Matkailemattomuus, turn-off?

passiton mies

Onko matkailematon mies naisille yleensä turn - off?

Kävi niin että eräs nainen vastasi deitti-ilmoitukseeni ja kysyi missäpäin olen matkustellut ja kerroin hänelle että olen käynyt ulkomaista vain Tallinnassa ja kotimaankohteita lähinnä suomenlinna, linnanmäki ja maaseutumatkailua.

Nainen kertoi itse käyneensä yli 60 maassa ympäri maailmaa ja sanoi etsivänsä samanhenkistä miestä joka harrastaa matkailua, joten meidän tutustuminen tyssäsi matkailemattomuuteeni.

54

1034

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raha ratkaisee

Hänen kohdallaan se oli turn-off. Ei välttämättä kaikkien.

Pelkästään Suomessa pyörinyt voi varmasti tuntua vähän rajoittuneelta tyypiltä joidenkin mielestä, ja jos mainitsee Tallinnan, epäillään että on juoppo...

• Yualle

Sama juttu, jos möläytät naiselle, että olet ollut kesälomasi aikana korpimäkillä viikon YKSIKSESI ja käyneesi POLKUPYÖRÄLLÄ muutaman kerran kirkolla kaupoilla. Naisten tekemä välitön johtopäätös on, että ALKOHOLISTI =)

• nainen ei matkaile

"Eräs nainen vastasi..." Tottakai se oli hänelle turnoff, mutta niin naisia kuin miehiäkin on erilaisia.
      Itse en edes vastaisi profiiliin, joka mainitsee "harrastuksikseen" matkailun ja kertoo käyneensä 60 eri maassa. Olen pienyrittäjä, jolloin jo pelkät pitkät lomat ovat melkolailla mahdottomuus. Lyhemmät vapaa-ajat ovat luksusta, kun SAAN ! olla kotona ja keskittyä omiin harrastuksiini, valokuvaukseen, piirtämiseen ja maalailuun, ulkoiluun, musiikkiin jne. Matkailu olisi siis mulle turnoff, mutta henkilökohtaiset harrastukset plussaa, olematta suinkaan samoja, kuin omani.
      Älä siis itke yhden vastaajan perään, sopivampiakin on varmasti olemassa!

• Minä myös kierrän profiilit, joissa näyttää matkailu saavan kovan painoarvon. Enkä vähiten siksi, että eihän näillä lähihoitajan palkoilla vähän väliä olla jossain päin maailmaa.

• Aeroflottt
        hahmotelma kirjoitti:

Minä myös kierrän profiilit, joissa näyttää matkailu saavan kovan painoarvon. Enkä vähiten siksi, että eihän näillä lähihoitajan palkoilla vähän väliä olla jossain päin maailmaa.

Oletko koskaan ollut lentokoneessa?

• Tämänhetkisen tilastoni mukaan (n = 48) on 68% treffipalvelun naisista ilmoittanut matkailun harrastuksekseen/tärkeäksi, joten ainakin kolmasosalle sen ei pitäisi olla mikään turn-off - eikä varmaan kaikille niille matkustavillekaan...

Kyllä se joillekin naisille kuitenkin varmaan on aito turn-off se matkustelemattomuus, koska se kuuluu nyt vähän samaan sarjaan kuin trendikäs pukeutuminen, sisustaminen ja muut kulutusharrastukset (harva kuitenkaan matkustelee hyötymielessä tekemään jotain National Geographic valokuvarepostaasia siinä sivussa lomaillessaan), itsekään en eettisistä syistä halua liikaa matkustaa turhaan...

Huono tuuri kävi sinulla vain, ei sen kummempaa!

• .

Maailmaa voi kiertää myös ekologisesti. Väitän, että onnistuu jopa ekologisemmin kuin tavallinen elämä Suomessa. maailmalle voi mennä tekemään töitä vaikka kuinka alkeellisiin oloihin, olla siellä pitkiä aikoja, liikkua paikallisilla tavoilla jne.

Itselleni ainakin reissaamiseen liittyy se asenne, ettei ole kiinni keskiluokkaisessa uraputki-ideassa. Samoin se, ettei pidä Suomea ainoana mahdollisena maana, jossa voi asua. Tietenkin halu nähdä maailmaa kertoo jonkinlaisesta uteliaisuudesta, ehkä jopa sosiaalisuudesta, jos tykkää tutustua ihmisiin erilaisista kulttuureista. Jos ei ymmärrä matkustelua turistikohteisiin suuntautuvilla all-inclusive-juopottelureissuilla, se myös avartaa asenteita.

Matkustelemattomuus itsessään ei ole turn-off itselleni, mutta kapeakatseinen nationalismi yms on.

• . kirjoitti:

Maailmaa voi kiertää myös ekologisesti. Väitän, että onnistuu jopa ekologisemmin kuin tavallinen elämä Suomessa. maailmalle voi mennä tekemään töitä vaikka kuinka alkeellisiin oloihin, olla siellä pitkiä aikoja, liikkua paikallisilla tavoilla jne.

Itselleni ainakin reissaamiseen liittyy se asenne, ettei ole kiinni keskiluokkaisessa uraputki-ideassa. Samoin se, ettei pidä Suomea ainoana mahdollisena maana, jossa voi asua. Tietenkin halu nähdä maailmaa kertoo jonkinlaisesta uteliaisuudesta, ehkä jopa sosiaalisuudesta, jos tykkää tutustua ihmisiin erilaisista kulttuureista. Jos ei ymmärrä matkustelua turistikohteisiin suuntautuvilla all-inclusive-juopottelureissuilla, se myös avartaa asenteita.

Matkustelemattomuus itsessään ei ole turn-off itselleni, mutta kapeakatseinen nationalismi yms on.

Olet täysin oikeassa; on olemassa syvällisempiä matkailun tasoja joihin liittyy kulttuureihin tutustuminen yms., kuvailin itse vain tätä "valtavirtamatkailua" jonka voi helposti käsittää yhtenä nautintona muiden joukossa, kuten punaviinin lipittäminen tai kauniisiin vaatteisiin pukeutuminen - jolla viestittää ympäristölleen jotain statuksestaan. Siinä yhteydessä ekologisuudesta (jonka statusarvo riippuu siitä sisäistääkö maailman luonnontilan ongelmat vai ei) välittävä ryhmä on valitettavan marginaalinen, uskoisin - korkeakoulutettujen keskuudessa varmaan enemmän löytyy näitä ekologisia arvoja arvostavia tapauksia.

Se oravanpyörästä vielä: ettei mene siihen mukaan ja ota asuntolainaa ja sen tueksi vakityötä - joka sitten köyhemmillä monesti haittaa matkustelua - vaatii sitten omanlaisensa luonteen. Toki on sitten ihan oma asiansa arvostaako sosiaalista joka kulttuurissa pärjäävää miestä vai sellaista ujompaa tyyppiä joka ehkä haluaa rakentaa pysyvän ympäristön yhteen paikkaan tunteakseen olonsa hyväksi.

Nationalismi on kyllä valitettavan usein sitä, että yrittää nostaa omaa arvoaan ulkopuolisilla seikoilla suhteessa muihin ("olen Suomalainen, olen Helsinkiläinen - sinä olet ulkomaalainen, maalainen"), seikoilla joilla ei ole kuitenkaan mitään tekemistä sen kanssa kuinka hyvä on tekemään asioita joilla on merkitystä suhteessa niihin muihin - ja oikeastihan teot ratkaisee.

• thääh

Ei kai matkailua nyt voi harrastukseksi sanoa, sillä harva sitä nyt ulkomailla
      yhtenään hyppää.

Joidenkin mielestä tuon laittaminen profiiliin on (avartavaa).

Kun omassa ilmoituksessa kertoo mistä asioista on kiinnostunut ja mitä
      harrastaa, niin ei näitten maailman matkaajien, sekä muitten kiiltävän perässä
      juoksevien tartte nähdä vaivaa.

Itse olen mökillä viihtyvä ja kerron sen, ettei tule tään suhteen törmäystä.

• reissaajamies 82

Matkailu on vähän hankala harrastus mainita, kun sen voi ymmärtää niin monella tavalla.

Omalla kohdallani se tarkoittaa sitä, että käyn kerran vuodessa viikon tai kahden reissulla joko Suomessa tai ulkomailla ja lisäksi muutamien vuosien välein pyrin käymään kauempana pidemmän aikaa, esimerkiksi kuukausi eri maanosassa. Reissut ovat useimmiten luontopainotteisia, ja muutenkin suosin budjettimatkailua, joten sellainen reissailu ei tule kovinkaan kalliiksi.

En ehkä pysty samaan aikaan maksamaan lainaa yleellisestä omakotitalosta, laittamaan erityisen hienoa autoa tai kulkemaan merkkivaatteissa, mutta kyse onkin omista arvostuksista.

Jos se, että vain mainitsen harrastukseksi reissailun, on turn-off, niin olkoon sitten. Sen voi käsittää niin monella eri tavalla, että ellei mikä tahansa ulkomaanmatkailu ole naisen mielestä turhaa, niin tulkinnan varaa pitäisi jäädä, jos vaan lukija ei ole liian ennakkuluuloinen.

• Totuuksien-Laukoja_1

Tottakai me HUIPPUTRENDIKKÄÄT DEITTIMIEHET matkailemme.. Olemme kaikki Juristeja Maistereita,Toimitusjohtajia ja SM , ellei MM tason urheilijoita..Liikumme kuumimmissa yökerhoissa ja suihkuseurapiireissä! Juomme Limousinessa Shamppanjaa matkalla luxusravintolaan ja naukkailemme konjakkia baarissa. Päälläni baarissa on vaatteita aina yli 5000eur edestä.. sellainen on DEITTIMIES!

• jkhghjkj

Niin, sinähän oletkin poikkeus ja ihan eri planeetalta, kuin me muukalaiset.

Vaan mikä on se TOTUUS sitten ???.

• pirtsakkaakka

"Tottakai me HUIPPUTRENDIKKÄÄT DEITTIMIEHET matkailemme.. Olemme kaikki Juristeja Maistereita,Toimitusjohtajia ja SM , ellei MM tason urheilijoita..Liikumme kuumimmissa yökerhoissa ja suihkuseurapiireissä! Juomme Limousinessa Shamppanjaa matkalla luxusravintolaan ja naukkailemme konjakkia baarissa. Päälläni baarissa on vaatteita aina yli 5000eur edestä.. sellainen on DEITTIMIES! "

NAUR! :D

Just tällanen olo tulee isosta osasta netissä pyöriviä miehiä. Monet yrittää luoda tällaista kuvaa itsestään.

No, usein ne miehet on niin mahtavia, ettei niille kelpaa kuin joku prinsessa tai malli. Naisen kuuluu olla sellainen, että kun hän kävelee tämän miehen käsipuolessa, muut miehet katsovat kateellisena perään.

Ei mua ainakaan haittaa, jos mies ei ole matkustellut. Mutta se haittaisi, jos mies ei tulevaisuudessakaan haluaisi koskaan matkustaa mun kanssa mihinkään.

On mutkin hylännyt tällainen 60 maassa käynyt mies, koska en itse ole reissannut vielä Euroopan ulkopuolella ja ostan teeni kaupasta enkä suoraan kiinalaiselta plantaasilta.

Minä taas hylkäsin miehen, joka oli käynyt 30 maassa ja tehnyt joka puolella jotain extreme-retkiä vuoristoon. Mies ihmetteli, että kun naiset nökee hänen matkakuvansa (laittoi niihin linkin), niin lopettavat yhteydenpidon, ovatpa kateellisia! Ei millään tajunnut, etten itse halua viettää 2-4 vkoa lomastani leiriolosuhteissa lumisen vuoren rinteillä, joten turha jatkaa tutustumista mieheen, jolle sellainen on henki ja elämä - ja joka edelleen roikottaa kuvasivuillaan ex-vaimonsa kuvia leiritulilla!

• Dr. Doctror

Unohdit listastasi minut eli lääkärit. Itse olen aivokirurgi...

• tyykiryyki
        jkhghjkj kirjoitti:

Niin, sinähän oletkin poikkeus ja ihan eri planeetalta, kuin me muukalaiset.

Vaan mikä on se TOTUUS sitten ???.

Sinä jkhghjkj, et tainnut vaan oikein ymmärtää mitä Totuuksien-Laukoja_1 vaan kirjoitti. Tai olet vaan tosikko! Vaan mikä on se TOTUUS sitten ???.

• huoran_tappaja

naisten matkailu tarkoittaa huoraamista , siis huorausreissuja !!!

• astraalimatkaaja

"naisten matkailu tarkoittaa huoraamista , siis huorausreissuja !!! "

Totta puhut, minä sain ex muijaltani tuliaisksi klamydian. Jiihaaa, että oli kiva mennä lekuriin kun nauta oli nussinut jotain gorillaa Turkin matkallaan ystävänsä kanssa.

Tuota tuo matkustelu ei oikein itseä kiinnosta ja ei oikein semmoiset naisetkaan jotka ravaa ulkomailla yhtenään. Mun mielipide on se että olen tänne suomeen syntynyt ja tää on mun koti. Kodistaan voi tehdä semmoisen että siellä viihtyy...ugh!

• 12+7

Käyn ulkomailla 4-6 kertaa vuodessa enkä "huoraa". En kyllä myöskään käy Turkissa tai ylipäänsä "etelässä" vaan kaupunkilomilla ja vaelluksilla.

Ei tietenkään kenenkään muun ole pakko olla kiinnostunut samoista asioista. On kuitenkin todennäköisempää, että yhteinen sävel löytyy parhaiten toisen matkustamisesta kiinnostuneen kanssa.

• .......

Ei kaikille naisille tuo matkailu ole turn-off :) Itse en omista edes passia, niin eipä niin väliä.

• passiton myös

En ole itsekään matkaillut muualla kuin kotimaassa, mutta jos minä olisin treffeillä naisen kanssa, niin ei hän mitenkään voisi tietää tuollaista asiaa etukäteen. Jos se siitä olisi kiinni, niin minä valehtelisin tuollaisesta asiasta, ei ihmisten tarvitse kaikkea toisesta tietää.

Minulla on eräs kaveri, joka on matkaillut vaikka missä. Hän on tuonut minulle matkamuistoja lukemattomista matkakohteistaan ja kertonut minulle lukemattomat kerrat uudelleen ja uudelleen omia matkailutarinoitaan. Osaan hänen tarinansa suunnilleen jo ulkoa. Olen 100% varma, että noiden kaverini juttujen ja matkamuistojen avulla saisin naisen kuin naisen vakuuttumaan siitä, että minäkin olisin matkaillut. Juttu menisi aivan varmasti täydestä.

• viestittelijä

No eihän tuo pidemmän päälle toimi. Kyllähän se nainen saa jossakin vaiheessa tietää, että et ole matkustellut etkä ilmeisesti tulekaan pahemmin matkustelemaan. Valehteleminen ei kannata.

• passiton myös
        viestittelijä kirjoitti:

No eihän tuo pidemmän päälle toimi. Kyllähän se nainen saa jossakin vaiheessa tietää, että et ole matkustellut etkä ilmeisesti tulekaan pahemmin matkustelemaan. Valehteleminen ei kannata.

"Kyllähän se nainen saa jossakin vaiheessa tietää, että et ole matkustellut"etkä ilmeisesti tulekaan pahemmin matkustelemaan."

Jaahas. Ja millähän perusteella saa tietää? Taikooko joku taikuri naisen mieleen ne tiedot, jos minä itse en niitä kerro?

Tosiasia on se, että jos minä en itse kerro sitä asiaa, ei minulle entuudestaan tuntematon nainen voi sitä asiaa minusta etukäteen mitenkään tietää. Eikä se nainen voi sitä asiaa koskaan mitenkään edes saada selville, mikäli minä en siitä itse kerro.

"Valehteleminen ei kannata."

Kumma kyllä, kun kaikki eivät jää koskaan valheistaan kiinni.

• just yoo
        passiton myös kirjoitti:

"Kyllähän se nainen saa jossakin vaiheessa tietää, että et ole matkustellut"etkä ilmeisesti tulekaan pahemmin matkustelemaan."

Jaahas. Ja millähän perusteella saa tietää? Taikooko joku taikuri naisen mieleen ne tiedot, jos minä itse en niitä kerro?

Tosiasia on se, että jos minä en itse kerro sitä asiaa, ei minulle entuudestaan tuntematon nainen voi sitä asiaa minusta etukäteen mitenkään tietää. Eikä se nainen voi sitä asiaa koskaan mitenkään edes saada selville, mikäli minä en siitä itse kerro.

"Valehteleminen ei kannata."

Kumma kyllä, kun kaikki eivät jää koskaan valheistaan kiinni.

Mitä jos nainen kysyy, että missä olet käynyt? ja kun olet kertonut, hän sanookin olleensa samassa paikassa? Voi olla pikkuisen vaikea siinä sitten ruveta juttelemaan ko. kohteesta jos et ole koskaan käynyt.. kylläse aika äkkiä selviää, mikäli keskustelukumppani valehtelee.

Aika säälittävää jos täytyy alkaa valehtelemaan moisesta. Tule sellaisena kuin olet, on oma mottoni.

• passiton myös
        just yoo kirjoitti:

Mitä jos nainen kysyy, että missä olet käynyt? ja kun olet kertonut, hän sanookin olleensa samassa paikassa? Voi olla pikkuisen vaikea siinä sitten ruveta juttelemaan ko. kohteesta jos et ole koskaan käynyt.. kylläse aika äkkiä selviää, mikäli keskustelukumppani valehtelee.

Aika säälittävää jos täytyy alkaa valehtelemaan moisesta. Tule sellaisena kuin olet, on oma mottoni.

"Mitä jos nainen kysyy, että missä olet käynyt?"

Entäs sitten? Vastaukseni olisi siinä tapauksessa joku niistä paikoista, jossa tämä paljon matkaillut ystäväni on käynyt.

"ja kun olet kertonut, hän sanookin olleensa samassa paikassa?"

Entäs sitten?

"Voi olla pikkuisen vaikea siinä sitten ruveta juttelemaan ko. kohteesta jos et ole koskaan käynyt.. "

Kyllä minun ystäväni tarina menisi täydestä, kun esittäisin sen omanani. Siitä olen 100% varma.

"kylläse aika äkkiä selviää, mikäli keskustelukumppani valehtelee."

Selviää tai ei selviä. Valehtelin yli 10 vuotta sitten eräästä aika pienestä asiasta eräälle henkilölle (paljon pienempi kuin esimerkiksi tuo matkailuasia) enkä ole vielä tähänkään päivään mennessä jäänyt siitä valheesta kiinni.

"Aika säälittävää jos täytyy alkaa valehtelemaan moisesta. Tule sellaisena kuin olet, on oma mottoni."

Kyllä totuudessa on ihan hyvä pysyä, mutta jos onnistuminen on pienestä kiinni, niin silloin voi mielestäni valehdella päästäkseen tavoitteeseensa.

• Onnistuuhan tuo..
        passiton myös kirjoitti:

"Mitä jos nainen kysyy, että missä olet käynyt?"

Entäs sitten? Vastaukseni olisi siinä tapauksessa joku niistä paikoista, jossa tämä paljon matkaillut ystäväni on käynyt.

"ja kun olet kertonut, hän sanookin olleensa samassa paikassa?"

Entäs sitten?

"Voi olla pikkuisen vaikea siinä sitten ruveta juttelemaan ko. kohteesta jos et ole koskaan käynyt.. "

Kyllä minun ystäväni tarina menisi täydestä, kun esittäisin sen omanani. Siitä olen 100% varma.

"kylläse aika äkkiä selviää, mikäli keskustelukumppani valehtelee."

Selviää tai ei selviä. Valehtelin yli 10 vuotta sitten eräästä aika pienestä asiasta eräälle henkilölle (paljon pienempi kuin esimerkiksi tuo matkailuasia) enkä ole vielä tähänkään päivään mennessä jäänyt siitä valheesta kiinni.

"Aika säälittävää jos täytyy alkaa valehtelemaan moisesta. Tule sellaisena kuin olet, on oma mottoni."

Kyllä totuudessa on ihan hyvä pysyä, mutta jos onnistuminen on pienestä kiinni, niin silloin voi mielestäni valehdella päästäkseen tavoitteeseensa.

..jos ei ole kavereita, niin kukapa sitä tosiaan lipsauttaisi, ettei raukalla ole ollut varaa matkusteluun.. mieli kyllä tekisi, jos on kaverinsa reissukertomukset ulkoa oppinut.. voi raukkaa.. ehkä pääset joskus edes Tallinnaan.

• passiton myös
        Onnistuuhan tuo.. kirjoitti:

..jos ei ole kavereita, niin kukapa sitä tosiaan lipsauttaisi, ettei raukalla ole ollut varaa matkusteluun.. mieli kyllä tekisi, jos on kaverinsa reissukertomukset ulkoa oppinut.. voi raukkaa.. ehkä pääset joskus edes Tallinnaan.

Niin, jos ihminen ei ole matkustellut, niin sehän johtuukin automaattisesti aina heikosta rahatilanteesta. Eihän mikään muu voi koskaan olla syynä matkailemattomuuteen.

Ja kyllä minulla kavereita on. Miten minä olisin muuten voinut kuulla edes ne kaverini matkakertomukset? Selitäpäs se.

Kyllä minulla riittäisi rahaa tehdä vaikka maailmanympärimatka. Matkaileminen ei vain minua niin superpaljon kiinnosta eikä minulla ole yleensä kovin paljon aikaakaan siihen.

• Tarpeeksi kokenut

Mitenkähän tämän tähän muotoilisi...
      En ole laajasti matkaillut mutta tahtoa olisi.

Kyllä sillä merkitystä missä on käynyt monille naisille jotka matkailua ovat "harrastaneet".

Sen verran kuitenkin täytyy sanoa että monet naiset etsivät "maailmaa nähnyttä" miestä, mutta vaikuttaa siltä että naisten peruste tälle ovat omakohtaiset "kulttuuriset elämämykset" sekä kokemukset kun on matkailtu.

Ongelma tässä on se että kun olen mm. kysynyt tai tehnyt havaintoja itse jostain kulttuurista jonka maassa en ole käynyt mutta nainen on ettei nainen ole kokonaisuudessaan välttämättä tajunnut oikeastaan yhtään mitään siitä kulttuurista.

Joten nähnyt ja kokenut ei ole sama asia kuin kulttuuria tiedostava.

Pahimmillaan tämä ei koske pelkästään hotelli rantalomaa viettäviä vaan myös jopa reppumatkailijoita ja aktiivireissuja tekeviä!

Eli ollaan käymässä jossa mutta ei oikeastaan tiedetä edes oikeastaan että missä ja sitä kulttuuria ei tunneta muuten kuin paikan päällä olemalla joitakin päiviä tai viikkoja.

Joten näistä matkailuodotuksista on tullut lähinnä se kuva että niitä vertaillaan kuin jotain vuoren valloituksia missä milloinkin on oltu ja montako pikalähtöä vuodessa.

• naisen mielipide

Tämä riippuu aika monesta asiasta. Itse on tullut mentyä aika monessa paikassa vaikka ikää ei ole edes 30v vielä. En ole rikas, vaan olen paiskinut milloin suomessa, milloin ulkomailla hommia ja säästänyt rahaa.

Mut siis asiaan; minua ei sinänsä haittaa jos mies ei ole käynyt missään. Mutta valehtelisin, jos väittäisin ettei se haittaa ollenkaan. Kyllä ne ihmiset jotka on matkailleet, on nähneet ja kokeneet aika paljon kaikenlaista. Nyt varmasti älähdetään että ai mitä?
      Se reissaaminen ei todellakaan ole mitään hiekkarantoja ja kultaista kohtelua. Itse olen matkustanut melkein aina yksin, ja siinä oppii sekä itsestä (välillä joutuu viettämään pitkiäkin aikoja yksin) että muista paljon.
      Ja niitä tiettyjä asioita oppii harvemmin olemalla siinä oman läänin rajojen sisäpuolella.

Suurin kriteeri on kuitenkin se, jos toista ei oikeasti kiinnosta mennä edes Viroon, tai kokeilla lähteä jonnekin. Miten voit tietää ettet nauttisi matkailusta/asumisesta tosiesta maassa, jos et ole sitä koskaan kokeillut?

Kyllä se menee niin pahastia ristiin oman elämäni kanssa, etten voisi kuvitellakaan eläväni miehen kanssa, joka ei ole koskaan käynyt missään/ole kiinnostunut muista kulttuureista.

Amen.

• Ei jaksaisi

"Mut siis asiaan; minua ei sinänsä haittaa jos mies ei ole käynyt missään. Mutta valehtelisin, jos väittäisin ettei se haittaa ollenkaan. Kyllä ne ihmiset jotka on matkailleet, on nähneet ja kokeneet aika paljon kaikenlaista. Nyt varmasti älähdetään että ai mitä? "

Justinnsa joo.

Vitut sun amenille.

Tietysti ihminen ei voi muuten kokea mitään kuin matkailemalla niissä paikoissa kuin sinä juuri kävit. Eiköhän ole montaa tapaa oppia monia asioita itsestä ja elämästä.

Juuri niitä tiettyjä asioita oppii vain tajuamalla asioita eikä käymällä jossain.

"Kyllä se menee niin pahastia ristiin oman elämäni kanssa, etten voisi kuvitellakaan eläväni miehen kanssa, joka ei ole koskaan käynyt missään/ole kiinnostunut muista kulttuureista. "

Minä veikkaan kuule kultapieni että tarvitset reissaamista sen takia koska muuten olet sidottuna tuohon kalloosi ja sen yksinkertaisiin ajatuksiin, mutta sitä pientä lääniähän sitä et koskaan pääse karkuun.

Piste.

• naisen mielipide
        Ei jaksaisi kirjoitti:

"Mut siis asiaan; minua ei sinänsä haittaa jos mies ei ole käynyt missään. Mutta valehtelisin, jos väittäisin ettei se haittaa ollenkaan. Kyllä ne ihmiset jotka on matkailleet, on nähneet ja kokeneet aika paljon kaikenlaista. Nyt varmasti älähdetään että ai mitä? "

Justinnsa joo.

Vitut sun amenille.

Tietysti ihminen ei voi muuten kokea mitään kuin matkailemalla niissä paikoissa kuin sinä juuri kävit. Eiköhän ole montaa tapaa oppia monia asioita itsestä ja elämästä.

Juuri niitä tiettyjä asioita oppii vain tajuamalla asioita eikä käymällä jossain.

"Kyllä se menee niin pahastia ristiin oman elämäni kanssa, etten voisi kuvitellakaan eläväni miehen kanssa, joka ei ole koskaan käynyt missään/ole kiinnostunut muista kulttuureista. "

Minä veikkaan kuule kultapieni että tarvitset reissaamista sen takia koska muuten olet sidottuna tuohon kalloosi ja sen yksinkertaisiin ajatuksiin, mutta sitä pientä lääniähän sitä et koskaan pääse karkuun.

Piste.

Joo mut kun ei se maailmankuva laajene ollenkaan samalla tavalla, jos on elämänsä jossain Parkanossa tmv kylässä. Ne jotka on matkailleet, ymmärtävät kyllä mitä tällä tarkoitan.

Ja se ei ole sinänsä niin järjettömän iso miinus, ettenkö voisi kuvitella suhdetta mieheen, jos hän on edes valmis KOKEILEMAAN joskus sieltä läänin rajojen sisältä poistumista.

Mikä tässä aiheessa niin riepoo sitten? Nämähän ovat elämäntapaan pitkälle liittyviä kysymyksiä, ihan samalla tavalla kun en alkaisi seurustelemaan miehen kanssa joka vetää viinaa. Sori, mut mul on periaatteet.

• Ei jaksaisi
        naisen mielipide kirjoitti:

Joo mut kun ei se maailmankuva laajene ollenkaan samalla tavalla, jos on elämänsä jossain Parkanossa tmv kylässä. Ne jotka on matkailleet, ymmärtävät kyllä mitä tällä tarkoitan.

Ja se ei ole sinänsä niin järjettömän iso miinus, ettenkö voisi kuvitella suhdetta mieheen, jos hän on edes valmis KOKEILEMAAN joskus sieltä läänin rajojen sisältä poistumista.

Mikä tässä aiheessa niin riepoo sitten? Nämähän ovat elämäntapaan pitkälle liittyviä kysymyksiä, ihan samalla tavalla kun en alkaisi seurustelemaan miehen kanssa joka vetää viinaa. Sori, mut mul on periaatteet.

Anteeksi, olin liian häitäinen arvioidessani sinun mielipidettä.

Olet oikeassa että pitää olla sentään halua poistua sieltä läänin sisältä pois.

"Mikä tässä aiheessa niin riepoo sitten? Nämähän ovat elämäntapaan pitkälle liittyviä kysymyksiä, ihan samalla tavalla kun en alkaisi seurustelemaan miehen kanssa joka vetää viinaa. Sori, mut mul on periaatteet. "

Niin, mutta tässä puhutaan aiheesta jossa viinaa vetänyt sanoo että toisen on pitänyt aiemmin olla vetänyt viinaa tai ei muuten ole "kokenut" jotain.

Itse en lähtisi matkailemattomuutta hirvittävän kauas arvioimaan jos TAHTOA on kuitenkin jatkossa matkustella koska matkustelu on niin yleistäkin nykyään ja olen tavannut paljon ihmisiä joilla silti matkailua tehneenä ei ole oikein minkään sortin sen avarampaa maailmankuvaa kuin ennenkään.

Painotan sitä asiaa että matkailu SINÄLLÄÄN ei kenestäkään tee jotenkin yhtäkkiä jotakin eikä välttämättä matkailun puutekkaan.

• huomasin asian

Niinkuin täällä on mainittu, "matkailuinto" on eufemismi murjaanien nussimiselle maailman eri kolkissa. Nämä "matkaajat" siis odottavat, että jos olet itse samanlainen "matkaaja," hyväksyt helpommin heidän saastumisensa mustista ja muun värisistä kulleista.

Kannattaa ehdottomasti välttää kaikkia "matkaaja-"luuskia. He vievät sinua kuin litran mittaa.

• kotonajamaailmalla

Kylläpäs on ahdasmielisiä vastauksia. Kai se nyt on ihan selvä, jos toinen on käynyt 60 maassa ja toisella ei ole edes passia, etteivät elämäntavat oikein kohtaa.

Olen matkustellut sekä yksin että miehen kanssa ja matkustelin aikoinaan exäni kanssa paljon.

Täytyy sanoa, että juuri yhdessä matkailu, kuten muukin yhteisten kokemusten hankkiminen (ei siis murjaanien nussiminen) on sitä, mitä parisuhteelta kaipaan ehkä eniten. Harrastuksethan miehillä ja naisilla voivat muuten olla hyvinkin erilaisia.

Ja exäni oli muuten köyhä lähihoitaja. Eli enemmän kuin rahasta ja koulutuksesta, kyse on ihan elämänasenteesta. Matkailu sinänsä ei tee kenestäkään sen fiksumpaa, mutta se asenne istuuko kotona neljän seinän sisässä vai onko yleensä uusia kokemuksia kohtaan avoin, on ratkaiseva.

Tulee mieleen yksi mies, joka käytti talvessa toista tuhatta euroa suomalaisiin laskettelukeskuksiin, mutta jolla ei kuulemma ollut rahaa matkustella.

• Mumski

Mieheni on sekä matkustellut jonkinverran työn puolesta ja asunutkin pidempiä aikoja ulkomailla, eikä häntä enää juurikaan kiinnosta matkailla kuin mökille ja takaisin. Itselläni ei ole nuorempana ollut juurikaan rahaa eikä mahdollisuutta reissata, joten nyt vanhemmalla iällä matkustelen kyllä mielelläni. Olisihan se tietty mukavampi reissata yhdessä, mutta käyhän tuo yksinkin, nyt "vanhana rouvana" kun sen voi vapaammin tehdä.
      Eli ei se välttämättä ole mikään este parisuhteelle, jos on erilaiset kiinnostuksen kohteet...

• kotonajamaailmassa

Ei varmaan olekaan, mutta ehkä te jaatte jotain muuta: lapsia kenties tai yhteisen historian?

Nyt oli puhe uusista suhteista. Aikuisena sinkkunaisena minulle ainakin parisuhteen a ja o on se, että yhteistä aikaa myös jotenkin jaetaan. Olkoon sitten mökillä tai matkoilla. Minulla ei ole mökkiä. Lapsia en tule enää hankkimaan. Viikoittaisiin harrastuksiini en kaipaa miestä ja vastaavasti mielestäni miehellä olisi hyvä olla jotain omiakin menoja.

Matkustan kyllä mielelläni yksinkin, mutta olen lopen kyllästynyt maksamaan jokaisesta matkasta ylimääräisiä sinkkumaksuja. Lisäksi on oikeasti maita, joihin ei yksinäisenä naisena (eikä edes naispareina) ole mukava mennä. Ystävien kanssa yhteisiä loma-aikoja on joskus vaikea sumplia.

Työmatkailu ja vapaa-ajan matkailu ovat hieman eri asia, ainakin omasta kokemuksestani.

• Mumski

Lapsia emme jaa, emmekä liioin yhteistä historiaa; olemme viitisen vuotta vanha aviopari, kummallakin edelliset liitot ja aikuiset lapset niistä. Suurimman osan arjestamme toki jaamme keskenämme.

Joskus kyllä naureskellaan yhdessä, että jos oltaisiin jokin matchaustesti aikanaan tehty niin ei varmaan ikänä olisi ryhdytty yhdessä olemaan (netin deittipalstalla ollaan kyllä tavattu, tosin seksin merkeissä silloin). Onneksi joskus tunteet voittavat näissä asioissa järkeilyn...

• tretertr

Uaaahh. Inhoan matkustelua. Paljon mieluummin mietin matemaattisia ongelmia asunnossani. Jos x toiseen on toinen derivaatta, niin mikä on silloin d/dx ln(xsinx).

• Jos on ihan erilaiset intressit niin ei kai siitä silloin väkisin kannata suhdetta vääntää? Minä matkustan 4-6 kertaa vuodessa eri puolilla Eurooppaa ja olisi aika kurjaa, ellei voisi jakaa harrastusta toisen kanssa.

Lomaseksiä en harrasta enkä aurinkorantoja vaan kaupunki- ja luontolomia.

• matkaan

Matkailu kotimaassa riittää ja vielä olis paljon nähtävää.Matkailuautolla jos vielä reissaa niin se on aivan mahtavaa lomailua,mitäs sitä sen enempiä tarvikaa.

• reissuunyhdessä

Mies joka ei ole matkustanut muualla kuin Suomessa on minulle ainakin mahdoton yhtälö.

• X-Y -fobia
        reissuunyhdessä kirjoitti:

Mies joka ei ole matkustanut muualla kuin Suomessa on minulle ainakin mahdoton yhtälö.

Minä olen kolmessa maanosassa käynyt (Eurooppa, Aasia ja Afrikka), mutta sitä häpeää yhä kannan, etten ole vielä päässyt käymään Lapissa.

Kunhan töiltäni joudan, aion tämän puutteen paikata.

• Kulkuri ja joutsen

Minen tarvitse matkustella. Mieleni lentää universumin laidalla jatkuvasti ja vaikka olisin fyysisesti länsä ja samassa huoneessa, mieleni on miljoonan kilometrin päässä mikä mikä maassa :)

Toi matkustelu on ihan bullshittiä, mihinkä sitä ihminen nyt kotoaan haluaisi lähte...lähikuppilaan kaljoille ja internettiin katsomaan pornoa.

• Yualle

Ei ole iso turn-off. Tuo oli special-nainen, jolla poikkeuksellinen matkailuvietti.

Parempi vaan, ettei teidän juttunne ei edennyt. Nainen ei ilmiselvästi ole lainkaan kotona viihtyvää tyyppiä. Tiedän nuo tapaukset, jatkuvasti polte pyllyn alla päästä matkalle =)

• Laatu, ei määrä

"Nainen kertoi itse käyneensä yli 60 maassa ympäri maailmaa "

Minusta on aika junttimaista laskea matkakohdemaidensa määrää.

Itse olen jonkin verran nuorempana kulkenut, mutten ole koskaan laskenut, montako valtiota siihen mahtui. Nyt menee vuosia niinkin, etten ole koto-Suomesta poistunut, kaikkea kivaa täältäkin löytyy!

Mielestäni antoisampaa kuin vierailtujen valtioiden määrä, on vierailun kesto ja laatu.

Eräässä maassa kävin kerran, mutta vierailu kesti puoli vuotta. Eräästä toisesta maasta menin yöjunalla lävitse - lasketaanko se "käytyihin maihin"? Mitä minä sillä "käynnillä" siitä maasta opin?

Ei se määrä, vaan se laatu.

• ei kuin matkustamaan
    • Matkasäästöjä 0E

Tyly juttu mutta kyse on myöskin tässä asiassa palkastakin eli onko rahaa matkustaa
      ja minne milloinkin?
      Eräät kun nauttii älytöntä liksaa tekemättä mitään hyödyllistä tai muita kunnon töitä ja heillähän on rahaa
      ja lomaa reissata ympäri maalaman.
      Ilmaismatkalle ei pääse ees töissä.

• matkailijalainen

Itseäni kiinnostaa nähdä maailmaa, joten mulle se olisi pieni turn off. Suomessa on varmasti paljon ihmisiä, jotka viihtyvät matkailematta, kyllä sä saman henkisen naisen löydät. :)

• Tahtooreissuun

Vaan kun ei se aina ja kaikilla ole siitä kiinni että "viihtyisi matkailematta"!

Itse olen koko ikäni ollut kiinnostunut matkailusta, mutta käytännön mahdollisuuksia ei vaan ole ollut: pienipalkkainen työ, nuorena saadut lapset, lasten jälkeen kouluttautuminen, joka on vienyt ne vähäisetkin säästöt...nyt vanhana on kyllä aikomus reissata, jos ei vain terveys ala tehdä tenää.

Työpaikalla yms. seurassa olen aina tuntenut itseni jotenkin huonommaksi, kun muut kertovat matkakokemuksistaan; kaltaisiani olen kohdannut vain muutaman kerran elämässäni.

• talker_e

Haa! Jos täällä on katseenkestäviä sinkkuja extreme-miehiä, niin sellaisille tervetuloa tämän "matkustelijan" profiiliin... En kyllä kuitenkaan täysin halua profiloitua vain tietynlaisiin miehiin ja kemiat on lopulta se, mikä ratkaisee, mutta lähdetään liikkeelle siitä, mitä koen kaipaavani ja mihin yleensä koen vetoa! :)

• perintöjätullut

No mitäs sitten jos on kuten minä et on kyllä rahaa ,pari taloa,mökki,huvialus ja autoja ym kivaa mutta kun ei huvita matkailla missään,siis en ole edes suomessa pahemmin matkustellut.Ja kun vielä olen raitis niin empä ole profiiliakaan viitsinyt edes laatia.

• ..........

naisten matkailu on suomeksi huorausreissu!!

• No voi kun kypsä kommentti.

• älä lyö

monelle matkailu tuntuu oelvan kaikki kaikessa. ois toki vaikeaa teillä aloittaa suhde jos toinen haluaa jatkuvasti ulkomaille ja toinen ei. ei se ihminen ole sen parempi liekö edes kokeneempi vaikka matkustaa. riippuu kuitenkin miten sen ajan viettää. ei turistipaikoilla katse avarru. parempaa tietoa maasta saa lukemalla. sitä paitsi turistipaikat eivät kerro mitään totuutta itse maasta.

• Joillekkin varmasti on.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      8
      2688
    2. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      163
      2600
    3. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      184
      2451
    4. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      12
      1984
    5. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      18
      1965
    6. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      51
      1806
    7. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      69
      1538
    8. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      68
      1099
    9. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      10
      1093
    10. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      63
      950
    Aihe