Olen itse nyt siinä tilanteessa,että puolisoni tarvitsee jatkuvaa hoitoa ja valvontaa,muistisairaus vienyt mieheni.Laitoshoitokin tullut kuvaan,säännöllinen intervalli.Tuskaista on laittaa miestään hoitoon,itkin kuin pieni lapsi kun jätin hoitopaikalle,elämänmuutos on valtava.Samalla miettii saako hän hyvää hoitoa,onko yksinäinen,saako tarpeeksi ruokaa,jutteleeko kukaan hänen kanssaan?
Iltaisin katselen tyhjää nojaria,ja ikävä on kova,mut pakko levätä itse välillä ja meillä kun vielä lapsikin,joka tarvitsee äitiään.Ajatteleeko kukaan ,koskaan,miten vaikeaa on viedä rakastaan hoitoon,siis hoitajat,päättäjät....??
Kuka oikeastaan välittää,tuntuu että vanhukset hylätty.heidänkin pitäisi saada elää arvokkaasti loppuelämän,ja kaikille hyvä ja asianmukainen hoito!
Mieheni on onnekkaassa asemassa,hoito pelittää,hänet autetaan kovasti,ja toimintaakiin on järjestetty,hoitajatkin mukavia ja ystävällisiä,sen puolen miulla ei enää huolta,joudun vaan elämään luopumisen tuskan kanssa.
Ajattelin mitä tekisin ,jos huomaisin,että miestäni kohdellaan huonosti hoitopaikassaan,varmaan nostaisiin syytteen tai muuta vastaavaa,pakkohan omaisten on alettava ottamaan kantaa omaistensa hoitoon.Laiiminlyönti ja huono kohteluhan on rikos,ainakin minusta.
Hyvää Joulua kaikille,hoitajille,päättäjille sekä omaisille,käykää vierailulla,vanhusten ja sairaiden luona,tai vaikka omaishoitajan,heilläkin raskasta!
Koskaan ei tiedä,milloin itse makaa hoivakodissa avuttomana.....
Kun sairastuu ja vanhenee
ristiina ja tytär
3
214
Vastaukset
- helpp
auta armias jos on imatralla hoidossa!!
- Paikasta toiseen
Imatralla hoito ja hoitajat ovat hyviä. Hoitavat, niin, kuin esimiehet määräävät.
Kritisoimme, mutta musta kiiltävä vyö piiskaa ja napakasti sanoo en kuuntele minä sanon? - ei oo tosi
No en kehuis kovin yleisesti,että Imatralla hoito hyvää....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462