa, matkoilla tai vaan vaan ihan ystävän luona kylässä. Mutta, kun lähden ovesta ulos kaikki maksaa. Kaupunkiin bussila eestaas 6.20e. Liput mihin tahansa 15.00- 40.00e. Helposti jään kotia. Eläkkeeni 716.00e ja vuokra 560.00e tuet, jotka saan koen yhteiskunnan armopaloiksi ja ne saa minut tuntemaan yhteiskunnan hylkiöksi, vaikka olen tehnyt työtä yli 30-kymmentä vuotta ja sen jälkeen vapaaehtosta hoivatyötä.
EN OLE AINUT MEITÄ ON PALJON. KUTSUN TEIDÄT ESIIN! kirjoittakaa.
Suomen Senioripuolueen uusi puheenjohtaja.
20
100
Vastaukset
- Ukki.
Olen kritisoinut palstan kirjoituksia, mutta Anja K:n jutut ovat minun mielestäni oikeita !
Eri mielipiteitä voi olla, kuitenkin pelkkä kritikointi samasta asiasta saisi loppua. - Anjalle GOD JUL !
Minä saan työeläke 740euroa,vuokra 450 kelan tuet.Kyllä sillä toimeen tulee,mutta mitään ylimääräistä en voi osta.Aikuiset lapset auttavat onneksi jos on isompi investointi.Kevällä oli pakko ostaa uusi sänky(olen selkävammainen) ja se oli törkeän kallis.
- pensionär++
Oikein Hyvää Joulua Anjalle ja kiitos ! Minä poistun nyt, tulee vaan paha olo täällä palstalla nykyään.Ei tunnu mukavalta olla hurriloinen,sontakasa,hapansilakka y.m vain sen takia että äidinkieli on ruotsia.
- anja koivistoinen
Kiitos Hyvät Ystävät!
Rauhallista Joulun odotusta kaikille tasapuolisesti.
Pensionär Olen pahoillani, että tunnet noin.
Surullinen olen minäkin tään palstan kirjoituksista.
Varmasti suurin osa kirjoittaisi asiaa, mutta muutama häirikkö saa pahaa aikaan.
Toivotan kuitenkin parempaa vuotta 2012. - Antiseniori
Millainen mielestäsi on riittävä toimeentulo?
Olettaisin sinulla olevan kuitenkin katon pääsi päällä ja riittävästi ruokaa. Yhteiskuntakin tulee vastaan monin tavoin mm. erilaisten terveydenhoidon maksukattojen kautta. Sen sijaan, että käyttäisit aikasi rahaa vievien aktiviteettien parissa, voisit vaikkapa alkaa sivistämään itseäsi kirjallisuudella. Nimellisellä summalla saa käyttöönsä kirjastokortin, millä voi lainata kansantaloustieteen alkeiskirjallisuutta. Rahasumma, jolla elät, on todellisuutta suurelle määrälle eri ikäisiä suomalaisia. Kansantaloustieteeseen perehtymällä voit lopulta hahmottaa, että kaikille ei ole mahdollista kustantaa kuuta taivaalta - etenkään nykyisessä ja tulevaisuudessa vielä heikentyvässä taloudellisessa tilanteessa. Kun joku saa isomman siivun kakusta, muille jää vähemmän jäljelle. Tämän ymmärtävät lastenkutsujen pienet vieraatkin.
Kirjoitin alkusyksystä, kuinka senioripuolueelta puuttuu kattava poliittinen ohjelma, missä otettaisiin kantaa mm. perhe,- koulutus- ja aluepolitiikkaan ja etenkin kansantalouden hallintaan budjettiesityksineen. Ilman tällaista laajaa ja julkista poliittista ohjelmaa kukaan järkevä ihminen ei ota teitä vakavasti. Mikäli senioreilla on suuri elämänkokemus ja valtavasti tietoa, kuten itse väitätte, luulisi kunnollisen poliittisen ohjelman myös syntyvän ainaisen lapsellisen kitinän sijaan.- Pakko myöntää, että
Totta joka sana. Tunnetut kliseet, "Hiljainen tieto" ja "elämänviisaus" eivät porukan kannanotoista ainakaan paista, heidän kotisivujaankin kun katselee.
- Anja Koivistoinen
Ystäväni Antiseniori!
Oletat aivan oikein. Minulla on katto pääni päällä vaikkakin turhan kallis eläkkeeseeni nähden, mutta aina ei ole valinnan varaa ellei sitten asu veneen alla.
Ruokaakin olen saanut vaihtelevalla menestyksellä. Tiedän, että Suomessa
on tuhansia joilla on vielä huonommin. Ja oikeastaan en "kitisekkään" itseni vuoksi vaan heidän jotka eivät itse pysty puolustamaan itseään.
Mietitäämpä, mitä ajatteli Kyllikki ja hänen omaisensa. Kyllikki 87v. asusti hoivakoti Lepotuvassa. Asunut jo seitsemän vuotta. Sitten hän sairastui ja joutui terveyskeskukseen akuutille osastolle 27.11. Lääkärikierrolla 30.11. tohtori totesi, että Kyllikki on toistaiseksi osastolla. Samana päivänä hoivakoti ilmoitti, että Kyllikin huone on tyhjennettävä. Jos omaiset eivät sitä tee niin hoitajat vievät tavarat varastoon. Mikäpä autoi kun tyhjentää.
Osastolla Kyllikki sai hyvää hoitoa ja antibiotit purivat Kyllikki parantui. Oli aika lähteä akuuttiosastolta, mutta Kyllikillä ei ollut paikkaa mihin hänet olisi siirretty. Kas kun hän ei kuollutkaan niinkuin oletettiin.
Kerron Sinulle lisää näitä kunhan ehdin. - Anja Koivistoinen
Ystäväni Antiseniori!
Ymmärrän kyllä, että joku saa isomman siivun kakusta kuin toinen, tasan ei käy onnenlahjat. Mutta silti % ärsyttää.
Tässä joku aika sitten media hehkutti miten ensi vuonna eläkeläisillä on hyvät oltavat kun eläkkeet nousevat 3.61%
Kyllä, eläkkeeni nousee, mutta kuinkas kävikään?
Vuoden 2011 alkaen eläkkeenne määrä nousee työeläkeindeksin vuoksi noin 1.35% 1.1.2011 alkaen. Eläke ennakkopidätyksen jälkeen 744,09e.
Vuoden 2012 alkaen eläkkeenne määrä nousee työeläkeindeksin vuoksi noin 3.61%
1.1.2012 alkaen. Eläke ennakkopidätyksen jälkeen 742,59e. Siis komeat 1.50e vähemmän jää käteen. Vuokra nousi ruan hinta nousee ja kaikki muukin. Eli ostovoima heikkeni. Noo, yksinhän tässä en ole niin on käynyt hyvin monelle.
Mitä tulee senioripuolueen poliittiseen kattavaan ohjelmaan niin eduskunnassahan on jo kahdeksan kattavan poliittisen ohjelman omaavaa puoluetta. Mikään puolue EI ole ottanut kattavaan ohjelmaansa eläkeläisiä ja pienituloisia. Kyllä niissä asoissa riittää puuhaa yhdelle puolueelle. ( Keskitä, keskitä älä hajoita. )
- Kyllä...
Avaaja on oikeassa, jostain syystä nämä häiritsevät ja kovin aktiiviseet ruotsifoobikot ovat valloittaneet tämän ja muutaman muunkin palstan puhuen pääasiassa asian verestä, heistä väännetään jo vitsiäkin lehdessä.
"2. Agendamies
Agendamiehen tunnistaa siitä, että tällä on nimen mukaisesti yksi tai muutama ajettava asia, joka tulee aina esiin täysin keskustelun aiheesta riippumatta. Agendamies näkee esimerkiksi uudesta Grand Theft Auto -pelistä käytävän keskustelun olevan sopiva sauma tuoda esiin hallituksen surkea tienhoitopolitiikka. Ajoittain agenda tunkee kirjoituksista läpi niin voimakkaasti, ettei niitä välttämättä erota lääkkeensä unohtaneen avohoitopotilaan näppäimistölleen takomista hourailuista. Agendamiehen vaarallisimpiin piirteisiin kuuluu kyky suistaa keskustelu kuin keskustelu täysin raiteiltaan uuden, "tärkeämmän" aiheen tieltä. Esimerkkejä:
"Tuosta Linux-asiasta (senhän on ohjelmoinut tämä Liinus Tårvalds) tulikin mieleen se, että pakkoruotsista olisi jo korkea aika päästä eroon..."
http://www.mbnet.fi/artikkeli/net_nyt/kahdeksan_tapaa_parjata_nettikeskustelussa
Ja tuokin on jo kolmen vuoden takaa. Senioreiden pitäsi saada palsta takaisin itselleen. - ukki Savosta.
Kyllä minun mielestäni tämä JATKUVA HURRI-laulu saisi tällä puolella loppua !
- 228w
Ihan turhaan täällä on kirjoittaa mitään, tämä pakkoruotsihörhö pilaa kaikki.HYVÄÄ JOULUA ,Anjalle!
- 311331
228w kirjoitti:
Ihan turhaan täällä on kirjoittaa mitään, tämä pakkoruotsihörhö pilaa kaikki.HYVÄÄ JOULUA ,Anjalle!
Rauhallista joulua !Anjalle kiitoksia että yrität !
- 1+1=?
Tavallisena huonotuloisena eläkeläisenä haluan nyt ottaa osaa eläke/ pakkoruotsi asiaan.
Paljonko tämä pakkoruotsitus maksaa kansalle? Sitä ei kukaan tunnu tietävän.
Kyllä on pidettävä yllä keskustelua pakkkoruotsista, mikä alistaa suomenkielistä kansaa.
Ei missään muualla maailmalla enemmistöä pakoteta opiskelemaan 5% kieltä peruskoulusta yliopistöön.
Miten Suomen valtion kannattaa pitää yllä tälläista valtavaa kaksikielistä koneistoa vain pienelle vähemmistölle nyt kun meillä on niin useita muitakin vähemmistöjä. - Samaa mieltä olen
Olitpa rohkea ja totuus on pakkoruotsitukseen kyllä löytyy rahaa
mutta esimerkiksi vanhustenhoitoon ei millään. - jakolasku
Ei muuta kun aika kallis vuokra sinulla on?
- Anja Koivistoinen
Rauhallista Joulun Aikaa Kaikille Tasapuolisesti.
- harri h.
Jaksamista Anjalle ja kiitoksia !
- Totta joka sana
"Ei missään muualla maailmalla enemmistöä pakoteta opiskelemaan 5% kieltä peruskoulusta yliopistöön."
- Anja Koivistoinen
Toki on totta, että kielitaito on rikkaus. Tämä edellyttää kuitenkin, että kieltä voidaan myös hyödyntää. Ruotsi on kuitenkin maailmassa yhtä vähän käyttökelpoinen kuin kotoinen Suomi pääkielemmekin. Kummallakaan kielellä ei maailmalla pärjää. Siksi on hyödytöntä pakkoruotsitta sisämaata, itäsuomea ja lappia.
Ruotsissa puhutaan ruotsia ja Suomessa suomea. On minun mielipiteeni. Jokainen saa opiskella mitä kieltä haluaa ja tarvitsee. Poistuisi tämä kissanhännän veto paremmuudesta.
Siteraan tässä alla senioripuolueen perustajan hall. tiet. toht. Esko A Revon Aamulehden blogia.
" Tosiasiassa maamme kaksikielisyys onkin vain naurettavaa hurskastelua. Kohtuuttominta tässä on se, että kaksikielisyys ei koske Ahvenanmaata. Tuo monista eri vapauksista nauttiva ja valtion kallista itsehallintotukea saava "paratiisisaari" on erityislailla vapautettu suomen kielen opiskelusta. On kummallista, että Suomessa on maakunta, jonka eliittiväestö ei tarvitse opetella kansalliskieltämme, vaikka
Manner-Suomen rahvas pakoitetaan ruotsia pänttäämään. Vastaako tämä kielijärjestely perustuslakimme tasa-arvosäädöksiä?"
Toistemme kunnioitusta ja oikeudenmukaisuutta tässä kieliasiassakin. - Kantaa ottavana
Keinotekoisen kaksikielisyyden kustannusten ovat oikeastaan isompi ongelma kuin suorat kustannukset.
-Ihmisten ohjautuminen väärille työurille pakollisen ruotsin takia.
-Menetetty muu kieliosaaminen joka heikentää ulkomaankauppaamme.
-Ruotsalaisten yritysten helppo sisäänpääsy Suomen markkinoille koska he voivat pyörittää esim. paperit ruotsiksi.
RKP:n politiikka toimii vieraanmaan hyväksi ja ruotsille on selvää etua kielitaitoisen työvoiman saannista täältä Suomesta.
Kansan eriarvoistaminen ruotsinkielisten kiintiöillä eli ohituskaistoilla joilla
epäpätevät ohittavat muut joilla on parempi koulutus virkoihin.
Ahvenanmaan rasismi omia suomenkielisiään kohtaan, johon kukaan poliitikko
ei ota minkäänlaista kantaa vaikka se pitäisi tuomita törkeänä ihmisvihana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2503325
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?362962Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342208Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari402113Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa761981Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo841766Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh441659Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?1221537Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561434Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279