Kyseessä siis suora sähkölämmitys kämppä ja lasketaan keskuslämmitykseksi.
Hieman epäselväksi jäänyt kun kela ottaa huomioon noita lämmityskustannuksia ja joutuu arvioimaan tuon sähkölämmitys kustannus osan niin vaatiko kela esim. sähkölaskuja jossain vaiheessa? Jos arvio on mennyt pieleen niin peritäänkö takaisin? Mieluiten omakohtaisia kokemuksia.
Kela ja sähkölämmitys
5
3031
Vastaukset
- entinen kelakoira
Kelalla on käytössä hyväksyttävät normit joiden mukaan tuetaan. Sähkölaskuja voi säästää, mutta jokatapauksessa (varsinkin nykyhinnoilla) sähkökulut menee heittämällä yli Kelan huomioiman maksimin. Vuositarkistukseen kannattaa vaikka liittää (siis vuoden päästä tuen myönnöstä tehtävä tarkistushakemus) viimeisimmän sähkölaskun jossa kuitenkin vuosiarviot ja laskutetut näkyy
- Sossupummi
No ilman tämän vuotisia normien nousuja ei lämmityskustannuksia olisi edes huomioitu. Huomasin kun laskeskelin että enemmänkin asumistukea voisi saada (tosin ei paljoa). Juuri muuttanut tähän ja noista sähkönkulutuksistakin tuli aika random arvioita. No päätin sitten pistää pikkasen yli noista kiinteistövälityksen arvioista ja edellisen asukkaan (Oli käyttänyt lähinnä vain hellaa ja radiota). Hyvä puoli tässä on se, että lasku tulee 1kk välein ja on etäluettava.
- Verkkovirran hehku
Kuinka suuri tämä Kelan normi sähkölämmityskuluille on?
- Sossupummi
Asunnon pinta-ala (m²) kerrotaan
1,23 eurolla I lämmitysryhmään kuuluvissa kunnissa
1,36 eurolla II lämmitysryhmään kuuluvissa kunnissa
1,51 eurolla III lämmitysryhmään kuuluvissa kunnissa
Tietysti kohtuullisten neliömäärän mukaan. - Sossupummi
Sossupummi kirjoitti:
Asunnon pinta-ala (m²) kerrotaan
1,23 eurolla I lämmitysryhmään kuuluvissa kunnissa
1,36 eurolla II lämmitysryhmään kuuluvissa kunnissa
1,51 eurolla III lämmitysryhmään kuuluvissa kunnissa
Tietysti kohtuullisten neliömäärän mukaan.Tämä unohtu:
Kuntien jako lämmitysryhmiin perustuu lämmityskustannusten suuruuteen Suomessa. Etelä-Suomen kunnat ja Ahvenanmaa kuuluvat I lämmitysryhmään, Keski-Suomen kunnat kuuluvat II lämmitysryhmään ja Pohjois-Suomen kunnat, joissa lämmittäminen on kalleinta, kuuluvat III lämmitysryhmään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701