mikä on kit objektiivi

jooko

Onko valmistamisessa käytetty kittiä linssin kiinnittämiseen?

9

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo, kyllä, mutta

      mustaa, jotta siitä ei tulisi heijastuksia.

    • kittiä kanssa

      Tuo kit on slangilyhenne sanasta kitten.

      Nimitys tarkoittaa, että objektiivi on suunnteltu pikkukisujen kuvaamisen.

      Muussa tapauksessa kit tarkoittaa ns. kytkykauppaa. Eli jos ostaa kittiobjektiivin niin siinä tulee järjestelmäkameran runko ns. kylkiäisenä. Mun pokkarikitissä oli kamera ja laukku. Sohvakitissä taas on ollut esim. kinkku.

    • Coq Bleu

      Ihan alunperin ”kit lens” tarkoitti normaaliobjektiivia (yleensä 50 mm) joka myytiin kameran ”kylkiäisenä”

      Sittemmin siitä on tullut digikuvaajien ”starttimoottori” joka (liian) usein jää pettyneen harrastajan ainoaksi objektiiviksi (ei tullutkaan hyviä kuvia vaikka kamera on oikein järkkäri)

      kts
      http://en.wikipedia.org/wiki/Kit_lens

    • Kittaaja

      Englannin sana 'kit' =

      rakennussarja
      sarja
      varustepakkaus
      välinelaatikko

      tai jotain sinne päin.

      'Kittiobjektiivi' on valokuvaajien slangia ja tarkoittaa järjestelmäkameran rungon mukana aloituspaketissa myytävää huokeaa objektiivia.

      Kyllä sillä kuvia saa (melkein) siinä missä kalliimmillakin. Hifistelijöille mikään ei tietenkään riitä.

      Itse ostin pari kuukautta sitten järkkärikameran, jonka mukana tuli tuollainen 18–55 mm:n 'kittilinssi' (suttuzoomi, kuten moni sanoisi). Kuvasin sillä joitakin kymmeniä ruutuja. Siitä hyvitettiin muutama kymppi vaihdossa toiseen zoomiin, jossa on laajempi polttovälialue ja (kuulemma) parempi piirto. Köyhdyin objektiivin vaihdossa enemmän kuin olin maksanut rungosta ja kittilinssistä yhteensä.

      En tiedä, kannattiko. Minun taidoillani se kittilasi olisi varmaankin riittänyt ihan yhtä hyvin.

      • Runko ja objektiivi

        ovat tasapainoinen kokonaisuus ominaisuuksiltaan silloin kun runko on maksanut n. 20% ja objektiivi n. 80%.


      • 31
        Runko ja objektiivi kirjoitti:

        ovat tasapainoinen kokonaisuus ominaisuuksiltaan silloin kun runko on maksanut n. 20% ja objektiivi n. 80%.

        500 euron runkoon täytyy ostaa 2000 euron objektiivi. Se kyllä rajaa valikoimaa aika lailla.


    • Kannattaa se ottaa

      Ei oo vaan käytännös saat lähes ilmaséksi kamerapaketin mukana objektiivin joka
      maksais ties mitä irrallaan ostettuna?

    • 5D

      Kit on PAKETTI. Ei sillä ole mitään tekemistä laadun tai hinnan kanssa. Kyllä se kit voi olla halpa, mutta se voi olla myös kallis. Kiitiä käytetään muidenkin tuoteiden kanssa kuin kameroiden. Se on hyvä lähtökohta tapauksiin, joissa saat kaiken tarvittavan ja et ehkä itse tiedä mitä kaikkea tarvitaan. Kamera objektiivi on vain yksi kit-esimerkki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe