Saksan saksanpaimenkoiraliiton SV:n sivuilla todetaan, että koiran "Team Marlboro Jaguar", Saksassa arvioidut kyynärnivelkuvat ovat eri koirayksilön kuvat kuin saman koiran Ruotsissa arvioidut kyynärnivelkuvat. Saksassa tulos oli 0=terveet kun taas Ruotsissa tulos oli 2=keskivaikea dysplasia. Koiraa on käytetty jalostukseen useamman pentueen verran. Ei ole montaa vuotta kun lähes vastaava tapaus Saksassa oli Nero vom Nöbachtal (sekin oli kyynärpäistään sairas, mutta käytettiin jalostukseen). Ja juuri iso ja menestynyt suomalainen kasvattaja sai rekisteröintikieltoa huijauksistaan. Vastaavia huijauksia tapahtuu varmasti paljon enemmän kuin kiinnijäämisiä.
Valtaosalle näyttelykasvattajista ei koirien hyvinvointi ja terveys merkitsee mitään, vain raha ja menestys kiinnostaa. Jos teitä ei kiinnosta tukea kyseistä epäeettistä toimintaa, älkää ostako näyttelylinjaista saksanpaimenkoiraa. Vaikka ostaisittekin kasvattajalta, joka ei itse huijaa, tuette kuitenkin järjestelmää, joka on perustuksiltaan mätä.
Näyttelykasvattajat ahneita huijareita
12
364
Vastaukset
- näinsehommamenee
Kyllä joissain kenneleissä näköjään 2 kyynärillä "jalostetaan" Suomessa..
Koiranetissä kun käy katteleen, niin sieltäpä niitä löytyy..
Ja tuo että,jalostusnarttu saattaa olla pentueen ainoa ns,terve,sisarukset kaikki muut lonkka tai kyynärvikaisia... mutta eipä sillä ole näköjään väliä. - hyvärotupilattu
"Ja juuri iso ja menestynyt suomalainen kasvattaja sai rekisteröintikieltoa huijauksistaan. Vastaavia huijauksia tapahtuu varmasti paljon enemmän kuin kiinnijäämisiä. "
-Ja tuo rekkauskielto Suomen Kennelliiton vahvistama, vaiko vaan urbaani legenda??
Värjäyksiä olen erään kasvattajan nähnyt tekevän, sekin näyttelymenestyksen saamiseksi.Ja rekisteröinti väärennöksiä myös.
Myös Suomeen on rekisteröity pentueita, joilla on muissa Pohjoismaissa pentueet täynnä ja alle 10kk väli edellisestä pentueesta.Täytyy vain ihmetellä miten voi joillain kasvattajilla moeaali unohtua tyystin.Ja vaikka edelliset 3 pentuetta on ollut silkkaa sontaa niin vielä se narttu pitää astuttaa.
Mutta kyllä sitä vilunkia tpahtuu käyttöpuolellakin, joten eivät nekään puhtain paperein selviä.Hyvää rehellistä kasvattajaa saa hakea kyllä niin kissojen kuin koirienkin kanssa.- tiedoksi
Rekisteröintikielto lukee uusimmassa Koiramme-lehdessä.
- näyttelytäti
hyvä kun sellaiset tapaukset tulevat julkiseksi! ei siinä ole kyse linjoista vaan kasvattajan moraalista. miten muuten sellaiset huijaukset selviävät päivänvaloon? tietääkö joku mistä yhdistelmästä on kyse?
- no huhhuh
No yhtä hyvinhän sit voisit kehoittaa íhmisiä olemaan ostamatta koiraa laisinkaan, ettei tule vahingossa tukeneeksi epäeettistä toimintaa...
Siellä missä liikkuu isommat rahat on houkutukset kiertää sääntöjä suuremmat. niin myös käyttöpuolella. - Maikki Aurinko
Kysymyksiä aloittajalle :)
Onko näyttelylinjaisten kasvattajat ainoita ahneita huijareita? Eikö ihqut käyttis kasvattajat harrasta moista??
Tiedän että suojelun eräs suomenmestari astuu narttuja pilvinpimein LEIKATULLA SELÄLLÄ ja tämähän on terve kun sitä omistajalta kysytään... Myöskin eräs toinen käyttölinjainen "terve" uros on jalostuskäytössä myöskin leikatulla "terveellä" selällä... Eräs arvostettu käyttis kasvattaja sekä jalostustoimikunnan hemmo rekisteröi pentunsa vasta noin 8kuukauden ikäisenä välikuvattuna ja rekkaa vain ne terveet koirat...Ja näistä sitten maksetaan 1300-1500e kun ovat näitä niin terveitä käyttiksiä :D Mä jättäisin väliin :))))
Tiedän muuten myös erään käyttis kasvattajan kantanartun olevan erittäin agressiivinen ja hermoheikko kaveri ihan normi arjessa... Kyseistä narttuahan ei pennun ostajat näe kun pentuja pääsee katsomaan vasta 5viikoisina ja "sijoitus" koti haki emän jo kotiin :)) Uskoo ken haluaa :))) Näissä on pinta raapaisu näistä suomalaisita niiiin rehellisistä ja ei yhtään rahanahneista käyttis kasvattajista :DD- -
En ole väittänytkään, että näyttelylinjaisten kasvattajat olisivat ainoa sakki, jossa huijareita on. Mutta paraneeko näyttelylinjan tilanne sillä, että huijareita on muuallakin? Näyttelylinjan tilanne on vain siitä surullinen, että näyttävät parhaiten pärjäävän ja tienaavan ne, jotka huijaavat eniten jäämättä kiinni. Näyttelylinjan on pitkälti pilannut se, että hommassa pyörii niin paljon rahaa. Saksassa huippu-uroksen astutusmaksutuloilla voi kevyesti ostaa vaikka omakotitalon. Jos semmoisia summia on tulossa niin harva ihminen enää pystyy toimimaan täysin rehellisesti.
Minun esimerkeistäni on mustaa valkoisella SV:n ja Kennelliiton toimesta, sinun esimerkkisi ovat epämääräistä vihjailua. Et edes uskaltanut mainita yhtään koiraa tai kasvattajaa nimeltä. Laitappa tarkempaa tietoa näkyville, jos tapaukset ovat tosia ei luulisi olevan mikään ongelma. Muuten voimme tulkita ne valheiksi.
- Maikki aurinko
Aijaa mä käsitin tosta sinun otsikostasi että tarkoitat nimenomaan NÄYTTELYlinjaisten kasvattajia...
Paraneeko käyttikset mollaamalla näyttiksiä ?
Selkäleikattu Onnegårdens ozzy astuu risalla selällä ... Lapinleimun Riitta rekisteröi koiransa vasta välikuvien jälkeen...Hellraiserilla Agre narttu jalostuskäytössä... Ja Läikkeen Oma tuonti uros selkäleikattu ja astunut narttuja ...
Kannattaa käydä ihan vaikka SPL. keskustelupalstalla ja hiukan käyttää hakutoimintoa niin siellä on ihan aiheen omalla palstalla sinulle faktaa :DDD
Kauan eläköön käyttis kasvattajat ;)- kaikkiei kultaa!!!!
Joo, ja lista on varmasti pidenpikin.Sama tää ettei käyttölinjasia myydä kuin harrastajille.Tossa meidänkin naapurissa jo kolmas käyttölinjanenen kuonopannalla ja aivan kädettömällä perheellä.Kaks edellistä montussa, toinen luonteen takia ja toinen etupään vuoksi.Miu-mau mitäs noista;)!
- julmahuvi
6 - viikoisia pentuja näkyy tyrkyttävän eräs kenneli jo maailmalle :(
- stipes
Hei,älä vedä kaikki käyttölinjan kasvattajat saman kamman alla...
- näyttelytäti
missä palstalla noista sairaista koirista saa tietoa? tämä on erittäin tärkeä pennun valinnassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä581685- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271260- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55654Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612