Naapurien vastuu kerrostalossa

Kysy poliisilta?

Asun kerrostalossa ja olen muutaman kerran viimeisten kuukauksien aikana kuullut riitelyä ja selkeää kirkumista jostain lähiasunnosta. Mietin, että mikä on naapurina asuvan vastuu. Puuttuako asiaan jotenkin (esim. vinkkaamalla poliisille) vai antaako muiden selvittää ongelmansa itse? Enhän kuitenkaan ole varma, mistä asunnosta riitely kuuluu tai kuinka vakavaa se edes oli.

1

51

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -+-

No tuota, eikö lähimmäisestä pidä pitää huolta? Vaikkei nykyään enää kerrostalonaapurit välttämättä edes tervehdi toisiaan, niin toivottavasti vielä kuitenkin jotenkin halutaan auttaa. Ehkäpä toivoisit, että jos itse olisit pulassa, niin joku huolestuisi ja tekisi asialle jotain.

Ei sun itse tarvitse lähteä oville koputtelemaan ja ryhtyä selvittämään ihmisten riitaa, mutta jos sieltä selvää tappelun ääntä ja kirkumista kuuluu, niin ei varmaan ole iso vaiva käydä vähän väijymässä rappukäytävässä oikeaa ovea ja sitten soittaa hätäkeskukseen. Kyllä se sitten selviää, että oliko siinä puussa oravaa vai ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      95
      2318
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      179
      1913
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      179
      1456
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      246
      900
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      79
      882
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      796
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      789
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      702
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      611
    Aihe