Maailman suurin kaupunki?

Tyyppi

Mikä on maailman suurin KAUPUNKI pinta-alaltaan??? Paljo on tullu netistä kyttäiltyy mut joka paikas on vaan väkiluvun mukaan. Jos joku tietäs?

24

5885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyyppi

      Rovaniemi on yli 8 000 km2 iso ja sitä ei oo tos listas. 100% humpuukkii koko paska.

      • Kaupunki ja kaupunki

        EU määrittelyn mukaan Rovaniemi ei ole kaupunki, vaan se on kylä. Asukkaita pitää olla vähintään 50000, mutta sen lisäksi on vielä ehto ehtä asukkaita pitää olla yli 500 neliökilometrillä.

        Suomessa on vain muutamia kaupunkeja, kuten Helsinki, Turku ja Lahti.


      • No jaa?
        Kaupunki ja kaupunki kirjoitti:

        EU määrittelyn mukaan Rovaniemi ei ole kaupunki, vaan se on kylä. Asukkaita pitää olla vähintään 50000, mutta sen lisäksi on vielä ehto ehtä asukkaita pitää olla yli 500 neliökilometrillä.

        Suomessa on vain muutamia kaupunkeja, kuten Helsinki, Turku ja Lahti.

        No mikä sanoo, että EU:n kaupunkimäärittely on se maailmanmittakaavassa merkitsevä?

        Eihän silloin tuo Mount Isakaan ole validi vastaus tähän. Rovaniemi on Suomessa kaupunki. Mutta Kiirunakin ruotsissa taitaa olla ja vielä isompi.

        Kysymyksen asettelu on ehkä vähän haastava, juuri siksi, että miten määritellään kaupunki tässä tapauksessa. Onko se kenties yhtenäinen urbaani alue, vai saako siellä olla 90% alueesta haja-asutusaluetta/erämaata, niin kuin näissä laajimmissa "kaupungeissa" on.

        Tässä on myös listaa, missä kaupunkeja on eri kriteerein luokiteltu:

        http://en.wikipedia.org/wiki/World's_largest_cities


    • ihminen7

      eikös se oo rovaniemi..? en kyl oo varma.

      • jokuvaaaaa

        Typeryksiä kaikki... sen tittelin saa kiinalainen Hulunbuir!Pinta-alaa reilut 200 00 neliökilometriä.


    • rollo4ever

      Rovaniemi

    • huihaihei2
      • niiiin

        jeps, mount isa on isoin


    • jon6
      • MasaRautio

        Missä Suomessa enää. On maaseutua kun mainostetaaan muuta maalle mulla oli ennen mäkki Ristiinassa nyt Mikkelin kaupungissa mut ei edes katuvaloja tai kunnallistekniikkaa. ????????????


    • dfklfghj12865

      New york on isoin mun mielest.

    • No sehän on

      T A M P E R E ! ! !

      • Sunnysani

        Rovaniemikin on isompi


    • bjkk

      Chongqingin pinta-ala on 82401 neliökilometriä ja asukasluku lähes 29 miljoonaa ,.

    • TässäFaktaa

      Mount Isa on MAAILMAN suurin kaupunki pinta-alaltaan mutta Rovaniemi on EUROOPAN suurin kaupunki pinta-alaltaan. Juntit.

    • tiedän

      Maailman suurin kaupunki pinta-alaltaan on Kiinassa ka se on nimeltääm Hulunbuir.

    • WikipediaKannattaa

      Kyllä suurin kaupunki on Kiinan Hulunbuir 263 953 neliökilometrillä

    • Kannattaa_

      pysyä poissa tuolta Mt Isasta on maailman myrkyllisin kaupunki sen kaivoksen takia, 1 läheinen juuri kuoli luusyöpään asuttuaan siellä ja saatuaan bonuksia ilmastosta..

    • Ydinsota

      Mitä isompi kaupunki, sen hienommin se tuhoutuu ydinpommin räjähtäessä.

      • KaiHarri

        Hulunbuir, Kiina 263 953 km²


    • kaka880

      Oikea vastaus on Los Angeles. Paljon porukkaa mutta vain muutama pilvenpiirtäjä. Kaupunkimattoa silmänkantamattomiin.

    • Anonyymi

      KUINKA MONES SUOMI ON PINTA-ALAN MUKAAN EUROOPASSA VITTU VASTATKAA SAATANAN PASKAT

    • Anonyymi

      Aika kiva...

    • Anonyymi

      Maailman suurin kaupunki on Hulunbuir.
      Pinta-ala: 263 953 km²

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe