Oljemark lopetti

dipppadiiduu

34

3446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sormur

Samoin näyttäisi käyneen bulevardilla toimineen art clipperin kanssa, tosin saman omistajan galleria bulevardin toisella puolella näyttäisi olevan vielä voimissaan ainakin toistaiseksi, vaikka aikamoista kuraa ikkunat täynnä!

Art clipper oli vuosikausia perinteisen taiteen laatuliike, joka alkoi joitakin vuosia sitten muuttamaan suuntaustaan nykytaiteen suuntaan, johtuneeko lopettaminen sitten suunnanmuutoksen takia vai jonkun muun syyn takia, mutta joka tapauksessa gallerioiden pudotuskilpailu on käynnissä ja tulevaisuudessa tulemme näkemään aikamoisen myllerryksen alalla!

• kjgiugigiygiyg

clipperin ongelmat juontunevat siitä että omistaja on kelmi.

• Sormur
        kjgiugigiygiyg kirjoitti:

clipperin ongelmat juontunevat siitä että omistaja on kelmi.

Kumma että kadun toisella puolella oleva saman omistajan taidekauppa on kyllä auki, liikkeet varmaan yhtiöitetty erilleen!

Mutta ei omistaja sen suurempi kelmi ole kuin keskimäärin taidealalla toimivat ovat! Tottakai taiteen piirit tuomitsevat kaikki taidetta hyvin myyvät tahot, koska ne vievät valtaa taiteen virallisilta piireiltä. Suurimmat konnathan taidealalla löytyy taiteen viralliselta puolelta!

• therthertheth
        Sormur kirjoitti:

Kumma että kadun toisella puolella oleva saman omistajan taidekauppa on kyllä auki, liikkeet varmaan yhtiöitetty erilleen!

Mutta ei omistaja sen suurempi kelmi ole kuin keskimäärin taidealalla toimivat ovat! Tottakai taiteen piirit tuomitsevat kaikki taidetta hyvin myyvät tahot, koska ne vievät valtaa taiteen virallisilta piireiltä. Suurimmat konnathan taidealalla löytyy taiteen viralliselta puolelta!

Sanoin kelmiksi koska sieltä ei ole maksettu taiteilijoille rahoja ja siellä on toimittu rikollisten kanssa.Taidekauppiaan, joka kusettaa taiteilijoita, saa varmaan tuomita.Mutta sinähän tunnetusti sympatiseeraat rikollisia ja psykopaatteja.
        Mitä ja kuinka paljon clipperissä myytiin tai myydään ei ole viralliselta puolelta mitään pois sen enempää kuin bukowskinkaan myynnit.

• Sormur
        therthertheth kirjoitti:

Sanoin kelmiksi koska sieltä ei ole maksettu taiteilijoille rahoja ja siellä on toimittu rikollisten kanssa.Taidekauppiaan, joka kusettaa taiteilijoita, saa varmaan tuomita.Mutta sinähän tunnetusti sympatiseeraat rikollisia ja psykopaatteja.
        Mitä ja kuinka paljon clipperissä myytiin tai myydään ei ole viralliselta puolelta mitään pois sen enempää kuin bukowskinkaan myynnit.

""Sanoin kelmiksi koska sieltä ei ole maksettu taiteilijoille rahoja ja siellä on toimittu rikollisten kanssa.Taidekauppiaan, joka kusettaa taiteilijoita, saa varmaan tuomita.""

Taiteilija joutuu monesti odottamaan rahojaan, itsellänikin on useammastakin paikasta saatavia ja vanhimmat jo muutamia vuosia vanhoja ja kyllä minä aika-ajoin käyn asiasta muistuttamassa ja useasti velalliset lyhentävät velkojaan myös kun heitä muistutetaan asiasta! Tosin tälläkin hetkellä olen saanut kahdesta teoksesta rahat etukäteen, vaikka ne ovat keskeneräisiä! Taideliikkeen konkurssi on sitten toinen asia, vaikka itseltäni ei ole keneltäkään konkurssin tehneeltä galleristilta jäänyt saamatta senttiäkään!

""Mutta sinähän tunnetusti sympatiseeraat rikollisia ja psykopaatteja.""

Nää on taas näitä juttuja joita on yhelppo heitellä nimimerkin suojasta, mutta sanoppa se omalla nimelläsi, ei taida kantti kestää!?

""Mitä ja kuinka paljon clipperissä myytiin tai myydään ei ole viralliselta puolelta mitään pois sen enempää kuin bukowskinkaan myynnit.""

Elävän taiteilijan teosten myynti kasvattaa aina taiteilijan mainetta ja taiteen virallinen puoli taas haluaisi itse päättää kansalle esittettävän ja myydyn taiteen ja näin päättää myös arvostuksista! Tämän takiahan koko virallinen taideorganisaatio on kautta historian ollut jälkijunassa arvostuksiensa kanssa! Nämä virallisen taidemaailman esimerkiksi Palmun vuosikausien selkäänpuukottamiset, ovat vain hiekkalaatikon keskenkasvuisten kakaroiden pelkoa oman auktoriteetin ja vallan menettämisestä!

• lknjbvh

Kun et näköjään tiedä clipperin suhmuroinneista mitään niin pitäisit pääsi kiinni.
      Jos itse olet niin harrastelijamainen ja typerä että odottelet vuosia rahojasi niin se on sinun ongelmasi. Kuukausien vedätys maksuissa ei ole mitenkään hyvän tavan mukaista mikäli asiasta ei ole erikseen sovittu. Homma on pielessä siinä vaiheessa kun ostajalle pitää ruveta muistuttelemaan maksamisesta. Kuullostaa todella amatöörimäiseltä toimintasi.

Luuletko sinä lapsiparka todella että taideorganisaatioita kiinnostaa mitä artclipperissä myydään? Taulukauppiaat ovat saaneet uskoteltua todella tehokkaasti kaiken maailman tolloille että myytyjen taulujen määrä on merkki taiteilijan merkittävyydestä. Vaikka Taneli Taiteilija myisi sadoittain maalaamiaan naivistisia kuutamomaisemiaan niin taiteellinen arvo mitataan aivan muilla kriteereillä.
      Palmua ei pidetty eikä pidetä relevanttina taiteilijana siksi koska hänen työnsä ovat vanhahtavia ja hänen ilmaisunsa on valmiiksi pureskeltua ja itsestään selvää, toisin kuin olivat ne taiteilijat joista hän on ammentanut.

• Sormur

""Kun et näköjään tiedä clipperin suhmuroinneista mitään niin pitäisit pääsi kiinni.""

No mutta kerroppa meille niistä suhmuroinneista ja kerroppa ihan omnalla nimellä, kai me suomalaiset olemme sentään vielä rehellinen kansa joka uskaltaa seistä sanojensa takana?

""Kuullostaa todella amatöörimäiseltä toimintasi.""

Ai minusta sinun toimintasi on erittäin amatöörimäistä, sen sijaan että menisit omistajalta hakemaan rahasi, niin täällä kiukuttelet kuin pikkukakara nimimerkkisi suojasta. Kerro rehellisesti mitä on jäänyt saamatta ja mistä, sekä tee se rohkeasti omalla nimelläsi! Vai onkohan niitä saatavia ollenkaan, ettei tääkin olis vain näitä raukkisten selkäänpuukotuksia yhtä galleristia kohtaan? Onhan näitä nähty!

""Taulukauppiaat ovat saaneet uskoteltua todella tehokkaasti kaiken maailman tolloille että myytyjen taulujen määrä on merkki taiteilijan merkittävyydestä.""

Ja jotkut tollot kuvittelevat arvostuksien tulevan virallisia teitä systeemin portaissa persukkaa nuolemalla ja olemalla samanmielisiä kulloinkin vallassa olevien poliittisten tahojen kanssa! Heh heh!

""Palmua ei pidetty eikä pidetä relevanttina taiteilijana siksi koska hänen työnsä ovat vanhahtavia ja hänen ilmaisunsa on valmiiksi pureskeltua ja itsestään selvää, toisin kuin olivat ne taiteilijat joista hän on ammentanut.""

Nämä on näitä selityksiä, varmaan siellä taiteen virallisella puolella harmittaa kun yksi menee kaikkien ohi niin että sujahtaa, vaikka itsellä on koko virallinen organisaatio tukena ja apuna! Ei kai siinä sitten muuta voi kuin leimata kopioijaksi, markkinamieheksi tai ihan miksikä kukakin ja milloinkin keksii!

• Minulla.........

ei ole tarvetta selittää kaltaisellesi puuhastelijalle yhtään mitään.Jos tuntisit ja seuraisit alaa niinkuin ammatti-ihminen tekee niin tietäisit kyllä kuvioista. Mutta ethän sinä tiedä kun kykysi ei ole alalle pääsemiseen riittänyt. Tästä näkee millainen säälittävä hölmö olet kun kuvittelet että on taiteilijan tehtävä juoksennella anelemassa rahojaan galleristilta.Eipä taida statuksesi olla kovin korkea kun sinua pystyy kyykyttämään tuolla tavoin!Sinulla sitä riittää sympatiaa kaikenmaailman puliveivareille.Mutta kuten jo todettua, omapa on ongelmasi.
      Omia töitäni ei ole koskaan ollut missään artclipperin kaltaisessa taulumyymälässä. Kertoo myös paljon harrastelijamaisuudestasi ettet erota taulukauppiaan ja galleristin eroa.
      Mitä tulee arvostukseen, totuus on se että virallinen taso kuraattoreineen, galleristeineen,kriitikoineen, museoineen ja tutkijoineen päättää siitä mikä taide jää Suomen taidehistoriaan ja mikä ei, ja sinun kaltaistesi pässien ruikutukset eivät sitä asiaa muuta. Vai voitko todistaa päinvastaista?

• TottaMaar

On tietty ero Gallerian ja pahaisen taulukauppiaan välillä! ;) Asiointi tuollaisen taulukauppiaan kanssa kertoo taiteilijasta aika paljon :D
        Niinkuin huomataan, kurinalainen ja järjestäytynyt taiteilija on täysin vailla tuollaisia huolia ja pystyy paneutumaan itse työntekoon täysipainoisesti. Galleristit ovat niitä jotka hoitavat taiteilijan tulopuolen ilman kyseisiä hammasten kiristyksiä.
        Itse en koskaan ole vaivannut päätäni noilla finanssiongelmilla sen jälkeen kun tein ensimmäisen sopimuksen Galleristini kanssa. Huom! leivässä olen pysynyt- puhumattakaan muista pakollisista kustannuksista. Lisäksi kerran vuodessa käyn opintomatkoilla ulkomailla jonka kulut saan vähentää verotuksessa- siis jos en sinä vuonna ole saanut apurahaa siihen tarkoitukseen.
        Taiteilijan kannattaa siis järjestäytyä kaikin puolin- tietenkin jos hänellä on siihen edellytykset. Se onkin sitten jo tarina uusi. Oikeaa lahjakkuutta ja ahkeruutta pitää löytyä.

• Sormur!

""ei ole tarvetta selittää kaltaisellesi puuhastelijalle yhtään mitään.""

Olisit nyt kertonut totuuden, ettet kykene selittämään! Ja mitä ihmettä sitten aloitat tällaisen valitusketjun, jos tarkoituksesi ei olekaan kertoa tosiasioita vaan nimimerkin suojasta ampua katkeruuttasi yhtä dalleristia olemattomilla höpötyksilläsi?

""Jos tuntisit ja seuraisit alaa niinkuin ammatti-ihminen tekee niin tietäisit kyllä kuvioista. Mutta ethän sinä tiedä kun kykysi ei ole alalle pääsemiseen riittänyt.""

Aivan kuten haukkumasi galleristinkin kohdalla, on helppo esitellä vaikka mitä nimimerkkinsä suojasta raukkamaisesti, mutta olisiko sinusta esittämään millä eväillä olet tällaiseen lopputulokseen päätynyt? Eli onko sinusta esittelemään sitä ihan omaa taidettasi, vai oliko tarkoituskin vain ni9mimerkin suojasta selkäänpuukottaa toista taiteilijaa?

""Tästä näkee millainen säälittävä hölmö olet kun kuvittelet että on taiteilijan tehtävä juoksennella anelemassa rahojaan galleristilta.Eipä taida statuksesi olla kovin korkea kun sinua pystyy kyykyttämään tuolla tavoin!""

Jaa a, kumpihan meistä se hölmö oikein olikaan, minä joka haen saatavani itse, vai sinä joka ruikutat niistä anonyymipalstalla nimimerkin suojasta, kun ei ole miestä hakemaan edes omia rahojaan!

""Omia töitäni ei ole koskaan ollut missään artclipperin kaltaisessa taulumyymälässä.""

Ai tästäkö kenkä puristikin, galleristi ei siis suhtautunut vakavasti teoksiisi! Olisit heti kertonut totuuden ja että syy katkeraan kirjoitukseesi liittyykin siihen ettei teoksiisi suhtauduttu ymmärryksellä! Ja mitä ihmettä selität saamatta jääneistä rahoista, jos teoksiasi ei ole ollut edes myynnissä kyseisessä galleriassa?

""Mitä tulee arvostukseen, totuus on se että virallinen taso kuraattoreineen, galleristeineen,kriitikoineen, museoineen ja tutkijoineen päättää siitä mikä taide jää Suomen taidehistoriaan ja mikä ei, ja sinun kaltaistesi pässien ruikutukset eivät sitä asiaa muuta. Vai voitko todistaa päinvastaista?""

Todistaa asian voi aivan helposti, ei tarvitse tutkia kuin taidehistoriaa! Se höpö höpö jengi jonka luettelit, on kautta historian ollut väärässä arvostuksineen! Ja minulle on aivan sama mikä pilipali jengi pääsee suomen taidehistoriaan poliittisilla suhteillaan, omat tähtäimeni ovat muualla!

• Sormur!
        TottaMaar kirjoitti:

On tietty ero Gallerian ja pahaisen taulukauppiaan välillä! ;) Asiointi tuollaisen taulukauppiaan kanssa kertoo taiteilijasta aika paljon :D
        Niinkuin huomataan, kurinalainen ja järjestäytynyt taiteilija on täysin vailla tuollaisia huolia ja pystyy paneutumaan itse työntekoon täysipainoisesti. Galleristit ovat niitä jotka hoitavat taiteilijan tulopuolen ilman kyseisiä hammasten kiristyksiä.
        Itse en koskaan ole vaivannut päätäni noilla finanssiongelmilla sen jälkeen kun tein ensimmäisen sopimuksen Galleristini kanssa. Huom! leivässä olen pysynyt- puhumattakaan muista pakollisista kustannuksista. Lisäksi kerran vuodessa käyn opintomatkoilla ulkomailla jonka kulut saan vähentää verotuksessa- siis jos en sinä vuonna ole saanut apurahaa siihen tarkoitukseen.
        Taiteilijan kannattaa siis järjestäytyä kaikin puolin- tietenkin jos hänellä on siihen edellytykset. Se onkin sitten jo tarina uusi. Oikeaa lahjakkuutta ja ahkeruutta pitää löytyä.

""Taiteilijan kannattaa siis järjestäytyä kaikin puolin- tietenkin jos hänellä on siihen edellytykset.""

Pahin este taiteilijan kasvulle on juuri kuulua joihinkin ryhmiin, koska se estää taiteilijan autonomisoitumisen, itsenäistymisen ja aikuiseksi kasvamisen, taiteilijan ei pidä pyrkiä olemaan "me", vaan taiteilijan pitää pyrkiä olemaan "MINÄ" ja se toteutuu parhaiten ilman minkäänlaisia sidoksia, vain siten asioita voi katsella ulkopuolisena ja itsenäisenä ja myös ottaa niihin parhaiten kantaa!

Taiteilijajärjestöthän keräävät näitä lahjattomia keskenkasvuisia samanmielisiä yhteisöihinsä, jo kouluissa järjestöihin kuuluvat opettajat keräävät uskollista hovia ympärilleen, joita sitten suosittelevat järjestöihin jäseniksi ja näin koko taidealalla pätevyys, lahjakkuus ja osaaminen on ohitettu sopivuudella! Kuten kaikessa virallisessa toiminnassa!

• niinpä niin....
        Sormur! kirjoitti:

""Taiteilijan kannattaa siis järjestäytyä kaikin puolin- tietenkin jos hänellä on siihen edellytykset.""

Pahin este taiteilijan kasvulle on juuri kuulua joihinkin ryhmiin, koska se estää taiteilijan autonomisoitumisen, itsenäistymisen ja aikuiseksi kasvamisen, taiteilijan ei pidä pyrkiä olemaan "me", vaan taiteilijan pitää pyrkiä olemaan "MINÄ" ja se toteutuu parhaiten ilman minkäänlaisia sidoksia, vain siten asioita voi katsella ulkopuolisena ja itsenäisenä ja myös ottaa niihin parhaiten kantaa!

Taiteilijajärjestöthän keräävät näitä lahjattomia keskenkasvuisia samanmielisiä yhteisöihinsä, jo kouluissa järjestöihin kuuluvat opettajat keräävät uskollista hovia ympärilleen, joita sitten suosittelevat järjestöihin jäseniksi ja näin koko taidealalla pätevyys, lahjakkuus ja osaaminen on ohitettu sopivuudella! Kuten kaikessa virallisessa toiminnassa!

Sormuri se latelee näitä tyypillisiä luuserin selityksiä omalle pärjäämättömyydelleen.

• Näinhän se on!
        niinpä niin.... kirjoitti:

Sormuri se latelee näitä tyypillisiä luuserin selityksiä omalle pärjäämättömyydelleen.

""Sormuri se latelee näitä tyypillisiä luuserin selityksiä omalle pärjäämättömyydelleen.""

Sormurin kanssa voi aina kilpailla avoimesti omalla pärjäämisellään, jos kantti riittää muuhunkin kuin nimimerkin suojasta kateellisena ampumaan! Mutta kun niitä kilpailijoita ei ole näkynyt mutta sitäkin enemmän kaltaisiasi raukkamaisia selkäänpuukottajia!!!

• voi voi voi = )
        Sormur! kirjoitti:

""ei ole tarvetta selittää kaltaisellesi puuhastelijalle yhtään mitään.""

Olisit nyt kertonut totuuden, ettet kykene selittämään! Ja mitä ihmettä sitten aloitat tällaisen valitusketjun, jos tarkoituksesi ei olekaan kertoa tosiasioita vaan nimimerkin suojasta ampua katkeruuttasi yhtä dalleristia olemattomilla höpötyksilläsi?

""Jos tuntisit ja seuraisit alaa niinkuin ammatti-ihminen tekee niin tietäisit kyllä kuvioista. Mutta ethän sinä tiedä kun kykysi ei ole alalle pääsemiseen riittänyt.""

Aivan kuten haukkumasi galleristinkin kohdalla, on helppo esitellä vaikka mitä nimimerkkinsä suojasta raukkamaisesti, mutta olisiko sinusta esittämään millä eväillä olet tällaiseen lopputulokseen päätynyt? Eli onko sinusta esittelemään sitä ihan omaa taidettasi, vai oliko tarkoituskin vain ni9mimerkin suojasta selkäänpuukottaa toista taiteilijaa?

""Tästä näkee millainen säälittävä hölmö olet kun kuvittelet että on taiteilijan tehtävä juoksennella anelemassa rahojaan galleristilta.Eipä taida statuksesi olla kovin korkea kun sinua pystyy kyykyttämään tuolla tavoin!""

Jaa a, kumpihan meistä se hölmö oikein olikaan, minä joka haen saatavani itse, vai sinä joka ruikutat niistä anonyymipalstalla nimimerkin suojasta, kun ei ole miestä hakemaan edes omia rahojaan!

""Omia töitäni ei ole koskaan ollut missään artclipperin kaltaisessa taulumyymälässä.""

Ai tästäkö kenkä puristikin, galleristi ei siis suhtautunut vakavasti teoksiisi! Olisit heti kertonut totuuden ja että syy katkeraan kirjoitukseesi liittyykin siihen ettei teoksiisi suhtauduttu ymmärryksellä! Ja mitä ihmettä selität saamatta jääneistä rahoista, jos teoksiasi ei ole ollut edes myynnissä kyseisessä galleriassa?

""Mitä tulee arvostukseen, totuus on se että virallinen taso kuraattoreineen, galleristeineen,kriitikoineen, museoineen ja tutkijoineen päättää siitä mikä taide jää Suomen taidehistoriaan ja mikä ei, ja sinun kaltaistesi pässien ruikutukset eivät sitä asiaa muuta. Vai voitko todistaa päinvastaista?""

Todistaa asian voi aivan helposti, ei tarvitse tutkia kuin taidehistoriaa! Se höpö höpö jengi jonka luettelit, on kautta historian ollut väärässä arvostuksineen! Ja minulle on aivan sama mikä pilipali jengi pääsee suomen taidehistoriaan poliittisilla suhteillaan, omat tähtäimeni ovat muualla!

Artclipper on sekaantunut rikollisiin toimiin, siitä on lehdissäkin kerrottu.Muusta on turha kaltaisesi lapsukaisen kanssa kinailla, asiat ovat niinkuin ovat vaikka kuinka polkisit jalkaa.
        Taidemyynnistä saadut rahat olen saanut galleristilta aina tilille sovittuna päivänä ilman että minun olisi niitä tarvinnut kuljeskella anelemassa.Kuten ilmeisesti sinun pitää tehdä. Konttaa siis rauhassa rahojesi perässä, kun statuksesi on kerran niin huono etteivät ihmiset kunnioita sinua sen vertaa että maksaisivat.Tuollainen pelle joka kulkee ruikuttamassa rahojaan vuosikausia on kyllä väärällä alalla.Oikeissa gallerioissa ei kyykytetä taiteilijoita kuten sinulle tehdään, missä lie hölynpölytaidemyymälässä taulujasi lieneekään.

Olet totaalinen amatööri jos todella kuvittelet että taulukauppiaat ovat galleristeja ja taulumyymälät gallerioita.Amatöörimäisyytesi ovat huomanneet näköjään myös muutkin kun kerran pystyvät ukottamaan sinua kuvailemallasi tavalla.

Minä en aloittanut tätä ketjua, spekuloin syitä artclipperin lopettamiseen.Sitten sinä rupesit tapasi mukaan puolustamaan kaiken maailman hämärämiehiä. Et tiedä asiasta yhtään mitään, mutta koska olet tyhmä, alat jänkätä asiasta kuin 3 vuotias lapsi.Syy miksi otin asiaan kantaa on se että kaikki taiteilijoita huijaavat taulukauppiaat ansaitsevat kaiken pahan mitä niskaansa vaan saavat ja olen vihainen kaikkien huijattujen taiteilijoiden puolesta.
        Samoin nautin myös siitä kun näen miten narsistien ja muiden suuruudenhullujen turvat tukitaan ja heidän vahingolliset toimensa estetään.On se varmasti katkeraa kun huomaa ettei maailma tanssikkaan oman pillin mukaan.Omia läheisiä voi kyllä aina tyrannisoida, mutta luojan kiitos hulluja ei päästetä järjestöihin terrorisoimaan.Se on oikeuttà!

Kaltaisesi narsistihäviäjät pyrkivät aina selittämään omaa kyvyttömyyttään sillä että muut ovat jotain "pilipalijengiä".Todella läpinäkyvää ja säälittävää toimintaa sinulta, sormur. Olet katkera ja kateellinen hölmö, ja tiedät sen itsekkin.

Ja rupea itse kirjoittelemaan omalla nimelläsi, idiootti. Vai onko nimesi Sormur?

• Voi Sormur!
        Sormur! kirjoitti:

Voi sinua ihmisriepua kun sinulla on noin vainoharhainen käsitys yhteisöllisyydestä ja järjestäytymisestä!
        Toisaalta myös hämmästelen noita sinun aikaisempia lausuntojasi palstalla muutamia vuosia taakkeppäin jolloin annoit meidän ymmärtää että itsekin aikanasi olit pyrkinyt esimerkiksi taidemaalariliittoon- ja edelleen taiteilijamatrikkeliin? Tuntuu kyllä nyt hiukan ristiriitaiselta! Ehkä jopa sen vuoksi olet myös sitten myöhemmin leimannut koko taidekentän virallisine- sekä epävirallisine "kytkentöineen" sinun oikeuksiesi- kuten myöskin ihmisoikeutesi polkijoiksi!? Mikähän tässä nyt sitten on oikea totuus? Olisi todella kiva tietää mikä sinun pääsi lopulta on kääntänyt? Vai oletko niitä joidenka mielipiteet muuttuu säiden mukaan esimerkiksi? ;)

• Sormur!
        voi voi voi = ) kirjoitti:

Artclipper on sekaantunut rikollisiin toimiin, siitä on lehdissäkin kerrottu.Muusta on turha kaltaisesi lapsukaisen kanssa kinailla, asiat ovat niinkuin ovat vaikka kuinka polkisit jalkaa.
        Taidemyynnistä saadut rahat olen saanut galleristilta aina tilille sovittuna päivänä ilman että minun olisi niitä tarvinnut kuljeskella anelemassa.Kuten ilmeisesti sinun pitää tehdä. Konttaa siis rauhassa rahojesi perässä, kun statuksesi on kerran niin huono etteivät ihmiset kunnioita sinua sen vertaa että maksaisivat.Tuollainen pelle joka kulkee ruikuttamassa rahojaan vuosikausia on kyllä väärällä alalla.Oikeissa gallerioissa ei kyykytetä taiteilijoita kuten sinulle tehdään, missä lie hölynpölytaidemyymälässä taulujasi lieneekään.

Olet totaalinen amatööri jos todella kuvittelet että taulukauppiaat ovat galleristeja ja taulumyymälät gallerioita.Amatöörimäisyytesi ovat huomanneet näköjään myös muutkin kun kerran pystyvät ukottamaan sinua kuvailemallasi tavalla.

Minä en aloittanut tätä ketjua, spekuloin syitä artclipperin lopettamiseen.Sitten sinä rupesit tapasi mukaan puolustamaan kaiken maailman hämärämiehiä. Et tiedä asiasta yhtään mitään, mutta koska olet tyhmä, alat jänkätä asiasta kuin 3 vuotias lapsi.Syy miksi otin asiaan kantaa on se että kaikki taiteilijoita huijaavat taulukauppiaat ansaitsevat kaiken pahan mitä niskaansa vaan saavat ja olen vihainen kaikkien huijattujen taiteilijoiden puolesta.
        Samoin nautin myös siitä kun näen miten narsistien ja muiden suuruudenhullujen turvat tukitaan ja heidän vahingolliset toimensa estetään.On se varmasti katkeraa kun huomaa ettei maailma tanssikkaan oman pillin mukaan.Omia läheisiä voi kyllä aina tyrannisoida, mutta luojan kiitos hulluja ei päästetä järjestöihin terrorisoimaan.Se on oikeuttà!

Kaltaisesi narsistihäviäjät pyrkivät aina selittämään omaa kyvyttömyyttään sillä että muut ovat jotain "pilipalijengiä".Todella läpinäkyvää ja säälittävää toimintaa sinulta, sormur. Olet katkera ja kateellinen hölmö, ja tiedät sen itsekkin.

Ja rupea itse kirjoittelemaan omalla nimelläsi, idiootti. Vai onko nimesi Sormur?

""Artclipper on sekaantunut rikollisiin toimiin, siitä on lehdissäkin kerrottu.Muusta on turha kaltaisesi lapsukaisen kanssa kinailla, asiat ovat niinkuin ovat vaikka kuinka polkisit jalkaa.""

Voisitko sanojesi tueksi linkittää lähteet, vai oliko sillä muita lapsukaisiksi kutsuvalla ja itseänsä aikuiseksi kuvittelevalla nimimerkin suojassa esiintyvällä puskajussilla esittää muita kuin omia väitteitään?

""Taidemyynnistä saadut rahat olen saanut galleristilta aina tilille sovittuna päivänä ilman että minun olisi niitä tarvinnut kuljeskella anelemassa.Kuten ilmeisesti sinun pitää tehdä. Konttaa siis rauhassa rahojesi perässä, kun statuksesi on kerran niin huono etteivät ihmiset kunnioita sinua sen vertaa että maksaisivat.Tuollainen pelle joka kulkee ruikuttamassa rahojaan vuosikausia on kyllä väärällä alalla.Oikeissa gallerioissa ei kyykytetä taiteilijoita kuten sinulle tehdään, missä lie hölynpölytaidemyymälässä taulujasi lieneekään.""

Olet hiukan käsittänyt väärin asian meikäläisen suhteen, eikä ole tarvetta korjata asioita! Mutta miksi ihmeessä kitiset gallerian maksamatta jääneistä tilityksistä, jos kerran itselläsi ei ole saatavia kyseisestä galleriasta. Mustamaalaamassa ja selkäänpuukottamassako olet???

""Syy miksi otin asiaan kantaa on se että kaikki taiteilijoita huijaavat taulukauppiaat ansaitsevat kaiken pahan mitä niskaansa vaan saavat ja olen vihainen kaikkien huijattujen taiteilijoiden puolesta.""

Niin ja kertomasi mukaan sinulta ei koskaan ole jäänyt mitään saamatta ajallaan, mutta olet kuullut huhupuheina että joltakin on jäänyt jotain saamatta kyseisestä galleriasta ja tulit tänne kertomaan asian ilman omakohtaista kokemusta! Älä nyt viitsi, kaunasi gallerian omistajaa kohtaan on ilmiselvää, tai toinen vaihtoehto on että et ilmeisesti ole aivan terve korvien välistä!

Katkeruutesi muuten ei näköjään ulotu ainoastaan puhutun gallerian galleristiin, vaan kirjoituksesi perusteella myös oma lahjakkuuteni on saanut pääsi niin sekaisin että nimimerkkisi suojasta uskallat mustamaalata ja selkäänpuukottaa minuakin ja haukkua teoksiani, mutta omiasi et ole esittänyt ja se kertookin kaiken! Varmaan millään muulla alalla ei ole niin paljon kaltaisiasi nimimerkin suojasta mustamaalaavia ja selkäänpuukottavia lahjattomia ja katkeria ihmisiä!

• Sormur!
        Voi Sormur! kirjoitti:

Voi sinua ihmisriepua kun sinulla on noin vainoharhainen käsitys yhteisöllisyydestä ja järjestäytymisestä!
        Toisaalta myös hämmästelen noita sinun aikaisempia lausuntojasi palstalla muutamia vuosia taakkeppäin jolloin annoit meidän ymmärtää että itsekin aikanasi olit pyrkinyt esimerkiksi taidemaalariliittoon- ja edelleen taiteilijamatrikkeliin? Tuntuu kyllä nyt hiukan ristiriitaiselta! Ehkä jopa sen vuoksi olet myös sitten myöhemmin leimannut koko taidekentän virallisine- sekä epävirallisine "kytkentöineen" sinun oikeuksiesi- kuten myöskin ihmisoikeutesi polkijoiksi!? Mikähän tässä nyt sitten on oikea totuus? Olisi todella kiva tietää mikä sinun pääsi lopulta on kääntänyt? Vai oletko niitä joidenka mielipiteet muuttuu säiden mukaan esimerkiksi? ;)

""Voi sinua ihmisriepua kun sinulla on noin vainoharhainen käsitys yhteisöllisyydestä ja järjestäytymisestä!""

Ei vaan hyvin realistinen ja todenmukainen, vaikka tottakai virallinen propagandatoimisto muuta väittääkin!

""Toisaalta myös hämmästelen noita sinun aikaisempia lausuntojasi palstalla muutamia vuosia taakkeppäin jolloin annoit meidän ymmärtää että itsekin aikanasi olit pyrkinyt esimerkiksi taidemaalariliittoon- ja edelleen taiteilijamatrikkeliin? Tuntuu kyllä nyt hiukan ristiriitaiselta!""

Ei tarvitsisi hämmästellä jos uskaltaisit kysyä asiaa omalla nimelläsi rohkeasti, koska minulla oli omat syyni liittoon pyrkimisellä ja sehän selvitti sen minkä halusinkin, meriitit eivät ratkaise, vaan kouluaikana opettajien kanssa samat mielipiteet ja opettajien laittomista toimnista viranomaisille valehteleminen!

""Ehkä jopa sen vuoksi olet myös sitten myöhemmin leimannut koko taidekentän virallisine- sekä epävirallisine "kytkentöineen" sinun oikeuksiesi- kuten myöskin ihmisoikeutesi polkijoiksi!?""

Siis minäkö olen leimannut? Eiköhän porukka ole leimannut ihan itsensä ja EIT vahvistaa asian tulevaisuudessa!

""Mikähän tässä nyt sitten on oikea totuus? Olisi todella kiva tietää mikä sinun pääsi lopulta on kääntänyt? Vai oletko niitä joidenka mielipiteet muuttuu säiden mukaan esimerkiksi? ;)""

Ei mielipiteet eivät muutu, vaan asiat muuttuvat ja niiden ajamisen tyylit vaihtuvat! Ja mitä tulee oikeaan totuuteen, niin ethän sinä sitä kestäisi ja sen takiahan kirjoitteletkin nimimerkkisi suojasta!

• Kiitti vastauksesta!
        Sormur! kirjoitti:

""Voi sinua ihmisriepua kun sinulla on noin vainoharhainen käsitys yhteisöllisyydestä ja järjestäytymisestä!""

Ei vaan hyvin realistinen ja todenmukainen, vaikka tottakai virallinen propagandatoimisto muuta väittääkin!

""Toisaalta myös hämmästelen noita sinun aikaisempia lausuntojasi palstalla muutamia vuosia taakkeppäin jolloin annoit meidän ymmärtää että itsekin aikanasi olit pyrkinyt esimerkiksi taidemaalariliittoon- ja edelleen taiteilijamatrikkeliin? Tuntuu kyllä nyt hiukan ristiriitaiselta!""

Ei tarvitsisi hämmästellä jos uskaltaisit kysyä asiaa omalla nimelläsi rohkeasti, koska minulla oli omat syyni liittoon pyrkimisellä ja sehän selvitti sen minkä halusinkin, meriitit eivät ratkaise, vaan kouluaikana opettajien kanssa samat mielipiteet ja opettajien laittomista toimnista viranomaisille valehteleminen!

""Ehkä jopa sen vuoksi olet myös sitten myöhemmin leimannut koko taidekentän virallisine- sekä epävirallisine "kytkentöineen" sinun oikeuksiesi- kuten myöskin ihmisoikeutesi polkijoiksi!?""

Siis minäkö olen leimannut? Eiköhän porukka ole leimannut ihan itsensä ja EIT vahvistaa asian tulevaisuudessa!

""Mikähän tässä nyt sitten on oikea totuus? Olisi todella kiva tietää mikä sinun pääsi lopulta on kääntänyt? Vai oletko niitä joidenka mielipiteet muuttuu säiden mukaan esimerkiksi? ;)""

Ei mielipiteet eivät muutu, vaan asiat muuttuvat ja niiden ajamisen tyylit vaihtuvat! Ja mitä tulee oikeaan totuuteen, niin ethän sinä sitä kestäisi ja sen takiahan kirjoitteletkin nimimerkkisi suojasta!

-Tai "vastauksesta ja vastauksesta" ainakin se vahvisti minun ja monen muunkin käsitystä tuosta ailahtelevaisuudestasi joka ei todellakaan ole perinteisen Suomalaisen jämyn ja rehdin miehen pyyteetöntä ja tanua politiikkaa. Sinä muodostat mielipiteesi sen mukaan mitä itse saat periaatteella "jos et anna minulle kahvia, et ole minun kaveri ja oikeastaan vihaankin kahvia ja jopa sen keittäjiä", eikös se näin olekin?
        Se on kuitenkin hyvä asia että noin outona ihmisenä kuulut "näine periaatteinesi" selkeään vähemmistöön ja ihan mielellään saat heittää hetulaa tällä palstalla ja itse mustamaalata ja munata itsesi sinne maanrakoosi minne sinulla näyttää olevan päivä päivältä kiihkeämpi hinku.
        Moitit kaiken lisäksi minua siitä kun kirjoitan nimimerkillä ja huom! Nimimerkin takaa itsekin!!!??? Voisit olla edelläkävijä esittää tuon toiveesi omalla nimelläsi, se olisi paljonkin reilumpaa vai mitä? No, herrasmiehenä en kuitenkaan viitsi viitata älykkyysosamäärääsi sillä sellainen on rumaa jopa tällaisella anonyymipalstalla.
        Mutta parempaa ja hieman sovinnollisempaa uutta vuotta toivotan jopa sinullekin!

• Sormur!
        Kiitti vastauksesta! kirjoitti:

-Tai "vastauksesta ja vastauksesta" ainakin se vahvisti minun ja monen muunkin käsitystä tuosta ailahtelevaisuudestasi joka ei todellakaan ole perinteisen Suomalaisen jämyn ja rehdin miehen pyyteetöntä ja tanua politiikkaa. Sinä muodostat mielipiteesi sen mukaan mitä itse saat periaatteella "jos et anna minulle kahvia, et ole minun kaveri ja oikeastaan vihaankin kahvia ja jopa sen keittäjiä", eikös se näin olekin?
        Se on kuitenkin hyvä asia että noin outona ihmisenä kuulut "näine periaatteinesi" selkeään vähemmistöön ja ihan mielellään saat heittää hetulaa tällä palstalla ja itse mustamaalata ja munata itsesi sinne maanrakoosi minne sinulla näyttää olevan päivä päivältä kiihkeämpi hinku.
        Moitit kaiken lisäksi minua siitä kun kirjoitan nimimerkillä ja huom! Nimimerkin takaa itsekin!!!??? Voisit olla edelläkävijä esittää tuon toiveesi omalla nimelläsi, se olisi paljonkin reilumpaa vai mitä? No, herrasmiehenä en kuitenkaan viitsi viitata älykkyysosamäärääsi sillä sellainen on rumaa jopa tällaisella anonyymipalstalla.
        Mutta parempaa ja hieman sovinnollisempaa uutta vuotta toivotan jopa sinullekin!

""Tai "vastauksesta ja vastauksesta" ainakin se vahvisti minun ja monen muunkin käsitystä tuosta ailahtelevaisuudestasi joka ei todellakaan ole perinteisen Suomalaisen jämyn ja rehdin miehen pyyteetöntä ja tanua politiikkaa.""

Niin suomalaisen miehen pyyteetön ja tanu politiikka on mielestäsi anonyymipalstalla toisen taiteilijan mustamaalaamista nimimerkin suojasta!

""Sinä muodostat mielipiteesi sen mukaan mitä itse saat periaatteella "jos et anna minulle kahvia, et ole minun kaveri ja oikeastaan vihaankin kahvia ja jopa sen keittäjiä", eikös se näin olekin?""

Se mitä sinä luulet, ei ole lähelläkään minkäänlaisia tosiasioita ja tiedätpä sen itsekin, koska eihän tosiasioita kertovan tarvitse vuosikausia ajojahdata toista taiteilijaa nimimerkin suojasta raukkamaisena!

""Se on kuitenkin hyvä asia että noin outona ihmisenä kuulut "näine periaatteinesi" selkeään vähemmistöön ja ihan mielellään saat heittää hetulaa tällä palstalla ja itse mustamaalata ja munata itsesi sinne maanrakoosi minne sinulla näyttää olevan päivä päivältä kiihkeämpi hinku.""

Vähemmistöön kuuluva ei pitäisi enää tänäpäivänä olla mikään ihmeellisyys ja mitä mustamaalaamisiin tulee, niin etköhän sinä nimimerkkisi suojasta ole äärimmäisen erinomainen esimerkki puskasta mustamaalauksia huutelevasta raukkiksesta!

"" No, herrasmiehenä en kuitenkaan viitsi viitata älykkyysosamäärääsi sillä sellainen on rumaa jopa tällaisella anonyymipalstalla.""

Ai pidät itseäsi älykkäänä ja herrasmiehenä kun uskallat huudella nurkan takaa nimimerkin suojasta ja mustamaalaat toista taiteilijaa! Joku voisi tietenkin pitää sinua vain lahjattomana raukkiksena ja perinpohjaisena pelkurina, joka ei uskalla muuta kuin nimimerkin suojasta huudella!!

• "Vastaukseni"
        Sormur! kirjoitti:

""Tai "vastauksesta ja vastauksesta" ainakin se vahvisti minun ja monen muunkin käsitystä tuosta ailahtelevaisuudestasi joka ei todellakaan ole perinteisen Suomalaisen jämyn ja rehdin miehen pyyteetöntä ja tanua politiikkaa.""

Niin suomalaisen miehen pyyteetön ja tanu politiikka on mielestäsi anonyymipalstalla toisen taiteilijan mustamaalaamista nimimerkin suojasta!

""Sinä muodostat mielipiteesi sen mukaan mitä itse saat periaatteella "jos et anna minulle kahvia, et ole minun kaveri ja oikeastaan vihaankin kahvia ja jopa sen keittäjiä", eikös se näin olekin?""

Se mitä sinä luulet, ei ole lähelläkään minkäänlaisia tosiasioita ja tiedätpä sen itsekin, koska eihän tosiasioita kertovan tarvitse vuosikausia ajojahdata toista taiteilijaa nimimerkin suojasta raukkamaisena!

""Se on kuitenkin hyvä asia että noin outona ihmisenä kuulut "näine periaatteinesi" selkeään vähemmistöön ja ihan mielellään saat heittää hetulaa tällä palstalla ja itse mustamaalata ja munata itsesi sinne maanrakoosi minne sinulla näyttää olevan päivä päivältä kiihkeämpi hinku.""

Vähemmistöön kuuluva ei pitäisi enää tänäpäivänä olla mikään ihmeellisyys ja mitä mustamaalaamisiin tulee, niin etköhän sinä nimimerkkisi suojasta ole äärimmäisen erinomainen esimerkki puskasta mustamaalauksia huutelevasta raukkiksesta!

"" No, herrasmiehenä en kuitenkaan viitsi viitata älykkyysosamäärääsi sillä sellainen on rumaa jopa tällaisella anonyymipalstalla.""

Ai pidät itseäsi älykkäänä ja herrasmiehenä kun uskallat huudella nurkan takaa nimimerkin suojasta ja mustamaalaat toista taiteilijaa! Joku voisi tietenkin pitää sinua vain lahjattomana raukkiksena ja perinpohjaisena pelkurina, joka ei uskalla muuta kuin nimimerkin suojasta huudella!!

Muista jatkossakin että juuri sinä sanoit tuon...en minä "Ai pidät itseäsi älykkäänä ja herrasmiehenä kun uskallat huudella nurkan takaa nimimerkin suojasta ja mustamaalaat toista taiteilijaa!"

Niin ikään teet kovin valikoivia ja juuri sinulle sopivia rinnastuksia noissa vastauksistasi. ;D
        Edelleenkin olen sitä mieltä että jos toivot keskustelukumppanisi kirjoittavan omalla nimellään niin osoittaisit tietynlaista ryhdikkyyttä jos tekisit sen omalla nimelläsi.

Ainakin minä tunnen että on turha jatkaa näin "yksipuolista" kommunikointia anonyymin henkilön kanssa jos hän ei oikeasti vastaa hänelle annettuihin viesteihin muuten kuin rinnastuksilla. Sellainen edelleenkin- väitän minä, kertoo vasta-argumentoijan luonnollisesta- tai luonnottomasta "rajoitteisuudesta" noin hieman kaunistellusti sanottuna. Älä kanna kaunaa!

• Sormur!
        "Vastaukseni" kirjoitti:

Muista jatkossakin että juuri sinä sanoit tuon...en minä "Ai pidät itseäsi älykkäänä ja herrasmiehenä kun uskallat huudella nurkan takaa nimimerkin suojasta ja mustamaalaat toista taiteilijaa!"

Niin ikään teet kovin valikoivia ja juuri sinulle sopivia rinnastuksia noissa vastauksistasi. ;D
        Edelleenkin olen sitä mieltä että jos toivot keskustelukumppanisi kirjoittavan omalla nimellään niin osoittaisit tietynlaista ryhdikkyyttä jos tekisit sen omalla nimelläsi.

Ainakin minä tunnen että on turha jatkaa näin "yksipuolista" kommunikointia anonyymin henkilön kanssa jos hän ei oikeasti vastaa hänelle annettuihin viesteihin muuten kuin rinnastuksilla. Sellainen edelleenkin- väitän minä, kertoo vasta-argumentoijan luonnollisesta- tai luonnottomasta "rajoitteisuudesta" noin hieman kaunistellusti sanottuna. Älä kanna kaunaa!

""Älä kanna kaunaa!""

Ei ole mitään syytä, enhän edes tiedä kuka pusikosta ampuva vellihousu siellä kirjoittelee! Mutta entäpä oma kaunasi vastakirjoittajaa kohtaan, joka niin ilmiselvästi tulee esille kirjoituksissasi? Saatko sinä siltä rauhaa?

• Niinpä.....
        Sormur! kirjoitti:

""Älä kanna kaunaa!""

Ei ole mitään syytä, enhän edes tiedä kuka pusikosta ampuva vellihousu siellä kirjoittelee! Mutta entäpä oma kaunasi vastakirjoittajaa kohtaan, joka niin ilmiselvästi tulee esille kirjoituksissasi? Saatko sinä siltä rauhaa?

Sinulla on kaiken kaikkiaan paha tapa leimata kaikki sinulle vastanneet tuolla tavalla "enhän edes tiedä kuka pusikosta ampuva vellihousu siellä kirjoittelee!"

Etkö ystäväiseni millään muotoa edes uskalla kuvitellakaan että täällä saattaisi olla sinullekin- ja sinun uraasi silmällä pitäen kovinkin tärkeitä ihmisiä kuulostelemassa!?
        Varsinkin nyt kun lähes kaikki sinut täällä tunnistavat ihan selkeästi noista sinun kannanotoistasi ihan tiettyjä "piirejä" kohtaan.
        Sinun toiveesi ja tavoitteesi ovat nyt kyllä todella saavuttanut kohteesi :D Tuskin sinä itse ihan oikeasti niistä tulet nauttimaan;) Kun lisäksi tiedän ja tunnen sinun luonteenpiirteet ihan täpötäysillä, olen periaatteessa ihan huolissani sinun henkisestä pärjäämisestäsi näiden "ongelmiesi" kanssa!

Tässä tapauksessa taidettiin mennä ihan ulalle! XD Nimittäin tuo ketjun aloitus oli ihan toinen. :D Mutta sinä vanha ystäväni ihan konkreettisesti "kaivoit verta nenästäni" ja minä annan tietenkin takaisin paremmin kuin sinä ikinä pystyt minulle antamaan! Miltä nyt tuntuu???

• Sormur!
        Niinpä..... kirjoitti:

Sinulla on kaiken kaikkiaan paha tapa leimata kaikki sinulle vastanneet tuolla tavalla "enhän edes tiedä kuka pusikosta ampuva vellihousu siellä kirjoittelee!"

Etkö ystäväiseni millään muotoa edes uskalla kuvitellakaan että täällä saattaisi olla sinullekin- ja sinun uraasi silmällä pitäen kovinkin tärkeitä ihmisiä kuulostelemassa!?
        Varsinkin nyt kun lähes kaikki sinut täällä tunnistavat ihan selkeästi noista sinun kannanotoistasi ihan tiettyjä "piirejä" kohtaan.
        Sinun toiveesi ja tavoitteesi ovat nyt kyllä todella saavuttanut kohteesi :D Tuskin sinä itse ihan oikeasti niistä tulet nauttimaan;) Kun lisäksi tiedän ja tunnen sinun luonteenpiirteet ihan täpötäysillä, olen periaatteessa ihan huolissani sinun henkisestä pärjäämisestäsi näiden "ongelmiesi" kanssa!

Tässä tapauksessa taidettiin mennä ihan ulalle! XD Nimittäin tuo ketjun aloitus oli ihan toinen. :D Mutta sinä vanha ystäväni ihan konkreettisesti "kaivoit verta nenästäni" ja minä annan tietenkin takaisin paremmin kuin sinä ikinä pystyt minulle antamaan! Miltä nyt tuntuu???

""Etkö ystäväiseni millään muotoa edes uskalla kuvitellakaan että täällä saattaisi olla sinullekin- ja sinun uraasi silmällä pitäen kovinkin tärkeitä ihmisiä kuulostelemassa!?""

Tässä olet oikeassa, en mitenkään usko tällä palstalla olevan ketään jolla olisi merkitystä minun taiteilijanuralleni!

""Varsinkin nyt kun lähes kaikki sinut täällä tunnistavat ihan selkeästi noista sinun kannanotoistasi ihan tiettyjä "piirejä" kohtaan.""

Tarkoitatko että tietyt piirit saattavat suuttua? Tuskinpa tuo nyt minua haittaa, itsehän ovat aloittaneet ja minä seison kyllä tarvittaessa sanojeni takana, toisin kuin olen taidealalla yleisesti huomatun olevan tapana!

""Sinun toiveesi ja tavoitteesi ovat nyt kyllä todella saavuttanut kohteesi :D Tuskin sinä itse ihan oikeasti niistä tulet nauttimaan;) Kun lisäksi tiedän ja tunnen sinun luonteenpiirteet ihan täpötäysillä, olen periaatteessa ihan huolissani sinun henkisestä pärjäämisestäsi näiden "ongelmiesi" kanssa!""

No näitä selkäänpuukotuksia on helppo heitellä nimimerkin takaa, ei se kerro kuin omasta pelkuruudesta!

""
        Tässä tapauksessa taidettiin mennä ihan ulalle!""

Ei tässä muut ole ulalla kuin sinä, miksi aina syytät muita omista sekoiluistasi?

"" XD Nimittäin tuo ketjun aloitus oli ihan toinen. :D Mutta sinä vanha ystäväni ihan konkreettisesti "kaivoit verta nenästäni" ja minä annan tietenkin takaisin paremmin kuin sinä ikinä pystyt minulle antamaan! Miltä nyt tuntuu???""

Naurattaa, naurattaa aivan älyttömästi lapsellisuutesi, taidealalla törmää näköjään kaikkeen, taitaa se taiteen virallinen puoli olla se kaatopaikka puoli, vähän niin kuin taiteen sosiaalitoimi tai päihdehuolto!

• olivetree

Joo, on se harmi. Samalla kun vielä galleria Uusitalokin on lopettanut. Bronda taitaa sentään olla vielä pystyssä.
      Mihin mahtaa Helsingin galleria tarjonta olla menossa. Oikeille nykytaiteilijoille on gallerioita, en kyllä ymmärrä miten ne pysyy pystyssä. Mutta usein oikeasti mielenkiintoiselle taiteelle on käymässä näyttelypaikat vähiin.

• Sormur!

""Oikeille nykytaiteilijoille on gallerioita, en kyllä ymmärrä miten ne pysyy pystyssä.""

Julkisilla tuilla!

""Mutta usein oikeasti mielenkiintoiselle taiteelle on käymässä näyttelypaikat vähiin.""

Aivan varsinkin kun julkiset tuet annetaan surkeimmalle nykytaiteelle ja lahjattomimmille nykytaiteilijoille poliittisilla suhteilla!

• Artmanksdfpof

Olskohan syynä se, että taidekauppa on yleisestikin ollut lamassa noin 3 vuotta.. Suomessa ostetaan pääsääntöisesti pieniä halpoja tauluja eikä nykyinen meno oikein elätä kunnolla taiteilijoita eikä taidekauppiaita.

Olen lähdössä nytkin ensi kuussa Keski-Eurooppaan itselle uuteen maahan katselemaan mitä kuluu. Vanhoissa sivistysmaissa ihmiset ostelevat suuria tauluja ja maksavat niistä ok hinnankin

Kai se on niin, että Suomen historia sivistysvaltiona on vain niin nuorta, että mitään ei tajuta.

• ?!

Katsos vaan. Siis Oljemark lopettaa?!

Tämmöisistä ei kai sitten mainita taiteilijoille, joiden kanssa on sovittu tulevaisuuteen näyttelyaikoja?!

No voi höh.

• Voi voi..

Aika outoa! Mutta olen kuullut, että kun galleristi kuoli noin 5 vuotta sitten, valtasi gallerian gallerianpidon harrastajaryhmä. Ei ihme että toiminta on tällaista.

• Kieropaskiainen

Art Clippperistä. On ainakin puskenut vääräksi epäiltyä Lammia railakkaasti ulos. Linkki toiseen keskusteluun. Erään alan tuntijan varovainen arvio oli että 1000-1500 väärää taulua on historiansa aika pulju laittanut kiertoon = soppa on valmis kun sitä aletaan tutkimaan, sääli vaan mummoja ja pappoja jotka ovat niitä ostelleet.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9724295

• Banaalia

Hevosmiesten tietotoimisto on siis taas liikkeellä, vai onko asiasta muitakin tietolähteitä kuin suomi24 keskustelupalstan viestiketjut?

• jotakintietoaasiasta
        Banaalia kirjoitti:

Hevosmiesten tietotoimisto on siis taas liikkeellä, vai onko asiasta muitakin tietolähteitä kuin suomi24 keskustelupalstan viestiketjut?

Heh. Mikäli asia epäilyttää niin ko. ketjussa näyttäisi olevan mm. Katri Lammin yhteystiedot joka varmasti on tietoinen mitä kautta on tavaraa levinnyt, hänen kommunikointinsa mukaan hän on hyvin valmis tekemään kaikkensa jotta väärennöksiä ei leviä, myös lähiaikoina käsitellään HKI KÄO useampia vääärennösepäilyjä joihin KO. Galleria liittyy (Törk petos ym.). Myöskin useista eri tiedotusvälineitä löytyy juttua asiaan liittyvästä oikeuskäsittelystä viime kesältä jossa Art Clipperin galleristia olisi kiristetty. Todellisuudessa ko. galleriasta oli pantattu koronkiskureille rahapulassa 20-30 arvotaulua jotka olivat myyntitilissä asiakkailta, tällä hetkellä asiakkaat ovat ilman tauluja ja rahoja, oikeudessa kyse oli n 1,5 milj eur arvoisita tauluista. Itse oikeuden päätös on tilattavaissa helsingin KÄO:sta jonka pitää sisällään hyvin rumaa tarinaa Helsingin taidealan todellisesta touhusta. Ko. oikeudenkäynnissä oli paikalla joko syytetyinä tai todistajina puolet PK seudun taidealan toimijoista joten syystäkin tästä ei ole paljoa hiiskuttu missään.

• David lkl
        jotakintietoaasiasta kirjoitti:

Heh. Mikäli asia epäilyttää niin ko. ketjussa näyttäisi olevan mm. Katri Lammin yhteystiedot joka varmasti on tietoinen mitä kautta on tavaraa levinnyt, hänen kommunikointinsa mukaan hän on hyvin valmis tekemään kaikkensa jotta väärennöksiä ei leviä, myös lähiaikoina käsitellään HKI KÄO useampia vääärennösepäilyjä joihin KO. Galleria liittyy (Törk petos ym.). Myöskin useista eri tiedotusvälineitä löytyy juttua asiaan liittyvästä oikeuskäsittelystä viime kesältä jossa Art Clipperin galleristia olisi kiristetty. Todellisuudessa ko. galleriasta oli pantattu koronkiskureille rahapulassa 20-30 arvotaulua jotka olivat myyntitilissä asiakkailta, tällä hetkellä asiakkaat ovat ilman tauluja ja rahoja, oikeudessa kyse oli n 1,5 milj eur arvoisita tauluista. Itse oikeuden päätös on tilattavaissa helsingin KÄO:sta jonka pitää sisällään hyvin rumaa tarinaa Helsingin taidealan todellisesta touhusta. Ko. oikeudenkäynnissä oli paikalla joko syytetyinä tai todistajina puolet PK seudun taidealan toimijoista joten syystäkin tästä ei ole paljoa hiiskuttu missään.

Hmm. tarvii tutkia palataan asiaan.

• Nanna888

Juu, ja hassua on tässä se että Suomessa kukaan ei tutki näitä. Varmasti on useilla viranomaisilla tieto mitä esim. tässä ko firmassa tapahtuu mutta jostain syystä ei ole haluja tutkia. Sääli sinänsä taidemarkkinaa että se annetaan mätääntyä näin.

• eikö jatkajaa?

No, voi hyvät hykkyrät..ja eikös siitä lamasta jo olla melkein päästy . Onhan tossa takana vaikeempiakin aikoja ja nyt sitten tämmönen.

Eikö sille jatkajaa ole löytynyt?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      242
      2040
    2. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1057
    4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe