Nukahtamislääkkeistä irti

Kadonneet unet

Olisiko jollakin hyviä neuvoja miten pääsisin eroon Somnoreiden käytöstä ? Stressaavan elämäntilanteeni takia jouduin käyttämään niitä 1,5 kk puoli tablettia iltaisin ja sen jälkeen en ole pystynyt nukahtamaan ilman niiden apua. Aivan kuin koko nukahtamiskykyni olisi kadonnut...Tilanne on tosi ikävä ja haluaisin saada vieroitettua itseni tästä addiktiosta. Jos jollakin olisi hyviä apukeinoja, kuulisin niistä mielelläni ?
Tiedän, että niitä pitäisi vähentää esim. pikku hiljaa. Mutta voisiko olla jotain apukeinoja millä tukisi tätä irtaantumista ? Olisin kiitollinen neuvoista.
Jaksamisia kaikille unettomille !

9

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      minä vierottauduin seuraavan kirjan avulla; Stefan Borg; irti unilääkkeistä etc..
      lääkkeen vähentäminen oli pelkkää lääkkeen vähentämistä, sinnillä ja erittäin hitaasti. taisi mennä 1,5v. sitten kaikki kotikonstit käyttöön..

      toinen vaihtoehto on ns. "kylmäkalle-menetelmä". kylmän rauhallisesti jättää pois ja odottaa että uni tulee. en osaa sanoa, ei ole kokemusta.

      • Joooona..

        En ole kirjaa lukenut, mutta varmaan se riippuu pitkälti sitä kuinka suuria määriä lääkkeitä on käyttänyt, että kuinka kauan niistä vierottautuu. Minun lääkärini pitää omia määriäni todella pieninä, mutta silti aion lopettaa nekin pikkuhiljaa.

        Kylmäkallessa voi tietty vetää viinaa sen aikaa kun vierotusoireet kestää, mutta ei onnistu työssäkäyvälle eikä perheelliselle. Viina turruttaa vierotusoireet ja sit tietnkin seuraa rapula, mutta se menee ohi muutamassa päivässä ja näin olet irti rauhottavista.


      • ...
        Joooona.. kirjoitti:

        En ole kirjaa lukenut, mutta varmaan se riippuu pitkälti sitä kuinka suuria määriä lääkkeitä on käyttänyt, että kuinka kauan niistä vierottautuu. Minun lääkärini pitää omia määriäni todella pieninä, mutta silti aion lopettaa nekin pikkuhiljaa.

        Kylmäkallessa voi tietty vetää viinaa sen aikaa kun vierotusoireet kestää, mutta ei onnistu työssäkäyvälle eikä perheelliselle. Viina turruttaa vierotusoireet ja sit tietnkin seuraa rapula, mutta se menee ohi muutamassa päivässä ja näin olet irti rauhottavista.

        niin piti minunkin lääkärini.

        "Minun lääkärini pitää omia määriäni todella pieninä.."

        Lääkäreille "pieni" tarkoittaa eriä kuin asiakkaille. Vasta nyt lääkärit ovat alkaneet myöntämään että nukahtamislääkkeet koukuttavat. Lääkäreiden nykyisen käsityksen mukaan nukahtamislääkkeet koukuttavat 4-5 illan jälkeen.

        Tarkotin kylmäkalle-periaatteella sitä että lopettaa heti ja kärsii.. Uni tulee jossakin vaiheessa.


      • Kadonneet unet
        ... kirjoitti:

        niin piti minunkin lääkärini.

        "Minun lääkärini pitää omia määriäni todella pieninä.."

        Lääkäreille "pieni" tarkoittaa eriä kuin asiakkaille. Vasta nyt lääkärit ovat alkaneet myöntämään että nukahtamislääkkeet koukuttavat. Lääkäreiden nykyisen käsityksen mukaan nukahtamislääkkeet koukuttavat 4-5 illan jälkeen.

        Tarkotin kylmäkalle-periaatteella sitä että lopettaa heti ja kärsii.. Uni tulee jossakin vaiheessa.

        Käyn hakeen tuon Stefan Borgin kirjan, kiitos siitä neuvosta.
        Kylmäkalle-periaatetta voisin yrittää siinä vaiheessa, kun lääkemäärä on puolittunut eli 1/4 osa tabletista (jos/kun siihen pääsen) Voisin kuvitella, että mitä pienempi lääkemäärä kehossa on niin sitä vähemmän noita sivuoireita tulisi...mutta en vain tiedä miten pääni kestää todella pitkää nukkumattomuutta...
        Onko kukaan saanut apua esim. akupunktiosta ja osaisiko neuvoa hyvän paikan täältä Hesasta ? Tai jotain muuta vaihto-ehtoista hoitoa ?


    • Mahtiannos

      Kylläpä sait unen pienellä lääkemäärällä. Minä otan 300mg Ketipinoria, 7,5mg Mirtazapinia, 20mg Tenoxia ja 10mg Stilnoctia. Näiden avulla nukun muutaman tunnin ja sen jälkeen alkaa heräily ja pyöriminen.

      • Osipum

        Minulla on suunnilleen samanlainen arsenaali käytössä paitsi en käytä Mirtzapinia vaan Diapamia 20mg.
        Tämän lisäksi otan useimmiten puoli pulloa Tapio-viinaa tunnissa ja nukun sitten hyvällä lykyllä 7 tuntia ja huonosti käyden 4h.
        Tälläistä on ollut nyt vuoden päivät, pikkasen on turvonnut naama sinä aikana.
        Kaikki lähti avioerosta.


    • oiuytrfghjkmnbvc

      Mitä sitä turhia kärsimään unettomuudesta jos noin vähällä nukut . Käytä hyvällä omallatunnolla ja vierottaudu sitten kun elämän tilanne on parempi.

      • Kadonneet unet

        Kiitos vastauksistanne, antoi suhteellisuudentajua tilanteeseeni. Uskon, että pääsen irti lääkkeistä, koska käyttämäni määrät ovat pieniä. Mutta huono omatunto ei todellakaan auta asiassa eteenpäin... yritän hyväksyä tämän hetkisen tilanteeni juuri näin.


      • Anonyymi
        Kadonneet unet kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne, antoi suhteellisuudentajua tilanteeseeni. Uskon, että pääsen irti lääkkeistä, koska käyttämäni määrät ovat pieniä. Mutta huono omatunto ei todellakaan auta asiassa eteenpäin... yritän hyväksyä tämän hetkisen tilanteeni juuri näin.

        Olen väliaikaisesti käyttänyt unilääkettä yli 30 vuotta joka yö , ja toimii edelleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe