Tarkoitan siis sellaista missä voi esim tehdä layoutteja. Ja siis yksi kiva toiminto siinä olisi jos saisi mustavalkoiseen kuvaan tehtyä värit tai esim vain yhteen kohtaan kuvaa esim huulet ainoastaan esim punaisella. Ja saisi muita kuvia liitettyä toisiinsa. Ymmärsittekö?
Ja tosiaan mieluiten olisi ilmainen...
Olen kuullut, että esim jokin paint shop pro 8 olisi hyvä, mutta onko se ilmainen?
Tai tiedättekö muita hyviä vastaavia ohjelmia?
Olisin kiitollinen jos saisin apua tähän. Kun jotain tuollaista ohjelmaa olen jo halunnut jo pidemmän aikaa, mutta en yhtään tiedä mikä olisi kätevä.
Mistä hyvä kuvankäsittely ohjelma?
9
229
Vastaukset
- mie täältä
Photoshop ei ole ilmainen.
Sen sijaan GIMP on ilmainen ja pätevä. Opettelemista siinä toki on, mutta kannattaa. Photoshoppimaisempi versio GIMPistä löytyy myös, nimeltänsä GIMPShop.- mie täältä
Työeläkeläinen kirjoitti:
Pystyykö GIMP käsittelemään RAW kuvia?
Ei. Itselläni RAWeihin Darktable opiskelun alla, GIMP siis nimenomaan hieman kevyempään käsittelyyn ja kyllä se JPEG-kuvaajille riittääkin.
- pystyy ja ei...
Työeläkeläinen kirjoitti:
Pystyykö GIMP käsittelemään RAW kuvia?
On olemassa ainakin sellainen ilmainen "gimp-mäinen" RAW-konvertteri kuin UFRaw, jonka voi asentaa joko GIMPin plug-iniksi, tai sitten itsenäisenä ohjelmana.
Eli jos UFRaw on asennettuna GIMPin plug-iniksi, GIMPin voi sanoa käsittelevän myös RAWia. - mie täältä
pystyy ja ei... kirjoitti:
On olemassa ainakin sellainen ilmainen "gimp-mäinen" RAW-konvertteri kuin UFRaw, jonka voi asentaa joko GIMPin plug-iniksi, tai sitten itsenäisenä ohjelmana.
Eli jos UFRaw on asennettuna GIMPin plug-iniksi, GIMPin voi sanoa käsittelevän myös RAWia.Aivan. Myös Photivo osaa exportata käännetyt RAWit suoraan GIMPiin. Mikäli on tarvetta siis enempään kikkailuun, Photivossa on jo siksikin monipuoliset säätömahdollisuudet että GIMPin tarve vähenee..
Menisikö se noin ? PhotoFiltre
jalustalla kameraa liikuttamatta ja itse varjoja aiheuttamatta useita kuvia joissa henkilö on siirtynyt eri paikkoihin
http://i1005.photobucket.com/albums/af174/JooTampere/DSCF3507.jpg
http://i1005.photobucket.com/albums/af174/JooTampere/DSCF3508.jpg
http://i1005.photobucket.com/albums/af174/JooTampere/DSCF3509.jpg
http://i1005.photobucket.com/albums/af174/JooTampere/DSCF3510.jpg
Koitetaan saada kuvasta vaikka tällainen http://i1005.photobucket.com/albums/af174/JooTampere/DSCF35101xx.jpg
Valitaan kuvista mieleiset ja helpommalla pääsee jos henkilö on aina erillään toisessa kuvassa olevasta henkilöstä, jos menee kuvissa päällekkäin niin sillon on rajattava vaikka lassolla nuo päällekkäiset kohdat tarkasti mutta jos ovat erillään niin otetaan vain rajauksen kopioita noin ja liitetään ne siihen peruskuvaksi valittuun kuvaan
http://vid1005.photobucket.com/albums/af174/JooTampere/clip0067.mp4
Meni huonosti mutta jos sitten huolellisemmin http://vid1005.photobucket.com/albums/af174/JooTampere/clip0072.mp4
Voihan niitä virheitä koittaa peitelläkkin http://vid1005.photobucket.com/albums/af174/JooTampere/clip0074.mp4
Tuossa noita kuvia tullut enemmänkin http://vid1005.photobucket.com/albums/af174/JooTampere/clip0075.mp4
Tuo oli joskus tuolla toisella koneella (XP) ja PhotoFiltressä näköjään paljon turhiakin plugineita ?
Paras kuvankäsittely ohjelma näistä halvoista on ehkä tuo http://www.verkkokauppa.com/fi/product/13296/cnnvb/Corel-PaintShop-Photo-Pro-X3 siinä tulee muitakin ohjelmia mukana
- taittoa ilmaiseksi
Eikös layout tehdä taitto-ohjelmalla, kuten Adobe InDesign jne.
Open sourceakin löytyy esim. Scribus
http://www.scribus.net/canvas/Scribus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483