Hei, kuinka kauan perhoskoirat voivat olla ulkona esim omassa pihassa kytkettyinä esim. 1 asteen pakkasessa, tai vaikka viiden??
papillonin ulkoilu
4
196
Vastaukset
- DaaDaLaaLaa
Perhoskoira ei ole mikään ulkokoira, joten sitä ei jätetä ulos yksin kytkettynä pakkasella eikä muutenkaan. Ainoastaan jos vain käväiset sisällä,koira voi sen pari minuuttia odottaa, että tulet taas takaisin. Vaikka se olisi kuinka puettu, se jo pienen kokonsakin takia kylmettyy tosi äkkiä ja varsinkin, jos se on kytketty eikä pääse liikkumaan ja saa näin itseään lämmiteltyä kunnolla. Että ei kannata kyllä miettiä perhoskoiran kytkemistä talvella ulos eikä muutenkaan.
- papillonforever
Höpö höpö. Perhoskoira tarvitsee ja kaipaa ulkoilmaa ja pitkiä lenkkejä, pakkanenkaan ei ole esteenä. Typerintä on yrittää tehdä papillonista sohvaperhosta. Ihan kevyesti pakkasellakin kaverin voi käyttää ulkona, pitää totuttaa pennusta saakka ja jos on viluisempaa sorttia, sitten takki päälle ja menoksi. Ei missään tapauksessa ulos yksin ilman suojaa ja vartioimatta. Siitä emännälle/isännälle tassua toisen eteen. Pikapissat vartioiduissa olosuhteissa pihalla ovat ok, ei muuta.
- jaaargh
papillonforever kirjoitti:
Höpö höpö. Perhoskoira tarvitsee ja kaipaa ulkoilmaa ja pitkiä lenkkejä, pakkanenkaan ei ole esteenä. Typerintä on yrittää tehdä papillonista sohvaperhosta. Ihan kevyesti pakkasellakin kaverin voi käyttää ulkona, pitää totuttaa pennusta saakka ja jos on viluisempaa sorttia, sitten takki päälle ja menoksi. Ei missään tapauksessa ulos yksin ilman suojaa ja vartioimatta. Siitä emännälle/isännälle tassua toisen eteen. Pikapissat vartioiduissa olosuhteissa pihalla ovat ok, ei muuta.
ei tuossa kukaan lenkkeilyä kieltänyt, vaan sitä ettei koiraa saa jättää yksin kytkettynä ulos, etenkään talvella.
- Perhonen
Oma perhonen ulkoilee tunnin-parin lenkkejä -10 asteen pakkasessa oikein sujuvasti, takki päällä. Mutta kytkettynä pihaan jättäminen on suoranainen rikos!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514